http://www.iltalehti.fi/autot/2015050619636646_au.shtml
Mihin tällaista testiä tarvitaan? Eihän tuolla ole kuvien perusteella muuta kuin valokuvaajia. Tuo testi oli tehty ties kuinka monta kertaa aikaisemminkin, joten miksi taas?
Jos mopoauton nopeus on 40 km/h joka tuossa saavutetaan, miten todennäköinen tuo täysnokkakolari täysin kiinteään esteeseen on? Todennäköisemmin kannattaisi hakea osanokkakolareita esim. puuhun tai liikennemerkkiin.
Liikenneturva saa rahoituksensa suoraan liikennevakuutuksistamme. Tällä tavalla he niitä rahoja sitten haaskaavat.
Onhan tuo toki helppo testi... Pyydetään pelastuslaitos paikalle (ilmaista) ja nosturifirma nostamaan (neuvoteltavissa ilmaiseksi). Ostetaan yksi mopoauto (todennäköisesti toimimaton) ja pudotetaan se nosturista. Kysellään sen jälkeen että "kuka haluaisi kyytiin". No aika vaikea siihen on vastata myöntyvästi. Sama kuin löisi lekalla alasimeen ja kysyisi kuka haluaa laittaa sormet väliin.
Taas on LT:n tee-se-itse-tiedemiehet katsoneet liikaa myytinmurtajia.
Liikenneturva haaskaa taas rahaa
16
<50
Vastaukset
- helmutpööl
Risteyskolarit taajamassa on todennäköisimpia mitä tapahtuu, silloin se on kylkikolari yleensä, harvemmin nokkakolari. Että voisi suorittaa testin missä kyljellään olevan mopoauton päälle pudotetaan keula edellä henkilöauto, parempi testi olisi tietysti ajaa vain päin normaalisti koska pudotustesti ei ole reallistinen kuitenkaan. Pudotustestissä kuten jo sanoitkin niin auto ei pääse liikkumaan mihinkään eli vaan pysähtyy kuin seinään.
- HelmutKohl
Vilkaisin tuota vielä uudestaan. Mopoautoa roikotetaan tuossa asennossa jossa keulan alaosa törmää maahan ensimmäisenä. Mitä ihmeen realistista tilannetta tuo tilanne oikein vastaisi?
Palkkalistoilla roikkuvat "tutkijat" ovat nyt sitten hätistetty kentälle. Käytetään tutkimusrahoja ja hajotetaan yksi mopoauto ilman sen järkevämpiä lopputuloksia... - ei.vaurioita
HelmutKohl kirjoitti:
Vilkaisin tuota vielä uudestaan. Mopoautoa roikotetaan tuossa asennossa jossa keulan alaosa törmää maahan ensimmäisenä. Mitä ihmeen realistista tilannetta tuo tilanne oikein vastaisi?
Palkkalistoilla roikkuvat "tutkijat" ovat nyt sitten hätistetty kentälle. Käytetään tutkimusrahoja ja hajotetaan yksi mopoauto ilman sen järkevämpiä lopputuloksia...Todettiinhan siinä ettei konepeltiin (muoviin) tullut varioita. Upeeta, mahtavaa.
- on.se.pelle
autoilija kirjoitti:
Koska he testaavat sen kuinka käy kun kaksi polkupyöräilijää törmää vastatusten?????
Pitäisi testata mitä tapahtuu kun palstapelle "autoilija" arto ja netti trolli "pakettiautomaati" löisivät tyhmat päänsä yhteen.
- MoreControl
Totta on ettei tuossa mitään järkeä ole. Paremmin tuo tosin onnistui kuin se Ylitornion vielä turhempi pudotus. Henkilöauton osuma sivulta päin olisi paljon fiksumpi ja opettavaisempi. Sellaisen demon voisi joku duudson varmaan tehdäkin.
https://www.youtube.com/watch?v=iHchE1JD8Ws- öalksdjlöfkajslödkjg
Ainoa hyvä asia näissä kahdessa testissä on että niiden jälkeen liikenteessä on kaksi mopoautoa vähemmän...
- MoreControl
öalksdjlöfkajslödkjg kirjoitti:
Ainoa hyvä asia näissä kahdessa testissä on että niiden jälkeen liikenteessä on kaksi mopoautoa vähemmän...
Taisivat olla paskana jo ennen lopullista tuhoa. Kyllä sääliksi käy iskää kun tollasen kapineen näkee hinauksessa tai trailerilla. Meidän mukula ei tuollaista helvetin herran keksintöä saa ikinä.
- asdfadsffff
Tosiautomiehen tunnistaa siitä, että se ruikuttaa kaikesta, mitä Liikenneturva tekee. Henkinen marssijärjestys on täten tiedossa.
- TheJyrsijänFani
Keskivertoa paremmiksi kuljettajiksi itseään kuvittelevat kuvittelevat myös tietävänsä muutkin asiat liikentestä aina muita paremmin.
- imeejapahasti
Liikenneturva on suojatyöpaikka. Tuo on nähty jo vuosikaudet.
Tuo on ensimmäisiä asioita, jotka tästä maasta pitäisi leikata pois.- VäitteellePerustelu
Kerrotko vielä perustelusi mielipiteellesi?
- imeejapahasti
VäitteellePerustelu kirjoitti:
Kerrotko vielä perustelusi mielipiteellesi?
Lienetkö joku Liikenneturvan työntekijöistä? No, oletetaan vaikka että et ole.
Heidän ajattelunsa on liian yksioikoista. "Tehdään kaikki hitaammaksi ja lobataan lisää rajoituksia niin tilastot saadaan näyttämään paremmilta". Tosiasiassa tilastot saadaan näyttämään sellaisilta miltä halutaan. Esim. ylinopeuksien määrä on suoraan verrannollinen mittausten lukumäärästä. Tulokset esitetään miten halutaan, perusteluita ei juurikaan ole.
Tutkimuksissa tulisi ottaa asiat huomioon laajemmalti. Esim. nopeusrajoitusten alentaminen ei välttämättä pienennä kuolonkolarien määrää, koska yksittäinen nuori ajaa kahtasataa oli nopeusrajoitus 80 km/h tai 60 km/h.
Liikenneturva kerää rahansa automaattisesti liikennevakuutuksista. Se ei tunnu olevan tulosvelvollinen mistään. Tutkijoiden ja asiantuntijoiden kompetensseja tai taustoja ei ole ilmaistu missään.
Liikenneturvan johto on poliittisesti nimitetty. Ilmeisesti kyse on jostain kekkosajan jäänteestä. - SinäTiedätKaikenVai
imeejapahasti kirjoitti:
Lienetkö joku Liikenneturvan työntekijöistä? No, oletetaan vaikka että et ole.
Heidän ajattelunsa on liian yksioikoista. "Tehdään kaikki hitaammaksi ja lobataan lisää rajoituksia niin tilastot saadaan näyttämään paremmilta". Tosiasiassa tilastot saadaan näyttämään sellaisilta miltä halutaan. Esim. ylinopeuksien määrä on suoraan verrannollinen mittausten lukumäärästä. Tulokset esitetään miten halutaan, perusteluita ei juurikaan ole.
Tutkimuksissa tulisi ottaa asiat huomioon laajemmalti. Esim. nopeusrajoitusten alentaminen ei välttämättä pienennä kuolonkolarien määrää, koska yksittäinen nuori ajaa kahtasataa oli nopeusrajoitus 80 km/h tai 60 km/h.
Liikenneturva kerää rahansa automaattisesti liikennevakuutuksista. Se ei tunnu olevan tulosvelvollinen mistään. Tutkijoiden ja asiantuntijoiden kompetensseja tai taustoja ei ole ilmaistu missään.
Liikenneturvan johto on poliittisesti nimitetty. Ilmeisesti kyse on jostain kekkosajan jäänteestä.Kerropa vielä mistä tiedät miten esimerkiksi KAIKKI nopeusmittaukset AINA tehdään? Paljonko niiä tehdään ja millä perusteella?
- VirkapummiHaisee
Liikenneturva on täynnä pelkkiä toisten rahoja varastavia virkapummeja.
- imeejapahasti
SinäTiedätKaikenVai kirjoitti:
Kerropa vielä mistä tiedät miten esimerkiksi KAIKKI nopeusmittaukset AINA tehdään? Paljonko niiä tehdään ja millä perusteella?
Nyt en ymmärtänyt kysymystä. Oliko tuo minulle tarkoitettu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 251451
Minun oma kaivattuni
Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka611281Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha91245Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.291185Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?291184Tervehdys!
Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot641077Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024
Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne131073Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351064Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se71053Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61042