Kivesten poisto/testosteronin blokkaaminen..

Transgrender

Saattaa olla hiukan tyhmä kysymys mutta minulle silti tärkeä..

Jos poistattaa kivekset sekä lääkkeillä estää/blokkaa testosteronin tuotannon niin mitä ihan käytännön vaikutuksia sillä on ?

Kuinka helposti kivekset suomessa saa poistatettua vai edellyttääkö leikkaukseen pääsy pitkiä,aikaa vieviä ja monipuolisia psykologisia testejä ?

4

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HavaittuKäytännössä

      Havaittu on, että ensin lähtee tukka ja sitten järki.
      Seuraavaksi muuttuu vainoharhaiseksi ja alkaa kuvittelemaan viranomaisten vainoavan itseään.
      Lopuksi tekee rikosilmoituksia hoitaneita lääkäreitä vastaan ja repii peruukinsa kun ne eivät johda mihinkään.

    • näinonniinon

      Lerssi lerpahtaa.

    • plaaplaalaaa

      Olen syönyt androcuria n.1,5 vuotta.. annosta olen vaihdellut tänä aikana jonkin verran. Muutokset ovat olleet omalla kohdallani eniten henkisiä.. tarkoitan että lääkitys on vaikuttanut mielialaani huomattavasti.

      Fyysisiä muutoksia ovat olleet karvoituksen väheneminen, ihon pehmeneminen ja ehkä jotain pientä muutosta on tapahtunut myös kehossa. Tällä tarkoitan lihasmassan katoamista ja rasvan siirtymistä kehossa ( ei mitään dramaattista, mutta kasvot ovat "pehmeämmät" samoin kuin koko muu keho).
      Haittavaikutuksina on tietenkin seksuaalisen halukkuuden vähentyminen (tai no kelle haitta, kelle ei.. haha) ja rintarauhasten suureneminen. Suureneminen ei ole ollut merkittävää, mutta "kyhmyt" ovat ilmestyneet kummankin nännin alle.. näiden koko vaihtelee muutellessani lääkityksen määrää.

      Jos asia mietityttää, kannattaa ottaa asian tunteviin tahoihin yhteyttä. Nämä palstat ainakin omalla kohdallani olivat ennen prosessin aloittamista ja sen aikana vain rasittavia virheellisten tietojen vuoksi. Tällä viittaan mm. ettei transgender diagnoosia muka voisi saada helposti, saatikka hoitoja. Itse sain diagnoosin ja haluamani hoidot (androcur, parran laserointi) helposti. Täytyy vain olla oma itsensä.

      Lääkityksen vaikutukset ovat tietystä aina yksilöllisiä ja lähtötasokin vaikuttaa. Itse olen hoikka, en kauhean karvainen ja muutenkin feminiinen.
      Testosteronin laskun pitäisi vaikuttaa negatiivisesti mielenterveyteen aiheuttaen mm. masennusta. Itsellä kuitenkin asia oli aivan toisin päin. Lääkkeen aloittamisen jälkeen mm. masennukseni hävisi lopullisesti.

      Toivottavasti tästä kehnosti kirjoitetusta vastauksesta oli jotakin hyötyä, tsemppiä jatkoon! :)

    • Itse_kärsinyt

      Jos testosteronin tuotanto loppuu(lääkkeellä tai kastraatiolla) eikä sitä korvata toisella sukupuolihormoonilla (estrogeenilla), syntyy menopaussioireet. Ne voivat vaihdella suuresti eri henkilöillä, aivan kuten vanhenevilla naisillakin. Joku voi selvitä lähes huomaamatta kuumilla aalloilla ja lievällä masennuksella. Mutta oireet voivat olla myös erittäin rankkoja. Menopaussioireet voi mennä ohi muutamassa kuukaudessa, mutta voi olla myös pysyviä.
      Kastraation saamiseksi tarvitaan käytännössä transtutkimusyksikön lausunnon, mutta muutenkin se on mahdollista (kuitenkin vaikeaa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe