Herrasmiehet, missä?

halipulassaN

Onko naiset huomioiva, empaattinen, hyvä käytöksinen Herrasmies kuollut sukupuuttoon ? :O Ei sellaisia miehiä tunnu enää löytyvän mistään! Kaikille miehille tuntuu olevan oma napa ja perse ne kaikista tärkeimmät. Kyllä se niin vaan on että sellainen Herrasmies joka osaa käyttäytyä ja pitää naista hyvänä sytyttää aina naisen kuin naisen!

32

229

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1221345

      Et kai asu Lahden eteläpuolella? kun miesten käyttäytyminen on kertomuksesi mukaista.

    • KukaSytyttääMinut

      Tässä yksi. Lisää listaasi vielä vapaa, hauska ja hyvännäköinen. Ja juu, sytytän naisen kuin naisen.

    • Just. Sinä itse olet se omaan napaan tuijottaja, kun haluat miehen sytyttävän sinut.

    • QueenElsa

      Tiedän/tunnen pari miestä, joita pidän todellisina herrasmiehinä. Heidän naisten "sytyttämisestä" en tiedä, mutta peruskäytökseltään ja olemukseltaan yleensäkin ovat kyllä herrasmiehiä, ihan kaikkia ihmisiä kohtaan. Molemmat yli 50-vuotiaita.

      Vaikka luulenkin, että aloittaja tarkoittaa "herrasmiehellä" ihan eri asiaa, kuin millaiseksi minä miellän aidon herrasmiehen. Sitä paitsi herrasmieheys ei ole "käyttäydyn hyvin muita kohtaan jotta muut arvostavat minua hehehe" -asennetta, vaan se on elämäntapa. He ovat hyväkäytöksisiä, koska se ikäänkuin kuuluu heidän mielestään elämään.

    • vapaamaailma

      Mua ainakin kiinnostais kohdella naista tavallaan silleen, että hän edellä, mutta nykyinen tasa-arvo on saanut mut lamaan, ja muutenki aika paljo kiinnostus menny.

    • ollaan.rehellisiä

      "Onko naiset huomioiva, empaattinen, hyvä käytöksinen Herrasmies kuollut sukupuuttoon ? :O Ei sellaisia miehiä tunnu enää löytyvän mistään!"

      Mun mielestä tällaisia miehiä löytyy kyllä paljon mutta naiset itse eivät näe tällaisia miehiä koska he eivät näytä miesmalleilta.
      Jos mietitään paikkoja missä ihmiset tapaa esim työ/koulu niin ne miehet jotka käyttäytyy parhaiten on aina yksin. Hyvä käytös ei ole minkään arvoista naisille.

      • hyvää-huomenta

        Niin, ja vaikka sitä hyvää käytöstä peräänkuulutetaan aina (ja haukutaan oma mies ihan moukaksi ja muutenkin epäkohteliaaksi paskaksi), niin silti tartutaan mieluummin niihin ei-herrasmiehiin ja väen väkisin hakeudutaan suhteeseen niiden "pahojen poikien" kanssa.


      • ollaan.rehellisiä
        hyvää-huomenta kirjoitti:

        Niin, ja vaikka sitä hyvää käytöstä peräänkuulutetaan aina (ja haukutaan oma mies ihan moukaksi ja muutenkin epäkohteliaaksi paskaksi), niin silti tartutaan mieluummin niihin ei-herrasmiehiin ja väen väkisin hakeudutaan suhteeseen niiden "pahojen poikien" kanssa.

        Ja kannattaa seurata sitä mitä nainen tekee (ottaa pahan pojan) kuin kuunnella mitä nainen haluaa sanovansa.
        Eiköhän tässäkin aloituksessa ole kyse siitä että aloittaja ajattelee jonkun hollywood komistuksen olevan se herrasmies jonka pitäisi iskeä aloittaja..
        Kaikki naisten puheet pitää muistaa suomentaa esim nainen sanoo että "olet mukava" = oikeasti "et voisi vähempää kiinnostaa".


    • herrasmiesminä

      On herrasmiehiä mutta juuri niitä naiset välttelee

    • miesseli1221

      Hyväkäytöksinen ja naisia huomioiva empaattinen mies voi myös mennä pahasti metsään. Moni menee kiltteydessä ja kunnollisuudessa yli, jolloin ollaan mielistelyn puolella. Tämä on hyvin tavallista valitettavasti. Mies tekee mitä tahansa temppuja, jotta saisi seksiä, mutta yllättyy kun ei olekaan naisen silmissä kovin haluttava.

      Hyväkäytöksinen ja huomioiva mies, pitäisi samaan aikaan olla jämäkkä ja etenkin aito oma itsensä. Ei ole mahdoton tehtävä. Pitää vaan tunnistaa ja kitkeä mielistely.

    • Ihmiset ihastuvat ominaisuuksiin, jotka eivät aina ole positiivisia pitkää parisuhdetta ajatellen.

    • tyytyväinenmies

      Tämä aloittaja on oiva esimerkki,miksi minä hain eron jälkeen vaimoni Thaimaasta. Yhdessä 6 vuotta ja voin suositella jos ei suomalaiset prinsessa syndroomat nappaa. Edellyttää tietenkin hieman varallisuutta ja pelisilmää ettei käy huonosti.

      • LilyFin

        Hienoa, että olet tyytyväinen ostokseesi.


    • Minävaanmietin

      Ne miehet kuolivat feministien käsissä sukupuuttoon :( Sori.

    • Jarkko-90

      Riippuu mitä herrasmiehellä tarkoitat. Itse en kutsu itseäni herrasmieheksi, mutta kaikki muut kutsuvat ja tähän lukeutuu tyttöystäväni. Monesti huomaan niitä jotka yrittävät olla herrasmiehiä, mutta se kiltteys ampuu yli. Ei ole tarkoitus hukuttaa naista kohteliaisuuksiin, lahjoihin yms. Se antaa kuvan lähinnä ylikiltistä kynnysmatosta joka tekee kaiken mitä nainen käskee ja tällä miehellä ei ole lainkaan omanarvontuntoa eikä selkärankaa ja kaikesta katoaa yllätyksellisyys ja nainen tottuu niihin kohteliaisuuksiin ja huomion osoituksiin jos niitä jatkuvasti annetaan.

      Millainen sitten itse olen: kiltti, mutta jämäkkä. Joustan, mutta en aina vaan osaan pitää puoleni ja seison sanojeni takana. Teen naiselle yllätyksiä, mutta en liian usein jotta yllätyksellisyys säilyy eikä hän totu siihen. Järjestän romanttisia illallisia ja teen aterian itse tai vien hänet hienoon ravintolaan, mutta en tätäkään tee liian usein. Huolehdin hänestä, mutta en ole ylihuolehtiva sillä tiedostan hänen olevan aikuinen. Kannan hänen laukkunsa/ostokset pyytämättä tai kun hän sanoo niiden painavan liikaa, mutta jos hän kieltäytyy niin kunnioitan hänen kieltäytymistään. Maksan ravintolaskun, mutta jos hän itse haluaa maksaa oman osansa annan hänen tehdä niin. Avaan hänelle oven ja ojennan hänelle ulos lähtiessämme takin ellei hän ole sitä itse ehtinyt jo pukemaan. Olen häntä kohtaan aina reilu enkä syyllistä tai muistuttele jatkuvasti vanhoista virheistä. Annan anteeksi, mutta en kynnysmattomaisesti vaan teen selväksi, että tämä asia ei saa toistua. Kuuntelen häntä, mutta vastavuoroisesti pyydän häntä kuuntelemaan minua. Teen selväksi mitä asioita en hyväksy, mutta osaan silti tehdä kompromisseja. Ystäviä riittää niin miehissä, kuin naisissa.

      Jos olen herrasmies niin silloin sanoisin, että herrasmies ei tarkoita kynnysmattoa vaan tiivistettynä miestä joka on kohtelias, rehellinen, reilu, anteeksiantavainen, joustava, kiltti ja ystävällinen, mutta samaan aikaan jämäkkä, tietää arvonsa, ei anna periksi kaikessa, osaa laittaa rajat, kunnioittaa ja arvostaa sekä itseään, että toista ja osaa olla romanttinen.

      • goodforu

        Juuri noin itsekin herrasmiesmäisyyden ymmärrän, eivät feministi ja herrasmies ole toistensa vastakohtia.
        Herrasmies on inhimillinen ja kohtelias kaikille.

        Naapurissamme on aivan ihana mies, herrasmies juurikin, sen perusteella mitä tunnen. Yleensä en itseäni paljon vanhempia katsele, mutta hänessä on kyllä sitä jotain.. ;)


      • Jarkko-90
        goodforu kirjoitti:

        Juuri noin itsekin herrasmiesmäisyyden ymmärrän, eivät feministi ja herrasmies ole toistensa vastakohtia.
        Herrasmies on inhimillinen ja kohtelias kaikille.

        Naapurissamme on aivan ihana mies, herrasmies juurikin, sen perusteella mitä tunnen. Yleensä en itseäni paljon vanhempia katsele, mutta hänessä on kyllä sitä jotain.. ;)

        Minä olen luonnostani tämmöinen ja saan joskus itsekkin kuulla naispuolisilta kavereilta tuota, että miksi he eivät löydä herrasmiestä ja miten vähän heitä on. Kysyn joskus heiltä sitä, että ovatko he miettineet tosissaan mikseivät löydä herrasmiestä. Harva herrasmies esimerkiksi haluaa seurustella alkoholilla läträävän naisen kanssa. Useimmat herrasmiehet ovat kohtuu juojia ja lähinnä nautiskelijoita. Itsekkin tuppaan juomaan alkoholia harvakseltaan. Yleensä jos olen ystävien kanssa istumassa iltaa ja vaihtamassa kuulumisia tai esimerkiksi pari lasia viiniä romanttisen aterian aikana.


    • 0913

      Kyllähän meitä on, mutta yleisesti meitä sanotaan nörteiksi, lässyiksi tai mammanpojiksi.

      Joskus ihmetyttää miten parinvalinnassa halutaan toisiaan poissulkevia vaihtehtoja. Pitäisi olla samaan aikaan sekä turvallinen että salaperäinen. Pitäisi olla hyvä lasten kanssa ja urheilijakroppainen. Pitäisi olla varakas ja viettää paljon aikaa yhdessä. Nuo kaikki ominaisudet kumavat toisensa.

      No, ei kai siinä mitään. Minuakin on aina pidetty hiljaisena hissukana. "Susta saa joku vielä hyvän miehen" on tullut kuultua useamman kuin kerran. Mutta nykyinen puoliso kun osui kohdalle niin hän ehkä näki pintaa syvemmälle. Tai sitten tykästyi koko yön sessioihin...

      • miesseli1221

        Nuo mainitsemasi ovat niitä elämän paradokseja. Niitä ei voi ratkaista mutta niitä voi ainakin jollain tasolla hallita. Esim. turvallisuudentunne vs. seikkailu. Jos on turvallinen olo, sitä uskaltaa enemmän.

        Elämä on täynnä mielenkiintoisia asioita...


      • 15ja17

        Miten muka turvallinen, lasten kanssa hyvä ei voisi olla urheilijakroppainen, varakas ja haluta viettää aikaa kumppanin kanssa. Toi salaperäinen ei edes kuulosta hyvältä...


      • ödlödlkflkf
        15ja17 kirjoitti:

        Miten muka turvallinen, lasten kanssa hyvä ei voisi olla urheilijakroppainen, varakas ja haluta viettää aikaa kumppanin kanssa. Toi salaperäinen ei edes kuulosta hyvältä...

        Tuossa viitataan todennäköisyyksiin: varakas vs. haluaa vietätä aikaa kumppanin kanssa. No, varakkuus suurimmalla osalla tulee ahkerasta työnteosta, lukuisista työreissuista ja ylityötunneista, eli kumppani jää työlle kakkoseksi.

        Sama juttu että jos on hyvä lasten kanssa ja heidän elämässään paljon läsnä, ei juuri jää aikaa joka päiväiselle salitreenille...

        Toki joskus nämä ovat mahdollisia samassa paketissa. Esimerkiksi jos voittaa lotossa, saa ison perinnön tms, ja työn puolesta voi joustaa sitten kaikkeen muuhun.

        Tuo turvallisuus vs. seikkailu ovat kyllä hyvin ristiriidassa, ja jotenkin koen, että samat naiset eivät edes hae samoja asioita. Ne jotka hakevat seikkailua, eivät etsi turvaa, ja ne jotka hakevat turvaa, eivät kaipaa seikkailua.

        Itse hain turvaa (jokusen hyvin ikävän seikkailun jälkeen...), ja sellaisen ihanan turvallisen miehen myös löysin.:)


    • parempaaeiole

      Minun miesystäväni on herrasmies. On kohtelias, huomaavainen ja hyväkäytöksinen kaikkia kohtaan. Auttaa takin, avaa oven, kantaa raskaat kassit. Arvostan. On miehekäs. Ihana mies, en anna muille.

    • missäherrat

      Minusta herrasmies ei ole "kohtelias, hyväkäytöksinen ja empaattinen" vain omalle naiselleen, vaan ihan kaikille ihmisille. Hän myös pukeutuu asiallisesti, istuu selkä suorassa ja osaa etiketti- ja kohteliasuussäännöt.

      Että jos tällaista herrasmiestä tarkoitat, niin niitä taitanee valitettavasti pyöriä vain "paremmissa piireissä".

      Jos taas tarkoitat peruskilttiä ja sinua jumaloivaa miestä, sellaisen löytänee kyllä tavallisemmistakin porukoista. Ongelma vain, etteivät sellaiset tunnu kelpaavan naisille.

      • Jarkko-90

        Tuo ''paremmissa piireissä'' kommentti aina särähtää hieman omaan korvaan. Miksi oletetaan, että herrasmiehet on aina jossain ''paremmissa piireissä''. Itse olen herrasmies ja kavereihin kuuluu värikästä sakkia. Ei se herrasmiehenä oleminen sulje pois sitä, että kavereihin saattaa kuulua porukkaa sieltä työttömästä pummista johonkin tohtoriin asti. Omaan piiriin kuuluu paljon eri ihmisiä: on työttömiä joilla ei ole tutkintoa ja työttömiä jotka on opiskellut paljon, yksi opiskelee opettajaksi, toinen biologiksi, neljäs insinööriksi, viides varastonhoitajaksi, kuudes lastenohjaajaksi jne. Ei se herrasmiehenä oleminen poissulje eri ihmisiä elämästä. Tietysti kukin valitsee millaisessa porukassa liikkuu ja itse liikun semmoisessa missä on paljon eri ihmisiä. Paljon mielenkiintoisempaa kun on erilaisia kavereita ja ystäviä.


      • seppoil
        Jarkko-90 kirjoitti:

        Tuo ''paremmissa piireissä'' kommentti aina särähtää hieman omaan korvaan. Miksi oletetaan, että herrasmiehet on aina jossain ''paremmissa piireissä''. Itse olen herrasmies ja kavereihin kuuluu värikästä sakkia. Ei se herrasmiehenä oleminen sulje pois sitä, että kavereihin saattaa kuulua porukkaa sieltä työttömästä pummista johonkin tohtoriin asti. Omaan piiriin kuuluu paljon eri ihmisiä: on työttömiä joilla ei ole tutkintoa ja työttömiä jotka on opiskellut paljon, yksi opiskelee opettajaksi, toinen biologiksi, neljäs insinööriksi, viides varastonhoitajaksi, kuudes lastenohjaajaksi jne. Ei se herrasmiehenä oleminen poissulje eri ihmisiä elämästä. Tietysti kukin valitsee millaisessa porukassa liikkuu ja itse liikun semmoisessa missä on paljon eri ihmisiä. Paljon mielenkiintoisempaa kun on erilaisia kavereita ja ystäviä.

        No jaa, minun mielestäni "paremmat piirit" ei tarkota automaattisesti mitään tutkintoja ja professorihommia, vaan sitä, ettei roikuta päivät pitkät juopottelemassa ja rellestetä miten huvittaa. Koska: juopottele ihan tavan takaa = et ole herrasmies. Ainakaan siinä perinteisessä mielessä.

        Mutta niin. Nämähän ovat tulkinnanvaraisia sanoja kaikki. Siksi on hankala keskustella asiasta, joka tarkoittaa toiselle sitä ja toiselle taas tätä.


    • 50v_herrasmies

      Kyllähän meitä halivia ja pussaavia miehiä on... mutta harvassa. Ja totta, osamme sytyttää naisen, niin että he kyllä pitävät omansa. Ehkä sinun kannattaisi katsoa tarkemmin ja tunnistaa omasi pienistä vinkeistä, miehetkin syttyy kun sopiva nainen ilmaantuu kuvioihin. Ehkä eläinrakkaista miehistä kannattaisi aloittaa...

    • hahj

      eiköhän suurin osa näistä herrasmiehistä vanhemmista ja nuoremmista jotka osaavat ottaa huomioon muut ihmiset ja yrittävät aina auttaa vilpittömästi ole istumassa omissa piireissään koska nämä "herrasmiehet" eivät ole sellaista porukkaa joka viihtyy siellä kapakassa tai yökerhoissa parhaiten vaan omassa tiivimmässä kaveriporukassa ja mahdollisesti myös osa heistä kärsii itsetunto ongelmista joidenka vuoksi ei uskalla tehdä aloitetta joka johtaa sellaiseen asiaan että heitä on vaikeampi löytää saatika sitten hurmata.

      • Jarkko-90

        Tuota noin. Minä kyllä käyn baareissa, yökerhoissa ja pubeissa ystävien kanssa. Harvoin juon humalaan, mutta joskus se on itsekkin välillä raskaan viikon päätteeksi repästävä kunnolla. Naisväkeä jos on mukana niin tanssittuakin tulee silloin. Yleensä kyllä nimenomaan herrasmiehillä on hyvä itsetunto vaikka poikkeuksiakin on. Yksi omista kavereista on tämmöinen huonon itsetunnon omaavaa herrasmies vaikka muut eivät ole. Jää usein änkyttämään jos nainen puhuu hänelle ja silloin pitää yleensä mennä pelastamaan tilanteesta. Siinä olet kyllä oikeassa, että viihdytään aika paljon siinä omassa porukassa, mutta kyllä sinne mukaan aina mahtuu muitakin kunhan osaa olla ihmisiksi. Ei ole kiva jos porukalla on tullut viettämään mukavaa iltaa ja sitten joku tulee örveltämään siihen omiaan ja haastamaan riitaa väärän värisistä kengistä.


    • 7167

      Vieraskoreutta! Astuessamme ulos kotiovesta otan harteilleni herrasmiesviitan.
      Vaimoni ei tarvitse aukoa ovia, ei kantaa kassia. Palttoon päälle ja pois auttaminen ovat itsestään selvyyksiä. Kahden ollessamme, ja tietenkin myös seurassa autan vaimolleni ja vieressä istuvalle feminalle istuimen. Kenen tahansa naisen noustessa pöydästä nousen minäkin pystyyn tai ainakin puoliksi.
      Menen kesävaatteissa rappuja nousevan edellä naisen.

      Kotiekstraa. Ostan ja valmistan kaikki ateriat ja katan pöydän. Poikkeuksena vain vaimon ammutee kotioloissa. Lomilla, reisuissa, mökeillä, veneessä yms. Vaimo ei ole kertaakaan tehnyt aamiaistaan. Minä olen hoitanut sen itse valmistaen tai muulla keinoin.

      Päinvastaisia ilmiöitä. En lässytä rakkaudesta. Mielestäni käytännön eleet ovat tärkeämpiä. En ostele kukkia paitsi loma-asunnollamme viikon, kahden välein.
      Törkeintä kaikesta. Vielä vanhoilla päivillämme odotan vaimoni taholta ajoittaista oma-aloitteista kiinnostusta intiimiin kanssakäymiseen.

    • weoiweoiwe

      Miten tarkemmin tuon määrittelet? Itse sinkkuaikana kyllä koin, että tapasin useammankin epäitsekkään herrasmiehen. Minulle sopivimman sain onneksi omakseni.:) Olen siis parisuhteessa nykyään herrasmiehen kanssa, joka todellakin monessa tilanteessa ajattelee muita ennen kuin itseään. Paitsi että hän on kunnioittava minua kohtaan, hän myös auttaa ystäviään yms. Eikä hänen tarvitse ihmeitä tehdä minua yhä sytyttääkseen.;)

      Mutta ei ollut vaikeaa löytää miehiä, joilla oli ystävällinen hymy, kohtelias ja kunnioittava käytös, siisti ulkoasu (ei välttämättä siis maailman kiiltokuvapoikia, mutta asiallisia, siistejä, puhteita jne.). He kyllä osasivat keskustella, ja tilanteen niin suodessa myös tehdä naiseen vaikutuksen. He myös ymmärsivät sanan ei... Mutta ei epäilystäkään etteikö sana kyllä olisi myös heille sopinut.;)

      Minulla on pari lasta, ja myös lapseni nuo miehet huomioivat uskomattoman hyvin. Lapsilleni en esitellyt sellaisia lyhyempiä tapaamisjuttuja treffiseurana, mutta pari miestä tapasi lapseni esim ohimennen puistossa, kahvilla tms, kaverihengessä. Eräs deittikaveri toi lapselleni jopa varta vasten puistoon yhden pelin lastani varten. Todellista herrasmiehen käytöstä!

      Miehet ovat olleet ikävälillä 35-44. Eli kyllä ainakin täällä Oulussa herrasmiehiä on ihan valikoitavaksi asti.

      Jos sinun mielestäsi herrasmies on sellainen, joka lipevästi latelee liirunlaarumia, niin minulla on elämänkokemus aikoinaan opettanut, että niistä miehistä on usein herrasmies kaukana. Joko ovat ahdistavia, omistushaluisia tai jopa pahimmillaan narsisteja, joiden käytös muuttuu ajan myötä.

      Mutta rehellisellä ystävällisyydellä varustettuja, fiksuja, koulutettuja, ja sitoutumisvalmiitakin miehiä löytyy kyllä. Itse ainakin löysin. Jos sinä kohtaat koko ajan hyvin vääränlaisia miehiä, niin kannattaisiko miettiä, annatko itsestäsi vääränlaisen kuvan? Varmasti sellaiset herrasmiehet etsivät rinnalleen myös ystävällistä ja empaattista naista. Saako sinusta sellaisen vaikutelman?

    • Marga-Riina

      Minä en muita tiedäkään kuin hyväkäytöksisiä miehiä. Lähes kaikki vielä empaattisiakin. En kyllä tiedä mitä herrasmiehellä loppujenlopuksi tarkoitat. Kun tuohon sanaan "herramies" lisää " huomioi naiset huomioiva....pitää naista hyvänä sytyttää aina naisen kuin naisen!" Minulle tulee mieleen "auervaara, manipuloija." tai ihan vain "mielistelijä" "vonkaaja".

      Mielestäni todellinen herrasmies kohtelee kaikkia muita ihmisiä hyvin. Kuten myös ns. hyvä jätkä, rehti kaveri. Herrasmiehen erottaa vain huolitellummasta ulkoasusta hyvästä jätkästä.

    • herrasmiesminä

      Missä on naisia jotka haluaa tutustua herrasmieheen eikä kännissä pillua vonkaavaan mieheen. En ole sellaisia hyviä naisia tavannut 20 vuoteen jotka haluis herrasmiehen. Naisilla olen nähnyt vain mulkkuja jotka huorittelee naistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe