Nordean pankin sovelluksen päivitys

lumia535

Erikseen pitää tilata tunnuslukusovellus?

51

3963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l520

      Vanhalla (ennen tätä päivitystä) mobiilipankin sovelluksella pääsi tunnusluvulla suoraan sisään joka oli yksinkertaisen kätevää.Nyt taas hakalampaa kun on kaksi sovellusta mutta kai tätä turvallisuuden parantamisen nimellä taas kutsutaan.

      • lumia535

        Voiko puhelimella tilata nuo tunnusluvunsovelluksen tunnusluvut?


      • l520
        lumia535 kirjoitti:

        Voiko puhelimella tilata nuo tunnusluvunsovelluksen tunnusluvut?

        Ei taida nyt voida niinku aikasemmin,mutta jollet omista tietokonetta voit yrittää puhelimella mennä verkkopankin www sivulle laittamalla selaimessa 'tietokoneversio' asetuksen päälle niin sen ei pitäis tunnistaa sitä mobiililaitteeks.Jollei onnistu niin sitten vaan vaikka kirjaston koneelle tilaamaan.


    • lumia535

      Kävin verkkopankissa ja siellä oli puhelinnumero johon pitää soittaa ja tunnistautua verkkopankkitunnuksilla ja puhelimeen tulee avainkoodi jolla saa ne tunnukset

      • l520

        No jo on menny tarkaks tämäkin homma,ja ilmeisesti kaikki vanhat tunnusluvut on nyt nollattu,kaikki taas alusta.


      • uudistuksia

        Pääsin verkkopankkiin tunnusluvuilla ja sovelluksen kautta itse valitsemalla tunnusluvulla


      • l520
        uudistuksia kirjoitti:

        Pääsin verkkopankkiin tunnusluvuilla ja sovelluksen kautta itse valitsemalla tunnusluvulla

        Ny tää alkaa pikkuhiljaa valkeneen..aktivoin äsken ton tunnusluvun.Mitäs toi tunnusluku sovellus jäi nyt tohon Odottaa vahvistusta tilaan,pitääkö täs soittaa johonki vai.Sain kyl tekstiviestillä sen aktivointikoodin eiks se riitä vai pitääkö soittaa johonki?Mitä toi "varmista puhelu nordeasta" tarkottaa tossa Tunnusluku sov asetuksissa (Kolme pistettä)?


      • uudistuksia

        Minulla on Nordean verkkopankissa numero 0800165 656 johon pitää soittaa ja tunnistautua verkkopankkitunnuksilla


      • vaikeahomma
        l520 kirjoitti:

        No jo on menny tarkaks tämäkin homma,ja ilmeisesti kaikki vanhat tunnusluvut on nyt nollattu,kaikki taas alusta.

        Verkkopankissa (tietokoneella) toimii edelleen myös se tunnuslukutaulukko, myös tämä uusi tunnuslukusovellus.
        Oli kyllä kurja kun tablettiin tuli päivitys. En selviytynyt siitä yksin, piti soittaa Nordealle. Kaiken lisäksi se ei toimikaan android tableteissa. Piti ladata kännykkään. Sain sen sitten toimimaan. Nyt menen koneella tunnuslukutaulukon kautta ja kännyssä tämän uuden kautta. Mutta kyllä se vaikeaa oli. On ollut helpompiankin päivityksiä, siis yleensä.


    • parempiatarjolla

      Sellainen se Nordea ja WP8 yhdistelmä on..

      • hhgggggggggggg

        No mitä yhdistelmää sinä suosittelisit? Katsotaan paljastuuko trolli nimimerkin takaa.


    • uusisovellus

      Pitääkö jatkossa käyttää vaan tunnuslukusovellusta

      • l520

        Ei ole pakko vaan Mobiilisovelluksen Salasana tunnareilla voi mennä sisään eli ensin käyttäjätunnus ja sitten luomasi PIN koodi


    • we9mvdje09refv

      Tutkipas nyt sitä päivitettyä versiota. Siitä voi edelleenkin kirjautua salasanalla kuten aiemminkin...

      • keskenkövielä

        Lähettääkö Nordea uuden taulukon tunnusluvuista (kun siis loppuu), jos on tunnuslukusovelluksen ottanut käyttöön? Nimittäin jos ostaa verkkopankista jotain Nordean kautta, ei siellä voi valita kuin tunnusluvun. Ei tullut niitä kolmea vaihtoehtoa, vain tunnuslukuvalikko oli.


      • l520
        keskenkövielä kirjoitti:

        Lähettääkö Nordea uuden taulukon tunnusluvuista (kun siis loppuu), jos on tunnuslukusovelluksen ottanut käyttöön? Nimittäin jos ostaa verkkopankista jotain Nordean kautta, ei siellä voi valita kuin tunnusluvun. Ei tullut niitä kolmea vaihtoehtoa, vain tunnuslukuvalikko oli.

        Paperinen tunnusluku taulukko säilyy joten se lähetetään niin kuin aina ennenkin kun 60 tunnuslukua on käytetty.
        Salasana kirjautumista ei ole maksuissa koska sitä ei ilmeisesti katsota täysin turvalliseksi tai muusta käytännön syystä jätetty pois,on siis käytettävä tunnuslukusovellusta verkkokaupan maksamisissa mikäli ei halua korttia käyt.
        Nordean henkilöasiakkaiden verkkopankissa on kolme vaihtoehtoa kirjautumisessa: - Tunnuslukukortti - Salasana - Tunnuslukusovellus
        Mobiilipankissa: - Tunnuslukusovellus - Salasana


      • l520
        l520 kirjoitti:

        Paperinen tunnusluku taulukko säilyy joten se lähetetään niin kuin aina ennenkin kun 60 tunnuslukua on käytetty.
        Salasana kirjautumista ei ole maksuissa koska sitä ei ilmeisesti katsota täysin turvalliseksi tai muusta käytännön syystä jätetty pois,on siis käytettävä tunnuslukusovellusta verkkokaupan maksamisissa mikäli ei halua korttia käyt.
        Nordean henkilöasiakkaiden verkkopankissa on kolme vaihtoehtoa kirjautumisessa: - Tunnuslukukortti - Salasana - Tunnuslukusovellus
        Mobiilipankissa: - Tunnuslukusovellus - Salasana

        Salasana kirjautumisessa ei voi maksaa edes verkkopankissa joten ei ihme että ei voi verkkokaupoissakaan.
        Olen nyt käyttäny pari päivää pelkää Tunnuslukusovellusta maksamisissa ja todennu sen nopeaksi ja käteväksi tavaksi maksaa laskut


      • wwwwwwa

        Video-ohjeet on syvältä. Tuonkin ohjeen laitoin kertaalleen pyörimään, jo alku oli niin tylsä että eksyin tekemään jotain muuta, ja mieleen jäi vain loppukommentti "näin helppoa se on".

        V-u. Miksi nykyään ei tehdä kunnollisia ohjeita? Siis semmoisia, jotka voisi lukea omaan tahtiin, ja aikaa kuluu suunnilleen saman verran kuin tuon videon liikkeellelähtöön?

        ... ja ehkä se on helppoa diginatiiveille, mutta suurin osa Nordean asiakkaista on varmasti hoomoilasena tämän asian suhteen, eikä olemattomat ohjeet yhtään auta asiaa.


      • OHJeet

        No tässä sulle ohjeet:

        Soitat ekaks sinne nroon, jossa varmennetaan sun puhelinnumero. Joku oli maininnut sen nron jo täällä.

        Ihan ekaks: lataat sen sovelluksen sieltä sovelluskaupastas.

        1. meet verkkopankkiisi sillä paperisella tunnuslukutaulukolla
        2. klikkaat "muokkaa verkkopankkia" -kohtaa
        3. Vasen valikko: pankkitunnukset -> klikkaat sitä
        5. Valitset mihin nroon se aktivointikoodi lähetetään (sen pitää olla se varmennettu nro)
        6. Avaat tunnuslukusovelluksen ja naputtelet sen aktivointikoodin siihen
        8. Naputtelet verkkopankissa näkyvän väliaikasen PIN-koodin sovellukseen
        9. Määrittelet sen omavalintaisen PIN -koodin sovellukseen
        10. Testaa kirjautumalla mobiilipankkiin, toimiiks se sovellus. Valitset kirjautumistavaksi tunnuslukusovelluksen ja kirjaudut sisään sillä omalla PIN-koodilla.

        Oliks tarpeeks selkeetä sulle?

        Ps. videoita voi pysäyttää, jos ei pysy perässä.


      • wwwwwwa

        "Oliks tarpeeks selkeetä sulle?

        Ps. videoita voi pysäyttää, jos ei pysy perässä."

        a) en kaipaa keskustelupalsta-ohjeita. Kyseessä ei ole se, että en itse osaisi, vaan se, että mielestäni video-ohje ei riitä. Nordean pitäisi tehdä ja julkaista kunnolliset ohjeet - ihan itse.
        b) ongelma ei ollut se, että video-ohje olisi liian nopea, vaan että se (niin kuin suurin osa kaikista muistakin video-ohjeista) on hidas, tylsä ja surkea. Ja lisäksi video-ohjeet on ylipäätään syvältä. Palveluntarjoajan velvollisuus on tehdä kunnolliset ohjeet, ja mielestäni video ei täytä tuota määritelmää.

        Video-ohjeet on varmaan ihan jees niille, jotka eivät osaa/viitsi lukea tekstiä, jossa on enemmän kuin kolme sanaa peräkkäin. Mutta miksi kaikki pitää tehdä lukihäiriöisten ehdoilla?


      • Lömbhydzgh
        OHJeet kirjoitti:

        No tässä sulle ohjeet:

        Soitat ekaks sinne nroon, jossa varmennetaan sun puhelinnumero. Joku oli maininnut sen nron jo täällä.

        Ihan ekaks: lataat sen sovelluksen sieltä sovelluskaupastas.

        1. meet verkkopankkiisi sillä paperisella tunnuslukutaulukolla
        2. klikkaat "muokkaa verkkopankkia" -kohtaa
        3. Vasen valikko: pankkitunnukset -> klikkaat sitä
        5. Valitset mihin nroon se aktivointikoodi lähetetään (sen pitää olla se varmennettu nro)
        6. Avaat tunnuslukusovelluksen ja naputtelet sen aktivointikoodin siihen
        8. Naputtelet verkkopankissa näkyvän väliaikasen PIN-koodin sovellukseen
        9. Määrittelet sen omavalintaisen PIN -koodin sovellukseen
        10. Testaa kirjautumalla mobiilipankkiin, toimiiks se sovellus. Valitset kirjautumistavaksi tunnuslukusovelluksen ja kirjaudut sisään sillä omalla PIN-koodilla.

        Oliks tarpeeks selkeetä sulle?

        Ps. videoita voi pysäyttää, jos ei pysy perässä.

        Ihan ekaks unohdat edellisen ohjeen koska minnekään ei tarvitse soitella vaan kaikki hoituu puhelimella ja läppärillä.
        Katsokaa hyvät ihmiset ne videot ja varsinkin ymmärtäkää ne!


      • hoxista_hox
        wwwwwwa kirjoitti:

        Video-ohjeet on syvältä. Tuonkin ohjeen laitoin kertaalleen pyörimään, jo alku oli niin tylsä että eksyin tekemään jotain muuta, ja mieleen jäi vain loppukommentti "näin helppoa se on".

        V-u. Miksi nykyään ei tehdä kunnollisia ohjeita? Siis semmoisia, jotka voisi lukea omaan tahtiin, ja aikaa kuluu suunnilleen saman verran kuin tuon videon liikkeellelähtöön?

        ... ja ehkä se on helppoa diginatiiveille, mutta suurin osa Nordean asiakkaista on varmasti hoomoilasena tämän asian suhteen, eikä olemattomat ohjeet yhtään auta asiaa.

        onhan siellä printattavat ohjeet siellä nordean sivuilla. Siellä valikossa oikealla. Voi ihan pdf:änä printata ittelleen.


      • jklkg

        Ne kirjalliset ohjeet julkaistiin vasta heinäkuun puolella. Niitä ei siis ollut olemassa vielä noiden edellisten valitusten aikaan.


    • tanan_tunarit

      Tiedoksi että tämä Nordean uusi mobiilipankki toimii sitten vain Android 4.1 ja uudemmilla luureilla. Eli tuki kaikille 2-3 vuotta vanhemmille laitteille on pudotettu tylysti pois, siinäpä sitä Nordean "palvelua" taas. Yllättäen ja pyytämättä tullut muutos sai ainakin täällä aikaan runsaasti kirosanoja.

      Herätti myös ajatuksen että pankin vaihto tulee halvemmaksi kuin uusi ominaisuuksiltaan vastaava puhelin. Onko kokemuksia millä pankilla on parhaiten toimiva mobiilisovellus?

      • öjlk

        Wanha android on sen verran merkittävä turvallisuusriski, että on vain hyvä ettei pankki rohkaise tärkeiden asioiden hoitamiseen sellaisella laitteella.

        Uusikin android on tässä lajissa varsin kyseenalainen tapaus. Ainakin kannattaa huolehtia, ettei siihen pääse luikertelemaan mitään käärmeitä.


      • l520
        öjlk kirjoitti:

        Wanha android on sen verran merkittävä turvallisuusriski, että on vain hyvä ettei pankki rohkaise tärkeiden asioiden hoitamiseen sellaisella laitteella.

        Uusikin android on tässä lajissa varsin kyseenalainen tapaus. Ainakin kannattaa huolehtia, ettei siihen pääse luikertelemaan mitään käärmeitä.

        Olinkohan näkevinäni nordean verkkopankissa jossain ohjeessa että pitää olla vähintäin 2.3.3 android käyttis,no en kyllä tiedä mistä tuo 4.1 juttu on nähty joten en mene sanomaan vielä mitään.
        Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa tunnusluku sovellusta maksamisessa,ensin tunnusluku sov auki 520:stä,sitten annat verkkopankkiin käyttäjätunnuksen ja jatkat ja kohta värähtää puhelin annat pin ja pääset sisään maksamaan,,riitti kun painoi OK homma oli selvä.
        Kyllähän tuo toimi eikä tarvi kaivella korttia,tuo nordean kortti systeemi on muutenkin huonompi kuin esim osuuspankin koska siinä joutuu muistamaan edellisen tunnusluvun ts kirjaamaan viimeksi käytetyn kynällä että muistaa mikä on seuraava vuorossa(toki se antaa yhden kerran arvata väärin),nyt tämäkin vaiva jää pois.
        Toki tuo kortti tulee olemaan varmaan vuosia käytössä sillä suurin osa kansasta ei varmaan kovin nopeasti siirry tähän uuteen systeemiin.Ja täytyyhän se kortti olla varalla jos sattuu vaikka puhelin hajoamaan tms.ongelmaa.
        Muistaakseni minä en soittanut mihinkään aktivointi vaiheessa vaan sain koodin txt viestillä toiseen puhelimeeni jonka numero oli jo valmiina verkkopankin muistissa.


      • nordeansivulta

        Android-puhelimet versio 2.3.3 ja sitä uudemmat.


      • tietoturvaensin
        öjlk kirjoitti:

        Wanha android on sen verran merkittävä turvallisuusriski, että on vain hyvä ettei pankki rohkaise tärkeiden asioiden hoitamiseen sellaisella laitteella.

        Uusikin android on tässä lajissa varsin kyseenalainen tapaus. Ainakin kannattaa huolehtia, ettei siihen pääse luikertelemaan mitään käärmeitä.

        Samaa mieltä. Vanhaa tietoturvatonta käyttöjärjestelmäversiota ei kannata tukea etenkin kun kyseessä on pankkisovellus, jossa näkyy koko tilin sisältö..


    • neuvoa

      Minulla on tässä puhelimessa prepaid-liittymä niin pitääkö antaa Nordeaan tämän puhelimen numero kun soitan ja aktivoin tunnusluku sovelluksen?

    • l520

      Ei ole pakko

      • tunnusluku_sovellus

        Onnistui hyvin tuo tunnusluvun-sovelluksen aktivointi. Jos maksaa laskuja niin riittääkö vaan pin-koodi?


      • tunnusluku_sovellus

        Ei näköjään tarvitse käyttää muita tunnuslukuja kun kirjautuu tunnusluvun-sovelluksen pin-koodilla kun maksaa laskuja.


      • l520
        tunnusluku_sovellus kirjoitti:

        Ei näköjään tarvitse käyttää muita tunnuslukuja kun kirjautuu tunnusluvun-sovelluksen pin-koodilla kun maksaa laskuja.

        Joo sehän tossa on idea että se yksi PIN-koodi riittää maksamiseenkin.Onko kukaan testannu sitä salasana kirjautumista ja maksamista tietokoneella
        ,sehän ei näytä eroavan tunnusluku kirjautumisesta ja toiminnoista muuten kuin että ei oteta mobiilin tunnusluku sovellukseen yhteyksiä.Ja jos on useampi mobiili laite niin näyttää siltä jokaiseen joutuu erikseen aktivoimaan saman tunnusluvun.


      • tunnusluku_sovellus

        Kun ottaa tuon tunnusluku-sovelluksen käyttöön niin lähettääkö Nordea paperisia tunnuslukuja postitse?


      • l520
        tunnusluku_sovellus kirjoitti:

        Kun ottaa tuon tunnusluku-sovelluksen käyttöön niin lähettääkö Nordea paperisia tunnuslukuja postitse?

        Nämä toimii toistaseks rinnakkain joten saat vielä varmaan pitkän aikaa myös paperiset tunnusluvut


    • toimii1

      Hyvä sovellus. Kun on yhteen puhelimeen asentanut sen voi laittaa takavasemmalle ja käyttää tavallista. Ehkä aktivoinnin jälkeen voi poistaa kokonaan?

    • tietämätön_kysyy

      Jos vaihtaa puhelimeen uuden sim-kortin niin täytyykö aktivoida uudelleen tunnusluku-sovellus?

      • Digihiki

        Kysyin itse samaa Nordean asiakaspalvelusta ja vastasivat, että sovellus on liitetty laitteeseen, ei sim -korttiin. Eli ei tarvii aktivoida uudelleen, jos vaihdat sim -korttia!


    • l520

      Mun 520:ssä johon aktivoin tunnusluku sovelluksen ei ole edes sim korttia joten tuskin tuo systeemi on mitenkään Sim kortti sidonnainen vaan se menee varmaan niin että siinä laitteessa missä tunnusluku sovellus on aktivoitu se tunnistetaan sovelluksesta,oli simmiä tai ei.Jos nyt tälläisin Sim kortin 520:n siinä tuskin mikään muuttuisi tunnusluku sovelluksen osalta.

    • ärsyttävä

      Kuka ääliö tuon järjestelmän on koodannut?

      Piti laittaa laitteen nimeksi puhelimen malli (erotuksena toisesta käytössä olevasta puhelimesta), mutta "laitteen nimessä ei saa olla numeroita eikä erikoismerkkejä" Kertokaa yksi hyvä syy, miksi ei?

      Sovelluksen käyttöönotto toppasi tällä erää tuohon. Ehkä jatkuu joskus, kun ärsytys vähän laimenee. - Tai sitten ehkä ei. Taas pitäisi muka keksiä "uusi" pin-koodi tuota käyttöä varten. Sanokaahan, asiassa pidemmälle ehtineet, ettehän laittaneet tuohon sellaista pin-koodia, joka on jo käytössä noin 5 muussa palvelussa? Ettekä ainakaan sitä samaa pin-koodia, jota olette jo jonkun aikaa käyttäneet mobiilipankin sisäänkirjautumisessa?

    • l520

      Kaippa niillä on syynsä tohon nimijuttuun ja tuntuhan se vähän hölmöltä kun piti keksiä joku nimi.
      Ite laitoin saman koodin mikä oli jo käytössä mobiilipankin sisään kirjautumisessa koska on muutenkin noita koodeja ihan riittämiin mitä pitää muistaa.Tuohan on sinänsä ihan turvallinen systeemi koska joudut kuitenkin aina ensin joka kerta käyttämään 8 numeroista käyttäjätunnustasi ja vasta sitten pin koodia.En tietenkään olisi laittanut samaa pin koodia jos pelkällä pin koodilla toimittaisi.

      • tunnusluku_sovellus

        Pitääköhän tuo pin-koodi vaihtaa tietyn väliajoin?


      • l520
        tunnusluku_sovellus kirjoitti:

        Pitääköhän tuo pin-koodi vaihtaa tietyn väliajoin?

        Ei tarvi vaihdella,sehän olis melkonen ruljanssi jos siihen mentäis.


    • airamlisa

      Kertoisko joku selkokielellä, miten tunnuslukusovellus ladataan puhelimeen.

    • l520

      Avaat puhelimesta Kauppa sovelluksen ja kirjoitat hakukenttään Nordea.Tämän jälkeen valitset Tunnuslukusovelluksen ja painat "asenna".Sitten kun sov on asennettu avaat sen ja kirjaudut tietokoneella verkkopankkiin mikäli haluat heti sen aktivoida.
      Avoinna oleva Tunnuslukusovellus odottaa toimenpiteitä jotka tehdään tietokoneella aktivointi vaiheessa.Todella helppo juttu kun sen parin kerran käytön jälkeen oivaltaa.Jatkossa Tunnuslukusovellukseen kirjoitetaan aina vain PIN koodisi jolla hyväksytään maksut sun muut.

      • airamlisa

        Minulla on Samsung Galaxy A5, anroid-versio 4.4.4. Siinä on sovelluskauppa Galaxy Apps (näin olen asian ymmärtänyt) mutta ei sieltä löydy nordean tunnuslukusovellusta.


      • l520
        airamlisa kirjoitti:

        Minulla on Samsung Galaxy A5, anroid-versio 4.4.4. Siinä on sovelluskauppa Galaxy Apps (näin olen asian ymmärtänyt) mutta ei sieltä löydy nordean tunnuslukusovellusta.

        Play kaupasta löytyy,ei sampan kaupasta


      • airamlisa

        Kiitos, nyt onnistui!!


    • kustustajasuurta

      En pääse enää androidin mobiilipankkiin. En tiedä, miksi se lakkasi toimimasta. Sivu sinne on ihan erilainen kuin aiemmin. Ei mitään ohjetta ole sivulla, lukee kyllä kirjaudu. Sitten ei tapahdu mitään, ei mene siitä mihinkään.
      Se toimi monta kuukautta moitteettomasti.
      En osaa sanoa, miksi se lakkasi toimimasta. Toimi vielä pari päivää sitten.

    • I520I520

      Nordean Android mobiilipankki ja tunnusluku sovellukset toimii ainakin normaalisti joten ongelmat jos noissa jotain ilmenee on yleensä eri pankkien omissa sovelluksissa tai pankkien yhteyksissä tms. Itsellä ei ole kokemusta muista kuin Nordean sovelluksista jotka on toiminut kohta 3v tosi hyvin.
      Pitää vaan opetella käyttämään uudistuneita sovelluksia jos niissä ei mitään yleistä vikaa ole.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe