En kestä tätä tuskaa

lohduton

Miten tästä selviää, koskaan? Menetin elämäni rakkauden. Mitään mahdollisuutta ei ole saada häntä takaisin. Kauanko itken joka päivä? Olisiko puolen vuoden kuluttua jo helpompaa? Miten te olette selvinneet? Kertokaa minulle, jos vaikka vertaistuki toisi lohtua.

28

194

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu

      kuinka usein näette. Jos ette näe enää niin 6kk riittää hyvin. Tsemppiä. Aika kulkee alkuun todella hitaasti, kunnes alat ihmettelemään että miksi ihmeessä olet tuhlannut elämästäsi niinkin pitkän ajanjakson.

    • lohduton

      Ei nähdä, joten kivuttomampi kaamos tiedossa, toivottavasti.

    • oletkoaivanvarma

      Mä purin joku aika sitten itteni tänne omassa jutussani ja Se helpotti. Kavereille en voinut puhua, koska en luottanut niihin. Niin ikävältä kun kuulostikin, niin Se vain on, etten luota ja halua myöhemmin lisää paskaa.

      Miten tai miksi menetit. Oikeastaan olennaisempaa, että oletko aivan varma? Mikset voi saada takaisin?

    • lohduton

      Minusta olennaisinta on nyt vihdoinkin siirtyä eteenpäin, unohtaa ja toipua. Meistä ei voi tulla enää mitään syistä, joita en halua puida tässä. Tietyllä tavalla hän alkaa haalistumaan jo...vaikka sydän on täynnä tuskaa ja surua niin en saa palautettua enää mieleeni kovinkaan kirkkaasti edes sitä, miltä tuntui olla hänen sylissä. Siitä on jo joitain viikkoja aikaa...Ehkä tämä tästä. Toivottavasti joskus vielä voisi kokea rakkautta ja antaa sitä!

      • kohtiuuttarakkautta

        Kyllä tulet pystymään siiheen, antamaan ja vastaanottamaan rakkautta. Yritä pitää arjesta kiinni. Ota itsellesi tarvittaessa jokin uusi harrastus tai aktiiviteetti, laajenna ja uudista reviiriäsi.


    • Fykhtdfdzjhf

      Minä olen rakastanut vuosia. Olisin tehnyt kaikkeni hänen hyvinvointinsa eteen. Koskaan en sitä ääneen sanonut, sillä jatkuvasti minulle tehtiin selväksi, että olin kaikkea mutten sitä mitä hän haki. Nyt hän on löytänyt hakemansa. Ja minä rakastan yhä, minä hullu. En ole ennen ollutkaan näin rikki. Ajattelen vain että tästäkin oppii. Jos elää saan, näyttää kaikki viiden vuoden kuluttua vallan toiselta. Kai?

    • kaikkikohdallaan

      http://kaikkikohdallaan.blogspot.fi/

      Kuvaus kaiken vieneestä suhteesta. Kuvaus siitä, mitä oli olla toinen nainen. Epätoivoinen, mutta tavoitteellinen kuvaus eteenpäin menemisestä.

    • kaikkikohdallaan
    • SurujenKitara

      Ap:lle jaksamista. Itse sovin tapaamisen miehen kanssa niin, ettei kahteen kuukauteen oltu nähty. Harmittaa vietävästi. Sama vanha toistui, tai oikeastaan vielä pahemmin; loukkaamisen lisäksi jotenkin vielä pilkkasi. Menin aivan sekaisin. Miten mahtaa olla, meneekö tässä nyt alusta taas se 6kk, kun menin tapaamaan ja riittäisiköhän se aika? En jaksaisi tätä, sydänsuru on niin totaalinen, että vaikuttaa kaikilla elämänalueilla. Pystyn vain pieninä annoksina olemaan muiden ihmisten seurassa, en halua menettää ystäviäni ja läheisiäni. Vaikka yrittäisin kiinnostua muista asioista ja keskittyä muuhun, tuntuu että ei pysty, kuin pieniä hetkiä kerrallaan. Elämänhalu puuttuu. En myöskään ymmärrä, miten hän saattoi satuttaa minua näin, enkä oikeastaan edes halua ymmärtää, enkä nähdä sitä tosiasiaa. Oltiin vuosikausia tunnettu ja kaveraattu. Syksyllä vietettiin paljon aikaa yhdessä. Pikkuhiljaa tapaamiset harvenivat, kunnes yllättäin täysin luukut kiinni. Ei saanut mitään yhteyttä, kunnes juuri viime viikolla kuvaamani tapaaminen.. En pysty oikeastaan näkemään hänessä vikoja, vaan haen niitä itsestäni. Niin syvä on rakkauteni häneen. Harmittaa itseni, mutta elämä on alkanut tuntua turhalta ilman häntä. Riippuvuuttani häneen lisää ehkä se, että en ole saanut häneltä kunnollista vastausta mihinkään. Aluksi tuntui, että hän sai minussa aikaiseksi sen, että tulin hiukan paremmaksi ihmiseksi. Nyt tuntuu siltä, etten ole rakastamisen arvoinen ja koen huonommuutta. Jotenkin hänen kanssaan palaset loksahtivat hetkeksi kohdilleen, vaikka omat lapset ja ystävät ovat tärkeitä, tuntuu että vain hän pystyi tekemään minusta kokonaisen ja viehättävän myös naisena.

      • Näkökulmaa

        Ei pidä olla kenestäkään ihmisestä riippuvainen.
        En voi kuin ihmetellä ihmisten halua elää jonkun toisen ihmisen kanssa,kun yksin on niin paljon helpompaa.
        Olen 9 vuotisesta pärjännyt yksinäni,on toki kumppaneita ollut,mutten heidän nimiään muista.
        Yhden nuoruusaikaisen näinkin kaupassa.
        Mukavan tuntuinen nainen, jolla monta lasta,ja kunnollinen tyttö oli teininäkin.

        En ole milloinkaan katsellut taakseni jonkun seurustelusuhteen katkettua,en muistele heitä,eikä ne ajat mahdu ajatuksiini.

        Elämässä pitää olla vahva,tai oppia olemaan
        Mikäli on hemmoteltu elämä takana,on elämän opettelu äärimmäisen vaikeaa,muttei mahdotonta
        Jos nyt luulet sinulla olevan vaikeaa,miten pärjäät sitten kun todelliset vaikeudet kohtaavat maatamme,ja ihmisiä?
        Oletko edes joutunut kulkemaan kodittomana vailla ketään,totaalisen yksinäsi,epäilen ettet.
        Ne on hyviä kouluja,ja silloin on hyvä puun alla yöpyessä naureskella,miten se elämä heitteleekään.
        Älä menetä toivoasi,ja ole vahva on tarinani opetus.


      • SiltäHemmotellulta

        Mistä sinä tiedät, mitä kouluja olen käynyt? Olen kyllä joutunut saman ikäisestä kuin sinä selviytymään omillani, kun toinen vanhemmistani kuoli ja eloon jäänyt alkoi elää omaa elämäänsä. Olen ollut myös jossain vaiheessa koditonkin. En silti ole kasvanut kyyniseksi, niin kuin sinä. Ja kyllä - luulin löytäneeni aidon rakkauden, anteeksi että purin mieltäni tällä anonyymillä palstalla. Ja jännä juttu, tunneasioissa voin olla heikko, mutta ns elämän haasteissa, joihin viittasit, olen taistelija. Mutta mikä pointti sinulla on täällä "särkynyt sydän"-keskustelupalstalla arvostella ihmisiä, jotka otsikon aiheen mukaisesti purkavat tänne sydäntään, kun mahdollisesti ei muualle sitä voi tehdä?


      • jaksamistasinulle
        SiltäHemmotellulta kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät, mitä kouluja olen käynyt? Olen kyllä joutunut saman ikäisestä kuin sinä selviytymään omillani, kun toinen vanhemmistani kuoli ja eloon jäänyt alkoi elää omaa elämäänsä. Olen ollut myös jossain vaiheessa koditonkin. En silti ole kasvanut kyyniseksi, niin kuin sinä. Ja kyllä - luulin löytäneeni aidon rakkauden, anteeksi että purin mieltäni tällä anonyymillä palstalla. Ja jännä juttu, tunneasioissa voin olla heikko, mutta ns elämän haasteissa, joihin viittasit, olen taistelija. Mutta mikä pointti sinulla on täällä "särkynyt sydän"-keskustelupalstalla arvostella ihmisiä, jotka otsikon aiheen mukaisesti purkavat tänne sydäntään, kun mahdollisesti ei muualle sitä voi tehdä?

        Surullista, että jouduit miehen loukkaamisen ja pilkan kohteeksi. Hänellä ei ole varmaan mitään käsitystä eikä kuvaa tunteittesi syvyydestä. Olen huomannut itsekin, että meillä "taistelijoilla" on juuri tuo heikko kohta, suuri kyky toivoa ja uskoa onneen, joka joskus tulee kohdalle. Olen kokenut samaa ja tiedän miten ikävä ja sydänsuru voi viedä mielekkyyden tunteen koko elämästä - vaikka olisi omat lapsetkin. Kun pitkään tottuu sysäämään ja piilottamaan omat tarpeet selvitäkseen taisteluista, sillä patoaa sisälleen hirveän rakkauden tarpeen. Sinun olisi hyvä nähdä se mies vain ihmisenä - suuri rakkaus on aina jonkinlainen ihannekuva, jollaista ei todellisuudessa ole. Samalla vakuuttua siitä, että olet arvokas ihmisenä, sellaisena kuin olet. Toivon, että löydät sen tavallisen ja kaikessa tavallisuudessa suuren rakkauden elämääsi! Jossain syvällä sisimmässään meistä jokainen on yksin, mutta on tavallisia ihmisiä ja tavallista rakkautta, joka lievittää parhaimmillaan paljonkin sitä yksinäisyyttä.


      • team-u

        Itse tapasin äärimmäisen ihanan naisen, jonka kanssa vaan heti kaikki loksahti, tunne oli valtava mitä en koskaan kenenkään aikasemman kanssa tuntenut. Tapailtiin jonkin aikaa aktiivisesti, viestiteltiin ja soiteltiin tuntikaupalla. Sitten vaan yksi kerta nainen häipyi, viestittely melkein loppui, ei tavattu, ja tuli ilmoitus ettei ollut valmis mun kanssa olemaan kun minulla on lapsi (tämän hän jo tiesi alusta alkaen).

        Vähän ajan kuluttua hän tuli takaisin keskusteltiin, oli yötäkin välillä, viestittely jatkui aktiivisesti, mutta ihmettelin taas kun yritin tavata, hän vältteli aihetta, mutta viestittely jatkui. Taas yllättäen hän lemppasi mut, sitten syytä oli jo matkan varrella vaihtuneet. En ymmärtänyt mitä tässä pitäisi uskoa. Taas kului aikaa ja hän alkoi taas viestitellä ja tyrkyttää itseään mun luo yöksi (täh??). Pitkään mietittyäni päätin nähdä häntä, käytiin saunassa, hieroin häntä, oltiin lähekkäin, sitten hän meni kotiinsa yöksi, ja viestittely jatkui taas aktiivisesti, mutta tapaamiset hän vältti eri syillä. Laitoin sitten hänelle viestiä että tää oli nyt tässä etten jaksa tällaista. Hän soitteli perään ja selitteli asiaa. No uskoin häntä, mutta viestittely väheni pikkuhiljaa. Yhdessä vaiheessa hän laittoin mulle haukkumaviestin, olisin halunnut keskustella asiasta, mutta hän ei enää vastaillut viesteihini, eikä siis halunnut keskustella. Vasta puolitoista kuukautta haukkumaviestin jälkeen hän ilmoitta ettei enää halua tavata... Toiminnaltaan hyvin salaperäinen, hänen kavereitaan en tavannut koskaan tai tiennyt oikein hänen menoistaan mitään, oli aina "muka" kiireinen. Facessa olin kaverina, mutta sielläkään hän ei hirveästi elämästään jaellut, en pystynyt edes näkemään keitä hänellä on kavereina.

        Jos kyseessä olisi ollut vaan joku "ihan kiva" nainen, olisi saanut lähteminen jäädä ekaan kertaan. Mutta rakastuneena sietää kaikenlaista kökköä toiselta.
        Sitä ei välittänyt vaikka hän kertoi jättäneensä ex-avomiehensä pettämällä eikä tuntenut omantunnon tuskia asiasta. Puheiden perusteella hän vaikuttaa myös sarjadeittailijalta, aikaisemmat deittikumppanit oli jätetty aina ties millä pinnallisella perusteella kun hän itse niistä kertoi. Käyttää Suomi24 ja Tinder -palveluja aktiivisesti. Kaikki joiden kanssa olen keskustellut asiasta ja oma järkikin sanoo ettei tuollaisen kanssa voi muodostaa järkevää ja pysyvää suhdetta. Ei pysty edes kommunikoimaan vaikeista asioista kasvotusten. Huutelee puskista syytöksiä eikä suostu puhumaan niistä. Ei edes syistä kunnolla mitä olen tehnyt väärin tms.

        Miehille varoituksen sana tästä henkilöstä. Jos törmäät deitissä henkilöön, nimi Kirsi, asuinpaikka Pohjois-Vantaa, työskentelee Helsingissä (myyntipäällikkö), ikä 35 (v.2015), harrastukset rullaluistelu, lenkkeily, tumma puolipitkä polkkatukka. Tarkemmin en ryhdy yksilöimään, saat sitten itse nähdä minkälainen persoona hän on kun törmäät. Mukava, viekoitteleva, kaunis, mutta petollinen. Voi hän viedä sydämesi ja murskata sen.


      • team-u kirjoitti:

        Itse tapasin äärimmäisen ihanan naisen, jonka kanssa vaan heti kaikki loksahti, tunne oli valtava mitä en koskaan kenenkään aikasemman kanssa tuntenut. Tapailtiin jonkin aikaa aktiivisesti, viestiteltiin ja soiteltiin tuntikaupalla. Sitten vaan yksi kerta nainen häipyi, viestittely melkein loppui, ei tavattu, ja tuli ilmoitus ettei ollut valmis mun kanssa olemaan kun minulla on lapsi (tämän hän jo tiesi alusta alkaen).

        Vähän ajan kuluttua hän tuli takaisin keskusteltiin, oli yötäkin välillä, viestittely jatkui aktiivisesti, mutta ihmettelin taas kun yritin tavata, hän vältteli aihetta, mutta viestittely jatkui. Taas yllättäen hän lemppasi mut, sitten syytä oli jo matkan varrella vaihtuneet. En ymmärtänyt mitä tässä pitäisi uskoa. Taas kului aikaa ja hän alkoi taas viestitellä ja tyrkyttää itseään mun luo yöksi (täh??). Pitkään mietittyäni päätin nähdä häntä, käytiin saunassa, hieroin häntä, oltiin lähekkäin, sitten hän meni kotiinsa yöksi, ja viestittely jatkui taas aktiivisesti, mutta tapaamiset hän vältti eri syillä. Laitoin sitten hänelle viestiä että tää oli nyt tässä etten jaksa tällaista. Hän soitteli perään ja selitteli asiaa. No uskoin häntä, mutta viestittely väheni pikkuhiljaa. Yhdessä vaiheessa hän laittoin mulle haukkumaviestin, olisin halunnut keskustella asiasta, mutta hän ei enää vastaillut viesteihini, eikä siis halunnut keskustella. Vasta puolitoista kuukautta haukkumaviestin jälkeen hän ilmoitta ettei enää halua tavata... Toiminnaltaan hyvin salaperäinen, hänen kavereitaan en tavannut koskaan tai tiennyt oikein hänen menoistaan mitään, oli aina "muka" kiireinen. Facessa olin kaverina, mutta sielläkään hän ei hirveästi elämästään jaellut, en pystynyt edes näkemään keitä hänellä on kavereina.

        Jos kyseessä olisi ollut vaan joku "ihan kiva" nainen, olisi saanut lähteminen jäädä ekaan kertaan. Mutta rakastuneena sietää kaikenlaista kökköä toiselta.
        Sitä ei välittänyt vaikka hän kertoi jättäneensä ex-avomiehensä pettämällä eikä tuntenut omantunnon tuskia asiasta. Puheiden perusteella hän vaikuttaa myös sarjadeittailijalta, aikaisemmat deittikumppanit oli jätetty aina ties millä pinnallisella perusteella kun hän itse niistä kertoi. Käyttää Suomi24 ja Tinder -palveluja aktiivisesti. Kaikki joiden kanssa olen keskustellut asiasta ja oma järkikin sanoo ettei tuollaisen kanssa voi muodostaa järkevää ja pysyvää suhdetta. Ei pysty edes kommunikoimaan vaikeista asioista kasvotusten. Huutelee puskista syytöksiä eikä suostu puhumaan niistä. Ei edes syistä kunnolla mitä olen tehnyt väärin tms.

        Miehille varoituksen sana tästä henkilöstä. Jos törmäät deitissä henkilöön, nimi Kirsi, asuinpaikka Pohjois-Vantaa, työskentelee Helsingissä (myyntipäällikkö), ikä 35 (v.2015), harrastukset rullaluistelu, lenkkeily, tumma puolipitkä polkkatukka. Tarkemmin en ryhdy yksilöimään, saat sitten itse nähdä minkälainen persoona hän on kun törmäät. Mukava, viekoitteleva, kaunis, mutta petollinen. Voi hän viedä sydämesi ja murskata sen.

        Täsmennyksenä vielä että yhden kerran itse ilmoitin jättäväni hänet kun viestittely oli vähentynyt. Tämän jälkeen hän jopa soitti minulle ja selitteli miksi ei oikein ole ehtinyt, töitä, kiireitä yms. eli jättäminen ei ollutkaan OK. Kaikenlaisia syitä aina löytyi. Erään kanssa keskustelussakin tuli esille, että ehkä hän piti minua koko varalla odottamassa, ehkä sitten lopulta löytyi joku parempi, hänen päänsä sisään kun ei oikein päässyt ja mitä hänen mielessä pyöri.


      • painu_pelle_hiiteen
        Näkökulmaa kirjoitti:

        Ei pidä olla kenestäkään ihmisestä riippuvainen.
        En voi kuin ihmetellä ihmisten halua elää jonkun toisen ihmisen kanssa,kun yksin on niin paljon helpompaa.
        Olen 9 vuotisesta pärjännyt yksinäni,on toki kumppaneita ollut,mutten heidän nimiään muista.
        Yhden nuoruusaikaisen näinkin kaupassa.
        Mukavan tuntuinen nainen, jolla monta lasta,ja kunnollinen tyttö oli teininäkin.

        En ole milloinkaan katsellut taakseni jonkun seurustelusuhteen katkettua,en muistele heitä,eikä ne ajat mahdu ajatuksiini.

        Elämässä pitää olla vahva,tai oppia olemaan
        Mikäli on hemmoteltu elämä takana,on elämän opettelu äärimmäisen vaikeaa,muttei mahdotonta
        Jos nyt luulet sinulla olevan vaikeaa,miten pärjäät sitten kun todelliset vaikeudet kohtaavat maatamme,ja ihmisiä?
        Oletko edes joutunut kulkemaan kodittomana vailla ketään,totaalisen yksinäsi,epäilen ettet.
        Ne on hyviä kouluja,ja silloin on hyvä puun alla yöpyessä naureskella,miten se elämä heitteleekään.
        Älä menetä toivoasi,ja ole vahva on tarinani opetus.

        Ai että kun olet kyyninen ja kova.

        Painu muualle kovistelemaan, pelle; machoilusi herättää lähinnä myötähäpeää.


    • kymyvit

      helopattooko jos nssuttas?

    • janecat

      Olen surrut vuoden. Minun tapauksessa toinen valehteli ja käytti hyväkseen. Vasta nyt alan päästä jaloilleni ja ymmärtää kuinka sairas tuollainen ihminen voi olla. Vuosikin on liikaa käyttää moiseen. Rakkauden ei kuulu olla vaikeeta.

    • SatuttettuÄssä

      Kyllä minä myös kärsin 3v valehtelusta ja hyväksikäytöstä.Joskus on vaan hyvä kääntää uusi sivu siinä omassa elämässä.Alkaa elään sitä omaa elämää,vaikka menneisyys ei koskaan unohdu ,niin muistot haihtuu tuhkana tuuleen.Kaikki suhteet opettaa joko hyvässä tai pahassa.

    • ap-x

      Kannattaa lukea Kimmo Takasen Tunne sydämesi kirja, se on erosta selviytymisopas, siitä on oikeasti apua! Nimenomaan tunneasioihin apua.

    • KaikkiHaalistuu

      Siihen voi mennä kauan, itsellä nyt 10 kuukautta takana ja vieläkin itkettää lähes päivittäin, ainakin viikoittain. Kyllähän sen järjellä tietää, että tämä suru lakkaa jonain päivänä, ehkä vasta vuoden kuluttua, ehkä kahden.. mutta jonain päivänä. Surustakin täytyis uskaltaa päästää irti. Välillä vaan tuntuu, että tulevaisuus on liian kaukana, eikä jaksais. Toisinaan taas on päiviä, jolloin tuntuu, että kyllä tää vielä tästä, mutta sitten kun näkee toisen, tulee romahdus ja menee taas päiviä itseään kasatessa. Silti musta tuntuu, että pienin askelin tässä mennään kohti parempaa ja vähitellen niitä ok-päiviä vaan alkaa tulla enemmän. Vältä tapaamista jos voit. Itse en voi ja se on kyllä tosi huono juttu, koska rakastan ja haluan vieläkin ihan järjettömästi. Yritän tässä just kasata itseäni edellisen tapaamisen jäljiltä itkemällä suoli-palstoilla, kuinka säälittävän rikki ja paskana sitä voikaan ihminen olla.

    • 1981kjjj

      Mun ex jätti yhtäkkiä. Jäi kuitenkin roikkumaan 1,5 vuodeksi kun halusi mut pitää "ystävänä elämässään" kuitenkin nukkui öitä mun vieressä ja saunottiin.. Sit tapasin jonkun muun ja sanoin et nyt tää häröily loppuu kun en muuten pääse elämässäni eteenpäin.. Loukkaantui ja annas olla kun ei mennyt kun viikko niin oli jo uudessa parisuhteessa.. Hän sai kaiken mitä halusi, minä vain paskaa. Nyt tästä jo pari kuukautta ja uusi suhteeni kariutui. Mutta tuota exääni lähinnä säälin kun aina minunkin aikana pelasi muiden kanssa. Enää en häntä mieti, mutta tiedän ettei tule muuttumaan ikinä.. Pelimies.

      • Surullinenn

        Sitäpä itsekin mietin, että miksi suhteen päättäjä odottaa, että minun pitäisi pitää yhteyttä ystävänä ja vielä ruokkia niitä omia tunteitani, koska niiden on vain aika kuolla, jos hän on tehnyt päätöksen suhteen lopettamisesta ja asian jo käsitellyt minua kuulematta. No onneksi puhuttiin asiat halki ja näin miten väärän käsityksen hän minusta ihmisenä oli saanut ja sain edes jotain oikaistuksi, ja varmaan hänkin miettii asioita uudestaan oman itsensä osalta.


    • Surkimus_2015

      Kaipa suru on vaan surtava.

    • äläsure

      tavallinen ihan tavallinen nainen,Löytyy joka kassajonosta,

    • ktviesti

      Minä jaksan tiristää kyyneleitä yksin ollessani, vaikka mun rakkaan naisystäväni ajasta ikuisuuteen siirtymisestä tulee kolme vuotta täyteen. On yhä kaipaus hänen seuraansa.

    • HänEiSuaHylkää

      Olen keskustellut joidenkin "hylättyjen" kanssa. He ovat sanoneet,että ensimmäinen vuosi on pahin ja sitten helpottaa.

      Etsi itsellesi seuraa ..älä jää yksin. Menen johonkin harrastukseen.

      Itse saan monasti lohdutusta täältä:

      http://oneway.tv/fi/category/23395801

      http://www.tv7.fi/

    • vain.kerran.elämässä

      Mulla on nyt viisi vuotta kulunut ja alkaa vähän kerrallaan helpottaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe