Järkeä marketeissa asioimiseen Kuopiolaiset!!

omakauppiaasi

Olen kiinnittänyt muutamaan seikkaan huomiota teissä arvon asiakkaat.
Te voitte painaa sen maksukorttinne sinne maksupäätteen loven pohjaan heti kun tulette edellisen asiakkaan jäljessä kassalle.
Vai luuletteko että tilinne tyhjenee jos se kortti on siellä kun kassaneiti käsittelee ostoksianne.
Huvittaa kun moni laittaa korttinsa puoleenväliin ja vasta sitten pohjaan kun kassa kertoo summan.

Toinen asia joissa on syytä skarpata on se että otatte sen kortin käteen jo valmiiksi kun tulette kassalle ettekä mene lastaamaan tavaroita hihnan päähän ja sitten kun kassa kertoo summan ryhdytte etsimään korttia.
Näillä pienillä nikseillä saadaan läpimeno aikoja lyhennettyä sillä kun päivässä on satoja tumpuloivia asiakkaita niin se näkyy heti kaupan kustannuksissa. Vai haluatteko että nostan hintoja?

Sitten eräs asia johon toivon parannusta on tämä tomaatin ostaminen,MITÄ VARTEN SEN TOMAATIN VALINTA ON NIIN HANKALAA.
Päältä otetaan järjestään eikä valikoida niitä kuin mikäkin hullu.
Sitten tämä irtokarkki asia lopuksi, JOS SE LATTIALLE PUDOTTELU EI LOPU NIIN MINÄ RYHDYN LAITTAMAAN LATTIALLE PUDONNEET KARAMELLIT TAKAISIN SINNE LAARIIN ja nostan hintoja entisestään.

Ystävällisin terveisin Oma Kauppiaasi.

122

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Umpihullu1

      Kyllä ei tarvitse käsiinhajoavia tomaatteja ostaa jos ei halua!

    • ihminensekassakinon

      Asiassa on ihan hyviä pointteja, mutta taitaa olla kirjoittajasta kauppias aikas kaukana. Muutama lisä seikka tuohon nopeaan kassa toimintaan:
      -Tarkastakaa kuitti sitten kun olette pakanneet, jottei kassan tarvitse odottaa milloin hihna tyhjenee
      - Ottakaa ne bonari yms. etusetelikuponkihässäkät esille reilusti ennen kassaa, plussat ja s-edut voi höylätä ennen viimeista tuotetta, ei tarvitse hätäillä pisteiden perään tulee ne kaikki vaikka höylää kortin ennen viimeistä tuotetta.
      - Jos on hirveästi niitä ostoksia niin niiden pakkaamisen voi aloittaa heti eikä vasta maksun jälkeen.
      - Ja jos joku tuote ei olekkaan tarjous hintaan jonka olitte nähneet lehdessä kaksi viikkoa sitten, se ei ole kassatyöntekijän vika että tuote ei olekaan 20 senttiä halvempi joten voi puhua hänelle kuin ihmiselle.

      • 14-2

        Suomalaiset ovat liian tyhmiä. Eivät osanneet käyttää Lidlin lyhyitä kassapöytiä.

        Sehän on varastamista jos pakkaa ennen maksamista.


      • laiskalassi

        "...........plussat ja s-edut voi höylätä ennen viimeista tuotetta, ............."

        Ei läheskään aina onnistu. Kassat menevät usein tukkoon juuri tuon bonuskortin asettamisen jälkeen. Näin on ainakin S-ryhmän kaupoissa. En laita korttia ennen aikojaan päätteelle. Sitten toinen epäkohta on se, että kassa sulloo apinanraivolla ostokset eteenpäin ja sitten ihmettelee, että asiakas on hidas. Parhaat sullojakassat löytyvät cittareista ja prismoista riippumatta paikkakunnasta.
        Lisää vaan kassoja töihin! Nykyisin kuulutetaan jatkuvasti kassalle lisäapua.

        Että kauppa saa sitä mitä tilaa.


      • itasiantuntija

        Ei taatusti mene pääte tukkoon sen takia vaikka laittaa s-etukortin sinne kitaan kun saapuu kassalle.
        Tällöin voitte heti valita ruutuun tulevasta kahdesta vaihtoehdosta haluamanne kohdan josta painaa.


      • laiskalassi

        Kuitenkin juuri näin tapahtuu ja kortin joutuu poistamaan ja kassa painelee joitain nappeja ja käskee uudelleen laittamaan BONUS-kortin paikalleen. Miksi näin?


      • järkeäasiontiin

        Jokin muu aiheuttaa tämän ongelman, HETI vaan kortti pohjaan ja valitsette bonus tai debit ja sitten pakkaamaan pussiin tavaroita ja kun toiseksi viimeistä tuotetta viivakoodilla luetaan niin kipin kapin näppäilemään tunnusluku.

        Näin tekee järkevä kuluttaja.


      • laiskalassi
        järkeäasiontiin kirjoitti:

        Jokin muu aiheuttaa tämän ongelman, HETI vaan kortti pohjaan ja valitsette bonus tai debit ja sitten pakkaamaan pussiin tavaroita ja kun toiseksi viimeistä tuotetta viivakoodilla luetaan niin kipin kapin näppäilemään tunnusluku.

        Näin tekee järkevä kuluttaja.

        Mikä jokin muu? Väitätkö, että näillä ei ole syy-seuraus-suhdetta?
        Nyt vikiset turhasta, laittakaa kassoja lisää auki!


      • kaupunkilaisuutta
        järkeäasiontiin kirjoitti:

        Jokin muu aiheuttaa tämän ongelman, HETI vaan kortti pohjaan ja valitsette bonus tai debit ja sitten pakkaamaan pussiin tavaroita ja kun toiseksi viimeistä tuotetta viivakoodilla luetaan niin kipin kapin näppäilemään tunnusluku.

        Näin tekee järkevä kuluttaja.

        On niin naurettavaa tämä savolaisten hoppu ja vaatimukset toisten asiakkaiden toimimisesta haluamallanne tavalla siis käyden pakkaamassa ostoksiaan ennen maksua. Olette oikeasti niin maalaisia tuollaisine vaatimuksinne. Tahallista hidastelua ei tietenkään kenenkään pidä tehdä, mutta maksun jälkeen normaalilla tahdilla pakkaaminen on normaalia toimintaa. Pikku vinkkinä voisi myös mainita, että ehkäpä kannattaisi laittaa se kapula omien ostoksiensa perään, jotta ei tule maksetuksi seuraavan asiakkaan ostoksia. Tuo kapulan laittamatta jättäminen tuntuu olevan täällä tapana varsinkin näillä tekohoppuisilla.


      • Deutschlehrerin
        14-2 kirjoitti:

        Suomalaiset ovat liian tyhmiä. Eivät osanneet käyttää Lidlin lyhyitä kassapöytiä.

        Sehän on varastamista jos pakkaa ennen maksamista.

        Ei minulla ainakaan koskaan ollut mitään ongelmaa niiden käytön osaamisessa. En silti halunnut plarata ostoksiani moneen kertaan kärryyn, pois kärrystä, kärryyn... Lidlin lyhyet kassapöydät olivat yksinkertaisesti äärimmäisen epäkäytännöllisiä - asiakkaan kannalta.


      • spugejen.kauppa
        Deutschlehrerin kirjoitti:

        Ei minulla ainakaan koskaan ollut mitään ongelmaa niiden käytön osaamisessa. En silti halunnut plarata ostoksiani moneen kertaan kärryyn, pois kärrystä, kärryyn... Lidlin lyhyet kassapöydät olivat yksinkertaisesti äärimmäisen epäkäytännöllisiä - asiakkaan kannalta.

        Lidli on köyhien kauppa. Ne kaksi saksalaista kiljuolutpulloa mahtuu sille 20 cm:n hihnalle tietenkin.


    • eituuhävikkiä

      Kyllä te pikkukauppiaat myyttekin ne kaikki lattialle pudonneet! Parasta ennen päivä umpeutumassa tuotteet on aina ekana tyrkyllä. Juu, sieltä takaa täytyy aina tuoretta kaivella, jos meinaa että useamman päivän säilyy.

      • ihminensekassakinon

        No sehän on hyvää pisnestä laittaa tuoreimmat tuotteet eteen ja vanhat taakse? jos sinä ostat sen seuraavana päivänä vanhaksi menevän jauhelihan mikä on siinä hyllyn etu osassa ja paistat sen kuitenkin samana päivänä niin mitä sinä siinä häviät? kaupalle tulee vähemmän hävikkiä täten hinnatkin saattaisi pysyä alempana pidempään. Sama on myös mummelit jotka puristelee kaikki leivät pilalle kun pitää tuoreinta etsiä...


      • Kuluttajakuningas

        Ja paskanmarjat. Se on kauppiaan tehtävä hankkia tavaraa sopivasti niin, että läpimenoajat ovat menekin mukaiset. Meillä ainakin tehdään ruokaostokset kerran viikossa, joten kaikkia ostettuja lihoja ei todellakaan paistella samana tai seuraavana päivänä. Samasta syystä ei myöskään ostella mätänemispisteessä olevia tomaatteja, tai muitakaan tuotteita, joissa viimeinen käyttöpäivä on parin päivän sisällä. Jos tuoreempaa ei ole, niin sitten mennään muualle ostoksille.

        Kassoja en ole koskaan näistä asioista moittinut, koska olen itsekin ollut joskus asiakaspalvelualalla, ja tiedän, että yleensä jos tällaiset asiat ovat jossain paikassa jatkuvasti perseellään, niin todennäköisimmin syy on siellä organisaatiokaavion ylemmillä portailla.


      • eituuhävikkiä

        Juurikin näin! Kyllä kaupoista ( myös niistä pienemmistä) täytyy saada tuoreet tuotteet, ei sitä koko kassillista sapuskaa samana iltana syödä.


    • lsjfklsdjfdsl

      only in finland, kauppias sanelee kuinka asiakkaiden tulee käyttäytyä. Ei ihme ettei tästä koskaan tule palveluyhteiskuntaa...

      • öujghjgf

        Rajansa se on palvelullakin. Vaikka asiakas on kuningas, ei hän kuitenkaan ole tyranni.


      • skjfklasjkggj

        Esim. tuo läpimenoajoilla asiakkaan hoputtaminen, kassan työ on helppoa ja sujuu siksi nopeasti, ei tarvitse kuin viuhtoa ostokset viivakoodilukijasta läpi, kertoa loppusumma ja odotella sitten että asiakas saa tehtyä maksamisen, tietysti ne korttipäätteet yleensä temppuilevat ja ovat muutenkin hitaita, lisäksi asiakkaan pitää suorittaa vielä ostosten pakkaamistyö mikä voi olla hidasta, varsinkin kassan työhön verrattuna. Kaikki asiakkaana käyvät ihmiset eivät syystä tai toisesta vain ole supernopeita asioijia ja pakkaajia, samalla pitäisi ne lompakot ja kortitkin huolehtia talteen etteivät unohdu mihinkään.

        Palkatkaa useampia kassoja jos ne läpimenoajat ovat niin tärkeitä!! Monesti näkee että vaikka jonot ovat pitkiä niin silti on marketeissa kassakoneita seisomassa työttömänä, eipä näytä läpimenoajat olevan kovin tärkeä asia...

        En pidä siitä ollenkaan että asiakkaalle ulkoistetaan röyhkeiden pankkien esimerkkiä seuraten ennen pankille tai kaupalle kuuluneet työt ja sitten vielä hoputetaan ja käskytetään ikäänkuin asiakas olisikin firman työntekijä!! Tästä yhteiskunnasta on tätä menoa muodostunut erittäin vittumainen paikka, palveluasenteesta ei ole tietoakaan!!


      • Pienestäselähteevaan

        Ja vielä: JOS tahdotte että asiakas pakkaa tuotteet nopeasti ja jouhevasti ITSE ennen maksua, vetäkää kassat ENSIMMÄISENÄ läpi se MUOVIPUSSI siten ettei sitä aina tarvitse odottaa ostosten kanssa hihnan päässä!! Tehkää kauppiaat jokin toimintaohje asiasta koska tätä ei kukaan tajua!! MV!! Ja ellei tällaisia asioita älytä tehdä käytännössä kassoilla, boikotoikaa ihmiset "itsepalvelua" aina kun voitte, kyllä alkaa porukat työllistyä kun emme enää tee asiakkaana myyjien töitä ja maksa siitä!!


      • ihminensekassakinon

        Voisiko asiakas itse laittaa ne muovipussit vaikka ensimmäiseksi siihen tuotteiden päälle niin ne on helpompi saada ensimmäisenä lyötyä kassasta läpi?


      • alkakaapastajutajo

        Voisiko se KASSA kaivella sen pussin ENSIMMÄISENÄ viivakoodilaitteen läpi hihnalle, koska asiakas yleensä sen viimeisenä ottaa kassalla ja harvoin alimmaksi kärryynsä laittaa... ei yhtään auta tuo kommentti että tämä laitetaan asiakkaan viaksi koska KASSA se ne tuotteet koodilaitteen läpi vetää. Vika on vain ja ainoastaan sen, joka tuotteita siitä kassan läpi vetää eli kassan.

        Eli vielä kerran: KASSAN tehtävä se pussi on OTTAA ensimmäisenä hihnalla olevista tuotteista asiakkaalle, koska hän se siinä työssä ja on ja hänen tehtävänsä on vetää tuotteet kassan läpi. Jos asiakas on laittanut pussinsa jonnekin tavaroiden alle avaatte vaan yhden (1) kerran suunne palvelutilanteessa ja sanotte "saisinko muovipussin ensimmäisenä sieltä alta"?

        Pahimmillaan kassat paiskovat pullat ja jugurtit ja kovat kahvipaketit nauhalle sekaisin, siten että muovipussi JÄTETÄÄN viimeiseksi hihnalle ja paiskataan ostosten päälle lopuksi, hihnan annetaan v-ttuillessan jyrrätä niin kauan että ostetut tuotteet muussantuvat ellet pakkaa niitä hengen hädässä pussiin samalla kun muut asiakkaat jo tulevat niskaan hihnalla.

        Eikö todellakaan ole ilmiselvä näin simppeli asia? Boikotoikaa ihmiset kaikkia "siivoa itse jälkesi" palveluja joissa asiakas pakotetaan maksamaan sama raha siitä että joutuu roskien ja paskan seassa asioimaan ja maksamaan siitä täsmälleen saman summan kuin jossakin pikkupaikassa jossa myös palveluun kuuluvat siistit tilat asiakkaan itsensä niitä siivoamatta sekä ostettujen tuotteiden laitto pussiin asiakaspalvelijan toimesta!!


      • ihminensekassakinon

        Kyllä itselläni aina on toiminut se että laittaa pussit ensimmäiseksi ja PÄÄLIMMÄISEKSI niin kassalla ei ole muuta mahdollisuutta kuin laittaa se kassi ekana läpi, taitaa asiakkaassa olla aika paljon aaaasiakasta.


      • asiakaspalvelijahän
        alkakaapastajutajo kirjoitti:

        Voisiko se KASSA kaivella sen pussin ENSIMMÄISENÄ viivakoodilaitteen läpi hihnalle, koska asiakas yleensä sen viimeisenä ottaa kassalla ja harvoin alimmaksi kärryynsä laittaa... ei yhtään auta tuo kommentti että tämä laitetaan asiakkaan viaksi koska KASSA se ne tuotteet koodilaitteen läpi vetää. Vika on vain ja ainoastaan sen, joka tuotteita siitä kassan läpi vetää eli kassan.

        Eli vielä kerran: KASSAN tehtävä se pussi on OTTAA ensimmäisenä hihnalla olevista tuotteista asiakkaalle, koska hän se siinä työssä ja on ja hänen tehtävänsä on vetää tuotteet kassan läpi. Jos asiakas on laittanut pussinsa jonnekin tavaroiden alle avaatte vaan yhden (1) kerran suunne palvelutilanteessa ja sanotte "saisinko muovipussin ensimmäisenä sieltä alta"?

        Pahimmillaan kassat paiskovat pullat ja jugurtit ja kovat kahvipaketit nauhalle sekaisin, siten että muovipussi JÄTETÄÄN viimeiseksi hihnalle ja paiskataan ostosten päälle lopuksi, hihnan annetaan v-ttuillessan jyrrätä niin kauan että ostetut tuotteet muussantuvat ellet pakkaa niitä hengen hädässä pussiin samalla kun muut asiakkaat jo tulevat niskaan hihnalla.

        Eikö todellakaan ole ilmiselvä näin simppeli asia? Boikotoikaa ihmiset kaikkia "siivoa itse jälkesi" palveluja joissa asiakas pakotetaan maksamaan sama raha siitä että joutuu roskien ja paskan seassa asioimaan ja maksamaan siitä täsmälleen saman summan kuin jossakin pikkupaikassa jossa myös palveluun kuuluvat siistit tilat asiakkaan itsensä niitä siivoamatta sekä ostettujen tuotteiden laitto pussiin asiakaspalvelijan toimesta!!

        "Jos asiakas on laittanut pussinsa jonnekin tavaroiden alle avaatte vaan yhden (1) kerran suunne palvelutilanteessa ja sanotte "saisinko muovipussin ensimmäisenä sieltä alta"?"

        Tuota moni asiakas pitäisi törkeänä vittuiluna, että eikö asiakas muka älyä itse laittaa pussia päällimmäiseksi.


      • watsii
        asiakaspalvelijahän kirjoitti:

        "Jos asiakas on laittanut pussinsa jonnekin tavaroiden alle avaatte vaan yhden (1) kerran suunne palvelutilanteessa ja sanotte "saisinko muovipussin ensimmäisenä sieltä alta"?"

        Tuota moni asiakas pitäisi törkeänä vittuiluna, että eikö asiakas muka älyä itse laittaa pussia päällimmäiseksi.

        Meillä päin iso ja pieni kauppias on hoitanut moisen asian. Täällä joko kassa pakkaa tavarat tai sitten siinä kassalla on erillinen työntekijä pakkaamassa tavarat. Suomessa ei saa kunnon palvelua missään.


      • wqdfgfgg
        watsii kirjoitti:

        Meillä päin iso ja pieni kauppias on hoitanut moisen asian. Täällä joko kassa pakkaa tavarat tai sitten siinä kassalla on erillinen työntekijä pakkaamassa tavarat. Suomessa ei saa kunnon palvelua missään.

        Ei se palvelu ole kuulemma muuallakaan sen kummempaa, paitsi ehkä turistikeskuksissa, joissa paikalliset kyttäävät himoiten turistien lihavia lompakkoja.
        Esmi. Saksassakin kassat ovat aivan ihan yhtä naama norsunvitulla kuin Suomessakin.


      • RoskiaTulostimessa
        öujghjgf kirjoitti:

        Rajansa se on palvelullakin. Vaikka asiakas on kuningas, ei hän kuitenkaan ole tyranni.

        Enpä näe tässä ketjussa kenenkään antaneenkaan asiakkaalle itsevaltiaan oikeuksia. Omassa kaupassaan kauppias saa ihan rauhassa pomottaa asiakkaita niin paljon kuin tahtoo - niin kauan kuin hänellä on asiakkaita. Missä sitten lienee syy, jos asiakkaat pikkuhiljaa siirtyvät muihin myymälöihin...


    • hymyssäsuinkaupassa

      Vain täällä Savossa olen nähnyt sitä, että kassalla työnnetään toisen asiakkaan ostoksia samaan välikköön pakkaavan asiakkaan ostosten kanssa. Muualla osataan ja ennenkaikkea halutaan seurata tilan vapautumista "pakkausosastolla" ja hidastetaan kassatoimintaa sen mukaan. Täällä ollaan muka niin kiireisiä ja se koskee myös asikkaita. Ihan naurattaa tämä tekohoppu " citysavossa". Toinen ärsyttävä oikeastaan hyvin maalainen tapa täällä on myös se, että ostoskärryt jätetään seisomaan keskelle käytäviä. Sehän on ihan sama kuin seisoskelu juttelemassa keskellä ovensuuta.

      • sljfskjgfdl

        Anttilassakin mualaeset jäävät seisomaan liukuportaiden yläpäähän ja suunnittelemaan että kumpaankohan suuntaan sitä kääntyisi tästä... vai onko vaihdelaatikon synkronointi paskana kun ei saada liukuportaissa seisomisen jälkeen pykälää silmään ja kytkintä ylös...


      • Dummkopf

        Joidenkin kassojen tai kauppiaiden esittämä idioottimainen vaatimus, että asiakkaan pitäisi pakata ostoksensa tietyllä nopeudella, on kyllä törkeydessään ylivoimainen. Olen satavarma, että yksikään asiakas ei hidastele kamojen pakkaamisessa sen enempää typeryyttään kuin silkkaa v!ttumaisuuttaankaan.

        Jos kassahihna ruuhkautuu, vika on kaikessa muussa, mutta ei asiakkaassa. Pitäisikö hänen jonkun mielestä oikeasti samaan aikaan viedä kärryä paikalleen, ottaa kortteja esiin, pitää niitä valmiina, höylätä niitä, laittaa niitä takaisin lompakkoon ja lompakkoa laukkuun, latoa tavaroita nauhalle ja pakata niitä kassiin? Lisätään tähän vielä pari pientä lasta...


      • hymyssäsuinkaupassa
        sljfskjgfdl kirjoitti:

        Anttilassakin mualaeset jäävät seisomaan liukuportaiden yläpäähän ja suunnittelemaan että kumpaankohan suuntaan sitä kääntyisi tästä... vai onko vaihdelaatikon synkronointi paskana kun ei saada liukuportaissa seisomisen jälkeen pykälää silmään ja kytkintä ylös...

        Kaikissa liukuportaissa nämä maalaiskaupunkilaiset seisovat aina vierekkäin. Voisi olla hyvä,jos kuopiolaiset pitäisivät silmät auki vieraillessaan suuremmassa maailmassa.


      • mcfmklsdfmkl
        hymyssäsuinkaupassa kirjoitti:

        Kaikissa liukuportaissa nämä maalaiskaupunkilaiset seisovat aina vierekkäin. Voisi olla hyvä,jos kuopiolaiset pitäisivät silmät auki vieraillessaan suuremmassa maailmassa.

        Etenkin ämmät. Liukuportaissa seistään vierekkäin ettei vahingossakaan pääse ohi.


    • syöite

      Ahaa, eli joku jos sikailee niin kostat sitten kaikille, mukaanlukien rehelliset asiakkaat. Et kertonut minkä kaupan kauppias olet mutta välttääkseni joutumasta sinun kauppaan asioin vastedes ainoastaan isoissa marketeissa missä pikkukauppiaat ei koita hyppiä silmille. Moni muukin jos näin tekee niin saat pian laittaa lapun luukulle ja syödä itse lattialta ne irtokarkkisi. Kiitos ja hei.

    • HyiHittolainen

      Kyllä minusta olisi mukava, jos ihmiset peseytyisivät ennen kaupassa käyntiä. Aika usein törmää tyyppeihin, jotka ovat peseytyneet edellisenä kesänä, jos silloinkaan!!!! Tiedätte varmaan tunteen....

      • hiellä_ja_vaivalla_manit

        Valitettavasti joskus joutuu käymään suoraan töiden jälkeen kaupassa vaikka olisi kuinka hikinen, kaikkien työt ei nimittäin ole mitään ilmastoidussa toimistossa istuskelua...


      • onsevaikeeta3269

        Silloin voi itse siirtyä kauemmas jos haju haittaa, olen huomannut toimivaksi ratkaisuksi. Vaikka kassajonossa voi siirtyä taaksepäin ja mumista että unohtuipa se...


      • Hien_ja_paskan_haju

        on savolaisten mölliköiden perushaju joka luo vain kodikasta tunnelmaa kaupantekotilanteeseen ja tinkimiseen. Jos ei haju häiritse itseä, ei se saisi häiritä muitakaan asiakkaita.


    • tenaleidit

      Keski-iän ylittäneet mummot, tökkivät usein kassajonossa ostoskärryillä! Muutaman kerran olen huomauttanut asiasta. Vastaus tullut tyyliin: En huommannut yhtään (muka)!! Kärryt kintuille, että silleen.

    • Onnellinen_

      Mihinkä teillä on ihmiset kiire? Valmiissa maailmassa. Naurattaa kahtoa teitä liikenteessä kuin muuallakin. Ohittelijat ja etuilijat ja ryntäilijät. Tajuatteko miten idioottimaiselta käytös näyttää rauhallisten normaalien ihmisten seassa? Kaikella on aikansa, myös elämällä. Tee siitä siis mukava ja kiireetön, älä kiirehdi muiden odotusten takia vaan tee asiat niin kuin ne kerkeää tehdä normaalisti ei kiirehtimällä. Vanha viisaus--> Hosumalla huono tulloo. :)

      • pikkupussi

        Mutta yleensä ne pahimmat ohittajat ja narisijat on keski-iän ylittäneet naiset ja auta armias jos ne ei saa niitä jukurtteja pieneen pussiin niin alkaa huuto...


    • Kiire_kiire_kiire

      Niin, mihinkä? Hautaan?

    • lkfjsdkjdljd

      Älä kauppias viitsi valittaa kuin akka, ei ole olemassa täydellisyyttä ja nuo pikku jutut nyt vain kuuluvat työhösi eivätkä katoa vaikka kuinka valittaisit. Asiakkaan tehtävä ei ole miellyttää kauppiasta, kauppiaan työ on miellyttää asiakasta. Jos et sitä kestä niin vaihda alaa.

      • asiakkaitakaikki

        Siinä taas kuningasidea. Vaihda alaa, jos et kestä. Suomessa taitaa olla 350000 alanvaihtajaa, jotka kuitenkaan eivät ole sitä uutta työtä löytäneet.
        Asiakkailta toivoisi ymmärrystä asiakaspalvelija kohtaan ja sitä , että ostaisivat mahdollisiman paljon kotimaisia tuotteita, vaikka ne vähän kalliimpia yleensä ovatkin.
        Näiden kuninkaan asenteella asioivien asiakkaiden kannattaa huomioida, että ne asiakaspalvelijatkin ovat asiakkaita, tiedä, vaikka asioivat juuri niiden sikailija-asiakkaiden asiakkaina.


      • fjsdkfjsklgj

        Miten kotimaiset tai ulkomaiset tuotteet liittyvät mitenkään asiakaspalveluun tai kassakäyttäytymiseen?
        Suomen työttömyysongelma ei johdu siitä miten marketeissa asioidaan tai alanvaihtajista, moni ei ole saanut vielä edes sitä ensimmäistäkään työpaikkaansa. Työttömyys johtuu Suomen valtion harjoittamasta kohtuuttoman raskaasta verotuksesta mikä pilaa kaiken.
        Olen itse töissäoleva mutta en asiakaspalvelualalla. Omassakin työssä on paljon "epämukavuustekijöitä" mille nyt ei vain näytä voivan mitään, sama se on joka ammatissa, myös asiakaspalvelussa ja kaupanpidossa. Voit toki lähteä sille valittamisen linjalle mutta myrkytät sillä vain oman ja muiden ilmapiirin jos et voi hyväksyä että joka asiassa on myös negatiivinen puoli, ei ole olemassa täydellisyyttä kuin korkeintaan jossain satukirjoissa!


      • Taapero116
        fjsdkfjsklgj kirjoitti:

        Miten kotimaiset tai ulkomaiset tuotteet liittyvät mitenkään asiakaspalveluun tai kassakäyttäytymiseen?
        Suomen työttömyysongelma ei johdu siitä miten marketeissa asioidaan tai alanvaihtajista, moni ei ole saanut vielä edes sitä ensimmäistäkään työpaikkaansa. Työttömyys johtuu Suomen valtion harjoittamasta kohtuuttoman raskaasta verotuksesta mikä pilaa kaiken.
        Olen itse töissäoleva mutta en asiakaspalvelualalla. Omassakin työssä on paljon "epämukavuustekijöitä" mille nyt ei vain näytä voivan mitään, sama se on joka ammatissa, myös asiakaspalvelussa ja kaupanpidossa. Voit toki lähteä sille valittamisen linjalle mutta myrkytät sillä vain oman ja muiden ilmapiirin jos et voi hyväksyä että joka asiassa on myös negatiivinen puoli, ei ole olemassa täydellisyyttä kuin korkeintaan jossain satukirjoissa!

        Meillä on kaikilla töissä Teflon-haalarit, joihin eivät turhat nurinat tartu. Suosittelen, niin elämä töissä on paljon helpompaa ja hauskempaa! Osa käyttää niitä kotonakin!


    • kaupankävijä

      No, kortti työnnetään loveen vasta kun lukija antaa luvan "aseta kortti lukijaan".
      Jos on noin sekunttikiire voi asiakasta pyytää laittamaan sen kortin myös aikaisemmin. K-ja S-ryhmän kaupoissa on muutenkin aina sipulit, porkkanat, punajuuret ym.yleensä aina homeisia. Kas kun lidleissä tälläiset ovat harvinaisia.

    • Jonottaja

      AAMEN! Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa ainakin tuossa korttiasiassa! Tavarat tiskille, samantien mahdolliset bonuskortit laitteeseen ja tämän jälkeen mahdollinen maksukortti - ei juntinkaan todellakaan tarvitse odottaa että kaikki ostokset on Piipautettu!! Sitten on näitä Olevinaan Huomaavaisia idiootteja, jotka menevät kyllä pakkaamaan tavaransa "alta pois" sillä aikaa kun kassa niitä käsittelee, mutta kun kaikki on valmista, lyllerretään sitten kaivamaan sitä lompakkoa ja kortteja kassin pohjalta. Kyllä tänne "maallekin" pitäisi saada pikakassat, joissa ei laitettaisi viilejä pikkupussiin ja kortinkäyttöönkin vaadittaisiin lupakirja, tai edes peruskoulun päästötodistus!!!

      • ongelmako

        Pikakassoilla ei rajoiteta kortinkäyttöä eikä sitä nykyaikana enää voitaisi tehdäkään. Niillä on tavallisesti rajoitus vain korkeintaan 5 ostokseen. Kaupungeissa maksetaan ensin ostokset ja vasta sitten mennään pakkaamaan. Siinä piippausten aikana sitten monet käyttävät laitteessa kanta-asiakaskorttinsa. Ei ole oikeasti mitään merkitystä laittaako maksukorttinsa vasta loppusumman tultua vai ennen sitä. Vain kaupunkilaisuutta leikkivillä maalaiskuopiolaisilla tulee edes mieleen ohjeistaa muita moisesta seikasta. Ottakaa lungimmin.


      • VälinpitämättömyysSUCKS

        "Ei ole oikeasti mitään merkitystä laittaako maksukorttinsa vasta loppusumman tultua vai ennen sitä. Vain kaupunkilaisuutta leikkivillä maalaiskuopiolaisilla tulee edes mieleen ohjeistaa muita moisesta seikasta. "

        Tästäpä päästäänkin asian ytimeen, ei sillä ole SINULLE mitään merkitystä, koska SINÄ olet kassalla, SINULLA ei ole kiire mihinkään ja SINUN jälkeesi tulevat eivät SINUN napaasi kutita.. Sama asennevamma tulee esiin risteyksissä. Kun Maaningan ruusperit ryhmittyvät punaisissa valoissa jonoon, jätetään kunnon 5 metrin turvaväli edellä olevaan. Kyllähän MINÄ valoista sitten ehdin mennä, mutta kolmannen Minun jälkeen turhaa ja tyhjää väliä on jo 15 metriä.


      • ongelmako
        VälinpitämättömyysSUCKS kirjoitti:

        "Ei ole oikeasti mitään merkitystä laittaako maksukorttinsa vasta loppusumman tultua vai ennen sitä. Vain kaupunkilaisuutta leikkivillä maalaiskuopiolaisilla tulee edes mieleen ohjeistaa muita moisesta seikasta. "

        Tästäpä päästäänkin asian ytimeen, ei sillä ole SINULLE mitään merkitystä, koska SINÄ olet kassalla, SINULLA ei ole kiire mihinkään ja SINUN jälkeesi tulevat eivät SINUN napaasi kutita.. Sama asennevamma tulee esiin risteyksissä. Kun Maaningan ruusperit ryhmittyvät punaisissa valoissa jonoon, jätetään kunnon 5 metrin turvaväli edellä olevaan. Kyllähän MINÄ valoista sitten ehdin mennä, mutta kolmannen Minun jälkeen turhaa ja tyhjää väliä on jo 15 metriä.

        Kuopiossa on näitä hoppuisia. Oikeissa kaupungeissa ei kukaan valita tästä normaalista kassakäyttäytymisestä. Ei aleta ohjeistaa muita laittamaan korttinsa sekunnin tai pari aiemmin siihen lukijaan. Oikeissa kaupungeissa kun joutuu odottelemaan jatkuvasti liikennevaloissa ja päivittäisissä liikenneruuhkissa sekä ennenkaikkea tottuu tulemaan toimeen ihmisten kanssa ilman, että "se lastu virrassa pane lähtemään kirves mukana". Kuopion liikennekulttuuri olisikin oma keskustelun aihe maalaisuutenaan.


      • het
        ongelmako kirjoitti:

        Kuopiossa on näitä hoppuisia. Oikeissa kaupungeissa ei kukaan valita tästä normaalista kassakäyttäytymisestä. Ei aleta ohjeistaa muita laittamaan korttinsa sekunnin tai pari aiemmin siihen lukijaan. Oikeissa kaupungeissa kun joutuu odottelemaan jatkuvasti liikennevaloissa ja päivittäisissä liikenneruuhkissa sekä ennenkaikkea tottuu tulemaan toimeen ihmisten kanssa ilman, että "se lastu virrassa pane lähtemään kirves mukana". Kuopion liikennekulttuuri olisikin oma keskustelun aihe maalaisuutenaan.

        Joku nuori hömmelö lappoi omia tavaroitaan hihnalle omien tarvaroiiteni sekaan, kun olin vielä laittelemassa tavaraa hihnalle. Sanoin, että minulla on vielä ostoksia korissa, niin jotain ärähti se hirviö.


      • ongelmako
        het kirjoitti:

        Joku nuori hömmelö lappoi omia tavaroitaan hihnalle omien tarvaroiiteni sekaan, kun olin vielä laittelemassa tavaraa hihnalle. Sanoin, että minulla on vielä ostoksia korissa, niin jotain ärähti se hirviö.

        Tuota on tapahtunut minullekin Savossa ja vieläpä kerran perässäni tullut kaupan myyjä on lappanut ostoksiaan tyhjentäessäni ostoskärryäni. Ensimmäisillä kerroilla huomautin, että minulla on vielä ostoksia ja sain samantyyppisen vastauksen. Nykyään työnnän hieman noita toisen tavaroita taaksepäin. Eihän se ole asiallista, mutta kovemmat keinot on tullut otettua käyttöön. Tämä ei kuitenkaan poista sitä, että aina laitan omien ostoksieni perään kapulan erottelemaan ostokset.


      • savolaisen.otsasuoni
        VälinpitämättömyysSUCKS kirjoitti:

        "Ei ole oikeasti mitään merkitystä laittaako maksukorttinsa vasta loppusumman tultua vai ennen sitä. Vain kaupunkilaisuutta leikkivillä maalaiskuopiolaisilla tulee edes mieleen ohjeistaa muita moisesta seikasta. "

        Tästäpä päästäänkin asian ytimeen, ei sillä ole SINULLE mitään merkitystä, koska SINÄ olet kassalla, SINULLA ei ole kiire mihinkään ja SINUN jälkeesi tulevat eivät SINUN napaasi kutita.. Sama asennevamma tulee esiin risteyksissä. Kun Maaningan ruusperit ryhmittyvät punaisissa valoissa jonoon, jätetään kunnon 5 metrin turvaväli edellä olevaan. Kyllähän MINÄ valoista sitten ehdin mennä, mutta kolmannen Minun jälkeen turhaa ja tyhjää väliä on jo 15 metriä.

        "Kun Maaningan ruusperit ryhmittyvät punaisissa valoissa jonoon, jätetään kunnon 5 metrin turvaväli edellä olevaan. Kyllähän MINÄ valoista sitten ehdin mennä"

        Totta, en ole vielä kertaakaan valoihin jäänyt. Nytkin kirjoitan tätä kotona, enkä autossa liikennevaloissa.

        "mutta kolmannen Minun jälkeen turhaa ja tyhjää väliä on jo 15 metriä."

        Ajatella, kuinka paljon vähemmän VEROJA SINUN tarvitsisi MAKSAA, jos ryhmittymiskaistoista voitaisiin tehdä 15 metriä lyhyempiä. Jo pelkissä aurauskustannuksissa säästyisi Thaimaanmatkan verran jokaiselle keskituloiselle veronmaksajalle.


    • näinonnäreet

      Näille asiakkaille jotka valitsevat ostoskärryihinsä tavaraa joita sitten nostellaan pois kärrystä kun mieli muuttuukin juuri ennen kassoja täytyisi laittaa sakko siitä että esim pakasteita tuhotaan tällä tavalla.
      Luulis aikuisen ihmisen osaavan päättää mitä ottaa vaikka olis miten juntti.

      • nyöri

        Miksi jotkut asiakkaat alkaa heti lappaa tavaraa hihnalle, kun toinen just ja just on ennättänyt laittaa omansa siihen. Ei ne sen nopeammain sieltä pääse ulos, vaikka vähän taukoa pitäisivätkin.


      • LehtosenAnssi
        nyöri kirjoitti:

        Miksi jotkut asiakkaat alkaa heti lappaa tavaraa hihnalle, kun toinen just ja just on ennättänyt laittaa omansa siihen. Ei ne sen nopeammain sieltä pääse ulos, vaikka vähän taukoa pitäisivätkin.

        Mutta sillä aikaa ehtii viedä kärryn paikalleen, ottaa kauppakassin esille ja jopa bonus- ja maksukortitkin. Sekä taluttaa lapsen sinne nauhan toiseen päähän odottamaan. Onko sinusta jotain haittaa siitä, että laittamasi kapulan jälkeen nauhalla on samanaikaisesti toisen asiakkaan tavaroita? En ymmärrä pointtiasi.


    • Miettikääpäsitätyötä

      Kassatyö on raastavinta. On kohdattava kaikenlaiset ihmiset vaikkei haluaisikaan. Vastassa on uteliasta, tungettelevaa, töykeää, haisevaa, ylipirteää, kaikkitietäviä, muita olevinaan parempia, kiireisiä, oman elämän epäonnistumiset kaadetaan kassaraukan niskaan jne. Kassa saa olla pappi, psykologi, lääkäri, meteorologi, siivooja, yleisroskis jne.

      • Miettikääpäsitätyötä

        ..Unohtui vielä väkivaltaiset ja turhanpuhujat, joita on vaan kuunneltava ja kuunneltava, kuunneltava... Kaikki on kestettävä huoritteluista lähtien. Ja lopulta kuitenkin vaikkei sitä moni näe, kassatyttö tai-poika on vaan ihminen myös omine iloineen ja murheineen. Kassa ei pysty yliluonnollisiin temppuihin. Asiakas on kassatyöntekijälle vain työtä. Asiakas ei ole kaveri tai mitään muutakaan. Antakaa myös kassojen yksityiselämän olla rauhassa.


      • minä_asiakas

        Itsepä olet puolesi valinnut. Mutta asiakas ei ole se, joka on kestettävä, vaan POMO, joka niskaasi huohottaa. Jos saisit tehdä kuten itse haluaisit, niin haistattaisit näille kelju-kojooteille p askat, mutta et voi. Laskuthan pitää sinunkin maksaa. Siksi kassatyöntekijät ovat kuitenkin keskimäärin mukavia, keskimäärin kivannäköisiä, keskimäärin oikeastaan kaikkea hyvää.


      • Duodaduoda
        Miettikääpäsitätyötä kirjoitti:

        ..Unohtui vielä väkivaltaiset ja turhanpuhujat, joita on vaan kuunneltava ja kuunneltava, kuunneltava... Kaikki on kestettävä huoritteluista lähtien. Ja lopulta kuitenkin vaikkei sitä moni näe, kassatyttö tai-poika on vaan ihminen myös omine iloineen ja murheineen. Kassa ei pysty yliluonnollisiin temppuihin. Asiakas on kassatyöntekijälle vain työtä. Asiakas ei ole kaveri tai mitään muutakaan. Antakaa myös kassojen yksityiselämän olla rauhassa.

        Ihmeellistä, että sinulla on tuollaisia asiakkaita! Olin opiskeluaikoina useana vuonna kassalla töissä ja minun asiakkaistani ylivoimaisesti suurin osa oli ihan tavallisia, ystävällisiä ihmisiä. "Metsä vastaa" -ilmiö?


    • vaihdankauppaa

      Koska ja missä on neuvottu tämä asia?????
      - Ei missään, kun kaikki "informaatio" on kaupallista. Siis missä ja milloin on ollut infoa tuosta kortin laittamisesta?????

      Kyllästyttää marisemisesi.

    • jurpiurpi

      Nyt kauppiaat ja kassat ne lärvit umpeen! Me maksamme palkkanne ostoksillamme, joten asioimme ihan sillä nopeudella kun itse haluamme. Ei tietenkään tahallaan hidastella toisten asiakkaiden vuoksi ja mummot ja papparaiset voi soitella vaikka seurakunnalle, jos kaipaavat juttukumppania. Kassa ei ole sitä varten.

      • pådfdddd

        Kaikille dementoituneille vanhuksille pitäisi olla oma kassa. Ja mitä ne ikäloput ruuhka-aikaan tunkevat kauppaan? Ihan kiusakseen. Eläkeläisillä olisi koko päivä käydä kaupassa.


      • missäongelma
        pådfdddd kirjoitti:

        Kaikille dementoituneille vanhuksille pitäisi olla oma kassa. Ja mitä ne ikäloput ruuhka-aikaan tunkevat kauppaan? Ihan kiusakseen. Eläkeläisillä olisi koko päivä käydä kaupassa.

        Juttujen perusteella nuorena henkisesti dementoituvia tuntuu kirjoittelevan tänne. Oireet tuntuvat tulevan jo esille tuollakin kirjoittajalla. Tuohan voisikin tilata ostoksensa netistä kotiinkuljetettuna. Niin jos tuo osaisi käyttää tuota palvelua. Kai Kuopiostakin sellainen löytyy.


      • laiskalassi

        Nettiruokakauppoja löytyy Kuopiosta ainakin kaksi. On tietysti järkevää voida tilata kotiin ruuat ainakin sellaisen, jolla ei ole mahdollisuutta käydä itse kaupassa. Kuitenkin toisessa näistä tämä on johtanut siihen, että kassalla asioivat joutuvat jonottamaan, kun osa henkilökunnasta on pakkaamassa nettiostoksia asiakkaille. Sieltä sitten kutsutaan kassalle lisäapua "tarvittaessa". Ja tätä tarvetta totta tosiaan on. Yksi työntekijä hoitaa (tympääntyneenä) kassan tehtäviä ja toiset varastolla muita tehtäviä ja mm. nettimyyntiä.

        Joko olisi aika siirtyä itsepalvelukassoihin?


      • jurpiurpi
        pådfdddd kirjoitti:

        Kaikille dementoituneille vanhuksille pitäisi olla oma kassa. Ja mitä ne ikäloput ruuhka-aikaan tunkevat kauppaan? Ihan kiusakseen. Eläkeläisillä olisi koko päivä käydä kaupassa.

        Ei ne tukkovanhukset ole useinkaan ole ruuhka-aikaan (15-18:00) kaupoilla vaan 9-14:00 välillä. Asiakkaita ei ole paljoa tuolla välillä, mutta jonot etenevät hitaammin kuin ruuhka-aikaan.


      • premium-mulkut

        Kummatko on mukavampia/parempia asiakkaita, kiireettömät vanhukset jotka juttelevat mukavia vanhoista ajoista vain töistä kotiin palaavat stressiörkit joilla on pinna katketakseen kireällä, huippukorkea verenpaine ja helvetillisen kiire, korttipäätteen häiriö saa aikaan itkupotkuraivarin jolloin niin kiireisellä audijupilla löytyy yllättäen aikaa haukkua kauppa, kassa ja koko maailma viidessä minuutissa alimpaan helvettiin.


      • Vanhuksetonihanokei
        premium-mulkut kirjoitti:

        Kummatko on mukavampia/parempia asiakkaita, kiireettömät vanhukset jotka juttelevat mukavia vanhoista ajoista vain töistä kotiin palaavat stressiörkit joilla on pinna katketakseen kireällä, huippukorkea verenpaine ja helvetillisen kiire, korttipäätteen häiriö saa aikaan itkupotkuraivarin jolloin niin kiireisellä audijupilla löytyy yllättäen aikaa haukkua kauppa, kassa ja koko maailma viidessä minuutissa alimpaan helvettiin.

        Vanhukset on itse asiassa ihan ok, jopa ihania. He ovat leppoisia, monesti myös hyvin ymmärtäväisiä. Vanhoista ihmisistä ei ole pahaa sanottavaa. Monesti se kiireisin stressityyppi on hankalin. Hyvä ettei revi korttipäätettä mukaansa ja potki kassaa.


    • Freemarket_from_hell

      Ei taida olla riittävästi kilpailua tässä "markkinatalous" maassa kun kauppiailla on varaa määräillä asiakkaita...

    • llkvinhi

      Muutama huvittava asia on sattunut silmiin kauppareissuilla:

      - ihminen käy ennen kauppaan menoa nostamassa rahaa ja maksaa sitten käteisellä
      Mitä? Miksi?
      - yllättävän paljon on olevinaan ihmisiä, yleensä 50 miehiä, jotka eivät ole muka kuulleetkaan bonuskorteista. Huuli pyöreänä muka ihmettelevät kassalle, että ai mikä kortti? Sitten vielä huudellaan vaimolta apua.

      Sinänsä kassojen henkilökunnasta ei ole pahaa sanottavaa, joskus on pirteä ja joskus
      vähän toisenlainen henkilö, mutta mitä sitten? Minun hommani rajoittuu ostosten maksamiseen, ei seurusteluun; tervehdys ja kiitos on ihan riittävä.

    • eläkeläiset_pois

      No on se ny kumma jos pitää tomaattien valinnasta meteliä pitää. Perhana ku prismaan menee työssä käyvä ihminen illasta, niin ei siellä ole kuin eläkeläisten puristelemat homeiset hillot jäljellä. Sieltä saa kalastella niitä ehjiä yksilöitä kurottelemalla, koska sinne keskelle allasta nuo nikamavajuneet eivät yllä.

      • sun_vika

        Miksi ihmeessä menet prismaan, jos siellä ei edes osata lisätä päivän mittaan vihanneksia myyntipyödälle.


      • kolttu
        sun_vika kirjoitti:

        Miksi ihmeessä menet prismaan, jos siellä ei edes osata lisätä päivän mittaan vihanneksia myyntipyödälle.

        Prisman kassat ovat aika töykeitä, jotkut rupattelee asiakkaan kanssa pitkät tovit ja jättää asioimassa olevan asiakkaan tervehtimättä. Ottaa rahat ja edellenkin jutteelee aikaisemmin asioimassa olleen akan kanssa.


      • sirukortti

        Ööö... mitkä rahat?


    • asaodjojamsdok

      Oon ollu aina sitä mieltä että kaupassa pitäis olla 2kaistaa, ''mummokaista'' ja nopea kaista, mummot ja muut yhtähitaat(myös älyllisesti) menee mummokaistalle ja ns viisaat/vikkelät nopealle kaistalle, ja tarkoitan viisailla sitä että tietää mitenkä hoidetaan kauppa-asiat nopeast enkä niinkään että on päntänny ihteensä tietoo 15vuotta opiskelemalla.. Tässä tapauskessa jos nopealle kaistalle tulee hidastelemaan voipi sanoo suoraan että mene tuonne mummokaistalle :) eikö ois nastaa?

      • mummotosaa

        Sen nopean kaistan nimi on nettikauppa kotiintoimituksella. Taitaa muuten olla niin, että mummot ovat olleet niitä, jotka ovat osanneet ostamisen kotiintoimitettuna jo vuosikausia. Missäköhän se viivaus ja vikkelyys siis oikein onkaan.


    • tylpu

      Tunge ahteriisi omat neuvosi.

    • röyhkeyshuipussaan

      Olihan naisella otsaa Lidlissä jokin aika sitten.
      Eukko odottaa kun kassa neiti sanoo euromäärän,eukko antaa setelin kassalle ja heti sen jälkeen ottaa muovipussin hihnan alta ja taatusti ennen summan sanomista pussin ostamisesta ei puhuttu mitään.
      Näin ollen tämä otti pussin eikä maksanut siitä,ja kassa neiti ei voinut asialle mitään.

      • onotsaa

        Tätä tapahtuu paljon, vanha kikka, mutta siis = varastamista.


      • honest_customer

        Joskus olen unohtanut ottaa muovipussin ennen ostosten maksamista, aina olen sen myös maksanut mutta joinakin harvoina kertoina kassaneiti on antanut pussin ilmaiseksi.
        Useimmiten kuitenkin muistan ottaa muovikassin ostosten sekaan linjalle ja aina se on myös veloitettu.


      • asdkl

    • Herkkukurkku

      "Te voitte painaa sen maksukorttinne sinne maksupäätteen loven pohjaan heti kun tulette edellisen asiakkaan jäljessä kassalle." - Ehkä minä silloin olen latomassa kamaa nauhalle tai pakkaamassa tavaroita, työntämässä kärryä eteenpäin tai ottamassa esille ostoskassiani tai lompakkoani. Kassa ja koneet toimikoot asiakkaan mukaan eikä toisinpäin.

      "Toinen asia joissa on syytä skarpata on se että otatte sen kortin käteen jo valmiiksi kun tulette kassalle ettekä mene lastaamaan tavaroita hihnan päähän ja sitten kun kassa kertoo summan ryhdytte etsimään korttia." - Kts. ed.

      "Näillä pienillä nikseillä saadaan läpimeno aikoja lyhennettyä sillä kun päivässä on satoja tumpuloivia asiakkaita niin se näkyy heti kaupan kustannuksissa. Vai haluatteko että nostan hintoja?" - Ei ole minun asiani nopeuttaa "läpimeno aikoja". Kauppias voi sen järjestää helposti lisäämällä kassoja. Eivät asiakkaat yleisesti ottaen niin kovasti himoitse sitä kassajonossa seisomista eivätkä sitä, että heidän pitäisi toimia kassalla salamavauhtia tai osata tehdä asiat nimenomaan oikeassa järjestyksessä ja käyttämällä kuhunkin toimintaan tietty sekunnilleen määritelty aika. Lasketko sinä "läpimeno ajaksi" lainkaan asiakkaan kassajonossa käyttämää aikaa? Myös ne tumpuloivat asiakkaat ovat maksavia asiakkaita, etkö sinä katso tarvitsevasi heidän eurojaan? Uhkaat hintojen nostolla - senhän sinä teet yhtä kaikki, täysin riippumatta siitä, pakkaanko minä ostokseni sinun edellyttämässäsi ajassa tai onko minulla oikea kortti kätösessä juuri oikealla hetkellä.

      "tomaatin ostaminen" - Jos haluat, että asiakas ei valitse itse tomaattejaan, pakkaa ne valmiiksi mustiin pusseihin ja laita päälle lappu: 322 grammaa tomaatteja, koko ja kypsyysaste yllätys. Yleensä asiakas valitsee nimenomaan omia tarpeitaan ja mieltymyksiään vastaavan tuotteen. En minä ole velvollinen ostamaan juuri niitä päällimmäisiä tomskuja, jos ne eivät ole sitä, mistä katson voivani maksaa åyydetyn hinnan. Ostan sinulta sellaisia tomaatteja, jotka täyttävät minun vaatimukseni, ja jos en niitä saa, en tule kauppaasi.

      "irtokarkki asia " - Irtokarkkiasia on yhdyssana. Oletko sinä niin pösilö, että luulet asiakkaiden noin yleisesti ottaen ihan tahallaan pudottelevan niitä lattialle? Useimmiten irtsarinmyyntipisteessä asioivat lapset ja kyllähän heille - aivan samoin kuin aikuisillekin - voi haaveri käydä. Sinun kaupassasi ei henkilökunta sitten varmaankaan nosta lattialle pudonnutta omenaa, sipulia tai kurkkua takaisin myyntipöydälle? Voin lyödä lomaltapaluurahani vetoa, että varmasti nostetaan. Kuinka monta kiloa irtsareita siivooja kerää lattioilta päivittäin? Onko tämä hävikki todella jotakin huomionarvoista? Suhteellisuudentajusi on ehkä vähän kesälomalla?

      Kirjoituksestasi tulee ihan se kuva, että sinä edellytät asiakkaiden käyttäytyvän niin, että kaupankäynti on sinulle mahdollisimman helppoa, hauskaa ja tuottavaa. Tämä on ihan väärä lähtökohta. Asiakkaalla on todellakin oikeus pakata ostoksensa ihan sillä nopeudella kuin itse hyväksi näkee, hänellä on oikeus valita ostamansa tuotteet, hänellä on oikeus suorittaa maksu itselleen sopivalla tavalla ja nopeudella. Hänellä on onnekseen myös oikeus valita kauppa, jossa asioi.

      • hehehhöh

        "irtokarkki asia " - Irtokarkkiasia on yhdyssana. Oletko sinä niin pösilö, että luulet asiakkaiden noin yleisesti ottaen ihan tahallaan pudottelevan niitä lattialle? Useimmiten irtsarinmyyntipisteessä asioivat lapset ja kyllähän heille - aivan samoin kuin aikuisillekin - voi haaveri käydä. Sinun kaupassasi ei henkilökunta sitten varmaankaan nosta lattialle pudonnutta omenaa, sipulia tai kurkkua takaisin myyntipöydälle? Voin lyödä lomaltapaluurahani vetoa, että varmasti nostetaan. Kuinka monta kiloa irtsareita siivooja kerää lattioilta päivittäin? Onko tämä hävikki todella jotakin huomionarvoista? Suhteellisuudentajusi on ehkä vähän kesälomalla?

        Harva taitaa pestä ja/tai kuoria irtokarkkeja kotiin päästyään.


      • kortithetikoneeseen

        Ethän sitten ihmettele etkä kitise kun hinnat nousevat herkkukurkku?

        Prismassa kamat hihnalle ja heti kun kassa koskee ensimmäiseen ostokseesi niin kortti POHJAAN ja valitset bonus tai debit (jos s-kortti), sen jälkeen menet pakkaamaan ostoksiasi jos niitä on enempi kuin viisi -kahdeksan ostosta,kun kassa koskettaa toiseksi viimeistä ostostasi siirryt maksupäätteen luokse jossa maksukorttisi onkin jo valmiina.
        Näin toimivat fiksut kansalaiset.

        Mitä yhdyssanat liittyvät kaupassa käynti asiaan?


      • klfsjlfkjsgkl

        Mulle tuli postissa S-kortti jossa on se wifi logo eli korttia ei tarvitsisi enää edes laittaa päätteeseen muttakun prismassa ei ole niitä etälukevia päätteitä niin joutuu vielä painamaan kortin lukijaan.


      • Kortiton
        kortithetikoneeseen kirjoitti:

        Ethän sitten ihmettele etkä kitise kun hinnat nousevat herkkukurkku?

        Prismassa kamat hihnalle ja heti kun kassa koskee ensimmäiseen ostokseesi niin kortti POHJAAN ja valitset bonus tai debit (jos s-kortti), sen jälkeen menet pakkaamaan ostoksiasi jos niitä on enempi kuin viisi -kahdeksan ostosta,kun kassa koskettaa toiseksi viimeistä ostostasi siirryt maksupäätteen luokse jossa maksukorttisi onkin jo valmiina.
        Näin toimivat fiksut kansalaiset.

        Mitä yhdyssanat liittyvät kaupassa käynti asiaan?

        Just! Tuskinpa enää käyn kiskurihintaisessa Prismassa, jakele sinä vaan niitä neuvojasi, ahne. Lidlissä on kivaa ja edullista.


      • fsjkfjsdfl

        Lattialle pudonnut omena on vaikea nostaa, aina kun on pääsemäisillään ottoetäisyydelle, jalka potkaisee omenan taas kymmenen metrin päähän.


      • v.ittuuntunutsinuun
        kortithetikoneeseen kirjoitti:

        Ethän sitten ihmettele etkä kitise kun hinnat nousevat herkkukurkku?

        Prismassa kamat hihnalle ja heti kun kassa koskee ensimmäiseen ostokseesi niin kortti POHJAAN ja valitset bonus tai debit (jos s-kortti), sen jälkeen menet pakkaamaan ostoksiasi jos niitä on enempi kuin viisi -kahdeksan ostosta,kun kassa koskettaa toiseksi viimeistä ostostasi siirryt maksupäätteen luokse jossa maksukorttisi onkin jo valmiina.
        Näin toimivat fiksut kansalaiset.

        Mitä yhdyssanat liittyvät kaupassa käynti asiaan?

        Äääliömäistä lässytystä! Onpa se kaupan tulos pienestä kiinni. Se on kuule niin, että nopein tapa asioida kassalla on, että otetaan valmiiksi esille se kukkaro ja kortit eikä ala kaivamaan niitä laukun pohjalta vasta kun kassa on jo käsitellyt tavarat. Ai niin onhan se kortti silloin jo otettu esille, kun se PITÄÄ LAITTAA KONEESEEN jo ulko-ovella.

        Mutta vielä kerran kysyn:

        Missä, kuka ja milloin on ohjeistanut tästä?????? Missä siitä on tiedotettu??? MISSÄ ääliö!


      • ex-asiakas
        kortithetikoneeseen kirjoitti:

        Ethän sitten ihmettele etkä kitise kun hinnat nousevat herkkukurkku?

        Prismassa kamat hihnalle ja heti kun kassa koskee ensimmäiseen ostokseesi niin kortti POHJAAN ja valitset bonus tai debit (jos s-kortti), sen jälkeen menet pakkaamaan ostoksiasi jos niitä on enempi kuin viisi -kahdeksan ostosta,kun kassa koskettaa toiseksi viimeistä ostostasi siirryt maksupäätteen luokse jossa maksukorttisi onkin jo valmiina.
        Näin toimivat fiksut kansalaiset.

        Mitä yhdyssanat liittyvät kaupassa käynti asiaan?

        Mutta, fiksut kauppiaat eivät kirjoita älyttömyyksiä niin kuin sinä. Et ole fiksu, olet vain tyranni ja tietty kiilto silmissäsi.


      • korttipäätteet
        klfsjlfkjsgkl kirjoitti:

        Mulle tuli postissa S-kortti jossa on se wifi logo eli korttia ei tarvitsisi enää edes laittaa päätteeseen muttakun prismassa ei ole niitä etälukevia päätteitä niin joutuu vielä painamaan kortin lukijaan.

        Eniten kortin käytössä odotuttaa laite itse kun muodostelee yhteyttä kaikessa rauhassa, korttihäiriötkin ovat aika yleisiä, joskus kassaneiti on jo tottunut taistelemaan laitteen kanssa ja tietää miten korttia kannattaa vääntää laitteessa että kuluneet kontaktit vielä toimivat mutta se on jo epätoivoisuuden puolella, laite olisi pitänyt korjata jo ennenkuin kontakti-ongelmat menevät kortin vääntelyn puolelle.


    • ihmeellinen.internet

      Luettuani tämän ketjun olen äimistyksekseni todennut, että tällaisestakin asiasta voidaan siis keskustella näinkin pitkään ja syvällisesti, jopa suuria tunteita tuntien.

      Itse muuten maksan käteisellä, se on niin paljon nopeampaa. Ja ne rahatkin voi nostaa siitä kassalta siinä samalla. Kätevää, helppoa ja sujuvaa.

      • kortillaparas

        Jatka lausetta:

        Jos kaikki maksaisivat käteisellä, niin siitä seuraisi, että.....


      • osta_lego

        Mitä järkeä tuossa on? Ensin nostaa rahaa kassalta ja sitten maksaa käteisellä?


      • ihmeellinen.internet
        kortillaparas kirjoitti:

        Jatka lausetta:

        Jos kaikki maksaisivat käteisellä, niin siitä seuraisi, että.....

        "Jos kaikki maksaisivat käteisellä, niin siitä seuraisi, että....."

        ....tmänkään ketjun aloitusta ei olisi koskaan tehty. Eli siis vähemmän ongelmia ja kassatkin olisivat tyytyväisiä.


      • 10-10

        Näkisit kun mummot maksavat käteisellä kassalla. Se vasta kestää ja kestää.

        Ensin kukkaron pohjalta kaivetaan kaikki pienet hilut. Sitten niitä lasketaan yksitellen siinä kassalla. Välillä kysytään kassalta mikä raha tuo on. Lopulta rahat eivät riitä ja hilut laitetaan yksitellen takaisin kukkaroon.


      • vttuuntunut
        kortillaparas kirjoitti:

        Jatka lausetta:

        Jos kaikki maksaisivat käteisellä, niin siitä seuraisi, että.....

        ................pankkineidit lapioisivat säkeittäin rahaa ottomaatteihin, joista jonossa seisoskelevat asiakkaat nostavat kaksikymppisiään ja menisivät tekemään ostoksiaan. Sitten aseistetut vartiat veisivät kassasta rahaa pankkiin ja taas kassaneiti kävisi lapioimassa rahaa automaattiin. Silloin raha kiertäisi kirjaimellisesti.

        Muuten tätä ketjun aloitusta ei olisi tehty, jos ap "kauppias" olisi ymmärtänyt asian.

        aaapeeelle vielä kolmannen kerran kysymys:

        MISSÄ, MILLOIN JA KUKA ON OHJEISTANUT KORTIN LAITTAMISESTA KUTEN SINÄ SEN V A A D IT?????????

        Vastaa nyt!


      • omakauppiaasi

        Jokainen pystyy omalla ajattelullaan miettimään voiko kortin pohjaan pistämisestä heti kun tulet kassalle olla mitään haittaa.
        Nopeuttava tekijä se todellakin on.
        Näin kertoo kilpailevan liikkeen kauppias.


      • porkkanata
        omakauppiaasi kirjoitti:

        Jokainen pystyy omalla ajattelullaan miettimään voiko kortin pohjaan pistämisestä heti kun tulet kassalle olla mitään haittaa.
        Nopeuttava tekijä se todellakin on.
        Näin kertoo kilpailevan liikkeen kauppias.

        Kannatais kuitenkin laittaa niitä ostoksiaan ensin siihen hihnalle. Kortin voi työntää sitten, kun tympeä kassaneiti tai herra alkaa vetää viivakoodia kassaan.


      • vvvttuuntunut
        omakauppiaasi kirjoitti:

        Jokainen pystyy omalla ajattelullaan miettimään voiko kortin pohjaan pistämisestä heti kun tulet kassalle olla mitään haittaa.
        Nopeuttava tekijä se todellakin on.
        Näin kertoo kilpailevan liikkeen kauppias.

        Etkö tumpelo ymmärrä selvää kysymystäni:

        MISSÄ, KUKA JA MILLOIN ON OHJEISTANUT TÄSTÄ KAUPASSA??????????

        Oletko itse neuvonut asiakkaita käyttäytymään "OIKEIN" kaupassasi.

        Itse olette irtisanonut kassoja ja siitä on tullut sitten asiakkaan vika. Katsonkin kaupassa käydessäni tarkkaan, kuka mulqvist tämän aloituksen takana on.


      • omakauppiaasi

        Minkäänlaisia opastauluja ei ole laitettu juuri sen takia ettei asiakkaat tunne itseään tyhmäksi, vaan oletamme että jokainen FIKSU ihminen osaa ajatella tyhjeneekö se tili jos kortin työntää pohjaan HETI sen jälkeen kun tavarat on lastattu tiskille.
        En ole aloittaja mutta olen samaa mieltä mitä kolleega.


      • todellavtuuntunut
        omakauppiaasi kirjoitti:

        Minkäänlaisia opastauluja ei ole laitettu juuri sen takia ettei asiakkaat tunne itseään tyhmäksi, vaan oletamme että jokainen FIKSU ihminen osaa ajatella tyhjeneekö se tili jos kortin työntää pohjaan HETI sen jälkeen kun tavarat on lastattu tiskille.
        En ole aloittaja mutta olen samaa mieltä mitä kolleega.

        No voi v. ttu sinun kanssasi.

        FIKSU asiakas? Kuinka paljon niitä on?

        Enpä ole kenekään huomannut laittavat maksukortti heti koneeseen. Tosin minulle eräs kassa sanoi, että kortin voi laittaa koneeseen huomattuaan kortin olevan jo kädessäni. Mutta sinä se et ollut, koska tämä kassa oli kohtelias.

        Ettäkö asiakas ei tuntisi itseään tyhmäksi? Kyllä pitää opastaa asiakasta, koska kaikki asiakkaat ovat (mielestäsi) tyhmiä, kun eivät osaa laittaa korttia OIKEAAN aikaan siihen persläpeen. Se kuule on niin, että maksaja määrää tahdin.Miksi räkytät täysin merkityksesttömästä asiasta. Eipä taida pikkukauppiaalla mennä hyvin. Kierrän ne s-kaupat kaukaa ihan tämän takia.

        Vaihda alaa!


      • niinkuopiolaistataas
        omakauppiaasi kirjoitti:

        Minkäänlaisia opastauluja ei ole laitettu juuri sen takia ettei asiakkaat tunne itseään tyhmäksi, vaan oletamme että jokainen FIKSU ihminen osaa ajatella tyhjeneekö se tili jos kortin työntää pohjaan HETI sen jälkeen kun tavarat on lastattu tiskille.
        En ole aloittaja mutta olen samaa mieltä mitä kolleega.

        Oikeasti fiksu ihminen ei ohjeista muita moisilla ajoituksilla.


      • UusiElämäntapa
        omakauppiaasi kirjoitti:

        Jokainen pystyy omalla ajattelullaan miettimään voiko kortin pohjaan pistämisestä heti kun tulet kassalle olla mitään haittaa.
        Nopeuttava tekijä se todellakin on.
        Näin kertoo kilpailevan liikkeen kauppias.

        Nyt riittää!
        Olen ennen toiminut ripeästi asioidessani kaupoissa ja busseissa. Minulla on aina ollut maksukortti laitteessa valmiina ja pakannut ostoksiani jo valmiiksi kaupan maksullisiin muovipusseihin.
        Bussissa kiirehdin istumaan, jotta kuljettaja pääsisi heti liikenteeseen ja pysymään aikataulussa.
        Mutta, nyt riitti. Kyhnin tästä lähtien ihan tahallani joka paikassa ja maksan pikku kolikoilla ostokseni. Laitan ostokseni sen verran verkkaisesti, että takana olijat ennättävät rauhoittua tässä kiireisessä maailmassa. Pois siis turha hötkyily!


      • tavallista.elämää
        10-10 kirjoitti:

        Näkisit kun mummot maksavat käteisellä kassalla. Se vasta kestää ja kestää.

        Ensin kukkaron pohjalta kaivetaan kaikki pienet hilut. Sitten niitä lasketaan yksitellen siinä kassalla. Välillä kysytään kassalta mikä raha tuo on. Lopulta rahat eivät riitä ja hilut laitetaan yksitellen takaisin kukkaroon.

        "Näkisit kun mummot maksavat käteisellä kassalla."

        Olen nähnyt. Ei tehnyt vaikutusta. Seuraava.


      • ihmeellinen.internet
        vttuuntunut kirjoitti:

        ................pankkineidit lapioisivat säkeittäin rahaa ottomaatteihin, joista jonossa seisoskelevat asiakkaat nostavat kaksikymppisiään ja menisivät tekemään ostoksiaan. Sitten aseistetut vartiat veisivät kassasta rahaa pankkiin ja taas kassaneiti kävisi lapioimassa rahaa automaattiin. Silloin raha kiertäisi kirjaimellisesti.

        Muuten tätä ketjun aloitusta ei olisi tehty, jos ap "kauppias" olisi ymmärtänyt asian.

        aaapeeelle vielä kolmannen kerran kysymys:

        MISSÄ, MILLOIN JA KUKA ON OHJEISTANUT KORTIN LAITTAMISESTA KUTEN SINÄ SEN V A A D IT?????????

        Vastaa nyt!

        "................pankkineidit lapioisivat säkeittäin rahaa ottomaatteihin, joista jonossa seisoskelevat asiakkaat nostavat kaksikymppisiään ja menisivät tekemään ostoksiaan."

        Niin, mutta jos tekee kuten minä, eli nostaa sen käteisen ensin siitä kassalta, niin siinä ei kenenkään tarvitse kiikuttaa mitään minnekään. Kassa ojentaa rahat minulle, minä lasken ne ja sitten annan takaisin sen verran kuin tarvitaan, jonka jälkeen kassaa antaa takaisin minulle, sen verran kuin tarvitsee. Jos satun vahingossa nostamaan rahaa liikaa, voin helposti tallettaa ylimääräisen siinä samalla takaisin.

        Tietenkään te köyhät, joilla ei ole varaa tiliin Nordeassa tai S-pankissa, ettei voi näin tehdä, mutta minä voin.


    • rtdbbvc

      Kova on tupakanhimo. Sätkää kärytteleviä vammaleita tuli maanantaina vastaan joka hiivatin kaupan edessä kaupunkia kiertäessä. On se urpojen ÄÖ matalalla, kun on aivan pakko jumittaa polttamaan niitä syöpäkääryleitä aina sen ulko-oven kohdalle.

      • tupakoimaton

        Tupakoijat on itsekkäitä paskiaisia. Niiden vaatteet haisee pahalle, ne pakottavat tupakoimattomatkin hengittämään savukaasujaan ja niiden kunto on huono. Tupakoijat elävät tunkkaisessa tynnyrissä.
        Suurimmalla osalla näyttää jääneen tissistä vierotus kesken.

        Tupakka ei ole hyvän tyypin statussymboli, vaan säälittävän luuserin.


      • Rajansaröökilläkin

        Ja se yksi s**tanan ukko, joka "soittaa" sitä kannettavaa kiippariansa torin laidalla. Polttaa usein bussipysäkillä. Kerran sytytti palamaan, kun vieressä istui nainen vaunuissa nukkuvan lapsen kanssa. Nainen poistui katoksesta, kun kyseinen puliveivari veti henkosiaan ja ähisi kuin joku perverssi. Älkää vaan erehtykö antamaan rahaa sille.


      • fjsdlfjslfjls

        Tupakoitsijat etsivät aina ilmastointikoneiden ilmanottoaukot ja menevät juuri siihen kohtaan tupakalle että koko talo saa kärsiä heidän tupakoinnistaan...


    • 19plus19

      Et sä omakauppias mikään kauppias ole. Kortin laittaminen päätteeseen etukäteen ei nopeuta maksamista, koska päätteen aktivointi kortin lukemiseen tapahtuu kassalta vasta kun viimeiset ostokset on lyöty koneelle.

    • Herra75

      Mikshän se pittää tankkaroitua seurustelemmaan tuttuin kansa aina johonnii oven tai portin etteen, vois kait sitä vähä syrjemmässäkii rupatella eikä just kulukuväylällä.

      • kansallistapa

        Savossa jäädään keskustelemaan juuri siihen missä tavataan. Jos savolainen siirtyy kesken jutustelun toiseen paikkaan, hän unohtaa, mitä oli kertomassa ja aloittaa koko juttunsa alusta. Oletko ikinä ajatellut, miten kauan aikaa siinä kuluu?


    • pikkuriiviöt_kaupassa

      Pikkunilkkien vanhemmat voisivat ohjeistaa jälkikasvujaan pysymään hieman kauempana edelläasioivista, vai onko oikein tarkoituksella ohjeistaneet että vakoilkaapas toisten korttitunnuksia. Lisäksi ihan kuin uhalla pidetään käsiä ostoskorikasan päällä ettei edelläasioiva saa laitettua ostoskoria siihen läjään ja jos sanoo että otapa kädet pois siitä edestä niin ei kerrasta uskota. Ostoksia pakatessa nousevat seisomaan siihen perälaudalle niin lähelle ettei meinaa ostoksia saada pakatuksi, yksi jopa kerran astui siihen perälaudan roskissyvennykseen ja kaatui päälleni.

    • Eipäjärkeä

      Onpas täällä taas paljon erittäin hyviä ellei suorastaan täydellisiä ihmisiä (omasta mielestään) neuvomassa ja arvostelemassa toisia. Hiukanko huvittaa nuo vaahtoamiset, hirveä on kiire ja elämä loppuu siihen paikkaan, jos ei juuri hänen mieleisellään tavalla toimita. Vaikka todellisuudessa asiat tapahtuu yhtä nopeasti kuin noilta vaahtoajilta itseltäänkin.

    • lanta-asiakaskortti

      Onko teillä ihan lanta-asiakasrekisteri?

    • koettuontämä

      Opettakaa muuten pennuillenne etteivät nouse haromaan sontaisilla käsillään vieraitten ihmisten ruokatavaroita siinä kun hihna laskee tavarat lastauspaikalle.
      Siinä kun on se pieni "hylly" johon useasti huonosti kasvatetut pennut nousevat.

      • jfskdjfklsdjklsdj

        Heh, olin kerran pakkaamassa tavaroitani niin yksi tenava nousi siihen hyllylle ja astui keskellä olleeseen roskikseen ja kaatui päälleni :D Oppikohan mitään...


    • Reppulevällään

      Mihin sulla on kiire? Oletko elämääsi kyllästynyt kassan jatke? Älä vaivaa päätäsi pikku asioilla kun pikkuiset aivosi ylikuormittuu.

    • Anonyymi

      Päivällä vähän asiakkaita isoissa marketeissa. Minua niin ärsyttää kun itselläni on paljon tuotteita kärryssä ja lapan niitä kassalle, niin eikö vaan joku tule siihen perään jonottamaan ja tuskailemaan kun menee aikaa. Miksi ei mene viereisille kassoille vaikka tilaa on.

    • Anonyymi

      Ennen täällä käytiin älyllistä keskustelua ja oli pitkiä viestiketjuja.

      Nyt joku vatipää aloittaa saman keskustelun uudestaan ja uudestaan.

    • Anonyymi

      Kerkiikö hinnat laskemaan vae mitenkä se tuotos puttoo?????

    • Anonyymi

      Oletpa sekopää.

    • Anonyymi

      Julukulasta ja Niuvasta en ilikiis huuvella yhtään mittään järenkäätöstä xD

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3578
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1672
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1327
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1208
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      855
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      821
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      820
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe