Isot moottoripyörät turhia suomessa.

Turhake_suomessa

Miksi näytä mainostetaan? ihan turhia suomen teille kun nopeusrajoituksetkin enintään 120km/h moottoritiellä niin mitä teet tommosella pyörän nopeudella,tehoilla ja kiihtyvyydella suomessa ellet sitten rata käyttöön ole etsimässä moottoripyörää.

- et voi ajaa kuin 120km/h suomessa enintään moottoriteillä tai voi tulla pika voitto poliiseilta.
- et paljoon kiihdyttele jos autoja liikentteessä tai muuten huomaat jo että olet perässä kiinni roikkumassa ja saat hidastaa kiihtydystä rampilta motorille esim.

omasta mielestä täysin turhia tommosta mainostaa suomeen ja ostaa, kun et edes pääse pyörän koko ominaisuuksista nauttimaan läheskään suomen teillä.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vipinaa-tyomatkaan-tassa-on-maailman-nopein-moottoripyora/q7CE75xx?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.230563228.1212832505.1434310905

100

2329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voijärjenvalo

      ja turhia ne ovat kaikki autotkin joissa ylisuuret elvistelypannut. Rajoitin kaikkiin uusiin moottorivehkeisiin ja autoihinkin moottoritilavuusrajoitus esim.1,4l. Ei turboja eikä muutakaan ylimääräistä rojua. Eli miksi mainostetaan urheilullisiksi ilmoitettuja rupuskoja joissa 4 kallista rengasta kahden sijaan. Parkkipaikoillekin mahtuisi enemmän ajoneuvoja, liikenteessä ei olisi ruuhkia, bimmeristit olisivat jo kaikki hengiltä..eli jos olisi vain 2 pyöräisiä niin kyllä maailma pelastuisi...ja talvella sitten katsottaisi että kukas se olikaan se "ratti"mies/nainen..ps, kaikki bimmerit maantäytteeksi ja joutaa niiden kuskitkin sinne..

      • KOGp

        Jep. mitä nyt jollain Ferrari:illakin suomessa teet, hieno varmaan ajaa kesällä,mutta karu todellusuus on se että aika turhake suomen teillä.

        jos haluaisit saada jostain hienosta ja kalliista autosta tai pyörästä kaiken irti pitääpä melkeempä mennä radalle tai saksaan ajeleen.


    • KakkosJorma

      Osin samaa mieltä, tosin ei tuppia tarvitse kääntää nurin. Esim. Vihdintiellä riittää aivan mainiosti 80 km/h seisovien autoletkojen välistä. Luonnollisesti nopeutta olennaisempaa on riittävä kuuluvuus ja silmiä hivelevä näyttävyys, jonka lähestymisen huomaa uunompikin Bemmi M3:n tai Audi A6:n lippalakkipäinen tahvo, että osaa antaa tilaa ylemmälleen.

      • Anonyymi

        Kypärän sisällä on pelkkää tyhjää.


    • Motoristi12345

      Kun et asiasta mitään ymmärrä, voi motoristina sanoa, että haista se, joka naisen jalkovälissä sijaitsee!!

      • niimikänii

        eipä tuo ole tainnut sellaista nähdäkkään sitten syntymänsä...


    • TimoEv

      Iso moottori pyörässä EI tarkoita päättömiä ylinopeuksia.
      Iso pyörä ja iso moottori tarkoittaa mukavaa matkantekoa kaksi päällä matkatavaroineen. Leppoisasti ja mukavasti. Iso pyörä kulkee kuin juna, joten sitä ei tarvitse "ajaa" samalla tavalla, kuin piniä pyöriä. Paino luo vakautta.
      Iso moottori jaksaa vetää ylämäessä, teho antaa mahdollisuuden mennä ns. heittämällä rekasta ohi eikä tarvitse räplätä vaihdetta joka pienen nyppylän kohdalla.
      Iso moottori jaksaa myös lähteä valoista hyvin, eikä tarvitse vingutella, kuten pikkupyörillä.

      Iso pyörä maksaa paljon, joten se herättää myös kateutta...hmmm...

      • Anonyymi

        Moottoripyörät herättävät ihmisissä lähinnä sääliä.


    • Suzukimies

      Autoihinkin rittää tutkitusti Suomessa 25 heppaa, jotta sillä pärjää myös moottoritienopeuksissa. Miksi sulla sitten on enemmän?

      Ja vastauksena kysymykseesi: käyn myös ajoittain Ahvenistolla harjoittelemassa moottoripyörän hallintaa.
      Ja Etelä-Euroopassa lomareissuilla - väliin mahtuu nopeampiakin reittejä.

    • juha43v-

      Olen miettinyt ihan samaa. Jos ajelee rajoitusten mukaan, niin pienempikin pyörä riittää aivan hyvin. 125 kuutioisten tehot eivät ihan riitä ohitteluun. Itse ajelen 250 kuutoisella cbr:llä. Tehot ja nopeus riittävät mainiosti Suomen teille.

      • pienionmopedi

        250 kuutioinen on sellainen mopedi jolle sopii 40km/h matkanopeus mainiosti.
        Isompi kone = menee kuin juna, ei tarvi joka välissä vaihtaa pienempää vaihdetta että kone jaksaa vetää ylös mäkeä.Juurikin tästä on kyse ajomukavuudessa.
        Custompyörissä kun ostaa jonkin 750 kuutioisen tai vastaavan, alkaa vääntöä jo löytymään ja matka taittuu mukavammin.
        Ei sitä japsipyörän ininää jaksa kuunnella pikatiellä kauaa jos menet jollain 250 kuutioisella sinne leikkimään.Kone huutaa kuin viimeistä päivää satasen vauhdissa.


      • Senverrancustomeista
        pienionmopedi kirjoitti:

        250 kuutioinen on sellainen mopedi jolle sopii 40km/h matkanopeus mainiosti.
        Isompi kone = menee kuin juna, ei tarvi joka välissä vaihtaa pienempää vaihdetta että kone jaksaa vetää ylös mäkeä.Juurikin tästä on kyse ajomukavuudessa.
        Custompyörissä kun ostaa jonkin 750 kuutioisen tai vastaavan, alkaa vääntöä jo löytymään ja matka taittuu mukavammin.
        Ei sitä japsipyörän ininää jaksa kuunnella pikatiellä kauaa jos menet jollain 250 kuutioisella sinne leikkimään.Kone huutaa kuin viimeistä päivää satasen vauhdissa.

        ne on siitä onnettomia,että customin on pakko olla tosi isokoneinen! Alle 1500cc on tosi onnettomia,oikeastaan kaikki alle 1800cc! Joku 800cc katusportti riittää häthätää kokeneemmallekkin,mutta ei todellakaan samankokoinen custom! 1800cc on paitsi väännökäs,mutta alkaa löytymään sitä tehoakin,niin että liikahtaa kun kahvaa kääntää eikä vaan tule semmoinne tylsääää-olo. Näin se vaan menee.


      • Iugnoi

        Jotkut custom on nyt poikkeis. ne on onnettomia todellisuudessa että tarvii jo joku 1000 kuutioita koneesen että pärjää edes motorilla, mutta ihan perus pyörällä 250cc pärjää suomessa erinomaisesti.


      • tuhatceeceetä
        Senverrancustomeista kirjoitti:

        ne on siitä onnettomia,että customin on pakko olla tosi isokoneinen! Alle 1500cc on tosi onnettomia,oikeastaan kaikki alle 1800cc! Joku 800cc katusportti riittää häthätää kokeneemmallekkin,mutta ei todellakaan samankokoinen custom! 1800cc on paitsi väännökäs,mutta alkaa löytymään sitä tehoakin,niin että liikahtaa kun kahvaa kääntää eikä vaan tule semmoinne tylsääää-olo. Näin se vaan menee.

        Kyykkymopoista en tiedä muuta kuin että kone huutaa isommissa nopeuksissa jos laite on alle 600 kuutioinen (mopo).Pääsee sitä liikkeelle vaikka pappatunturillakin, tai sun 250cc mopolla, mutta kun ajomukavuudesta on kyse niin isompi pyörä on vaan parempi.
        Liiallisuuksiin ei tietenkään tarvi mennä, joku 1000cc vie keveästi takana istuvan leidinkin kesän rientoihin minne vain.


      • Anonyymi
        pienionmopedi kirjoitti:

        250 kuutioinen on sellainen mopedi jolle sopii 40km/h matkanopeus mainiosti.
        Isompi kone = menee kuin juna, ei tarvi joka välissä vaihtaa pienempää vaihdetta että kone jaksaa vetää ylös mäkeä.Juurikin tästä on kyse ajomukavuudessa.
        Custompyörissä kun ostaa jonkin 750 kuutioisen tai vastaavan, alkaa vääntöä jo löytymään ja matka taittuu mukavammin.
        Ei sitä japsipyörän ininää jaksa kuunnella pikatiellä kauaa jos menet jollain 250 kuutioisella sinne leikkimään.Kone huutaa kuin viimeistä päivää satasen vauhdissa.

        Niin, kyllä tehoja täytyy löytyä moottoripyörästä, puhutaan tuhatkuutioisista pyöristä.
        Suomen tiet ovat hyvät ja hyvin hoidettuja, niillä voi ajaa nopeammin, ei alle 8:aa kymppiä ja hyvinkin kahta ja puoltasataa moottositeillä ja suorilla teillä.


      • Anonyymi

        Moottoripyörällä mennään lujaa melkein aina kun tilanne sallii, kapeana liikennevälineenä sillä on helppo ohitella ja kun kiihtyykin paljon paremmin kuin auto, keveydestä johtuen. Liikennemerkkejä en juurikaan noteeraa, vaan tilanteen mukaan arvioinnit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kyllä tehoja täytyy löytyä moottoripyörästä, puhutaan tuhatkuutioisista pyöristä.
        Suomen tiet ovat hyvät ja hyvin hoidettuja, niillä voi ajaa nopeammin, ei alle 8:aa kymppiä ja hyvinkin kahta ja puoltasataa moottositeillä ja suorilla teillä.

        Suomessa on kummallista kun kaikki sivulliset, jotka ei aja moottoripyörällä eikä myöskään niitä ymmärrä yhtään. Silti pitää palstoilla urputtaa asiattomia mielipiteitä , tehoista, päästöistä , kuminpolttamisesta. Eihän oikeasti moottoripyöräilijöitä kiinnosta teidän mielipiteet, lainlaatijat päättää asetukset ja lait jotka koskee liikennevälineitä .


    • Ihan turha aloitus ! Kyllä yli 1000 kuutioiset autotkin on aivan turhia ja palkka on turha jos työnantja järjestää majoituksen,välttämättömimmän ruuan ja vaatetuksen ... ...minimi elin tason jolla pystyy elämään

      • Auvo.moottori

        Vaikka oliskin? mutta nyt puhutaan pelkästään moottoripyöristä, vajakki.


      • Auvo.moottori kirjoitti:

        Vaikka oliskin? mutta nyt puhutaan pelkästään moottoripyöristä, vajakki.

        Niin mitä se vajakki urputtaa !!!! Ei ainakaan alottaja etkä sinä varsinkaan sinä ole oikea henkilö arvioimaan mikä on turha ja mikä on hyödyllinen... ...eikä sinun arvomaailamas oo ainoa oikea. Joten jos alottajan ajatuksella asiaa hiukan ajattelee laajemalta niin kaikki on turhaa mikä menee minimi elämisen ja tarpeen yli.


    • KUisolikaaaan

      Kaikki Suomessa liikkuvat koneet ovat turhia ! Eipäs olekkaan nehän maksavat hurjasti VEROJA joilla erilaiset ituhipit ja muuttajat elätetään / ruokitaan . Koneet tuottavat / maksavat usealle täysihoitoa !!!!

      • Anonyymi

        Ei ole moottorit tuthei, mopeil piäsöö pitkälti 300 , kun ilkiää viäntöö, eik vittuuttoloits kok aikoo, mänöks Dan taavi


      • Anonyymi

        Niin ja kyllä se välillä on kiva kääntää moottoripyörän kahvaa kun kone murisee ja sitten mennään , pitää vaan katsoa sopiva aika ja paikka ? Kesäyönä joskus 3-4 aikaan kun valoisaa eikä juuri liikennettä, ja sellainen tie että näkyvyys hyvä myös laitoihin ettei eläimet hypi tielle . Ei tarvitse montaa sekuntia kun 200 km/t vauhtia .


    • juha43v-

      250 cc kuskina voinen todeta, että pyörä on riittävä. Ajelen sillä kesällä työmatkat, jossa rajoitukset max. 60 km/h . Ei tarvetta isompaan. Kerran kesässä tulee tehtyä pitempi reissu, noin 300 km. Tehot riittävät edelleen erinomaisesti. 250 cc katupyörät kiihtyvät 0 -100 km/h noin 5 sek, eli nopeammin kuin 99 % perusautoista. Ohittaminen ei ole ongelma. Yli satasen nopeuksilla ei tarvetta laittaa pienempää silmään useimmissa ohitustilanteissa. Rahaa olisi hankkia isompikin, mutta en keksi mitään järkisyitä, sillä noudatan nopeusrajoituksia. Lisäksi kulut kasvavat isommilla pyörillä ja ennen kaikkea hinta.

      • Kevyestimennään

        Mulla on Vespa GTS 250. Siinä on 22 hv ja niillä kerkeää mainiosti muualla paitsi moottoriteillä. Ja motarithan ei muutenkaan ole moottoripyöräilijöiden suosimia kuten pienet mutkatiet ovat.

        On mulla ollut isoimmassa sporttourer-pyörässä 140 hv, mutta kyllästyin sen raskauteen ja kankeuteen.
        Seuraavaksi etsin tulevaisuudessa jonkun 250-650 -kuutioisen kevyen pyörän, koska kuutoihulluudesta paranin jo.


      • juha43v-

        Itsekin arvostan pyörässä keveyttä. Skoottereitakin olen katsellut. Periaatteessa työmatka-ajoon riittäisi 150 cc skootteri, mutta tämän alle alkaa olla rajoitetummat ohitusmahdollisuudet. Itse kuulun siihen "koulukuntaan", joka arvostaa kuutioissa normaali-ajon käyttöaluetta.


      • Anonyymi
        juha43v- kirjoitti:

        Itsekin arvostan pyörässä keveyttä. Skoottereitakin olen katsellut. Periaatteessa työmatka-ajoon riittäisi 150 cc skootteri, mutta tämän alle alkaa olla rajoitetummat ohitusmahdollisuudet. Itse kuulun siihen "koulukuntaan", joka arvostaa kuutioissa normaali-ajon käyttöaluetta.

        Tämä on moottoripyöräpalsta.


    • moottoripyörämies

      Älkää katsoko sitä kuutioo, vaan montako sylinteriä on ja missä asennossa eroa on mm.r4 ja 1.syl välillä. Ja sitten on se teho-paino suhde

      • inianajones

        Teho-paino suhde on tärkeä, ja siitä yllättävän vähän puhutaan. Vakuutusyhtiöt fiksumpana ovat tajunneet asian jo aiemmin, koska vakuutusten hinnat perustuvat tähän -- tehopyöräiljät törttöilevät enemmän, halusivat tai eivät.


    • PILLUPILLUPILLU

      PILLU,PILLU, PILLU!!!!

    • zetoristi

      Kyllä Suomessa on paljonkin käyttöä tehokkaalle moottoripyörälle.Ketjun aloittajan kannattaisi joskus mennä kokeneen kuskin kyytiin,niin homma selviäisi.
      Ehkä kuitenkin ensin hoidella tuo oikeinkirjoitus kuntoon. :-)

    • kuutiostaviis

      Yli 1000cc taitaa olla ns.matkapyöriä, no suomi on pitkä maana eli ihan kelpo vehkeitä. Kaupunki ajossa paras voi olla joku 250-500cc.. Sitten on tehopyöriä jossa on se tehopainosuhde kohillaa:) 600-1000cc siis r4< ja v4

    • Anonyymi

      Ihan hyvä kun moottoripyörien vakuutusmaksut on korkeampia. Niitä maksuja pitäisi korottaa vielä enemmän ja lisätä moninkertainen verotus. Sama vesijeteille ja huviveneille.

      • Anonyymi

        Joo joo mene vittu sinne töihin ja lopeta ruikutus.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Noista on niin paljon haittaa tavallisille ihmisille, että vakuutusmaksujen pitäisi olla nelinkertaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Noista on niin paljon haittaa tavallisille ihmisille, että vakuutusmaksujen pitäisi olla nelinkertaiset.

        Tuollaiseen jäytävään moottoripyöräkateuteen ei auta kuin hankkia oma pyörä, mutta kun sinulla ei ole rahaa ja kroppakin on niin surkean kampura, ettet pyörää kykene ajamaan, ei sinulla ole muuta vaihtoehtoa, kuin jatkaa ruikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiseen jäytävään moottoripyöräkateuteen ei auta kuin hankkia oma pyörä, mutta kun sinulla ei ole rahaa ja kroppakin on niin surkean kampura, ettet pyörää kykene ajamaan, ei sinulla ole muuta vaihtoehtoa, kuin jatkaa ruikutusta.

        Miksi haluaisin tappaa tai vammauttaa itseni ja häiritä muita ihmisiä järkyttävällä melulla?

        Sinä olet kateellinen minun kauniille vaimolleni, rahoilleni ja autolleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haluaisin tappaa tai vammauttaa itseni ja häiritä muita ihmisiä järkyttävällä melulla?

        Sinä olet kateellinen minun kauniille vaimolleni, rahoilleni ja autolleni.

        Voiko sinun kaltainen kampura enää vammauttaa itseään pahemmin, kuka sinut nostaisi pyörän selkään?

        Kauniit naiset nauraa sinun kaltaiselle rääpäleelle, mutta ei se sinua estä uneksimasta ja ainahan voi nettipalstoilla kehua omistavansa vaikka maailman. Lohtu se on sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko sinun kaltainen kampura enää vammauttaa itseään pahemmin, kuka sinut nostaisi pyörän selkään?

        Kauniit naiset nauraa sinun kaltaiselle rääpäleelle, mutta ei se sinua estä uneksimasta ja ainahan voi nettipalstoilla kehua omistavansa vaikka maailman. Lohtu se on sekin.

        Taidat olla tyttöystävän puutteessa? :D

        Munan työntäminen pakoputkeen ei varmasti ole pitemmän päälle kovin mukavaa.


      • Anonyymi

        Kaikkiin autoihin pitää saada myös rajoitus että maksimi BHP on dynamometrillä mitattuna korkeintaan 44BHP :D

        Pyörät ovat aika nopeita kiihtymään sitten, sen verran kevyempiä, pitäisi siis rajoittaa myös autojen tehoja korkeintaan tuohon 44BHP :D

        Mutta nopeampia pysähtymäänkin sitten nopeudestaan, joka tekee heidän ohituksista huomattavan turvallisempia kuin autojen ohituksista :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla tyttöystävän puutteessa? :D

        Munan työntäminen pakoputkeen ei varmasti ole pitemmän päälle kovin mukavaa.

        Sinä olet selkeästi poikaystävän puutteessa, kun munan työntäminen "pakoputkeen" on mielessä.

        Sori vaan, tämä palsta on moottoripyöräilystä kiinnostuneille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haluaisin tappaa tai vammauttaa itseni ja häiritä muita ihmisiä järkyttävällä melulla?

        Sinä olet kateellinen minun kauniille vaimolleni, rahoilleni ja autolleni.

        Onp mukavasti kissoilla liäkenvaloosa ja kurnuttuoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haluaisin tappaa tai vammauttaa itseni ja häiritä muita ihmisiä järkyttävällä melulla?

        Sinä olet kateellinen minun kauniille vaimolleni, rahoilleni ja autolleni.

        Idea on juuri se että osaat ja uskallat ajaa hyvin, niin kolareita ei tule niin helposti kun ajaa tumpelo säikkynä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Noista on niin paljon haittaa tavallisille ihmisille, että vakuutusmaksujen pitäisi olla nelinkertaiset.

        Niin mutta kun ne Ei ole ? Nykyisin on onneksi muuttunut, ei pelkkä kuutiotilavuus vaan teho/paino suhde . Sehän tietysti ottaa maalaistollikkaa joka vaatii hiljaisuutta ? Kiva se on kesällä päästellä tiellä, joko yksin tai ladyn kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Noista on niin paljon haittaa tavallisille ihmisille, että vakuutusmaksujen pitäisi olla nelinkertaiset.

        Mutta kun ei ole maksut nelinkertaisia ? Uli uli


    • Anonyymi

      Onneksi kaikki saavat nauttia Suomen kesästä kuin tahtovat
      Ottaa ja antaa arm8n tulla vaeltaa ja nähdä kesässä uusia kokemuksia näkemyksiä
      Kiitos siitä Amen

    • Anonyymi

      Mitähän nuo isot moottoripyörät ketään haittaavat, jos ei nyt ihan järjettömän kateellinen ja katkera tyyppi ole kyseessä? Ja silloinkin ongelma on siellä omassa päässä, ei pyörissä tai niiden omistajissa.

      • Näin se menee.


    • Anonyymi

      Jokainen moottoripyörä, pienikin, on turha Suomessa, jos marinalinjalle (tai edes järkilinjalle) lähtee, joten turhahan tuota on miettiä ja itkeä.

      Parempi on antaa jokaisen nauttia elämästään haluamallaan tavalla, pyörällä tai ilman, pienellä lelulla tai isolla ja tehokkaalla, tai vaikka autolla. Pääseehän kai Ladalla ja Toyotallakin paikasta toiseen, mutta mieluummin ja mukavammin ne matkansa vaikka Volvolla, BMW:llä tai Ferrarilla ajaa, ja sama se on kaksipyöräisissäkin - Hondallakin varmaan ihan hyvin pääsee perille, mutta mieluumminhan sitä tietenkin KTM:llä, Ducatilla, BMW:llä tai vaikka Harley-Davidsonilla ajaa.

      • Anonyymi

        En kyllä ymmärrä mistä tuo BMW tuohon ilmestyi mutta kaippa masokistejakin pitää ymmärtää.

        kuinkas paljon on kokemusta ajaa matkaa KTM:llä?

        Miksiköhän Saksassa kai edelleen eniten myyty mopo on BMWn enska mutta Suomessa muoviluoti ? Onhan Suomessa toki paremmat tiet ja korkeammat rajoitukset kuin Saksassa ja siksi varmasti Germaanit ostaa niitä isoja Gessuja.


    • Anonyymi

      Mun mielestä sopivan koneen koko on 125-500cc. 350-500cc pelkästään customit, kyykyt ja muut 125-350cc. Kyllä niillä kerkeää itsensä tappamaan.
      Itse olen hulluna pieniin moottoreihin. Ne on hauskoja ajaa.

      • Japanissa myytiin ainakin 80/90 taitteessa paljon 250cc ja 400cc kyykkyjä nelarikoneilla joissa oli kierroksia vähän eri malliin kuin Euroopassa. 18.000 minuutissa niin tuli huipputeho ulos.

        Niin se menee kun painostetaan pieneen nelariin konevaihtoehtona, sitten alkaa koneet niin sanotusti kiertää :-)


      • Anonyymi

        Hyvä että olet oman kokoluokkasi löytänyt. Minulle 1290 kuutiota on tällä optimi. Kevyt laite kulkee herkästi niin maantiellä kuin radallakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että olet oman kokoluokkasi löytänyt. Minulle 1290 kuutiota on tällä optimi. Kevyt laite kulkee herkästi niin maantiellä kuin radallakin.

        KTM mies näköjään linjoilla, kotkan katumallit on varustettu jo tehtaalla runsaalla fiiliksellä.

        Itsellä oli ysärillä MX 250 -92. Upea pyörä.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Japanissa myytiin ainakin 80/90 taitteessa paljon 250cc ja 400cc kyykkyjä nelarikoneilla joissa oli kierroksia vähän eri malliin kuin Euroopassa. 18.000 minuutissa niin tuli huipputeho ulos.

        Niin se menee kun painostetaan pieneen nelariin konevaihtoehtona, sitten alkaa koneet niin sanotusti kiertää :-)

        Pieni kaksitahti on raaempi vehje kuin nelitahti.


    • Anonyymi

      Voi sentään. Näyttää pitävän paikkansa, että motoristit ovat älyltään alle keskimäärän. Kirjoitustaidosta päätellen ainakin.

      • Anonyymi

        No ei sekään hyvää lupaa, jos muutaman Suomi24-kirjoittajan perusteella yhdistää älykkyyden ja liikkumistavan toisiinsa noin suoraviivaisesti.


    • Anonyymi

      Miten moottoripyörän iso koko liittyy nopeuteen ja kiihtyvyyteen? Isoja prätkiä tarvitaan ihan sen takia että Suomessa löytyy paljon yli 180cm kuskeja. Heille on ihan tarpeellista että löytyy BMW 1200GS tai vastaavia isoja pyöriä.

      Toki autoilijoita kismittää prätkien teho/paino-suhde joka superautojen luokkaa. Omassakin prätkässä teho/paino-suhde vastaa hiilikuitokorista Pagania AMG V12 koneella, ja sekös autoilijoita kismittää :) Varsinkin Tesla-kuskeja :)

      • No, jahka Tesla alkaa tehdä moottoripyöriä niin pahin tuska helpottaa molemmissa leireissä.


      • Anonyymi

        Joo, kyllä teho/paino -suhde on moottoripyörissö aina helvetin hyvä. Minullakin 150kg/12hv. Kyllä autoilijat on kateellisia.


    • Anonyymi

      ISO ja tehokas mp ei ala kovinkaan herkästi "booaamaan" kuten nykynuorilla sanonta kuuluu..Huvittavaa, kerrassaan...

      En ainakaan muista lukeneeni palstalta että "Harrikkani alkoi booaamaan"
      Mikä neuvoksi?

      • Pientä provon makua ilmassa...


      • Anonyymi

        Eikai joku ruiskumoottorilla varustettu mp nyt alakkaan booaamaan ellei ole jotain pahasti pielessä. Hieman eri luokkaa kaasarilla varustetut mopo ja harrikat.


      • Anonyymi

        Heheh, ei toisiaan ala booamaan, vaan murisee kiukkuisesti ja tuottaa raakaa, repivää voimaa.


    • Anonyymi

      Minä ostin ekaksi pyöräksi 300cc ja olen pitänyt siitä kovasti. Ei ole vielä tarvinnut vaihtaa isompaan. Kulkee ja kiihtyy tarpeeksi kovaa ja maksaa ja painaa vähemmän. Ei kai isommissaakaan pyörissä nyt mitään oleellista vikaa ole, ihan hyvin voisin vaihtaa isompaan, mutta vielä ei ole tehnyt mieli.

      • Joo nykyään 300cc nelarikin jos on hyvä niin voi olla yllättävän kiva laite, toista se oli 80 luvulla kun alavääntö ja huipputehokaan eivät välttämättä kohdanneet käytännön toiveiden kanssa ja ajo-ominaisuudet eivät olleet lähelläkään tätä päivää...

        Toki huipputeho nykyään rajoittuu tuon kortin tuomaan rajaan noissa ellei ole vapautettu tehoja enempää.

        Itse tykkään 1000cc kyykyistä mutta meillä kaikilla on omat prioriteettimme.

        Mukavia ajeluita ja pitkää uraa motoristina.


    • Anonyymi

      Hm,,Uusi Jawa cl 300 voisi olla hyvinkin mukava tuttavuus.

    • Anonyymi

      Pienimoottoristen pyörien ongelmahan on useimmiten että koko pyörä pienikokoinen. Miksei voitaisi tehdä isoa moottoripyörää jossa pienempi moottori? Painossa ei ole niin suuria eroja että sen takia tarvisi 150hv jos pyörä on iso, vaan 60-70hv riittäisi isoonkin pyörään ellei tosi raskaita rakenteita käytetä.

      Omassa yli 100hv mutta vähempikin riittäisi hyvin. Fyysisesti sen sijaan saisi olla isompi. Esimerkkinä vaikka 1200GS tai Super Tenere kokoinen pyörä missä olisi vaikka Suzukin 650cc V2 jossa 65hv. Super Tenere painaa 40kg enemmän kuin v strom 650 joten ei todellakaan painon takia vaatisi tuplasti isompaa konetta.

      Pienemmällä koneella vakuutukset voisi olla halvempia, en tiedä miten verot nykyään määräytyy mutta ehkä pienempi verokin?

      Harmittaa pitkänä kuskina kun pitää ostaa turhankin tehokkaita ja kalliita pyöriä ihan vain että pystyy istumaan mukavasti.

    • Anonyymi

      Jos tuntuu turhalta niin älä hanki sellaista. Ei siinä sen kummempaa.

      • Anonyymi

        Kiitos nerokkaasta antimestasi tähän keskusteluun, kyllä olet fiksu!


    • Anonyymi

      Samalla pyörällä olen ajellut jo 40 vuotta, eikä ole teho-, koko-, eikä muitakaan syitä ollut vaihtaa.

      • Anonyymi

        Joo, mulla on sama vaiko ollut kans 40 vuotta. Tyytyväisenä "ajellut" sillä vieläkin. Ei syytä vaihtaa.


    • Anonyymi

      Nykyään harvemmin näkee enää alle tuhat kuutioisia, sunnuntaiajelijoita. Kyllä ne pyyhältävät tupla nopeuksilla mitä sallitut rajoitukset ovat.

      • Anonyymi

        Kovaa ne ajavat autotkin, joten ei moottoripyörillä jalkoihin voi jäädä.


      • Anonyymi

        No mun pyörä kulkis 300km/h, en kuitenkaan aja sillä se kovempaa kuin autollakaan tuplanopeuksista puhumattakaan.


    • Anonyymi

      Isokuutioinen pyörä on 100tkm vasta sisäänajo , paitsi hd tietty on jo ekan rempan edessä ,isoilla japseilla ajelee lopun ikäänsä jos niin haluaa ja osaa huoltaa pyöränsä.

      • Anonyymi

        Tässä jokunen aika sitten oli Nettimotossa myynnissä BMW - R 1100 Rt bokseri
        Ajettu vaivaiset 342000

        Jota pitäisin jo jonkunlaisena osoituksena oikeasta moottoripyörästä.


      • Anonyymi

        Onhan mullakin 535 virakossa jo 150tkm. Vielä toimii kuin uusi. Ajattelin aikoinaan että hyvä aloittaa tällä ja isompi seuraavana kesänä. Mutta mitä hyvää pois vaihtamaan. Ajetaan nii kauan kuin laukeaa. Sitten joku customi maksimissaan 600cc tilalle suoraan kaupasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan mullakin 535 virakossa jo 150tkm. Vielä toimii kuin uusi. Ajattelin aikoinaan että hyvä aloittaa tällä ja isompi seuraavana kesänä. Mutta mitä hyvää pois vaihtamaan. Ajetaan nii kauan kuin laukeaa. Sitten joku customi maksimissaan 600cc tilalle suoraan kaupasta.

        Et välttämättä saa vastaavaa sportti-customia kuin tuo Yamahan Virago sarja, se oli suosiossa juuri siksi että se oli edes vähän ajettavampi kuin kilpailijat jotka olivat täysiverisä customeita sanan yleisimmässä merkityksessä.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Et välttämättä saa vastaavaa sportti-customia kuin tuo Yamahan Virago sarja, se oli suosiossa juuri siksi että se oli edes vähän ajettavampi kuin kilpailijat jotka olivat täysiverisä customeita sanan yleisimmässä merkityksessä.

        Voi se niinkin olla.
        Olen tuosta tykännyt kun on näppärän kokoinen. Olen saanut kokeilla vähän isompaa customia parikin kertaa niin tuntuu kuin kulmasohvalla ajaisi. Ei ollut moottoripyörän tuntua. Joku pitää tätä mielipidettä vääränä mutta minulle se on oikea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi se niinkin olla.
        Olen tuosta tykännyt kun on näppärän kokoinen. Olen saanut kokeilla vähän isompaa customia parikin kertaa niin tuntuu kuin kulmasohvalla ajaisi. Ei ollut moottoripyörän tuntua. Joku pitää tätä mielipidettä vääränä mutta minulle se on oikea.

        Mielipiteesi on ihan linjassa sen seikan kanssa että nuo Viragot tosiaan oli hieman ajettavammasta muotista kuin customit yleensä.

        1100 mallinen Virago olisi voinut olla sinulle mieleen, en tiedä oletko kokeillut?


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Mielipiteesi on ihan linjassa sen seikan kanssa että nuo Viragot tosiaan oli hieman ajettavammasta muotista kuin customit yleensä.

        1100 mallinen Virago olisi voinut olla sinulle mieleen, en tiedä oletko kokeillut?

        Se on jännä havaita, miten pyorän perusajettavuus on ihan pienistä jutuista kiinni. Hankin kerran vanhan japsiprätkän, joka oli kustomoitu vain korkealla tangolla, matalalla penkillä ja lyhyemmillä takaiskareilla.
        No alensin tankoa, nostin penkkiä ja perää sekä vaihdoin renkaat, takarengasta kavensin pari senttiä. Tuli oikein helppo ja ajettava pyörä!


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Mielipiteesi on ihan linjassa sen seikan kanssa että nuo Viragot tosiaan oli hieman ajettavammasta muotista kuin customit yleensä.

        1100 mallinen Virago olisi voinut olla sinulle mieleen, en tiedä oletko kokeillut?

        Löytyyhän viragon nimeen vannoville nykyisin xv950 jammulta , aivan mahtava ajettava , paljon parempi kaikenkaikkiaan kuin esim . sporsteri , jammussa mahtava ajofiilis ja hyvät ominaisuudet , Bolt :tina lie muualla myydään , paljon videoo juutuupissa , itse innostuin vehkeestä ihan kypällä.


    • Anonyymi

      Kyllä on mukava matkaa tehdä isolla customilla jossa 6.-vaihda eli loikkari , pienillä ja näillä "tehocustomeilla" kuten m1800 saa vinguttaa kierrokset korkealla vaikka nopeus olisi alle konetierajoitusten. Muutamissa japseissakin tuo loikkari löytyy , valtaosassa ei . toki hihnapeleissä saa välityksiä vaihdettua sijoittamalla rahaa ja vaivaa , vaan ei korvaa 6. vaihdetta välityksiltään , aina joku nopeus-alue sitten kärsii muutoksesta tietty.

    • Anonyymi

      Turhasta valittajat ovat turhia Suomessa.

      • Anonyymi

        Sulla mitään KELA-kortin lisäks oo. Hae sieltä invamopo itelles, piirrä muutama liekinkuva selekääs, ja liity Helkkarin Henkseleihin (joke, got it?). Sitte herättään pelkoo ja kauhuu Siwan keskikaljahyllylle myymäläautoon. Mummoilla tippuu Tenat ja tukisukkahousut, tekaritkin louskuu viäl pari viikkoo pelkästä kauhusta.

        Huh huh.


    • Anonyymi

      Miksi vakuutukset ovat minimaaliset suurissa, vähätehoisissa pyörissä?
      Litrakulutus matka-ajossa ei paljon poikkea pienistä kierrosvimpuloista. Kunhan näissä on sama varustus päällä.

      • Anonyymi

        Ei vakuutuksen hinta liity kulutukseen mitenkään. Vakuutusyhtiöt toimii puhtaasti tilasto- ja todennäköisyyslaskennan pohjalta: mitä enemmän tehoa per painokilo, sen todennäköisemmin pyörällä kolaroidaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vakuutuksen hinta liity kulutukseen mitenkään. Vakuutusyhtiöt toimii puhtaasti tilasto- ja todennäköisyyslaskennan pohjalta: mitä enemmän tehoa per painokilo, sen todennäköisemmin pyörällä kolaroidaan.

        Kevyissä pyörissä saa hevosvoimia halvimmalla, siksi ne valikoituu nuorille ja kokemattomille kuskeille, joilla on usein pakkomielle korostaa itseään "näyttävällä" ajotyylillä, se johtaa tietysti useammin onnettomuuksiin.
        Harvemmin nuori kaahari ostaa 40 000 euroa maksavan yli 1800cc cruisailupyörän, vaikka niissäkin tehoa löytyy, liikennevakuutukset täysillä bonuksilla liikkuu näissä 150€ tuntumassa ympärivuotisena. Riskianalyysiin vakuutusyhtiöllä kuuluu myös kuskin ikä, nuoret maksaa enemmän, koska aiheuttavat vahinkoja enemmän.


    • Anonyymi

      Aloittaja varmasti haluaisi ajaa vanhalla rättisitikalla jossa on kaikki 14 hevosvoimaa. Noin niin kuin vertailuna mihin voimaa tarvitaan. Olen kerran ollut moisen kyydissä ja neljä raavasta miestä sisällä. Joutui kuljettajaa lukuunottamatta muut ulos autosta kun ei jaksanut vetää mäkeä ylös.

      Onhan noissa pienissä kierrosviguttimissa ihan enemmän tehoa kuin Suomen oloissa tarvitaan. Mutta ei se mitään kivaa ajamista olen kun kaksi päällä saa hakea aina pienempää vaihdetta ylämäkeen. Tässä tulee ison moottorin edut pienemmilläkin tehoilla esiin.

      • Anonyymi

        En ole aloittaja, mutta ajaisin oikein mielelläni tuollaisella.

        Ja sitä olen jo tovin ihmetellyt, että mikä ihmisiä niin harmittaa pienemmälle vaihtamisessa? Itse opettelin käyttämään vaihteita jo pienenä poikana ukin traktorilla. Suosittelen. Ei sitä tarvitse pelätä. Hyvin se sujuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta ajaisin oikein mielelläni tuollaisella.

        Ja sitä olen jo tovin ihmetellyt, että mikä ihmisiä niin harmittaa pienemmälle vaihtamisessa? Itse opettelin käyttämään vaihteita jo pienenä poikana ukin traktorilla. Suosittelen. Ei sitä tarvitse pelätä. Hyvin se sujuu.

        Ruumiit kuskataan 4 renkaalla sielu kulkee kahdellapyörällä.


      • Anonyymi
        Kawanautti kirjoitti:

        Ruumiit kuskataan 4 renkaalla sielu kulkee kahdellapyörällä.

        Kuulostaa jostain teepaketista tai jäätelötikusta opitulta viisaudelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa jostain teepaketista tai jäätelötikusta opitulta viisaudelta.

        Vaikutat elävältä ruumiilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat elävältä ruumiilta.

        Kyllä minun ruumis on hyvinkin eläväinen. Huomattavasti eloisampi kuin eräiden järki.


    • Anonyymi

      Tilatkaa uuno vaara yt

      • Anonyymi

        Mitkä ihmeen yhteystiedot? Ja mistä?


    • Anonyymi

      Ei tarvitse isoa mopoa kun on kauhea kyrpä

      • Anonyymi

        Sama vika. Olen ajanut viissatasella customilla 5 vuotta. Ei tarvitse esittää mitään toisin kuin harrikoilla ajavat kaverini. Onko heillä sitten pieni ja löysä mutta egoa löytyy.
        Itsellä näkyy valtava veijari tiukoista ajofarkuista pitkälle. Harrikkamiehillä ei moista pullotusta ole. En ole katsonut kovin tarkkaan mutta sen huomaa jo sivusilmällä jos on kunnon jötkäle.
        Itsellä seisoo hyvin ja joka aamu on kovana. Olen viriili keski-ikäinen mies.


    • Anonyymi

      ja turhia ne kauppakassit jotka kulkee 120kmh

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe