Nyt taitaa rommata

mitäs_arvelette

Paljonkohan tämän talon asunnoista uskaltavat enää pyytää? Pitääköhän antaa jo ilmaiseksi, jos silläkään kelpaa.
http://www.talouselama.fi/uutiset/pahin pelko alkaa toteutua suomessa rl normaali taloyhtio ei saanut pankeilta lainaa putkiremonttiinsa 70 000 euroa suunnittelurahaa kankkulan kaivoon/a2309192

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvcccx

      Kyllä ihminen on nerokas, mita tulee talonrakentamiseen ei yhtään aikaisemmin ole voitu keksiä muovisia vesiputkia ja niiden suojaputkia, jolloin putkiremonttia ei tule ja jos tulee, niin putkien vaihto on helppoa.

    • tekemällätehtyrahaa

      Helsigin asuntokupla ei ole sama, tuo niitä purkutaloyhtiöitä joita paljon ympäri Suomen.
      Tyhjät liiketilat kehä-kolmosen sisällä asuin käyttöön, kupla häviää jos päättäjät sen hyväksyisi.

    • Öljytön

      Taloyhtiö on unohtanut oman pitäjän kuuluisuuden "Nilsiän öljysheikin", joka kunnostautui 80-luvulla juomaan julkisesti öljyä eri tilaisuuksissa.
      Eiköhön öljysheikillä ole sen verran lainata ja jos jo kuollut, niin varmaan on hänen nimeään kantava säätiö.

      Hmmm, ettei vain muut ole jatkanut sheikin tapoja...

    • whoknowswins

      Järkiveto pankeilta. Koko taloyhtiön arvo ei liene tuota arvioitua lainasummaa. Aivan posketon ajatuskin jo on käyttää 1100 euroa/asuinneliö jonkun sammuvan pikkupitäjän talon korjauksiin.

      On päivänselvä asia että valtaosa Suomen asunto-osakeyhtiöistä alkaa rapistumaan hoitovarojen puutteessa. Vauraammat muuttavat parempiin yhtiöihin ja köyhemmät huonompiin. Velanotolla tapahtuvaa tasapäistämistä vähennetään.

      Suomalaiset kerrostalot ovat käytännössä järjestään ylikorjattuja osakkaiden luullessa olemattomia asuntojensa arvosta. Satatonniakin jostain Mylliksen, Jakomäen tai Kontulan kt -asunnosta on tolkuton hinta. Arvo ei ole neljääkymppiä suurempi.

      Sinänsä kummallinen ajatus muutenkin on 30-50 -vuotiaiden talojen rakenteisiin menevä peruskorjaus. Eihän 1970 -luvun Taunuksiakaan pidetty väkisin liikenteessä 1990 luvun jälkeen. Hyvin se onnistuisi laittamalla aina 20 vuoden välein puolet uuden vastaavan auton arvosta Taunuksen korjauksiin. 15 tonnin rempan jälkeen Taunus taittaisi komeasti taivalta taas seuraavat 20 vuotta.

      • Tiukat_kriteerit

        Onhan tässä paljon kuultu, mutta Kuopio ei sentään ole "sammuva pikkupitäjä".


      • samapaikka

        Vaikka Nilsiä kuuluukin nykyään Kuopion kaupunkiin, on Nilsiän keskustasta silti runsaat 50km Kuopion keskustaan. Kuntaliitos ei tee pikkupitäjästä yhtään sen isompaa.


      • Sukset_mukaan
        samapaikka kirjoitti:

        Vaikka Nilsiä kuuluukin nykyään Kuopion kaupunkiin, on Nilsiän keskustasta silti runsaat 50km Kuopion keskustaan. Kuntaliitos ei tee pikkupitäjästä yhtään sen isompaa.

        Mutta vain 10 km Tahkolle, jossa hintataso on edelleenkin uskomaton. Kyllä tällainen hiihtotukikohdaksi kelpaa siinä missä tuplahintainen hirsimökki.


      • 13-2
        Sukset_mukaan kirjoitti:

        Mutta vain 10 km Tahkolle, jossa hintataso on edelleenkin uskomaton. Kyllä tällainen hiihtotukikohdaksi kelpaa siinä missä tuplahintainen hirsimökki.

        Heh heh hee, vai hiihtomökiksi. Anna mun nauraa...buahaahaahaa!!!

        Ei mitään arvoa tuolla koko tönöllä. Sileäksi vaan tai asukkaat maksakoon itse remppansa. Hakekoot rahat vaikka koronkiskureilta pimeiltä markkinoilta jos laillisilta ei irtoa. Ja ostakoot muutamat haulikot valmiiksi tulevia perintäyrityksiä varten.


    • I-C

      En ymmärrä miksi niitä tarvitsee laittaa sileäksi. Eikö kaikki linnut ja eläimet muuta hylättyihin taloihin ihan tyytyväisenä? Sitäpaitsi kuka siellä syrjäkylillä enää käy niitä taloja katsomassa, kun koko paikka on muutenkin kuollut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe