Eläkeläisten asumistuki

tiedoksi-kaikille

Muistakaa allekirjoittaa eläkeläisten asumistuen muuttumista koskeva adressi.

140

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korppis1

      Ei täällä ole muita köyhiä tuen saajia luin minä. Muut elävät omillaan. Laita linkki niin käyn allekirjoittamassa.

      • kylmätotuus

        Olet väärässä korppis1.
        Minun pitäisi rakentaa korsu, jos asumistukeani alennettaisiin.

        Kirjoitin jo aiemmin, että suurimmat leikkaukset kohdistuvat juuri pienituloisimpiin!

        Eniten keljuttaa, että Soini hyväksyi mukisematta leikkaukset. On siinä meillä paraskin köyhien puolustaja! Suu vaahdossa hän paasasi ennen vaaleja, ettei pienituloisten etuuksiin puututa.
        Hän pyörsi puheensa heti, kun Perussuomalaiset valittiin hallituspuolueeksi.
        Ällöttävää käytöstä!
        Minun ääntäni puolue ei saanut, eikä ikinä tule saamaankaan.

        Mikäli kansalaisaloite eläkkeensaajien asumistuesta saadaan aikaan, niin allekirjoitan sen varmasti ja isoilla kirjaimilla!


      • 1eero
        kylmätotuus kirjoitti:

        Olet väärässä korppis1.
        Minun pitäisi rakentaa korsu, jos asumistukeani alennettaisiin.

        Kirjoitin jo aiemmin, että suurimmat leikkaukset kohdistuvat juuri pienituloisimpiin!

        Eniten keljuttaa, että Soini hyväksyi mukisematta leikkaukset. On siinä meillä paraskin köyhien puolustaja! Suu vaahdossa hän paasasi ennen vaaleja, ettei pienituloisten etuuksiin puututa.
        Hän pyörsi puheensa heti, kun Perussuomalaiset valittiin hallituspuolueeksi.
        Ällöttävää käytöstä!
        Minun ääntäni puolue ei saanut, eikä ikinä tule saamaankaan.

        Mikäli kansalaisaloite eläkkeensaajien asumistuesta saadaan aikaan, niin allekirjoitan sen varmasti ja isoilla kirjaimilla!

        Populistia siihen Soinin kannatus perustuu, pakko oli pyörtää lupaukset ei muuten ollu hallitukseen asiaa ja puolueen kannatus pitkässä juoksussa olisi loppunu hyvin tode että tullee muutenkin hiipumaan oikein kunnolla näin kävi Vennamolaisille.
        Persujen tavoissa huokuu kokemattomuus paneutua asioitten hoitoon ja pyrkyrimäisyyttä inhoan.


      • demarix
        kylmätotuus kirjoitti:

        Olet väärässä korppis1.
        Minun pitäisi rakentaa korsu, jos asumistukeani alennettaisiin.

        Kirjoitin jo aiemmin, että suurimmat leikkaukset kohdistuvat juuri pienituloisimpiin!

        Eniten keljuttaa, että Soini hyväksyi mukisematta leikkaukset. On siinä meillä paraskin köyhien puolustaja! Suu vaahdossa hän paasasi ennen vaaleja, ettei pienituloisten etuuksiin puututa.
        Hän pyörsi puheensa heti, kun Perussuomalaiset valittiin hallituspuolueeksi.
        Ällöttävää käytöstä!
        Minun ääntäni puolue ei saanut, eikä ikinä tule saamaankaan.

        Mikäli kansalaisaloite eläkkeensaajien asumistuesta saadaan aikaan, niin allekirjoitan sen varmasti ja isoilla kirjaimilla!

        Soini maalasi itsensä nurkkaan. Siihen ei tarvittu edes muiden puolueiden aktiivisuutta.
        Jääminen hallituksen ulkopuolelle olisi merkinnyt kannatuksen romahtamista.
        Hallitukseen meno merkitsee samaa koska äänten kalastelumantrat on mahdotonta toteuttaa.
        Persuja äänestäneiden tuttavieni ainoat perusteet ovat Kreikan tuki ja maahanmuutto politiikka.
        Em. Soinilla ei ole tippaakaan vaikutusmahdollisuutta. Jos vm. kohdalla tapahtuu järkiintymistä niin muut vievät pisteet.

        En ole löytänyt persujen puheista jälkeäkään yhtesikuntapoliittisesta ohjelmasta, vain muutama yksittäinen protestoinnin kohde.
        Ja kansa meni halpaan!


      • älä-horise-älä-
        kylmätotuus kirjoitti:

        Olet väärässä korppis1.
        Minun pitäisi rakentaa korsu, jos asumistukeani alennettaisiin.

        Kirjoitin jo aiemmin, että suurimmat leikkaukset kohdistuvat juuri pienituloisimpiin!

        Eniten keljuttaa, että Soini hyväksyi mukisematta leikkaukset. On siinä meillä paraskin köyhien puolustaja! Suu vaahdossa hän paasasi ennen vaaleja, ettei pienituloisten etuuksiin puututa.
        Hän pyörsi puheensa heti, kun Perussuomalaiset valittiin hallituspuolueeksi.
        Ällöttävää käytöstä!
        Minun ääntäni puolue ei saanut, eikä ikinä tule saamaankaan.

        Mikäli kansalaisaloite eläkkeensaajien asumistuesta saadaan aikaan, niin allekirjoitan sen varmasti ja isoilla kirjaimilla!

        puhu perättömiä,

        ----ei pidä paikkaan , ei asiat ole noin kun sinä sen esität, pelkää Soinin mollausta,
        EI MENE TÄYDESTÄ keneekään,
        kuuntele TV 1 niin olisti nytki kuullu miten asiat oikeesti on ja tulee olemaan,


      • kylmätotuus
        älä-horise-älä- kirjoitti:

        puhu perättömiä,

        ----ei pidä paikkaan , ei asiat ole noin kun sinä sen esität, pelkää Soinin mollausta,
        EI MENE TÄYDESTÄ keneekään,
        kuuntele TV 1 niin olisti nytki kuullu miten asiat oikeesti on ja tulee olemaan,

        En minä horise, enkä perättömiä puhu! En myöskään elä laput silmillä, vaan kuljen kaikki aistit avoimina.

        Sinä voit uskoa joulupukkiin, jos haluat. Minä en voi.


      • adressi
        kylmätotuus kirjoitti:

        Olet väärässä korppis1.
        Minun pitäisi rakentaa korsu, jos asumistukeani alennettaisiin.

        Kirjoitin jo aiemmin, että suurimmat leikkaukset kohdistuvat juuri pienituloisimpiin!

        Eniten keljuttaa, että Soini hyväksyi mukisematta leikkaukset. On siinä meillä paraskin köyhien puolustaja! Suu vaahdossa hän paasasi ennen vaaleja, ettei pienituloisten etuuksiin puututa.
        Hän pyörsi puheensa heti, kun Perussuomalaiset valittiin hallituspuolueeksi.
        Ällöttävää käytöstä!
        Minun ääntäni puolue ei saanut, eikä ikinä tule saamaankaan.

        Mikäli kansalaisaloite eläkkeensaajien asumistuesta saadaan aikaan, niin allekirjoitan sen varmasti ja isoilla kirjaimilla!

        http://www.adressit.com/elakkeensaajan_asumistukea_ei_saa_leikata_yleisenasumistuen_tasol


    • lagman

      -se mitä tämä hallitus tekee, esim. hieman säätää asumistukea, on kovin pientä verrattuna siihen mitä Ahon hallitus teki 90-luvulla, kun poistivat lapsivähennykset kokonaan...se tuntui!...

    • 141414

      Minkä hemmetin takia eläkeläisellä pitäisi olla suurempi asumistuki, kuin muilla pienituloisilla?

      • enmilläänkeksi

        Komppaan nikki 141414
        Eläkeläisille riittää samoin perustein asumistuki kuin nuoremmillekin. Miksi pitäisi olla suurempi?
        P.s. olen eläkeläinen ja tunnen tarkasti, mikä ero on nyt yleisen asumistuella ja eläkeläisten asumistuella.


      • 141414
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Komppaan nikki 141414
        Eläkeläisille riittää samoin perustein asumistuki kuin nuoremmillekin. Miksi pitäisi olla suurempi?
        P.s. olen eläkeläinen ja tunnen tarkasti, mikä ero on nyt yleisen asumistuella ja eläkeläisten asumistuella.

        On uskomatonta, että ihmisellä saa olla varallisuutta ja silti saa asumistukea.
        ps. eläkeläinen olen minäkin


      • eitaastätä

        Miten niin ruurempi.Ei kaikki eläkeläiset saa sitä suurimpaa tukea,tuloista se on sekin kiinni.


      • samalleviivalle

        Sitä olen vuosia ihmetellyt. Kun olen laskenut tutuilleni laskurilla niin tullut esiin iso kuilu. Ajatellaan nuorta tai ketä vaan, joka ei ole saanut kuin osa-aikatyötä tai muuta pienempipalkkaista työtä. Tulo on luokkaa tonni- 1200 e/kk. Vuokrat samat eläkeläisellä kuin työssäkäyvällä. Eläkeläisen asumistuki ollut jopa 150e/kk korkeampi työssäkäyvään verraten ja samalla tulolla.


      • 141414
        eitaastätä kirjoitti:

        Miten niin ruurempi.Ei kaikki eläkeläiset saa sitä suurimpaa tukea,tuloista se on sekin kiinni.

        Samat tulot ja sama vuokra, niin eläkeläisen asumistuki on isompi, kuin yleinen asumistuki.
        Koitappa ymmärtää. :-)


      • eitaastätä
        141414 kirjoitti:

        Samat tulot ja sama vuokra, niin eläkeläisen asumistuki on isompi, kuin yleinen asumistuki.
        Koitappa ymmärtää. :-)

        Joo ja samankokoiset asunnotkin.


      • 141414
        eitaastätä kirjoitti:

        Joo ja samankokoiset asunnotkin.

        Juuri näin.


      • eitaastätä
        141414 kirjoitti:

        Juuri näin.

        No sity oli ihan oikein et se työssäkäyvä maksoi enemmän. Olihan se vaan osaaika työs.


      • 141414
        eitaastätä kirjoitti:

        No sity oli ihan oikein et se työssäkäyvä maksoi enemmän. Olihan se vaan osaaika työs.

        En ole kirjoittanut mistään osa-aikaisesta työstä.


      • menejatiedä
        141414 kirjoitti:

        Juuri näin.

        voit samaan syssyyn ihmetellä sitäkin miksi eläkeläinen maksaa samasta summasta enemmän veroa kuin työssäkäyvä toverinsa.


      • yksisyy

        sillä eläkeläisellä ei ole esim. työmatkavähennyksiä?


      • 1200e
        samalleviivalle kirjoitti:

        Sitä olen vuosia ihmetellyt. Kun olen laskenut tutuilleni laskurilla niin tullut esiin iso kuilu. Ajatellaan nuorta tai ketä vaan, joka ei ole saanut kuin osa-aikatyötä tai muuta pienempipalkkaista työtä. Tulo on luokkaa tonni- 1200 e/kk. Vuokrat samat eläkeläisellä kuin työssäkäyvällä. Eläkeläisen asumistuki ollut jopa 150e/kk korkeampi työssäkäyvään verraten ja samalla tulolla.

        Tuolla tulolla 1200e, ei taida edes saada asumistukea.


      • sairaseläkeläinen
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Komppaan nikki 141414
        Eläkeläisille riittää samoin perustein asumistuki kuin nuoremmillekin. Miksi pitäisi olla suurempi?
        P.s. olen eläkeläinen ja tunnen tarkasti, mikä ero on nyt yleisen asumistuella ja eläkeläisten asumistuella.

        Eläkkeensaajat joutuvat toimeentulotuelle ,ei ole tarkoitettukaan jatkuvaan käyttöön.Mene sinä töihin olet vielä nuori ja terve.


    • säästölinjalla

      Vihdoinkin on hallitus joka eres yrittää pysäyttää velan kasvua

      jos tehdään lisää velkaa niin ei ole hyvä

      jos tehdään säästöjä niin ei ole hyvä

      kun persut ei menneet hallitukseen niin ei hyvä

      kun persut meni hallitukseen niin ei hyvä

      haukkumisen sijaan kertokaa oma ehdotuksenne miten velanotto pysäytetään, työttömyys puolitetaan ja talous saadaan nousuun

      omasta mielestäni asumistuksi pois kaikilta jotka eivät sitä ehdottomasti tarvitse, jos ei ole varaa asua, niin ei ole varaa mihinkään ylellisyyksiinkään

      • pakkonöyrtyä

        Aivan niin, noita naputtajia ja paskapuhujia kyllä löytyy, vaan mitään maan tilaa parantavaa ehdotusta ei tule yhdenkään mieleen. Kunhan omat edut säilyvät niin muusta viis, ei ymmärretä että nyt on jokaisen luovuttava jostakin etuudesta.
        Vasemmisto jakaisi yhteisestä kassasta vaan kun ei ole jaettavaa.


      • Vasemmisto on tottunut jakamaan, kipeempää se jakaminen tekee porvareille. Miksi ihmeessä Suomi ottaa kaiken esimerkin talouspolitiikassaan Ruotsista, mukaanluettuna huonon esimerkin?


      • eivaanriitä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Vasemmisto on tottunut jakamaan, kipeempää se jakaminen tekee porvareille. Miksi ihmeessä Suomi ottaa kaiken esimerkin talouspolitiikassaan Ruotsista, mukaanluettuna huonon esimerkin?

        Porvaristo vaatii jotain vastineeksi äkyttömälle jakamiselle, johon vasemmisto on kansan opettanut. Jossain on säästettävä, eivät hyväksy sitä..


      • eivaanriitä kirjoitti:

        Porvaristo vaatii jotain vastineeksi äkyttömälle jakamiselle, johon vasemmisto on kansan opettanut. Jossain on säästettävä, eivät hyväksy sitä..

        Jakaminen ei ole koskaan älytöntä. Minä ehdottaisin Islannin lääkekuuria: progressiinen veroitus jne muut karvaat pillerit.


      • eivaanriitä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Jakaminen ei ole koskaan älytöntä. Minä ehdottaisin Islannin lääkekuuria: progressiinen veroitus jne muut karvaat pillerit.

        Jos ei ole jaettavaa niin sitä on hankittava jaettavaksi.


      • eivaanriitä kirjoitti:

        Jos ei ole jaettavaa niin sitä on hankittava jaettavaksi.

        Olen vankasti sitä mieltä että jaettavaa on aina. Kysymys on vaan siitä että onko niillä joilla sitä jaettavaa olisi halukkaita jakamaan niiden kanssa joilla ei ole. Ehkä hyvinvointivaltion resurssien myyminen yksityisille kiskureille ja keinottelijoille ei sittenkään ollut hyvä ratkaisu. Nyt valtiolla ei ole, ainoastaan yksityisillä. Ja ne joilla on laittaa mieluummin kaulansa giljotiinille kuin luopuisi mistään muiden puolesta. Vaikka jos katsookin hieman pitemmälle, niin jos yhteiskunta polarisoituu vieläkin pahemmin niin köyhien määrä vaan kasvaa ja kansan ostokyky vähenee. Mikä ei taas hyödytä edes niitä upporikkaitakaan.


      • velallestoppi

        uskoisin valmiutta olevan jakamiseen niiden kanssa joilla ei oikeasti ole, nyt vaan on kyllästytty jakamaan kaikenmaailman loiseläjille jotka haluavat elää toisten kustannuksella
        rajansa on silläkin miten paljon kukaan haluaa elättää toisia
        liian rankka verotus saa aikaiseksi veronkierron, rikkaat piilottaa omaisuutensa ja loppupelissä ei ole enää maksajia


      • kylmätotuus
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Olen vankasti sitä mieltä että jaettavaa on aina. Kysymys on vaan siitä että onko niillä joilla sitä jaettavaa olisi halukkaita jakamaan niiden kanssa joilla ei ole. Ehkä hyvinvointivaltion resurssien myyminen yksityisille kiskureille ja keinottelijoille ei sittenkään ollut hyvä ratkaisu. Nyt valtiolla ei ole, ainoastaan yksityisillä. Ja ne joilla on laittaa mieluummin kaulansa giljotiinille kuin luopuisi mistään muiden puolesta. Vaikka jos katsookin hieman pitemmälle, niin jos yhteiskunta polarisoituu vieläkin pahemmin niin köyhien määrä vaan kasvaa ja kansan ostokyky vähenee. Mikä ei taas hyödytä edes niitä upporikkaitakaan.

        Olen kanssasi 101-prosenttisesti samaa mieltä!
        Kun ja jos kansanjakautuminen köyhiin ja rikkaisiin jatkuu edelleen, niin lopputuloksena on kapina ja kaaos. Onhan se nähty jo aiemminkin rakkaassa Suomessamme. Eivät köyhät loputtomiin kestä olojensa kurjistamista! Tuo tosiasia on porvareiden hyvä pitää mielessään leikkauksia tehdessään.


    • jotainjärkeä

      Eläkeläisten asumistukea nostaa moni joka ei sitä tarvitse ja vain siksi että sitä jaetaan niin holtittomasti. Tiedän mummon jolla on pankkitilillä kymmeniä tuhansia ja silti saa asumistukea.

    • korppis1

      Se, että omistan kesämökin ei auta minua taloudellisesti tulemaan toimeen. Eläke menee päivittäiseen elämiseen. Kesäaikaan jolloin saan nauttia siitä mitä minulle konkreettisesti jäi 45- vuoden työpanoksesta jäljelle ei tee minusta toivottua kuluttajaa joka ostaa suomalaista ja saa talouden nousuun.
      Kesäaikaan maksan onnestani kaksinkertaisin asumismenoin. En silti nouse vaahtoamaan säästöistä. Jotain politiikkojen on tehtävä koska kuulumme EU:hun. Hallitus on oikealla linjalla. Odotellaan ei aina valiteta.

      • omillaantoimeentuleva

        Jos minulla ei olisi varaa kahden asunnon pitämiseen niin myisin toisen pois, enkä todellakaan elättäisi itseäni toisten selkänahasta revityllä hiellä.
        Köyhäinapuun suostun vasta kun olen OIKEASTI varaton.


      • omillaantoimeentuleva kirjoitti:

        Jos minulla ei olisi varaa kahden asunnon pitämiseen niin myisin toisen pois, enkä todellakaan elättäisi itseäni toisten selkänahasta revityllä hiellä.
        Köyhäinapuun suostun vasta kun olen OIKEASTI varaton.

        "omillaantoimeentuleva"

        Et kai vaan lukenut minun kommenttiani?

        H.


      • omillaantoimeentuleva
        hunksz kirjoitti:

        "omillaantoimeentuleva"

        Et kai vaan lukenut minun kommenttiani?

        H.

        en koskaan lue tekstejäsi ellet ole työntynyt väkisin tunkemaan kommenttiasi juuri minulle


      • omillaantoimeentuleva kirjoitti:

        en koskaan lue tekstejäsi ellet ole työntynyt väkisin tunkemaan kommenttiasi juuri minulle

        "omillaantoimeentuleva"

        Niinhän ne kaikki aina sanoo.
        Kun kirjoittavat kuin minä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "omillaantoimeentuleva"

        Niinhän ne kaikki aina sanoo.
        Kun kirjoittavat kuin minä.

        H.

        Minun jälkeeni siis.

        H.


      • miehenelätti

        Korppis millä perusteella saat asuntotukea?

        Tiedän joidenkin hakeneen mutta eivät saaneet.


      • korppis1
        miehenelätti kirjoitti:

        Korppis millä perusteella saat asuntotukea?

        Tiedän joidenkin hakeneen mutta eivät saaneet.

        Eläkeläisten asumustuki on eläkeläisen tuloihin sidonnainen. Useinhan ihmiset kehuvat velatonta elämäänsä. Velaton maksaa eläkkeestään 20% veroja. Velallinen 0 - 10 % joten kun asuntoja myy ja ostaa kantsii junailla ja jättää asuntovelkaa. Olin aikoinani vapaaehtoistyössä velkaneuvojana, jolloin tajusin olleeni liian rehellinen ja maksaneeni yritysvelkoja liian tunnollisesti.


      • terveyttä.ja.pitkää.ikää
        omillaantoimeentuleva kirjoitti:

        Jos minulla ei olisi varaa kahden asunnon pitämiseen niin myisin toisen pois, enkä todellakaan elättäisi itseäni toisten selkänahasta revityllä hiellä.
        Köyhäinapuun suostun vasta kun olen OIKEASTI varaton.

        Minulla on kaksi velatonta asuntoa, toinen maalla ja toinen kaupungissa. Työelämässä ollessani sain ne maksettua ihan itsekseni, ei ollut kaveria jakamassa kuluja, ovat nyt ikiomiani ei joudu jakamaan jos ero tulisi. Kahteen paikkaan sähkölasku, kiinteistövero ja jätemaksut. Ulkosaunan lauteet ja lattia pitää uusia tänä kesänä, aina on remonttia. Kuinkahan kauan jaksan, on vielä terveyttä. Menin eilen mökille mutta tulin jo aamulla pois kun myrskysi ja salamoi, satoi todella rankasti. kun kunto huononee myyn molemmat asunnot ja ostan pienemmän asunnon jostain missä on helppo asua. Toivottavasti ei muuttoa tule vielä pitkään aikaan. Ei rahaa paljoa ole, sen verran olen säästänyt että voin maksaa remontti ja muut ylimääräiset kulut. Kaupunkiin tulee kattoremontti ja muutakin lähiaikoina.


    • maksakaa
      • korppis1

        Kuinka mahtaa hupuaistemme käydä kun eläminen kallistuu, mutta joku heidätkin elättää.


      • asdsdasdfsd

        Toiset köyhät elättävät, rikkaat piilottaneet varallisuutensa veroparatiiseihin aikoja sitten, monikansalliset jättiyritykset eivät maksa veroja ja jos jotakin maksavat valtavasta liikevaihdosta, on se verokeinottelujuristien avulla kutistettu minimiksi tai pyöreäksi nollaksi. Porvarishallitus ei tietenkään tällaisiin asioihin puutu. Edustaja Hassi esitti tiistain pölinöissä kysymyksen monikansallisten yritysten veronkierrosta, muut jankuttivat muista asioista. http://www.canberratimes.com.au/business/comment-and-analysis/pfizer-glaxosmithkline-leaning-on-the-taxpayer-20150603-ghf72y , tuossakin eräs kirjoitus lääkealan jättiyrityksen verojärjestelyistä, jos vain enlanninkielentaitoa riittää. Seuratkaapa tämänhetkisen pörssin kehitystä, kun 'menee huonosti' siis keillä meneekään huonosti?


      • nettomaksaja

        kysy lääkkeelle aina mahdollista kotimaista vaihtoehtoa

        ulkolaiset yritykset harvoin maksavat veroa tänne meille

        hyvätuloinen maksaa verot tekemällään työllä ansaitsemasta palkastaan, köyhän verot maksaa valtio tai kunta, riippuen siitä kumman pussista tuet tulee


    • ghjhgg

      Totuus on että moni vuokralla asuva ei pystyisi maksamaan asumiskustanuksia.

      • todellinentotuus

        todellinen totuus on se, että jos asumistuet poistuisivat, niin vuokrat laskisivat. nyt vaan siirretään rahaa valtion pussista sijoittajien pohjattomiin pusseihin ... ja kansa maksaa


      • höhhöhhö
        todellinentotuus kirjoitti:

        todellinen totuus on se, että jos asumistuet poistuisivat, niin vuokrat laskisivat. nyt vaan siirretään rahaa valtion pussista sijoittajien pohjattomiin pusseihin ... ja kansa maksaa

        Tuskinpa laskisivat,täytyyhä edes talon omat kustannukset saaha maksettua ja jos niin ei käy jää asunnot vuokraamati eikä kukaan viitsi edes rakentaa vuokrataloja.ja asunnottomuus lisääntyy.


      • todellinentotuus
        höhhöhhö kirjoitti:

        Tuskinpa laskisivat,täytyyhä edes talon omat kustannukset saaha maksettua ja jos niin ei käy jää asunnot vuokraamati eikä kukaan viitsi edes rakentaa vuokrataloja.ja asunnottomuus lisääntyy.

        jos yhtiövastike on 300€ ja vuokra 800€, niin on siinä mistä tinkiä

        aivan varmasti hinnat laskisivat, paljon halvemmaksi sijoittajille tulee hyväksyä pienempi tuotto, kuin tyhjän asunnon tuottama tappio

        asumistuki on huijaus missä siirretään kansan veroeuroja sijoittajille... ja kansa luulee saavansa, vaikka todellisuudessa kyseessä on tulonsiirto rikkaille

        herrat ovat olleet päättämässä, ovat itse niitä sijoittajia


      • höhhöhhö
        todellinentotuus kirjoitti:

        jos yhtiövastike on 300€ ja vuokra 800€, niin on siinä mistä tinkiä

        aivan varmasti hinnat laskisivat, paljon halvemmaksi sijoittajille tulee hyväksyä pienempi tuotto, kuin tyhjän asunnon tuottama tappio

        asumistuki on huijaus missä siirretään kansan veroeuroja sijoittajille... ja kansa luulee saavansa, vaikka todellisuudessa kyseessä on tulonsiirto rikkaille

        herrat ovat olleet päättämässä, ovat itse niitä sijoittajia

        Mää puhuinkin ihan oikeista vuokraasunnoista enkä sijoittajien yksittäisistä vuokraluukuista. Jaeiköstä yksityinenkin joudu maksaan pääomatulona vuokra saatavat.


      • virtuaalitodellisuus
        todellinentotuus kirjoitti:

        jos yhtiövastike on 300€ ja vuokra 800€, niin on siinä mistä tinkiä

        aivan varmasti hinnat laskisivat, paljon halvemmaksi sijoittajille tulee hyväksyä pienempi tuotto, kuin tyhjän asunnon tuottama tappio

        asumistuki on huijaus missä siirretään kansan veroeuroja sijoittajille... ja kansa luulee saavansa, vaikka todellisuudessa kyseessä on tulonsiirto rikkaille

        herrat ovat olleet päättämässä, ovat itse niitä sijoittajia

        Mutta tuossa et ole laskenut mukaan vuokrauskustannuksia: vuokranantajan tuloverot, mahdolliset kulut rikkoutuneista tai uusittavista kalustoista, remonteista...


      • höhvaan

        mikä on ihan oikea vuokra-asunto?


      • höhhöhhö
        höhvaan kirjoitti:

        mikä on ihan oikea vuokra-asunto?

        Et siis tiedä mikä on oikea vuokraasunto vaikka luet näitä sivuja ja aloituksii. Eikös jokaisel kunnalla ole omii asuntoja jasit noit vvo:n ja saton ja mitä lie.


      • höhvaan
        höhhöhhö kirjoitti:

        Et siis tiedä mikä on oikea vuokraasunto vaikka luet näitä sivuja ja aloituksii. Eikös jokaisel kunnalla ole omii asuntoja jasit noit vvo:n ja saton ja mitä lie.

        Etpä näytä itse tietävän sen kummemmin esim .vvo ja sato ovat osakeyhtiöitä, eli sijoittajat siellä ovat omistajina. Kuntien sekä Ara asuntojen vuokra-asuntoihin on onneksi tulossa tulorajat, ne suuntautuvat silloin oikeasti edullisempia asuntoja tarvitseville. Vakuutusyhtiöt ovat myös suuria sijoittajia vuokra-asuntomarkkinoilla. Kyllä kaikki vuokra-asunnot ovat ihan oikeita vuokra-asuntoja


      • todellinentotuus
        virtuaalitodellisuus kirjoitti:

        Mutta tuossa et ole laskenut mukaan vuokrauskustannuksia: vuokranantajan tuloverot, mahdolliset kulut rikkoutuneista tai uusittavista kalustoista, remonteista...

        niin, jos itse asun omassa asunnossani joudun itse maksamaan remonttini, enkä saa niitä vahennyksiin kuin ehkä kotitalousvähennykseen työkustannusten osalta. Vuokranantaja voi vähentää kaikki kulut ensin ja maksaa verot vasta jäljellejäävästä.


      • höhhöhhö
        höhvaan kirjoitti:

        Etpä näytä itse tietävän sen kummemmin esim .vvo ja sato ovat osakeyhtiöitä, eli sijoittajat siellä ovat omistajina. Kuntien sekä Ara asuntojen vuokra-asuntoihin on onneksi tulossa tulorajat, ne suuntautuvat silloin oikeasti edullisempia asuntoja tarvitseville. Vakuutusyhtiöt ovat myös suuria sijoittajia vuokra-asuntomarkkinoilla. Kyllä kaikki vuokra-asunnot ovat ihan oikeita vuokra-asuntoja

        En mää kaikkii tiiäkkään,mutta omat hoitokulunsa noissakin on jotka määrää miten monta euroo voi ottaa neliöltä vuokraa et kämpät menis vuokralle hyvässä kunnossa ja laitteineen. Velkarahalla ne suurimmaksi osaksi on rahotettu tai valtion lainalla.
        Mää viitti sun kans kinastella päivänselvist asioista. Vuokraa sä vaan kämppäs sillä kolmellasadalla eurollajos tykkäät.


    • Kehäkolme

      Miten landepaukut osallistuvat tähän yhteiseen savottaan? Keskustan tuntien ei mitenkään.

      • turhaanrääyt

        Samat verot hekin maksavat mm sähköistä, kiinteistöstä, auton käyttömaksu, polttoaine , lääkkeiden hinnasta jne. Maataloustukea pudotetaan reippaasti.


      • eppu2
        turhaanrääyt kirjoitti:

        Samat verot hekin maksavat mm sähköistä, kiinteistöstä, auton käyttömaksu, polttoaine , lääkkeiden hinnasta jne. Maataloustukea pudotetaan reippaasti.

        Lisäksi vielä rakentavat ja ylläpitävät omat tiensä ja vesiosuuskuntansa ja viemärinsä.
        Ei missään kaupungissakaan syötäisi yhtään mitään, jos joku ei sitä ruokaa tuottaisi.


    • Erojaon

      Eläkeläisellä voi esim. lääkekulut olla satoja euroja kk, kun jollain 20v. on monasti n. 0e.

      • lääkekatto

      • lääkekatto kirjoitti:

        On lääkekulukatto vielä ja sen mukaan lääkkeet melkein ilmaisia kun tullut n 620e täyteen. Eli ei kuukaudessa voi olla satoja euroja? On myös terveydenhuollon maksukatto ja ohjeet mitä tulee tehdä kun katto täyttyy.

        http://www.kela.fi/laakkeet_laakekatto

        http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/asiakasmaksut/terveydenhuollon_maksukatto

        Mietin tässä et jos eläkeläinen vielä sairastaa keliakiaa niin se menettää vuodessa vielä 270 € vuodessa. Entäs siten kaikki mahdolliset sairaalassa käynnit.
        Että kyllä vuositasolla voi joillekkin tehdä tiukkaa että selviää.


      • nettomaksaja

        ei hän menetä mitään, hän ei vaan saa enää niin paljon ilmaista rahaa joka otetaan toisten pusseista


      • nettomaksaja kirjoitti:

        ei hän menetä mitään, hän ei vaan saa enää niin paljon ilmaista rahaa joka otetaan toisten pusseista

        Toivottavasti et sitten sinäkään saa mitään tai sun lapses, niin ilmaista rahaa. Hyvin voitaisiin lopettaa kaikki ikälisät ja pekkaspäivät. Koulutus maksulliseksi ja bussi/juna matkatkin todellisten kulujen mukaan. Eläkkeet myös pois jos ei sun kersoillas ole varaa elättää sua tai et jaksa hautaan asti tehä töitä niin ole nälissäs tai mee kerjuulle.
        Lapsilisät kanssa pois kaikilta eikä vain varakkaimmilta.
        Opintotuet samaan syssyyn ja opintolainoillekkin todellinen korko heti kun sen nostaa.


      • ö-Öö
        Nittaminax kirjoitti:

        Toivottavasti et sitten sinäkään saa mitään tai sun lapses, niin ilmaista rahaa. Hyvin voitaisiin lopettaa kaikki ikälisät ja pekkaspäivät. Koulutus maksulliseksi ja bussi/juna matkatkin todellisten kulujen mukaan. Eläkkeet myös pois jos ei sun kersoillas ole varaa elättää sua tai et jaksa hautaan asti tehä töitä niin ole nälissäs tai mee kerjuulle.
        Lapsilisät kanssa pois kaikilta eikä vain varakkaimmilta.
        Opintotuet samaan syssyyn ja opintolainoillekkin todellinen korko heti kun sen nostaa.

        Kerrankin asiapitoinen kommentti, minkä kanssa helppo olla samaa mieltä.

        =DW=


      • nettomaksaja
        Nittaminax kirjoitti:

        Toivottavasti et sitten sinäkään saa mitään tai sun lapses, niin ilmaista rahaa. Hyvin voitaisiin lopettaa kaikki ikälisät ja pekkaspäivät. Koulutus maksulliseksi ja bussi/juna matkatkin todellisten kulujen mukaan. Eläkkeet myös pois jos ei sun kersoillas ole varaa elättää sua tai et jaksa hautaan asti tehä töitä niin ole nälissäs tai mee kerjuulle.
        Lapsilisät kanssa pois kaikilta eikä vain varakkaimmilta.
        Opintotuet samaan syssyyn ja opintolainoillekkin todellinen korko heti kun sen nostaa.

        Asiaa, kaikki tuet tarveharkinnaisiksi ja yhdeltä luukulta niin päällekkäisyyksien mahdollisuus vähenee.


      • nettomaksaja kirjoitti:

        Asiaa, kaikki tuet tarveharkinnaisiksi ja yhdeltä luukulta niin päällekkäisyyksien mahdollisuus vähenee.

        No eikös ne nytkin tule yhestä luukusta eli kelalta. Tietääkseni myös sossu tarkistaa kaikki tulot myös sieltä, mutta en tiiä tekevätkö sit toisinpäin.


      • keliakiakorvaus
        Nittaminax kirjoitti:

        Mietin tässä et jos eläkeläinen vielä sairastaa keliakiaa niin se menettää vuodessa vielä 270 € vuodessa. Entäs siten kaikki mahdolliset sairaalassa käynnit.
        Että kyllä vuositasolla voi joillekkin tehdä tiukkaa että selviää.

        Miten menettää tuon summan? Keliakiaa sairastava saa kelalta korvausta vuodessa n 280e kun toimittaa todistuksen ja hakee korvausta.

        http://www.kela.fi/ruokavaliokorvaus


      • keliakiakorvaus kirjoitti:

        Miten menettää tuon summan? Keliakiaa sairastava saa kelalta korvausta vuodessa n 280e kun toimittaa todistuksen ja hakee korvausta.

        http://www.kela.fi/ruokavaliokorvaus

        Kun sitä ei enää ehkä saa ens vuoden alusta. Siksi.


      • skulut4000vuosi
        lääkekatto kirjoitti:

        On lääkekulukatto vielä ja sen mukaan lääkkeet melkein ilmaisia kun tullut n 620e täyteen. Eli ei kuukaudessa voi olla satoja euroja? On myös terveydenhuollon maksukatto ja ohjeet mitä tulee tehdä kun katto täyttyy.

        http://www.kela.fi/laakkeet_laakekatto

        http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/asiakasmaksut/terveydenhuollon_maksukatto

        Kyllä eläkeläisellä,(niinkuin kellä tahansa) on lääkekulut monta sataa euroa/kk. Esim. meillä, mieheni victoza-lääkitys 200 euroa/kk. (diabetes) Ei kelpaa lääkekattoon, koska kela ei korvaa sitä.Samoin itselläni useita ei korvattavia lääkkeitä, ilman en tule voimeen ja korvaavia ei ole.

        Ottakaa selvää, ennenkun teilaatte ihmisen.


      • otinselvää
        skulut4000vuosi kirjoitti:

        Kyllä eläkeläisellä,(niinkuin kellä tahansa) on lääkekulut monta sataa euroa/kk. Esim. meillä, mieheni victoza-lääkitys 200 euroa/kk. (diabetes) Ei kelpaa lääkekattoon, koska kela ei korvaa sitä.Samoin itselläni useita ei korvattavia lääkkeitä, ilman en tule voimeen ja korvaavia ei ole.

        Ottakaa selvää, ennenkun teilaatte ihmisen.

        "Maksat itse aina osan lääkekuluistasi ns. omavastuuosuutena. Jos saman kalenterivuoden aikana korvatuista lääkkeistä, kliinisistä ravintovalmisteista ja perusvoiteista maksamasi omavastuuosuudet ylittävät 612,62 euroa kalenterivuodessa, sinulla on oikeus lisäkorvaukseen. Vuotuisen omavastuuosuuden täytyttyä maksat jokaisesta korvattavasta lääkkeestäsi 1,50 euroa."


      • skulut4000vuosi
        otinselvää kirjoitti:

        "Maksat itse aina osan lääkekuluistasi ns. omavastuuosuutena. Jos saman kalenterivuoden aikana korvatuista lääkkeistä, kliinisistä ravintovalmisteista ja perusvoiteista maksamasi omavastuuosuudet ylittävät 612,62 euroa kalenterivuodessa, sinulla on oikeus lisäkorvaukseen. Vuotuisen omavastuuosuuden täytyttyä maksat jokaisesta korvattavasta lääkkeestäsi 1,50 euroa."

        Otapa selvää..

        Uudestaan..

        Ne lääkkeet, joita Kela ei korvaa, eivät karruta omavastuuta................r


    • Viitisen vuotta sitten testasin tuki-laskureita.
      Sattuneesta syystä.
      Ohjelmat menivät jumiin, luultavasti tikahtuivat nauruun.
      Uskoisin niin käyvän tänäänkin, jos kokeilisin.

      Tuosta syystä katson että minulla on vuokralaisena myös oikeus omaan kesä-mökkiin.
      En tosin halua omistaa mökkiä.
      Enkä omistakaan.

      Minä olen sitä mieltä että kaikki omaisuus on myytävät pois, ennen kuin tukia myönnetään.
      Etenkin vanhusten, jotka eivät ole vaivautuneet ansaitsemaan hyvä-tasoista eläkettä.
      Vaan lois-pummeilevat törkeästi.(anteeksi lainaus, teevee)
      Nuorten on sanouduttava julkisesti ja juridisesti irti vanhemmistaan,
      vaihtaessaan valtiolliseen tuki-elämään.
      Kirkon on kieltäydyttävä vihkimästä tuki-pariskuntia.
      Jos siirtyy elämään lapsi-lisillä, on etsittävä lapsille sopiva kaivo.
      Lasten isälle on hankittava kaivoon lähestymis-kielto.


      Loppu-vakavistus:
      Sieltä on otettava, mistä on helpoiten saatavissa.

      H.

      • kylmätotuus

        Erinomaisia ehdotuksia sinulta hunksz!

        Lisää säästöjä syntyisi, jos lakkautettaisiin työkyvyttömyyseläkkeet.
        Onhan se aivan holtitonta käytöstä, jos hankkiutuu sairaaksi kesken työikänsä.
        Yhtä tuomittavaa on altistaa itsensä tapaturmalle. Minä kuulun tähän loisjoukkoon.
        Eihän kukaan järkevä ihminen mene telomaan itseään kolmekymppisenä työkyvyttömäksi! Vain typerykset sortuvat moiseen.
        Joskus olen kyllä ajatellut, että olisi se vahinkokin voinut pitää kelloa kaulassaan, niin olisin osannut varautua tulevaan paremmin. Mutta kun ei, niin ei sitten.


      • käsivaijalka
        kylmätotuus kirjoitti:

        Erinomaisia ehdotuksia sinulta hunksz!

        Lisää säästöjä syntyisi, jos lakkautettaisiin työkyvyttömyyseläkkeet.
        Onhan se aivan holtitonta käytöstä, jos hankkiutuu sairaaksi kesken työikänsä.
        Yhtä tuomittavaa on altistaa itsensä tapaturmalle. Minä kuulun tähän loisjoukkoon.
        Eihän kukaan järkevä ihminen mene telomaan itseään kolmekymppisenä työkyvyttömäksi! Vain typerykset sortuvat moiseen.
        Joskus olen kyllä ajatellut, että olisi se vahinkokin voinut pitää kelloa kaulassaan, niin olisin osannut varautua tulevaan paremmin. Mutta kun ei, niin ei sitten.

        Onko amputoitu?


      • korppis1

        Hunksi;) kyllä minä siitä huolimatta että se 100 tukiekua kuussa pois tikistettäisiin eläisin yhtä hyvää elämää kuin nytkin. Minulla on kaksi hyvää veronmaksajaa, jotka namia auttaa. Ja yksi joka maksaa vai kiinnteistöveroja Suomeen. Jos oikein tiukille menis lentäisin pois maasta. ;)
        .


      • korppis1 kirjoitti:

        Hunksi;) kyllä minä siitä huolimatta että se 100 tukiekua kuussa pois tikistettäisiin eläisin yhtä hyvää elämää kuin nytkin. Minulla on kaksi hyvää veronmaksajaa, jotka namia auttaa. Ja yksi joka maksaa vai kiinnteistöveroja Suomeen. Jos oikein tiukille menis lentäisin pois maasta. ;)
        .

        "korppis1"

        Älä unta nää nais-raukka :)
        Me hyökättään Ruotsin kanssa heti Hollantiin.
        Se Hollanti kun on niin pieni maa...
        Sit siirrettäis sut ja Pezet Belgiaan.
        Raatamaan pieneen suklaa-puotiin orja-palkalla.
        Pahainen mökkisi lahjoittaisimme luistelija K-Korvelle.
        Kiitokseksi niin monista loukkaantumisistaan.
        Ja seksikkäistä tweettauksistaan Karibialta.

        yst.

        H.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "korppis1"

        Älä unta nää nais-raukka :)
        Me hyökättään Ruotsin kanssa heti Hollantiin.
        Se Hollanti kun on niin pieni maa...
        Sit siirrettäis sut ja Pezet Belgiaan.
        Raatamaan pieneen suklaa-puotiin orja-palkalla.
        Pahainen mökkisi lahjoittaisimme luistelija K-Korvelle.
        Kiitokseksi niin monista loukkaantumisistaan.
        Ja seksikkäistä tweettauksistaan Karibialta.

        yst.

        H.

        Sulla tuntuu olevan sama naismaku kuin esikoisellani oli poikosena Kiira Korpi.
        Muuten , jos kaikki asuntotukea nostavat pieneläkeläiset möisivät kesämökkinsä ja ostaisivat kaupunkiluukun, riittäisikö pk-seudulla koloja heille.

        Minun vuokratalossani kaupungissa on ollut iso remppa päällänsä koko kevään ja jatkuu tänään piha-alue revitään auki. Sääliksi käy ne vanhukset siellä rempan keskellä. Onneksi olin pahimmat kolinat Hollannissa ja nyt minulla on tämä paikka jossa saan elää luonnon äänien armoilla kun pihaa piikataan auki.

        Kun nyt keskustellaan leikkauksista, keskustelu on kuin hölmöläisten täkin pidennystä. Minun vuotuisella asuntotukirahalla tosi toki kustantaa ulkolaisille loispummeille yhden kuukauden kolmion vuokran pääkaupunkiseudulla.

        Miten sinä reakoisit jos sinulta leikattaisiin tietokone ja formulakilpailujen katselukanavat?


      • Korppis1 kirjoitti:

        Sulla tuntuu olevan sama naismaku kuin esikoisellani oli poikosena Kiira Korpi.
        Muuten , jos kaikki asuntotukea nostavat pieneläkeläiset möisivät kesämökkinsä ja ostaisivat kaupunkiluukun, riittäisikö pk-seudulla koloja heille.

        Minun vuokratalossani kaupungissa on ollut iso remppa päällänsä koko kevään ja jatkuu tänään piha-alue revitään auki. Sääliksi käy ne vanhukset siellä rempan keskellä. Onneksi olin pahimmat kolinat Hollannissa ja nyt minulla on tämä paikka jossa saan elää luonnon äänien armoilla kun pihaa piikataan auki.

        Kun nyt keskustellaan leikkauksista, keskustelu on kuin hölmöläisten täkin pidennystä. Minun vuotuisella asuntotukirahalla tosi toki kustantaa ulkolaisille loispummeille yhden kuukauden kolmion vuokran pääkaupunkiseudulla.

        Miten sinä reakoisit jos sinulta leikattaisiin tietokone ja formulakilpailujen katselukanavat?

        "Korppis1"

        Varovasti nyt tsättäilyn kanssa.
        Ettei mene blogiksi.
        Sitten tulee Palomakin mukaan :)

        Kesä-mökkien hinta ei kohta riitä bussi-lippuun.
        Ostajia olisi, vaan ei ole heillä työtä eikä palkkaa.
        Raja-vanhuksien ihme tulee rajan takaa.

        Minä olen ralli-mies, en Formula-hinttari.
        Totta, ilman tieto-konetta kuolen pystyyn.

        H.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "Korppis1"

        Varovasti nyt tsättäilyn kanssa.
        Ettei mene blogiksi.
        Sitten tulee Palomakin mukaan :)

        Kesä-mökkien hinta ei kohta riitä bussi-lippuun.
        Ostajia olisi, vaan ei ole heillä työtä eikä palkkaa.
        Raja-vanhuksien ihme tulee rajan takaa.

        Minä olen ralli-mies, en Formula-hinttari.
        Totta, ilman tieto-konetta kuolen pystyyn.

        H.

        Luin, että mökkien hinnat Etelä suomessa ovat romahtaneet ja syy on se, että nykyiset nuoret mökin ostajat etsivät luxusta. Meillä korvessa hinnat ovat pysyneet kohillaan jopa hieman nousseet, sillä korvesta ei etsitä luxusta vaan sielunrauhaa.

        Kun kerroit kuolevasi pystyyn ilman tietokonetta, ymmärrät, että minäkin näivettyisin ilkeäksi pahankuriseksi vittuilijaksi ilman kesämökkiäni.

        Kustannuksista sen verran, että maksan sähkön perusmaksuja kuukaudessa yhteensä noin 43 euroa, plus sähkön kulutusksesta erikseen mittarien mukaan. Kaikki mennee mitä tulee, nyt kirkolle ruoan ostoon, jotta en pääse laihtumaan.

        Köyhä saa olla, mutta ei laiha ja ruma.


    • eppu2

      Stubbilta kysyttiin, miten varakkaat osallistuvat talkoisiin, vastasi, että yksi on solidaarisuusvero (en tiedä paljonko on).
      Koska nyt saavuttettuihin etuihin on alettu koskemaan, mikä pyhä lehmä on lapsilisät varakkaille. Siitä voisi mielestäni ottaa, vaikka porrastaen.
      Onhan tosi, että varakkaita saadaan enemmän talkoisiin vain verotuksen kautta, koska he eivät näitä tukiaisia saa, vaan maksavat niitä.
      Olenpa miettinyt sitäkin, että jos näitä tukia saisivat ne, jotka niitä oikeasti tarvitsevat.
      Mutta aina löytyy myös hyväksikäyttäjiä.
      En minä kyllä sitäkään ymmärrä, että,kun vanhempi on kotona lapset pitää viedä päiväkotiin.
      Muuten, tällä hetkellä työeläkevarat ovat 184,2 miljardia euroa.

      • "eppu2"

        Jaa...sinäkin lausut viisauksia vasta kun minä olen ensin lausunut?

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Jaa...sinäkin lausut viisauksia vasta kun minä olen ensin lausunut?

        H.

        Onko Sinulla jäänyt vaihde jumiin, kun joka toiselle toitotat, että ensin sanoit.
        Minä ajattelen kyllä ihan omilla aivoillani, siihen en tarvitse Sinun kirjoituksiasi.
        Sitäpaitsi, välillä sanot niin sekavasti, ettei siitä ota Erkkikään selvää, mitä olet sanonut.


      • eppu2 kirjoitti:

        Onko Sinulla jäänyt vaihde jumiin, kun joka toiselle toitotat, että ensin sanoit.
        Minä ajattelen kyllä ihan omilla aivoillani, siihen en tarvitse Sinun kirjoituksiasi.
        Sitäpaitsi, välillä sanot niin sekavasti, ettei siitä ota Erkkikään selvää, mitä olet sanonut.

        "eppu2"

        En kai minä jumissa ole, jos olen ensimmäinen?

        H.


      • hahhahahhah
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        En kai minä jumissa ole, jos olen ensimmäinen?

        H.

        Ja sen jälkeenkö ei saa muut sanoa mielipidettä.


      • hahhahahhah kirjoitti:

        Ja sen jälkeenkö ei saa muut sanoa mielipidettä.

        "hahhahahhah"

        Tietenkin saa.
        Mutta ei kuten minä, eikä ihan heti.
        Soonnnii läpi-näkyvää.

        H.


    • vintagelanttuva

      Olen samaa mieltä kuin eppu2, että tulorajat lapsilisien saajille. Samoin jos toinen vanhempi on kotona, ei tarhapaikkaa. Eikä varsinkaan jos molemmat ovat. Jos vanhempi on uupunut tai sairas täytyy tuen tulla muulla tavoin. Kansanedustajilta sopeutumiseläke pois, samoin turhat kulukorvaukset. Jokaisen on pakko ottaa kuitti oli sitten kysymys parturimaksusta tai remontista.
      Ja olen sitten lukenut kaikki ja sanon silti mitä just mä aattelen.

      • kylmätotuus

        Otan nyt kantaa vain subjektiiviseen päivähoito-oikeuteen.
        Nimim. vintagelanttuva tarhapaikka ei minunkaan mielestäni kuulu perheelle, jossa kotona on äiti tai isä.
        Pieneen päähäni ei edes mahdu ajatus, miksi oma lapsi halutaan raijata tarhaan, vaikka itsellä on mahdollisuus hoitaa hänet kotona?!


      • Poikkeuksena ehkä joku satunnainen tapaus missä lapsen etu vaatisi tarhapaikkaa, jossa lapsi voisi paremmin ja saisi paremmat kehitysmahdollisuudet ja enemmän virikkeitä kuin kotona. Periaatteessa ja ja jos siihen on mahdollisuus, muutama tunti tarhassa toisten lasten seurassa ja pätevän esikouluopettajan ja lastenhoitajien johtamissa ja suunnitelemissa aktiviteeteissä hyödyttää melkein lasta kuin lasta, vaikka vanhemmat olisivatkin kotona. Etenkin tärkeää että maahanmuuttajien lapset pääsevät opettelemaan kieltä ja sosiaalista kanssakäymistä paikallisen väestön lasten kanssa jo pienestä. Perheissä joissa on sosiaalisia ongelmia, päihteitä jne. lapset voivat usein paremmin tarhassa kuin kotona.
        Periaate sinänänsä hyvä: tarhapaikka vain niille jotka sitä tarvitsevat.


      • toimivajärjestelmä

        Tuntuu siltä, et ei nykyäänkään kaikille halukkaille riitä päiväkotipaikkaa ja ensin ne lapset, joilla on vanhempi kotona jäävät paikan ulkopuolelle.
        Tiedän sitten muutaman tapauksen perusteella ( tuttujen piiristä) että päiväkotipaikka on järjestynyt, kun äidillä ollut erinäisiä ongelmia selviytyä kotona lapsen/lasten kanssa. Eli järjestelmä on toiminut ja tarhapaikka järjestynyt, jos sille on pakottava tarve, esim äidin jaksamisen tms vuoksi.


      • Korppis1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Poikkeuksena ehkä joku satunnainen tapaus missä lapsen etu vaatisi tarhapaikkaa, jossa lapsi voisi paremmin ja saisi paremmat kehitysmahdollisuudet ja enemmän virikkeitä kuin kotona. Periaatteessa ja ja jos siihen on mahdollisuus, muutama tunti tarhassa toisten lasten seurassa ja pätevän esikouluopettajan ja lastenhoitajien johtamissa ja suunnitelemissa aktiviteeteissä hyödyttää melkein lasta kuin lasta, vaikka vanhemmat olisivatkin kotona. Etenkin tärkeää että maahanmuuttajien lapset pääsevät opettelemaan kieltä ja sosiaalista kanssakäymistä paikallisen väestön lasten kanssa jo pienestä. Perheissä joissa on sosiaalisia ongelmia, päihteitä jne. lapset voivat usein paremmin tarhassa kuin kotona.
        Periaate sinänänsä hyvä: tarhapaikka vain niille jotka sitä tarvitsevat.

        Ikävä kyllä en pysty laittamaan linkkiä, mutta luin kirjasta joka kertoo tarinoita teinimusliminuorista, jotka ovat syntyneet Suomessa. Lastentarha ajat he elivät tasavertaisina ja onnellisina muiden suomalaisten lasten keskellä, tietämättöminä erilaisuudestaan. Lähestyessään teini-ikää he alkoivat eriytyä. Länsimaiset nuorten irrottelut eivät heitä kiehtoneet ja he eristäytyivät suomalaisista nuorista.

        Eräs nuori muslimityttö kysyi äidiltää ensimmäisen kerran noin 12-vuotiaana, olenko minä mamu, johon äiti vastasi olet. Se oli tytölle järkytys.

        Päiväkoti-ikäiset integroituvat toisiinsa ja oppivat kielen. Kuitenkin se ei johda heidän integroitumistaan länsimaiseen yhteiskuntaan.

        Olet varmaan asiasta tietoinen.


      • vintagelanttuva

        Jos vanhemmat voivat huonosti on silloin sijaiskoti oikea paikka, varsinkin jos on päihdeongelmia. Myös mielenterveysongelmien ollessa kyseessä ensin hoidetaan sitä sairasta. Jos hoitava vanhempi on väsynyt niin lapset kerhoon pariksi tunniksi ja kotiapua. Ei tarhapaikkoja saa "tuhlata" jos ongelmat ovat kotioloissa, ei ne ongelmat sieltä kotoa häviä tarhapäivän aikana, päinvastoin.


    • HALOO-PÄÄTTÄJÄT

      Ensimmäinen tehtävä on nyt ottaa kaikilta entisiltä kansanedustajilta sopeutumis eläke pois,
      ei kenelläkää mullaakaa kansalaisella ole vastaavaa ansaitsematonta vakituista tuloa,
      heidän on hakeuduttava työelämään tai ilmoitauduttava työttömyyskortistoon samoin kuin muittenki kansalaisten on tehtävä jos aikoo saada elämiseen rahaa,
      sopeutumis elä voi olla vain määräaikainen esm. puolivuotta korkeintaan,
      sitten näitten entisten edustajien ON hakeuduttava entiseen työelämään,

    • 1eero

      Ei kakki ole hyvä osasia vai pitäisikö suuri joukko ihmisiä asua ja elää hyvinvointi valtiossa siinä tilassa jossa vähäosaiset asui 50 luvulla, ei taida enää olla murjuja asuttavaksi, valtio on katsonut ettei näin voi olla vaikka elämme nyt kovia aikoja ja mikä on oikein, sitä varten virkamiehet tekee laskelmia joten purnata voitte jos mieltä lämmittää.

    • roletaari

      Jotain tukee tarttis saada. Ja tuplana, kahdelle eläkeläiselle.
      Vapaa-ajan asunto syö vuodessa yli 1000€ kulutusmaksuineen. Sisältää sähkön, veden, yhtiövastikkeen, kunnallis- ja kiinteistöveron sekä toimistokustannukset.
      Kotoisen asunnon yhtiövastike on hieman yli 300€/kk.
      Emme ole älynneet edes hakea asumistukea vaikka perusteet ovat noinkin painavat.

    • synkkä-yksin-puhelu

      Ahdistaa niin vietävästi, meikä ei ole saanu eikä ole o s a n n u hakea minkäänlaista tukipakettia ikinä sossusta,
      on oma pieni työeläke, ja nyt kun puoliso nukkui pois, on samankokonen pieni lesken eläke lisänä,
      rahat riittää just ja just niin että kuukauden laskuista selviää nippa nappa, lääkkeet on hirmu kalliita , se pelottaa jos niitten hinta vielä nousee,
      kuinka monisairas sydänvikanen selviää tulevista ajoista yksin ilman mikäänlaista apua,
      jos omat rahat ei riittäkkää tulevaisuudessa kaikkiin välttämättömiin menoihin,
      nytkää raha ei riitä esm siivous avun palkkaamiseen, puhumattakaa mistää muusta,
      joten täällä p a s k a n keskellä täytyy vanhan sairaan yksin yksinäisyydessään viettää viimesiä aikojaan,
      jokatapauksessa kuolen ylpeänä yksin,
      kaippa joku sitten joskus hajunperusteella löytää maalisen-majani pitkälle mädäntyneen hajunperusteella kuukausien tai vuosien kuluttua,
      kun aletaan ihmettelemään miksi asunnosta ei kukaan kulje ja miksi asunnosta löyhkää kummalinen haju portaikkoon,
      näin meillä suomessa pidetään hyvää huolta vanhuksista,
      ei siis kannata pitää huolta huomisesta,
      kyllä jumala pitää meistä lopulta huolen,

    • de-meter

      En ole täysin selvillä millainen muutos eläkkeensaajan asumistukeen tulee, mutta ei kai se nyt suuri ole ?
      Jotenkin vain ihmetyttää, miten hyvin meidän sukupolvi on oppinut pitämään itsensä erilaisiin tukiin oikeutettuna. Sodanjälkeisessä Suomessa oli kuitenkin arvona, että ihmisen oli tultava toimeen omillaan ja pahan päivän varalle oli säästettävä .
      Velaksi eläminen oli merkki huonosta elämänhallinnasta, sitä ei katsottu hyvällä.
      Tänä päivänä tuollainen asenne on vain pilkkaamisen väärti. Kunnon kansalainen kuluttaa ja kahmii kaikki mahdolliset etuudet itselleen. Fiksuna ratkaisuna pidetään vaikka käänteistä asuntolainaa, jonka turvin voi surutta käyttää kaiken, minkä on elämänsä aikana ehtinyt koota. Itsensä saattaminen varattomaksi todettiin myös täällä fiksuksi, mitä sitä turhaa "rikastuttaa" hoitolaitoksia, maksakoot muut (=työssäkäyvät, tulevat sukupolvet) minun hoitoni.

      Eli enpä jaksa lämmetä adresseille ja olen kyllä asetettujen säästötavoitteiden linjalla. Köyhyys hyvinvointivaltiossa on suhteellista. Ei täällä kukaan nälkään kuole eikä jää hoidotta ja asumisväljyys on aika hulppea. Yksinäinen eläkkeensaaja voi saada asumistukea isommillaan 70 neliön asuntoon.

      • vanhanaikainen_minäkin

        samat on täällä aatokset


      • roistoolet

        Viime eläkeleikkauksella ostelivat kartanoita. Yhteisöveroalella, mikä poiki eläkeleikkaukset. Tätä linjaa kehtaat puolustella, miksi?


      • ö-Öö

        Käänteinen asuntolaina käytäntöä.

        Tässä tulee vaan sellainen ongelma, maassa liikaa asuntomassaa. Aika hankala arvioida asuntojen arvoja, eriarvoisuus tulee todellisuudeksi. Kun meinaan, kaks samanlaista asuntoa, toinen Kemijärvellä ja toinen Mannerheimintiellä, aika erilainen hinta....

        Ja just asunto-omaisuuden uusjaon takia maa tulee epätasa-arvoistumaan aivan valtavasti. Omaisuudet keskittyvät, oletettavasti pankin jne vievät rusinat pullista. Jos jotain perittävää jää jälkikasvuille loispummeilta, net tulevat jakaantumaan just epätasaisesti. Lisäksi perijät joko osaavat käyttää kiinteistömassansa järkevästi, tai sitten iloisesti humputttelevat ne hetkessä.

        Ja suuri osa ei peri yhtään mitään.

        Ei oikein käy kateeksi nuorempia sukupolvia. Velat hirmuiset, duunit katteluksessa, eikä oikein muutenkaan vaikuta ennusteet hääveiltä. Mutta, tärkeintähän on, että isoäiti elellyt leveästi ulkomailla tai luksusmökeissään, sekä viettäneet "hyvin itseansaitsemansa eläkepäivät" oikein kivasti ja pitkään >:/

        =DW=


      • de-meter
        roistoolet kirjoitti:

        Viime eläkeleikkauksella ostelivat kartanoita. Yhteisöveroalella, mikä poiki eläkeleikkaukset. Tätä linjaa kehtaat puolustella, miksi?

        Minäkö roisto ? En nyt sentään. Ketkä ostelivat kartanoita ?

        En halua käyttää aikaani kadehtimiseen. Maailma ei ole oikeudenmukainen eikä reilu. Se nyt vain on pakko hyväksyä. Lottovoittajia olemme edelleen, me Suomeen syntyneet, vai sinnittelisitkö mieluummin sodan jaloissa, istuisitko pakolaisveneessä ?


      • avaudu
        ö-Öö kirjoitti:

        Käänteinen asuntolaina käytäntöä.

        Tässä tulee vaan sellainen ongelma, maassa liikaa asuntomassaa. Aika hankala arvioida asuntojen arvoja, eriarvoisuus tulee todellisuudeksi. Kun meinaan, kaks samanlaista asuntoa, toinen Kemijärvellä ja toinen Mannerheimintiellä, aika erilainen hinta....

        Ja just asunto-omaisuuden uusjaon takia maa tulee epätasa-arvoistumaan aivan valtavasti. Omaisuudet keskittyvät, oletettavasti pankin jne vievät rusinat pullista. Jos jotain perittävää jää jälkikasvuille loispummeilta, net tulevat jakaantumaan just epätasaisesti. Lisäksi perijät joko osaavat käyttää kiinteistömassansa järkevästi, tai sitten iloisesti humputttelevat ne hetkessä.

        Ja suuri osa ei peri yhtään mitään.

        Ei oikein käy kateeksi nuorempia sukupolvia. Velat hirmuiset, duunit katteluksessa, eikä oikein muutenkaan vaikuta ennusteet hääveiltä. Mutta, tärkeintähän on, että isoäiti elellyt leveästi ulkomailla tai luksusmökeissään, sekä viettäneet "hyvin itseansaitsemansa eläkepäivät" oikein kivasti ja pitkään >:/

        =DW=

        Paljonko pummi sinulle sossu maksaa verorahojani. Kitasi on iso, pää, tyhmä!


      • de-meter
        vanhanaikainen_minäkin kirjoitti:

        samat on täällä aatokset

        Kiva kuulla, että meitä on sentään kaksi..))


      • eppu2
        de-meter kirjoitti:

        Minäkö roisto ? En nyt sentään. Ketkä ostelivat kartanoita ?

        En halua käyttää aikaani kadehtimiseen. Maailma ei ole oikeudenmukainen eikä reilu. Se nyt vain on pakko hyväksyä. Lottovoittajia olemme edelleen, me Suomeen syntyneet, vai sinnittelisitkö mieluummin sodan jaloissa, istuisitko pakolaisveneessä ?

        Kadehtiminen on kanssa yksi niitä turhinpia energiansa haaskaamisia.
        Tuntuu, että nykyaikana ihmisillä on vaan oikeuksia, muttei velvollisuuksia.
        Kaikki mikä yhteiskunnan pussista annetaan, on sitä, minkä joku sinne on tienannut.
        Ei sada raha taivaasta.
        Jospa yhteiskunnan tuet menisivätkin vain sinne, missä niitä oikeasti tarvitaan, olisi tosi tarvitseville enemmän jaettavaksi.
        On myös ihan hyvä, että presidentti ja pääministeri ovat herätelleet varakkaiden omaatuntoa. Juuri asennemuutosta täällä kaivataan. Jostain se on alettava.
        On se nyt nähty mihin tämä ´´heti mulle kaikki´´ yhteiskunta johtaa.


      • de-meter
        eppu2 kirjoitti:

        Kadehtiminen on kanssa yksi niitä turhinpia energiansa haaskaamisia.
        Tuntuu, että nykyaikana ihmisillä on vaan oikeuksia, muttei velvollisuuksia.
        Kaikki mikä yhteiskunnan pussista annetaan, on sitä, minkä joku sinne on tienannut.
        Ei sada raha taivaasta.
        Jospa yhteiskunnan tuet menisivätkin vain sinne, missä niitä oikeasti tarvitaan, olisi tosi tarvitseville enemmän jaettavaksi.
        On myös ihan hyvä, että presidentti ja pääministeri ovat herätelleet varakkaiden omaatuntoa. Juuri asennemuutosta täällä kaivataan. Jostain se on alettava.
        On se nyt nähty mihin tämä ´´heti mulle kaikki´´ yhteiskunta johtaa.

        Näin se on ollut mielestäni jo pitkään, eppu2. Oikeudet tunnetaan, velvollisuuksia väistetään. Kun presidentti alensi palkkaansa, hän sai osakseen ivaryöpyn ja kritiikkiä, nyt on toinen ääni kellossa. Esimerkin voima taitaa olla sittenkin ylittämätön...


      • seuraaaikaa
        de-meter kirjoitti:

        Minäkö roisto ? En nyt sentään. Ketkä ostelivat kartanoita ?

        En halua käyttää aikaani kadehtimiseen. Maailma ei ole oikeudenmukainen eikä reilu. Se nyt vain on pakko hyväksyä. Lottovoittajia olemme edelleen, me Suomeen syntyneet, vai sinnittelisitkö mieluummin sodan jaloissa, istuisitko pakolaisveneessä ?

        Edes aikaasi, törppö. Etkö kuullut ketkä osti kartanoita yhteisöveroalella? Miten ansioeläkkeen leikkaus auttaa Suomea? Siirretyn palkan. Onko se sinusta oikein? Jotku maksaa veroja, mutta vähiten ne joilla olisi varaa. Rahat veroparatiiseihin ja veroja kierrätetään sikana. Sinusta , siksi piitä köyhiltä leikata!


      • nettomaksaja
        seuraaaikaa kirjoitti:

        Edes aikaasi, törppö. Etkö kuullut ketkä osti kartanoita yhteisöveroalella? Miten ansioeläkkeen leikkaus auttaa Suomea? Siirretyn palkan. Onko se sinusta oikein? Jotku maksaa veroja, mutta vähiten ne joilla olisi varaa. Rahat veroparatiiseihin ja veroja kierrätetään sikana. Sinusta , siksi piitä köyhiltä leikata!

        jokaisesta kartano- tai kiinteistökaupasta maksetaan varainsiirtovero 4%, eli reilun parin miljoonan kartanosta kolahtaa valtion kirstuun n. 100.000€

        älä jaksa väittää että pienituloiset maksaisivat eniten veroa, vähästä on vähäiset verot

        kieroilijoita on jokaisessa varallisuusluokassa, eniten taitaa olla sosiaalipummeja jotka nostavat tukia vaikka eivät oikeasti tarvitsisi


      • kylmätotuus
        de-meter kirjoitti:

        Minäkö roisto ? En nyt sentään. Ketkä ostelivat kartanoita ?

        En halua käyttää aikaani kadehtimiseen. Maailma ei ole oikeudenmukainen eikä reilu. Se nyt vain on pakko hyväksyä. Lottovoittajia olemme edelleen, me Suomeen syntyneet, vai sinnittelisitkö mieluummin sodan jaloissa, istuisitko pakolaisveneessä ?

        Olet oikeassa siinä, että meillä suomalaisilla ovat kuitenkin asiat hyvin, jos verrataan elintasoamme kehitysmaiden kansalaisten todelliseen köyhyyteen ja kurjuuteen.
        Kehitysapu kuuluu myös uuden hallituksen leikkauslistalle. Mitähän hyvää silläkin säästöllä saadaan aikaan?!?

        Ajattelen silti, että hallitusohjelman säästökohteet ovat isku kaikkein vähävaraisimmille suomalaisille ja seuraukset saattavat tulla lopulta kalliiksi.


      • kylmätotuus
        de-meter kirjoitti:

        Minäkö roisto ? En nyt sentään. Ketkä ostelivat kartanoita ?

        En halua käyttää aikaani kadehtimiseen. Maailma ei ole oikeudenmukainen eikä reilu. Se nyt vain on pakko hyväksyä. Lottovoittajia olemme edelleen, me Suomeen syntyneet, vai sinnittelisitkö mieluummin sodan jaloissa, istuisitko pakolaisveneessä ?

        Olet oikeassa siinä, että meillä suomalaisilla ovat kuitenkin asiat hyvin, jos verrataan elintasoamme kehitysmaiden kansalaisten todelliseen köyhyyteen ja kurjuuteen.
        Kehitysapu kuuluu myös uuden hallituksen leikkauslistalle. Mitähän hyvää silläkin säästöllä saadaan aikaan?!?

        Ajattelen silti, että hallitusohjelman säästökohteet ovat isku kaikkein vähävaraisimmille suomalaisille ja seuraukset saattavat tulla lopulta kalliiksi.

        Taitaa käydä niin, etten saa tätä viestiä lähtemään. Kone kertoo, että aihetta on käsitelty jo aikaisemmin, eikä viestini lähde edes nettitaivaaseen.
        Ihmeelliset ovat suomi24:n tiet! Yksi yritys vielä ja sitten riittää tämä pelleily!


      • kylmätotuus

        Kappas vaan, viesti tulikin palstalle kaksi kertaa. Viimeinen pidennettynä versiona.


      • eppu2
        kylmätotuus kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä, että meillä suomalaisilla ovat kuitenkin asiat hyvin, jos verrataan elintasoamme kehitysmaiden kansalaisten todelliseen köyhyyteen ja kurjuuteen.
        Kehitysapu kuuluu myös uuden hallituksen leikkauslistalle. Mitähän hyvää silläkin säästöllä saadaan aikaan?!?

        Ajattelen silti, että hallitusohjelman säästökohteet ovat isku kaikkein vähävaraisimmille suomalaisille ja seuraukset saattavat tulla lopulta kalliiksi.

        Taitaa käydä niin, etten saa tätä viestiä lähtemään. Kone kertoo, että aihetta on käsitelty jo aikaisemmin, eikä viestini lähde edes nettitaivaaseen.
        Ihmeelliset ovat suomi24:n tiet! Yksi yritys vielä ja sitten riittää tämä pelleily!

        Täällä on kanssa ylen aikaa takunnut tämä palsta, oikein monimuotoisesti.
        Eikös ne sanoneet, että se kehitysapu pysyy edellisvuosien tasolla.
        Nämä säästökohteet lienevät sitäkin, että korotukset jäädytetään, mikä tietysti vähentää ostovoimaa, mutta, kun tuntuu, että on paljon sellaista käsitystä, että euromääräiseti laskettaisiin eläkkeitä. Sellaista käsitystä en ole saanut, voin olla väärässäkin.
        Kaikenkaikkiaan nämähän on liittyy ehdollisesti siihen mahdolliseen yhteiskuntasopimukseen.


    • PalomaLennosta

      Ajattelin vain puuttue lyhyesti tuossa ylempänä oleviin kommentteihin tarhapaikoista ja maahanmuuttajien lasten integroitumisesta yhteiskuntaan.
      Minä olen nähnyt paljon maahanmuuttajaperheitä ja heidän lapsiaan ja nähnyt 25 vuoden aikahaarukalla mitä tapahtuu; ainahan sitä voi lukea romaaneja ja oppia muiden kokemuksesta, mutta mikään ei voita omaa, henkilökohtaista hand-down kokemusta.

      Valtaosa maahanmuutajien lapsista ovat integroituneet hyvin yhteiskuntaan Tukholman pohjoisosassa ja Uppsalan alueella missä olen opettanut ja työskennellyt ja elänyt Ruotsissa oloni aikana. Toisen sukupolven muslimeja ja afrikkalaisia näkee joka työpaikoissa, viroissa, kouluissa ja yliopistoissa. Tv ja media ovat tupaten täynnä lahjakkaita ja integroituneita toisen tai kolmannen polven siirtolaisia (esimerkiksi vain tää moderaattien puoluejohtajan Anna Kinsberg Batran aviomies, intialaissukuinen koomikko David Batra) urheilu, kulttuurielämä, viihde tulvillaan toisen tai kolmannen polven siirtolaisia: hyvin ovat sulautuneet mainstream-yhteiskuntaan, puhuvat täydellistä ruotsia (usein monikielisiä) ja jos kotona kumarretaan vieraita jumalia tai keitetään erihajuista ruokaa, niin se ei ole kenekään probleema.

      Nyt kun tuo tuli sanottua, niin on olemassa pieni prosentti joista kasvaa tulisilmäisiä jihadisteja ja jotka ovat ruotsalaisen koulun ohella kasvatettu radikalisoiduiksi toisen polven sotureiksi. Tai jotka ovat joutuneet islamistipropagandan uhreiksi. Heitäkin on. Mutta he ovat POIKKEUS, ei SÄÄNTÖ.

      Mutta valitettavan usein haluamme vain uskoa sitä propagandaa joka vahvistaa jo olemassa olevia ennakkoluulojamme. Oli se sitten faktaa tai ei.

      • autopalaa

        Aika joukko, kasvava Ruotsissa polttaa autoja. Kohta Suomessakin!


      • anjaleena5

        Vain niin, että nyt meidän pitäisi sitten oppia sinun kokemuksestasi ja sinun romaanistasi.
        Meitä opetustehtävissä olevia löytyy Suomessakin, mutta emme ole noin ylimielisiä.


      • anjaleena5 kirjoitti:

        Vain niin, että nyt meidän pitäisi sitten oppia sinun kokemuksestasi ja sinun romaanistasi.
        Meitä opetustehtävissä olevia löytyy Suomessakin, mutta emme ole noin ylimielisiä.

        Minä en kirjoita romaaneja, dokumentoin faktaa joka perustuu kokemukseen.
        Vaihdan tosi mielelläni kokemuksia ja mielipiteitä Suomessa opetustehtävissä toimivien tai toimineiden henkilöiden kanssa. Etenkin jos heillä on yhtä pitkä ja laaja kokemus siirtolaislapsista. Ajoittain ryhmissämme oli kolmannes tai enemmänkin lapsia joiden vanhemmat olivat syntyneet muualla kuin pohjoismaissa.
        Siinä ei ole mitään ylimielistä.


      • Korppis1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä en kirjoita romaaneja, dokumentoin faktaa joka perustuu kokemukseen.
        Vaihdan tosi mielelläni kokemuksia ja mielipiteitä Suomessa opetustehtävissä toimivien tai toimineiden henkilöiden kanssa. Etenkin jos heillä on yhtä pitkä ja laaja kokemus siirtolaislapsista. Ajoittain ryhmissämme oli kolmannes tai enemmänkin lapsia joiden vanhemmat olivat syntyneet muualla kuin pohjoismaissa.
        Siinä ei ole mitään ylimielistä.

        Kommenttini liityi nuorten maahanmuuttajien omiin kertomuksiin. Painotin leikkikouluikäisten ja aikuistuvien mamujen maailman kuvan muuttumista. Se mitä leikkikouluissa opittiin häviää aikuistumisen muötä kun oma identtiteetti vahvistuu.


      • 131255

        Ei me mitään ymmärretä, mutta miksi huudat?


      • Korppis1
        131255 kirjoitti:

        Ei me mitään ymmärretä, mutta miksi huudat?

        Minäkö?


      • kylmätotuus

        PalomaLennosta, kirjoitit täyttä asiaa.
        Omat kokemukseni maahanmuuttajista ovat suurimmalta osin positiivisia.
        Tietysti poikkeuksiakin on, se täytyy myöntää. Poikkeuksia löytyy kaikista uskonnollisista-ja kansallisista ryhmistä.
        Suomessa ja varmaan myös monissa muissa maissa media nostaa esiin kaikki negatiiviset tapahtumat, varsinkin jos niihin ovat osallistuneet maahanmuuttajat ja eritoten muslimit.
        Meillä eräs nimeltämainitsematon puolue on oikein vihkiintynyt metelöimään maahanmuuttajien syyllistämiseen, olipa siihen syytä tai ei.
        Joskus herää epäilys,etteivät he ole koskaan edes nähneet ketään ulkomaalaista.


      • Korppis1
        kylmätotuus kirjoitti:

        PalomaLennosta, kirjoitit täyttä asiaa.
        Omat kokemukseni maahanmuuttajista ovat suurimmalta osin positiivisia.
        Tietysti poikkeuksiakin on, se täytyy myöntää. Poikkeuksia löytyy kaikista uskonnollisista-ja kansallisista ryhmistä.
        Suomessa ja varmaan myös monissa muissa maissa media nostaa esiin kaikki negatiiviset tapahtumat, varsinkin jos niihin ovat osallistuneet maahanmuuttajat ja eritoten muslimit.
        Meillä eräs nimeltämainitsematon puolue on oikein vihkiintynyt metelöimään maahanmuuttajien syyllistämiseen, olipa siihen syytä tai ei.
        Joskus herää epäilys,etteivät he ole koskaan edes nähneet ketään ulkomaalaista.

        Minä elän LAT-suhteessa ulkomaalaisen kanssa. Hän on hollantilainen, maa, jossa pakolaisongelma alkaa levitä käsiin. Rajojen takana odottaa tuhansia syyrialaisia, jotka päästessään maahan ohittavat oman maan asuntojonossa olevat. Asunnot ovat kalliita ostaa joten asuntojonossa olevat nuoret odottavat vapautuvia kunnan asuntoja vanhempiensa nurkissa. Se lietsoo kantaväestössä katkeruutta. Olen vieraillut mieheni kotimaassa kolmesta viiteen kuukautta vuodesta. Pakko kirjoittaa vieraillut, jotta ei tule paikallisten olojen asiantuntijan ylevyyttä ja mahtipontisuutta.


      • 131255
        Korppis1 kirjoitti:

        Minäkö?

        Et sinä, huutaja kirjoittaa isoilla kirjaimilla.


    • En ole onnistunut perustelemaan itselleni sitä miksi eläkeläisille pitäisi maksaa suurempaa asumistukea kuin muille ryhmille!

      Purnaukseni kohdistuu 18v nuoriin jotka muuttavat kotipaikkakunnallaan omiin vuokra-asuntoihin ja huomattava osa häiriköimään sinne.
      Eräänä esimerkkinä jo aikanaan poikamme kaveri joka otti inttiin lähtiessään vuokra-asunnon lomiensa rällinkejä varten. Heppu oli varakkaan toimihenkilöperheen ainoa lapsi ja ko. perheen työsuhdeasunto oli todella tilava sekä neliöiden, että huoneluvun suhteen.
      Ko. Rouva oli töissä samassa paikassa minun kanssani.

      Lähivuosien nuorisosta minulla on kokemusta riittävästi. Onneksi asumme ylimmässä kerroksessa mutta häiriöiden havaitseminen ei vaadi kummoistakaan aistien herkkyyttä. Häätöjä tulee. Samoin uusia asukkeja.

      • tyhmänäet

        Olisiko eläkeläisten asumistuki ollut suurempi, kun eläkeet pienempiä, kuin palkat Nousevat vähemmän.


      • kylmätotuus

        laiska-lasse nyt en kyllä ymmärrä alkuunkaan, miten eläkeläisten asumistuki ja nuorten muutto lapsuudenkodistaan omaan vuokra-asuntoon liittyvät toisiinsa?!

        Et taida oikein tykätä nuorisostamme. Pidät heitä häirikköinä ja päissään rellestäjinä. Nimitys asukki kertoo myös omaa kieltään.
        Älä viitsi niputtaa nuoriamme yhteen karsinaan!

        Omat kokemukseni nuorisostamme ovat vastakohta sinun näkemyksillesi.
        Nuoret muuttavat toisille paikkakunnille opiskelemaan. Eivät he sinne ryyppyjuhlia lähde viettämään. Opintotuella se ei ole edes mahdollista.
        Tunnen paljon hienoja, kohteliaita ja uutteria nuoria. He elävät niukoilla tuloilla jo nyt.Uusi hallitusohjelma heikentää entisestään heidän toimeentuloaan.

        Pyydän pientä empatiaa heille! Päähänpotkimista he eivät ansaitse. Hekin ovat asukkaita,eivätkä asukkeja!

        Jos olet kade jollekkin yksittäiselle perheelle, niin älä pura kiukkuasia tavallisiin nuoriin!


      • kylmätotuus kirjoitti:

        laiska-lasse nyt en kyllä ymmärrä alkuunkaan, miten eläkeläisten asumistuki ja nuorten muutto lapsuudenkodistaan omaan vuokra-asuntoon liittyvät toisiinsa?!

        Et taida oikein tykätä nuorisostamme. Pidät heitä häirikköinä ja päissään rellestäjinä. Nimitys asukki kertoo myös omaa kieltään.
        Älä viitsi niputtaa nuoriamme yhteen karsinaan!

        Omat kokemukseni nuorisostamme ovat vastakohta sinun näkemyksillesi.
        Nuoret muuttavat toisille paikkakunnille opiskelemaan. Eivät he sinne ryyppyjuhlia lähde viettämään. Opintotuella se ei ole edes mahdollista.
        Tunnen paljon hienoja, kohteliaita ja uutteria nuoria. He elävät niukoilla tuloilla jo nyt.Uusi hallitusohjelma heikentää entisestään heidän toimeentuloaan.

        Pyydän pientä empatiaa heille! Päähänpotkimista he eivät ansaitse. Hekin ovat asukkaita,eivätkä asukkeja!

        Jos olet kade jollekkin yksittäiselle perheelle, niin älä pura kiukkuasia tavallisiin nuoriin!

        Eläkeläisten ylikompensoiva asumistuki ja nuorten tuki ylipäätään kuuluvat mielestäni tarkatelua ansaitsevaan ryhmään.
        "Nuoriin jotka muuttavat KOTIPAIKKUNNALLAAN" omiin vuokra-asuntoihinsa. Jos huomaat niin rajaan ryhmän!
        Suurempi osa on tuen tarpeessa mutta silloin onkin kyse todella opiskelusta muualla eikä loisimisesta kotiseudulla.
        Nämä kerrostaloasumiseen totumattomat, itsekkäät, yöt valvovat häiriköt näkyvät ja kuuluvat. Minusta tämän polun voisi tukkia. Olkoot vanhempiensa vastuulla kunnes elättävät itsensä ja pystyvät maksamaan asumisensa palkkatuloillaan.
        Opiskelijat muilla paikkakunnilla on eri juttu.

        En ole kaden vaan hämmästynyt!


    • Pirrepäs

      Miten se muuttuu?

      • leamz

        Olen ymmärtänyt siten, että eläkeläisten asumistuki on tulojen ja varallisuuden mukaan. Eli eläkeläisten asumistuki on todella köyhiä varten. Yleisessä asumistuessa ei kysellä omaisuutta, kysytään vain tulot. Siksi eläkeläisten asumistuki on todella köyhille.
        Jos olen väärässä, niin oikaiskaa tämä. Itselläni ei ole oikeutta minkäänlaisiin tukiin.


      • henrjii

        Eläkeläisten kannattaisi lähteä helsigistä, ja jättää koko kakka maahanmuuttajille.
        Jos ja kun eläkeläiseten asumistuki poistuu, ei ysksin asuvalla eläkeläisellä ole varaa maksaa 700 euroa yksiöstä helsigissä.
        Maalla on mukava, ja halvempaa


      • Korppis1
        leamz kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt siten, että eläkeläisten asumistuki on tulojen ja varallisuuden mukaan. Eli eläkeläisten asumistuki on todella köyhiä varten. Yleisessä asumistuessa ei kysellä omaisuutta, kysytään vain tulot. Siksi eläkeläisten asumistuki on todella köyhille.
        Jos olen väärässä, niin oikaiskaa tämä. Itselläni ei ole oikeutta minkäänlaisiin tukiin.

        http://www.kela.fi/usein-kysyttya-asumistuen-uudistuksesta

        Tättähän tätä tietoa ihan jokaiselle.


    • 1eero

      Miten paljon maahan muuttajia avustetaan, laittoi taanoin silmälle musta afrikkalais pariskunta muutti näköetäisyydelle, aluksi ei ollu mitään vähitellen alkoi näkyä vaurastuminen, hyvät polkupyörät, syntyi lapsi sitten ilmestyi auto, eivät käyneet työssä ulkoisesti elivät hyvin. Taustaa en tiedä heistä, minkä takia tulivat maahamme en vieroksu heidän olemistaan, ties vaikka henkensä pelosta saapuivat, täällä kitistään jos vähä joudutaan uhrautumaan.

      • Korppis1

        Hollantilaisessa päivälehdessä oli kertomus kauniista syyrialaisesta pakolaisnaisesta (journalistista) hän oli saapunut Hollantiin kaksi viikkoa ennen haastattelua venepakolaisten mukana Afrikan rannikon kautta Eurooppaan ja Hollantiin. Hänellä oli jo asunto keskellä Haarlemia (hyvin kallis alue) ja haastattelun lopussa hän kertoi hakevansa pyörän autotallista. Tuhannet nuoret hollantilaiset parit ja työssäkäyvät nuoret jonottavat, kunnan omistamia asuntoja. Ei kai siitä hyvä seuraa, että muualta tulee ihmisiä, jotka pääsevät jonon ohi.

        Mutta mitäpä se hyövejjää valittaa. Sopisihan meille sakkia. Maaseutu on täynnä autiotaloja, on pottu,- ja porkkanamaata viljeltäväksi jopa järvenrantaa niin, että pääsisvät kalastamaan. Mutta ei nämä ihmiset pärjää korvessa ei ne jaksa työtä tehdä, ei sillä helpommalla pitää päästä valmista pitää olla.

        Afrikasta tulee elintasopakolaisia veneet pullollaan ei niistä monikaan ole sodan jaloista pakenevia. Sitä paitsei suurin osa on miehiä. Emännät jätetään omaa maata rakentamaan kun Euroopasta etsitään onnelaa.

        Oottelen tässä joutessani aurinkoa, jotta pääsisin ulkohommiin. Kuhan häntä hämmennän tätäkin soppaa, että ei pala pohjaan.


      • 1eero
        Korppis1 kirjoitti:

        Hollantilaisessa päivälehdessä oli kertomus kauniista syyrialaisesta pakolaisnaisesta (journalistista) hän oli saapunut Hollantiin kaksi viikkoa ennen haastattelua venepakolaisten mukana Afrikan rannikon kautta Eurooppaan ja Hollantiin. Hänellä oli jo asunto keskellä Haarlemia (hyvin kallis alue) ja haastattelun lopussa hän kertoi hakevansa pyörän autotallista. Tuhannet nuoret hollantilaiset parit ja työssäkäyvät nuoret jonottavat, kunnan omistamia asuntoja. Ei kai siitä hyvä seuraa, että muualta tulee ihmisiä, jotka pääsevät jonon ohi.

        Mutta mitäpä se hyövejjää valittaa. Sopisihan meille sakkia. Maaseutu on täynnä autiotaloja, on pottu,- ja porkkanamaata viljeltäväksi jopa järvenrantaa niin, että pääsisvät kalastamaan. Mutta ei nämä ihmiset pärjää korvessa ei ne jaksa työtä tehdä, ei sillä helpommalla pitää päästä valmista pitää olla.

        Afrikasta tulee elintasopakolaisia veneet pullollaan ei niistä monikaan ole sodan jaloista pakenevia. Sitä paitsei suurin osa on miehiä. Emännät jätetään omaa maata rakentamaan kun Euroopasta etsitään onnelaa.

        Oottelen tässä joutessani aurinkoa, jotta pääsisin ulkohommiin. Kuhan häntä hämmennän tätäkin soppaa, että ei pala pohjaan.

        Tuli syötyä lihakastiketta pottujen kera salaatit ja sen sellasta nyt aetan parvella selällää autuaana.
        Nii naistä ulokomualaisista varsin nämä kaakkois-aasialaiset tuntuvat olevan ahkeria yhteen aikaan perustivat hieromapuotia ja pitzeriota vähä joka puolelle kaupuntia sekä innokkaita marjan poimijoita kerreevät marjat metästä niin tarkkaa ettei huoli sen jälkeen männä mehtään marjastammaa.
        Tuosta hieroma hommasta voisivat ulottaa sen tänne syrjäkylille, peräkammaripojat olis tyytyväisiä miksei isännätkin emännille vois keksiä myös jotain viihdykettä, siihen atressiin liitettäköön tämä alle viivattuna.


    • att2

      Suomalainen on tänään--- pullakansa--- ... eläkkeet ovat hyviä usein liian suuria, tiedän mistä kirjoitan, isäni oli syntynyt 1923 ja eläke -netto- oli lähes kuin sairaanhoitajalla--siskoni, tietenkin on aikaa kuitenkin.

      Suomalaiset tänään täytyy saada aisoihin Te Nollat on turha valittaa????

      • henrjii

        ei kannata karehtia, olemme osa eurooppaa, ja kuulumme rahaliittoon


      • Isäsi jälkeen ovat eläkkeet leikkaantuneet radikaalisti. Eräs työkaverini, koneteknikko, oli kateellinen sedälleen joka, eläköidyttyään kansakoulupohjaisena vankilan johtajana, sai eläkettä enemmän kuin kaverini 5-kymppisenä teknikkona koulutustaan nvastaavassa työssä. Tapahtui 70-luvun alussa.


      • lasketollo

        Eläke on pyöreesti puolet palkasta. Kadehdi tollo siitä! Arvo tippuu joka vuosi.


      • lasketollo kirjoitti:

        Eläke on pyöreesti puolet palkasta. Kadehdi tollo siitä! Arvo tippuu joka vuosi.

        Riippuu ansaintavuosista. Oma eläkkeeni perustuu 27:ään työvuoteen joten sen aikaisen laskennan mukaan se on 33,75%.
        Lohduttomuutta lisää se, että eläkkeeni lasketaan koko työurani ajalta jolloin mukana ovat alku- ja loppupään pienet ansiot.
        Kohta täyttyy 14. eläkevuosi joten heikkeneminen on ollut helppo huomata.
        Viimeinen eläkkeen korotus merkitsi käytännössä netossa 13€:n pienemistä.
        Näin on tapahtunut viime vuosina aina.


    • att2

      Suomi todessa on apina--historiassa--- aatun tappaja kansan

    • ni.mi.me.rk.ki

      Mistä linkki mihin allekirjoittaa.

      • kirjoita

        adressit.com


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe