Sitikkako autoksi?

AndreCitroen

Myin 18 vuotta palvelleen Legacyni ai etsin nyt uutta autoa. Uuden auton arvonalennuksiin en halua sijoittaa rahaa.
Koska Audikuskit ovat täynnä "road ragea" en halua niihin persumaisiin punaniskoihil kuulua. Vähän kuin olisi moottoripyöräjengissä.
BMWtä taas vaivaa urheilullisuus ja "youngsteri" auton maine, pienempia malleja jopa amisautomaisuus.

Volvon S60 tai S80 sarjat olisivat hiukan arvostetumpia, mutta erityisesti V70 leimaa tietty rahvaanomaisuus. Niiden "Miljoona Volvo" mainen on myös rasite.

Citroenista C5 uudempi korimalli on mukavuudeltaan keskiluokan autoista parasta.

Mutta kaikkein mielenkiintoisin olisi C6, siinä on sitä "prestiisiä".

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C5-koeajossa

      Etsin keväällä pitkille työmatkoille mukavaa kakkosautoa. Koeajoin useampaa merkkiä. Päädyin noin kymmenvuotiaaseen C vitoseen. Korissa ei merkkiäkään ruosteesta. Tekniikka on toiminut ja pienempi melko uusi ykkösauto on sitä varten, jos tulee sitikkaan ongelmia. Enpä olisi uskonut, että muutaman tonnin autolla voi nauttia matkan teosta! Seuraavaksi minäkin etsisis C kutosen.

      Ja nyt trollit - ilkeilyt kehiin. Ei haittaa, kun lompakko ja itsetunto ovat kunnossa!

    • Aikapaksuatarinaa

      Mistähän sinäkin muka olisit "muutaman tonnin" raapaissut ?

      Että oikein kakkosautoksikin vielä hankit? Onko se "ykkösauto" joku ns.muovinen neppisauto vai miten ne lapset niitä nimittelevät.

      • C5-koeajossa

        Tulihan se provokin sieltä. Auto minulla on ollut 70-luvulta. Rahan olen aina raapaissut tililtä. Nyt on varaa tehdä kaikenlaisia kokeiluja. Mutta autot ovat huonosti tuottavia, joten käytetty kannattaa ostaa merkistä, joka pitää arvon huonosti. Ja uusi toisinpäin. Yksinkertaista.

        Ymmärrän toki epäilysi. Eihän täällä suoli24:ssä yleensä mikään ole totta.


    • Rahaa_on_autoa_ei

      C6 Pyynnöt 15 tuhatta mutta kilsoja melkolailla.
      Ruotsista löytyy vähemmän ajettuja mutta se autovero 40% lisää hintaa. mutta mistä se lasketaan?
      6000-10000 väliin löytyy 10-20 tuhatta virstaa ajettuina.

    • Mielenrauhallinen

      Eihän sitä C kuutta enää valmisteta kun ei käynyt kaupaksi. Älä houraile Citkoista, niistä ei muuta kuin enimäkseen harmia. Muuten, nuo mainitsemasi merkit on juuri niin kuin sanot. Samasta syystä en tule ikinä kyseisiä merkkejä omistamaan. Siihen kun lisää vielä Vag konsernin muutkin romut niin, siinäpä se. Ei jäljelle kovin monta merkkiä enää jää. Jääköön sanomatta mikä se osoittautunut luotettavaksi ja hyväksi autoksi, varsinkin kun en ole tekarin, huulilasin yms korruptoitunut sopuli.

      • HarkinnassaOn

        "varsinkin kun en ole tekarin, huulilasin yms korruptoitunut sopuli." Huomaa helposti, että et ole ollut paikalla kun järkeä on jaettu. Älykyysosamääräsi on erittäin alhainen. Sinulle sopiva auto on Toyotan romu. Tyylitön paskakasa jolla en edes ilkeäsi ajaa.

        Mutta itse asiaan. C6 on todella hieno auto. Osoittautui aikoinaan liiankin persoonalliseksi suurelle yleisölle mutta sehän on vain pelkkää plussaa. Saattaa ilmestyä omaankin talliin vielä.


    • Skodillac

      Miten se ettei sitä enää valmisteta vaikuttaa päätökseen?
      Ellei käytettyjä ostettaisi Suomessa olisi vai noin 80 000...200 000 autoa.

    • TeeSeppuku

      Mielenrauhallinenko ajaa ruosteisella japsilla?
      Siinä ne luuserin päivät kuluu kun paikkailee ruostereikiä ehäpä rassaa välillä ruostereikää.

      • mielenrauhaisa

        Tojoissa on 12 vuoden ruostumattomuus takuu niin kuin muissakin. Edellyttää tarkastuksia. Tietääkseni autot todellisuudessa valmistetaan kestämään 5-8 vuotta. Sen jälkeen ja jo aikaisemminkin jotkut merkit hajoa milloin mistäkin. Vag konsernin moottorit ja vaihteet sekundaa, citikka nyt leviä milloin mistäkin heti uutena ostettuna. Me varakkaat vaihdamme 3-5 vuoden välein aina uuteen ja jätämme autovanhukset sinun kaltaiselle köyhälle, niitä rassaamaan. Siinä ajassa ei Suomenniemeltä taida löytyä puhki ruostunutta uudehkoa autoa ei edes Daccia.


      • Laatuautoilija
        mielenrauhaisa kirjoitti:

        Tojoissa on 12 vuoden ruostumattomuus takuu niin kuin muissakin. Edellyttää tarkastuksia. Tietääkseni autot todellisuudessa valmistetaan kestämään 5-8 vuotta. Sen jälkeen ja jo aikaisemminkin jotkut merkit hajoa milloin mistäkin. Vag konsernin moottorit ja vaihteet sekundaa, citikka nyt leviä milloin mistäkin heti uutena ostettuna. Me varakkaat vaihdamme 3-5 vuoden välein aina uuteen ja jätämme autovanhukset sinun kaltaiselle köyhälle, niitä rassaamaan. Siinä ajassa ei Suomenniemeltä taida löytyä puhki ruostunutta uudehkoa autoa ei edes Daccia.

        Te persaukiset kouluttamattomat luuserit ajatte niillä Tojon romuilla jotka ruostuvat käsiin ja dieselmoottorit, kaksoismassavauhtipyörät, kytkimet ja laatikot hajoavat pienillä kilometreillä. Ajo-ominaisuuksia tai matkustusmukavuutta Tojoista ei löydä kirveelläkään. Eipä ihme, etteivät mene kaupaksi Euroopassa.


    • Skodillac

      "Mielen jotain", voi olla että vaihdat autoa 3-5 vuoden välein, minä en. Sinulla on lainaa, mutta minulla on rahaa. Koska en ole vippiyhtiön velkanarussa voin tehdä muitakin valintoja ja ostoksia.
      Miksi kuluttaisin sitä niin turhamaiseen kuin uuden auton haju.

      Kaikki laskutaitoiset tietävät että auton hinnasta katoaa em ajassa 30...50%
      Esim arvon alennus E mersusta alkaen hinta 50 k€ on näillä palstoilla kirjoittaville niin paljon rahaa ettei sitä 3-5 vuodessa kelata puhtaana kokoon.
      Auton hankinta on järkiratkaisu. Järkeähän on vain aniharvalla Suomi24 kolumnistilla.
      Kokemattomuus on ymmärtämättömyyttä, ahdasmielisyyttä ja vaihtoehdottomuutta.
      Nehän ovat tyypillisiä persumaisuuksia.

    • Hydrolastic3plus

      Kun naapurisi päättää millaisella autolla ajat et voi ostaa haluamaasi vaan sinun on tyytyminen perusjapsiin tai -kermaaniin.

      Minä uskallan päättää ja ajatella itse. Kun vielä tiedän mitkä ovat tarpeelliset ominaisuudet ja mukavuustaso, ostan Citroenin.

      Koska en osta uutta vaan esirakastetun hintakin on kohdallaan. Käytetty auto ei ole vaihdon väline. Autot ostetaan käteisellä ajetaan loppuun ja hankitaan uusi.

      P.S. naisten saaminen ei ole koskaan ogelma

    • Jamais_C5

      Kyllä on paska auto tuo sitikka C5. vm. 02

      Ovi ei mennyt lukkoon avaimella, kilautin c5 asijantuntijalle.
      Sano että kokeile voidella lukkopesä. Suihkautin voiteluainetta ja kummallista kyllä lukko toimi taas.

      Aina niitä saa olla rasvaamassa noita C5sia.
      Joka kolmastoista vuosi.

    • Mahdoton.Yhtälö

      Onko yhtään kolmetoistavuotiasta CeeVitosta vielä liikenteessä?

      Epäilen!

      • PaljonLöytyy

        Onhan niitä vaikka pilvin pimein.


    • Leirinvaihtaja

      Minulla ei ole ollut vielä koskaan Citikkaa, vaikka autoa ja sen mukavuutta arvostankin. PSA-sisarmerkki Peugeotin kanssa tein tuttavuutta 25 vuotta putkeen ja olin erittäin tyytyväinen. Murheet olivat vähäisiä eivätkä saaneet lompakkoani tolaltaan. Viimeinen Peugeotini palvelee edelleen jälkikasvua mallikkaasti. Syksyllä autolle tulee 19 vuotta täyteen.

      Oltuani muutaman välivuoden VW-leirissä olen parhaillaan vaihtamassa toiseen saksalaismerkkiin, yhteen niistä kolmesta. Siihen, jonka nimi ei ala A:lla eikä B:llä.

      Citikka olisi epäilemättä ollut ihan varteenotettava vaihtoehto, luotan ihan omien kokemusteni nojalla PSA-osaamiseen ja laatuun! Köyhyyttäni minulla kuitenkin oli varaa valita monesta hyvästä vain yksi.

      • MukaviaPirssejä

        PSA tekee mukavia autoja ajaa ja matkustaa.


      • Kyyditontodellamahtavat
        MukaviaPirssejä kirjoitti:

        PSA tekee mukavia autoja ajaa ja matkustaa.

        Tykkäät siis istua Shitikassasi.Hinurin lavalla siis !


    • Kuulukohurraahuutoja

      M jää jäljelle eli "onnittelut" mopomieheksi ryhtymisestä. Onko se rakkine 2000-luvulta peräisin?

      • Automies_1

        Aja sinä vaan Kymcollasi. Automiehet tekevät itsenäiset valintansa.


      • Leirinvaihtaja

        >Onko se rakkine 2000-luvulta peräisin?

        On. Se on valmistunut jokin aika sitten Bremenissä, laivattu jo Suomeen ja on parhaillaan jossakin maahantuojan lisävarustelujonossa. Avaimensaantipäiväkin on sovittu.

        Ei valinnastani tarvitse tykätä ja saa sille vapaasti nauraakin. Itselleni ja omillani minä olen mieleistäni kulkuneuvoa hankkimassa enkä naapureille tai nettiväelle toisten rahoilla.


      • StandByKoomikko
        Leirinvaihtaja kirjoitti:

        >Onko se rakkine 2000-luvulta peräisin?

        On. Se on valmistunut jokin aika sitten Bremenissä, laivattu jo Suomeen ja on parhaillaan jossakin maahantuojan lisävarustelujonossa. Avaimensaantipäiväkin on sovittu.

        Ei valinnastani tarvitse tykätä ja saa sille vapaasti nauraakin. Itselleni ja omillani minä olen mieleistäni kulkuneuvoa hankkimassa enkä naapureille tai nettiväelle toisten rahoilla.

        Vakuuttavaa tarinaa :D


      • Lukkoseppä---
        StandByKoomikko kirjoitti:

        Vakuuttavaa tarinaa :D

        "Avaimensaantipäiväkin on sovittu"

        Kauppakeskuksen pikasuutari. Pitääkö niiltäkin varata nykyään aika?

        Onko muuten vanhojen mopoautojen aimessa transponder-lähetin?


      • Voi_pojua
        Lukkoseppä--- kirjoitti:

        "Avaimensaantipäiväkin on sovittu"

        Kauppakeskuksen pikasuutari. Pitääkö niiltäkin varata nykyään aika?

        Onko muuten vanhojen mopoautojen aimessa transponder-lähetin?

        "Onko muuten vanhojen mopoautojen aimessa transponder-lähetin?" Mikä on aime?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe