Hotelli Alba kokeiltu.

Alba2015

Positiivinen kokemus kaikkiaan. Palvelu pelasi ja kaikki toimi. Ruokaa oli riittämiin aamusta yöhön. Valikoimaa oli runsaasti. Ainoa nega ruoasta on ehkä se, että sitä kanaa tuntui olevan monessa muodossa usealla aterialla. Ei tainnut olla sellaista lounasta tai illallista ettei sitä kanaa olisi jotenkin ollut.

Huoneemme oli siisti ja tilava. Osittaisella merinäköalalla. Meillä oli uudistettu huone. Siivous toimi moitteetta ja aika lailla huomaamattomasti. Vuoteet oli hyvät. Ei liian lörppä patja, eikä myöskään kova. Sai makoisasti nukuttua.

Tv seinällä ja kanavia riitti. Iso peili kylppärissä ja makkarissa. Riittäsästi tasoja, kaappeja, laatikoita. Tilava vaatekaappi ja runsaasti henkareita. Tallelokerokin löytyy.

Ilmastointi toimi moiteetta. Wifi toimi ongelmitta.

Lyhyt matka suuntaan jos toiseen. Ekana iltana huomasi musan kaduilta, mutta meillä oli onneksi parveke, jossa oli kaiteiden sijaan osittain betoniseinämä, joka vaimensi hyvin mökää. Ekana iltana äänen huomasi, mutta siihen jotenkin tottui ja unohti koko musan.

Hintataso kohteessa pysynyt hyvin ennallaan vuoden takaiseen reissuun. Halvimmillaan oluen sain 0.98 lev per iso tuoppi. Muutoin hinta oli aika tasaiseen 2.50 lev.

Hotellissa sai kaiken avun heti jo tarvitsi. Meidän porukka kävi mm huomauttamassa lastenaltaassa olevasta ongelmasta ja se korjattiin välittömästi.

Huoneissa hiustenkuivain, joka on muuten tehokas (kaikesta kokemusta sunnylla ja muualla). Pyyhkeet vaihdettiin usein. Meidän mielestä liiankin usein.

Ruokasalissa mikroaaltouuni jos tarpeen lämmittää mm naperoille omaa sapuskaa tai maitoa.

Terassilla runsaasti pöytiä tuoleineen. Paljon aurinkotuoleja patjoineen. Mukavat allasalueet. Usea piste mistä saa juomaa. Ja yksi paikka mistä niitä snacksejä. Loppuvat muuten nopeasti. On rajattu määrä mitä päivisin on tarjolla.

Jos pitäisi hotelli kaikkineen arvostella niin antaisin 9. Se jumalaton tarjonta kanaa vie pisteen. (Jätin hotellille palautetta siitä).

Niin hyvä kokemus oli, että syksyllä lähdetään uudestaan.
Tämä juttu menikin jo kertaalleen tuonne toisaalle. Sama se :)

15

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuppundeerus

      Tosi kiva kuulla, että kaikki homma toimii. Samankaltaiseen huoneeseenkin ollaan menossa kuukauden päästä. Yhtä asiaa olisin kysynyt vielä; oliko niistä venäläisturisteista riesaa, kun niistä olen saanut muilta palstoilta lukea negatiivista palautetta.

      • Albassa

        Jonkun verran oli venäläisiä. Ei sikäli riesaa. Mitä nyt vaan tuppaavaan änkeemään jonossa ohi. Ahmivat mm leivokset... Nopea saa olla. Ruoka ei loppunut kesken missään vaiheessa muualta. Ainoastaan jälkkäri eli leivospuolella sai olla nopea.
        Olin itsekin niistä lukenut ennen reissua ja oli vähän "mihin pitääkään varautua" fiilis mennessä. Tosin ne on myös muualla kuulemma samanlaisia.
        Muutoin ei niistä riesaa.


      • nazdrave

        Ainahan joku on kitisemässä milloin minkin-maalaisista turisteista niinkuin itse olisivat "perfetto", mutta silloin on todella aihetta huolestua ja peli menetetty, jos samaan hotelliin tai naapuriin sattuu majoittumaan engelsmanneja


      • Albassaa2015

        Onhan noita möykkääjiä ollut niin SB:llä, kuin muualla missä on reissattu. Ei kukaan ole täydellinen, mutta olisi se silti kohteliasta ottaa muutkin huomioon, eikä möykätä ja meluta, kuin maailmanomistajat.
        Joo ymmärrän kyllä, että bilemesta tuokin on ja siellä baareissa ja kaduilla on melua ja mökää. Hauskanpito ei ole kielletty. Silti hotellissa ollessa on korrektia ottaa myös muut huomioon.
        Tällainen on se mun näkemys.


      • nazdrave
        Albassaa2015 kirjoitti:

        Onhan noita möykkääjiä ollut niin SB:llä, kuin muualla missä on reissattu. Ei kukaan ole täydellinen, mutta olisi se silti kohteliasta ottaa muutkin huomioon, eikä möykätä ja meluta, kuin maailmanomistajat.
        Joo ymmärrän kyllä, että bilemesta tuokin on ja siellä baareissa ja kaduilla on melua ja mökää. Hauskanpito ei ole kielletty. Silti hotellissa ollessa on korrektia ottaa myös muut huomioon.
        Tällainen on se mun näkemys.

        Just näin se menee. Pitää tosiaan muistaa, että porukka on tullut lomalle ja hauskan pitoon. -Eli, jos pikku asiat ahistaa ja pipo tuntuu tiukalta, pitää ehkä vilkaista peiliinkin. Ja todellakin korrekti fiksu käytös toisia turisteja ja hotellin ja ravintoloiden työntekijöitä kohtaan pitää muistaa juhlatuulellakin. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. -Ylilyöntejä ei tarvitse hyväksyä saati sietää.


      • Nuppundeerus
        Albassa kirjoitti:

        Jonkun verran oli venäläisiä. Ei sikäli riesaa. Mitä nyt vaan tuppaavaan änkeemään jonossa ohi. Ahmivat mm leivokset... Nopea saa olla. Ruoka ei loppunut kesken missään vaiheessa muualta. Ainoastaan jälkkäri eli leivospuolella sai olla nopea.
        Olin itsekin niistä lukenut ennen reissua ja oli vähän "mihin pitääkään varautua" fiilis mennessä. Tosin ne on myös muualla kuulemma samanlaisia.
        Muutoin ei niistä riesaa.

        No, lomallehan sitä ollaan menossa ja lomafiilikset vaan nousevat pelkästä ajatuksesta päästä auringonpaisteeseen tästä kylmästä ja sateisesta Suomen säästä. Eikä noilla aiemmillakaan reissuilla ole "vähänenemmänkovaääniset" matkaani pilanneet. Hauskaahan sitä ollaan menossa itsekin pitämään, eikä kovin herkkänahkaista porukkaa olla :D


    • kivatietää

      Aloittajalle:

      Oli ilmeisesti onnistunut matka. Kertoisitko matkanjärjestäjäsi nimen? Vai olitko omatoimisesti liikkeellä, ja tilasit itse lentosi, mistä?

      • Albassa

        Tjäreborgin kautta otettiin valmis koko paketti. Tarjouksesta sattui löytymään. Ajankohta natsasi sopivasti.


    • heinäkuussareissuun

      Kiitos hyvästä raportista.Mites oliko tähän vuodenaikaan kun olitte siellä niitä pieniä hyttysiä iltasella,ne lymyili pöydän alla ja söivät jalkoja että oli jalat paukamilla.
      Viime vuonna kun oltiin elokuun lopulla niin silloin ne oli riesana.

      • 2015Alba

        Ei ollut hyttysistä riesaa. Toinen kerta oli, kun kesäkuussa olin tuolla kohteessa. Ja ei ekallakaan reissulla ollut hyttysistä riesaa. Näinköhän yhden tai 2 hyttystä nyt koko reissun aikana.
        Itse olen lukuisat kerrat ollut tuolla elokuussa ja varsinkin loppupuolella ja ei ole ollut silloinkaan riesana. Mikä lie.... Mun veri ei kai kelpaa, eikä seurueeni :)
        Oli sen verran onnistunut matka, että ostin jo uuden reissun syksylle. Sama paikka ja hotelli.


    • Nuppundeerus

      Lähtö lähenee :D ja muutama kysymys tuli vielä mielee. Meillä olisi viimeisenä päivänä huoneen luovutus klo 12 ja kone kotimaahan lähtee vasta ilta kymmeneltä. Olisiko tietoa onko Albassa mahdollista jatkaa huoneen pitämistä myöhempään? Viime vuonna toisessa hotellissa onnistui pientä korvausta vastaan. Wifin hintaa en ole myöskään löytänyt...

      • 15Albassa

        Huoneen sai myöhemmäksi. Kello 17 asti. Maksoi muistaakseni 40-50 levaa. Ja Wifin hintaa en muista. Eräs seurueestamme, joka oli toisessa huoneessa otti sen päiväksi vai pariksi. Meillä oli netti omasta takaa kellon ympäri. Kiitos Elisan liittymän.


      • jallucola

        Viikon päästä olisi kans lähtö ja fiilikset on katossa :)


    • Masaman65

      Eikös kotimaisen operaattorin netinkäyttö ulkomailla maksa maltaita kun vielä ei roominmaksut eu sisällä ole muuttuneet.

      • 20Albassa15

        Business liittymässä ei saa poistettua tuota ominaisuutta. Maksaa sen jotakin per päivä ulkomailla, mutta se on meillä vaan yhdessä kännykässä- Toki se onkin sitten toiseen kännykkään tukiasemana, joten samalla rahalla 2 käyttää. Ei siinä enää viitsi erikseen maksaa esim hotellin wifistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe