Pösö 407 Hdi

Örksä

Vm. 2005 407 1.6 Hdi. Minkälainen pirssi? Ristiriitaisia juttuja liikkuu, toisaalla erittäin viaton ja mukava auto mutta toisaalta hirveä vikapesäke, oikea painajainen. On selvää että joka ikisestä autosta löytyy hyvät ja huonot puolensa mutta nyt toivoisin kokemusta omaavien kommentteja. Autolla on ajettu noin 250tkm ja tällaista siis ostattelemassa.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuli_mieleen

      407:ssa on muutamia asioita joiden kanssa pitää pystyä elämään, jos sellaisen hankkii:

      -etuakseliston erikoinen rakenne, josta aiheutuu ylimääräisiä nivelenvaihtoja
      -ohjaustehostaja joka ei toimi kuten pitäisi
      -lämmityslaitteen hajoavat läpät
      -muotoilu ja tilankäyttö

      Ilmeisesti tuo etupään alapallonivelen rakenne on vuosien varrella parantunut ja/tai osien hinta on halventunut huomattavasti, sillä tuosta käytävä keskustelu on hiljentynyt. Itse ehkä tuon kanssa pystyisin elämään.

      Ohjaustehostaja on sellaista mallia että se purskauttaa öljyjä ulos pakkaskelillä. Tähänkin ongelmaan on ilmeisesti keksitty ratkaisu joka ainakin helpottaa asiaa, eli ylitäytetään säiliö. Itse ehkä tämänkin kanssa pystyisin elämään.

      Lämmityslaitteen hajoavia läppiä ei ole saatu hajoamattomiksi, ei uusilla läpillä, ei uusilla läppien säätömoottoreilla, enkä ole nähnyt yhtään harrastelijan tekemää kikkaa jolla tuo ongelma poistuisi. Eihän siinä iso osa hajoa mutta kun sen vaihtaminen on niin tuskaisen iso duuni. Lämmityslaitteen valmistaja vaihtuu vuonna 2008, mutta siitäkään en ole nähnyt missään ehdotonta varmuutta etteikö uudemmassakin mallissa läpät hajoaisi. Tämä on kyllä sellainen asia että ei kiitos, ainakaan minulle, kun pahimmillaan vaidetut läpät kestää kaksi vuotta ja sitten ne on taas rikki.

      Joku tykkää 407:n muodoista, joku ei. Minä olen niitä jotka ei tykkää.

      Sitten erikseen huomioituna tuo 1.6 litrainen dieselmoottori joka on hajoavan moottorin maineessa. Itse en siihen sekaantuisi, ellei nyt sitten ihan muutamalla satasella autoa saisi. Juu, vaihtamalla öljyt 10tkm välein ja huolehtimalla että se on huippulaatuista öljyä, moottori saadaan kestämään. Mutta kun samalta valmistajalta löytyy moottoreita jotka kestää ilman tuota ylimääräistä ja tarkkaa huolehtimistakin niin miksi ottaa turhaa riskiä.

      308:ssa ei ole mitään noita mainittuja vikoja, eikä ole mitään muitakaan merkittäviä vikoja, joten ainakin itse ajattelin säästää hermojani siirtymällä 406:sta siihen ja jättämällä 407 väliin. Ja 308 nimenomaan kahden litran diesel moottorilla.

      • Tuli_vielä_mieleen

        Ja jos olisin siis katsomassa NYT sitä autoa, hintojen puolesta valinta olisi 307, eikä 308, mutta tuolla 406:lla ajelen vielä 4 vuotta ja siinä vaiheessa siirryn sen 308:n rattiin.

        Tämä siis tarkennuksena, ettei nyt jäänyt käsitystä että vertaisilin ihan eri hintaluokan autoja toisiinsa. Senkin tiedän että 307 ei ole mukavuudessa samaa tasoa kuin 407, mutta on siinä ongelmatkin vähäisempiä.


      • 407HDI07

        Etuakselisto kestää kyllä hyvin normaalia ajoa. Samoilla nivelillä mennyt jo 205.000km.

        Ohjaustehostajakin toimii juuri niin kuin pitää. Öljyt ovat pysyneet järjestelmässä hyvin eikä lisäyksiä ole tarvinnut tehdä.

        Lämmityslaitteen läpät menee kerran uusiksi. Toista kertaa niitä ei tarvitse korjata, koska varaosan rakennetta on vahvistettu. Kannattaa varmistua siitä, että läppämekanismi toimii ja että se on vaihdettu.

        1,6 HDI:n herkkä kohta on öljypumpun tukkeutuva imusihti. Öljyn vaihto on suoritettava laskemalla vanha öljy alakautta pois, ei imupumpulla. Lisäksi lyhennetty öljynvaihtoväli tekee varmasti hyvää. Vrt VAG:n vastaavat ongelmat.

        Pösö 407 -07 on osoittautunut paljon kestävämmäksi autoksi kuin vaimon Passat 2,0Tdi -07.

        Käytetty 407 voi olla hyvin huollettuna ja oikein pidettynä olla huippuostos, toisaalta halvat kiertopalkinnot on syytä kiertää kaukaa.


      • niinno

        "Etuakselisto kestää kyllä hyvin normaalia ajoa."

        Hienoa että sinulla on tuo alapalloratkaisu kestänyt, peugeot forumin keskustelujen mukaan noita on hajonnut jo alle 50tkm ajetuissa autoissa. Rakennetta toki muutettiin useaan kertaan, mutta ei se poista sitä ongelmaa että neulalaakeriin kertyy vettä joka ruostuttaa laakeroinnin pilalla.

        "Ohjaustehostajakin toimii juuri niin kuin pitää. Öljyt ovat pysyneet järjestelmässä hyvin eikä lisäyksiä ole tarvinnut tehdä."

        Hienoa että sinulla on ohjaustehostin toiminut kuten pitääkin. Peugeot forumin keskustelujen mukaan hyvin monessa autossa tuo tehostaja imee ilmaa öljykiertoon minkä seurauksena ohjaus nypyttää ja talvella sitten purskauttaa säiliöstä öljyä ulos.

        "Lämmityslaitteen läpät menee kerran uusiksi. Toista kertaa niitä ei tarvitse korjata, koska varaosan rakennetta on vahvistettu."

        Ainakaan peugeot forumin keskusteluiden mukaan noissa uusissakaan läpissä ei ole mitään niin maagista vahvistusta etteikö väärin suunniteltu (liian suuren vääntömomentin omaava) kääntömoottori sitä saisi rikotuksi. Vaihdettuja läppiäkin on mennyt parin vuoden päästä rikki siitä, kun ne on vaihdettu.

        "1,6 HDI:n herkkä kohta on öljypumpun tukkeutuva imusihti. "

        No eihän se imusihti tukkoon öljystä mene. Ongelma on ennemminkin se, että moottorissa on niin kuumia kohtia öljykierrossa (ahdin), joka paistaa sen öljyn kokkareiseksi. Selkeä suunnitteluvirhe, toki riskiä pystyy pienentämään käyttämällä vain parhaita öljyjä ja vaihtamalla ne riittävän usein.

        "Käytetty 407 voi olla hyvin huollettuna ja oikein pidettynä olla huippuostos, toisaalta halvat kiertopalkinnot on syytä kiertää kaukaa."

        Tämähän pätee moneen muuhunkin autoon. Itse jätän 407:n kyllä ostamatta.


      • toisillakestää
        niinno kirjoitti:

        "Etuakselisto kestää kyllä hyvin normaalia ajoa."

        Hienoa että sinulla on tuo alapalloratkaisu kestänyt, peugeot forumin keskustelujen mukaan noita on hajonnut jo alle 50tkm ajetuissa autoissa. Rakennetta toki muutettiin useaan kertaan, mutta ei se poista sitä ongelmaa että neulalaakeriin kertyy vettä joka ruostuttaa laakeroinnin pilalla.

        "Ohjaustehostajakin toimii juuri niin kuin pitää. Öljyt ovat pysyneet järjestelmässä hyvin eikä lisäyksiä ole tarvinnut tehdä."

        Hienoa että sinulla on ohjaustehostin toiminut kuten pitääkin. Peugeot forumin keskustelujen mukaan hyvin monessa autossa tuo tehostaja imee ilmaa öljykiertoon minkä seurauksena ohjaus nypyttää ja talvella sitten purskauttaa säiliöstä öljyä ulos.

        "Lämmityslaitteen läpät menee kerran uusiksi. Toista kertaa niitä ei tarvitse korjata, koska varaosan rakennetta on vahvistettu."

        Ainakaan peugeot forumin keskusteluiden mukaan noissa uusissakaan läpissä ei ole mitään niin maagista vahvistusta etteikö väärin suunniteltu (liian suuren vääntömomentin omaava) kääntömoottori sitä saisi rikotuksi. Vaihdettuja läppiäkin on mennyt parin vuoden päästä rikki siitä, kun ne on vaihdettu.

        "1,6 HDI:n herkkä kohta on öljypumpun tukkeutuva imusihti. "

        No eihän se imusihti tukkoon öljystä mene. Ongelma on ennemminkin se, että moottorissa on niin kuumia kohtia öljykierrossa (ahdin), joka paistaa sen öljyn kokkareiseksi. Selkeä suunnitteluvirhe, toki riskiä pystyy pienentämään käyttämällä vain parhaita öljyjä ja vaihtamalla ne riittävän usein.

        "Käytetty 407 voi olla hyvin huollettuna ja oikein pidettynä olla huippuostos, toisaalta halvat kiertopalkinnot on syytä kiertää kaukaa."

        Tämähän pätee moneen muuhunkin autoon. Itse jätän 407:n kyllä ostamatta.

        Ei mitään mainittuja vikoja minulla. Egr venttiili ainut korjaus 150tkm ajetussa autossa. 1,6hdi on moottori öljynvaihto aina imupumpulla 10tkm välein. Vuosimalli 09


      • jhgfxghjgcjgc
        toisillakestää kirjoitti:

        Ei mitään mainittuja vikoja minulla. Egr venttiili ainut korjaus 150tkm ajetussa autossa. 1,6hdi on moottori öljynvaihto aina imupumpulla 10tkm välein. Vuosimalli 09

        suurin osa mainituista ongelmista fiksattiin tai yritettiin fiksata faceliftin yhteydessä, huhtikuussa 2008


    • hmmmmn

      Älä osta 250tkm ajettua autoa. Siitä on enemmän harmia. Toki jos noita tyyppivikoja on korjattu jo ja on esim. kytkin uusittu ja saat edullisesti niin mikäs siinä sitten.

      • hmmmmn

        Lisätäkseni vaikuttaa aiempien omistajien viitseliäisyys. Moottorihan voi olla hyvässä kunnossa, jos öljyjä viitsitty vaihtaa.


    • osta_pois

      mutta älä maksa yli 3000 euroa, mikään liike ai anna vaihdossa sitäkään.

      • Aivansejasama

        Aikalailla sama maksaako käytetystä autosta 300 vai 3000. Suurimmaksi kulueräksi muodostuu jokatapauksessa polttoainekustannukset jos autolla ajaa normaaleja ajomääriä.


    • turbohuoltoavailla

      Onks täs turbo kans, joka ei tihuta öljyä imurööriin?

    • kerran_omistanut

      Ajotietokoneella tulee olemaan mielenkiintoisia fail-ilmoituksia.

      • MatomäkiM

        Millaisia? Minulla on menossa "kestotestissä" 407 1,6HDI ja 407 2,0HDI. Ei niissä ole mitään ihmeellisiä tai ylimääräisiä hälyjä ollut. Molempien FAP-liemet ovat kertaalleen tankattu ja pikkudieselin FAP on uusittu. Muita fail-ilmoituksia ei ole ollut. Yhteensä autoissa on nyt vasta vajaat 500.000km.


    • 407HDi2.0Aut

      Itselläni Saksasta tuotuna vm 2004 peugeot 407 sedan HDi FAP 2.0 automaatti. Enkä allekirjoita kaikkia noita edellä mainittuja vikoja yleistävinä kaikkia autoja koskevina. Ehkä niitä maanantaiautoja on sitten olemassa, mutta itse olen ollut hyvin tyytyväinen hankintaan. Ostettaessa ml oli 89 000 km ja nykyisin 160 000 km. Etupyörien laakerit on vaihdettu ja muutama renkaan rengaspainetunnistin. Muuten normaalia huoltoa. Yhteen vikaa takerrun ...

      ... Ohjaustehostimen öljyt pursuivat ulos, koska huollossa ei oltu ilmattu järjestelmää kunnolla. Kun sen itse tein, ongelmia ei ole ollut sen koommin ja ohjaus on nykyisin tasaisesti ja kevyesti pyöriteltävissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe