Kunnon kauppa tikkurila.

Aaaaaaaa1aaaaaaa

Mitä voin tehdä kun minulta huijattiin 30€ kunnon kaupassa tikkurilassa.
Tämä tapahtui kun vein pyöräni kunnon kauppaan että keskiö vaidettaisii uuteen ja se maksoi 50€ kun osat laskettiin hintaan mukaan. mutta myöhemmin samana päivänä minulle soitettiin että kammetkin pitää vaihtaa. koska vanhoista kammista oli mennyt kierre muka RIKKI. ja kun olin maksannut 30€ UUSISTA kammista ja lähdin hakemaan pyörää. niin pyörään oli laitettu aivan toimiva uusi keskiö ja käytetyt vanhat kammet. vaikka oli puhe uusista ja taka vaihtajakin oli laitettu jonkinlaiseen lukkoon koska he väittivät että se ei toimi vaikka se toimi kun toin pyörän paikan päälle. sitten lähdin pyörällä kotiin ketjut tippuivat monta kertaa matkan aikana. koska etu rataskin oli vaihdettu. soitin takaisin ja he sanoivat että pitäisi mennä paikan pääle selittämään asia. kun olin paikan päällä he sanoivat että voivat vaihtaa takaisin vanhat kammet. silloin aloin ihmetellä mitä he olivat sanoneet aikaisemmin. että vanhat kammet ovat rikki eikä niitä voi enää käyttää. silloin sanoin heille että eihän minun olisi pitännyt maksaa 30€ jos vanhat kammet olivatkin ehjät. ja he laittaisivat ne takaisin. eivät he silti suostuneet korvaamaan sitä 30€ takaisin minkä olin maksannut turhasta.
joudun maksamaan uuden taka vaihtajanki itse.

30

7163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yolojsjsjd

      Vittu mitä paskaa en enää ikinä mene sinne paska läjään korjauttamaan mitää
      haistakaa vittu paska.

      • Moimoimoimoi1

        Samaa mieltä juu


    • Jonttejantter

      Jos sinulla on aikaa odottaa niin kuluttaja riitalautakunta!!sieltä kyllä tulee selvyys..nimim.iskunkestävää puhelinta ei meinattu korjata kun putosi vaan kuluttajariita lautakunta oli toista mieltä :-))

      • Tee_se

        Käy varsin vielä kerran siellä liikkeessä ja kysy, mitä mieltä ovat jos viet asian kuluttajariitalautakuntaan. Minusta tuossa on aihetta siihen. Yleensä ottavat mieluummin pikkujutut korjattavaksi uudelleen kuin sellaisen maineen, että pitää ottaa viranomaiset apuun saadakseen kunnon palvelua.


    • itse_oppinut

      Kyse on mitättömästä summasta, anna asian olla ja jatkossa käytä jotain toista liikettä tai mikä järkevintä, korjaa itse pyöräsi. Usko vaan, näin on parein.

      • Suosittelen123

        Olen samaa mieltä "itse oppineen" kanssa vaikka kusetuksen makua on ilmassa sinun kertomuksesi perusteella tässä keississä.
        Voit hakea kuluttajariitalautakunnalta mielipiteen jonka päätös ei millään tavalla sido kyseistä yritystä vaikka päätyisi olemaan kuluttaja puolella.
        30 euroa on mitätön raha siitä kuinka paljon aikaa käytät tämän asian selvittämiseen mutta jos on aikaa ja hermoja löytyy niin anna palaa!!!


    • fillarimekanikko

      Tuntuu vähän hassulta tämä,, millaisessa pyörässä on kammet kierteillä keskiössä kiinni..? Vaihdepyörissä on ns kasettikeskiö ja kammet kiinnittyy siihen neliökiinnityksellä. Ainoat kierteet löytyy polkimien puolelta ja kampien iroittamiseen on omat kierteet ulosvetäjää varten, Jos ne on vedetty soiroksi,huomaat sen kyllä itsekkin. voi toki olla,että kesähessu on yrittänyt vetää kampia ulosvetäjällä ja saanut kierteet solmuun. Tällöin heidän olisi kuulunut antaa sulle uudet ilmaiseksi. Kammet on kuitenkin pulteilla kiinni keskiössä,oliko ne pultit ehjät ja samat kun hait fillarin, jos oli on irroituksessa sössitty.

      • vanhempi_mekaanikko

        Sulla ei sitten ole koskaan sattunut eteen fauber-keskiöistä pyörää? Kaikki ne oli sellaisia vielä 70-luvulla...


      • fillarimekaanikko
        vanhempi_mekaanikko kirjoitti:

        Sulla ei sitten ole koskaan sattunut eteen fauber-keskiöistä pyörää? Kaikki ne oli sellaisia vielä 70-luvulla...

        Kyllä vain, mutta tässä on kyseessä vaihdepyörä ja niissä harvemmin ko keskiötä käytetään..:)


      • vanhempi_mekaanikko
        fillarimekaanikko kirjoitti:

        Kyllä vain, mutta tässä on kyseessä vaihdepyörä ja niissä harvemmin ko keskiötä käytetään..:)

        Ei jatketa, ettet nolaa ittees enempää. ;-)


      • fillarimekaanikko
        vanhempi_mekaanikko kirjoitti:

        Ei jatketa, ettet nolaa ittees enempää. ;-)

        Sopii toki minulle, mutta kannattaisi lukea avautujan teksti ajatuksella, jos nimittäin ymmärtää lukemaansa.. Kyseessä ei ole fauberkampi, vaan kasettikeskiö irrallisilla kammilla..;)


      • vanhempi_mekaanikko
        fillarimekaanikko kirjoitti:

        Sopii toki minulle, mutta kannattaisi lukea avautujan teksti ajatuksella, jos nimittäin ymmärtää lukemaansa.. Kyseessä ei ole fauberkampi, vaan kasettikeskiö irrallisilla kammilla..;)

        Mitä mä just sanoin..?

        Fiksumpana jätän jutun nyt tähän. Lopullisesti.


      • www1

        Vai meinattiinko kierteillä niitä kierteitä mihin se ulosvetäjä kiinnittyy. Halvemmissa seteissä eturatas on "yhtäpuuta" kammen kanssa ja vain toinen kampi on erillinen.


    • 2-9

      Väärä palsta taas. Kuluttajansuojalle on oma palsta.

      Mahdoton sanoa missä asiassa huolto olisi suoranaisesti huijannut.

      Voit pyytää kuluttajaneuvojan sovittelemaan riitaa tai suosituksen kuluttajariitalautakunnalta jos kuluttajaneuvoja ei saa asiaa ratkaistua. Kumpikaan ei voi velvoittaa huoltoa mihinkään, he voivat vain antaa oman suosituksensa ja suosivat usein yrittäjiä.

      http://www.kkv.fi/asiointi/kuluttajaneuvonta/

      • Kuka_sniidaa

        Jos fillarin huoltokokemukset eivät kuulu pyöräily-palstalle, niin minne?

        Suosi tai ei, kuluttajaneuvojan listoille pääseminen ei ole meriitti, jota kukaan ehdoin tahdoin hakee. Kannattaa ainakin vilauttaa ko. korttia ennen jutun sikseen jättämistä.


    • tietäväpoju

      Siellä Kunnon kaupassa on uusi omistaja. Se vanha hyvä mies on eläkkeellä.
      Jotain 30-v ihmisii nykyään siellä, joita ei kiinnosta muu kuin asiakkaan kukkaro....

      Tyhmät hinnat ja ylimielisyys tuhoaa liiketoimen. Kuulemma Turun poikia se omistaja.
      Haista paska ilmeellä palvelua saat.

      • smugujataitavatolla

        Ylimielisiä ovat nimen omaan. Tyhmiä otuksia kun eivät ymmärrä että itsensä ylentäjät lasketaan todellisuudessa pohjamutiin.


    • tarz

      Kunnon kauppa oli aikaisemman omistajansa aikana KUNNON KAUPPA, nykyiset omistajat ovat jotakin muuta. Eivät edes ilmoita myymiensä tuotteiden hintoja toisin kuin laki määrää. Lähden etsimään rehellisempiä myyjiä.

    • Fauber-vatukkoon

      Fauber-tyypin varaosakammet valmistetaan nykyisin jossakin hinkuvinkumaassa, joten niiden metalli ei kestä mitään, vaan paukahtaa poikki yleensä ensimmäisessä ylämäessä, viimeistään ekassa nollakelissä. Varokaa!! Katkeavassa Fauberissa voi murtua nilkka tai murtopinnan rosot voi repiä koko säären verille. Kauhujuttuja on aiheesta kuultu.

    • parempaapalveluatoivoen

      Itsekin olen pettynyt kunnon kaupan toimintaan. Tilasimme heiltä uudet lokasuojat. Sanoivat tilatessa, että tulevat parissa viikossa ja soittavat minulle kun ovat noudettavissa. Kävin kuukauden kuluttua niitä kyselemässä. Pojat/myyjät sanoivat, että selvittelevät asiaa (toinen oli sitä mieltä että ovat jo tulleet ja toinen sitä mieltä, että eivät ole tulleet vielä) ja soittavat minulle. Nyt kaksi kuukautta mennyt, eikä heistä ole kuulunut mitään. Onneksi en maksanut lokasuojia niitä tilatessani. Toisen kerran en enää edes harkitse meneväni kyseiseen kauppaan.

      • Pomppukeppi

        On valitettavaa että hyvin harvasta kaupasta kannattaa ostaa mitään muuta kuin tavaraa jota on ihan oikeasti hyllyssä. Varsinkin pyöräliikkeet ovat tässä asiassa erityisen huonoja. Jos jotain ei kaupasta suoraan löydy, tilaan sen yleensä aina itse netistä. Tavaran saa lähes aina nopeammin ja varmemmin niin.
        Onneksi tästäkin on olemassa muutama poikkeus mutta ne pitää tietää oman kokemuksen kautta,


      • narskis

        Tilasin lokasuojat Ebayn kautta Kiinasta. Eivät vielä tulleet, mutta aiemman tilaukset tulleet.


    • Tyytymätön_asiakas

      Mun pyörä oli myöhässä viikon, koska viesti ei mennyt perille oikeasta numerosta huolimatta.
      Hinta-arvio oli 150e ja alennuksesta huolimatta se maksoi saman verran.
      Miinus myös huonosta asiakaspalvelusta. Ei kerrottu mitä pyörälle oli tehty ja mistä hinta koostui.
      Jarrupalojen vaihdosta huolimatta jarrut ei toimi kunnolla.

    • M.MS

      Mulla ei oo huonoja kokemuksia kunnon kaupasta näin naisihmisenä. Ovat auttaneet ketjujen laitossa ja tyttären fillariin laittoivat polkimet kun en itse osannut. Muutakin pikku hommaa ovat korjanneet ja olen tyytyväinen:)

    • Sadepilvi

      Itse olen aina saanut hyvää palvelua siellä. Tunnen omistajan, ei ole mitään Turun poikia, vaan ihan Vantaalta itsekin lähtöisin ja lapsesta asti itsekin Kunnon kaupassa asioinut. 😊

    • Anonyymi

      De on hjuva kaupa

    • Anonyymi

      Ihan hyvä kauppa ja palvelu, menen viemään pyörän huoltoon. Palvelu hyvin ystävällistä myös :)

    • Anonyymi

      Onko omistaja taas vaihtunut?

    • Anonyymi

      Rikosilmoitus 👍🏻☝🏻

      • Anonyymi

        Kuusi vuotta myöhässä. Koko juttu on selvästi fulaa ja feikkiä, mutta saihan tuota lukemalla kunnon naurut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe