Liikenneturva haaskaa taas rahaa

HelmutKohl

http://www.iltalehti.fi/autot/2015050619636646_au.shtml

Mihin tällaista testiä tarvitaan? Eihän tuolla ole kuvien perusteella muuta kuin valokuvaajia. Tuo testi oli tehty ties kuinka monta kertaa aikaisemminkin, joten miksi taas?

Jos mopoauton nopeus on 40 km/h joka tuossa saavutetaan, miten todennäköinen tuo täysnokkakolari täysin kiinteään esteeseen on? Todennäköisemmin kannattaisi hakea osanokkakolareita esim. puuhun tai liikennemerkkiin.

Liikenneturva saa rahoituksensa suoraan liikennevakuutuksistamme. Tällä tavalla he niitä rahoja sitten haaskaavat.

Onhan tuo toki helppo testi... Pyydetään pelastuslaitos paikalle (ilmaista) ja nosturifirma nostamaan (neuvoteltavissa ilmaiseksi). Ostetaan yksi mopoauto (todennäköisesti toimimaton) ja pudotetaan se nosturista. Kysellään sen jälkeen että "kuka haluaisi kyytiin". No aika vaikea siihen on vastata myöntyvästi. Sama kuin löisi lekalla alasimeen ja kysyisi kuka haluaa laittaa sormet väliin.

Taas on LT:n tee-se-itse-tiedemiehet katsoneet liikaa myytinmurtajia.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmutpööl

      Risteyskolarit taajamassa on todennäköisimpia mitä tapahtuu, silloin se on kylkikolari yleensä, harvemmin nokkakolari. Että voisi suorittaa testin missä kyljellään olevan mopoauton päälle pudotetaan keula edellä henkilöauto, parempi testi olisi tietysti ajaa vain päin normaalisti koska pudotustesti ei ole reallistinen kuitenkaan. Pudotustestissä kuten jo sanoitkin niin auto ei pääse liikkumaan mihinkään eli vaan pysähtyy kuin seinään.

      • HelmutKohl

        Vilkaisin tuota vielä uudestaan. Mopoautoa roikotetaan tuossa asennossa jossa keulan alaosa törmää maahan ensimmäisenä. Mitä ihmeen realistista tilannetta tuo tilanne oikein vastaisi?

        Palkkalistoilla roikkuvat "tutkijat" ovat nyt sitten hätistetty kentälle. Käytetään tutkimusrahoja ja hajotetaan yksi mopoauto ilman sen järkevämpiä lopputuloksia...


      • ei.vaurioita
        HelmutKohl kirjoitti:

        Vilkaisin tuota vielä uudestaan. Mopoautoa roikotetaan tuossa asennossa jossa keulan alaosa törmää maahan ensimmäisenä. Mitä ihmeen realistista tilannetta tuo tilanne oikein vastaisi?

        Palkkalistoilla roikkuvat "tutkijat" ovat nyt sitten hätistetty kentälle. Käytetään tutkimusrahoja ja hajotetaan yksi mopoauto ilman sen järkevämpiä lopputuloksia...

        Todettiinhan siinä ettei konepeltiin (muoviin) tullut varioita. Upeeta, mahtavaa.


      • Koska he testaavat sen kuinka käy kun kaksi polkupyöräilijää törmää vastatusten?????


      • on.se.pelle
        autoilija kirjoitti:

        Koska he testaavat sen kuinka käy kun kaksi polkupyöräilijää törmää vastatusten?????

        Pitäisi testata mitä tapahtuu kun palstapelle "autoilija" arto ja netti trolli "pakettiautomaati" löisivät tyhmat päänsä yhteen.


    • MoreControl

      Totta on ettei tuossa mitään järkeä ole. Paremmin tuo tosin onnistui kuin se Ylitornion vielä turhempi pudotus. Henkilöauton osuma sivulta päin olisi paljon fiksumpi ja opettavaisempi. Sellaisen demon voisi joku duudson varmaan tehdäkin.

      https://www.youtube.com/watch?v=iHchE1JD8Ws

      • öalksdjlöfkajslödkjg

        Ainoa hyvä asia näissä kahdessa testissä on että niiden jälkeen liikenteessä on kaksi mopoautoa vähemmän...


      • MoreControl
        öalksdjlöfkajslödkjg kirjoitti:

        Ainoa hyvä asia näissä kahdessa testissä on että niiden jälkeen liikenteessä on kaksi mopoautoa vähemmän...

        Taisivat olla paskana jo ennen lopullista tuhoa. Kyllä sääliksi käy iskää kun tollasen kapineen näkee hinauksessa tai trailerilla. Meidän mukula ei tuollaista helvetin herran keksintöä saa ikinä.


    • asdfadsffff

      Tosiautomiehen tunnistaa siitä, että se ruikuttaa kaikesta, mitä Liikenneturva tekee. Henkinen marssijärjestys on täten tiedossa.

      • TheJyrsijänFani

        Keskivertoa paremmiksi kuljettajiksi itseään kuvittelevat kuvittelevat myös tietävänsä muutkin asiat liikentestä aina muita paremmin.


    • imeejapahasti

      Liikenneturva on suojatyöpaikka. Tuo on nähty jo vuosikaudet.

      Tuo on ensimmäisiä asioita, jotka tästä maasta pitäisi leikata pois.

      • VäitteellePerustelu

        Kerrotko vielä perustelusi mielipiteellesi?


      • imeejapahasti
        VäitteellePerustelu kirjoitti:

        Kerrotko vielä perustelusi mielipiteellesi?

        Lienetkö joku Liikenneturvan työntekijöistä? No, oletetaan vaikka että et ole.

        Heidän ajattelunsa on liian yksioikoista. "Tehdään kaikki hitaammaksi ja lobataan lisää rajoituksia niin tilastot saadaan näyttämään paremmilta". Tosiasiassa tilastot saadaan näyttämään sellaisilta miltä halutaan. Esim. ylinopeuksien määrä on suoraan verrannollinen mittausten lukumäärästä. Tulokset esitetään miten halutaan, perusteluita ei juurikaan ole.

        Tutkimuksissa tulisi ottaa asiat huomioon laajemmalti. Esim. nopeusrajoitusten alentaminen ei välttämättä pienennä kuolonkolarien määrää, koska yksittäinen nuori ajaa kahtasataa oli nopeusrajoitus 80 km/h tai 60 km/h.

        Liikenneturva kerää rahansa automaattisesti liikennevakuutuksista. Se ei tunnu olevan tulosvelvollinen mistään. Tutkijoiden ja asiantuntijoiden kompetensseja tai taustoja ei ole ilmaistu missään.

        Liikenneturvan johto on poliittisesti nimitetty. Ilmeisesti kyse on jostain kekkosajan jäänteestä.


      • SinäTiedätKaikenVai
        imeejapahasti kirjoitti:

        Lienetkö joku Liikenneturvan työntekijöistä? No, oletetaan vaikka että et ole.

        Heidän ajattelunsa on liian yksioikoista. "Tehdään kaikki hitaammaksi ja lobataan lisää rajoituksia niin tilastot saadaan näyttämään paremmilta". Tosiasiassa tilastot saadaan näyttämään sellaisilta miltä halutaan. Esim. ylinopeuksien määrä on suoraan verrannollinen mittausten lukumäärästä. Tulokset esitetään miten halutaan, perusteluita ei juurikaan ole.

        Tutkimuksissa tulisi ottaa asiat huomioon laajemmalti. Esim. nopeusrajoitusten alentaminen ei välttämättä pienennä kuolonkolarien määrää, koska yksittäinen nuori ajaa kahtasataa oli nopeusrajoitus 80 km/h tai 60 km/h.

        Liikenneturva kerää rahansa automaattisesti liikennevakuutuksista. Se ei tunnu olevan tulosvelvollinen mistään. Tutkijoiden ja asiantuntijoiden kompetensseja tai taustoja ei ole ilmaistu missään.

        Liikenneturvan johto on poliittisesti nimitetty. Ilmeisesti kyse on jostain kekkosajan jäänteestä.

        Kerropa vielä mistä tiedät miten esimerkiksi KAIKKI nopeusmittaukset AINA tehdään? Paljonko niiä tehdään ja millä perusteella?


      • VirkapummiHaisee

        Liikenneturva on täynnä pelkkiä toisten rahoja varastavia virkapummeja.


      • imeejapahasti
        SinäTiedätKaikenVai kirjoitti:

        Kerropa vielä mistä tiedät miten esimerkiksi KAIKKI nopeusmittaukset AINA tehdään? Paljonko niiä tehdään ja millä perusteella?

        Nyt en ymmärtänyt kysymystä. Oliko tuo minulle tarkoitettu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe