Miksi virolaiset käyttäytyvät kuin slaavit

samaasukuavai

Suomalaisia muutti Ruotsiin aikoinaan lopulta murto-osa. Virolaisilla eli pikkuryssillä näyttää olevan tavoitteena Balkanin slaavilaisten serkkujensa tapaan tehdä Suomesta Malmön, Södertälje, Itävallan ja Unkarin kaltainen slaavilainen siirtomaa. Pikkuryssät näyttävät unohtuneen ettei edes YYA-sopimus kieltänyt MIEHITTÄMÄTTÖMÄKSI JÄÄNYTTÄ SUOMEA puolustamasta omaa maataan.

11

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viron_nainen

      Tämä paikka on hirveä ja ihmiset ja heidän ajattelut tässä myös, mutta yritän kuitenkin keskustella tässä.
      Työskentelen vielä Suomen yrityksessä Virossa, koska minun pitää tehdä vielä toimistotöitä pari vuotta. Lapsi tarvitsee apua koulussa, koska Viron koulut ovat tosi hyvät ja sieltä tulevat fiksut ihmiset. Mun pojastakin tulee finanssialan johtaja, hän tarvitse vielä mun apua pari vuotta ja mulla pitää olla aikaa ja energiaa sitä tehdä. Niin että täytyy työskentellä vielä vietää pari vuotta Suomen yrityksessä ja Suomen asiakkaiden kanssa. Olen rehellinen ja sanon, että se ei ole mikä onni: palkka ei ole hyvä ja Suomen asiakkat ovat hirveämpää, joita olen tavannut.
      Menee vielä ehkä pari vuotta ja sitten saan mennä työskentelemään kouluun opettajaksi, jota olen opiskellut. Uskon, että Suomessakin on koulussa työskenteleminen vaikea, mutta mä nyt tunnen jo pari vuotta, että virolaiset teinit ovat helpompaa kuin suomalaiset asiakkaat. Ymmärrättekö?
      Joka päivä tunnen, että suomalaiset vihaavat virolaisia. Miksi? Teemme oma työtä kunnalisesti, mutta tästä ei riittää. Puheissa suomalaiset eivät pitää veneläisistä eikä ruotsalaisista, mutta kuitenkin tekevät hyvijä näköjä, kun kommunikoivat veneläisten kanssa. Edes somalialaiset ja toiset maahanmuuttajat eivät ärsytää teitä, vaikka he eivät halua eikä osakin usein tehdä kunnolista työtä. Mutta se kaikki on suomalaisille ihan OK. Mutta ne virolaiset, ne ovat kaikkien Suomen ongelmien syyt.
      Itse asiassa on totta, että kun kaikki ne virolaiset ahkerat työntekijät tulevat Suomesta pois, niin se teidän sosialisysteemi romahtaa. Kuka tekee Suomessa sitten niitä helpoja ja huonosti maksettu töitä?

      Luen tästä usein, että sonotte, että virolaiset ovat "pieniryssät" Oletteko huomannut itse, että suomalaiset ovat ihan kuin veneläiset? Suomalaiset tulevat usein velkaan ja eivät maksaa virolaisille rahoja. Veneläiset tekevät myös usein näin. Virolaisilla on saksan kasvatus ja he maksavat kunnollisesti laskuja. Suomen naiset luulevat, että mies TÄYTYY olla kotona. Veneläiset naiset miettivät niin myös. Viron naiset asuvat usein yksin, kasvatavat itse ylpeästi lapsia ja eivät tarvitsekin miestä, jos hänestä ei tule mikää tulosta kotona. Virolaiset eivät ole niin kiirellisesti ärsyttyvä ihmiset kuin suomalaiset. He osavaat odottaa rauhallisesti ratkaisuja ja ne tulevatkin pian. Suomalaiset alkaavat heti sanomaan huonoja sanoja - samaa tekevät veneläisetkin.

      Mulla on häpi, kuin mietin suomalaisten asiakkaiden sähköposteille - vaan tosi pieni osa virolaisista puhuu niin huonosti, kuin yli puoli suomalaisista.

      Mä en näe hyvää tulevaisuutta Suomelle. Teillä henkilökohtaisesti ja myö valtiolla on liian paljon lainoja. Te ette voi elää sitä yvää elämää itse asiassa. Se tule kaikki teidän lasten tulevaisuudesta. Viron koulut ovat tosi hyvät, sieltä tulevat tosi fiksut ihmiset ja rahoja menee sen vuoksi 3x vähemmän kuin Suomen kouluissa. Mä olen ihan varma, että 20 vuoden jälkeen Virossa on elämä parempi kuin Suomessa. Ja jää vaan muistitus tosi huonon vasaanotosta Suomen poulelta tänään. Ja ei ole sitten suomalaisillakin odotaa tästä parempaa vastaanottoa.
      Niin miettikää, onko järkevä elää ulos virolaisilla omia kompleksseja, joita saitte 60. luvuilla Ruotsista?

      • jussamulukkujärvi

        En minäkään ymmärrä tuota aloittajan vuodatusta veljeskansasta. Luulen että nuo moittijat on työttömiä jotka purkavat katkeruuttaan että muka Virolaiset vievät heidän työpaikkansa. Uskon myöskin että jos heidän kansantuetteensa nousee yhtä hurjasti kuin on noussut heidän uudelleen itsenästymisensä jälkeen, on heillä kohta parempi elintaso kun meillä, niinkuin myös oli 100v sitten.
        Perimätieto kertoo, että ennen sotia, Suomenlahden kalastajat kun olivat lähteneet syksyisin vaihtamaan silakoita viljaan (Viroon nimittäin) kun se oli vauras maa, olivat pukeneet kaikista huonoimmat rytkyt päällensä, että vauraat Virolaisisännät olisivat säälistä antaneet vähän ylimääräistä kaupoista (köyhänapua) ja usein olivatkin kantaneet ylimääräisen ruissäkin paattiin.

        Mutta sitten menneinä vuosikymmeninä ryssä imi ne niin kuiviin että jopa hengissäsäikyminen oli taitolaji.


      • katsonpeiliin

        Lue uudelleen kommenttisi niin löydät vastauksen. Et kykene sanomaan mitään myönteistä suomalaisista ja vielä kyselet miksi suomalaiset vihaavat virolaisia?!?!

        Parempi olisi kun kysyisit miksi virolaiset vihaavat suomalaisia, siitä kannattaisi jatkaa kerran mainostat omaa rehellisyyttäsi :)


    • kovempaa_hoitoa

      Aloittaja on pääsyt taas suljetulta osastolta netin ääreen. Kuka on taas laiminlyönyt valvontavelvollisuuttaan? Viekää se takaisin ja tuplatkaa lääkitys. Sähköshokit voisivat auttaa kun käytetään korkeimpia tehoja.

    • Kirjanpainattaja

      Kävin tiistaina pitkästä aikaa Tallinnassa tekemässä bisnestä, hankintasopimusta, eihän Suomessa saa mitään tehdyksi useampaan viikkoon lomakauden vuoksi.
      Vaikutelmani virolaisesta firmasta oli edelleen yhtä hyvä kuin joskus 90-luvulla, jolloin siellä kuljin myyntimatkoilla.
      Tehokasta ajankäyttöä, tarkoituksenmukaiset toimitilat, hyvät digiajan menetelmät ja osaaminen. Tekevät samoja hommia kuin täällä meillä ilmeisesti ainakin yhtä hyvin ja huomattavasti halvemmalla.

    • kunnonkansalainen

      Jotkut virolaiset haluavat tahallaan ymmärtää väärin ja haluavat verrata virolaisten muuttoa Suomeen vs. suomalaisten muuttoa Ruotsiin 60-luvulla. Kyse on aivan eri asioista.

      Valitettavasti Virosta valtiona, eikä virolaisista ole mitään hyötyä Suomen kansantaloudelle -päinvastoin. Virolaisista ja Virosta hyötyvät pelkästään veron- ja palkanmaksun vähentämistä haluavat firmat, sekä suomalaiset bussi- siivous- ja rakennusyrittäjät, jotka hakevat firmoilleen nopeaa voittoa, vaikka pidemmällä tähtäimellä se kostautuu ala-arvoisena työnjälkenä, laatuna. Suomi ei saa verotuloja ja lisäksi suomalaisia ammattilaisia on samaan aikaan työttöminä.

      Kaikenlaiset lieveilmiöt kuuluvat myös kuvaan: -autoveronkierto
      -veronkierto
      -rattijuopumukset
      -varkaudet
      -murrot
      -yleinen moraalin rappio
      -itä-eurooppalainen mentaliteetti

      • Mejaheyhdessä

        Miksi koko ajan viitataan asioissa "hyötyä Suomelle" ja ajatellaan pieniä asioita. Eikös sekin ole hyvä jos yhteisistä hankkeista on hyötyä Virolle. Silloin yhteistyö naapurin kanssa paranee ja erot supistuvat. Yhdessä kaksi pientä pärjäilee paremmin.


      • Kunnonkansalainen
        Mejaheyhdessä kirjoitti:

        Miksi koko ajan viitataan asioissa "hyötyä Suomelle" ja ajatellaan pieniä asioita. Eikös sekin ole hyvä jos yhteisistä hankkeista on hyötyä Virolle. Silloin yhteistyö naapurin kanssa paranee ja erot supistuvat. Yhdessä kaksi pientä pärjäilee paremmin.

        Asia voidaan kääntää myös niin että Virosta on massiivista haittaa Suomelle. Viro ei ole edes neutraali valtio siinä mielessä, kuten esim. Norja Suomelle.

        Lisään vielä isot tulonsiirrot ja sosiaalituet, jotka valuvat Viroon ja ovat niin ollen pois Suomen taloudesta ja hyvinvoinnista. Suomen pitäisi ajatella ensisijaisesti suomalaisten etua, eikä jonkun Viron tapaisen kehitysmaan, sitä varten on EU:n kehitysrahasto.

        Jos asunnossasi olisi luteita, niin ymmärtäisitkö niitä ja antaisit niiden imeä sinusta verta? Tai jos suolistossasi olisi heisimatoja, jotka kalvaisivat sinua koko ajan heikommaksi, niin ajattelisitko että niidenkin pitää elää etkä ottaisi mitään lääkkeitä niiden tuhoamiseksi?


    • sirupaiteva

      Tärkeintä on kysyä miksi Suomi alistuu tähän. Englanti taisteli monikulttuurisen Euroopan puolesta joten sen slaavilaistumisessa ei ole mitään outoa. Suomi oli Hitlerin Saksan myötäsotija jota ei miehitetty ja joka taisteli rotupuhtaan Suur-Suomen puolesta.

    • Anonyymi

      Samaa paskakansaa virolaiset ja venäläiset, samoja ryssiä.

    • Anonyymi

      no pikkuryssihän ne onkin. eipä tämä suomikaan sen kummempi ole. emäryssien naapurimaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      91
      4286
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4202
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3966
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2807
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2521
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2084
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2003
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1649
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe