Turistilaki

Vuokrataankovaiei

Uusi turistilaki astui voimaan ja kieltaa yksityisilta asuntojensa vuokrauksen turistialueilla. Normaalia vuokralakia ei voi myoskaan soveltaa turistialueilla.

Ascav-niminen organisaatio keraa allekirjoituksia lain muuttamiseksi ja pyytaisinkin nain, etta josko antaisitte tukenne asialle. Teillehan ei asiasta koidu muuta kuin muutaman minuutin vaiva, mutta mielestani tarkean asian hyvaksi.

Ohjeet miten allekirjoittaa:

Mene sivulle www.ascav.es

Etsi vihrea kuvalinkki, jossa lukee "Vivienda vacacional ya" ja paina sita

Sitten siella pyydetaan seuraavat tiedot taytettavaksi:

Nombre on nimi
Apellido on sukunimi
Correo electronico on sahkoposti
Codigo postal on postinumero
Razon para firmar on allekirjoituksen syy, joka on vapaaehtoinen ja siihen voi kirjoittaa milla kielella tahansa, mutta tietysti ehka ne ymmartavat helpommin englantia tai espanjaa kuin suomea, mutta sekin sopii kunhan vain tulisi mahdollisimman paljon allekirjoituksia ja vaikka ilman syytakin.

Menkaa rohkeasti allekirjoittamaan ja antakaa tukenne ja pyytakaa tuttujannekin allekirjoittamaan.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikoihinoneletty

      Kannatan mieluummin yksityisyritteliäisyyttä, enkä aio moisia paskalakeja suosia enkä kannattaa.
      Joten suksi sinä vaan hevonkuuseen typerine pyyntöinesi, että vielä pitäisi allekirjoittaa jotain, minkä sisällöstä ei ymmärrä sanaakaan!!!!!!!!!!

      • Trollivaara

        No trollihan tämä oli. Taas yksi keino kalastella sähköpostiosoitteita jotka sitten myyvät. Älkää ihmisen antako yhteystietojanne. Sitä paitsi moinen laki ei ole edes olemassa. Kanarialainen kiinteistövälittäjäni ei tiennyt koko laista mitään. Älkää menkö trollin retkuun.


      • aadalmiina

        samaa mieltä las palmasissa asuva tuttuni ei myöskään tiennyt asiasta


      • haahuilija01

        Kylläpä siellä semmoinen laki on tullut voimaan, Kati Nillukan sivuilla oli infoa siitä ja ei kuulemma yksityinen pysty vuokraamaan TURISTIalueilla asuntoja. Turistialueet on lueteltu erikseen ja Las Palmas ei kuulu niihin, saaren etelä osa pääsääntöisesti. Ilmeisesti tarkoituksena saada vuokraus käytössä olevat loma-asunnot isojen ketjujen (sijoittajien) omistukseen ja kilpailua vähemäksi = hinnat ylös.


      • Trollivaara
        haahuilija01 kirjoitti:

        Kylläpä siellä semmoinen laki on tullut voimaan, Kati Nillukan sivuilla oli infoa siitä ja ei kuulemma yksityinen pysty vuokraamaan TURISTIalueilla asuntoja. Turistialueet on lueteltu erikseen ja Las Palmas ei kuulu niihin, saaren etelä osa pääsääntöisesti. Ilmeisesti tarkoituksena saada vuokraus käytössä olevat loma-asunnot isojen ketjujen (sijoittajien) omistukseen ja kilpailua vähemäksi = hinnat ylös.

        Ai tämä olikin Kati Nillukan mainoskampanja? No sitten. Olen niin huonoa palautetta saanut Kati Nillukan kiinteistönvälitys bisneksistä etten voi suositella. Vielä oudommaksi menee jos pitää jo ihmisten sähköpostiosoitteita kalastella mainostarkoituksiin. Playa del Inglésissä toimiva kiinteistönvälittäjäni ei ole kuullutkaan mainitusta laista. Trolli siis kyseessä ja mitä ilmeisemmin Kati Nillukka


      • U.K.K

        Ei kannattaisi kommentoida mitään, jos ymmärrys ei riitä edes yksinkertaisen suomen ymmärtämiseen.

        Aloituksessa nimenomaan vastustetaan yksityisyritteliäisyyden rajoittamista ja suursijoittajien ylivaltaa.


      • MeePois
        U.K.K kirjoitti:

        Ei kannattaisi kommentoida mitään, jos ymmärrys ei riitä edes yksinkertaisen suomen ymmärtämiseen.

        Aloituksessa nimenomaan vastustetaan yksityisyritteliäisyyden rajoittamista ja suursijoittajien ylivaltaa.

        Painu vasuripelle helllvettiin. Timo Soinin sanoin: te olette oppositiossa koska teillä ei ole yhteistyökykyä eikä kannatusta. Pitääkö teitä vasuripellejä jopa Granilla alkaa sietämään. Ei TODELLAKAAN


      • U.K.K
        MeePois kirjoitti:

        Painu vasuripelle helllvettiin. Timo Soinin sanoin: te olette oppositiossa koska teillä ei ole yhteistyökykyä eikä kannatusta. Pitääkö teitä vasuripellejä jopa Granilla alkaa sietämään. Ei TODELLAKAAN

        Voi sua pikkuressua...vai lienetkö vain juonut aivosi. Oikeistolaiset ovat niitä, jotka omistavat sijoitusasuntoja. Persut ja vassarit istuvat Pinkin terassilla umpikännissä, eivätkä taatusti omista mitään.


      • haahuilija01
        Trollivaara kirjoitti:

        Ai tämä olikin Kati Nillukan mainoskampanja? No sitten. Olen niin huonoa palautetta saanut Kati Nillukan kiinteistönvälitys bisneksistä etten voi suositella. Vielä oudommaksi menee jos pitää jo ihmisten sähköpostiosoitteita kalastella mainostarkoituksiin. Playa del Inglésissä toimiva kiinteistönvälittäjäni ei ole kuullutkaan mainitusta laista. Trolli siis kyseessä ja mitä ilmeisemmin Kati Nillukka

        Eipä meikäläinen ketään mainosta, tullut vaan kuukletettua noita vuokraajien sivuja. Esim. Nillukka ei pysty välittämään lain piiriin tulleilta alueilta asuntoja, eikä kukaan muukaan pienyrittäjä ilmeisesti? Ja en kyllä minäkään mene minnekkään nettisivuille allekirjoittelemaan mitään vetoomuksia asiasta, ihan jo varovaisuuden vuoksikin. Aika näyttää mitä toi laki tekee? Mutta totta se on.....


      • Vituttaaako
        U.K.K kirjoitti:

        Voi sua pikkuressua...vai lienetkö vain juonut aivosi. Oikeistolaiset ovat niitä, jotka omistavat sijoitusasuntoja. Persut ja vassarit istuvat Pinkin terassilla umpikännissä, eivätkä taatusti omista mitään.

        Ja sekös suo kommunisti ressua nyppii kun oikeistolaiset omistaa kaiken. Hahahahaa! Vituttaaaaakooo? Kyllä varmaan. Revit varmaan verkkarit kun oikeisto voitti vaalit ja pääsitte oppositioon. PYSYKÄÄ SIELLÄ! Hahahhaaa että naurattaa. Sano suoraan kommari, vituttaako. Tiedän että sua vituttaaaa mutta trollaa lisää ja todista vitutuksesi :D


      • UKekkonen
        Vituttaaako kirjoitti:

        Ja sekös suo kommunisti ressua nyppii kun oikeistolaiset omistaa kaiken. Hahahahaa! Vituttaaaaakooo? Kyllä varmaan. Revit varmaan verkkarit kun oikeisto voitti vaalit ja pääsitte oppositioon. PYSYKÄÄ SIELLÄ! Hahahhaaa että naurattaa. Sano suoraan kommari, vituttaako. Tiedän että sua vituttaaaa mutta trollaa lisää ja todista vitutuksesi :D

        Ota lisää kiljua, me juodaan samppanjaa, kun on varaa.


      • PlayadeArinaga
        Vituttaaako kirjoitti:

        Ja sekös suo kommunisti ressua nyppii kun oikeistolaiset omistaa kaiken. Hahahahaa! Vituttaaaaakooo? Kyllä varmaan. Revit varmaan verkkarit kun oikeisto voitti vaalit ja pääsitte oppositioon. PYSYKÄÄ SIELLÄ! Hahahhaaa että naurattaa. Sano suoraan kommari, vituttaako. Tiedän että sua vituttaaaa mutta trollaa lisää ja todista vitutuksesi :D

        Uskomatonta, että asiallisesta kommentista tulee tämän kaltaisia kommentteja.
        Tottahan on se, että -90 laman yhteydessä thalituksessa ehtiin päätös, että velallinen jolla on sekä pääomatuloja että korkomenoja, niin hän saa vähentää kaikki korot, kun tavallinen asuntovelallinen sai vähentää vain n. 30 %:a. korkoista.
        Tätä hallituksen päätöstä ei tietääkseni ole vieläkään muutettu.
        Tästä päätöksestä alkoi varsinainen luokkaero Suomessa, eli rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Nyt aikaa on kulunut yli 20 vuotta, eikä yksikään puolue ole ottanut vaaliohjelmaansa teemaksi tämän asian korjaamiseksi. Epäilen, että kenestäkään politiikosta ei ole "miestä" vähentämään heille saavutettuja etuja, koska varmaan useammalla on pääomatuloja.
        Itse kylläkin odotin, että perussuomalaiset uutena mahdollisena hallituskumppanina olisivat tämän asian tuoneet esille vaalikamppanjassaan ja vaatineet sen poistoa.


    • huihaihaa

      Mitään en mee allekirjoittamaan tuonne epämääräisille sivuille. Otan ennemmin matkatoimiston 4 viikon matkan kuin ostan tai vuokraan kaikenmaailman huijareilta.

    • alquila

      Aika erikoista tarinointia! Pitkään valmisteltu laki on tullut voimaan 29.5.2015. Laki ei missään nimessä kiellä yksityisten omistamien asuntojen vuokraamisoikeutta. Sehän olisi länsimaisessa demokratiassa ennenkuulematonta! Vuokraaminen on sallittua kun vuokranantaja hoitaa lain edellyttämät asiat verottajan, autonomian hallinnon ja taloyhtiön kanssa.
      Tässä viestiketjussa olleet asukkaiden tuttavat, kiinteistövälittäjiä omaavat sekä paikalliset asukkaat saisivat tutustua vähän paremmin paikalliseen lainsäädäntöön.
      Tietoa on runsaasti saatavilla, ei kuitenkaan suomeksi.

      • Culo

        Linkki tuohon lakiin kiitos.


      • miksiii
        Culo kirjoitti:

        Linkki tuohon lakiin kiitos.

        Miksi?


      • Hankalaa4

        Laitan myös tänne asiaa koskevan linkin. Asuinalueita luokitellaan eri tavalla ja säännöt ovat asuinalueen luokituksen mukaisia. Englanninkielinen linkki:
        http://www.janetanscombe.com/news/letting-a-property-in-the-canaries.html

        Nuo sivut koskevat Teneriffaa, mutta sama laki on voimassa kaikilla saarilla. Jos vuokravälittäjä toimii vastoin lakia voivat sakot olla satoja tuhansia euroja, yksityisen omistajan kohdalla laiton vuokraus aiheuttaa ilmeisesti aina yli 30'000 euron sakot. Naapureilla on ilmianto-oikeus ja tuomioistuin tutkii ilmiannot.

        Milenkiintoista on, miten tämä vaikuttaa asuntojen hintoihin. Monethan ovat rahoittaneet asunnon hintaa vuokraamalla sitä.


      • Häipykää-Trollit
        Hankalaa4 kirjoitti:

        Laitan myös tänne asiaa koskevan linkin. Asuinalueita luokitellaan eri tavalla ja säännöt ovat asuinalueen luokituksen mukaisia. Englanninkielinen linkki:
        http://www.janetanscombe.com/news/letting-a-property-in-the-canaries.html

        Nuo sivut koskevat Teneriffaa, mutta sama laki on voimassa kaikilla saarilla. Jos vuokravälittäjä toimii vastoin lakia voivat sakot olla satoja tuhansia euroja, yksityisen omistajan kohdalla laiton vuokraus aiheuttaa ilmeisesti aina yli 30'000 euron sakot. Naapureilla on ilmianto-oikeus ja tuomioistuin tutkii ilmiannot.

        Milenkiintoista on, miten tämä vaikuttaa asuntojen hintoihin. Monethan ovat rahoittaneet asunnon hintaa vuokraamalla sitä.

        Mitä jos trolli rauhoitut? Älkää klikatko viruslinkkejä!! Ei ole olemassa mitään lakia ja te hölmöt vain ruokitte trollia uskomalla satuihin. EI ole mitään ihmelakia! Hyvästi trollit!


      • siantuntija

    • Don-luis

      Kauanko sä Barraquito meinaat jatkaa? Mitään lakia ei ole tulossa. Sä aina ennustat myös calimaa ja milloin mitäkin myrskyä. Lopeta jo! Viime talvena sanoit että nyt myrskyää niin että ikkunat lentää. Itse en huomannut mitään kun ulkona kävelin. Lopeta!

      • Vakiasukkaat

        Muistan nuo Barraquiton ennustukset. Oli tavallinen tuulinen päivä ja hän kehoitti naulaamaan ikkunaluukut kiinni kun nyt on myrsky. Jaa että tämä lakikin on taas noita Barraquiton höpinäjuttuja. Jotenkin en ole hämmästynyt. Vai onko sittenkin Kati Nillukan mainos kuten joku tuossa jo kertoi? Asumme vaimoni kanssa Maspalomasissa ympäri vuoden ja ei kukaan tuttumme ole kuullut kyseisestä laista mitään. Eräs tuttumme toimii kiinteistönvälittäjänä eikä tiennyt. Ehkä tämä oli Barraquiton ns. trollausviesti tai sitten tuon bisnestä kaipaavan naisen mainosta?


      • Tuo ´uusi´vuokralaki pitää paikkansa.
        Ja noista viime talven myrskyistä: ette taida tietää, että saarilla on satoja eri mikroilmastoja. Näistä johtuen muutaman kilometrin säteellä voi olla täysin erilainen sää. Ja ette myöskään taida tietää, että myrskyt saapuvat saarille eri voimakkuuksilla, eikä kukaan voi sanoa miten se iskee minnekin.
        Varoitukseni olivat ihan vain niille ihmisille, jotka eivät kenties seuraa paikallissäätä televisiosta. Ja jos ei ole koskaan kokenut kovia myrskyjä saarilla ei voi tietää kuinka pahoja ne saattavat olla.
        Talvella tapahtuneista onnettomuuksista 90 pros. on turisteille aiheutuneita. Turistien uhkarohkeutta ja tyhmyyttä. Varsinkin rotkoissa kävelijät ovat vaarassa. Täällä säitten vaihtelut ovat paljon rajumpia kuin Suomessa. Muistutuksena suomalaisnainen joka menehtyi viime talvena pudottuaan barrancoon.
        Tosin kaupunkialueella vaarana ovat lentävät esineet. Viimeinen kuolonuhri oli Teneriffalla, mies joka jäi päätä lyhemmäksi, lentävän mainoskyltin osuessa häneen.
        Hoitakaa hommanne miten haluatte, tästä lähtien teidä ei yksinkertaisesti tarvitse lukea kirjoittamiani viestejä.
        Ja pyytäkää nyt sitä tuntemaanne Inglesin kuopiolaista´barraquito-kaverianne´ kirjautumaan. Inglesissä en ole ollut ikinä ja Kuopiossakin vain kerran elämässäni.
        Sitten voimme valittaa suomi24:lle, että ovat hyväksyneet kaksi samannimistä nikkiä.


    • jurppii

      Taas joku esiintyy Don-luisina vaikka se on mun tavaramerkki. Ei kukaan voi enää varmuudella tunnistautua kun käytetään samoja tunnistimia. Kyllä niin kyrsii tuo nimimerkkivarkaus. Ennustan että nyt tulee niin suuri myrskyaalto että oksat pois. Ja niin hurja laki tulee että vuokrat nousee pilviin.

      • maailmanparasilmasto

        Oikean Don-Luisin huomaa rekatusta nimimerkistä. Ihan fiksu tyyppi jutuissaan, toisin kuin nämä "Don Luisit", jotka heittää paskaa 24/7.

        Vituttaahan se nätä peräkammarin poikia, kun toiset matkustelee miten haluaa. Itselläkkin kolme matkaa talveksi suloisille kanarian saarille. Ei mihinkään inglesiin kuitenkaan. Duunit estää saarille muuttamisen vielä tässä vaiheessa.


      • Alkuperäinen nimimerkki on sininen.Me matkatoimiston palveluja käyttävät emme kärsi moisten lakien rajoituksista lainkaan.Olemme paikalla silloin kun siltä tuntuu .


      • On se ollut hyvä nimimerkki kun tuollaista tunkua sen suhteen esiintyy.Yksi on ja pysyy.


      • Don-Luis
        donluis kirjoitti:

        On se ollut hyvä nimimerkki kun tuollaista tunkua sen suhteen esiintyy.Yksi on ja pysyy.

        Yksi on ja pysyy ,ja se olen minä. Otin alunperin nimimerkkini Cita-ostarissa sijaitsevasta lempiravintolastani jo kymmenisen vuotta sitten. Olen käyttänyt nimimerkkiäni 10v ,ja sinä varastit sen. Asun Playa del Inglésissä bungalowissani ja kaikki paikalliset suomalaisetkin tuntevat minut Don Luis nimellä. "Tavaramerkkini" on etten oikein osaa käyttää pilkkuja kun kirjoitan. Olen opiskellut lisää välimerkki sääntöjä. Nyt olen ollut suomessa vain leikkauksen takia. En ymmärrä mikä into sinulla on käyttää nimimerkkiäni???


      • Don-Luis kirjoitti:

        Yksi on ja pysyy ,ja se olen minä. Otin alunperin nimimerkkini Cita-ostarissa sijaitsevasta lempiravintolastani jo kymmenisen vuotta sitten. Olen käyttänyt nimimerkkiäni 10v ,ja sinä varastit sen. Asun Playa del Inglésissä bungalowissani ja kaikki paikalliset suomalaisetkin tuntevat minut Don Luis nimellä. "Tavaramerkkini" on etten oikein osaa käyttää pilkkuja kun kirjoitan. Olen opiskellut lisää välimerkki sääntöjä. Nyt olen ollut suomessa vain leikkauksen takia. En ymmärrä mikä into sinulla on käyttää nimimerkkiäni???

        Jos lempiravintolasi on /oli Citan samanniminen paikka,niin kerro kuka siellä touhuaa tarjoilijana?Kirjoittelin aluksi kirjautumattomana kunnes väärinkäytökset menivät yli hilseen.Plzan Sotavento, Al Marino, Ookke kara y.m. nimimerkit tunnistavavat kyllä minut alkuperäisenä nimimerkin käyttäjänä.Kirjoitin myös siten ,että en käyttänyt isoja kirjaimia.Valitusten takia muutin tyyliäni.Toivon,että tämä lopettaa kiistan alkuperäisyydestä.Kuka vaan voi esiintyä julkisuudessa millä nimimerkillä tahansa.Tällä palstalla on vain yksi donLuis,kuten nimimerkistä näkee.


      • DonluisOfficial
        donluis kirjoitti:

        Alkuperäinen nimimerkki on sininen.Me matkatoimiston palveluja käyttävät emme kärsi moisten lakien rajoituksista lainkaan.Olemme paikalla silloin kun siltä tuntuu .

        Minä olen alkuperäinen don Luis. Olette feikkäjä te muut. Matkatoimiston matkoja en tarvitse koska asun Granilla.


      • Vanhat-tutut
        Don-Luis kirjoitti:

        Yksi on ja pysyy ,ja se olen minä. Otin alunperin nimimerkkini Cita-ostarissa sijaitsevasta lempiravintolastani jo kymmenisen vuotta sitten. Olen käyttänyt nimimerkkiäni 10v ,ja sinä varastit sen. Asun Playa del Inglésissä bungalowissani ja kaikki paikalliset suomalaisetkin tuntevat minut Don Luis nimellä. "Tavaramerkkini" on etten oikein osaa käyttää pilkkuja kun kirjoitan. Olen opiskellut lisää välimerkki sääntöjä. Nyt olen ollut suomessa vain leikkauksen takia. En ymmärrä mikä into sinulla on käyttää nimimerkkiäni???

        Kyllä me vakituiset tiedämme että sinä se olet don Luis. Sinun viestisi löytää helposti kun teet aina noita pilkku- ja pistevirheitä ja isojen kirjaimien kanssa virheitä. Surullista että toinen vei aikoinaan nimimerkkisi. Tulehan tänne lämpöön jahka joudat. Suomessa lienee vissiin aika kylmä nyt? Me vuokrasimme auton ja kiersimme saaren taas ympäri. Laskimme että oli ainakin 60 kerta meille. Aina jaksamme pysähtyä samoilla paikoilla. Ilmoitele tulostasi kun olet maisemissa. Laitamme grillin kuumaksi.

        Sirkku


      • yhtyssanasota
        Don-Luis kirjoitti:

        Yksi on ja pysyy ,ja se olen minä. Otin alunperin nimimerkkini Cita-ostarissa sijaitsevasta lempiravintolastani jo kymmenisen vuotta sitten. Olen käyttänyt nimimerkkiäni 10v ,ja sinä varastit sen. Asun Playa del Inglésissä bungalowissani ja kaikki paikalliset suomalaisetkin tuntevat minut Don Luis nimellä. "Tavaramerkkini" on etten oikein osaa käyttää pilkkuja kun kirjoitan. Olen opiskellut lisää välimerkki sääntöjä. Nyt olen ollut suomessa vain leikkauksen takia. En ymmärrä mikä into sinulla on käyttää nimimerkkiäni???

        Kannattaisi opiskella myös yhdyssanasääntöjä.


    • KYSYVÄ

      Miten nämä nimimerkki keskustelut liittyvä tähän turistilakiin, HALOO.......

      • nimimerkkikiista

        Kirjoittajien luotettavuuden kautta.


    • aamen

      sinisellä donluis merkillä kirjoittava on ainut oikea,muut on turhanpäiväisiä paskahousuja joilta ei saa mitään asiallista kommettia.

      • aamen

        vedä kullinaama tumppuusi


    • Verot

      Ihan hyvä laki tuo on miksi sitä pitää hämäläisten vastustaa? ,sakkoja vaan kaikille jotka eivät tulojaan ilmoita.

    • frank-1

      Kyllä tuo aloitusviesti oli täysi donluis eli ankka. Minusta tuntuu että täällä trollit vetää vain täysin donluisia.

    • frank-2

      Samaa on arvellut itsekin. Asun pysyvästi täällä Inglesissä Suomi-gheton lähistöllä. Minunkaan tuttuni eivät ole kuulleet vuokramuutoksista mitään. Täällä saa edullisia vuokrayksiöitä yksityisiltä jos kukkarossa on riittävästi donluista eli tuohta. Eletään siis niin kuin ennenkin eikä hötkyillä kaiken maailman nostradamuksien pillien mukaan.

      • Rikasko

        Edullisia vuokrayksiöitä, jos on riittävästi tuohta...? Siis häh! Ovatko ne edullisia vai onko sitä tuohta todella oltava "riittävästi"?


    • fdsfs

      Ei kannateta. Helvetin hyvä laki. Ihan oikein saada pimeät vuokratulot veronkannon piiriin.

    • laspalmasgc

      Kylla vaan laki on voimassa. Tietamattomyys ei tee asiasta olematonta.

    • koijarit_huijarit_pois

      ihan hyvä että saadaan noita trokareita pois. ei kannata luottaa tollasiin suomifirmoihin ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe