Kyllä kalskahtaa korvaan: "kehitysvammaista ei

ainaainaaina

12

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

      No jos bussiyhtiöllä nyt kerran on sellaiset säännöt, että lapsi ei saa matkustaa yksin heidän busseissaan, niin säännöt on säännöt. Miksi tuppautua olemaan jonkinlainen erikoinen poikkeustapaus vain siksi, että on kehitysvammainen ja kuusivuotiaan tasolla.
      Jollakin toisella yhtiöllä saattaa bussikuski toimia myös lapsenvahtina ja ajelkoon sellaisella.

    • IHANOIKEINMENI

      Uutisen pointti pitäisi olla rehellisempi.
      "Henkilö oli liian rajoittunut tai liian vammainen päästäkseen yksin matkustamaan linja-autossa, ilman saattajaa tai valvontaa" - eihän perkele bussikuski ole mikään vammaishoitaja. Tuollainen saattaa vaarantaa liikenneturvallisuuden. Mitä jos kyseinen rajoittunut kesken matkan yllättää kuskin ja tarttuu rattiin tai mitä tahansa?
      Mitä liikkuu niiden vammaisien aikuisten päässä, jotka kuvittelee, että voivat lykätä kehitysvammaisen bussiin menemään yksin!

    • Bussikuski jätti kylmästi kehitysvammaisen heitteille! Törkeä heitteillejättö! Kehitysvammainen harhaili janoisena, nälkäisenä ja pelokkaana yksin pääkaupungin humussa kun bussikuski kylmästi jätti hänet pysäkille jossa piti olla, mutta ei ollut ketään vastaanottamassa.

      Paljon raflaavammankin jutun saisi ammattilainen hierottua asiasta, jos olisi käynyt näin.

      Aika vaikeaa varmaan olisi bussikuskin kuljettaa mukanaan kehitysvammaista, jota ei voi jättää poiskaan kyydistä heitteillejättämisen pelossa.

    • pussikuskisyytteeseen

      Samainen kehitysvammainen oli kulkenut monesti aiemmin,ja myös idiootin pussinkuljettajan jälkeen toisella pussilla ongelmitta.
      Ei koskaan tommosen töykeän kuspää pussikuskin,liikenöitsijän kyytiin.

      • ent.siivoojaparka

        Onko "pussikuski" siis kusipää, kun noudattaa työnantajansa sääntöjä?

        """""– Tuolloin jossain sivulauseessa toin esille sen, että matkustaja on henkisesti noin kuusivuotiaan tasolla.

        Nainen kertoo saaneensa OnniBus.comilta sähköpostia, jossa selitettiin, ettei kehitysvammaista henkilöä voida ottaa kyytiin ilman saattajaa."""""

        Vai kuka on kusipää, kun ei usko mitä hänelle on bussiyhtiö vastannut, vaan itsepäisesti järjestää kiellosta huolimatta kehitysvammaisen työntymään kyytiin ilman saattajaa. Ihan joutavaa murinaa, kun (nähtävästi lievästi kehitysvammainen itsekin) on itse mokannut.


      • mimmimum-mi

        Kyseisellä onnibussilla on tarkat ohjeet... olen itse ne monesti tullut näkemään ja kuulemaan kun olen niillä kulkenut...ja miksi ei kyseisessä tapauksessa saattaja tullut mukaan.. vaikka olisi päässyt maksutta..


    • nuijankopsahtaapian

      Viisasten kerho on kokoontunut pohtimaan asiaa, kommentteja on kirjoitettu ja ratkaisu tuomioineen saadaan illan aikana.

      • ent.siivoojaparka

        Ratkaisuhan lukee jo kyseisessä artikkelissa, jos luet sen loppuun.
        Koko jurinahan tapahtuneesta on vain jatkoa Suomen Euroviisubiisiin; miks mä en saa... miks mun pitää aina...
        Kyllähän röyhkeydella ja sääntöjen uhmaamisella pääsee monesti pitkällekin. Mutta silloin kun se ei onnistu (niikuin tuossa tapauksessa), niin viisas perääntyy, eikä mene jurisemaan mediaan, ettei hänen kohdallaan tehty poikkeusta säännöistä.


      • luettuon
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ratkaisuhan lukee jo kyseisessä artikkelissa, jos luet sen loppuun.
        Koko jurinahan tapahtuneesta on vain jatkoa Suomen Euroviisubiisiin; miks mä en saa... miks mun pitää aina...
        Kyllähän röyhkeydella ja sääntöjen uhmaamisella pääsee monesti pitkällekin. Mutta silloin kun se ei onnistu (niikuin tuossa tapauksessa), niin viisas perääntyy, eikä mene jurisemaan mediaan, ettei hänen kohdallaan tehty poikkeusta säännöistä.

        Palstan jury antaa oman tuomionsa, se ei välttämättä ole sama kuin artikkelin.


      • ent.siivoojaparka
        luettuon kirjoitti:

        Palstan jury antaa oman tuomionsa, se ei välttämättä ole sama kuin artikkelin.

        Mitäs me muuta asiasta tiedetään kuin mitä siinä artikkelissa selvästi lukee. Jos on niin huono näkö, että pystyy lukemaan vain kissankokoisella kirjoitetun otsikon (tai on lukihäiriö), niin helppohan se on leimata bussikuski idiootiksi ja kuspääksi.
        Koko artikkelin luettuaan huomaa sen kehitysvammaisen sisaren nolanneen itsensä pahemman kerran. Öh, snopet värre.


    • ö-Öö

      Mnaah

      Kirjoitin jo kerran, joku valopää poistatti. Kyse kuitenkin siitä, joku jätti keharin heitteille ja märisee nyt siitä. Se heitteillejättäjä tässä on kyseessä, ei pussikuski, joka toimii aivan ohjeiden mukaisesti. Siitä voi tietenkin narista, soitteliko pussikuski poliisia apuun tms, mutta selkeä lainrikkoja on toi "saattaja". Sille sanktiot justiinsa, jos joku tekee rikosilmoituksen. Aloituksen kirjoittaja on joko trolli, tai täydellinen typerys.

      =DW=

    • Viatonsivullinen

      Jos matkustaja olisi ollut 6v norm.lapsi, olisiko ollut eriasia. Ehkä norm.
      senikäinen olisi selviytynyt matkasta yksin, tosin minä en laittaisi lastani
      yksin menemään. Matkasta voi jäädä lapselle huono kokemusmuisto, se
      saattaa aiheuttaa vastenmielisyyden matkustamiseen. Siis bussiyhtiö oli oikeassa, minun mielestäni. Säännöt on sitävarten että niitä noudatetaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe