Win-sivusto: "Linux parempi kuin Windows"

Kaarle-Martel

Saksalainen Windows-orientoitunut sivusto chid.de kirjoittaa rehellistä tekstiä ja toteaa artikkelissaan että "Linux on turvallisempi järjestelmäalusta kuin Windows". Sivuston mukaan se on myös "edullisempi" ja "helpompi käyttää".

http://www.chip.de/artikel/Linux-Umstieg-So-einfach-gelingt-der-Windows-Wechsel-2_39458926.html

"Die Vorteile von Linux: Sicherer, günstiger, einfacher"

Linuxin edut: "Turvallisempi, halvempi, helpompi"

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpompi käyttää... joopa joo. Riippuu kyllä distrosta mutta tuen yleinen puute on jo ärsyttävää. Aina saa jotain säätää tai olla komentoja kirjottamassa kun millon mikäkin paketti rikki tjms. Itse en pidän Linuxista päivittäiskäytössä ellei nyt vaan nettiä selaa.

      • Linuxiin tuo ei ainakaan liity millään tavalla. Mistä käyttöjärjestelmästä oikein puhut?


      • huvituttaaa
        M-Kar kirjoitti:

        Linuxiin tuo ei ainakaan liity millään tavalla. Mistä käyttöjärjestelmästä oikein puhut?

        Mikähän siinä on, että ne jotka moittivat Linuxia, moittivat kai aina jotain viime vuosituhannen Linux versiota. Puhuvat että aina pitää säätää, aina pitää komentoja kirjoitella, ei ole mitään kunnon ohjelmia, aina on jotain rikki, vaikea käyttää, vali vali.Tuskin on edes kokeiltu ja uskotaan jotain vanhentunutta tietoa ja jos on kokeiltu, niin on luultavasti kokeiltu joskus muinoin jotain nyt jo ikivanhaa.


      • huvituttaaa kirjoitti:

        Mikähän siinä on, että ne jotka moittivat Linuxia, moittivat kai aina jotain viime vuosituhannen Linux versiota. Puhuvat että aina pitää säätää, aina pitää komentoja kirjoitella, ei ole mitään kunnon ohjelmia, aina on jotain rikki, vaikea käyttää, vali vali.Tuskin on edes kokeiltu ja uskotaan jotain vanhentunutta tietoa ja jos on kokeiltu, niin on luultavasti kokeiltu joskus muinoin jotain nyt jo ikivanhaa.

        Minä luulen, että kyse on Windowsista. Johonkin käyttöjärjestelmään asian kun pitää liittyä.


      • linuxit_reistailevia

        Viime vuosituhannen Linux versiot olivat vielä vakaita ja hyvin toimivia. Eivät reistailleet ollenkaan ja toimivat juuri kuten pitääkin. Nykyiset ubuntut ja mintit sen sijaan ihan käyttökelvottomia purkkavirityksiä.


    • Linuxia_11_vuotta

      Minunkin mielestä Linux(Ubuntu) on paljon helpompi kuin Windows, koska tietoturva sisältyy itse järjestelmään ja käyttäjälle jää pelkästään käyttäminen. Windowsissa joutuu säätämään mitä moilloinkin ja käyttäminen jää taka-alalle.

    • Järkevää

      Saksalaisilla tuntuu olevan järki päässä.

      • korruptiota_on

        Milloinhan Suomi alkaa keskittyä tietoturvaan, eikä vaan riskeeraa suomalaisten tietoturvaa jonkun herran voitelun takia, joka siten on hyväksynyt windowsin järjestelmään.
        Korruptio ei ole mihinkään kadonnut, vaan sitä olen tavannut alhaisilta portailta ylimpään... Järki tuossa jossain portaalla katoaa...


    • Linux-Man

      Windowsia vuodesta 1993 ja Linuxia vuodesta 2007 lähtien käyttäneenä totean: LINUX-JÄRJESTELMIÄ ON HELPOMPI KÄYTTÄÄ. NE OVAT MYÖS VAKAMPIA JA SELVÄSTI TURVALLISEMPIA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe