Kuka osaa neuvoa???

onnetonarpinaama

Aion tilata TCA-happoa,sillä ihoni on epätasainen aknen jäljiltä.Olen lukenut paljon tästä aineesta,mutta se on jäänyt epäselväksi,että miten se oikeasti levitetään että tulee tasaisesti??Miten te olette tehneet sen ja auttoiko? Miltä näytti ensimmäisen kerran jälkeen? Toivon vastauksia juuri teiltä,jotka olette käyttäneet tätä arpiin.Olen erittäin kiitollinen vastauksista!

Minulla ei siis todellakaan ole vara mennä tekemään tätä ammattilaisella.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnetonarpinaama

      Laitetaanko se koko kasvoille vai voiko laittaa vain arpien päälle?

    • roopeÅ

      Käy ihotautilääkärillä tai kosmetologilla joka tekee hoitoja. Itsellä auttoi

      • onnetonarpinaama

        Eikös tuo maksa hirveästi?Tietysti menisin ennemmin ammattilaiselle,mutta kun ei yksinkertaisesti vain pysty menemään.


    • xzxzc

      Laita ensin pieni alue kerrallaan jos et oo enneb tehnyt. Mä kävin ammattilaisella ja sielä ne kyl laitto jollain puuterihuiskun tyyppisellä koko kasvot. Ite laitan kotona salisyylihapolla tulee huomattavadti edullisemmaks ku maksaa kosmetologilla 100e kerta ... tca:ssa kävin kerran ja se huvi makso melkeen 300e

      • onnetonarpinaama

        Eikö sitten auttanut,jos olet noin usein tehnyt hoitoja? Miten meni tuo tca-hoito?


      • vbnbvnn

        Se auttaa parhaiten sarja hoitona ja koska oon ollu varovainen ja alussa sekotin vettä mukaan. Tca meni hyvin ,kyllähän se poltti ja kirveli loppua kohten aika vahvasti mutta olen tyytyväinen vaikkka lompakkoon se kirveli eniten...no sain järkyttävät pigmentti "viikset" huulestani huomattavasti haaleemaks,minulla siis kasvoissa pigmentti (melasma) läiskiä ja värin epätasasuutta.


    • xzxzc

      Hei muuten mistä tilaat ne hapot? Ku mä tilasin chemical peel shopilta ja sielt tuli kyl ohjeetkin mukana ja sähän voit aina soittaa sinne myynti paikkaan ja kysyä neuvoa :)

      • onnetonarpinaama

        Kiitos vinkistä.Tilaankin tuolta. :)


      • vanulappuparas

        Millä levitit sen hapon???


    • tietääääkökukaantätä

      Tein tca-kuorinnan 20% liuoksella.Iho kuoriutui tosi hyvin ja näytti että kuorinta auttoikin ja olin tyytyväinen.Nyt pari viikkoa kuorinnasta huomasin,että tietyssä valossa ihoni on arpisempi kuin ennen!!Mitä siis on tapahtunut????

    • varoittava-esimerkki
      • luulenma

        Tuo oli kyllä hyvä ja varoittava esimerkki,mutta nämä tuotteet mitä tilataan suomesta ja ovat mietoja,niin ovat kyllä turvallisia käyttää.


    • niiinnnaaaa

      Mä oon levittäny vanu puikolla ja pienrn alueen kerralla. Happojen kanssa pitää aina olla varovainen eikä se sovi kaikille. Ja siks suositellaan alottaan miedoilla pitosuuksilla tai laimentamaan vedenkaa ja ensin testaamaan pienelle aluellee että näkee miten ihoreagoi. Mä oon tehny salisyyöihapolla kotona n.10kertaa ja mulle ei mitään oireita oo tullut...mutta ihminen on yksilö!

      • kiitänvastaksesta

        Mut eikö vanupuikolla se levittäydy epätasaisesti?? Jotenkin kuvittelisi,että vanulapulla tulisi tasaisempi levitys..


      • kiinnostaakovasti

        Onko tuo salisyylihappohoito sellainen,että joutuu olemaan kotona piilossa monta päivää?? :) Pystyykö meikkaamaan?


      • niiinnnaaa

        Mä oon aina laittani iltasin salis.hapon että saa yön yli rauhas levätä. Ohjeen mukaan suosituksissa lukee et pitäs mielellään olla seuraava päivä ilman meikkiä mutta kyl mä oon meikannu ainakin. Punotus hävinny yöllä ja n. 3-4 päivän päästä iho alkanu hilseileen . Sillon ku kävon lääkärillä tca hoidos sillon jouduin oleen piiöos ja oöin ihan punanen pari päivää sit ruskee ja sit alko naamast irtoon ja roikkuun isoja suikaleita ,hirveen näköstä :D


      • nnnniiiinaa

        Mä oon laittanu niin pieniä alueita joten uskon et vanupuikko on helpompi siihen. Isoihin kohtiin suositellaan sellast sivellintä usein.


      • tihtahtoo
        niiinnnaaa kirjoitti:

        Mä oon aina laittani iltasin salis.hapon että saa yön yli rauhas levätä. Ohjeen mukaan suosituksissa lukee et pitäs mielellään olla seuraava päivä ilman meikkiä mutta kyl mä oon meikannu ainakin. Punotus hävinny yöllä ja n. 3-4 päivän päästä iho alkanu hilseileen . Sillon ku kävon lääkärillä tca hoidos sillon jouduin oleen piiöos ja oöin ihan punanen pari päivää sit ruskee ja sit alko naamast irtoon ja roikkuun isoja suikaleita ,hirveen näköstä :D

        Toi salisyylihappo on siis sellasta,että voi elää normielämää meikkien kanssa? Tuo olis tärkeetä tietää,ku en ehdi nyt lomailemaan.Sekös sit vaan vähän hilseilee?Auttaako se muka arpiin?


    • erittäinpettynyt

      Outoa toi happo.Ensimmäiset päivät ihon kuoriutumise jälkeen tuntuu,että iho sileni ja arvet väheni.Muutaman päivän päästä kaikki on ennallaan niinku ei olisi mitään tehnytkään.Humpuukia! Olen sentään kolme kertaa jo tehnyt ja arvet ei kuitenkaan mitään syviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe