Eroon viiltely haavoista

HÄDISSÄÄNnn

Okei, olen vägän hädissäni. Oon 13 vuotias tyttö ja koitin vain jostain syystä viiltelyä, nyt minulla on 6 uutta haava kädessäni, en nyt puhu arvista vaan haavoista. Haluaisin ne mahdollisen nopeasti pois, koska jos äitini näkee nämä hän huolestuisi, enkä halua sitä. En missään nimessä ole aloittamassa viiltelyä, kokeilin vain. Joten keinoja miten saada haavat äkkiä pois? Ensi lauantaina on muuten sauna, joten äitini näkee nämä, jos en saa niitä pois.

5

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niof

      Älä koske äläkä peitä siteillä yms. Putsaa mutta kun rupi tulee anna parantua rauhassa ja voit sanoa äidillesi että raapaisit ulkona ollessasi haavat käsiisi

    • viiltelijä

      Riippuu kuinka iso jäljet. Jos menevät pahasti ihon alle niin odota seuraavat puoli vuotta, jotta ne lähtee. Jos taas juuri sellaiset, jotka voisi saada vaikka puun oksista tai hyllyn kulmasta, niin sitten vaan odottelet, etkä koske!
      Älä edes kokeile viiltelemistä! Siihen jää vain koukkuun, ja se on typerää. (Kuuntele mitä puhun,koska tiedän 6 vuoden kokemuksella että viiltely on pahin asia mitä ihminen vpi itselleen tehdä.)

    • Pihkatyttö99

      Apteekista saa semmosta haavojen paranemista nopeuttavaa pihkavoideta. Nimi on joku abilor tai axilor tai joku sinnepäin. Toimii oikeesti tosi hyvin. Ite en viiltele joten en viiltelyhaavoist voi sanoo mut tyylii sheivauksesta sääriin tulleet haavat parantunu paris päiväs :p

    • purkaus

      Tuota.... Älä missään nimessä kokeile uudestaan. Desifioi haavat hyvin ja levitä vaikka pebanthenia päälle. Kun haavat alkavat olla rupivaiheessa ja ruvet irtoamassa, vaiha pebanthen scariin. Ja varo uimista tai vastaavaa pari viikkoa. Suola ja kloori on pahimpia mitä voit niihin laittaa.
      Jos vain kokeilit ja aiempaa kokemusta ei ole, niin en usko haavojen olevan kovinkaan syviä, joten niiden pitäisi hävitä ilman arpia tuolla aiemmin mainitsemallani tekniikalla. Liian syviin haavoihin ei sitten autakaan muuta kuin aika. Ja silloinkin arvet vain haalistuvat. Itse en usko pääseväni viiltelystä eroon ja tähän mennessä tulleista arvista 99% on täysin pysyviä. Kuusi pintahaavaa pitäisi saada parannettua parissa viikossa haaleiksi ja 3-4 täysin kadonneeksi. Naarmut taas häviävät täysin siinä 2 viikossa.
      Jospa jatkossa pitäisit sen terän siellä minne se kuuluu. Vaikka viiltelyä vain kokeilisi, eikä siihe olisi varsinaista syytä, kuten itselläni on muutamakin, niin siitä voi silti kehittyä vaikea addiktio ja aikuisiällä arvet kaduttavat aivan järjettömästi. Toki viiltelystä eroon päässet ihmiset, joilla on ollut (yleensä henkisiä) sairauksia ovat ylpeitä arvistaan, sillä ne ovat nimen omaan arpia ja kertovat sairauden/addiktion voitosta. Minulla tosin on ystävä, joka aloitti viiltelyn, koska se oli jonkinlainen muoti-ilmiö ja itseeni sattuu nähdä hänet kesähelteillä pitkähihaisessa paidassa, koska hän häpeää arpiaan.
      Pidä itsestäsi huolta. Tiedän, että purkaukseni luultavasti on aiheeton, mutta olen seurannut sivusta kuinka ihmiset jäävät siihen koukkuun vain kokeilun tähden ja se ei ole hauskaa katseltavaa. Itselläni se on pakokeino. Keino purkaa pahaa oloa. Ei vain kokeilemista. En väitä, että minulle se on oikein, mutta en osaa muuta. Siitä on kolme vuotta kun itse olin ikäisesi ja muistan käsissäni ja jaloissani jo silloin olleen järjettömän monia arpia. Jos voin estää edes yhden ihmisen aloittamisen, yritän parhaani.
      Haavat paranevat kunhan hoidat niitä hyvin ja usein. Onnea! ♥

    • apulainen32

      Huutonetissä on myynnissä Pihkamummon pihkavoide. Puolet halvempaa ja puolet vahvempaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe