Taas kysymys johon ei mormoneilta saa vastausta

kaksipisteto

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. "
Mormoniuskonnon jumalasta Elohimista kuultiin ensi kerran vasta 1800- luvun alussa, jolloin Joseph Smith "käänsi " hänet olevaksi eräästä papyruksesta . Sitä ennen hänestä tai hänen tahdostaan ei ollut kuullut kukaan, hän ei ollut edes Mormonin kirjassa vaan "uusissa ilmoituksissa " kuten nim. "selkeyttä" täällä hiljattain myönsi.
Jeesuksen mukaan ihmiset tunsivat hänen isänsä ja tämän tahdon, ne voi lukea mm. laista ja profeetoista .Elohim ei ole ilmoittanut kumpaakaan noista, emme edes tiedä olisiko hän jo tuolloin kehittynyt ihmisestä jumalaksi vai vasta kehittymässä . Miksi Jeesus siis vaati mahdottomia ihmisiltä, kun kukaan ei tuohon aikaan tai 1800 vuoteen sen jälkeen voinut päästä taivaaseen ?

Nyt tiedetään että elohim vaati moninaintia, kymmenyksiä, erityisiä alkkareita temppeleitä, käsimerkkejä ja kaikenlaisia toimituksia. Ulkonaisten menojen on mentävä tappiin tai niillä ei ole merkitystä. Jeesuskaan ei noista tiennyt eikä mormonien mukaan tuntenut edes omaa isäänsä.

Toinen kysymys johon en ole saanut vastausta: miksi, jos Raamatun monet tekstit ovat niin pielessä kuin mormonit väittävät, Jeesus ei niitä korjannut? Eikö hän tiennyt tai ei välittänyt ?

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morkkumarkku

      Lähtökohtasi on niin täysin virheellinen, että tässä ei ole mitään kysymystä mormoneille ainoastaan irvimistä ja valehtelua.

      • kaksipisteto

        Kertoisitko mikä lähtökohdassani on pielessä ? Missä irvin ja missä valehtelen?


      • Näinonon

        Ihan selviä kysymyksiä, joista suurin osa koskee Tapanin tällä palstalla esittämiä asioita. Jos et osaa vastata, myönnä se äläkä urputa.


    • Selkeyttä

      Asian sisältö ei muutu, jos saadaan lisätietoa. Jeesus Kristus toimi Isänsä tahdon mukaan. Uusien ilmoitusten perusteella olemme saaneet tietää Isän nimen Elohim.
      Ei ole mitään uutta, vaikka nimi saatiinkin. Kristus kehotti rukoilemaan "Isä meidän..." Hän ilmoitti Isänsä lähettäneen Hänet.

      • kaksipisteto

        Ei muutu, ei kukaan ole tuntenut uskontosi jumalaa ennen 1800- lukua ei liioin tiennyt hänen tahtoaan ja kuitenkin Jeesus sanoi omille kuulijoilleen ja ja oppilailleen ettei kukaan pääse taivasten valtakuntaan tekemättä hänen isänsä tahtoa. Eli se, samoin kuin isä, totta kai tunnettiin siihenhän Jeesus perusti koko toimintansa .

        " Isä meidän" aloitus on juutalainen tapa rukoilla siksihän Jeesuskin niin rukoili ja juutalaisuudessa yhä rukoillaan.

        Kun puhutaan Jahvesta ja Elohimista , vain täysin epärellinen ihminen voi väittää että kyse on vain nimestä. Onko elohim ainoa jumala , henki, muuttumaton joka on luonut maan ja taivaan sekä kaiken mitä niissä on? Onko elohim antanut lain, tehnyt liiton ja ilmoittanut että lähettää voidellun ja että valvoo sanansa ? Elohim on ihmisestä jumalaksi kehittynyt ei hän siis ole ihmistä luonut eikä ole voinut olla luomassa maailmaa, ei ole muuttumaton , ei ole henki, ei ole ainoa jumala , ei antanut lakia, ei tehnyt liittoa, ei luvannut lähettää messiasta Et millään uusi nimi -jipolla tästä selviä.
        Raamatussa isä on Jahve ei siinä jumala vaihdu toiseen .

        Raamatun jumala on tyystin toisenlainen kuin sinun uskontosi jumala, joka on joka suhteessa samanlainen kuin pakanoiden jumalat aikana jona juutalaisuutta tai kristinuskoa ei vielä ollut. Jumalia oli monia, niillä oli ruumis, ne naivat, ne lisääntyivät ja niille keksittiin uusia ominaisuuksia ja nimiä aina tarpeen vaatiessa .


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Ei muutu, ei kukaan ole tuntenut uskontosi jumalaa ennen 1800- lukua ei liioin tiennyt hänen tahtoaan ja kuitenkin Jeesus sanoi omille kuulijoilleen ja ja oppilailleen ettei kukaan pääse taivasten valtakuntaan tekemättä hänen isänsä tahtoa. Eli se, samoin kuin isä, totta kai tunnettiin siihenhän Jeesus perusti koko toimintansa .

        " Isä meidän" aloitus on juutalainen tapa rukoilla siksihän Jeesuskin niin rukoili ja juutalaisuudessa yhä rukoillaan.

        Kun puhutaan Jahvesta ja Elohimista , vain täysin epärellinen ihminen voi väittää että kyse on vain nimestä. Onko elohim ainoa jumala , henki, muuttumaton joka on luonut maan ja taivaan sekä kaiken mitä niissä on? Onko elohim antanut lain, tehnyt liiton ja ilmoittanut että lähettää voidellun ja että valvoo sanansa ? Elohim on ihmisestä jumalaksi kehittynyt ei hän siis ole ihmistä luonut eikä ole voinut olla luomassa maailmaa, ei ole muuttumaton , ei ole henki, ei ole ainoa jumala , ei antanut lakia, ei tehnyt liittoa, ei luvannut lähettää messiasta Et millään uusi nimi -jipolla tästä selviä.
        Raamatussa isä on Jahve ei siinä jumala vaihdu toiseen .

        Raamatun jumala on tyystin toisenlainen kuin sinun uskontosi jumala, joka on joka suhteessa samanlainen kuin pakanoiden jumalat aikana jona juutalaisuutta tai kristinuskoa ei vielä ollut. Jumalia oli monia, niillä oli ruumis, ne naivat, ne lisääntyivät ja niille keksittiin uusia ominaisuuksia ja nimiä aina tarpeen vaatiessa .

        Sisältö ei muutu, jos saadaan tietää Isän nimi. "...kukaan pääse taivasten valtakuntaan tekemättä hänen isänsä tahtoa." Kristus ei käyttänyt Isästä Jahve nimeä, ellei sitten Raamatun kokoajat ole sotkeneet persoonia. Sinä myönnät, että on erikseen Isä ja poika. Miksi et voi hyväksyä Heille nimiä Elohim ja Jahve eli Jehova?


      • Näinonon
        Selkeyttä kirjoitti:

        Sisältö ei muutu, jos saadaan tietää Isän nimi. "...kukaan pääse taivasten valtakuntaan tekemättä hänen isänsä tahtoa." Kristus ei käyttänyt Isästä Jahve nimeä, ellei sitten Raamatun kokoajat ole sotkeneet persoonia. Sinä myönnät, että on erikseen Isä ja poika. Miksi et voi hyväksyä Heille nimiä Elohim ja Jahve eli Jehova?

        Persoonien sotkija oli Smith.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Sisältö ei muutu, jos saadaan tietää Isän nimi. "...kukaan pääse taivasten valtakuntaan tekemättä hänen isänsä tahtoa." Kristus ei käyttänyt Isästä Jahve nimeä, ellei sitten Raamatun kokoajat ole sotkeneet persoonia. Sinä myönnät, että on erikseen Isä ja poika. Miksi et voi hyväksyä Heille nimiä Elohim ja Jahve eli Jehova?

        Smithän ei ilmoittanut papyruspalasta jumalalle vain uutta nimeä vaan täysin uudet ominaisuudet. Raamattu sanoo jumalan nimestä näin: "Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni IKUISESTI, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen" eli Jahven nimi ei muutu. Jahve ei ole ruumiillinen, ei asu missään paikassa, on luonut ihmiset hän ei muutu ja on yksi ja ainoa jumala joka on olemassa. Kaikkivoiva ja kaikkitietävä - mikä noista ominaisuuksista on sama kuin kolobin tienoilla asustavan ruumiinsa vankina olevan ihmisestä kehittyneen naivan jumalan ?


      • kaksipisteto
        kaksipisteto kirjoitti:

        Smithän ei ilmoittanut papyruspalasta jumalalle vain uutta nimeä vaan täysin uudet ominaisuudet. Raamattu sanoo jumalan nimestä näin: "Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni IKUISESTI, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen" eli Jahven nimi ei muutu. Jahve ei ole ruumiillinen, ei asu missään paikassa, on luonut ihmiset hän ei muutu ja on yksi ja ainoa jumala joka on olemassa. Kaikkivoiva ja kaikkitietävä - mikä noista ominaisuuksista on sama kuin kolobin tienoilla asustavan ruumiinsa vankina olevan ihmisestä kehittyneen naivan jumalan ?

        Tuohon vielä "Miksi et voi hyväksyä Heille nimiä Elohim ja Jahve eli Jehova?" en voi hyväksyä koska se ei ole totta . En voi kirjoittaa Raamattua uudelleen. Mikset sinä hyväksy mitä Raamattu sanoo ? Raamatun mukaan Jahve on kaikkien isä koska on kaikkien luoja ja AINOA jumala.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Tuohon vielä "Miksi et voi hyväksyä Heille nimiä Elohim ja Jahve eli Jehova?" en voi hyväksyä koska se ei ole totta . En voi kirjoittaa Raamattua uudelleen. Mikset sinä hyväksy mitä Raamattu sanoo ? Raamatun mukaan Jahve on kaikkien isä koska on kaikkien luoja ja AINOA jumala.

        Sinä et ymmärrä, että Jahve toimi Isänsä Elohimin käskystä ja nimissä. Siksi voi sanoa, että Jahven eli Jehovan aikaansaannokset ovat Isän, ELohimin työtä eikä niitä ole tarpeen henkilöidä tarkasti.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä, että Jahve toimi Isänsä Elohimin käskystä ja nimissä. Siksi voi sanoa, että Jahven eli Jehovan aikaansaannokset ovat Isän, ELohimin työtä eikä niitä ole tarpeen henkilöidä tarkasti.

        Sinä et näy ymmärtävän ettei Raamattu tunne jumalaa joka olisi ruumiillinen , olisi kehittynyt jostain alemmasta muodosta jumalaksi , naisi ja asuisi jollain taivaankappaleella .Jos on tuollainen jumala, silloin Jahvea joko ei ole olemassa tai on, mutta hän on valehtelija . Joko Raamattu on totta tai Smithin papyrus, vaihtoehtoa ei ole.

        Miten Jahvea voi käskyttää jumala joka kehittynyt jumalaksi vasta kun Jahve raamatun mukaan on luonut maan ja taivaan ja jonka olemassaolon Jahve kieltää? Elohim on ruumiinsa vanki, myöheinen tulokas mutta kuitenkin uskontosi mukaan käskyttää itseään vanhempaa jumalaa joka on luonut maailman ja joka vannoo että on ainoa jumala, ei ole ollut muita eikä tule. Kaikkivaltiaan luojan luulisi tietävän onko muita jumalia, mutta mormonien mukaan hän ei tiedä .


        Jahvehan ilmoittaa sekä nimensä että sen mitä HÄN tekee, teot voi nähdä maailmassa. Jahve nimenomaan henkilöittää kaiken, jatkuvasti ja kaikessa, ei jää mitään epäselvää . Joskus tuntuu ettet ole raamattua avannutkaan, mutta toisaalta Raamattu on yksin juutalaisten ja kristittyjen kirja , ei muiden uskontojen , muilla on omat jumalat ja omat kirjat. Muut uskonnot mormonismia lukuun ottamatta tosin ymmärtävät etteivät voi muuttaa Raamattua eivätkä muidenkaan uskontojen kirjoja ja laittaa niihin omia jumaliaan.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Sinä et näy ymmärtävän ettei Raamattu tunne jumalaa joka olisi ruumiillinen , olisi kehittynyt jostain alemmasta muodosta jumalaksi , naisi ja asuisi jollain taivaankappaleella .Jos on tuollainen jumala, silloin Jahvea joko ei ole olemassa tai on, mutta hän on valehtelija . Joko Raamattu on totta tai Smithin papyrus, vaihtoehtoa ei ole.

        Miten Jahvea voi käskyttää jumala joka kehittynyt jumalaksi vasta kun Jahve raamatun mukaan on luonut maan ja taivaan ja jonka olemassaolon Jahve kieltää? Elohim on ruumiinsa vanki, myöheinen tulokas mutta kuitenkin uskontosi mukaan käskyttää itseään vanhempaa jumalaa joka on luonut maailman ja joka vannoo että on ainoa jumala, ei ole ollut muita eikä tule. Kaikkivaltiaan luojan luulisi tietävän onko muita jumalia, mutta mormonien mukaan hän ei tiedä .


        Jahvehan ilmoittaa sekä nimensä että sen mitä HÄN tekee, teot voi nähdä maailmassa. Jahve nimenomaan henkilöittää kaiken, jatkuvasti ja kaikessa, ei jää mitään epäselvää . Joskus tuntuu ettet ole raamattua avannutkaan, mutta toisaalta Raamattu on yksin juutalaisten ja kristittyjen kirja , ei muiden uskontojen , muilla on omat jumalat ja omat kirjat. Muut uskonnot mormonismia lukuun ottamatta tosin ymmärtävät etteivät voi muuttaa Raamattua eivätkä muidenkaan uskontojen kirjoja ja laittaa niihin omia jumaliaan.

        Taivaallinen Isämme loi ihmisen omaksi kuvakseen ja kaltaisekseen. Siksi vastaavasti Isässämme on samaa kuin meissä. Äly hoi, älä jätä!


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Tuohon vielä "Miksi et voi hyväksyä Heille nimiä Elohim ja Jahve eli Jehova?" en voi hyväksyä koska se ei ole totta . En voi kirjoittaa Raamattua uudelleen. Mikset sinä hyväksy mitä Raamattu sanoo ? Raamatun mukaan Jahve on kaikkien isä koska on kaikkien luoja ja AINOA jumala.

        Jahve toimi Isänsä Elohimin tahdon mukaan Luojana. Et ymmärrä, ettei Jahve oli yksin, vaan Hänellä on Isä, joka on meidän kaikkien henkien Isä.


      • Näinonon
        Selkeyttä kirjoitti:

        Jahve toimi Isänsä Elohimin tahdon mukaan Luojana. Et ymmärrä, ettei Jahve oli yksin, vaan Hänellä on Isä, joka on meidän kaikkien henkien Isä.

        Jahve (Kristus) siis valehteli antaessaan ensimmäisen käskyn!


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Taivaallinen Isämme loi ihmisen omaksi kuvakseen ja kaltaisekseen. Siksi vastaavasti Isässämme on samaa kuin meissä. Äly hoi, älä jätä!

        Jahve loi ihmisen mutta ei jumalaksi vaan ihmiseksi, eikä se että Jahve on kaiken luoja tarkoita että hänessä itsessään on kaikkea sitä mitä hän on luonut.

        Jahve ei toiminut kenenkään käskystä, hänhän sanoo että että on ainoa jumala ja liittää siihen kaiken ilmoittamansa. Ei tässä ole kyse minun ymmärtämisestäni vaan siitä mitä Jahve itse itsestään ilmoitti, et voi muuttaa sitä muuksi enkä minäkään voi kirjoittaa uutta raamattua sinun mieliksesi tai ehkä pelkojesi vuoksi, ymmärrät varmaan että jollain planeetalla asustava naiva jumala ei pitkälle kanna hänhän on itsekin avun tarpeessa.

        Toivottavasti kun hänen aurinkuntansa tähti alkaa sammua joku muistaa siirtää hänet muualle - mikäli mahdollista. Avaruuden tutkimus voi tuolloin olla jo niin kehittynyttä, että jumalanne evakuonti saatetaan havaita täältä tellukseltakin käsin .


      • Selkeyttä
        Näinonon kirjoitti:

        Jahve (Kristus) siis valehteli antaessaan ensimmäisen käskyn!

        Käskyjen antaja oli Isä-Jumala eli Elohim. Poika, Jehova eli Jahve, toteutti käskyt ja Pojan kautta luotiin kaikki meitä koskeva.


      • Näinonon
        Selkeyttä kirjoitti:

        Käskyjen antaja oli Isä-Jumala eli Elohim. Poika, Jehova eli Jahve, toteutti käskyt ja Pojan kautta luotiin kaikki meitä koskeva.

        Olet aiemmin sanonut Jahvea käskyjen antajaksi ja niin käsittääkseni on Mooseksen kirjankin mukaan.

        1 Niin Jumala puhui kaiken tämän:

        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.

        3 "Sinulla ei saa olla muita jumalia.

        Aiemmin olet myös sanonut, että Jahve (Kristus) oli se, joka johdatti kansaa erämaavaelluksen aikana. Nytkö se vaihtui Elohimiksi? Vai johdattaako heitä kaksi Jumalaa? Ja vielä kehtaat vältelläpolyteismiä...

        Ja vaikka kumpi tahansa olisi käskyjen antaja, Hän valehtelee sen suhteen, että montako jumalaa ihmisellä saa olla.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Käskyjen antaja oli Isä-Jumala eli Elohim. Poika, Jehova eli Jahve, toteutti käskyt ja Pojan kautta luotiin kaikki meitä koskeva.

        Käskyjen antaja oli Jahve"Noudattakaa minun lakejani, pitäkää minun käskyni ja eläkää niiden mukaan. Minä olen Jahve , teidän Jumalanne. "
        Et millään voi ympätä uutta jumalaa Raamattuun . Ei asiaa auta että ilmoitat että jahve on kyllä luonut kaiken, tehnyt liiton ja antanut lain mutta elohimin käskystä kun kerran Raamattu sanoo toista. Jos Raamattu ei ole auktoriteetti edes omassa asiassaan vaan sen jumala tai sellaiseksi väitetty on pakonomainen valehtelija ei Raamatulla uskonnollisessa mielessä ole mitään arvoa, vaan se on silloin eettisesti ja moraalisesti hyvin vahingollinen teos.


      • Selkeyttä
        Näinonon kirjoitti:

        Olet aiemmin sanonut Jahvea käskyjen antajaksi ja niin käsittääkseni on Mooseksen kirjankin mukaan.

        1 Niin Jumala puhui kaiken tämän:

        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.

        3 "Sinulla ei saa olla muita jumalia.

        Aiemmin olet myös sanonut, että Jahve (Kristus) oli se, joka johdatti kansaa erämaavaelluksen aikana. Nytkö se vaihtui Elohimiksi? Vai johdattaako heitä kaksi Jumalaa? Ja vielä kehtaat vältelläpolyteismiä...

        Ja vaikka kumpi tahansa olisi käskyjen antaja, Hän valehtelee sen suhteen, että montako jumalaa ihmisellä saa olla.

        Jahve toimi kaikessa Isänsä Elohimin käskyjen mukaan. Siksi on epäolennaista erottaa Heidän toimiaan kunhan muistaa, että Isä on suurin, Jahveakin sanotaan usein Isäksi, koska Hän oli toteuttaja.


      • Näinonon
        Selkeyttä kirjoitti:

        Jahve toimi kaikessa Isänsä Elohimin käskyjen mukaan. Siksi on epäolennaista erottaa Heidän toimiaan kunhan muistaa, että Isä on suurin, Jahveakin sanotaan usein Isäksi, koska Hän oli toteuttaja.

        On aivan olennaista, että kuka sanoo ja mitä. On aivan olennaista, että valehteleeko Jumala - tai siis joku Jumalistanne - sanomalla, että Hän on ainoa Jumala, joka ihmisellä saa olla, jos Hän kuitenkin "myöhemmisssä ilmoituksissa" kertookin olevansa vain yksi monista.

        Voiko valehtelevaan Jumalaan luottaa missään muussakaan asiassa?


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Jahve toimi kaikessa Isänsä Elohimin käskyjen mukaan. Siksi on epäolennaista erottaa Heidän toimiaan kunhan muistaa, että Isä on suurin, Jahveakin sanotaan usein Isäksi, koska Hän oli toteuttaja.

        Ei ole epäolennaista koska Jahve ilmoittaa itsensä Israelille juuri ainoana jumalana joka on ollut tai tulee olemaan, kertoo millä nimellä hänet pitää tuntea ja että nimi pysyy samana ikuisesti jotta israelilaiset tietäisivät kuka hän on ja mitä tekee . Hän ilmoittaa ja erittelee tekonsa "Minä siunaan, minun lakini , minun kansani, minun voideltuni, minä nostan ja minä kannan, minä kokoan karkotettusi, minä pelastan , minä annan anteeksi, minä käsken, minä valitsen, minä loin...


        Jahve ilmoittaa olevansa ainoa jumala joka on
        luonut maan ja taivaan kaiken niissä olevan
        ikuinen ja muuttumaton
        on henki eikä asu missään paikassa
        tunnetaan aina sillä nimellä jolla ilmoitti itsensä israelille
        on kaikkivaltias ja kaikkitietävä
        hänestä on lähtöisin kaikki, niin hyvä kuin paha

        Teidän jumalanne joka on kehittynyt ihmisestä jumalaksi
        on fyysinen olento jolla on sukupuoli
        asuu jollain planeetalla /tähdellä
        on yksi valtavasta jumalmäärästä joka koko ajan lisääntyykin jumalparin naiskentelutouhun seurauksena
        ei ole kaikkivaltias ei pysty edes liikkumaan avutta
        ei ole ilmoittanut itsestään ennen 1800 lukua papyruksessa

        Tämä jumala siis on käskyttänyt Jahvea koko ajan ja laittanut Jahven valehtelemaan joka asiassa minkä hän itsestään ilmoitti, jäljelle ei jää yhtään ilmoitusta joka ei olisi petosta, jos uskoo sinun uskontosi väitteisiin .Ei ainuttakaan . Jeesus joka onkin Jahve, mutta muuttanut nimensä, jatkaa valehtelua UT:ssa, samoin hänen seuraajansa. Raamattuperusteiset uskonnot voi jo yksin tällä perusteella laittaa roskakoriin.

        Mitähän sinä ja uskontosi seuraavaksi keksitte väittää? Sellainen uskonto kuin perustaja, ei voi rehellisyyttä seuraajilta odottaa vaan heidän pitää valehdella lisää ja lisää siksi apologia joka tuottaa tarvittavat selitykset, käännytätte ihmisiä valehdellen heidän muka israelilaisalkuperästään, juutalaisille selitätte yhdestä ja samasta jumalasta johon muka kaikki uskomme ette kerro että jumalanne on Elohim, fyysinen mies joka käskyttää Jahvea/jeesusta, on tämän isä ja Jahve on yksi miljoonien pikkujumalien veljessarjasta ja se joka määrättiin petkuttamaan Israelia ja muita raamattuun perustuvien uskontojen jäseniä.


    • Eihän kukaan aikuinen voi väittää että mormonin kirja olisi totuudellinen. se on vaan uskon asia. siksi kinaaminen on turhaa ja turhauttavaa. en usko puhuvaan jumalallisia ilmoituksia vastaanottavaan papukaijaankaan mutta kaverini tekee näin (totta on mutta hän on ollut narkkari). kunhan ei poltata mua roviolla epäuskostani niin uskokoon mihin uskoo. joten it is all the same.

      • tiirako

        Oletteko todella aikuiset ihmiset joka manipuloi lasta uskomaan johonkin joulupukkiin?Ei ole taivasta eikä helvettiä ja jättäkää lapset tuosta pelottelusta pois!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe