Ruman naisen todellisuus

RumaUglyWhore

Totta, jos nainen on syntynyt rumaksi tulee hänen elämänsä olemaan jatkuvaa kivikkoista rämpimistä ja tuskaa. Häntä syrjivät sekä miehet että naiset, hän ei löydä paikkansa, hän ei löydä ystäviä, häen ei löydä poikaystävää, hänet heitetään työpaikoilta pois. Itse olen menettänyt suurimman osan työpaikoistani rumuuteni takia. Asiaa ei tietenkään sanota suoraan, mutta annetaan epäsuoraa vihjettä siitä että en ulkonäköni puolestä täytä tehtävänantoa.

Olen kuulemma vanhan näköinen (Olen 25-vuotias), elähtänyt, lyhyt, tummatukkainen (vvalea nainen miellyttää miestä aina enemmän kuin tumma). Kärsivän näköinen. Kaunnit naiset säälivät ja katsovat nenänvarttaan pitkin. Miehet kysyvät että olenko minä mes vai nainen. Pikkulapset sanovat että olen lihava lehmä. Pikkulasten ja humalaisten suusta tulevat totuudet.

Totta tuokin että ruman on ihan turhaa asiaa selittää kauniille tai edes niille "taviksille". Ruman naisen kohtelu on niin karua ja jäätävää ettei edes ruma mies voi asiaa ymmärtää. Tietysti voisin pariutua ruman miehen kanssa, mutta koska jälkeläisistämme tulisi rumia, niin kiitos ei- jätän väliin.

Joskus joku ruma nainen piti blogia netissä. Joku Helen of atn "Ruman naisen päiväkirja". Samaistuin niin täysin, että itkin blogia lukiessani. Ihan kuin kohtelu omassa elämässäni.

Myöskin oma äitini on kertonut minun olevan "ruma, tyhmä, pieni pömppänä ja likainen valehteleva HUORA".

Jos OMA äiti sanoo tuon, niin voit olla satavarma rumuudestasi. Usein äidithän edes kaunistelevat totuutta. Oma rumuuteni on sitä luokkaa ettei edes äitini pysty teeskentelemään vuokseni.

Minusta kasvoi erittäin epäluuloinen, sisäänpäinkääntynyt erakko joka ei lapsia eikä miestä koskaan tule haluamaan.

Viimeksi muuten menetin työni, kun sain kuulla olevani lihava, ruma kovannäköinen ÄMMÄ.

Viimeksi päälleni halusi hypätä keski-ikäinen, ruma, ylipainoinen mies. Hyi saatana!

171

3723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • less.sympathy

      Vähän häiritsee tuossa että sulle ei kuitenkaan kelpaa omantasoisesi mies vaan sinunkin rumuudesta huolimatta pitäisi saada se pitkä ja komea mies?

      • RumaUglyWhore

        Ymmärrän, että minun ei kuulu lisääntyä, koska lapseni olisi myös ruma ja joutuisi kärsimään.

        Tuollekkin miehelle kelpasin vain yhden yön panoksi- mitään parisuhdetta hän ei kanssani halunnut rakentaa.

        Ja koska en kenenkään panoksi ryhdy, niin mies sai hutia.


    • ätmioon

      Kamalaa luettavaa. Olet aivan seonnut. Ilmeisesti ulkonäkö on sinulle todella tärkeä asia. Jos oma ulkonäkö häiritsee, niin asialle kannattaa tehdä jotakin. Naisilla on monia tapoja parantaa ulokonköään. Aluksi lopetat ryyppäämisen, sitten alat syömään hyvin ja liikkumaan säännöllisesti, niin saadaan painoa pois. Sitten alat harjoittelemaan peilin edessä ilmeitäsi. Näytät kuulemma kovannköiseltä, siispä harjottelet kaunista hymyä.

      Seuraava askel tai ehkä jopa ensimminen. Ala välttelemään negatiivisia asioita, kuten huonoa seuraa ja negatiivisia blogeja. Negatiivinen ajattelu vie hullujenhuoneelle pitkllä juoksulla. Ja hanki jotan miellekästä puuhaa, joka vie pois negatiivisilta ajatuksilta.

      Enkä muuten todellakaan usko, että olet saanut potkut ulkonäkösi takia. Tainnut olla ihan muu syy...

      • RumaUglyWhore

        Voi vakuuttaa sinulle etten ole seonnut. Usein ihmiset eivät usko kun kohtelustani heille kerron. Pitävät vainoharhaisena. Mutta kaikki tämä on tullut tosiaan koettua.

        En ryyppää, syön hyvin ja terveellisesti, liikun säännöllisesti. Hymyilen kyllä, mutta kasvojeni piirteet ja malli ovat niin karut että kuulemma hymyillessänikin näytän vain irvistävän pelottavasti ja irvokkaasti. Minulla on myös kuulemma todella rumat hampaat (valkaistut ovat, eivät ole sikin sokin).



        Uskot tai et, niin viimeisimmän työpaikan menetyksen syynä tosiaan oli ulkonäköni. Tein työtä trendikkäälle, rikkaalle nuorelleparille (mies tumma ja lihaksikas, nainen pitkä hoikka ja vaalea).

        Sain heti 1. päivänä kuulla olevani lihava ja vanhannäköinen. Lapsetkin haukkuivat minua.


      • ätmioon
        RumaUglyWhore kirjoitti:

        Voi vakuuttaa sinulle etten ole seonnut. Usein ihmiset eivät usko kun kohtelustani heille kerron. Pitävät vainoharhaisena. Mutta kaikki tämä on tullut tosiaan koettua.

        En ryyppää, syön hyvin ja terveellisesti, liikun säännöllisesti. Hymyilen kyllä, mutta kasvojeni piirteet ja malli ovat niin karut että kuulemma hymyillessänikin näytän vain irvistävän pelottavasti ja irvokkaasti. Minulla on myös kuulemma todella rumat hampaat (valkaistut ovat, eivät ole sikin sokin).



        Uskot tai et, niin viimeisimmän työpaikan menetyksen syynä tosiaan oli ulkonäköni. Tein työtä trendikkäälle, rikkaalle nuorelleparille (mies tumma ja lihaksikas, nainen pitkä hoikka ja vaalea).

        Sain heti 1. päivänä kuulla olevani lihava ja vanhannäköinen. Lapsetkin haukkuivat minua.

        alkaa pikkuhiljaa paljastua, että et oikeasti ole edes ruma. Seuraavaksi varmaan kerrot painoksesi 58kg, vaikka juuri olit muka lihava


      • RumaUglyWhore

        en ole koskaan väittänyt olevani lihava. Nainen voi olla, usko tai älä, hoikka mutta ruma siitä huolimatta.


      • ätmioon
        RumaUglyWhore kirjoitti:

        en ole koskaan väittänyt olevani lihava. Nainen voi olla, usko tai älä, hoikka mutta ruma siitä huolimatta.

        no sinua oli sitten muuten vaan haukuttu lihavaksi. No mun moka.
        Mutta muuten uskottavuutesi alkaa pikkuhiljaa kyllä rapistua...


      • RumaUglyWhore

        Minua ON haukuttu lihavaksi. Itse en osaa tosin hahmottaa asiaa.

        Olen 164/55. Äitini mukaan alan olla lihava. Omasta mielestäni en ole. Saatan olla väärässä.


      • RumaUglyWhore

        Tosin, ruumiimallini on sellainen, että tässäkin painossa saatan näyttää lihavalta.

        En kulje peili kädessä joten en osaa sanoa satavarmasti. Mikäli muita ihmisiä on uskominen, niin... Kyllä taidan näyttää lihavalta tässäkin painossa.

        Eli olen lihava.


      • ätmioon
        RumaUglyWhore kirjoitti:

        Minua ON haukuttu lihavaksi. Itse en osaa tosin hahmottaa asiaa.

        Olen 164/55. Äitini mukaan alan olla lihava. Omasta mielestäni en ole. Saatan olla väärässä.

        asutko äitisi kanssa? Itse tulee nähtyä äitiä korkeintaan kaksi kertaa vuodessa ja se kyll riittää minulle. Puhelimitse pari kertaa puolessa vuodessa puhellaan. Vihaan äitiäni. Miksi olla tekemisissä ihmisten kanssa jotka tekee hallaa


      • ätmioon
        RumaUglyWhore kirjoitti:

        Tosin, ruumiimallini on sellainen, että tässäkin painossa saatan näyttää lihavalta.

        En kulje peili kädessä joten en osaa sanoa satavarmasti. Mikäli muita ihmisiä on uskominen, niin... Kyllä taidan näyttää lihavalta tässäkin painossa.

        Eli olen lihava.

        olet vaan sairas.


      • RumaUglyjne

        En asu. Meillä kaikesta huolimatta läheiset välit. Hän on minulle kuin lapsi. Lapsellinen ja vastuuton. En uskalla jättää yksin ja kannan hänestä vastuuta, kuten olen tehnyt koko elämäni ajan.


      • ätmioon
        ätmioon kirjoitti:

        olet vaan sairas.

        oman kehonkuvan vääristyminen


      • RumaUglyWhore

        Voi vakuuttaa sinulle että olen terve. Fyysisesti sekä psyykkisesti (Psykologini mukaan minussa ei ole mitän vikaa nupissa ja lopetti tapaamisemme).

        En ole masentunut, en vihainen. En kuule ääniä. En ole psykoottinen.

        Ruma vain.

        On muuten ärsyttävää että jos toteaa netissä anona olevansa ruma niin heti pidetään sairaana.

        Onko sitä niin vaikea uskoa että ihminen voi olla objektiivisesti ruma ulkonäöltään?


      • ätmioon
        RumaUglyjne kirjoitti:

        En asu. Meillä kaikesta huolimatta läheiset välit. Hän on minulle kuin lapsi. Lapsellinen ja vastuuton. En uskalla jättää yksin ja kannan hänestä vastuuta, kuten olen tehnyt koko elämäni ajan.

        otat siis tosissaan mielisairaan äitisi kommentit, vaikka tiedät, että hän ei ole oikein kunnossa ja ajattele terävästi. Nyt vähän itsekunnioitusta peliin. Tunnut itse lyttääväsi itseäsi.
        Totuus on, että ketään ei häiritse ulkonäkösi. Se on vain sinun päässäsi pyörivä pakkmielle


      • ApUglyjne

        Tiedän, että äitini ei ole tasapainoinen. Tästä huolimatta lihavaksi minua ovat luonnehtineet monet ihmiset.

        Voi kuulemma olla normaalipainoinen mutta silti ns. "laihaläski" tai "pullava".


      • SocietyOfNegativeThinkin

        Negatiivinen ajattelu on kuitenkin hyvin realistista. Ohjenuorani onkin: pidä jokaista ihmistä Saatanan sikiönä kunnes toisin todistetaan, ja harvoinpa toisin todistetaan.

        Ihmiset ovat saastaa, luomisen jätettä.


      • Apuglyjne

        Ala muuta virka! Ihmisiin saa ja tulee aina pettymaan tavalla tai toisella.

        Vain itseen voi luottaa taman opin jo varhain.

        Jotain hyvaa rumuudesta oppinut.

        Maailma on sairas ja vaarallinen paikka ja saalin jokaista joka tanne syntyy.

        Ulkonako tulee olemaan aina vain tarkeampi asia yhteiskunnassa tama suuntaus on dominoiva.

        Se on geeneissa, terveet yksilot paasevat lisaantymaan. Me rumat vain kuollaan pois.


      • Portsarijumalanarmosta
        RumaUglyWhore kirjoitti:

        Minua ON haukuttu lihavaksi. Itse en osaa tosin hahmottaa asiaa.

        Olen 164/55. Äitini mukaan alan olla lihava. Omasta mielestäni en ole. Saatan olla väärässä.

        Kyllähän tuossa hieman ylimääräistä saattaa ollakin. Oma vaimoni on 163cm ja 48kg. Hänellä tuo 48kg alkaa olla siinä ja rajoilla. Kerran paino kävi 51 kilossa ja kyllähän se jo varsin selvästi naamassa, vatsassa ja perässä näkyi . Ei hän LIHAVA ollut, muttei myöskään entisaikojen tiukassa kunnossa. Nyt on taas saanut tiputettua painon tuonne 48 kiloon ja pahin kriisi alkaa olla takana. Ei kuitenkaan tekisi pahaa jos hän pääsisi sinne aiempaan 45-46 kiloon. Näissä painoissa tuo muutama kilokin tuntuu näkyvän aika herkästi. Jollain satakiloisella et huomaa mitään muutosta.

        Noin kokonaisuutena sanoisin, että useimmat naiset kuvittelevat olevansa hoikempia mitä ovat. Vaikka juuri toisinpäin usein väitetäänkin. Mediakin jostain syystä nykyään yrittää tehdä ylipainosta normia. "kannan kiloni ylpeydellä", "normaali suomalainen nainen", "tunnen itseni nyt naiseksi" ja mitä itsensä pettämistä sitä nykyisin suositaankaan. Ylipaino ei ole normaalia ja mikä normaalipainoksi usein mielletään onkin usein ylipainoa. Rapiat 160 senttisella naiselle 60 kiloa olisi jo todella paljon.


    • Diskonnekt

      Tee kaksinaamaista taidetta. Siten voit pysyä naamattomana ja saada ihastusta ja vihastusta aikaan. Jos kerran olet päässyt yli miehensaamis-perheenperustamistarpeistas olet vapautunut - vapautunut ihan tahansa mille muulle.

      Tää vapaus voi toteutua negatiivisesti itsesi kannalta (hidas itsemurha, ei muuta kuin pullaa naamariin, verenpaineet ylös, viinaa tai huumeita etc) tai sitten jollain rakentavalla tavalla jossa et vihaa itseäsi vaan toteutat ja toteuttamisesi kautta muutkin joutuvat noteeraamaan sinussa olevia kadehdittavia piirteitä.

      Yksi on varmaa, tämä ei tapahdu itsesäälissä rypemällä tai pärstäkertoimesi kautta. Siispä mitä ikinä tuletkaan tekemään niin naamasi olkoon irrelevantti. Internet nyt on ensimmäinen mesta missä naamallasi ei ole väliä ellei sitä ala pakottamaan, niille jotka haluavat irvikuvasi nähdä voit nauraa ja sanoa että "ehkä seuraavassa elämässä".

      Sinulla on potentiaalisesti kaikki muu paitsi naama.

      • RumaUglyWhore

        Totta. Olen vapautunut mille tahansa muulle kuin miehen hyysäämiselle ja perheenperustamiselle.

        Miten kaiken tämän vapaa-aikani sitten käyttäisin?

        Onneksi olen kunnianhimoinen ja jotenkuten tiedän, mitä elämältäni tahdon.




        Kuten totesit, minulla on potentiaalisesti kaikki muu- paitsi naama.

        Onneksi olen älykäs. Ruma ja tyhmä olisi jo kovanluokan HÄPEÄ.


    • ApUglyjne

      Onko vinkkejä miten ruma nainen voi aikaansa tappaa kun ihmiset vieroksuvat ja kaittavat?

      Ulos en voi mennä.

    • ApUglyjne

      Miten ruma nainen voi tappaa aikaansa kun ulkomaailma halveksii ja ulos en oikein uskalla mennä.

      • ätmioon

        hanki ihan hitosti kissoja...


      • ätmioon

        itselläni ennätys on 2 viikkoa lähtemättä kämpstäni. Piti käydä kaupassa. Ei ollut jännää elämää


      • ApUglyjne

        Minulla ennätys 2 kuukautta.


      • ätmioon
        ApUglyjne kirjoitti:

        Minulla ennätys 2 kuukautta.

        millainen ruokavarasto sulla oikein sitten on?:D


      • ApUglyjne

        Oli loma ja onhan täällä mulla varastossa säilyketölkkiä.

        Kalaruokaa, vihreitä papuja, linssisoppaa, tomaattikeittoa, laihduttajan ykkösvalmiste härkäleike, vähärasvaista bataattiporkkana-sosekeittoa, borshikeittoa ja ananaskinkkuleikepaloja.

        Laihduin sinä kesänä 10 kiloa.


      • ätmioon
        ApUglyjne kirjoitti:

        Oli loma ja onhan täällä mulla varastossa säilyketölkkiä.

        Kalaruokaa, vihreitä papuja, linssisoppaa, tomaattikeittoa, laihduttajan ykkösvalmiste härkäleike, vähärasvaista bataattiporkkana-sosekeittoa, borshikeittoa ja ananaskinkkuleikepaloja.

        Laihduin sinä kesänä 10 kiloa.

        No, miten oli, tykkäsitkö lomastasi? Kuukausia olen ollut itsekin ollut masentuneena erakoitumassa. Itse en vastannut kenenkään puheluihin ja muita sosiaalisia medioita en harrasta. Vähän ihmiset ihmetteli, mutta joskus ei huvita olla kenenkään kanssa tekemisissä.


      • ApUglyjne

        No en tykännyt yhtään. Melkein tuli 3kk käymättä kertaakaan ulkona. Mutta kun ihminen on niin ruma ja hylky niin eihän sitä ulos voikkaan mennä.

        Nukuin puoleenpäivään ja vain itkin. Mutta koska sosiaalinen elämäni on nykyisin olematonta niin eihän mua kukaan kaivannutkaan.


    • Peilistätodellisuus

      Itsekin olen ruma nainen, kokenut saman kaltaisia juttuja kuin sä. Sain potkut eräästä kaupasta omistajan vaihtumisen jälkeen. Potkujen lopulliseksi syyksi kyseinen työnantaja oli liiton toimitsijalle kertonut, ett mun naama oli kuin petolinnun perse. Lapsena mua kiusattiin koulussa ulkonäköni ja puhevikani takia. Viisi helvetillistä kouluvuotta putkeen, ei jäänyt missään vaiheessa epäselväksi mitä mieltä muut musta olivat, eipä ollut ystäviä koulukiusatulla. Lukiossa muut vieroksuivat mua ulkonäköni takia ja kun mut oli kiusattu peruskoulussa kiusattu hiljaiseksi, niin senkin takia muut lukiossa pitivät mua omituisena. Kolmen lukiovuoden aikana muutamat luokkakavereista eivät puhuneet mun kanssa sanaakaan. Vierusluokalla ollut tyttö sanoi päättäjäispäivänä eräässä ravintolassa kun erehdyin menemään kysymään ett sovinko samaan pöytään istumaan heidän kanssaan, (pöydässä oli tyttöjä omalta ja vierusluokalta), tämä kääntyi katsomaan muita ja sanoi isoon ääneen, ett pitääkö TUON tulla pilaamaan tämäkin päivä. Ikinä en ollut edes puhunut sille tytölle sanaakaan, katsoi aina mua halveksuen päästä varpaisiin. Vieläkin muistan nuo sanat vaikka asiasta on jo vuosikymmeniä. Mulle on vieraat ja tututkin sanoneet ett olen heidän mielestään ruma. On tyrkätty yhdessä työpaikassakin iso peili melkein naamaan kiinni ja sanottu, ett kato miten ruma naama näkyy, tokaisin ett yhtä rumaltahan tuo näytti kun viimeksi peiliin vilkaisin. Kerran eräässä tanssipaikassa oman ikäinen mies tuli hakemaan mua tanssimaan, mutt kun näki mun naaman, meni totisen näköiseksi, puisteli päätään ja sanoi ett oli kuvitellut mut takaapäin nähtynä paremman näköiseksi. Yhdessä työpaikassa mihin menin uutena työntekijänä, oma työporukka naureskeli mun ulkonäölle kahvitauolla pöydässään,kun jonotin kahviautomaatilleja yks naisista osoitteli mun suuntaan ja sanoi jotain musta ja muut nauroivat. Mä tyhmyyttäni yritin mennä samaan pöytään istumaan, kaikki lähtivät samantien pöydästä kävelemään. Sen kerran jälkeen en heidän seuraan tunkenut ja sain kuulla siitäkin, pidin kuulema itseäni liian hienona heidän pöytään. Kerran kaks henkilöä joita pidin ystävinä olivat puhuneet keskenään mun ulkonäöstä, toinen heistä kertoi vittumainen ilme kasvoillaan nautiskellen, ett sen yhteisen ystävänkin mielestä olen luontaantyöntävän näköinen ja nauroi paskasesti siihen päälle.
      Tällä ulkonäöllä työnsaantikin on ollut helvetin vaikeaa, ei kukaan rumaa naista kovin helposti töihin ottanut. Ja jos töihin pääsi, niin muutamat työkaverit veti herneet nekkuun, kun piti näin ruman työkaverin kanssa töitä tehdä. Yksikin naispuolinen työkaveri oli sitä mieltä etten olis myymälän puolella saanut töitä tehdä, mun paikka olis hänen mielestään ollut pelkästään takahuoneessa. Arvosteli jatkuvasti mun ulkonäköä muille työkavereille. Eräässä tukityöpaikkahaastattelussa yhdessä lastentarhassa sain kuulla haastattelijalta suoraan ett olin liian vanha ja lihava siihen työhön. Huvittavaa sinänsä koska mua haastatellut nainen oli mua varmasti yli kymmenen vuotta vanhempi ja reilusti lihavampi kuin mä. Eli on tullut selväksi monella eri tavalla etten ole mikään nätti ihminen. Ruma olen siitä ei ole epäilystäkään. Ystäviäkään ei ole ollut, koska kuka nyt kehtaa ruman ystävän kanssa kaupungilla liikkua, joku tuttava saattaisi vielä nähdä. Tämmöinen ruma kasvoinen ja kroppainen nainen ei ole miehiä kiinnostanut. Jos olen muka yrittänyt pukeutua vähän nätimmin ja meikannutkin, niin se on ärsyttänyt joitakin naispuolisia tuttavia. Silloin saanut eniten kuulla ettei mun kannata luulla itsestäni liikoja ja sanottu rumuudesta.
      Olis aika kornia, jos luulisin olevani ihan tavallisen näköinen, samanlainen kuin muutkin naiset, ett kuvittelen vaan oman rumuuteni. Ei kai kukaan huvin vuoksi ole mua rumaksi sanonut ja kun niin monet on sen sanoneet, niin tottahan se silloin on.

      • 98hjjhk

        Totta. Tuollaista on ruman naisen arki ja elämä. Niin raakaa että kukaan norminäköinen saati komistus tai kaunotar ei asiaa voi käsittää.


      • 8990ghihj

        Kohtelu on niin epäinhimillistä, että jos tuosta jollekulle ammattiauttajalle hiiskuu, niin lätkäisee paranoidin skitsofreenikon paperit.


      • exläski

        Nimimerkille Peilistätodellisuus
        8.6.2015 05:19

        Kerron omasta kokemuksestani ja muiden naisten käytöksestä.

        Minua ei nyt varsinaisesti niin rumana pidetty paitsi silloin kun minulle tuli ylipainoa koin myös jatkuvia haukkumisia ja kaikkea muuta paskaa. Varsinkin kun olin lähes koko nuoruuden ylipainoinen enkä kiinnittänyt ulkonäkööni oikeastaan yhtään huomiota ja hiukset ne oli myös ehkä suomen hirveimmät ja pukeutuminen yhtä kamalaa joten ei ihme, että koin pitkään olevan ruma joten en edes viitsinyt alkaa laihduttamaan koska ajattelin ja luulin tosissani olevani ruma muutenkin, mutta jotenkin sain silti voimaa alkaa laihduttamaan.

        Muutamat tuttavat (naiset) alkoivat lannistamaan minua jo heti laihduttamisen alkumetreillä, jatkuvasti tuli kommenttia etenkin yhdeltä samanikäiseltä ja pituiselta naiselta, että et voi laihtua näin hoikaksi kuin hän ja hän painoi sellaiset 53 kiloa. Hän antoi jatkuvasti ymmärtää, että olen niin iso ja raskasrakenteinen, että en millään voi laihtua ja, että sellainen 80 kiloa on normaalipaino mulla, sen alemmas en voi mennä koska luut tulis vastaa ja luitako sitten kuivattelisin. Uskoin tähän ja aloin masentuneena uudestaan lihomaan, mutta sitten taas aloin kumminkin laihduttamaan ja kun pääsin jonnekin vähän pääle 70 kiloon huomasin jopa joidenkin miesten kiinnostuksen ja sain jopa kehuja ulkonäöstä. Siinä välissä löytyi jopa puoliso jonka kanssa olen edelleen.

        Mutta ystäväni jatkoi laihtumiseni myötä mäkätystä, että nyt kun olet laihtunut oikein näkee miten isoluinen olet jne. eli lannistamista tuli tuutin täydeltä, No meni aikaa ja en nähnyt ystävääni ainakaan puoleen vuoteen tosin en edes halunut pitää yhteyttä sellaiseen lannistajaan. Puoli vuotta kului vielä ja pääsin tavoitepainooni eli 53 kiloon ja vaatekokoni muuttui yllätys yllätys ihan samaksi kuin mäkättävällä ystävälläni enkä näyttänyt siltikään miltään anorektiselta luurangolta.

        Tottakai olimme erinmallisia ja joktku kohdat minulla olivat isomman ja erinmallisia kuin hänellä, mutta olin nyt saman painoinen kuin hän ja sama vaatekoko.

        Näin ystäväni sitten eräässä tilaisuudessa ja kun hän näki minut ei hän ollut tuntea, ei puhut mitään katsoi vain "kateellisena" ja muut tutut siinä ihmettelivät miten olen voinut muuttua niin pieneksi ja ihan eri näköiseksi ettei ollut tuntea. Toki siihen vaikutti myös nätti pukeutuminen ja täysin erilaine hiustyyli väriä myöten. En nyt enää niin nuorikaan ollut, mutta siis vasta vanhempana pääsin vasta hoikaksi. Niin että kaikkia lannistavia naisia ei kannata uskoa koska monilla on usein takana kateus ja jotenkin vaistoavat, että se saattaa olla jopa nätti tai ainakin normaalinnäköinen hoikkana.


    • 789ghhj

      Minäkin olen kertonut, kuinka minua kohdellaan. Kukaanei usko. Ulkonäkö on niin tärkeä asia, että sen mukaan rakennetaan koko elämä.

      • Rumuusgeenitsanut

        Vaikka muuta väitetään, niin ulkonäöllä on merkitystä nykymaailmassa. Pitää olla tietyn näköinen ja kokoinen, ett kelpaa muille. Monethan julkisuuden henkilöistä käyvät kauneusleikkauksissa täyttääkseen vaaditut ulkonäkökriteerit. Saattaisin itsekin turvautua kauneusleikkauksiin, jos rahaa olis tarpeeksi, saadakseni paremman näköiset kasvot ja kropan. Näillä eväillä mitä luonto on antanut ei ole ollut hurraamista. Mulle sattui vissiin suvun rumuusgeenit, kun muita rumiluksia ei suvussa ole kuin mä :D


    • Peili-kertoo

      Vain ja ainoastaan totuuden.

    • ToinenRuma

      Huono asia rumana naisena olossa on mm. se, että kaikki kärsimys alkaa näkyä olemuksesta ja kasvoista. On hyvin,hyvin vaikeaa teeskennellä ns. "normaalioloissa kasvanutta nuorta aikuista".

      Olen saanut hävetä itseäni ja olemustani koko elämäni ajan. Minullekkin annetaan suorasti sekä epäsuorasti, kohteliaasti ja vähemmän kohteliaasti ymmärtää olevani tuskaa katsoa.

      Minusta halutaan usein mahdollisimman äkkiä eroon.

      Ainoa positiivinen asia on, että akne, josta kärsin vielä murrosiässä ei ole uusiutunut.

      • 789ytyuihgh

        Minä olin vielä lapsena ns. "nätti".

        Kun murrosikä tuli niin reidet kasvoivat tankeiksi, rinnat ovat edelleen olemattoman pienet.

        Minäkin kärsin aivan kamalasta aknesta. Sitä oli kasvoissa ja kaulassa. Kärsisin muuten edelleen ellen olisi ihoani hoitanut.

        Edelleen rumia piirteitä minussa on rutkasti: mm. ohuet, hiirenharmaat hiukset. Paksut reidet, pienet rinnat. Arpinen iho (juuri tuon aknen jäljiltä).

        Miten sitten voin tilannetta muuttaa? No, voin ottaa rasvaimun reisiin (rasva kerääntyy sinne automaattisesti, olenhan päärynä). Voin ottaa silikonit ( mutta terveysriskit ja haitat..). Voin ottaa hiuslisäkkeet ( ei aito).

        Eli parempi luovuttaa.


    • kauniskukkat

      Näin tänään erittäin ruman naisen. Maantien värinen ohut pitkä tukka. Miks pitää väkisin olla pitkä, jos joku muu malli sopisi paremmin. Farkut ja joku 90-luvulta säilynyt tuulitakki. Naama arpinen kauttaaltaan ja silmälasit, ei meikkiä. Ei ole ainut ruma jolla on ollut ainakin kerran seksiä koska työnsi lasta rattaissa, tai sitten oli hoitolapsi.
      Miksi te ette tee mitään ulkonäölle? Kaikki se mitä voi, vaan valitatte katkerina? Oman veljeni vaimo on ihan kamala sotanorsu, mutta kelpaa veljelleni.
      Stailaamalla vaatekaapin, hoitamalla ulkonäköasiat kuntoon, sen mitä voi ja muuttaa ennen kaikkea asenteen itseensä ja muihin voi saada aikaan ihmeitä.
      Monesti katselen miten noin ruma nainen on voinut saada miehen itselleen ja miksi saavat jakaa geenejään. Makunsa kullakin.

      • serumanainen

        Silloin juuri on ruma, kun ei mitkään stailaukset auta. Teillä neuvojilla ei tunnu oikein olevan käsitystä mistä on kyse. Kaiken lisäksi motivaatio muutoksiin puuttuu kun kaikki on kokeiltu ja turhiksi havaittu. Ruma on ruma vaikka voissa paistaisi.


      • hj89ty

        Oikeasti ruma nainen ei voi oikein mitään ulkonäölleen.

        Voi pukeutua muodikkaasti/tyylikkäästi, voi ajatella positiivisesti jne. Voi urheilla.

        Tämä kaikki ei kuitenkaan muuta kasvonpiirteitä tai hiusten laatua suuntaan tai toiseen. Perusraamit jäävät. Niitä on vaikeaa muuttaa ilman kirurgin veistä.

        Rumaa eivät stailaukset auta juuri siitä syystä että on ruma.

        Ruumiin muoto, voi hankkia lihaksia ym.

        Kasvoja voi kirurgi fixata ehkä, mutta "perusraamit" jäävät.


    • lillibutten

      Minulla sama ongelma: ruma olen ja rumana myös pysyn.

      olen ollut sitä lihavana ja laihana. Pitkätukkaisena ja lyhyttukkaisena. Hyvin puettuna ja huonosti puettuna.

      Oma rumuuteni on jo sitä luokkaa ettei siihen mikään oikein pure.

      Listaa mm.

      - Vaaleat haituvet, joita kutsun hiuksisksi. Harvat ja kuolleet haivenet.

      - Haalean vaaleat ripset ja kulmat.

      - Olemattomat rinnat

      - Iso kotkannena muuten luisuissa kasvoissa.

      - Sisäänpäinkääntynyt alaleuka ja hampaat mallia jääkiekkoilijan hammassuojat.

      - Littana, silti sivuttain iso ja löysä perse.

      - iso jalat. Kuin ankan räpylät.

      - Kävelen kuin ankka.

      - Minulla on kamala, rähisevä ääni. Kuin santapaperia hieroisi seinään.

      Ei tässä muuta. Parempi sitä on kuolla pois mahdollisimman äkkiä ja kivuttomasti.

      • neuvojavähän

        Vaaleat haituvet ovat oikeastaan nykyään kauneusihanne varsinkin ulkomailla palvotaan sellaisia hiuksia naisilla ja monet ulkomaalaiset naiset tekevät kaikkensa, että saavat samanlaiset hiukset kuin pohjoismaalaisilla naisilla. Hiusten kuntoa voi aina hoitaa kysy kampaajalta ja syö oikeita ravinteita hisuksillekin löytyy netistä paljon aineita esim. superfoodeja jne.

        Sisäänpäinkääntynyt leuka on oikeastaan ihanne eli aika naisellinen ei ainakaan miehekäs sellainen.

        Pienet rinnat on nyt muotia sen sijaan uhkeat paksut reidet ja takamus on IN joten rinnoista viis. Peppuakin voi treenata.

        Isot jalat ei haittaa, monilla julkkiskaunottarilla esim. Elisabeth Taylorilla oli 43 numeron kenkä, vaikka muuten oli tunnetusti siro kaunotar.

        Nenää voi leikata helposti jos on rahaa plastiikkakirurgille.

        Äänellä ei väliä :)

        Luiseviin kasvoihin saattaisi auttaa pieni ylipaino.


    • EiJumanVittu

      Viimeksi yksi viisikymppinen kiimainen äijä yritti minua. Kaipa tuollaiseen minun on tyytyminen. Kamalaa vain miettiä että täytyykö parisuhteessa tosiaan teeskennellä olevansa hyvin kiinnostunut. Jos eivät edes omanikäiset kiinnostu vaan näyttää jo parikymppisenä ihan joltain 30-vuotiaalta, eli on ihan helvetin elähtänyt.

      Huh taitaa olla parempi vaan päättää päivänsä. Ruman naisen kohtalo on liian karu elettäväksi. Tätä ulkomuotoa ei edes älyllä kompensoida. Elinkaareni tulee olemaan täyttä paskaa kaikesta huolimatta.

      Jos täytyy tyytyä paskaan niin mielummin sitä kuolee.

    • EiJumanVittu

      Baareihinkaan en voi mennä kun sielläkin miehet tulevat sanomaan päin naamaa että olen aivan hirveän näköinen. Eli uloskaan en voi mennä edes bilettämismielessä.

      Mitä sitten nuorena tekee jos ei voi edes juhlia omanikäisten kanssa kun heti saa kuulla olevansa kuin 60-v mummo. Ei sitä bilevaatteilla kompensoida.

      Elämä on paskaa.

      Hirttäydyn heti huomenna WC:een.

    • hjk879

      Onko vinkkejä kuinka tehdä nopea, mahd. kivuton itsemurha?

    • Määnohgmoo

      Juo pullo lasolia.

    • aloittajalle

      Tummatukkaisuus ei ole syy rumuuteen vaan ainakin suomessa päinvastoin herättävä enemmän kiinnostusta ns. eksoottisuudellaan kuin tusinablondit. Hiusten kuntoon taas voi itse vaikuttaa. Pituutesikin on hyvä, oikeastaan ihanepituinen olet, miehet suosivat ennemmin normaalipituisia ja lyhyempiä naisia kuin pitkiä naisia, lyhyemmät naiset ovat naisellisempia.

      Painosi on normaali joten tuo haukkumisesi lihavaksi ei johdu painostasi vaan nyt on syynä ihan muut asiat. Treenaus auttaa jos haluaa kiinteämmäksi sekä muotoja vartaloon. Toki muutaman kilon pudotuskin voi tehdä pientä muutosta. Vanhan näköisyyteenkin voi auttaa terveillä ruokatottumuksilla ja terveillä elämäntavoilla sekä liikunnalla. Myös pukeutuminen, hiustenmalli ja kasvojen perusilme auttaa. Jatkuva kärsineen ilme tietty saa näyttämään vanhalta ja kärsineeltä, eli psyykeesi kaipaa korjausta ensialkuun.

      Jos lähettäisit kuvasi voisin heti sanoa mikä pielessä ja mitä voi korjata, mutta uskon, että suurin osa ongelmistasi on päänsisäisiä ja vääristynyt omakuva johtuen hunoista kokemuksista äitisi kanssa.

      • ApUglyjne

        Tummatukkaisuus ei oikein ole miesten mukaan muodissa. Saan joka kerta kuulla "jos olisit blondi" "vaalenna hiuksesi" " vaaleana olisit pirteämmän näköinen".. jne.

        Lyhyys itsessään ei ole haitta, mutta minun ruumiini mittasuhteet vain ovat päin persettä. Pitäisi olla lyhyt selkä ja pitkät raajat. Minulla on päinvastoin.


      • eihaittaaketään

        "Pitäisi olla lyhyt selkä ja pitkät raajat"

        Eli olet saman mallinen kuin suurin osa suomalaisnaisista eli niitä pitkäsäärisiä ei ole valitettavasti suomalaisrotuun siunattu kovinkaan paljoaa joten et ole ainoa, itärajan takana enemmänkin noita pitkäkoipisia. Eikä ne mittasuhteet haittaa lyhyydessäkään, mieluummi lyhyt kuin pitkä kirahvi pitkine koipineen ja lyhyine selkineen tosin lyhyt selkä pitkäsäärisellä pitkällä ihmisellä on ihan oudon näköistä sekin.

        Jos sulle on sanottu, että kantsii vaalentaa hiukset niin mikä estää jos ne etenkin sopis sulle ja piristäis?


      • Toivoaon

        Lohdutukseksi kaikille nuorille itsensä rumiksi tunteville naisille. Minäkin ajattelin olevani nuorena ruma ja oudon näköinen. Vuosi vuodelta olen vaan kummasti parantunut toistenkin mielestä. Jotenkin löysin vasta yli nelikymppisenä oman tyylini ja hyväksyin itseni virheineni päivineni. Opin kantamaan pituuteni suorana. En vieläkään käytä korkeita korkoja, mutta onneksi ballerinat ovat olleet muotia jo useamman vuoden. Löysin kampaajan avulla hyvän hiustyylin, joka häivyttää kasvojeni huomattavan epäsymmetrian. Suurista käsistäni ajattelen, että ne ovat tehneet paljon hyvää toisille. Olemattomat tissini ovat kasvaneet painon lisääntyessä yli viisikymppisenä, niin että sisäänpäin kääntynyt rintakehäni ei ole niin huomiota herättävä.
        Kuuttakymppiä lähestyessäni huomaan näyttäväni jopa monia ikäisiäni nuoremmalta. Aikoinaan rasvainen ihoni näyttää nyt voivan hyvin, kun toiset taas valittavat ihojensa kuivuvan ja rypistyvän.
        Olen tutkaillut myös muita tuntemiani vanhoja naisia ja huomannut, ettei nuoruuden kauneus tai rumuus osu yksiin vanhuuden ulkonäön kanssa. Roolit voi kiepsahtaa täysin toisin päin. Sitä ei tiedä, vaikka olisi mitkä markkinat sitten eläkeläisten riennoissa.


      • mittasuhteet
        ApUglyjne kirjoitti:

        Tummatukkaisuus ei oikein ole miesten mukaan muodissa. Saan joka kerta kuulla "jos olisit blondi" "vaalenna hiuksesi" " vaaleana olisit pirteämmän näköinen".. jne.

        Lyhyys itsessään ei ole haitta, mutta minun ruumiini mittasuhteet vain ovat päin persettä. Pitäisi olla lyhyt selkä ja pitkät raajat. Minulla on päinvastoin.

        Miten niin pitäisi olla lyhyt selkä ja pitkät raajat? Eikö ennemminkin pitäisi olla sopusuhtainen? Jos on pitkät jalat, ei voi käyttää edes minihametta, koska pitkät jalat korostavat hameen lyhyyttä ja saavat sen näyttämään mauttomalta, samalla kun selän lyhyys korostuu.


    • terveempääseuraa

      Jos oma äiti sanoo, että olet >>likainen valehteleva HUORA".<< niin äitisi on sairas todellakin ja varmasti vaikuttanut sinuun ja alitajuisesti nyt koet olevasi täysin maan matonen. Äkkiä eroon tuollaisesta äidistä niin itsetunto alkaa kohenee terapialla ym.

      Ja mitä ihmisten haukkumisee tulee niin normaali ihminen ei hauku ja käyttäydy rumaakaan ihmistä kohtana noin vaan silloin ne on itse rumia tai henkisesti todella sairaita ja sellaisia kannattaa välttää kaikin tavoin.

      • ApUglyjne

        Tutta tuo etto perheessäni on ollut sairaita ihmisiä. Saatan olla aivopesty. Tasapainoisia ihmisiä vanhempani eivät ole. Onneksi opiskelen ja pääsen pakoon vanhempieni luota tahtoessani.


    • ruminpäällämaan

      Mä olen virheitä täynnä koko ihminen (jos mua ihmisenä edes pidetään). Se ei ole vain yks kohta tai kaks tai kolme kohtaa vaan KAIKKI päästä varpaisiin. Näin on olut pakko elää ja tietenkin yksin. Ei puhettakaan, että kukaan poika tai mies olisi ollut koskaan kiinnostunut. Olen vain niin äärimmäisen poikkeavan näköinen ja vieläpä harvinaisen ruma.

    • acolyteofuglyness

      Täälläkin yksi ruma nainen, jota ei ole edes älynlahjoilla siunattu. Mulla ei siis yksinkertaisesti ole mitään. Olen yksinäinenkin, sosiaaliset suhteeni ovat ihan kuolleita. Mulla on tämmönen perinteinen suomalainen "pottunenä", eli siis tämmönen paksu, lyhyt ja pyöreä. Sit se viel kaikenlisäks kallistuu ylöspäin, eli silleen hyppyrimäisesti. En ole koskaan voinut ottaa sivuprofiili kuvia itsestäni. Jos nyt kuvia annan ottaa ollenkaan.

      Samoin mulla on ylipainoa, joka toki lähtisi laihduttamalla mutta koska olen masentunut niin en saa mitään aikaiseksi. Ei mua motivoi laihduttaa niin suurta määrää kuin 20 kiloa silkkaa läskiä pois. Jos olis rahaa niin menisin heti rasvaimuun. Kaikki rasva vaan veks!

      Sit mul on aina ollu ohuet hiukset. Ei koskaan näyttäviä paksuja ja tuuheita prinsessan hiuksia vaan tämmöset ohuet ja liukkaat hiukset. Ton hiusten liukkauden vuoks mulle ei saa tehtyä ees kiharoita. Tai no näyttäsin kyl muutenkin entistä rumemmalta kiharoitten kanssa.

      Mul on nopeen lihomisen takia pohkeitten taka osassa raskausarpia tai jotaki vastaavia venymiä, jotka inhottaa mua. Tekis mieli viillellä niitä. Angst angst.

      Mun perus ilme näyttää vihaiselta enkä voi sille mitään. Monet kysyny , että miks näytät niin tuimalta tai vihaselta mut minkä mä voin perus ilmeelleni . Oon ollu mietteliäs kun ne on noin kysynyt!

      Sit mulla on rumat paskan väriset silmät eli tumman ruskeet. tää on yleisin silmien väri maailmassa , koska on dominoivin. Jeejee, onpa kiva kuuluu johonki suureen massaan. Oon suomalainen, jolla on ruskeat silmät. HEI HALOO! Halusin vihreet, siniset tai harmaat naiselliset silmät.

      Ihoni on vaalea. Sellainen possun pinkin vaalea. Palan helposti auringossa enkä rusketu.

      Joo ei, parasta kai listiä ittensä.

      • havaittuon

        Se on totta, että vaaleat hiukset ja siniset silmät nostaa kauneustasoa, vaikka muuten ei nyt mikään kaunotar oiskaan niin silti ne kaunistaa lähes puolella naisen kuin naisen ja siinä jää tumma ja tummasilmäinen kaunotarkin toiseksi jopa vähemmän kauniille vaalealle ja sinisilmäiselle naiselle.


      • AntiArjalainen

        No minä olen taas havainnut täysin päinvastaista. Tummasta ja vaaleasta kaunottaresta jos on valitseminen niin minä otan automaattisesti sen tumman.
        Vaaleat ovat usein hailakoita ja pliisuja väreineen.


      • umpukkaf

        Minustakin tumma tukka on kaunimpi kuin vaalea, mutta ei sillä ole niin paljon merkitystä. Kasvot ratkaisevat, olipa tukka minkävärinen tahansa.


    • ätmioon

      täällä naiset valittaa kohta enemmän kuin ihmiset ätmi-palstalla

    • ilmanpeiliäonnellisempi

      Entä jos et niin paljon keskity itseesi jatkossa negatiivisessa mielessä.Pyydä apua myymälässä myyjältä, että saat vartalollesi sopivat vaatteet, kampaajalta vinkkejä hiustyyliin jne.Älä anna muiden ääliömäisten kommenttien murtaa sinua.Suomessa kasvatetaan huonolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä.Nouse tämän asetelman yläpuolelle.Sinun ainutkertainen elämäsi on tärkeä - olit millainen tahansa.

      • ätmioon

        "ole paras versio itsestäsi"


      • Sekundaversio

        Vaikka yrittäisi pukeutua kuin muut ja hiuksetkin olis mallissaan, niin just silloinhan avuliaat tuttavat ja muut rupeavat huomauttelemaan ulkonäöstä, tyyliin ettei ruman kannata kuvitella liikoja itsestään ja ulkonäöstään. Ottavat rumalta turhat luulot pois. Jos itse olisikin tyytyväinen vaatteisiinsa, niin jonkun mielestä sä pukeudut karseisiin rytkyihin. Olet käynyt kampaajalla ja itse olet mielissäsi uudesta tyylistä, niin eiköhän joku katso aiheellisiksi huomauttaa siitäkin. Jos ns.nätti nainen pukeutuu uusiin kuteisiin, niin kaikki ihastelevat ett ai ku sulla on makeet kuteet ja kun nätti nainen käy kampaajalla niin kaikki ihastelevat uutta kampausta. Suomessa murretaan toisen itsetunto, otetaan luulot pois, ettei vaan tavikset,rumilukset kuvittele olevansa jotain. Itse kehuin tuttaviani, kannustin heitä...arvatkaapa vain toimiko homma toisin päin...no, ei todellakaan. Heiltä oli turha odottaa kannustusta tai kehuja. Kärkkäästi olivat huomauttamassa ulkonäössä olevista virheistä ja antoivat ymmärtää ettei mussa ole mitään hurraamisen arvoista tai hyvää. Kyllä ne muut pitävät huolen negatiivisten kommenttien sanomisissa, ei tarvitse itse huolehtia itsensä mollaamisesta. Kerrankin, kun olin laihtunut ja mielissäni tietenkin siitä, niin eräs tuttavistani katsoi mua halveksuen ivallisesti ja tokaisi ettei mun kannata enempää laihduttaa, et sä sen kummemman näköiseksi tuu. Eli hänen mielestään olin ruma ja laihduttaminen ei sitä asiaa muuttaisi mitenkään...lol.


      • Serumanainen
        Sekundaversio kirjoitti:

        Vaikka yrittäisi pukeutua kuin muut ja hiuksetkin olis mallissaan, niin just silloinhan avuliaat tuttavat ja muut rupeavat huomauttelemaan ulkonäöstä, tyyliin ettei ruman kannata kuvitella liikoja itsestään ja ulkonäöstään. Ottavat rumalta turhat luulot pois. Jos itse olisikin tyytyväinen vaatteisiinsa, niin jonkun mielestä sä pukeudut karseisiin rytkyihin. Olet käynyt kampaajalla ja itse olet mielissäsi uudesta tyylistä, niin eiköhän joku katso aiheellisiksi huomauttaa siitäkin. Jos ns.nätti nainen pukeutuu uusiin kuteisiin, niin kaikki ihastelevat ett ai ku sulla on makeet kuteet ja kun nätti nainen käy kampaajalla niin kaikki ihastelevat uutta kampausta. Suomessa murretaan toisen itsetunto, otetaan luulot pois, ettei vaan tavikset,rumilukset kuvittele olevansa jotain. Itse kehuin tuttaviani, kannustin heitä...arvatkaapa vain toimiko homma toisin päin...no, ei todellakaan. Heiltä oli turha odottaa kannustusta tai kehuja. Kärkkäästi olivat huomauttamassa ulkonäössä olevista virheistä ja antoivat ymmärtää ettei mussa ole mitään hurraamisen arvoista tai hyvää. Kyllä ne muut pitävät huolen negatiivisten kommenttien sanomisissa, ei tarvitse itse huolehtia itsensä mollaamisesta. Kerrankin, kun olin laihtunut ja mielissäni tietenkin siitä, niin eräs tuttavistani katsoi mua halveksuen ivallisesti ja tokaisi ettei mun kannata enempää laihduttaa, et sä sen kummemman näköiseksi tuu. Eli hänen mielestään olin ruma ja laihduttaminen ei sitä asiaa muuttaisi mitenkään...lol.

        Just näin! Tätä se ruman elämä on. Vähän alkaa tympäistä nämä ohjeet, miten pitäisi pestä tukka ja käydä kampaajalla ja pukeutumisneuvojalla... kun ei se auta! Ruma on ruma, ja todellakin näitä "mitähän se nyt luulee itsestään" -heittoja saa kuulla.

        Joskus kun leikkasin tukan puolipitkäksi ja pidin saparoita, ajattelin että näyttää kivemmalta ja vähän vaihtelua pelkkään ponnariin, hiuksia oli kuitenkin työn vuoksi pidettävä kiinni - sain kuulla että tyylini on lapsellinen ja sitten selittelyä että no onhan se varmaan viileä näin helteellä, joku vihelteli peppi pitkätossu-musiikkia. Sitten kun suht samanikäiset nätit työkaverit piti saparoita niin jopa sai kuulla ihastelua...

        Vihjailua siitä miten silloinen miesystävä tuskin joutuu olemaan mustasukkainen minusta. Yksi työporukasta kun kertoi miten miehensä on mustis, tätä kehuttiin niin ihanaksi ja kauniiksi. Juu, no tottahan se oli ettei mies ollut minusta mustis, mutta mollata pitää minkä ehtii.


      • ätmioon
        Serumanainen kirjoitti:

        Just näin! Tätä se ruman elämä on. Vähän alkaa tympäistä nämä ohjeet, miten pitäisi pestä tukka ja käydä kampaajalla ja pukeutumisneuvojalla... kun ei se auta! Ruma on ruma, ja todellakin näitä "mitähän se nyt luulee itsestään" -heittoja saa kuulla.

        Joskus kun leikkasin tukan puolipitkäksi ja pidin saparoita, ajattelin että näyttää kivemmalta ja vähän vaihtelua pelkkään ponnariin, hiuksia oli kuitenkin työn vuoksi pidettävä kiinni - sain kuulla että tyylini on lapsellinen ja sitten selittelyä että no onhan se varmaan viileä näin helteellä, joku vihelteli peppi pitkätossu-musiikkia. Sitten kun suht samanikäiset nätit työkaverit piti saparoita niin jopa sai kuulla ihastelua...

        Vihjailua siitä miten silloinen miesystävä tuskin joutuu olemaan mustasukkainen minusta. Yksi työporukasta kun kertoi miten miehensä on mustis, tätä kehuttiin niin ihanaksi ja kauniiksi. Juu, no tottahan se oli ettei mies ollut minusta mustis, mutta mollata pitää minkä ehtii.

        en usko noita teidän jorinoita


      • Kellarinkummitus
        Serumanainen kirjoitti:

        Just näin! Tätä se ruman elämä on. Vähän alkaa tympäistä nämä ohjeet, miten pitäisi pestä tukka ja käydä kampaajalla ja pukeutumisneuvojalla... kun ei se auta! Ruma on ruma, ja todellakin näitä "mitähän se nyt luulee itsestään" -heittoja saa kuulla.

        Joskus kun leikkasin tukan puolipitkäksi ja pidin saparoita, ajattelin että näyttää kivemmalta ja vähän vaihtelua pelkkään ponnariin, hiuksia oli kuitenkin työn vuoksi pidettävä kiinni - sain kuulla että tyylini on lapsellinen ja sitten selittelyä että no onhan se varmaan viileä näin helteellä, joku vihelteli peppi pitkätossu-musiikkia. Sitten kun suht samanikäiset nätit työkaverit piti saparoita niin jopa sai kuulla ihastelua...

        Vihjailua siitä miten silloinen miesystävä tuskin joutuu olemaan mustasukkainen minusta. Yksi työporukasta kun kertoi miten miehensä on mustis, tätä kehuttiin niin ihanaksi ja kauniiksi. Juu, no tottahan se oli ettei mies ollut minusta mustis, mutta mollata pitää minkä ehtii.

        Mä muuten sain kerran jopa kirjankin, jonka nimi oli "näytä hyvältä". Siinä opastettiin pukeutumisessa, mitkä vaatteet sopii tietylle vartalotyypille ja tais siinä olla myös jotain hiusmalleista jne.. Tuli helvetin paha mieli saatuani sen kirjan ja se siinä oli tarkoituskin, sen antaja oli aika tyytyväisen näköinen itseensä, kun näki miten menin totisen näköiseksi, melkein tuli itku silmään,kirjan saatuani. Meni siinä muutama muukin henkilö vähän vaivautuneen oloiseksi, jotenkin tuntui ettei hekään sellasta kirjaa olis itsellensä halunneet. Jostakin kirjan antajan jutuista kävi ilmi myöhemmin, ett se naisporukka puhui musta mun selän takana. Mä muuten pistin sen kirjan paperinkeräyslaatikkoon, ei mulla ollut mitään käyttöä sille. Tajusin vielä selvemmin miten ruma mun täytyy oikeasti olla ja niin epäonnistunut naisena, kun sellasen kirjan sain. En mä voinut sitä kellekään lahjoittaa, en halunnut pahoittaa kenenkään mieltä yhtä paljon kuin mun mieltä pahoiteltiin. Tuskin moni ilahtuis jos joku tuttava tyrkkäisi kouraan opaskirjan jossa neuvotaan miten pitää pukeutua ett näyttäisi hyvältä, sehän olis sama kuin sanois toiselle ett by the way, sun vaatemaku ja tyyli muuten on ihan karsee, suoraan perseestä, tee jotain ett näyttäisit ees ihmiseltä. Kun on näinkin ruma, kuin mä, niin siihen ei auta mitkään opaskirjat ett musta sais ihmisen näköisen. Kyllä mä olen niin toivoton tapaus ja ei näin vanhan enää kannata edes turhan takia panostaa olemattomaan ulkonäköön. Yks hyvä pointti oli tuosta kirjajutusta se etten enää pystynyt ostamaan uusia vaatteita itselleni. Heti tuli mieleen se kirja ja se tosiasia etten näytä hyvältä, mun vaatemaku ja tyylitaju on ihan perseestä. Onneks ei tarvi edes vaatteisiin panostaa, kun en käy enää missään ja en lähtisikään mihinkähän, mun muutama tuttava on aikoinaan antanut ymmärtää ettei mun näköisen kanssa kehtaa ihmisten ilmoilla liikkua. Yks tuttu antoi rivien välistä ymmärtää ett olin sotanorsun näköinen ja olonen ja en osannut muutenkaan puhua ja käyttäytyä niin kuin olis pitäisi osata ettei mun seuraa olis tarvinnut hävetä. Ei ne tuttavat itsekään mitään kaunottaria olleet, mutt ei mulla tullut mieleenkään hävetä heidän seuraansa niin kuin he häpesivät mua saatuaan paremman tasoista seuraa. Yhtäkkiä musta tuli heidän silmissään sellainen mörkö ett piti oikeasti pelätä ett joku sattuu näkemään heidät mun kaltaisen hirviön seurassa. Tuollaista kun tapahtuu, niin se vetää mielen tosi matalaksi. Ei se ainakaan itsetuntoa nosta. Kun olen ruma, niin mun pitää pärjätä ihan yksinäni, ei kukaan tälläisen kummajaisen, friikin, kans halua ystävä olla.


      • kateitariittää
        Kellarinkummitus kirjoitti:

        Mä muuten sain kerran jopa kirjankin, jonka nimi oli "näytä hyvältä". Siinä opastettiin pukeutumisessa, mitkä vaatteet sopii tietylle vartalotyypille ja tais siinä olla myös jotain hiusmalleista jne.. Tuli helvetin paha mieli saatuani sen kirjan ja se siinä oli tarkoituskin, sen antaja oli aika tyytyväisen näköinen itseensä, kun näki miten menin totisen näköiseksi, melkein tuli itku silmään,kirjan saatuani. Meni siinä muutama muukin henkilö vähän vaivautuneen oloiseksi, jotenkin tuntui ettei hekään sellasta kirjaa olis itsellensä halunneet. Jostakin kirjan antajan jutuista kävi ilmi myöhemmin, ett se naisporukka puhui musta mun selän takana. Mä muuten pistin sen kirjan paperinkeräyslaatikkoon, ei mulla ollut mitään käyttöä sille. Tajusin vielä selvemmin miten ruma mun täytyy oikeasti olla ja niin epäonnistunut naisena, kun sellasen kirjan sain. En mä voinut sitä kellekään lahjoittaa, en halunnut pahoittaa kenenkään mieltä yhtä paljon kuin mun mieltä pahoiteltiin. Tuskin moni ilahtuis jos joku tuttava tyrkkäisi kouraan opaskirjan jossa neuvotaan miten pitää pukeutua ett näyttäisi hyvältä, sehän olis sama kuin sanois toiselle ett by the way, sun vaatemaku ja tyyli muuten on ihan karsee, suoraan perseestä, tee jotain ett näyttäisit ees ihmiseltä. Kun on näinkin ruma, kuin mä, niin siihen ei auta mitkään opaskirjat ett musta sais ihmisen näköisen. Kyllä mä olen niin toivoton tapaus ja ei näin vanhan enää kannata edes turhan takia panostaa olemattomaan ulkonäköön. Yks hyvä pointti oli tuosta kirjajutusta se etten enää pystynyt ostamaan uusia vaatteita itselleni. Heti tuli mieleen se kirja ja se tosiasia etten näytä hyvältä, mun vaatemaku ja tyylitaju on ihan perseestä. Onneks ei tarvi edes vaatteisiin panostaa, kun en käy enää missään ja en lähtisikään mihinkähän, mun muutama tuttava on aikoinaan antanut ymmärtää ettei mun näköisen kanssa kehtaa ihmisten ilmoilla liikkua. Yks tuttu antoi rivien välistä ymmärtää ett olin sotanorsun näköinen ja olonen ja en osannut muutenkaan puhua ja käyttäytyä niin kuin olis pitäisi osata ettei mun seuraa olis tarvinnut hävetä. Ei ne tuttavat itsekään mitään kaunottaria olleet, mutt ei mulla tullut mieleenkään hävetä heidän seuraansa niin kuin he häpesivät mua saatuaan paremman tasoista seuraa. Yhtäkkiä musta tuli heidän silmissään sellainen mörkö ett piti oikeasti pelätä ett joku sattuu näkemään heidät mun kaltaisen hirviön seurassa. Tuollaista kun tapahtuu, niin se vetää mielen tosi matalaksi. Ei se ainakaan itsetuntoa nosta. Kun olen ruma, niin mun pitää pärjätä ihan yksinäni, ei kukaan tälläisen kummajaisen, friikin, kans halua ystävä olla.

        Kuulostaa siltä, että olet ainakin ollut lihava no siihen voi onneksi itse vaikuttaa. Ei kukaan nii ruma ole normaalipainoisena ellei ole jotain vaikeaa epämuodostumaa tai vammaa. Pukeutumisella, hiustyylillä ja terveillä elämäntavoilla (normaalipainoinen) voi vaikuttaa ulkonäköönsä.

        Ehkä ne naistuttavasi ovatkin olleet kateellisia sulle ei ne muuten haukkuneet sua niin ilkeästi varsiniin jos olit laihtunut ja yrittänyt laittaa itseäsi nätiksi. Kuulostaa todellakin siltä, että niiden suurin pelko oli se, että todellakin laihdut ja alat pukeutumaan kuten ne siksi ne veivät itsetuntosi heti pois noilla selvästi kateellisen naisen puheilla.


      • Ajatuksia
        ätmioon kirjoitti:

        "ole paras versio itsestäsi"

        Epäviehättävä nainen ei voi koskaan olla paras versio itsestään koska he ovat rumia. Siinä ei ole mitään hyvää ja se on ei-toivottu ominaisuus.

        Ihmiset arvostavat jopa enemmän sellaisia naisia jotka ovat tyhmiä mutta kauniita kuin niitä jotka ovat rumia mutta fiksuja.

        Näin se vaan menee ja tätä on ihan turha kuitata millään "sinä vain kuvittelet" höpötyksillä sillä tämä on tutkittua faktaa että kauniilla ihmisillä on kaikin puolin helpompaa ja he ovat etuoikeutettuja niin lukemattoman monissa asioissa.



        Sitä ei voi ohittaa millään vähättelyllä, olen huomannut että kun ruma nainen valittaa kohtalostaan, ihmiset sanovat heille että "lopeta se valittaminen" mutta kun kaunis avautuu jostakin, saa hän positiivista palautetta ja kannustusta.



        Tämä yksi esimerkki lukuisista muista todistaa että miten rumia naisia kohdellaan täysin eriarvoisesti kuin kauniimpia kanssasisariaan.



        Niiden jotka eivät usko näiden naisten kertomuksia, kannattaa miettiä, että miltä se tuntuisi omalla kohdalla? Onko teillä empatiakykyä asettua toisen ihmisen asemaan?


      • ätmioon
        Ajatuksia kirjoitti:

        Epäviehättävä nainen ei voi koskaan olla paras versio itsestään koska he ovat rumia. Siinä ei ole mitään hyvää ja se on ei-toivottu ominaisuus.

        Ihmiset arvostavat jopa enemmän sellaisia naisia jotka ovat tyhmiä mutta kauniita kuin niitä jotka ovat rumia mutta fiksuja.

        Näin se vaan menee ja tätä on ihan turha kuitata millään "sinä vain kuvittelet" höpötyksillä sillä tämä on tutkittua faktaa että kauniilla ihmisillä on kaikin puolin helpompaa ja he ovat etuoikeutettuja niin lukemattoman monissa asioissa.



        Sitä ei voi ohittaa millään vähättelyllä, olen huomannut että kun ruma nainen valittaa kohtalostaan, ihmiset sanovat heille että "lopeta se valittaminen" mutta kun kaunis avautuu jostakin, saa hän positiivista palautetta ja kannustusta.



        Tämä yksi esimerkki lukuisista muista todistaa että miten rumia naisia kohdellaan täysin eriarvoisesti kuin kauniimpia kanssasisariaan.



        Niiden jotka eivät usko näiden naisten kertomuksia, kannattaa miettiä, että miltä se tuntuisi omalla kohdalla? Onko teillä empatiakykyä asettua toisen ihmisen asemaan?

        https://www.youtube.com/watch?v=b1XGPvbWn0A

        että ei ole kauniilla naisellakaan helppoa, vai mitä mieltä olet? Ei siis kauniiksi muuttumalla pääse eroon huutelusta ja arvostelusta


      • RumaakinRumempi
        ätmioon kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=b1XGPvbWn0A

        että ei ole kauniilla naisellakaan helppoa, vai mitä mieltä olet? Ei siis kauniiksi muuttumalla pääse eroon huutelusta ja arvostelusta

        Mutta ne ilkeät sanat eivät satuta samalla tavalla koska kauniit tietävät että tukijoita löytyy tusinoittain, ihmiset ovat valmiita kuuntelemaan mitä heillä on sydämmellään mutta rumaa ei noteerata millään tavalla. En halua vähätellä ihmisten kokemuksia tai heidän saamaansa negatiivista palautetta mutta kauniiden naisten tilanne ei ole koskaan niin paha kuin rumien, jos joku kateellinen tai huomiota hakeva hörhö loukkaa viehättävää naista, on tätä yhtä idioottia vastaan ainakin 100 ihmistä jotka ovat valmiita pitämään sen kauniin naisen puolia. Ruman naisen elämä on yksinäistä, kauniilla kavereita, työtarjouksia ja kumppaniaehdokkaita riittää. Henkisesti ruma ja kaunis nainen elävät eri planeetalla.


      • Ruma777

        Jep. Sama täällä. Ihmiset, ennen kaikkea miehet vittuilevat. Naiset ovat lojaaleja. Mitään menestymisen mahiksia ei oo. Millään saralla. Kukaan ei halua liikkua seurassani, se alentaa heidän arvoaan. Vain koirani arvostaa mua. En luota enää keneenkään. Vain luomakuntaan. Olen ruvennut inhoamaan ihmisiä kaikkinaisen syrjimisen ja pirullisuuden vuoksi. Olen erakko. Ei haittaa koska olen riippumaton luonteeltani. Juttuseuraa haluaisin, mutta ihmiset kyräilevät ja pakenevat. Mies hylkäsi heti hääpäivän jälkeen. Sanoo, että olen niin ruma että peili särkyy. En välitä enää. Haluan olla ainoastaan näkymätön. Suku inhoaa minua. Toivon ettei kukaan huomaa minua. En halua että joku hyökkää kimppuuni ja loukkaa koko ajan. Kunpa saisin olla tavis, mikä onni se olisi. Kyllä tästä on niin paljon kärsinyt että haluaa olla vain näkymätön. Kukaan ei halua jutella. Jos juttelen, tai yritän, ollaan hiljaa. Surettaa. En välitä. Inhoan ihmisiä nyt. Sain tarpeekseni. Ainoa mitä kaipaan, on juttuseura. Vain silloin kiinnostan jos joku haluaa jotain hyötyä. Toivon ettei kukaan näkisi minua. En enää halua olla ystävällinen. Siitäkin saa vain paskaa osakseen. Ajattelin hiljakkoin että otan jääkylmän asenteen. En hymyile enää. Pystyn murskaamaan kenet tahansa henkisesti. En ole sitä vielä tehnyt. Tästä lähtien lyön jokaista vittuilijaa takaisin henkisesti ja moninkertaisesti. Murskaan heidät. Sitä saivat mitä tilasivat. En ole nynny alistuja ja tääältä pesee!!! Rumuuteni ei haittaa minua, muita se haittaa. Johtuu sivistyksen puutteesta. Suomalainen on moukka. Muistakaa se. Ja muistakaa tämä: me rumat emme alistu.


    • vanhaäiti

      Unohda vähäksi aikaa itsesi ja ulkonäkösi ja suuntaudu ulospäin. Nauti kauniista kesästä, ilahduta lähimmäisiäsi, opettele jokin uusi taito. Etsi joka päivä ympäriltäsi jotakin kaunista, sireenit tai satakielen laulu tai mitä tahansa, ja kirjoita se muistiin.
      Tule viikon päästä kertomaan, mitä tapahtui.

      • Serumanainen

        Luuletko, ettei me rumat mitään tällaista koskaan tehdä? Päinvastoin, tuollaiset asiat on ne, jotka pitää elämässä kiinni. Kun muut ihmiset nyrpistelevät, laulamisesta, luonnosta, sisustamisesta löytyy jotain minkä vuoksi elää. Jos me kaikki vain koko ajan surkuteltaisiin olemassaoloamme, niin johan olisimme ajat sitten päättäneet päivämme. Ja kyllä niitä itsariajatuksiakin on aina joskus ollut, ei sillä.


      • Samahomma

        Toinen ruma nainen täällä. Kaiken vapaa-aikani vietän ulkoilmassa metsässä. Vaikka suomen metsissä ei mitään ihailtavaa ole. Ja jos olisi, niin luultavasti nauttisin luonnon antimista ja kesän kauneudesta enemmänkin kuin nykyisin. Sinne metsään menen rämpimään vaikka ilma olisi harmaa kuin synti. Siellä saa olla rauhassa ja siellä kukaan ei hauku eikä ivaile.

        Opettelen jatkuvasti uutta ja kehitän itseäni. Naamatauluani se ei muuta suuntaan eikä toiseen. Ruma olen ja rumana pysyn.

        Komppaan edellistä, että nämä aisiat minutkin pitävät elämässä kiinni. Olisin luultavasti tappanut itseni jo ajat sitten, jos en kys. asioista nauttisi.


      • PäivystäväRumilusnainen

        Olen ehkä sitten tosi onnekas ruma, koska tykkään olla yksin luonnossa/ kotona ja nuorena myös tykkäsin vanhoista miehistä. Jos saisin valita ihan vapaasti, niin en olisin varmaan mökillä ja kotosalla aina.


    • Rumanainentäällä

      Olen monesti miettinyt aikoinani, että miksi ihmiset kohdistavat vihansa ja halveksuntansa minuun, vaikka olen hyvin hiljainen ja syrjäänvetäytyvä.

      En silloin vielä osannut tiedostaa rumuuttani. Hiljaisesta luonteestani huolimatta olen aina joutunut jonkun silmätikuksi. Ihmiset katsovat minua nenänvarttaan pitkin. Olen "huonompi".

      Eli ruma ihminen voi olla vaikka kuinka huomaamaton, silti hän aikaansaa kanssaihmisissään sellaista VIHAA että luonnonlakien mukaan kirjoittamaton sääntö on se, että rumat tulee eliminoida.

      Tämän kaliiberin rumuutta, mitä minullakin on ei peitellä meikein eikä vaattein. Lapsetkin ilkuuvat ja nimittelevät minua. En ole toivottu, minun seuraani vältellään. Minusta halutaan eroon.

      Ihmiset ovat sanoillaan ja teoillaan ottaneet minulta luulot pois jo hyvin, hyvin varhain.

      En ole kaunis. Piste. Asia ei minua itseäni niin haittaa, koska en unelmoi miehestä, parisuhteesta enkä perheestä.

      Aoinoa haitta on se, että muut ihmiset eivät jätä minua rauhaan.

      • taviksetkelpaa

        Suurin osa on TAVALLISEN näköisiä miksi haluat olla poikkeus eli tosi kaunis joita on harvassa? Eikö kelpaa olla tavallinen ja tavallisen näköinen nainen? Tavallinenkin saa varmasti ihan normaalin elämän ja monesti jopa rumatkin naiset omaavat miehen, lapsia ja hyvän elämän.

        Liika saippuasarjojen jms katsominenko on saanut sut haaveilemaan kauneudesta? Jos olet taas tosi ruma niin siinä saattaa olla syynä jotku ulkoiset tekijät joihin voi itse vaikuttaa kuten ylipaino, pukeutuminen, huonot elintavat, hiustyyli ja ennen kaikkea olemus karkottaa aika paljon ympäriltä jos se on pielessä.

        Jos taas sulla on niin paha vika joihin ei taas edellä mainitut asiat vaikuta niin sit sulla on varmaan joku vamma tai epämuodostuma joka aiheuttaa ongelmia/pahoja virheitä ulkonäössä ja varmasti moni ihminen ymmärtää sen.


      • Rumanainentäällä

        En ole koskaan sanonut haluavani olla kaunis. Minulle nimittäin riittäisi edes se TAVALLINEN/NORMAALI ulkonäkö. Ollapa tavallisen näköinen nainen. Silloin todennäköisesti saisin normaalin elämän.

        En katso saippuasarjoja. En ole ylipainoinen, pukeudun siististi ym. Ruma vain.

        Ei ole epämuodotumia kasvoissa/kehossa. Ruma vain olen ja siitä saanut kuulla koko elämäni ajan.

        Ihmiset sanovat asian minulle suoraan. Olen epämiellyttävän näköinen. Vaikka olenkin hiljainen, niin kyseinen vaiva aiheuttaa epämukavuutta, koska muut huomauttavat siitä ja töidensaaminen tosiaan vaikeutuu.


      • kuvia-kehiin
        Rumanainentäällä kirjoitti:

        En ole koskaan sanonut haluavani olla kaunis. Minulle nimittäin riittäisi edes se TAVALLINEN/NORMAALI ulkonäkö. Ollapa tavallisen näköinen nainen. Silloin todennäköisesti saisin normaalin elämän.

        En katso saippuasarjoja. En ole ylipainoinen, pukeudun siististi ym. Ruma vain.

        Ei ole epämuodotumia kasvoissa/kehossa. Ruma vain olen ja siitä saanut kuulla koko elämäni ajan.

        Ihmiset sanovat asian minulle suoraan. Olen epämiellyttävän näköinen. Vaikka olenkin hiljainen, niin kyseinen vaiva aiheuttaa epämukavuutta, koska muut huomauttavat siitä ja töidensaaminen tosiaan vaikeutuu.

        Uskon, että liioittelette rumuuttanne. Voisitko te itseänne rumana pitävät laittaa kuvanne minulle niin antaisin ainakin realistista palautetta. Jos jotain silmiinpistävää ongelmaa näkyy niin mainitsen siitä ja mitä voit tehdä parantaaksesi asiaa.

        Silti uskon edelleen, että näette itsenne jostain syystä rumempana kuin olettekaan. Tunsin aikoinan yhden tytön joka kärsi samoista ongelmista ja puhui kuinka on ruma ja kaikki pitää häntä rumana, mutta tuo tyttö oli oikeasti todella kaunis. Jonkinlainen psyykkinen häiriö kyseessä koska ei kukaan voi olla luonnostaan niin ruma jos ei todellakaan ole jotenkin sairaaloisen lihava/laiha tai omaa jotain vammaa.

        [email protected]


      • Kaunistunut

        Rumanainentäällä: Kuule, luulen, että sinua on kiusattu ja syrjitty ennemminkin sen hiljaisuuden ja syrjäänvetäytyvyyden kuin "rumuuden" tähden. Jos itsetunto on huono, toiset vaistoavat sen ja alkavat potkia päähän. Häpeä (turha ja sairas häpeä) rumentaa ihmisen kuin ihmisen ja saa ryhdin huonoksi jne. Häpeäänsä kannattaa hoitaa terapiassa ja alkaa kokeilemaan muita olemisen muotoja.


    • Samahomma

      Katsoin juuri kuvia lapsuuteni ajoilta. Luulin silloin olevani edes siedettävän näköinen.

      Toute loi pain kasvoja.

      Olen ollut hyvin, hyvin ruma lapsi.

      Itsekin olisin itseäni vihannut enkä olisi ryhtynyt kaveriksi rumalle kuin minä.

      Lapsena sitä osasi vaan olla niin sokea omille vioilleen, nykyisin kyllä ymmärrän ja alan ymmärtää ettei minunlaisia missään kaivata.

      • Kuvatpilannut

        Mäkin kuvittelin ett nuorempana olisin ollut ihmisen näköinen. Mutt kuten kerroit, vanhoista valokuvista näkyi etten ollut silloinkaan hääppösen näkönen. Aika ruma olin jo silloinkin, ei ihme ettei pahemmin ollut kavereita, kuka nyt ruman kans olis kehdannut kulkea missään. Ei musta ole edes kovin paljon kuvia olemassa, en tykännyt silloinkaan joutua kuvatuksi. Joskus joku luokkakaveri sanoikin ett mun takia oli luokkakuvat aina mennyt pilalle. Ja entä se kun otettiin yksittäisiä kuvia, joita sitten annettiin kavereille, mun kuvia ei halunnut kukaan muistoksi :D. Myöhemmin en edes otattanut niitä yksittäiskuvia. Kun pääsin ylioppilaaksi ja kuten tapana oli, annoin kiitoksena muistamisesta oman kuvan sukulaisille...yksikään ei laittanut mun kuvaa esille, ei edes kummitäti..lol.
        Kyllä se mulle on tehty lapsena selväksi ettei mun seura porukoille kelvannut. Jos menin mukaan johonkin, niin toiset olivat vaivautuneen oloisia ja monesti siirtyivät muualle. Sama kuvio on toistunut myöhemminkin myös työelämässä, jos meni tauolla toisten seuraan, niin aika äkkiä porukka lähti pöydästä pois. Enää en edes viitsi tunkea muitten seuraan, menen johonkin tyhjään ja syrjässä olevaan pöytään mieluummin. Kun ei tykätä, niin ei tupata, tuo on mun mottoni nykyään.
        Joku aikasemmin mainitsi, ett luonnosta saa voimaa jaksaa ja kestää tätä ei niin erinomaista elämää, niin se on minunkin kohdalla. Eläimet eivät vierasta rumaa ihmistä ja samalla tavalla aurinko antaa valoa ja lämpöä rumilukselle kuin muillekin. Lemmikit, kissat ja koirat, ovat olleet mulle parempia ystäviä kuin ihmiset. Ja oikeasti ainoita ystäviä. Kun viimesin lemmikki kuoli, tajusin kuinka yksinäinen olen. Enää en edes pysty lemmikkiä hankkimaan, ehkä joskus tulevaisuudessa saatan kissan ottaa seuraksi, jos elonpäiviä riittää. Ainakin olis seuraa vanhoilla päivillä.


    • ghjk89

      Itse pystyn välttelemään peilejä ja valokuvia, mutta muut ihmiset tulevat silti näkemään minut. Pitäisikö minun kävellä paperipussi päässä?

      Taidan ihan totta tappaa itseni.

      Lapsuus ja nuoruus on tullut elettyä ja todettua etten kelpaa mihinkään enkä kenellekkään. Oman ikäiset miehet kiertävät minut kaukaa, minut kelpuuttavat vain vanhat rumat miehet.

      • patakattilaasoimaa

        Miksei kelpaisi myös vanhempi ja ruma mies? Jos muuten on hyväluonteinen ja sen kanssa sopii yhteen? Itse siis haukut muita rumaksi, vaikka ei olisi todellakaan varaa siihen jos olet niin ruma. Olet pinnallinen ja etsit miehissäkin vain pelkkää ulkokuorta. Mieluummin ruman ja hyväluonteisen miehen kanssa kuin pinnallisen komistuksen kanssa joka kumminki jättää ja pettää ja kaikenlisäksi olisi täys kusipää luonteelta.


      • Noonhansetuota

        No onhan se kieltämättä nuorena aikamoinen pala nieltäväksi jos joutuu tyytymään ikäloppuun kun on niin sanoinkuvaamattoman ruma ettei edes kelpaa omanikäisille rumiluksille. Monesti pystyy lohduttautumaan ajatuksella että edes nuorena saa hetken olla nätti. Tai edes siedettävä.

        Itse olen ruma ja pystyn myös muita rumiksi haukkumaan, koska tiedostan rumuuden ympäristössäni. Tiedostan myös kauneuden ympäristössäni. Tiedostan myös geeniperimäni vaikutuksen tuleville jälkeläisilleni. Kaksi rumaa harvemmin saavat kauniita lapsia.

        Mutta totta tuo että mielummin ruma, kiltti mies kuin pinnallinen kusipäinen komistus- ehdottomasti!


    • Rumarumaruma

      Antaisin mitä vain, jos saisin edes päivän ajan olla edes tavallisen näköinen ihminen. Se olisi kokemuksena jotain utta ja ennenkuulumatonta. Saisin edes hetken tuntea olevani normaali.

    • poikkeuksiakinlöytyy

      Niin no ainakin tiedän yhden pariskunnan jossa nainen on melko kamalan näköinen kuvatus ja mies on 10 v nuorempi ja komea kuin filmitähti. Tämä pariskunta sai kyllä täydellisen kauniita lapsia. Joten enpä nyt sanoisi, että kaikki rumat naiset joutuu oleen ilman elämää tai miestä.

    • Manlet

      Sympatiat rumille naisille. Ei varmasti ole helppoa mutta mielestäni nainen voi edes kroppaansa parantamalla (esim laihduttamalla tai pakanoita treenaamaan) saada jotain aikaan. Lohdutuksena voisin sanoa että ei se lyhyenä miehenäkään sen paremmin mene erityisesti pariutumismarkkinoilla. Yksin tässä ollaan pitkään ja tälle asialle (lyhyys) ei ole edes mitään tehtävissä.

    • pääpystyyn

      Noh, toista se on olla ruma kuin kuspää. Lakatkaa pyytelemästä anteeksi olemassaoloanne ilmiselviltä pesunkestäviltä idiooteilta. Kyllä se on kivempi olla yksinkin kuin pöllöjen seurassa. Te ja teidän naamanne ei ole vastuussa ihmisistä joiden täytyy olla jollain tavalla paljon rankemmin vajavaisia kuin itse pystytte ikinä olemaan.

    • Nimimerkki66

      Heiiii!
      Onko taalla ketaan muuta kenesta sanotaan seuraavaa:
      Pieni pomppana
      Lihava lehma
      Rinnaton lauta
      Kuolleet hiukset
      Helvetin elahtaneen nakoinen
      Naita itsesi ihmisen nakoiseksi
      Kuka noin tyhmaa haluaa panna
      Mummo

    • Kokemuksianne

      Onko teilla muilla rumilla kokemusta siita, etta teidan eristamisenne ryhmasta ja haaukkumisenne on ikaankuin itsestaanselvyys kanssaihmisillenne?

      Ettette enaa edes reagoi haukkuihin vaan hyvaksytte ne totuutena. Totuushan tulee sen humalaisen ja lapsen suusta. Tai huumehorhon.

      Minulle on myos sanottu seuraavaa:

      Ala naura naytat hulluille
      Oletko tytto vai poika
      Mène hoitoon
      Eivat nuo kauniit kiinnosta vaikka olisivat kuinka hyvannakoisia
      ( mies baarissa) :olet harvinaisen ruma nuori nainen
      Naytat keski-ikaiselta (Olin silloin 16)
      Ala syo lihava lehma

    • Jik40

      Ihan pakko kommentoida....minua taas on kaikki luulleet missiksi. Kaikki ovat olleet häkellyksissään minut nähdessään....äiti ilmoitti missikisoihin ja isi kehu minkä kerkesi.....miehet ottamassa missätahansa liikuin.... mutta olin pahasti koulukiusattu,veljeni taholta insestin uhri, joka mies petti minua, ja yksi mies ystävä piti rumana. Olin liian leveä kasvoinen kuulemma. (Hän ei ollut terve) ja tiedoksi vaan että olen värjännyt hiukseni tummiksi joskus ja kaikki tapaamani miehet on tykänny enemmän tu.masta kuin vaaleasta.Nykyinen aviopuolisoni ihailee kuulemma tummuuttani.

    • Jik40

      Niin eli mun piti sitä painottaa että miten huonon kohtalon sain kauniinakin. Ja jos minä olisin pyrkinyt töihin johonkin mikä ei vastaa ulkoista olemustani eli vaikka painijaksi tai kirvesmieheksi niin ei oltas otettu. Ja tiedoksi vaan että totuus ei tule äitien suusta sillä jokainen äiti haluaa yleensä vain kehua liikaa, ja toisaalta taas äiti on sairas jos haukkuu huoraksi. Eikä varmasti edes tarkouta on vaan itse saanut kuulla sitä samaa tai sairaalloinen moraali en tiedä....ongelmia on jos noin sanoo. Itse olen kuuden lapsen äiti nykyään ja minä olen varmasti ihan terve työssä käyvä nainen. Veljeni ei koskaan onneksi yhtynyt mutta insestiksi sanotaan seksuaalista lähestymistä ja häirintää sekä raiskaus yrityksiä. Olen siihen saanut yksityiseltä seksuaaliterapialta apua. Minä näen lapseni äärimmäisen kauniina ja jos mennään oikeen katsomaan tyhmästi, niin ei mun öapset joka sentiltä ole mun pman kauneusihanteen näköisiä. Toisella on kyömynenä toisella kääntyy ylöspäin mutta kaikki on tosi kauniita.r

    • ZPsykiatriz

      Sinulla on selva ruumiinkuvanhairio. Suosittelenkin sinulle yhtymista aavikolla kameliin.

      Se selvittaa paata.


      Joskus vastaan otolleni saapuvat ihmiset erehtyvat luulemaan minua tarzaniksi, korjaan virheen joka kerta.

    • mnbvl908usdfhjlkk

      Tästä tuli mieleen, en ole ikinä nähnyt fitnessin tosissaan ottavan naisen, poislukien kisakunnon ja varsinaiset voimannostajat/bodybuilderit), joka olisi mielestäni ruma.

      En edes internetin syövereistä löydä monen tunnin etsimisellä kuvaa naisesta jolla olisi kroppa kunnossa (lue: erittäin hyvässä kunnossa) mutta niin ruma naama etten a) panisi, b) seurustelisi vakavasti.

      Luustolle ei paljoa voi, joillakin ei ole kapeampaa vyötäröä, joillakin muuten vähemmän onnistunut lonkka, mutta silti fitness butterfacea ei ole olemassakaan, ainakaan minun silmillä katsottuna. En salillakaan ole kymmenen vuoden aikana nähnyt.

      Monta naamaltaan rumia mutta silti treenin takia erittäin viehättäviä olen kyllä tavannut ja nähnyt.

    • mihikyfd

      sinä tykkäät että olet ruma nainen, minä olen aika kaunis nainen mutta minulla paljon henkilökohtaisia vaikeuksia, toivottavasti pidät itsestäsi, meillä niin sanoituilla kauniilla naisilla on omat ongelsamat, minulla ystäviä molemmasta piiristä, joten viihdyn heidän seurassa 100% toivon sinulle kaikkea parasta,

    • rumarääpäle

      Olen huomannut itsestäni sen, että mitä enempi katson itseäni peilistä, niin sen kamalammalta näytän. Kun katson oikein tarkasti isohkoa nenääni, se melkein suurenee entisestään ihan silmissäni.. Kaikki rumat jutut kasvoissani näyttää ihan karmeilta, mitä kauemmin katson ja mielessäni nuo rumat piirteet vain rumenee.

      Näin elokuvassa kauniin naisen. Katsoin naisen nenää kauemmin, kun oli kauan siinä sivuttain. Tämänkin naisen nenä alkoi näyttämään isolta. Silloin mietin, että ehkä sitä vaan suurentaa sitä rumuutta ihan itse.

    • Rumisnainnen

      Mä kyllä näytän peilissä ihan nätiltä. Mutta kun otan kuvia itse, saati jos joku muu ottaa, niin siellä se ruma nainen möllöttää. Peiliinhän tunnetusti jokainen katsoo tiedostamattaan niin että näyttää mahdollisimman hyvältä, lisäksi peilit hoikentavat. Oikeasti olen ruma turvonnut möllykkä, vaikka peilissä näytän joskus ihan nätiltä omasta mielestä. Kenenkään muun mielestä en, en edes oman miehen. Tuhahtelee ja vaihtaa puheenaihetta, jos asiasta tulee puhetta.

    • 4764

      Ihmeen mulkku mutsi sulla, ei voi kuin ihmetellä.. samoin kuin sitä miten ihmiset käyttäytyvät huonompiosaisia kohtaan - uskomatonta sakkia!

      Jokin harhaluulo täällä näyttäisi olevan että tummissa silmissä ja hiuksissa olisi jotain vikaa - no ei ole.

    • poretmpqret0qr9

      Nenää ja leukaa voi leikkauttaa, jos kasvonpiirteet ovat nyt jotenkin niin toivottomat: ota siis pankkilaina. Jos iho on rokonarpinen, sitä voi hoidattaa (hiontoja). Pukeutumiseen ja asusteisiin kannattaa satsata. Jos käyttäydyt kuin kuningatar, kaikki kohtelevat sinua kuin kuningatarta.
      Eniten ulospäin säteilee se, että hyväksyy ulkonäkönsä, on vapaa hymyilemään, nauramaan ja näyttämään muut ilmeensä. Piirteiltään kaunis voi olla "ruma" tyytymättömänä, ilkeänä tai synkkänä.
      Itselleni ei esimerkiksi lyhyet hiukset sopineet lainkaan. Luin jossain vaiheessa, miten ulkonäköä voi parantaa itselle sopivilla meikeillä ja vartalon mittasuhteisiin sopivilla vaatteilla, joiden värit sopivat omiin väreihin. Nuorena ajattelin olevani surkean näköinen. Nykyisin kuulen, että minua pidetään kauniina. (ikää 52v.). Kauneusleikkauksia ei ole tehty, mutta voi olla, että leikkautan riippuvat yläluomeni. Piilolaseja käytän jatkuvasti.

    • Turhapöllö

      Totta että tässä on kahdenlaisia kirjoittajia, niitä jotka ovat kokeneet "rumuuden ytimen" ja niitä, jotka vain tarkkailevat sitä ulkoapäin. Kun saa maailmalta aina EI vastauksen, olipa kyseessä työ tai ihmissuhde-asiat niin tyhmä olisi, jos ei osaisi muodostaa faktoista objektiivista päätelmää; jotain on vialla. Itselläni on mm. työnsaantiongelmia ollut aina vaikka olen ollut huippuoppilas ja opiskellut paljon. Hakiessani töitä olen saanut papereiden perusteella ja puhelimessa kyllä-vastauksia ja tervetulotoivotuksia töihin, mutta kun naama on nähty niin yhtäkkiä onkin tullut 'yllättäviä' muutoksia henkilökunnan tarpeeseen, en mm. opiskeluaikoina päässyt hotellisiivoukseen, en pesulaan tuuraajaksi - opiskelin yliopistossa, kielitaito kunnossa, lukiopaperit 6 laudaturia. Tuota ennen olin tarjoutunut toki 'parempiin paikkoihin eli asiakaspalveluun, myyntityöhön....mihin nyt opiskelijoita otetaan. Aina sain kuulla, että onpa sulla hyvät paperit, miksi et ole päässyt töihin...siis tämän sanoi työvoimatoimistonjohtaja, kun olin työhaastattelussa heille - en päässyt. Työhönottajat kysyy usein alkoholin käytöstä ja kerron totuudenmukaisesti, että saunasiiderin juon silloin tällöin, ei muuta. En tiedä miten pitäisi olla.
      Totuus on se, että naamani on juopponaisen naama: silmät väsyneet ja punoittavat, posket roikkuvat, silmien ympärillä panda-ympyrät, leuan alla heltta, ääni karhea, jossa kuuluu itämurre - ei hyvä! En ole edelleenkään juoppo,mutta olen perinyt isäni ja äitini ulkonäön huonoimmat piirteet - ja samalla ehkä kuitenkin ne parhaat henkiset piirteet, mutta niitähän ei tämän naamion alta kukaan jaksa etsiä. Perusilmeeni on kuulemma synkkä ja liian vakava, olen saanut kuulla pitkin ikääni että miksen hymyile enemmän, siis millä oikeudella tuntematon voi tulla sanomaan näin esim. baarin vessassa tai baaritiskillä???? Opiskeluaikoina yritin käydä riennoissa ulkona, mutta noista sanomisista tuli paha mieli, aina uudelleen. Seuraa olisin saanut kyllä, mutta selväksi tuli että kelpaan vain yhdeksi yöksi, en muuhun. Parisuhteessa olen saanut olla mutta aina vain sellaisten miesten kanssa,joille kelpaan, en oman valintani kautta. Nyttemmin 50-vuotiaana en enää kuuntele kommentteja eikä niitä kukaan uskalla heitellä. Yksinhuoltaja olen ja luonto ja eläimet ovat hengissäpitäjiä. Ja mikä mjnusta tuli isona? No, lähihoitaja, sillä lapsille ja vanhuksille olen vaipanvaihtaksi kelvannut, joskin kuullut kommentteja pelottavasta ulkonäöstäni.

      Huomatkaa että syy siihen, miksi meitä syrjitään voi olla se, että kukaan ei halua näyttäytyä alkoholistin näköisen naisen kanssa! Sehän on selvää, että riutuneesta ulkonäöstä vedetään jokin johtopäätös ja usein se on juuri tämä.

      Ja mitä tulee vanhempien kommentteihin, googlatkaa sanalla narsisti tai narsistien aikuiset lapset, niin löytyy lisävalaistusta asiaan.

      Minä olen onneksi elämän loppupuolella ja en enää mieti itsarijuttuja, mutta ymmärrän jokaista, joka niihin sortuu. Elämänmittainen yksinäisyys ja ulkopuolisuus on rankka juttu. Se ei ole kuviteltua, se on olemassa ja se on meidän omituisten osana. Siinä on kyse inhimillisestä heikkoudesta, ei meidän omituisten vaan niiden 'normaalien' taholta ja se on valitettavaa, epäoikeudenmukaista ja ärsyttävää. Kuuntelin juuri Ellinooran Leijonakuningas-biisiä " Tänään ihmisenpuolikas on huomenna Leijinakuningas". Niinhän? Tsemppiä me!

    • EnLisäänny

      Ei paljoa lohduta kun on TODELLA ruma.

    • uyiuioopi9890

      Ruumuuden huomaa ennenkaikkea muiden ihmisten reaktioista.

      Vaikka käyttäytyisit kuinka hyvin tai kohteliaasti tahansa, AINA sinua kohdellaan huonosti. AINA.

      Rumuus on niin hirveä taakka kantaa ettet pysty itse vaikuttamaan saamaasi kohteluun edes hyvillä käytöstavoilla tai tekeytymällä näkymättömäksi.

      Rumaa kiusaavat kaikki ja kaikilta se on hyväksyttyä. Kukaan ei rumaa puolusta. Tämä on tullut todettua monet kerrat.

      Rumaa ivaavat nuoret ja vanhat. Lapset ja vanhukset. MIKÄ TUSKA ONKAAN SYNTYÄ RUMAKSI.

      Mielummin olisin vaikka vammainen tai köyhä. Mutta en RUMA.

      Elinkaareni on ollut täyttä paskaa ruman ulkokuoreni takia ja tiedän että vaikka minulla on hyvä koulutus, en tule koskaan saamaan töitä tämän naamani takia.


      Normaalinnäköisten/kauniiden on aivan turha yrittää edes ymmärtää ruman naisen arkea. Edes ruma mies ei kärsi kuten me naiset kärsimme rumuudestamme.

      Minua on kiusattu AINA ja tullaan elinikäisesti eritämään porukoista.

      Ainoa tapa , jolla saan itseni ihmisen näköiseksi on meikkaamalla itseni kummajaiseksi ja laihduttamalla itseni luurangoksi. Silti se ei tätä paksua persettä, pieniä rintoja ja ohuita hiuksia ja lyhyitä jalkoja peitä!

      Kaikken tuskallisinta on olla NUORI ruma nainen.

      Kun muut ympärillä pariutuvat, minä möllötän yksin nurkassa. Ei kukaan minua halua mihinkään.

    • uiyui9809

      Puhumattakaan siitä että vaikka saavuttaisin mitä tahansa. Sillä ei ole mitään väliä eikä tule koskaan olemaan. Koska olen RUMA.

      RUMUUS näkyy, vaikka olisit professori, huippu-urheilija jne. olet vain RUMA.


      Kun valmistuin ylioppilaaksi 6 L:n papereilla sain ikä-tovereiltä tälläista palautetta: "Nörtti.... sinunlaistesi täytyy tyytyä rumiin miehiin."

      " Saatanan nössön muija"


      OIKEASSA MUUTEN OLI!

      " Helvetin elähtäneen näköinen 19-vuotias" - äitini kommentti.
      "Kuka noin tyhmää haluaa panna?"
      "Laita itsesi ihmisen näköiseksi!!"
      "Lihava lehmä" - nämä kommentit valmistujaisissa
      "Oletko poika vai tyttö?" - Pieni tyttö ollessani 23v.

      "Pieni pömmpänä, ota vain lisää suklaata" - Sukulaiseni kommentti, kun paranin hengenvaarallisesta anoreksiasta , joka oli jo 7-luokalla viedä minut hautaan.

      Anoreksiasta muistona minulla: ohuet , kuolleet hiukset, ja nykyisin nopeasta painonnoususta johtuva ylipaino. Aineenvaihdunta ei koskaan normalisoidu, minulla on myös nyt, jo alle 30v vakavanlaatuinen luukato.

      "Persejalka"- Parhaan kaverini kommentti 5- luokalla, josta seurasi ankara laihdutuskierre joka huipeni letkuihin kytkemiseen ja sydänkohtaukseen.

      "Hirmu lyhyet jalat"

      "Totuus anoreksiasta voi paljastua myöhemmin: Pituus:155 Paino:60" - Sukulaiseni kommentti minusta.

      JÄÄTÄVÄÄ. kyllähän sitä vähemmästäkin ymmärtää olevansa RUMA.

      "Helvetin iso nenä sinulla." - Bussikuski.
      "Näytät 30v" - Työnantajani kun olin 24v.

      "Sinusta huomaa ettet miehiä etsi. Miettisit edes vähän että kenelle kelpaat." - Työnantajan vaimo.


      "Mummo" - Koulukiusaajani ala-asteelta.

      " Hoidas sairas pääsi"- Tätä on tullut kuultua. Ilmeisesti RUMA=hullu.

      " Älä naura, näytät hullulle" - Rakas äitini.

      " ÄLÄ SYÖ LIHOT! PERSE ON LEVINNYT!"- Äitini.

      "Huora, valehtelija" - äitini.

      "Oletpa lihava" - Entinen kaverini.

      "Hiuksesi ovat ihan kuolleet ei näille voi mitään tehdä"- kampaajani.

      " Sinulle ei sitten ole vyötäröä siunaantunut." - Vanhempi naisihminen kassajonossa.

      " Miten olen voinut saada noin tyhmän tytön" -äitini

      äitini on muuten pahoinpidellyt minut miehensä kanssa useasti niin, että olen vuotanut päästäni verta.

      " Oletko psykoosissa?"- Sukulaiseni...siis, käyttäydyin tuolloin ihan normaalisti... Eli näytän siis hullulle.


      " Levitä haarasi HUORA" -sukulaiseni.


      Ruma on vaan vapaata riistaa kaikille. Näin asia on ja näin asia tulee olemaan.


      Olen RUMA. PISTE.

    • Rumad

      Hyi ja ruma sana. Missä junttiurpolassa moista on tehty? Toivottavasti ei enää tällä hetkellä...

      Mulla on pitkä historia oman rumuuden kanssa. Muistan joskus murkkuiässä hätkähtäneeni yhtä valokuvaa, missä istuin aika rumassa asennossa jalat levellään ja maha pönköllään - näytin ihan hirveän rumalta (ja samaan aikaan muistan, miten olin kuvan ottohetkellä onnellinen, pidinhän lemmikkimarsua sylissäni).

      Multa meni teini-ikä ohi rumuuden kanssa. Pidin itseäni ihan susirumana, eikä asiaa auttanut se, että olin pikkulapsesta asti ylipainoinen. Olin siis sekä ruma että lihava. Rumuuteen kuului mm. pullonpohjalasit (mulla on yli -6 linsseissä, eikä 1980-luvulla vielä harrastettu ohennettuja linssejä, joten lasit olivat oikeasti pullonpohjan näköiset), kohollaan olevia luomia naamassa, paksu tukka joka törrötti ja harotti eri suuntiin...

      Yritin aktiivisesti unohtaa koko kroppani (kävi aika helposti, kun pystyin uppoamaan opiskeluun). Vieläkin välillä risoo se oletus, että naisena pitäisi pyrkiä kauneuteen - sitä on joko kaunis (sattumoisin missin mitoissa, puhdas luometon iho, silkoiset hiukset, sirot piirteet) tai yrittää olla kaunis (ainahan sitä voi ainakin laihduttaa itseään ja meikata ja värjätä harmaat piiloon). Jos et edes yritä tehdä itsestäsi kaunista, niin voi voi, et enää ole edes nainen, vaan joku sukupuoleton olmi.

      Olin yli 30, kun aloin ensimmäistä kertaa seurustella. Silloin oli tarpeeksi kaukana traumaattinen murrosikä ja ihan yhtä kehno nuori aikuisuus :evil: Silloin kolmekymppisenä tuli myös runsaasti itkettyä sitä, miten olemattomilla eväillä oma naiseus on. Okei, pitäisi olla kaunis tai edes yrittää olla kaunis tai edes tykätä omasta ulkoisesta olemuksesta, mutta kukaan ei ole ensimmäiseen 25 vuoteen sanonut mitään positiivista. En ole ollut nätti tyttö kenellekään. Miten voisin olla sitä itsellenikään?

      Keski-iässä voin aika hyvin näissä nahoissani... Luomia on vieläkin ja ne rillitkin ovat ja ihan yhtä epäsuomalainen tukka. Ne ovat osa minua :) Mitä vanhempi olen, sitä vapaampi tunnen olevani kaikista vaatimuksista, joiden mukaan pitäisi olla kaunis jos tätä ja tuota. Tykkään tietyistä väreistä (oranssi, punaruskea, kirkas vihreä, terrakotta, punainen, violetti...) ja käytän niitä välillä varmaan jonkun tyylikonsultin mielestä holtittomasti. Meikata en osaa, eikä ole halua opetellakaan. Mua häiritsee, jos ripsissä tai ihossa tai huulissa on jotakin ylimääräistä. Ihania vaatteita keräilen vähän liikaakin - mutta mun ihana vaate voi olla vitosella kirpparilta ostettu.

      Lisäys: tämän vuodatuksen tiivistys on, että käsitys itsestä rumana voi häipyä, vaikka ne perusraamit (iho, tukka, kasvonpiirteet) säilyvät samana. Aikaa siinä menee. Jos joku ulkopuolinen näkee "rumassa" kauneutta, niin aina parempaa.

    • olmihuorasi

      Ja sitten kun kaunis valmistuu 6 L:n ylioppilaaksi: " Olet kaunnin lisäksi ÄLYKÄS"

      Hah!

    • uuoi90

      Minussa yhdistyvät seuraavat:
      - Huono, finninen ja mustapäinen iho
      - Ohuet värittömät ja kuollet hiukset (kaljuunnun jo ja olen alta 30v)
      - Rumat hampaat
      - Paksu peppu ja reidet
      - olemattomat rinnat
      - iso vatsa
      -Lyhyet jalat
      - iso nenä
      - olemattomat silmäripset


      Ainiin, pari kommenttia unohtui:
      _ Miehet usein myös huutelevat minulle autoistaan. Siis jotkut jopa pysäyttävät autonsa tai hidastavat minun kohdallani, aukaisevat ikkunan ja sanovat seuraavaa:
      " ..Venäläinen" - WTF?
      ".. Vitun ruma kurppa."
      "Saatana miten riski ämmä"
      " Kauneusleikkaus tekis terää"
      " Huoraaaaaaaaah!!!"
      " Hyi vittu saatanah!"


      "hui vit.. kuka TUO on?" Luokkakaverini isä katsoessaan luokkakuvaani. Osoitti minua kuvassa. Olin silloin heillä kylässä. Kivaa oli.

      " Olet kärsinyt paljon.." - niin olen, kiitos kun huomasit.
      "Olet niin kärsivän näköinen" - Kiva että näkyy jo ulospäinkin.

      " Ei saatana, ei sinua täällä pane kukaan" - Joku random äijä baarissa.

      Baarissa, istuin kahden ystävättereni vieressä. " Sää oot teijän porukan rumin" - Ai, kiitti. Ihan kuin en itse tietäisi.

      " Olet ihan vitun ruma" - Eräs nuorimies kadulla, tuli vastaan mulkaisi ja huusi tuon minulle.

      Tätä tämä ruman arki on.

    • blorbsis

      Kuvailen itseäni. Lyhyt mutta lihava, keskivartalolihava. erittäin persjalkainen, mutta leveä lantio ja valtavat riipputissit. Ei kaulaa, sen tilalla iso läskimakkara. Hiukset tummat, aina jopa pesun jälkeen jotenkin rasvaisen näköiset ja niin ohuet että päälaki paistaa välistä. Iholla rosacea ihosairaus eli punainen nenä ja posket aina. Tihrusilmät läskisten luomien välissä. Erittäin ulkonevät keltaiset hampaat. Suuri perunanenä. Jättimäisen isot korvat. Outo naamanmuoto eli kapea otsa, mutta erittäin leveät leukaperät. Eipä ole kukaan mies 40-vuotiaaseen menneesä huolinut eli aika ruma olen.

    • Syylä

      Olen ollut vitun ruma lapsi. Näytän edelleenkin sialta. Suomalinen sisäsiittoisuusko tähänkin syynä?

    • at.ria

      polevika.Puhevika.Törppöpaha. Rooppana. Rööbis.

      Orgi!

    • jokainenonlaulunarvoinen

      Hei - varsinkin ne, jotka ovat arvostelleet omaa ulknäköään ja jotka ovat saaneet siitä karmeaa arvostelua toisilta.
      Varmasti se, mitä kerrotte on niin kuin sanotte - tokin voitte vielä tarkistaa, mitä olette sanoneet ja puntaroida sitä. ( Tulee tässä mieleen se Speden tavoite sen sketsissä - maksimoida kurjuutta) eli sellaiselta hieman sitten nuo itsensä arvostelevat kirjoitukset noin rivissä on luettavissa.
      Mutta joo - eli olen siis mies ja ammatissani olen kohdannut satoja satoja ihmisiä eri taustoilta, naisia ja miehiä. (Koluluttaja tausta)
      Sitä rumaa nyt näissä porukoissa en tavannut.

      Sen takia hluan nyt hieman kartoittaa sitä rumuutta:

      Tarinoissa, kun halutaan esittää rumaa ihmistä, naista, niin eimerkiksi siellä on hahmoja:
      Mihin rumaan hahmoon samaistat itsesi eniten?
      Hannu ja Kerttu tarinan noitaan?
      Bernard ja Bianca tarinan pahaan kreivittäreen?
      Matami Mimmi Aku Ankasta?
      Milla Magiaan Aku Ankasta?
      Me Hirviöt - äiti hahmoon?
      Olisiko jokin hahmo Game of Thronesta?
      Vai olisiko jokin naishahmo punaniska-alueelta jostain hilly-billy ympäristöstä?

      mitäs niitä vielä on?

      • jokainenonlaulunarvoinen

        Hei - edelliseen vielä- että tarkoitus on pohtia asiaa syvemmin, että kun tuohon on saatu vastauksia - jatkuu asiaan liittyvä , mielummin kannustava pohdinta ....
        Tänne kirjoittaneet ovat aika lailla saaneet siipeensä ....


    • Kröökköh

      Mä olen ihan ilmiselvä Klonkku kasvoista. Vartalo mallia suomalinen virtahepo.

    • Meikkaajana

      Tiedätkö, en ole nähnyt yhtäkään ns. rumaa naista. Teen freelancer meikkauksia ja voin sanoa että jokainen nainen on kaunis jollain lailla, aina on naisia joilla toisella voi olla uskomattoman väriset silmät, mahtavat poskipäät tai jotain muuta mutta aina on jotain kaunista. Sinussa on varmasti 100% sti jotain upeaa mitä et itse ole huomannut tai et ole paljolti kiinnittänyt siihen huomiota. Olen varma siitä!

    • Meikkaajana

      P.s. Käyppä joskus oikein meikattavana ja kampaajalla, voit yllättyä miten kaunis olet :-)

    • Meikkaajana

      Enkä mahda olla kysymättä että miksi se on oikeasti niin vaikeaa joillekin (jotka pitävät itseään ns. rumana) todella vähän tälläytyä, ei se vaadi paljon pestä hiuksiaan ja laittaa nätit vaatteet päälle (anteeksi en sano tätä pahalla), katsoa todella itseään peiliin ja kysyä itseltään Mikä Minussa On Nättiä. Ja kun oikein itseänsä katselee niin olen varma, että monikin löytää omasta itsestään Sen Jokin-ilmiön.
      Mutta usein kaikki lähtee selvästi "vihaan itseäni koska olen ruma, et sä musta ihmistä saa" puoli nauraen mentaliteetilla mutten välitä. Katson niitä upeita kasvonpiirteitä ja aina olen todennut että "wau", mitkä huulet, pitkät ripset tmv. Ja en kehu itseäni mutta kyllä se hymy on ollut herkässä kun ovat itsensä nähneet jälkeenpäin meikattuna. En tarkoita, että kaikkien pitäisi meikata, se on jokaisen oma asia mutta esim. hiustyylilläkin saa paljon aikaan, kysykää ihmeessä kampaajilta vinkkejä :-)

    • Meikkaajana

      Pps. Ja en yleistä mitään hiuksien pesemättömyyttä. Mutta usein huomattu. Kait kun ihminen lakkaa itseänsä rakastamasta niin ei välitä. Antteksi vielä, en halua loukata enkä yleistää ketään.

    • turhapöllö

      Huom, 'meikkaajana', kyllä minä tunnen useinkin itseni kauniiksi, ainakin laittautuneena ja meikattuna enkä edes muutoin ulos astukaan, en edes kauppaan. Samoin työhaastatteluissa ja illanvietoissa esiinnyn erittäin tarkasti asiaa miettineenä. Ja lähtökohta on se, että olen parhaani asian eteen tehnyt. Mutta pettymys on sitä suurempi, kun vastineeksi saan huonoa palvelua ja vaivautuneita katseita, ihan normiasioinnissa, esim. virastoissa ja ravintolassa jne. Minua pidetään joskus vammaisena, selviä asioita kerrotaan yhä uudestaan ja koetetaan päästä pikimmiten eroon. Kerran söin lounasta lomareissulla ravintolassa, olikohan Joensuu paikkana, ja tilasin ruuan kanssa oluen juomaksi, niin tarjoilija kävi 2 kertaa kysymässä asiaa minulta ja varmisti esimieheltä, voiko minulle oluen tuoda. Sitten kun olin lounaani nauttinut, tuli toinen tarjoilija tarjottelemaan viiniäkin, mitä en tosiaan halunnut. Ihmettelin moista sählinkiä, onko niin harvinaista, että joku junantuomaturisti haluaa nauttia lounaan kanssa oluen? Luulenpa että kyseessä oli taas omanlaisensa tulkinta riutuneesta naamastani, eli että olenko niin alkkis että voiko minulle tarjoilla, kas kun eivät puhalluttaneet....
      Sama ilmiö toistuu missä tahansa asiakaspalvelutilanteissa, sen näkee myyjän katseesta ja hämmennyksestä, että miten suhtautua minuun. Ja vaikka olen siisti ja hyvin puettu ja hymyilevä niin silti se häkeltyminen usein paistaa jostain läpi. Kun yrittäjänä itse usein olin esittelemässä omia tuotteita messuilla ym. Niin usein asiakkaat tulivat kysymään minulta, olenko minä ihan oikeasti tehnyt ja ideoinut omat tuotteeni itse, voi hellanlettas!? Eli suhtautuminen on jotain semmoista, että siellä on joku vajakki pöydän taakse kaljapalkalla palkattu, vaikka olen itse se ideanikkari ja taiteilija ja yrittäjä.
      Joku sanoikin että vaikka saavuttaisi mitä, niin se ei koskaan riitä. Se on hyvin sanottu. Vaikka suoritat mitä ja olet mitä, et koskaan kelpaa heille etkä kuulu heihin. Siihenkin vinkinä muuten narsistienuhrien tuki ryn sivut ja narsistien aikuiset lapset....perehtykää, mistä kaikki ehkä alkoi mutta vaikka sen olen sisäistänyt, että tämä on myös asenteesta ja lapsena opitusta juontuvaa niin miksi se jatkuu yhä.....50-vuotiaanakin...?
      On tutkittu, että narsistivanhemman lapselle kehittyy yliherkkyys tulkita ihmisten ilmeitä ja eleitä negatiiviseen suuntaan eli että me luetaan ihmisten ilmeistä asioita liiankin tarkasti ja varsinkin ne itselle torjuvat viestit ja ne käynnistävät meissä lapsuuden hyljityksi tulemisen tunnekuohun. Miten lie? Puhun meistä koska isäni aina muisti sanoa, että olen ruma. Siskoni oli kaunis ja isän prinsessa, minä yritin suorittaa mm. olemalla hyvä koulussa ja kirjoittamalla ne 6 l. Mutta sekään ei isälle kelvannut, kielsi näyttämästä yo-juhla vieraille sitä päättötodistusta, jossa oli numerot, koska yksi niistä oli 8, muut olivat 9 ja 10:jä . Että semmosta.
      Kyllä tämä omassakin päässä on. Mutta inhokki olen silti, kaikesta tiedostamisesta ja laittautumisesta huolimatta. Kelpaan itselleni täysillä, mutta muulle maailmalle en, en ihmisille, en töihin .
      Tämä on paljolti hukkaan heitettyä ponnistelua tämä elämä, nyt olen tajunnut sen enkä enää yritä minnekään. Koetan elellä itseninäköistä elämää kaikessa rauhassa ja katseilta piilossa, köyhä olen, kun en ole päässyt alani töihin mutta jitenkin selviää. Kuka kaipaa ihmisiä, jotka vain haavoittavat? Mulla on luonto ja eläimet ja ihana oma punainen tupa ja perunamaa. Teen vertaistukityötä mm. puhelimitse ja siinä ei ulkonäöllä ole merkitystä. Olen mukana maailmassa omalla tavallani, joka ei ehkö ollut oma valintani mutta en halua tulla loukatuksi yhä uudelleen. Matala profiili..

    • Karseeakka

      Noin se on, ruma nainen ei saa valita. Ei työpaikkaa, ei miestä ei ystäviä. Pitää ottaa se, mitä annetaan, vaikka olisi paukkuja mihin. Pitää vaan tyytyä siihen, mitä saa tai olla tyhin käsin.

    • Micce52___

      Jo 50 miehenä pitää todeta, että pieni vähemmistö on niin ruma, että (lähes) kaikki pitävät vastenmielisenä, tavallaan näkymättömänä mitä tulee mahdollisuuteen potentiaalisena kumppania.

      Mitä olen kavereiden kanssa jutellut, aikoinaan nuorena kollina ja nyt setämies-sarjassa, rumana tai vastenmielisenä pidettävän naisen yleisin "vika" on _huomattava_ ylipaino.

      Ei tarvitse olla anorektisen missin mitoissa, mutta läski ei saa olla. Jos painoindeksi on 30 niin ihmisessä on 15-20kg liikaa rasvaa. Tuollainen valas (tai kaljamaha, jos on mies) on todennäköisesti myös rupukuntoinen. Ei tarvitse olla urheilija, mutta pienenkin liikunnan ansioista on ei-ruma kun kroppa vähän kiinteytyy... Liikkumaton löysä läskikasa nyt vaan on niin ällöttävän näköinen sukupuoleton olento, että ei mielellään sellaisen kanssa ryhdy juttusille. Todennäkäisesti läski myös saamaton vetelys, kun ei pysty edes omaa syömistään pitämään kurissa.

      Ja jos alkoholin ja tupakan kanssa pelaa paljon, se ei myöskään tee iholle hyvää. Solariumeja tai meikkejä ei tarvita, jotta näyttää ei-rumalta. Terveelliset elämäntavat ja perushygienia riittää.

      Nyt "rumalle" lopuksi hyvät uutiset: tuo todennäköisin perusongelma (lihavuus ja liikkumattomuus) on sellaista mihin voi itse vaikuttaa. Elämäntavat kuntoon, niin vuoden kuluttua on jo ihan eri näköinen. Jos ei haluttava hunajapupu, niin ainakin ei enää vastenmielinen ;)

    • eiproble

      iloinen ihminen on aina tyytyväinen, oo ylipainoinen tai siro

    • Imutahti

      Hei aloittaja

      Tuskin niin kovin ruma olet, mutta jos haluat imeä vaijeriani, niin tehdään se pimeässä, ettei lerpahda kesken. Nieletkö? Soita 118 ja kysy nimellä.

    • 10kiloaerottaaelämästä

      Hyvät Micce ja imutahti; toivon että kohdallenne sattuu sieväkasvoinen normaalipainoinen piilobulimisti itsetuhonisti käskytettävä kisumirri, jonka saatte valoisassa tai pimeässä punkkaanne - sehän on ainoa asia mitä naiselta kaipaatte/älyätte kaivata. Ja aamun tullen huomaatte että bulimia iski typykälle ja vehkeet on syöty juurineen ja lompakko viety ja itse olette sängynpäädyssä ranteista kiinni...heh heh, en pelastaisi!
      Toivon että jokainen mies -tai nais-idiootti joutuisi miettimään että kumpi on loppujen lopuksi parempi, mielevikainen missi/pukumies täydellisellä ulkonäöllä vai se tavallinen vÄhän ylipainoinenkin IHMINEN, jonka kanssa voi viettää vaikka loppuelämän monia elämän ja maailman mukavia asioita yhdessä ihmetellen.

    • 10kilonmoka

      Hyvät Micce ja imutahti; toivon että kohdallenne sattuu sieväkasvoinen normaalipainoinen piilobulimisti itsetuhonisti käskytettävä kisumirri, jonka saatte valoisassa tai pimeässä punkkaanne - sehän on ainoa asia mitä naiselta kaipaatte/älyätte kaivata. Ja aamun tullen huomaatte että bulimia iski typykälle ja vehkeet on syöty juurineen ja lompakko viety ja itse olette sängynpäädyssä ranteista kiinni...heh heh, en pelastaisi!
      Toivon että jokainen mies -tai nais-idiootti joutuisi miettimään että kumpi on loppujen lopuksi parempi, mielevikainen missi/pukumies täydellisellä ulkonäöllä vai se tavallinen vÄhän ylipainoinenkin IHMINEN, jonka kanssa voi viettää vaikka loppuelämän monia elämän ja maailman mukavia asioita yhdessä ihmetellen.

    • 10kilonmoka

      Hyvät Micce ja imutahti; toivon että kohdallenne sattuu sieväkasvoinen normaalipainoinen piilobulimisti itsetuhonisti käskytettävä kisumirri, jonka saatte valoisassa tai pimeässä punkkaanne - sehän on ainoa asia mitä naiselta kaipaatte/älyätte kaivata. Ja aamun tullen huomaatte että bulimia iski typykälle ja vehkeet on syöty juurineen ja lompakko viety ja itse olette sängynpäädyssä ranteista kiinni...heh heh, en pelastaisi!
      Toivon että jokainen mies -tai nais-idiootti joutuisi miettimään että kumpi on loppujen lopuksi parempi, mielevikainen missi/pukumies täydellisellä ulkonäöllä vai se tavallinen vÄhän ylipainoinenkin IHMINEN, jonka kanssa voi viettää vaikka loppuelämän monia elämän ja maailman mukavia asioita yhdessä ihmetellen.

    • 10kilonmoka

      Hyvät Micce ja imutahti; toivon että kohdallenne sattuu sieväkasvoinen normaalipainoinen piilobulimisti itsetuhonisti käskytettävä kisumirri, jonka saatte valoisassa tai pimeässä punkkaanne - sehän on ainoa asia mitä naiselta kaipaatte/älyätte kaivata. Ja aamun tullen huomaatte että bulimia iski typykälle ja vehkeet on syöty juurineen ja lompakko viety ja itse olette sängynpäädyssä ranteista kiinni...heh heh, en pelastaisi!
      Toivon että jokainen mies -tai nais-idiootti joutuisi miettimään että kumpi on loppujen lopuksi parempi, mielevikainen missi/pukumies täydellisellä ulkonäöllä vai se tavallinen vÄhän ylipainoinenkin IHMINEN, jonka kanssa voi viettää vaikka loppuelämän monia elämän ja maailman mukavia asioita yhdessä ihmetellen.

    • 10kilonmoka

      Hyvät Micce ja imutahti; toivon että kohdallenne sattuu sieväkasvoinen normaalipainoinen piilobulimisti itsetuhonisti käskytettävä kisumirri, jonka saatte valoisassa tai pimeässä punkkaanne - sehän on ainoa asia mitä naiselta kaipaatte/älyätte kaivata. Ja aamun tullen huomaatte että bulimia iski typykälle ja vehkeet on syöty juurineen ja lompakko viety ja itse olette sängynpäädyssä ranteista kiinni...heh heh, en pelastaisi!
      Toivon että jokainen mies -tai nais-idiootti joutuisi miettimään että kumpi on loppujen lopuksi parempi, mielevikainen missi/pukumies täydellisellä ulkonäöllä vai se tavallinen vÄhän ylipainoinenkin IHMINEN, jonka kanssa voi viettää vaikka loppuelämän monia elämän ja maailman mukavia asioita yhdessä ihmetellen.

      • Micce52___

        Sinua nimikerkki "10kiloaerottaaelämästä" otti selvästi jokin kovasti päähän? Otaksuit vielä, että kaipaamme ainoastaan että kisumirri kömpii punkkaan.

        Jos vastaisin samalla mitalla, arvelisin että olet ehkä munankipeä siiderivalas, joka on katkeroitunut huomatesaan olevansa pelkkää ilmaa miesten silmissä. Mutta jätetään sanomatta...

        Olisi parempia vaan sopeutua siihen, että kovin harvat miehet kokevat reilusti ylipainoiset naiset kiinnostaviksi. Ei 10kg oli mikään ongelma (tuskin edes huomaa), kun miehillä ja naisilla voi olla 20-30-40 kiloa liikaa.

        Jos ei koeta kiinnostavaksi, ei mennä juttelemaan ja tutustuta. Eikä sinänsä ehkä ihan mukavat ja kivat ihmiset vietä loppuelämäänsä yhdessä, kun eivät koskaan tavanneet.

        Mielestäni on positiivinen asia, että läski voi laihduttaa - jos tahtoa riittää. Tulee terveempi loppuelämä, todennäköisesti helpompi solmia uusia ihmissuhteita, itsetunto paranee.

        Suunnilleen normaaleissa mitoissa oleva, vähänkin liikkuva ei ole välttämättä missi tai pukumies, vaan itsestään huolta pitävä järkevä henkilö.

        Ja kyllä, emäntä oli parikymppisenä hoikka, jopa urheilullinen. Painoa on 30 vuodessa tullut yli 50% lisää. Facebook ja herkut kiinnostaa, kun minä puolestani lähden lenkille. Omat mitat ja fysiikka on vielä opiskeluvuosien tasolla. Tiedän siis kyllä hyvin, että pullukat ovat ihan mukavia ja kunnollisia.. En ole toiselle kierrokselle lähdössä, mutta jos olisin niin rehellisesti pitää tunnustaa että vaimon mitoissa oleville naisille en ihan ensimmäiseksi alkaisi yrittää lähempää tuttavuutta.


    • 10kilonmoka

      Hyvät Micce ja imutahti; toivon että kohdallenne sattuu sieväkasvoinen normaalipainoinen piilobulimisti itsetuhonisti käskytettävä kisumirri, jonka saatte valoisassa tai pimeässä punkkaanne - sehän on ainoa asia mitä naiselta kaipaatte/älyätte kaivata. Ja aamun tullen huomaatte että bulimia iski typykälle ja vehkeet on syöty juurineen ja lompakko viety ja itse olette sängynpäädyssä ranteista kiinni...heh heh, en pelastaisi!
      Toivon että jokainen mies -tai nais-idiootti joutuisi miettimään että kumpi on loppujen lopuksi parempi, mielevikainen missi/pukumies täydellisellä ulkonäöllä vai se tavallinen vÄhän ylipainoinenkin IHMINEN, jonka kanssa voi viettää vaikka loppuelämän monia elämän ja maailman mukavia asioita yhdessä ihmetellen.

    • imutatti

      Jos naine on oikeesti todella ruma niin ei ne vaatteet eikä meikit sitä peitä. Sori nyt vaan mut tiiän et mistä puhun.

      • Oikeassaolet

        Totta. Ei auta pukeutua hienosti ja meikata kasvojaan, mun rumuus ei noilla konsteilla häviä mihinkään. Joskus jotkut tuttavat katsovat vinosti ja pyörittelevät silmiään, tyyliin ett mitä vittua tuo luulee itsestään. Jos mä olisin siedettävän näköinen ollut, niin kai mullekin olis jo joku kohdalle tullut. Veikkaanpa ett jos olisin nätti ollut, niin olis ystäviäkin ollut. Ei ketään tämmöinen kummajainen kiinnostanut ikinä, tuosta voi jo päätellä jotain mun ulkonäöstä.


    • Sivutatti

      Mie lestant nais elle rumeurs on eraanlainen yhteiskunnallinen tabu. Oli si helpompaa vaikka Lola vampaient. Mireille ei lihomisesta n'a kaljamahasta niin huomautella. Naisille kylla. Sain vanhemmiltani honore géniteur j'ai karsin Iniesta. Katsokaa havât immiscer minkanakoisten Kansas lisaannytte.

    • Kuvienpilaaja

      Olin nuorempana yhdessä lastentarhassa harjoittelijana. Siellä yks tarhanopettaja nainen osoitti monella tavalla ettei pitänyt mun ulkonäöstä. En kelvannut mukaan tarhahenkilökunnan ryhmävalokuvaan. Kerran jopa valehteli ett siivoojat tarvitsevat apua siivoushommissa, kun lapset ja hoitajat menivät johonkin nukketeatteriesitykseen johon oli muitakin tarhoja kutsuttu. Kun menin kysymään siivoojilta ett missä he apua tarvivat, he olivat hölmistyneitä ja sitten närkästyneitä sen tarhanopettajan touhusta mua kohtaan. Silloin tarhanjohtaja ei ollut töissä. Kerran johtaja pyysi mua sitten jäämään auttamaan kahvitarjoilussa, kun oli lasten vanhemmille järjestetty tilaisuus. Tuo naisopettaja sai aikamoisen hepulin kun kuuli asiasta, isoon ääneen pukuhuoneessa huusi ettei mun tarvi jäädä auttamaan, pärjäävät ilmankin mun apua. Johtaja tietenkin kuuli sen ja oli ihmeissään tuon opettajan reaktiosta. No, se nainen joutui pitkin hampain hyväksymään sen ett jäin auttamaan. Yksikään vanhemmista ei tykännyt huonoa vaikka tämmöinen kummajainen oli kahvia kaatelemassa. Yhteen asiaan mä kuitenkin kyseiselle naisopettajalle kelpasin, siihen että jäin yksin valvomaan lasten perään, kun arvon daami häipyä pari tuntia etuajassa töistä. Lähti melkein heti sen perään, kun johtaja oli lähtenyt eli tytteli lintsasi töistä :D. Eli jotain voi päätellä mun ulkonäöstä tuostakin kokemuksesta. Eipä silti, en mä olis siihen ryhmäkuvaan edes halunnutkaan, en mä tykkää olla mikään linssilude muutenkaan. Aina ne kuvat missä olen mukana ovat menneet piloille mun takia jo kouluaikoinakin :).

    • Vihjeet

      Minusta tuntuu että psyykkinen puoli vaikuttaa myös.
      Se että on huonot perhe olot ja ns. Lannistaminen ja kiusaaminen saa ihmisessä aikaan sen että ns. Tasapaino is gone. Kärsimys alkaa näkyä ulospäin.
      Itse olin ihan söpö lapsi, todella nätti itse asiassa. Mut esim. Mun isä oli väkivaltainen juoppo ja äiti itseään jakava huora ja narsisti joka vähät välitti mun kasvuolosuhteista ja kompensoi rahalla ja tavaroilla.

      Äidiltä sain kuulla arvostelua ulkonäöstä. Heti jos olin lihonut olin huora hullu ja ties mitä " piti synnyttää tuollainen hullu kakara, kuka noin tyhmää haluaa panna?" . Näin äiti minulle puhui. Melkein jätti minut yksin vaarallisen isäni luo.
      Aina vaan äijät kiinnosti en minä.

      Sitten sillä oli narsistinen hullu veli joka ramppaa meidän luona ja itse asiassa koko sen suku sairaita ihmisiä täynnä.

      Kun pääsin viimein eroon tuosta porukasta kun viimeisin isäpuoli yritti mut raiskata niin elämä alkoi hymyillä. Olin yhes ala asteen luokkakuvassa todella hirveän näköinen kun jouduin kärsimään ja mitään normaalia turvaa lapsuus nuoruus ei ollut.

      Jos ihmiset ympärillä ovat sairaita niin hankkiutumaan niistä eroon, ajatelkaa itseänne.


      Muukin kiusattiin helv koulussa koska olin heikoilla . Lapset vaistoaa kuka on heikko. Mahd äkkiä itsenäiseksi ja hulluista eroon.

    • Nuorgami

      Vinkkinä mun mielestä vaikka olisitte rumia niin tekijä kantsii ottaa tilanne haltuun niin ettei kukaan ainakaan hypi silmille eli opettelette itsenäisiksi ja riippumattomaksi.

      Teette mitä haluutte ettekä nöyristele ketään . Vittuilkaa tuimasti takaisin.

    • Elamatonolmi

      Pakko kirjoittaa kun tuli pari omaa kokemusta mieleen nain elaman varrelta. Pakko viela lisata etta harvemmin me suomalaiset kauneudella loistetaan, ollaan viela melko sisasiittoista kansaa ja geenipooli on koyha.

      Elikka olin kerran toissa hoitamassa kolmea rikkaiden kakaraa. Viisvuotias tytto heti ensitoikseen kertoi mulle etta olen lihava lehma. Kauniit kaytostavat kaunottarella. Kaunis pikkutytto, varmasti tulee parjaamaan elamassaan.

      Sitten perheen isa antoi suorasti ja epasuorasti mun ymmartaa olevani hirvean nakoinen. Tottahan tuo oli niin en paljoa sanonut vastaan.

      Sanoi viela vanhemmilleni etta mut taytyy pistaa hoitoon.

      Eli ruma on siis yhtakuin hullu ja huora ja ties mita..
      Kaikkea on tullut pennusta asti kuultua. Olen ruma ja piste.
      Sitten kerran sain luokkakavereilta kuulla etta olin onnistunut pilaamaan luokkakuvan. Vanhempani olivat samaa mielta asiasta ja tottahan se oli.

      Kerran mut heitettiin ulos baarista tan naaman takia ja olen siis nainen.


      Niin joo ja kerran luennolla eras kaunotar heitti mua saannollisesti paperilennokeilla ja purukuminpaloilla koska olin niin ruma.

      Tama jatkuu viela.

      Toisen kerran olin toissa...

    • Grossevache

      Ravintolassa ja mun haukkumanimi oli pulla. Piti sitten vieda elakelaispariskunnalle kahvipullat poytaan ja oli takahuoneessa porukoilla naurussa pidattelemista kun mun piti vieda ne.

      Joo, onneksi omaan itseironiaa niin sita on oppinut jo nauramaan itselleen mutta taytyy kylla myontaa etta monesti olen miettinyt miksi minun piti syntya. Mulla on niin huonot geenit etta lihon pienesta suupalasta ja mulla on jo alle parikymppisena ollut diabetes , skitsofrenia ja sydanvaivojakin reuma ja luukato...eli onnekseni taidan pian paasta pois karsimasta.

      Olin pentuna kaunis kuin sika pienena ja sialta naytan yha. Lol!!

    • Blorbsiiish

      Ma en oikeesti tahan paivaan mennessa oo kassanny et miksi rumien taytyy lisaantya ja antaa huonot geenit jalkipolville. Tajuaako mita hallaa tekevat nain toimiessaan. Mielestani rumilta tulee evata oikeus lisaantya. Ruma on usein myoskin sairas. Kauneus kielii terveydesta ja houkuttelee parittelemaan.

      Vain luonnonkaunis on kaunis.


      Rumana saa myos usein osakseen halveksuntaa kauniilta naisilta. Eli kylla ne terveet naaraat kiusaavat rumiluksia ja usein sanovat aaneen mielipiteensa.

    • Inbredfinn

      Puhumattakaan etta saan halveksuntaa ja ylenkatsetta osakseni myos miehilta. Jopa omilta vanhemmiltani.

      Joskus sita jopa miettii etta mita pahaa on tullut tehtya etta saa osakseen tallaista kohtelua. Tassa ei paljon muu hyva ominaisuus ole korvaava.


      Ruman osuus on rankka pala nieltavaksi. Olisi helpompi olla vaikka vammainen.

      Kukaan ei ota toihin vaikka olisin huippualykas.

    • Tärkeysjärjestys

      Oikeastiko sua huolestuttaa rumuuden periytyminen? Eikö sua enemmän huolestuta se, kuinka ihmiset, joiden suvussa on diabetesta, syöpää, verisuonitauteja ja adhd:ta, tekevät eniten lapsia tähän maailmaan ja hekin saa samat viat. Rumuus kun ei mitenkään vaikuta lajin jatkuvuuteen.

      • Inbredfinn

        Kylla rumuuden periytyminen huolestuttaa koska en usko kenenkaan haluavan sellainen olla...

        Tottakai perinnolliset taudit lukeutuvat mukaan tuohon, jos tietaisin etta lapsi perisi kehitysvamman tai sairaudenniin en lisaantyisi koska miettisin milta jalkikasvusta tuntuisi...


    • Rohrohroh

      Itse olen aito ruma suominainen kolhoilla ja valjuilla piirteilla.

      Minulla on lihavuus geeneissa en voi syoda normaalisti, koska paisun.

      Ihan totta ja vaiva on kiusallinen, lihon jo pelkasta salaatin ajattelusta. Hiukseni ovat suomalaisittain ohuet ja kuolleet.
      Jalat ovat superlyhyet ja perse on valtava.

      Olen aika koomisen nakoinen mittoineni.

      Koko elamani on olut pelkkaa kiusaamista ja yhtakaan poikaystavaa ei tahan ikaan asti ole ollut (40v.)

      Olen todella vastenmielisen nakoinen ja kuulemma naytan pienelta, lihavalta miehelta. Tama on totta.

      Kuka se oli se italialaissyntyinen, pieni lihava jenkkinayttelija? Joku tito corleone?

      Mina naytan hanelta.

      Hihi!

      Kirsikkana kakun paalla sairastin nuoruudessani skitsofreniaa ja naytin jo 5 vuotiaana vanhalta miehelta.

      Efekti voimistuu nyt kun ajoin paani kaljuksi.

      Naytan naamastani sialta, lempinimeni nuorena oli putte possu.

    • Rumafinninainen

      Allekirjoitan myos yllaolevan eli kerran nuoruudessani yritin pukeutua, laittaa hiuksiakin ja meikata. Huonoin tuloksin.

      Laihdutin myos mutta nyt kun en enaa jaksa niin olen oma aito ruma itseni.

      Kun yritin pikeutua sain kuulla ivailua ja naureskelua. Ruma on ruma myos paklattuna.

      Olen ruma ankanpoikanen ja minusta ei joutsenta saa tekemallakaan.

    • suyassffasfa

      Ei kai kauniillakaan naisilla ole helppoa. Miehet pyörivät ympärillä liikaakin. Naiset voivat olla kateellisia. Ja mieltä painaa kysymys: Rakastaisiko poikaystäväni minua jos olisin ruma?
      Tämä on tosin vain arvailua, koska en itse ole kaunis.

    • KomeaMies77

      Suurin osa tuntemistani rumista ihmisistä, niin miehistä kuin naisistakin, elää parisuhteessa, käy työssä ja viettää muutenkin täysin normaalia elämää. Olen myös nähnyt rumilla naisilla komeita miehiä ja kauniilla naisilla rumia miehiä. Esim. Tero Pitkämäki on varsin komea mies, jolla on mielestäni varsin tavallisen näköinen, jopa melko ruma nainen puolisona.

      Ulkonäön merkitystä liioitellaan, todellisuudessa varsin suuri osa ihmisistä on rumia ja yli puolet aikuisista vielä lisäksi ylipainoisia. Silti he pärjäävät varsin mukavasti, koska ulkonäkö ei ole ainoa kriteeri, jolla toisiamme arvioimme. Merkitystä on myös älykkyydellä, luonteenlaadulla, sillä että on ylipäätään kiinnostava persoona. Luonnostaan hyvännäköisenä ehkä tutustuu helpommin uusiin ihmisiin, mutta suhteen muuttuessa vakavammaksi ulkonäön merkitys vähenee.

    • Rumalapsi

      Tässä taas nähdään tämäkin. Rumia ei uskota, vika taas itsessä kun kohdellaan huonosti. Kuvitellaan vaan.

      Itse olin ruma lapsi. Sain aina kuulla, miten mikään vaate tai hiustyyli ei sovi "ainakaan minulle". 11-vuotiaana sairastuin syömishäiriöön. Yläasteella sain kuulla, mitrn pilaan kaikki valokuva, siksi minä olin aina se joka sai ottaa kuvia muista. Ei minulla oikeita kavereita ollut, olin vaan paskaämpäri jota ei koskaan rohkaistu vaan kaikki omat itsetuntopaineet purettiin minuun. Eikä kukaan välittänyt koska olin ruma. Eräs "kaverini" kaveri tuolloin kysyi tältä "kaveriltani" miten hän kehtaa liikkua kanssani julkisilla paikoilla kun olen niin ruma.

      Luojan kiitos murrosikä pelasti lopullisesti. Sain naiselliset muodot ja tiimalasikropan. Muut sai aknen ja rasvaisen ihon, minun ihoni pysyi sileänä. Nykyään näytän ihmiseltä. Arvioisin kasvoista olevani keskivertoa hieman rumempi, mutta vartaloltani keskivertoa jopa parempi.

      Minä pelastuin pinnallisen yhteiskunnan paskalta, mutta kaikki eivät. Vika ei ole kenenkään ulkonäössä, vaan valtavirran asenteissa. Olen todella pahoillani. Asian pitäisi todellakin muuttua.

    • äärimmäisen-ruma

      Rumalla naisella ei todellakaan ole mahdollisuuksia edes NORMAALIIN elämään. Heti kun äidistäni putkahdin ulos niin elämäni oli heti siinä vaiheessa menetetty, olin nimittäin jo ruma vauvana. Mutta koska olin melko pitkälle aikuis-ikään äärimmäisen tyhmä oletin, että elämäni jotenkin tästä parantuu kun annan ajan kulua tarpeeksi. Teini-ikäisenä ja vielä 20-30 vuotiaana kuvittelin oikeasti typeryydessäni, että saisin jonkukaan miehen ja niitä todella yritin lukuisten treffien kautta, mutta kyllähän tuo selvisi, että yksikään siis ei yksikään mies ollut kiinnostunut vähääkään. Osa treffikumppaneista poistui treffipaikalta jo kun mut näkivät autonsa ikkunasta ja osa keksi tekosyitä miten livetä paikalta. Osa sitten haukkui ihan suoraan päin naamaa. Ravintolareissut oli yhtä onnettomia sillä yksikään mies ei vilkaissut mua ja jos joku vilkaisikin niin pelkästään vaan kauhistellessaan mun rumuuttani ja jotku jopa tulivat sen mulle sanomaan tai muuten vaan vittuilemaan.

      Ny 5-kymppisenä jo tajuaa, että kuinka tyhmä sitä on ollut. Kyllähän tuon nyt näki muutkin, että ei musta kukaan mies tule koskaan olemaan kiinnostunut. Mua kiusattiin rumuuteni takia jo lapsena ja sitten se jatkui tietenkin koko peruskoulun 1-9 luokan jonka jälkeen koulun lopetinkin enkä enää mennyt nihinkään kouluun koska se elämä koulussa oli yhtä helvettiä. Yläasteella haukuttiin jo siitä jos sattui vilkaisemaankaan jotain niin koko koulu haukkui sen vuoksi koska munhan olisi pitänyt vaan katsoa maahan ja hävetä omaa rumuuttani, mutta mä idiootti joskus katsoin muita nuoria ja se oli paha virhe näin rumalta. Samoin kaikki huolehti siitä, ettei koulun naulakossa oma takki ollut liian lähellä mun takkia tai osunut takkiini ja joskus näin kävi, että jonku takki kosketti mun takkia niin voi kauheeta sitä meteliä aivan kuin se mun takki olisi tartuttanut jonku ruton vähintään.

      Jo teininä ne muiden teinityttöjen äidit katsoi mua inhoten, että miks näin ruma liikkuu edes ulkona ja mua pidettiin todella suurivikaisena ulkoisesti ja annettiin ymmärtää, että mulla on pelkkiä pahoja vikoja päästä varpaisiin ja olettivat myös, että noin epämuodostuneen rumalla täytyy olla vikaa aivoissakin siksi mulle puhuttiinkin aina kuten vajakille. Ja se kiusaaminen jatkui aina aikuisiälle saakka aikuistenkin taholta erilaisissa työpaikoissa ja kursseilla. Mulle ei viimeisessäkään kurssipaikassa edes puhuttu koska inhosivat niin ulkonäköäni, silti haukkuivat keskenään mua, vaikka eivät edes tunteneet mua. Ja yksi niistä miespuolisista siellä vittuili ja teki pilaa musta siis ihan lähes 5-kymppiset ihmiset eli eivät mitään teinejä enää.

      Kyllä mä nyt olen tähän ikään mennessä jo tajunut sen rumuuteni enkä todellakaan enää edes yritä miehiä en edes kule ulkona koska tää mun rumuuteni saa ihmiset hätkähtämään ja osa jopa hypähtää ilmaan mut nähtyään. Tietenkin joka paikassa kaupoissa jne. tuijotetaan koko se aika mitä olen paikan päällä siis herkeämättä tuijotetaan, osa tuijotta suu auki ja osa kauhistelee ääneen. Sitten kuulee joidenki haukkuvan siinä kaverilleen kuinka hirveännäköinen olen ja osa yksinkin ollessaan päästää jonku äänen suustaan mut nähtyään kun niin säikähtää tai kokee inhoa ulkonöstäni.

      Olen siis täysin epäsopusuhtainen ja epäsymmetrinen kaikin puolin. Kaikki kohdat mussa riitelee keskenään ja eikä yksikään kohta sovi toisen kanssa yhteen. Mulla on kaikki yli äyräiden menevää, vaikka olen 164 cm ja 50 kiloa niin mulla on sellaisen yli 2 metrisen erittäin isoluisen ja rotevarakenteisen todell maskuliinisen miehen luustonrakenne ja se on ympätty tähän pituuteen joten koska luut eivät voi mulla mennä pituussuunnassa valtavaksi niin ne menee tietenkin leveyssuunnassa. Eli rintakehäni-selkä ja hartiat ovat järkyttävät leveät, mutta sitten alakroppani on kuin pikkupojalla eikä ole peppua vaan pakaratkin ovat suipot puolikuusta puolikkaat lättänät. Silti jalkateräni on iso eli kengänkoko 42-43 on yleensä kokoni aina ollut.

      Ja sitten nää järkyt kasvot eli nää mun kasvojen leukapiirteet ja kasvojeni kokonaiskoko on yli äyräiden menevää siksipä ihmiset tuijottaa ja kauhistellen kun en yllä edes normaali rajoissa oleviin kasvoihin vaan kasvojeni pituus ja leveys on jotain täysin käsittämätöntä ja todellakin kiinnittää jokaisen ihmisen huomion ja yksikään ihminen ei voi olla ihmettelemättä ja kauhistelematta. Tää mun rumuus aiheutta äärimmäistä vihaa ja inhoa. Sitten tässä jättimäisessä naamassa ei ole kumminkaan sopivan kokoisia suuta/huulia, silmiä vaan ne ovat jääneet pisteen kokoisiksi joten tää naaman jättimäisyys sen vuoksi korostuu entisestään. Leukapiirteeni ovat varsinkin järkyttävät ja näin järkyttävän isoja ja MASKULIINISIA leukapiirteitä ei löydy ainoaltakaan mieheltäkään maapallolta. Ja muutenkaan kun suomessa ei ole yleensä maskuliinisia miehiäkään niin tälainen äärimaskuliininen nainen on jotain täysin käsittämätöntä. En ole edes bodannut enkä käyttänyt hormoneita tms. jotta olisin näin maskuliininen vaan se on ihan pelkästä geneettistä.

    • siniporot

      Niin, maailmassa on pinnallisuutta, luodaan mielikuva ulkonäön perusteella, tuomitaan ulkonäönperusteella. Toki sillä on biologinen, evolutiotiivinen perusta, mutta kyllä nykypäivänä pitäisi olla kyky inhimillisyyteen, eikä antaa eläimellisten vaistojen liikaa ohjata.

      Ja, elämä ei ole helppoa, jos ympärillä on negatiivisia ihmisiä. Kuitenkin, ei pidä antaa negatiivisten määritellä kuka sinä olet, määrittele itse itsesi. Ole rehellinen itsellesi, realistinen, mutta älä pahoinpitele itseäsi ajatuksillasi. Arvosta itseäsi.

      Ja on asioita joita ei voi muuttaa itsessään, ne pitää vain hyväksyä. On kuitenkin asioita joihin voi vaikuttaa itse, tartu toimeen, jos asia häiritsee.

      Jos mielestäsi ympärillä on liikaa negatiivisuutta, ole sinä edes se, joka pyrkii luomaan positiivisuutta maailmaan. Se vielä palkitsee tavalla tai toisella.

      Positiivisuus on elämän ydin.

    • yltäkyllin

      Onneksi mä olen tumma ja komea mies. Naista saan aina kun haluan.

      • Unissakaikkimahdollista

        Niin varmaan.


      • monelleunta
        Unissakaikkimahdollista kirjoitti:

        Niin varmaan.

        Kyllä vaan näin on. Voisitko puolestani päättää herääkö aamulla vierestäni tyydytettynä brunette, blondi, punapää vai jos joku muu niin mikä? Yleensä pokaan mikä laatu minäkin päivänä kiinnostaa.


      • 44444444444
        monelleunta kirjoitti:

        Kyllä vaan näin on. Voisitko puolestani päättää herääkö aamulla vierestäni tyydytettynä brunette, blondi, punapää vai jos joku muu niin mikä? Yleensä pokaan mikä laatu minäkin päivänä kiinnostaa.

        Mistä näitä sikiää? Et roikkuis tääl josni olis.


    • bertilperversson

      Eihän se naisen vika ole, jos naama on kuin petolinnun perse, ja ahterikin maata viistää. Kyllähän yleensä geenit määräävät, kuka miltäkin näyttää. Pitää vain tottua omaan olemukseensa.

      • äärimmäisen-ruma

        >>>>>>>>>Pitää vain tottua omaan olemukseensa. <<<<<<<<<<<<

        Mä EN ole koskaan tottunut, en totu enkä tule koskaan tottumaankaan eikä kuukaan muukaan ole tottunut. Onneksi tämä vuosi on lähtöni vuosi.


    • emokana

      ei muuten tuu aina rumia lapsia jos on vanhemmat rumia.eikä kauniille vanhemmille tuu aina kauniita jälkeläisiä vaan usein mitättömän näköisiä.me ukon kans ollaan aika rumia mutta lapset on kuvan kauniita oikeesti.kolmella lapsista on isot ruskeat silmät ja pitkät mustat ripset ja tummatsäännölliset kulmat.kahdella lapsista on ollut kihara tukka joka vanhempana loiveni.on hymykuoppaa ja toisilla leukakuoppa ,on paksut ja pitkät hiukset.kahdella on tummat hiukset kahdella ruskeat ja yhdellä oljen vaaleat kaikilla sileä iho ja normaalikokoinen vartalo.hyvät tasaiset hampaat on kaikilla.ja kyllä on vieraatkin kehunu ja ihastellu näitä,joten ei johdu itserakkaudestani.

      • äärimmäisen-ruma

        Vaikka kuvailitkin lastesi silmien-ja hiustenväriä niin se ei ole oikeasti se ulkonäköön mitenkään vaikuttava tekijä suuntaan tai toiseen vaan pelkästään tytön/naisen luustonrakenne ratkaisee täysin eli vartalon luustonrakenne ja kasvojen etenkin leukapiirteet ja kasvojen kokonaiskoko. Itsellänikin on tummat silmät ja varsinkin nuorena oli upeat mustat paksut kihartuvat hiukset ja joista kyllä kehuja tulikin, mutta se ei auttanut mihinkään kun ulkonäkö on luuston osalta se mikä on. Näin se valitettavasti on. Pahinta siis on tytön maskuliinisuus.


      • karjuarska

        Juuri näinhän se oikeasti on. Minä ja vaimoni olemme kumpikin aivan vaaleatukkaisia ja sinisilmäisiä. Kuitenkin vaimoni on synnyttänyt kolme niin ihanaa mustaa käkkärätukkaista, jo teini-iässä olevaa lasta. Onneksi eivät tulleet ruman, harjasniskaisen isänsä kaltaisiksi.


    • äärimmäisen-ruma

      Uskon, että juuri äidissäni on se hirvittävä rumuusgeeni koska myös siskopuoleni omaa samat rumaksi tekevät ominaisuudet, vaikka meillä on eri isät. Myös siskopuoleni tytär on perinyt nämä samat rumaksi tekevät ominaisuudet ja tiedän, että sisarpuoleni tytär tulee kärsimään ja rankasti etenkin leukapiirteittensä vuoksi. Hän ei tule sen vuoksi saamaan koskaan normaalia elämää ja tuskin edes miestä joten tuon tytön elämä on kärsimystä jo heti nuoruudesta asti.

      Kuinkahan pitkälle äitini rumuusgeeni tulee kantamaan? Ilmeisesti vielä monen sukupolven verran. Tietenkin tää rumuusgeeni häviää jos äitini jälkeläiset eivät enää lisäänny lainkaan vaan se päättyy siskopuoleni lapsiin.

      Itse olin jo ihan lapsesta asti ruma ja varsinkin teini-iässä se haukkuminen, pilkkaaminen, syrjintä alkoi toden teolla ja se jatkui aina tähän päivään asti. Uskomatonta, että aikuiset ihmiset ovat niin ajattelemattomia, että kiusaavat tällaista ihmistä kuin pahaiset koulutenevat. Mutta onhan se ymmärrettävää koska olen niin pysäyttävän ruma hirviö, että kaikki siis ihan KAIKKI ihmiset rotuun, ikään, sukupuoleen, uskontoon ja vammaan katsomatta hätkähtävät ja hämmästelevät rumuuttani.

      Ihmettelen silti kuinka siskopuoleni kestää koska on aika näkyvässä ammatissa eli joutuu olemaan paljon ihmislaumojen edessä joten hänellä on itsetunto vahvempi, vaikka on yhtä ruma on kuin minä. Mua on tuijotettu ihan sairaasti suut auki ja päitä pyöritelty hämmennyksen vallassa aivan kuin se ois mun vika, että olen tämän näköinen. Olen siis koko ihmislajista TÄYSIN poikkeava ja kun ottaa huomioon, että mulla ei ole mitään vammaa vaan olen muuten vaan näin poikkeavan ja hirvittävän näköinen geneettisistä syistä.

    • setänasse

      Välttämättä sanasi eivät riitä kertomaan rumuuttasi, joten voitko laittaa kuvasi nettiin, tai vaikkapa MV-lehteen.

      • äärimmäisen-ruma

        MV- lehteenpä hyvinkin sopisi kuvani koska siellähän tuodaan yleensä muutenkin esille poikkeavien/sairaiden/terroristien, rikollisten ja murhaajien yleensä ulkomaalaistaustaisten ihmisten kuvia. Ulkonäköni kun sattuu olemaan rumuuden lisäksi myös erittäin EI suomalaisen näköinenkin jo valmiiksi eli kun muistutan enemmänkin jotain muslimia ja vielä aivan kuin jonki sairaan insestin tuloksena kehittynyt rumilus niin olisin enemmän kuin tervetullut kyseiseen lehteen. Tosin en ole ääri-terroristi vaan ääri-ruma.

        Kyllä mä kuviani aikoinani olen treffikumppaneille jakanut, mutta kuten arvata saattoi loppui yhteyden pito kuin seinään.


    • Anonyymi

      Rumuus pitäisi määritellä vammaksi.... Eläkettä pukkaa, liian ruma.

    • Anonyymi

      Siis, mitä?? "Vaalea nainen miellyttää miestä aina enemmän kuin tumma". Aivan puppua kirjoitat. Ei kannata uskoa kaikkia myyttejä ja sitä mitä media suoltaa. Minun kokemukseni on kyllä päinvastainen, miehet tuntuvat kovasti arvostavan brunetteja kaikkialla maailmassa.

    • Tiedän kyllä tuon ulkonäköä koskevan fiiliksen ja syrjinnänkin, koskaan ei ole sulhoa jonoksi ollut, eikä liiaksi kavereitakaan.

      MUTTA ajatusmaailmaa voi aina muuttaa, olen mikä olen ja ei ole pakko katsoa voi katsoa muualle.

      Ennen pelkäsi esim. suuria poilaporukoita, että mitä sieltä tulee sekä myös humalaisia miehiä, kommentteja mutta en enää.

      kaikilla meillä oikeus tällä pallolla tallustaa, olla ja mennä menoissamme.

    • Anonyymi

      Itse tykkään kyllä tummista enemmän. Olen 30v mies

    • Anonyymi

      Toisaalta.. mitä väliä onko tumma vai blondi jos naama on kuin petolinnun peräsin.
      Ei ihminen kovin paljoa pysty vaikuttamaan miltä näyttää...

    • Anonyymi

      Olen ruma ja lihava nainen. Masentunut tosi paljon.

    • Joku viisas nainen on joskus sanonut, että jos nainen ei ole kaunis 30 ikävuoteen mennessä, hän on vain tyhmä. Eli naisen tulee ottaa selvää, miten tehdä itsensä kaunis miesten silmissä. Se vaatii jonkun verran työtä ja tutkimista sekä paljon itsekuriakin (esim. laihduttamisen ja meikkaamisen kanssa), mutta olen vakuuttunut, että lähes kaikista naisista saadaan kaunis.

    • Anonyymi

      Höpöhöpöpöö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe