Synnit jo sovitettu.

seppovainikainen

Jeesus Kristus sovitti kaikki maailman synnit. Ne on jo sovitetut. Ei kukaan, eikä mikään seurakunta tai uskonsuunta niitä enää sovita. On kysymys enää tämän syntien sovituksen vastaanottamisesta kukin omalle kohdalleen. Syntien sovituksen vastaanottaminen, syntien anteeksisaamiseen tapahtuu aina uskossa Sovittajaan Jeesukseen Kristukseen, olitpa siinä yksin, kaksin, kolmisin jne. Ei siinä tarvita kuin, että Jumalan edessä on syntejään katuva ihminen, Pyhän Hengen särkemä sydän ja Välimiehenä itse Sovittaja Jeesus Kristus.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hkekvke

      Jahas... Sinäkö vai kuka sen asian on noin päättänyt?
      Jeesus vahvisti Lait vielä hetki ennen ylösnousemistaan ja tässä ehdot heille joille Laki ei kelpaa:
      JEESUKSEN EVANKELIUMIA Matteuksen mukaan: 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
      JEESUKSEN EVANKELIUMIA Matteuksen mukaan: 10:8
      Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
      19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',

      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"

      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"

      TARKENNUSTA:
      Jeesus SOVITTI VAIN syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
      Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
      Ellei noin olisi, niin sinunkin käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

      MUISTA, ETTÄ usko ei ole totuutta:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
      "Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista[1]."

      JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN VÄÄRÄÄ TODISTUSTA JAKAMISET OVAT RIKOKSIA.

      • Mielenkiintoinen kannanotto.
        Otat kantaa Matteuksen 5 lukuun.
        Jakeeseen 21;
        "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion.

        Tätä oli Laki.[2. Moos. 20:13 ; 5. Moos. 5:17 ].

        Heti seuraavassa jakeessa Jeesus ”räjäyttää pankin”;
        22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        Tässä selviää, ettei ilman Häntä ole mitään toivoa.
        Juutalaisellahan oli niin kauan kun temppeli oli, aina mahdollisuus uhrattu, se poisti synnin.

        Erikoista on se, että me pohdimme iankaikkista elämää, juutalainen kulttuuri ei juuri siihen syventynyt.

        Toinen ero on myös noissa jakeissa, missä 21 jae on ”olette kuulleet”, eli siis Tooran opetus, mutta jae 22 vahvistaa käytännössä sen, että ajatuskin on kuoleman synti, ja sen on Jeesus sovittanut ristillä Lain sovituksen yhteydessä.

        Otit esille tappamisen sodassa.

        Vanhassa Liitossa se oli Jumalan tahto, tappaa vierasmaalaisia, eli pakanoita.

        Mm Egyptistä tultua oli Jumalan tahto, tappaa kaikki siellä elävät muukalaiset?

        Israel oli liian kiltti ja jätti joitain eloon, ja se oli synti, joka myöhemmin aiheutti heille ongelmia, joista filistealaiset (palestiinalaiset) on oiva esimerkki.

        Työ jäi kesken.

        On hieman erikoista haukkua mainitsemiasi päälliköitä, Hilter, Stalin, yms?
        Hehän eivät olleet uskossa, vaan Saatanan palelijoita.
        He ottivat mallia kirkosta.
        Mistä juutalaisten vaino alkoi?
        Rooman vallasta, inkvisitioista?
        Syypäänä oli paavi.
        Toinen syypää oli Luther? Hän ei puuttunut kirkon sisäisiin asioihin, vaan jopa pani lisää ”pökköä pesään”, sanoen; - menkää ja tappakaa kaikki juutalaiset ja polttakaa heidän Temppelinsä?
        Hän teki suurimpia syntejä, mitä ihminen voi tehdä, lue Gen 12;1-3.
        He olivat kuumemman Jumalan palvelijoita?
        Sitten jatkui, Hitler otti jo lapsena oppia Lutherista, Stalin juutalaiselta äidistään ja tapattivat Jumalan omaisuuskansaa.
        Stalin n.11 milj, Hilter 6,25 milj. mutta kaikkeen on syypää vain Hitler, päästäen oppi- isänsä livahtamaan kirkkonsa taakse.
        Heidän synti on kirjoitettu Raamattuun, ja isoin kirjaimin.
        >>JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN VÄÄRÄÄ TODISTUSTA JAKAMISET OVAT RIKOKSIA.** Juuri näin, Amen.
        Suurimpia totuuksia on se, että käskyt ovat kaikille voimassa niin kauan kunnes tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi, Herraksi ja uudestisyntyy Hengessä.
        Meillä usko Pyhittää olemuksemme ja jaamme iankaikkisen elämän Jerusalemissa Kolmiyhteisen Jumalan kanssa.

        Kes.


      • kekeriekokkonen

        synnit on sovitettu, mutta vain vanhoillinen voi tuoda sovituksen tuoman hyödyn eli syntien anteeksisaamisen ihmisen ulottuville.


    • hhgtyjkl

      "" Ellei noin olisi, niin sinunkin käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisvat muka Jumalan tahdon määräämiä! ""

      Tuosta ei ole mitään raamatullista perustetta. Puhut omiasi! Ihminen ja esivallat ovat itse vastuussa. Jumala itse hyvällä tahdolla halusi pelastaa maailman sen synneistään lähettämällä ainokaisen Poikansa Jeesuksen Kristuksen sovittamaan maailman synnit.

      """ MUISTA, ETTÄ usko ei ole totuutta: """

      Muista sinäkin, että usko Jeesukseen Kristukseen on sellaista totuutta ja todellisuutta, että se parantaa sairaan ja herättää jopa kuolleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe