Kokemuksia?

distantX

Kertokaahan mielipiteitä mersuista, siis omakohtaisia kokemuksia. Nykyinen autoni on jo kuudes ja jokainen on ollu erimerkkinen, on ollu japsia, sakemannia,ranskalaista ja italialaista.

Seuraavaksi autoksi olen harkinnut muiden muassa Mersua, esim. vähän käytetty CLK, dieselillä tietenkin.

Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä mallista tai Mersuista yleensä?

63

3418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10-2

      Itse ostin kun varat sallivat ensimmäisen uuden auton ja se oli Fiat Uno ja sen jlkeen en ole ostanut muita kin usia autoja. Siinä on sellainen pointti että uudella autolla käteisellä ostetuna on jo 6-7 vuoden jälkeen varaa ostaa uusi auto riippumatta siitä mitä vanhasta saa.

      Unon jälkeen on ollut uusi Fordi ja uusi Mazda ja nyt on alla uusi mersu seuraava 6-8 vuoden jälkeen voi olla Lexus, tosin se oli jo nyt Mersun vaihtoehto.

      Jos vaihtoehtona on karvalakki mersujen a,b,c - malien hankinta kannattaa koeajaa Lexuksen vastaavalla rahalla saatavat mallit. Tosin jos mersuun päädyt niin huolehdi että pysäköinti on suojatussa paikassa ettei tarvitse peilirikkoja ja naarmuja korjata omaan piikkiin.

      • palataasarkeen

        vaiettä lexuja kokeilemaan käytettynä? jos on uuden tojon ostajalla liikaa rahaa niin laittakoon vaan lexuun kiinni ja kärsiköön vaihtohyvityksissä. saahan sitä rahansa laittaa vaikka syvälle lehmän prsieeseen. tai ei, joku eläinsuojelu semmoisen onneksi kieltää. mutta minkähän ihmeen takia pitäisi mennä käytettynä semmoista lexua ollenkaan ronkkimaan...????

        -------

        Jos pitää tojo ostaa niin sitten tojona. jos siinä nyt jotain ostettavaa on niin eiköhän se keskity siihen vakimallistoon


      • Kunhan_kasvat
        palataasarkeen kirjoitti:

        vaiettä lexuja kokeilemaan käytettynä? jos on uuden tojon ostajalla liikaa rahaa niin laittakoon vaan lexuun kiinni ja kärsiköön vaihtohyvityksissä. saahan sitä rahansa laittaa vaikka syvälle lehmän prsieeseen. tai ei, joku eläinsuojelu semmoisen onneksi kieltää. mutta minkähän ihmeen takia pitäisi mennä käytettynä semmoista lexua ollenkaan ronkkimaan...????

        -------

        Jos pitää tojo ostaa niin sitten tojona. jos siinä nyt jotain ostettavaa on niin eiköhän se keskity siihen vakimallistoon

        ja hyvällä onnella rikastut, ymmärrät ehkä itsekin. Silloin kun halutaan kohtuullisella rahalla paljon autoa, on käytetty Lexus aivan kärkipaikoilla. Kaikkihan käytetyillä autoilla ajavat, kuka enemmän ja kuka vähemmän käytetyllä. Toimii paremmin ja kestää kuin Toyota, on vain pikkuisen hienompi joka suhteessa ja varsinkin hybridissä on sivistynyttä voimaa pienellä kulutuksella. Tämä kaikki suorastaan halvalla kun vain osaa ostaa Euroopasta.


      • huonoin_vaihtoehto
        Kunhan_kasvat kirjoitti:

        ja hyvällä onnella rikastut, ymmärrät ehkä itsekin. Silloin kun halutaan kohtuullisella rahalla paljon autoa, on käytetty Lexus aivan kärkipaikoilla. Kaikkihan käytetyillä autoilla ajavat, kuka enemmän ja kuka vähemmän käytetyllä. Toimii paremmin ja kestää kuin Toyota, on vain pikkuisen hienompi joka suhteessa ja varsinkin hybridissä on sivistynyttä voimaa pienellä kulutuksella. Tämä kaikki suorastaan halvalla kun vain osaa ostaa Euroopasta.

        Pikkaisen hienompi? Vaikka Top Gear juuri valitsi Lexuksen historian huonoimmaksi autoksi!


      • vakavastinyt
        Kunhan_kasvat kirjoitti:

        ja hyvällä onnella rikastut, ymmärrät ehkä itsekin. Silloin kun halutaan kohtuullisella rahalla paljon autoa, on käytetty Lexus aivan kärkipaikoilla. Kaikkihan käytetyillä autoilla ajavat, kuka enemmän ja kuka vähemmän käytetyllä. Toimii paremmin ja kestää kuin Toyota, on vain pikkuisen hienompi joka suhteessa ja varsinkin hybridissä on sivistynyttä voimaa pienellä kulutuksella. Tämä kaikki suorastaan halvalla kun vain osaa ostaa Euroopasta.

        Minkähän ihmeen takia pitäisi ollenkaan koskea mokomaankin rantarolexiin, takaisinkutsuihmeeseen? Ja vielä käytettynä. Jos ei riitä rahaa uuteen Mersuun, niin käytettynäkin saa ihan hyvän.


    • lukihäuriö

      Ei kannata ostaa mersua mulla on ollu 12 kappaleen verran mersuja nyt viimeinen lähti lavetilla paliin ei enää koskaa

      • syäkiulukivespääs

        Sulla tiivistevikasella provoilijalla muuta autokokemusta kun korkeintaan jonkun naapurisi pihalla päristää jonkun skodaoktavian ratissa mallia -62. Kun meni se ikkuna lähmäseks ja homehtu ja naapuri kiälsi enää poikkeilemasta niin roikut sitten täällä kun täällä saa olla pipa päässä ja nimettömänä.


    • E220_CDI

      W124, W204 ja W212 malleista omaa kokemusta. Kuten tuosta näkeekin, on runkonumeroissa keskitytty Daimler-Benzin ja Daimler AG:n tekeleisiin jättäen tietoisesti väliin Daimler-Chrysler, jota pidän menetettynä vuosikymmenenä. Jürgen Schrempp on Saksan Jorma Ollila, eli siis tolvana, joka yritti tuhota vuosisataisen yhtiön kuvittelemalla että teknologiayritystä voi johtaa joku taivaanrannanmaalari.

      Mutta jos menetetyltä vuosikymmeneltä on ihan pakko valita, on CLK facelift 2005 jälkeen vahvoilla. Ulkonäöstään huolimatta se ei ole akseliväliltään lyhennetty ruosteen kemiallinen merkki eli Väyrynen, vaan Bremenin erikoiskoritehtaalta valmistunut vaatimattomampi C-sarjalainen kauniilla E-Klasse imitaatiokorilla. Ja se on hyvä asia, koska tuon aikakauden C-coupe (CLK) on sedania toimivampi auto.

      Ei se varmaan mikään Toyota ole, mutta CLK aikakauden kaikki dieselit ja voimansiirrot sietävät kilometrejä aivan Mersun tapaan. Nelosdiesel 220 CDI on kohtuullisen taloudellinen, mutta karkeakäyntinen kauniiseen autoon. Viitonen ja kuutonen ovat paljon sivistyneempiä. Kiva ajaa se minusta on, ja todellinen hardtop coupe on kivan näköinen.

      • NäinHelpostiSe

        Kannattaa ostaa saman tien Mersu. Niin ei tarvi käyttää aikaansa selittelemisiin. Ja on hyvät kyydit.


    • 74-76

      jos haluaa tyylikkään mersun niin valinta on w115

    • kestopelejä

      Siinä vaiheessa kun normijapsi paalataan, normimersulla on vielä samanmoinen tai parikertainenkin kilometrimäärä edessään. Ammattilainen tietää, että Mersu kestää kilometrejä.

    • onpihannoitaollut

      "Kertokaahan mielipiteitä mersuista, siis omakohtaisia kokemuksia. "

      Kun ei meikää ole rikkaaksi mainittu, niin uuttapa Mekeä ei ole tullut hankittua ikinä. Mutta käytettyjä on ollut. Joukossa jokunen vähän ajettu ja tuore. On ollut myös nk. "miljoonan ajettuja" reuhuikäisiä. Meke on hyvä ajaa periaatteessa kaikilla suomikeleillä. Ja kestää tosimiehen tanakkaa käyttöä.

    • Muutaman_pitänyt

      Ura alkoi vm -64 190D-raketilla. Jatkui usealla W115 pystlamppuisella 200/240D:llä jotka toimivatkin kohtuullisesti. W 123 200D seuraavana joka oli ehkä siihenastisen urani harmittomin auto. Seuraavaksi vuonna -88 muuttoautona -82 SEC-Mersu joka palvelee edelleen museorekisteröitynä ilman ongelmia. Seuraava käyttöauto oli -86 W124 300TE suksiboksiauto joka oli taas eräs ajoltaan parhaista autoistani ikinä. Välillä on ajettu vuosia Volvo 960:lla ja Toyota Carina II:lla joka myös täysin harmiton peli varsinkin kun sen sain ostettua 50 tkm ajettuna. Uudet Mersut eivät enää kiinnosta haavoittuvuutensa takia ja ajankin nykyisin Lexus GS hybridillä joka tuntuu idioottivarmalta hienosta tekniikastaan huolimatta. Myös sen teho ja taloudellisuus saavat hymyn huulille.

      • onnoitakinollu

        Noiden tojotien kanssa vaan oleminen, kun koko ajan saa olla varpaillaan takaisinkutsujen kanssa. Että mitä se laatu sitten oikeasti noitten puheitten takana on. Tänäänkin näkyy olevanlehdissä, että tojotia melkein kolme miljoonaa kutsutaan taas.


      • EiIstunutPaikalleen
        onnoitakinollu kirjoitti:

        Noiden tojotien kanssa vaan oleminen, kun koko ajan saa olla varpaillaan takaisinkutsujen kanssa. Että mitä se laatu sitten oikeasti noitten puheitten takana on. Tänäänkin näkyy olevanlehdissä, että tojotia melkein kolme miljoonaa kutsutaan taas.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/4778355

        Tuommoinen keskustelu on näköjään käyty kun joku koetti tuputtaa Toijotaa Premiumiksi.


      • Ei_tullut
        onnoitakinollu kirjoitti:

        Noiden tojotien kanssa vaan oleminen, kun koko ajan saa olla varpaillaan takaisinkutsujen kanssa. Että mitä se laatu sitten oikeasti noitten puheitten takana on. Tänäänkin näkyy olevanlehdissä, että tojotia melkein kolme miljoonaa kutsutaan taas.

        ainoatakaan takaisinkutsua sen 10 vuoden aikana jonka Carinaa pidin. Eikä ollut syytäkään sillä auto oli todella täysin harmiton. Saksan moottoritiellä ei tietysti kaikkein tukevin yli 150 km nopeuksissa mutta muuten toimi hienosti. Toin auton Suomeen tuttavalle joka ajaa autolla vieläkin. Helmaan on ilmestynyt jo vähän ruostetta Suomen törkeissä talviolosuhteissa mutta tekniikka pelaa. Oli muuten malliltaan 2.0 Gli.


      • JooOlihanveikee
        Ei_tullut kirjoitti:

        ainoatakaan takaisinkutsua sen 10 vuoden aikana jonka Carinaa pidin. Eikä ollut syytäkään sillä auto oli todella täysin harmiton. Saksan moottoritiellä ei tietysti kaikkein tukevin yli 150 km nopeuksissa mutta muuten toimi hienosti. Toin auton Suomeen tuttavalle joka ajaa autolla vieläkin. Helmaan on ilmestynyt jo vähän ruostetta Suomen törkeissä talviolosuhteissa mutta tekniikka pelaa. Oli muuten malliltaan 2.0 Gli.

        Mulla oli tommonen. Tekstisi perusteella samaa mallia just. olihan pska ajettava. 150 km/tunn motarilla aivan skeidaa. Tai voíhan sitä ajaa sillai kun voi viilallakin hinkata ottaansa. eihän siihenkään heti kuale. Siinä yksilössä oli muuten vikaa. Vaihdoin pois, ennekuin ehti tulla ruostumisvaiheet eteen. Ohuet maalit kuiteski. Että en usko, etteikö olis piankin ottanu hapanta reunoihin. ja mitä noita tojotanlinttoja yleensä pitä mainostaa täälä. Eiks oo omatkin palstat. Jos semmosezsta menee tykkäämään


    • mersuista

      Ensimmäinen oli 230D, laiska kuin mikä.
      Toinen oli 116-korinen 280S, elämäni ylivoimaisesti mukavin ajettava. Ostaisin vieläkin jos löytyy hyväkuntoinen.
      Seuraava oli 124/230C, pientä vikaa kaiken aikaa.
      Nykyinen S280 on leppoisa ajetava,

      • E220_CDI

        "Ensimmäinen oli 230D"

        Siis mikä?


    • kysynvaan

      Minkälainen mahtaisi olla C180 mallinen Mersu? Tarkoitus olisi hommata sellainen tässä lähipäivinä.

      • Kelpo_kärry

        Koeajon ja muidenkin tietojen perustella sellainen, että odottelen omaani tässä lähiviikkoina. Tilauksen jätin huhtikuussa. Varaudu siis sinäkin muutaman kuukauden toimitusaikaan.


      • kysynvaan
        Kelpo_kärry kirjoitti:

        Koeajon ja muidenkin tietojen perustella sellainen, että odottelen omaani tässä lähiviikkoina. Tilauksen jätin huhtikuussa. Varaudu siis sinäkin muutaman kuukauden toimitusaikaan.

        Itse ajattelin kyllä lähinnä hommata käytetyn 93-96 vuosimallien bensakoneisen C180 mersun. Onko mitään tietoa kannattaako ja mitä tyyppivikoja yleensä on ja eikö jakopää ole ketjulla noissa bensa mersuissakin?


      • Nyytt
        kysynvaan kirjoitti:

        Itse ajattelin kyllä lähinnä hommata käytetyn 93-96 vuosimallien bensakoneisen C180 mersun. Onko mitään tietoa kannattaako ja mitä tyyppivikoja yleensä on ja eikö jakopää ole ketjulla noissa bensa mersuissakin?

        Katsoppas tästä siistiä C180 Mersua Nettiauto id.7170637.Soittele myyjälle, kerron autosta lisää.


      • Kelpo_kärry
        Kelpo_kärry kirjoitti:

        Koeajon ja muidenkin tietojen perustella sellainen, että odottelen omaani tässä lähiviikkoina. Tilauksen jätin huhtikuussa. Varaudu siis sinäkin muutaman kuukauden toimitusaikaan.

        Nyt on vajaat 1000 km takana. Yksi piirre ärsyttää: vakionopeussäädin JARRUTTAA alamäessä pitääkseen nopeuden tarkasti kurissa. MINÄ haluaisin olla autossani se, joka päättää, milloin jarrua käytetään.

        Muilta osin kelpo kyytiä ja nautinnollista ajamista!


      • A180
        Kelpo_kärry kirjoitti:

        Nyt on vajaat 1000 km takana. Yksi piirre ärsyttää: vakionopeussäädin JARRUTTAA alamäessä pitääkseen nopeuden tarkasti kurissa. MINÄ haluaisin olla autossani se, joka päättää, milloin jarrua käytetään.

        Muilta osin kelpo kyytiä ja nautinnollista ajamista!

        Osta Honda. Ainakaan Civicissä ei vakionopeudensäädin jarruta. Siitä on sakkolappu todisteena.


      • valintojatehtävä
        A180 kirjoitti:

        Osta Honda. Ainakaan Civicissä ei vakionopeudensäädin jarruta. Siitä on sakkolappu todisteena.

        "Osta Honda. Ainakaan Civicissä ei vakionopeudensäädin jarruta. Siitä on sakkolappu todisteena."

        Tai Tojota. Jenkkilässä kyselty aiemmin, että jarruttavatko siinä jarrutkaan. Siitä on ainakin yksi takaisinkutsu todisteena.


    • ajatuksiatästä

      Vähän käytetty CLK voi olla haastava löytää, varsinkidieselinä.
      Valmistus on loppunut 2009
      W 209 on valmistettu 2002-2009
      Diesel kone ja coupe on hiukan sanoisinko omituinen yhdistelmä.
      Katsoisin ainakin 320 dieselin jos se nyt diesel pitää olla.
      Tämä poikkeaa muista mersuista siten että näissä on V6 myös dieselissä. (320)
      Esimerkiksi E sarjastalytyy mys suoraa 6 dieseliä.

      Bensakoneisia löytyy helposti hyväkuntoisia ja useita tuhansia halvemmalla kuin dieseleitä. Sanotaanko et hintaero lienee 4-5000e ja sillä rahalla ostaa aika paljon bensaa. CLK320 V6 bensakone tai V8 55 / 63 AMG antaa sitten sen minkä lupaa.
      V8 koneiset AMG mallit on hyviä virityskohteita. Niistä saa helposti 700hp irti ilman että luotettavuus pahemmin kärsii.

      Mielummin kuitenkin tai helpompi löytää E coupe 2010 tai uudempi.
      2010 tai uudempi Diesel 1 omistajan auto ajettu n 80-125tkm on helppo löytää.
      Hintaa näillä euroopassa 20-25 välissä pyynnit.

      CLK on hyvä ajaa. Luotettava. Varsinkin uudempi W209! Vanhempi 208 ei ollut yhtä onistuut. Selkeä ero esimerkiksi ajoominaisuuksissa. Kivasti varusteita vakiona.
      Ainoa mitä se kaipaa oikeastaan on peruutuskamera ja lukkoperä jos ei jo vakiona ole. AMG malleista löytyy yleensä lukkoperä. Suomen talviajot muuttuu mukavamiksi lukkoperän kanssa. Toki sillä pärjää ilmankin. Mutta jos kokeilet autoa talvella jossa on lukko. Et muuta allesi huoli sen jälkeen. Onhan noissa kuitenki luistonesto vakoina. Jälkiasennettuna lukko maksaa n 1000 asennus.

      Nämä faktat huomaa helposti katsomalla nettiautoa tai saksan autosivustolta.

      • E220_CDI

        Hyvä yhteenveto, mutta ei OM642 V6 diesel mikään CLK:n oma ratkaisu ole, vaan samaan aikaan kun muutkin mallit siirtyivät suorasta kuutosesta V6 moottoriin, tuli sama 3-litran turbodiesel tarjolle myös niihin. Muistaakseni 2005 tai 2006. Suoria kuutosdieseleitä löytyy tätä vanhemmista.


    • res.kulj.au

      Onneksi kokemukset mersuista on jäänyt aika vähiin. Ensimmäinen kokemus on vuodelta 1983, kun isälläni oli 240d mersu, muistaakseni -81 mallinen.
      Maantieautona ihan kelvollinen, vikoina lähinnä tehottomuus ja meluisuus. Vertailukohtana oli oma 1966 mallinen Dodge Coronet.

      Seuraavaan mersuun menikin pitkä aika, vasta vuonna 2004 ostin uuden MB Viton 109 Cdi.
      Huonompaa autoa on vaikea kuvitella olevan olemassa. Ahdas, kylmä, tehoton, paljon pikkuvikoja, meluisa, jäi helposti kiinni, ajonhallinta esti etenemisen talvella, yms.
      Lisäksi autosta oli erittäin vaikea päästä eroon, vaikka myydessä mittarissa oli alle 50tkm.
      Sitä "autoa" ei jäänyt ikävä.

      Siinäpä ne kokemukset mersuista sitten onkin.

      • Johan.Next

        Eipä ole juurikaan sinulla kokemusta Mersuista ja ainoa kokemuksesi 2000-luvun Mersuista on hyötyajoneuvo Vito...

        Itse olen ollut erittäin tyytyväinen ja on oikeasti kokemusta myös modernin ajan Mersuista (2000-) C180 Kompressorista (2005 facelift w203), E320 Cdi -08 ja nyt C250 Cdi farmari -12..

        Ennen yllämainittuja minulla on ollut lisäksi 1996 Mb C280. Vertailukohtana yhteen omistamaani Bemariin (e36 325i) kaikki Mersuni ovat olleet tuota Bemaria parempia käytössä, kestävyydessä, ajettavuudessa ja mukavuudessa. Bemarini oli jatkuvasti pajalla fiksattavana.


      • EeMersuParas
        Johan.Next kirjoitti:

        Eipä ole juurikaan sinulla kokemusta Mersuista ja ainoa kokemuksesi 2000-luvun Mersuista on hyötyajoneuvo Vito...

        Itse olen ollut erittäin tyytyväinen ja on oikeasti kokemusta myös modernin ajan Mersuista (2000-) C180 Kompressorista (2005 facelift w203), E320 Cdi -08 ja nyt C250 Cdi farmari -12..

        Ennen yllämainittuja minulla on ollut lisäksi 1996 Mb C280. Vertailukohtana yhteen omistamaani Bemariin (e36 325i) kaikki Mersuni ovat olleet tuota Bemaria parempia käytössä, kestävyydessä, ajettavuudessa ja mukavuudessa. Bemarini oli jatkuvasti pajalla fiksattavana.

        Saksalaisista testeistä tietoa, että Mersun E-sarjan edellinen ja nykyinen versio luokkansa kestävimpiä. Ja näissä testeissähän otetaan huomioon kilometrimäärät. Eli joku perushalpis ei pääse hyvälle sijoitukselle pelkästään sillä, että ajamista tulee mitättömän vähän tai ei ollenkaan. Eihän auto ajamatta saisi rikki mennäkään.


    • kukkivameseristi

      Joissakin malleissa ainakin pellit ruostuu sukkelaan vaikka mitä tekis.
      Koneeltaan ja tekniikaltaan kyllä toimi moitteettomasti.

      • asioillasyynsä

        Semmoinen Väyrysmersu, joka on ekana rekisteröity johonkin Etelä-Eurooppaan, tietenkin ilman pohjoismaissa tarpeellista ruostesuojausta, ajeltu siellä sellaiset 350tkm ja sieltä tuotu ja Suomeen ja myyty jobbarilta muka 180tkm ajettuna. Ajeltu toiset 300tkm tyytyväisenä. Myyty sitten, ostaja ostanut mielestään kohtuuedullisesti kun mittari kuitenkin näyttää ”vain” 480tkm. Kun ruosteet sitten parin vuoden päästä ruskistavat helmoja ja pohjassa koettavat jo korkata reikääkin, niin sitten sanotaan, että eihän nämä kestä. – Joo, mersuilla oli 90-luvun lopulla pulmia pintaruosteissakin, mutta se johtui silloin vesiohenteisten automaalien ”ensimmäisen sukupolven” laatuheikkouksista. EU-säännökset pakottivat käyttämään ennenaikaisesti. Moni muukin euroauto koki niitä tuskia. Taisi olla Mersu ainoa, joka on ymmärtäväisten pyynnöstä maalaillut puutteet kuntoon. Mutta alustan ruostuminen ei näyttäisi olevan ongelma, jos autoon on tuoreena vedetty normaali ruosteenesto. Se ruostumismaine tulee enimmäkseen noista jobbarimersuista, joissa ei ole pohjoismaihin kuuluvaa käsittelyä.


      • saiskopuntittasan
        asioillasyynsä kirjoitti:

        Semmoinen Väyrysmersu, joka on ekana rekisteröity johonkin Etelä-Eurooppaan, tietenkin ilman pohjoismaissa tarpeellista ruostesuojausta, ajeltu siellä sellaiset 350tkm ja sieltä tuotu ja Suomeen ja myyty jobbarilta muka 180tkm ajettuna. Ajeltu toiset 300tkm tyytyväisenä. Myyty sitten, ostaja ostanut mielestään kohtuuedullisesti kun mittari kuitenkin näyttää ”vain” 480tkm. Kun ruosteet sitten parin vuoden päästä ruskistavat helmoja ja pohjassa koettavat jo korkata reikääkin, niin sitten sanotaan, että eihän nämä kestä. – Joo, mersuilla oli 90-luvun lopulla pulmia pintaruosteissakin, mutta se johtui silloin vesiohenteisten automaalien ”ensimmäisen sukupolven” laatuheikkouksista. EU-säännökset pakottivat käyttämään ennenaikaisesti. Moni muukin euroauto koki niitä tuskia. Taisi olla Mersu ainoa, joka on ymmärtäväisten pyynnöstä maalaillut puutteet kuntoon. Mutta alustan ruostuminen ei näyttäisi olevan ongelma, jos autoon on tuoreena vedetty normaali ruosteenesto. Se ruostumismaine tulee enimmäkseen noista jobbarimersuista, joissa ei ole pohjoismaihin kuuluvaa käsittelyä.

        Noilla provoilijoillahan on semmoista tapaa, että verrataan jotain 500tuhatta km tai miljoonan ajettua Mersua johonkin 100-150tuhatta km ajettuun Toijotaan. En ymmärrä, että mitä mieltä.

        No, ostin taannoin inasen alle 100tuhatta km ajetun Corollan,. Olipa siinä takaluukun reunassa jo ruostunut kaistale. Auto oli muuten hintaansa nähden ookoo, joten ostin. Mutta voi olla, että miljoonan ajetussa Mersussa olisi ollut ruostetta enemmän. Ja voi sentään sitten sitä!!!


      • pintansapitävät
        saiskopuntittasan kirjoitti:

        Noilla provoilijoillahan on semmoista tapaa, että verrataan jotain 500tuhatta km tai miljoonan ajettua Mersua johonkin 100-150tuhatta km ajettuun Toijotaan. En ymmärrä, että mitä mieltä.

        No, ostin taannoin inasen alle 100tuhatta km ajetun Corollan,. Olipa siinä takaluukun reunassa jo ruostunut kaistale. Auto oli muuten hintaansa nähden ookoo, joten ostin. Mutta voi olla, että miljoonan ajetussa Mersussa olisi ollut ruostetta enemmän. Ja voi sentään sitten sitä!!!

        Voisi sanoa, että alkavat nuo väyrysmersut olla jo niin vanha asia, että mitä niistä puhumaan. Mutta eiväthän ne vanha asia ole, koska nekin ovat osoittautuneet ikiliikkujiksi. Niin pahasti ruostuvia eivät ole olleet millään vuosimallilla, että olisivat mitenkään radikaalisti liikenteestä harventuneet. Tuohon kun menee kaupungille kävelemään, niin huonosti on, jossei äkkiä pääse laskuissa ainakin kymmeneen väyrysmersuun. Ihan erikseen etsiskelemättäkin.


      • Eläähänse
        pintansapitävät kirjoitti:

        Voisi sanoa, että alkavat nuo väyrysmersut olla jo niin vanha asia, että mitä niistä puhumaan. Mutta eiväthän ne vanha asia ole, koska nekin ovat osoittautuneet ikiliikkujiksi. Niin pahasti ruostuvia eivät ole olleet millään vuosimallilla, että olisivat mitenkään radikaalisti liikenteestä harventuneet. Tuohon kun menee kaupungille kävelemään, niin huonosti on, jossei äkkiä pääse laskuissa ainakin kymmeneen väyrysmersuun. Ihan erikseen etsiskelemättäkin.

        Sanontahan kuuluu, että "mikäs sen Väyrysen tappaisi?"

        Mutta Väyrysmersuja ei ruoste vaivaa mitenkään häiritsevästi, jos on pohjoisen tarpeisiin ja tapaan ymmärretty ruostesuojata. Ruostesuojaus estää alustan ruosteongelmat. Jos pintamaaleihin on tullut virhettä, niin jos ei ole ymmärtänyt huudattaa asiaa kauppiaalla, niin itsekin korjaamalla asia hoituu. Varhaisempien vesipohjaisten maalien ongelmista on päässyt käytännössä eroon sillä, että on maalannut päällevedon. Ei se niin kovin suuri tuska ja kustannus ole, jos sen puolen milj. km:n kohdalla tekee.


      • tutkihanhuolella
        Eläähänse kirjoitti:

        Sanontahan kuuluu, että "mikäs sen Väyrysen tappaisi?"

        Mutta Väyrysmersuja ei ruoste vaivaa mitenkään häiritsevästi, jos on pohjoisen tarpeisiin ja tapaan ymmärretty ruostesuojata. Ruostesuojaus estää alustan ruosteongelmat. Jos pintamaaleihin on tullut virhettä, niin jos ei ole ymmärtänyt huudattaa asiaa kauppiaalla, niin itsekin korjaamalla asia hoituu. Varhaisempien vesipohjaisten maalien ongelmista on päässyt käytännössä eroon sillä, että on maalannut päällevedon. Ei se niin kovin suuri tuska ja kustannus ole, jos sen puolen milj. km:n kohdalla tekee.

        Väyrysläinen on hyvä. Jos ostat hyvän. Elä osta huonoa. Vaikka olisi ruostesuojaus niin katsohan pohja. Ne on nämä Suomen jopparit semmoisia että jo valmiiksi ruostuneeseenkin miljoonan rullattuun linttaan on voitu ruiskuttaa massat päälle. Ja jos on pintamaalit päästäneet kosteutta läpi, että alkaa ruskistaa, niin lekkereillä pohjatöillä voitu vetää peittoon. Ja Arvaahan ruostuuko entistä nopeemminkin tuommoinen. Mutta niinku sanoin, osta hyvä. Niin se on hyvä ja kestää. Eioo Mersun vika, että taitamattomat tärvelee asiat.


    • Ollil1

      Nää uudet mallit on ihan ok, ovat tehneet kovasti työtä päästäkseen irti pappaauto mielikuvasta uusi c js b malli on kivan näköisiä.Vanhat on kyllä ihan kamalia pappamalleja, etenkin c ja e mallit, c-malli myös ahdas takaa.

      • pappa-autoilija

        Juu, ainahan ne on autot ja autojen kuvat kovasti kiinnostaneet pikku-poikia. Samoin kuin autojen muotoilu-trendien kehitys. Tämäkin Ollil1 fillarilla käynyt keräämässä VEHOlta mittavan kokoelman erilaisia Mersu-esitteitä. Niitä sitten kiva selata ja suunnitella minkälaisen mesen laittaisi kun saa kortin ja vähän rahhaa. -Ei siinä mitään, se on ihan ok. Unelmia pitää olla.


      • Toinen_samanmoinen
        pappa-autoilija kirjoitti:

        Juu, ainahan ne on autot ja autojen kuvat kovasti kiinnostaneet pikku-poikia. Samoin kuin autojen muotoilu-trendien kehitys. Tämäkin Ollil1 fillarilla käynyt keräämässä VEHOlta mittavan kokoelman erilaisia Mersu-esitteitä. Niitä sitten kiva selata ja suunnitella minkälaisen mesen laittaisi kun saa kortin ja vähän rahhaa. -Ei siinä mitään, se on ihan ok. Unelmia pitää olla.

        Saatuani ajokortin toukokuussa 1969 sain silloin tällöin alleni isäukon M-B 220 D:n (”pystylamppuinen” W115) vuosimallia 1968. Senaikaisen dieselin suorituskyky ei päätä huimannut, mutta kun kapistuksen sai kelatuksi vauhtiin, oli sitä lokoisan vaivatonta ylläpitää vaikka satoja kilometrejä yhteen putkeen.

        Tuo yksilö oli isälläni noin 11 vuotta ja 400 tkm. Kun viimeksi kuulin autosta, oli sillä takanaan yli 900 tkm. Oli kuulemma poissa liikenteestä pohjan ruostevikojen vuoksi, mutta omistajalla tarkoitus palauttaa auto tien päälle hitsailuhommien jälkeen. Lieneekö miljoona tullut sittemmin täyteen? 50-vuotissynttärit olisivat autolla edessä kolmen vuoden päästä, jos ei ole paaliin joutunut. Museorekisterikelpoista kamaa jo nyt.

        Ensimmäistä omaa Mersuani tässä odottelen lähiviikkoina, luovutuspäivämäärä on jo sovittu. C-sarjalainen ajopeli on kyseessä.


      • NähtyKoettu
        Toinen_samanmoinen kirjoitti:

        Saatuani ajokortin toukokuussa 1969 sain silloin tällöin alleni isäukon M-B 220 D:n (”pystylamppuinen” W115) vuosimallia 1968. Senaikaisen dieselin suorituskyky ei päätä huimannut, mutta kun kapistuksen sai kelatuksi vauhtiin, oli sitä lokoisan vaivatonta ylläpitää vaikka satoja kilometrejä yhteen putkeen.

        Tuo yksilö oli isälläni noin 11 vuotta ja 400 tkm. Kun viimeksi kuulin autosta, oli sillä takanaan yli 900 tkm. Oli kuulemma poissa liikenteestä pohjan ruostevikojen vuoksi, mutta omistajalla tarkoitus palauttaa auto tien päälle hitsailuhommien jälkeen. Lieneekö miljoona tullut sittemmin täyteen? 50-vuotissynttärit olisivat autolla edessä kolmen vuoden päästä, jos ei ole paaliin joutunut. Museorekisterikelpoista kamaa jo nyt.

        Ensimmäistä omaa Mersuani tässä odottelen lähiviikkoina, luovutuspäivämäärä on jo sovittu. C-sarjalainen ajopeli on kyseessä.

        Kyllähän Mersu kestää!


    • mesejokakotiin

      Mese on tosimiesten auto. Parempaa ei ole vielä vastaan tullut. 7 vuotta ajelin E 220 diiselillä ja koko aikana autoon ei tarvinnu vaihtaa kuin jarrupalat ja levyt kerran. Kilometrejä kertynyt mullekin 580 000 ja pohjilla oli jo yli 300 000, eli reippaat 880 000. Olis varmaan kolmas skoda tai tojo menossa. Nyt alla 320 E vuosimallia 2014. Siinä sitä on autoa mulle pitkäksi aikaa.

      • E220_CDI

        Viime vuoden mallisen 320 E:n suhteen on täällä päässä uskottavuuskriisi, mutta en lähde pyöristämään omin päin, kun voi pyöristyä kumpaankin suuntaan?

        Mutta E-kirjain siirtyi numeroiden eteen jo parikymmentä vuotta sitten, eikä kolmekakskymppistäkään ole ollut enää muutamaan vuoteen.

        Bensa V6 3.5 vai turbodiesel 3.0 (350)?


      • 320cdi-2007

        Taitaa mielikuvitus-autolla ajella tuo mesejokakotiin. Eipä moista ole vuosimallia 2014.


    • LoveBMW

      Ajanut BMW:tä ja sanoin ettei parempaa voi olla ja nyt Mercedes ja samat sanat.S500.

      • HyvähyväMeke

        Ja ässähän on tietysti aina ässä.


    • fdfjfyhjfhj

      Ei hyviä kokemuksia itsellä ainakaan ole mersuista. Ruostuu siiinä missä muutkin ja olen vannoutuneen mersu harrastajan kanssa samaa mieltä, että w124 on viimeinen hyvä mersu ja sen jälkeen tuleva on täyttä kuraa.

      Ei ole siis pelkästään vanhemmista kokemusta vaan ihan pari vuotta "vanhoista".

      Ilmeisesti uusissa ainakin huono takuuaika mitä vertaa muihin valmistajiin ja kalliit varaosat.

      Vikoja siinä missä muissakin ja tuv raporteissa ei ole oikein pärjännyt kyseinen merkki kovin kaksinaisesti.

      Tämä oli vain minun mielipiteeni kokemuksieni varjolla, mutta jokainen tehkööt omat havaintonsa ja ajakoon vaikka koppimopolla jos niikseen tulee.

      Totta kai kun nyt ollaan mersu "foorumilla", niin kaikki puhuu mersun parhaudesta ja negatiiviseen sävyyn kirjoittajat on aina provoja sehän on selvää.

      Oikeastaan 2 merkkiä en mielelläni ota on mersu ja bmw, mutta jatkossahan tosin ei tiedä jos asiat muuttuu. Jonain vuona pärjää toinen valmistaja paremmin kuin toinen.

      • ettähyviäpelejä

        Viimeiset pari E-sarjan mersumallia ovat tutkimusten mukaan luokkansa kestävimmät. Kysymys tutkimuksista, joissa huomioitu ajomäärä. Totuus siis on, että mersu kestää. Ja sepä on oma kokemukseni myös.


    • res_alik_kulj

      G , W115 W123 W124 ja S211 siinä kokemukset viimeisin nykyisin ajoautona ja 115 oli 200D automaatilla voi sitä vauhdin hurmaa SA-36 rekkarilla Kaart Autok.

      Yksikään ei ole jättänyt tielle eli toimivia kulkuneuvoja johon ne on suunniteltu aikakaudellaan ja 124,n ihastelijoille oli toimiva auto silloin mutta kun ne muutkin merkit kehittyy maapallolla vuosien saatossa , aika entinen ei koskaan palaa.

    • äläostamersua

      Kyllä niitä on kaikenlaisia kokemuksia mersuista,useista mersuista.

      No aloitanpa esim:sillä tai tällä (sain myytyä mersun eilen pois)

      Kyseinen mersu oli 12 meillä eli olemme yrittäneet pitää noita,mutta aina se ostattaa toisen auton kun mitta on täynnä kaikkea korjaamista ja kerimistä.

      Toki se ei kerro sitä kokemusten määrää välttämättä onko autoja ollut samanmerkkisiä vaikka 200kpl mutta se kertoo paljonko kullakin on ajellut vuosien mittaan.

      Tämän viimeisimmän ostimme viime lokakuulla eli 2014 ja nyt se on vihdoin ja viimein saatu myytyä.

      Ainahan ne omistajat kehuvat mersujaan niin yläpuolen kirjoituksista saattaa aistia sen,mutta vikoja on nykymersuissa valitettavasti liikaa.

      Tielle jäämisiä ei ole nyt tuhkatiheeseen kun autoa on huolettu koko ajan urakalla,sairasta laittamista olikin .

      Viimeksi jäin tielle kaksiviikkoa sitten,eli alkoi palamaan polttoainevalo litroja näyttäen noin 7l jäljellä,pysähdyin eräälle kohtaan tien sivuun hieman kalelleen jättäen auton,paikalle saapuessani takaisin kuulin kun mootori yskäisi viimeisen kerran ja sammui.

      No kanisterilla sitten hakemaan dieseliä 4km päähän ja takaisin,ja sitten käynistys ,mutta sepä olikin kovempi homma avaimella käynistää.

      Olin jo luovuttaa koko homman ja tilata lavettiautoa kun alkoi tuo uudehko tehokas akkukin hyytyä,ostettu 2014 ,ostin myös marraskuulla 2014 uuden korkeapainepumpunkin vuodentakuulla ja uudet polttoaineputket tankille saakka ja samassa rytässä tuolloinhankittu uusi kaukosäätöinen webastokin entinen kun hajosi.

      No Lähti onneksi lopulta käyntiin eli auto oli liian kallellaan jolloin 7litraa tankin pohjalla ei riittänyt käynissä pitoon.

      Edellisen kerran vito jätti vaimon tielle taisi olla 2013 ja sitä vedettiin pihaan ja lavetilla 70 km päähän sitten ja ensimmäisessä korjaamossa meni noin viikko ja valmista ei tietenkään tullut,no piti vetää se itse toiseen korjaamoon ja lopulta sen sai,vika oli polttoaine putkissa letkua ei näkynyt kovinkaan hevillä kun se vito on äärimmäisen ahdas konepuolelta huoltaa ja vaihtaa yhtään mitään.

      Käyntiinhän tämä viimeisin mersu ei suostunut lähtemään viime syksynä jos oli vähänkin pakkasta,korkeapaine pumppu piti vaihtaa (kyseessä on E sarjan mersu).

      Nyt sitten kaksikertaa puolen vuoden aikana säädetty aurauskulmia ja renkaat kulu silti,mitään ei ollut tehtävissä,vaihtaa piti renkaat jo tänä kesänä kun kuuluu kulmistaan.

      Eipä tässä ole hurraamista 12 mersun omistaneena.

      Osia tuli ostettua viimeisen siis alle vuoden omistuksella E sarjan mersuun kauhea määrä ja voi sitä huollon paljoutta,joka kuukausi jotain tehtävä.

      Kilometrit olivat alle 370000 ja puolipakko myydä tai siis halua oli kova päästä eroon moisesta.

      Maksoin ostohetkellä hirvittävän hinnan autosta kun oli niin saakelin paljon laitettu mutta se ei riittänyt näköjään eli huolettu oli huoltokirjoineen.

      Vaihdoin varmaan lähes kaikki osat tuohon paitsi koneen ja laatikon/perää.

      Automaattilaatikko vaikka käytännössä kaikki kehuu ja juuri tätä mallia kestäväksi niin se ei ole sen kummempi.

      Tämä laatikko ei enään tominut niin kuin sen kuuluisi,minkäs teet et juuri mitään,käytin sitäkin keväällä pistokkeessa mutta eihän ne saanut luettua tai tietoja kun ei kuulema toiminut sekään pistoke.

      Joten laatikon vikaa on hieman vaikeaa selvittää ennen kuin korjaa sähköisen vian ja siihen ei ollut tuolloin aikaa.

      Vikaa siis oli niin paljon ettei sitä autoa voinut pitää tai meni mielenkiinto ja halu laittaa ja tuhlata aikaa moiseen.

      Päätin viimme viikolla etten suostu enään kyseisellä mersulla ajamaan seuraavaa talvea.

      Niin ja jos päädynkin mersun ostoon joskus niin en taatusti maksa huippuhintoja eli super maksimia luullen auton olevan huippu,koska sitä ne ole enään olleet liki 20vuoteen.

      Pilipali autoja ne on ,toki niin muutkin ettei sillä,mitä uudmpaa teknikkaa sen pahempaa on tiedossa.

      • ValitsenMeken

        Palstan vakiprovokaattori taas syöttämässä pajunköyttä.


      • Merrssumies

        Nykytekniikan kanssa elämä voi olla juuri tuollaista.


      • tarkistakäyttöpäivä

        Sori, miksi ostaa noin museaalisia mersuja. Kaikki autothan on noin loppuunajetteuina kehnoja. Osta uusi.


    • UpeaJaKestävä

      Kestävyys on ollut perinteisesti syy, miksi olen suosinut Mersua. Nykyisin lisäksi trendikkyys.

      • aikamiehelle

        Kun täytyy ajaa pitkää päivää maantiellä ja kelit on mitkä on niin MERSU!


      • maantiepeli
        aikamiehelle kirjoitti:

        Kun täytyy ajaa pitkää päivää maantiellä ja kelit on mitkä on niin MERSU!

        Samaa mieltä. Kulkijan kulkine.


    • eiikinämersuaenään

      Kuusi päivää 700 km "Takuu vaihdokki porsi". Onneksi liikkeestä tehtiin vaihtokauppa. Sain oman volkkarin takasin

      • millonMitäkin

        No tällä kertaa sulla muka Volkkari.


    • Mersukotteroinen

      Ihan kivoja, jo 50-luvun puolivälistä. Suomalaisella tehdaspaikkakunnalla. Kaverini tehdaslääkäriperheellä aina uusin Mersumalli. Isällä virman auto kuljettajineen, Desoto tms. Äiti ajeli kaupunkiasioilla Mersulla, ja me pojat kyydissä. Sen jälkeen Mersu ollut ihan arkinen, ja toki täällä köyhässä Suomessa useimmiten museoikäinen savuttava 80-90-luvun kotteroinen - toki omistajilleen niin rakas.

    • H......H

      Päivittäinen työmatka reilut 200 km ja ajossa vanha W211 320cdi. Viehän se soppaa enemmän kuin pienemmät, mutta en vain voi kuvitella mukavampaa ajokkia pitkälle matkalle. Kulutusosia menee vaihtoon, muttei mitään isompaa ole vielä ollut. Mittarissa vasta 350 tkm.

    • 4kpl

      Ihan ensimmäinen oli 300D ex taksi, mukavaa huoletonta matkantekoa.
      Seuraava oli W 116 S, parhaat ajo-ominaisuudet ikinä, ostaisin vieläkin jos löytyisi hyväkuntoinen.
      Kolmas oli 124 korinen CE, jotkut sanovat kestävimmäksi korimalliksi. Hyvä tavis.
      Viimeisenä S W140 (tankki), ihan liikaa ”hienouksia” ja niiden pikkuvikoja vanhan liiton miehelle, mutta erittäin mukava matkantekoon.

    • VolvoC30

      Hirvee paska koko merkki, ostakaa Volvo C30

    • Eka-vika

      Älkää ikinä ostako MERSUA ei ainakaan käytettynä,vain uutena ja kun takuu loppuu niin vaihtoon,katsokaa nyt vaikka c-180 etu pyörän tukitanko viidakkoa jatkuvaa nirinää ja narinaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe