Mielipiteitä Jämsän Kirppis Pirkkiksestä?

Tuutero

Mitä mieltä olette kyseisen paikan toiminnasta? Risuja ja ruusuja saa antaa!

On isot tilat kylläkin, mutta todella usein tuntuu vain sama tavara pyörivän pöydästä toiseen. Myös paljon rikkinäistä tavaraa ollut.. Harmi että kirppareiden tarjonta on heikentynyt, vaikka kyseisellä toiminnalla voisi tehdä hyvinkin kivoja löytöjä/kauppaa!

51

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjukka75

      Paljon kirpputorilla käyneenä huomaan henkilökunnan käytöksen olevan välillä ''outoa''. Varsinkin yksi myyjistä ei tunnu tervehtivän ollenkaan sekä katsoo aina kauhean pahasti. Ei tule mukava olo vaikka yritätkin itse olla kohtelias asiakas..

      Lisäksi tuntuu että kokoaika kuljeksitaan perässä katsellen ettei vain viedä mitään. Aina jos olen jotain ostamisen arvoista löytänyt olen sen myös maksanut.

      Luullaanko vain kun usein käy ja monesti ei mitään osta, silloin täytyy olla varas? Kirpputorilla kun tavaran laatu on heikentynyt, niin usein ei löydä mitään ostamisen arvoista. Ajankuluksi lähinnä on kiva pyöriä paikallisissa liikkeissä.

      • muummmi

        Itsekin olen ihmetellyt samaa.


    • Kyllästynytmää

      TODELLA PALJON kaikkea rikkinäistä tavaraa !! ja hirveen vanhanaikaista krääsää ja haisevia vaatteita! Viekää sinne oikeasti kaikkee todella tarpeellista ja ehjää hyvää tavararaa !! ei mitään 80 luvun krämävaatteita ja rikkinäisiä romuja. sitä varten on ne KAATOPAIKAT!!!

    • yololol

      TODELLA PALJON kaikkea turhaa ja hirveetä krääsäää sielläää !!
      PISTÄÄ VIHAKS kun immeiset vie sinne niin sootanasti kaikkee sontaa.. kauheeta 80 luvulta lähtien vaatteit ja rikkinäisii romuja. ei kukaa tommosiii TOD halua ostaa!
      VIEKÄÄ kaikkea normaalia, nykyaikaista ja ehjää tavaraa niin ostavat kaikki jotain edes!
      SITÄ Varten on KAATOPAIKKA HYVÄT IHMISET jos on kauheeta sontaa sootanast!

      • taruannelii

        Tulen perheeni kanssa katsomaan Jämsän kirpparit.


    • eirisaa

      Eihän se vanha roina ole omistajien tuomaa vaan myyjien. Vaatteet olisi kyllä hyvä pestä ensin eikä viedä likaisia vaatteita myyntiin. Samoin ehjiä tavaroita myyntiin

      • Mielumminmuualle

        En tunne pirkkiksen sääntöjä, mutta aikoinani tein kirpputorilla kauppaa Jyväskylässä ja siellä oli säännöissä sanottu, että Vaatteiden tuli olla puhtaita ja tavaran ehjää. Mikäli tuotteesa oli vikoja tuli niistä olla maininta. Tällaista ei ilmeisesti pirkkiksellä ole. Tuotteet esim. lelut ovat rikkinäisiä ja kalliimpia kuin kaupassa uutena. Hintapyynnöt ovat aivan järjettömiä muutamia poikkeuksia lukuunotttamatta. Se likaisten vaatteiden haju karkoittaa herkimmät asiakkaat jo ovelta. Itse en saata ymmärtää kuinka tuo kioski voi pysyä pystyssä vuodesta toiseen?


    • SatuEinari

      No eihän kukaan järkevä roudaa kirpparille priimaa tavaraa pilkkahintaan! Johan sen nimikin kertoo="Kirpputori"...
      Eikä myyjissä ole minusta mitään moittimista, huumorintajuisia ja mukavia ihmisiä. Vaikka siellä joskus käydessäni melkein "asun" ostamatta yhtään mitään, en ole mitään kyttäämistä havainnut... Paljon hyvääkin tavaraa on kyllä mukaan aikojen saatossa lähtenyt.

      • Einarinarieinari

        No ei kirpparin kuuluisi olla mikään hae paskaa tavaraa kalliilla hinnalla? kyllä tavaran pitäisi olla hyvää ja kunnollista. Eikös tarkoitus ole että tarpeeton tavara laitetaan kiertoon ja pienellä hinnalla? Eikä että ota tämä paska tavara maksa hyvä hinta.. -.-


      • narinaa

        Samaa mieltä olen kanssasi tavaran laadusta ja sen hinnasta.


      • puhtaus

        Kävin katsomassa tässä kesällä siellä oli jääpakatinkaappi ja pyykinpesukone.Ne oli niin törkessä kunnossa ja haisivat aivan hirveiltä.Jääkaappiakaan ei oltu varmaan pesty koskaan.Imettelin kyllä miten tällaisia otetaan edes myyntiin.Hinnat olivat kalliit yli 100e kpl.Tuleeko sitä niin kuin immuuniksi lialle ja saastalle kun tarpeeksi kauan sitä katselee.Ei kyllä paranna kirppiksen mainetta.Vähän vois kyllä nostaa tasoa.Jämsän keskustassa k-marketin vieressä oleva kirppis on kyllä todella laadukas.Voisi käydä vähän ottamassa oppia kirpiksestä.


    • hintaa

      Pöytävuokra kohtuullisen kallis verrattuna esim. Jyväskylän kirppareihin.
      Lisäksi peritään vielä 5 % myynneistä

      • Virallinen_valvoja

        Plus kortilla maksaessa peritään 50 cnt ylimääräistä.....


    • Kooooooo

      Ilmaa saa hengittää ilmaseksi

      • Köööööööö

        Mutta pirkkutorilla sekin haisee pahalle.


    • MulleHetiKaikkiTänne

      On tämä Jämsä omituinen paikka, jokainen liike, yritys, firma ja harrastaja-yhdistyksetkin haukutaan lyttyyn... Ei ole ihme, että "näyteikkunat" ja liiketilat ovat tyhjillään eikä kukaan jaksa täällä vit*u-cityssä enää edes yrittää.
      Kaikki pitäis saada ja vielä ilmaiseksi...

    • pepapena

      Onko missään mitään josta voisin ostaa halvalla kaikkea gayhommiin liittyvää??Välineitä ym..

      • Vähänopastusta

        Kyllä löytyy. Ajelet Haapajoen suuntaan ja käännyt vasemmalle risteyksestä jonka viitassa lukee Metsäkivelä. Siellä pyörii hinttareiden markkinat yötä päivää.


    • nyyyyyhhhhhyyyyhhyäääää

      nyyyyyhhhhhyyyyhh yäääää

    • kirpparijorma

      Se tietty ikävää tuossa kirpparilla, että omistajat ostaa pöydästä jotain minkä kokevat olevan halpaa ja vievät omaan pöytäänsä myyntiin ja hinta on kertaa kolme. Pari kertaa bongannut itse myymäni tavaran toisesta pöydästä kalliimmalla hinnalla. Tietty bisnes on bisnestä ja itse hinnan laittanut mihin olen tyytyväinen. Lähinnä, jos ja kun näitä omistajien omistuksessa olevia tavara pöytiä on useita niin se nostaa hintoja paljon.

      • Itsekinkauppaatehnyt

        Enpä usko, että sitä omistajat tekevät. Muut vakikauppiaat kylläkin. Asia on vaan sillä tavalla, että kun joku tavaran pöydästäsi ostaa, niin se on sen jälkeen hänen tavaransa ja jokainen saa vapaassa maassa tehdä omistamillaan tavaroilla mitä tykkää.


    • Minnapuu

      On kyseinen kirpputori hieman syvältä.. Mikseivät kirpparin pitäjät katso mitä tavaraa ihmiset tuovat edes? Olisi joku hieman laaturaja, ei tarvitse olla uutta mutta mitä vittua joku tekee toisen rikkinäisillä esineillä tai vaatteilla? Ostaisitteko itse kuluneet ja likaiset farkut kalliilla hinnalla? Whitetrash mamma varmasti juu joka juo rahansa..

    • Jorma-Pekka67

      on se kumma kun joku jämsäläinen itkee että täällä vaan lytätään kaupat! Onko se ihme kun firmat jotka ovat täällä niin ei asiakaspalvelu kiinnosta ni ei kiinnosta.. Ei hymyillä, ei palvelua, turhaa roinaa ja paljon käsityöliikkeitä sekä huopavaateliikkeitä?
      Onhan täällä muutkin liikkeet huonontuneet selkeästi. Löytötexissä paljon krääsää ja tarvikkeessa kaikki paikat sekasin ja kallista? TÄSSÄPÄ SIIS SE ONGELMA, ei asiakkaissa!

      parantaisivat laatua, palvelua ja tavaraa. Ei kukaan osta jokapäivä sisustusesineitä, tai tarvikkeesta kalliilla kun oikeastakin kunnon liikkeestä saa halvemmalla laatua!

    • tankorepa

      Minäpä löysin sieltä naisten pikkareita!!!Tykkään pukeutua niihin.Tulee valtava seisokki ja limppi lentää ihan ihtestään.Ja muijalta salaa tietty!!Oon mää upee ihminen ja fiksu.

      • Pohjolanpetonijarapa

        Ompas kiva kun olet Repa löytänyt itsellesi mieleisen harrastuksen, ja halavalla.


      • jokkeiloinen

        Ilu syö lääkkeesi ei niitä kaverin,vaan omiasi lääkärin määräämiä


    • Scheissea

      Ainakin kymmenen vuotta olleet samat, kusenpolttamat, hikiset tavarat myynnissä. 75 % tavaroista kuuluisi Riihimäen ongelmajätelaitokselle. Nykyisin ne eivät kelpaisi edes kehitysmaissa. Hävetkää, stana!

    • Masamies

      Jos jämsä pitäs laittaa uuteen nousuun täytys kyllä panostaa liikkeiden tosissaan. Kauhiast turhia käsityöliikkeitä joita kukaan käytä. Miten jos tulis vaatekauppoja, jotka sopisi monen ikäiselle? Tai ruokapaikkoja jne.
      Tokmanni onneks aukeaa niin saapa löyttäri vähän ryhdistäytyä sen turhan roinan suhteen!
      Ja kun tänne avataan jotain pitää leikkiä stana tekotaiteellisia tärkeitä ihmisiä, ja myydään jotain kauheit kolttuja ja olen taiteilija.. stana

    • Ruotsin_armeijan_rojua

      Kyllä se Tokmannin tulo Jämsään tekee kaikista eniten hallaa kuitenkin Tarvikekeskukselle. Tokmannin avarat väljät käytävät ja hyvässä siistissä järjestyksessä olevat hyllyt päihittää kyllä 6 - 0 Tarvikekeskuksen sekasortoisen kaaoksen. Kyllähän tuo vanhaan Koillis-Hämeen lehtipainotaloon perustettu Tarvikekeskus on tavaraa täynnä olevine ahtaine käytävineen jo lähes nykyaikaisen myymälän irvikuva. Samanlainen sekasortoinen kaaos oli jo aikoinaan "vanhassa Halosen talossa" kun nykyinen Tarvikekeskus toimi siinä Marieplast-nimellä. Veikkaanpa, että Jämsän Tokmannilla tulee asiakaskuntaa riittämään ihan kiitettävästi.

      Ystäväni käy pääkaupunkiseudulta muutaman kerran vuodessa Jämsässä ja käy joka kerta myös Pirkkis-Kirppiksellä. Viime viikolla tullessaan Pirkkis-Kirppikseltä olivat hänen ensimmäiset sanansa: "Pirkkis-Kirppiksen taso on laskenut kyllä rajusti siitä, mitä se oli vielä muutama vuosi sitten."

      • pellepelle

        Siinä oikee varsinainen asiantuntija.... haha... jessus. Ps. Miten tuo tokmanni ja tarvikekeskus liittyy tähän foorumiin...???


    • merkitys

      No sanoiko hän, miten se tason laskeminen näkyi?

      Jos tilat on samat kuin ennen ja henkilökunta sama kuin ennen, niin mikä sitten on muuttunut?

      Minusta Pirkkis on parhaita kirppareita, missä olen käynyt. Pirkkiksellä on hyvät tilavat käytävät pöytien välissä, ei tarvitse kiemurrella eteenpäin päästäkseen ja pöydätkin ovat sopivan kokoiset. Aasiakrääsää on tavallista vähemmän, jos on ollenkaan. Se, millaista tavaraa on tarjolla, riippuu myyjistä, ei kirpputorista itsestään.

      • Tärkeää

        Kirpputorin ylläpitäjän täytyy laatia sellaiset säännöt, että asiakkaan on miellyttävä kierrellä ja valita ostettavia tavaroita. Ylempänä on kerrottu jyväskylän kirpparilla olevasta säännöstä jossa tavaroiden tulee olla ehjiä ja vaatteiden puhtaita. Näin pitäisi olla jokaisella kirpputorilla.


      • Sääntöaapinen
        Tärkeää kirjoitti:

        Kirpputorin ylläpitäjän täytyy laatia sellaiset säännöt, että asiakkaan on miellyttävä kierrellä ja valita ostettavia tavaroita. Ylempänä on kerrottu jyväskylän kirpparilla olevasta säännöstä jossa tavaroiden tulee olla ehjiä ja vaatteiden puhtaita. Näin pitäisi olla jokaisella kirpputorilla.

        Jos sääntöjä laatimalla saisi ihmiset uskomaan, niin olisipa tosiaan tämä maailma helppo paikka elää. Ei ongelmat yleensä sääntöjen puutteesta johdu, vaan siitä, että niitä ei noudateta


      • 951753

        Jos ja kun kirpparin pitäjä laatii selkeät säännö ja vuokraaja ei niitä noudata, tulee kirpputorin ylläpitäjän poistaa tällaisen myyjän tavarat pöydältä ja antaa ne pöydän vuokraajalle vaikka laatikossa ja ilmoittaa että rikot sääntöjä.


      • Kokemusta.on
        951753 kirjoitti:

        Jos ja kun kirpparin pitäjä laatii selkeät säännö ja vuokraaja ei niitä noudata, tulee kirpputorin ylläpitäjän poistaa tällaisen myyjän tavarat pöydältä ja antaa ne pöydän vuokraajalle vaikka laatikossa ja ilmoittaa että rikot sääntöjä.

        Aika vaikea sitä kirpparin pitäjän on poliisiksi ryhtyä ja ihmisten tavaroiden laatua arvioimaan. Sitten alkaisi kamala huuto siitä. Samanlaisia ne kirpparit ovat muuallakin. Paljon olen niitä kiertänyt ja Pirkkis pärjää vallan hyvin Keski-Suomen kirpparien joukossa.


    • kirpparitäti
      • mömök098270

        onko vittus myynnissä.


    • totanoinet

      Eihän kirpparin pitäjät voi vaikuttaa siihen mitä ihmiset pöydissään myyvät ja mihin hintaan.. Hehän vaan vuokraavat pöydän ja ottavat rahat toisten tuotteista.. Kalliina toki minäkin pidän heidän vuokriaan yms..

    • Hööööpöööpööö

      Henkilökunta väärällä alalla, ei asiakaspalvelijoita.paskaa fiilistä kun ei saisi purkaa tai näyttää asiakkaille

    • iHMEhOMMAA

      Kuojan kiitos ei tarvi ostaa mitään jossei ole ostettavaa. Saa noi myydä paskaa edelleen. Hullu joka ostaa? Eikö se näin mene, mitä vattua valitatte?

    • kirppistä

      Mulla on mileipide Pirkkiksestä. Käyn siellä paljon, viikottain ja jo vuosien ajan.

      Itselle palvelu on aina ollut ok. Olen tehnyt todella hyviä löytöjä koko perheelle ja kotiin! Pitää olla tarkka, ja ahkera käymään niin kyllä löytyy. En osta mitään kulunutta, rikkinäistä, haisevaa, ja silti teen ostoksia ehkä kolmena käyntinä viidestä.

      Kirppislöydöt on taitolaji! =) Ja mulle myös intohimo..

      Miinusta on kalliit pöytävuokrat joka aiheuttaa oravanpyörän kun myyjien on laitettava korkeat hinnat että saa pöydän maksettua. Sitten asiakkaat valittaa, eikä osta. ei hyvä juttu kenenkään kannalta.

      Toinen outo juttu on tämä pankkikortin 0,50e. Ei iso raha mutta MISSÄÄN muualla sellasta ei peritä.

      • amandassa

        Mäntän kirpparilla peritään myös 50 centtiä pankkikortilla maksettaessa.


    • Sinitta

      Minä pidän Pirkkistä hyvänä kirppiksenä. Olen löytänyt sieltä usein aivan mukavia löytöjä, henkilökunta on oikein miellyttävää kun muutaman sanasen olen joskus vaihtanut heidän kanssaan. Pöytävuokra ja provisio on kyllä kallista, itse en raaskisi pöytää siellä pitää, tuskin minulla olisi myytävääkään. Rikkinäiset astiat tai likaiset vaatteet ovat pöydänvuokraajien häpeä, ei yrittäjien, eihän yrittäjä voi poliisiksi ryhtyä eikä jouda jokaista esinettä tarkistamaan. Ostajan täytyy itse olla tarkkanäköinen. Olisipa joskus mukava ryhtyä kirpparinpitäjäksi, mutta ei Jämsässä, vaikka missä muualla tahansa....

    • facemyy

      Jos Jämsän kaupunki on yrittäjävastainen,niin kyllä on tämä kyseinen kirppiskin asiakasvastainen. Ota pöytä,maksa vuokrasi ja myyntivoittoprosenttisi,kuuntele yhtäkkiä uusia sääntöjä,joita ei mainita missään. Varaudu kassalla epäkohteliaaseen,asiakasta vähättelevään lähestymistapaan. Ei enää kiitos mulle.

      • pikkuinenmyyjä

        Olen huomioinut saman. Ajattelin olevani luulotautinen!? Rouva todella epäkohtelias ja töykeä. Pöytävuokra korkea joten provikan voisi jättää pois.
        Sitten voisi jopa harkita pöydän vuokraamista.
        MYYJÄT YLIHINNOITTELEVAT tuotteensa, kaupasta saa uuden samanlaisen halvemmalla....


    • AhmedAhnein

      Menkää Mäntän Amandaan. Mutiaiset siellä myyvät ylihintaan spr-ltä saamiaan vaatteita ja muuten "hankkimiaan" tavaroita.

    • Ansariina

      Pirkkis on hyvä paikka, omistajista ei mitään huonoa sanottavaa. Ei mikään pahalta haiseva ja kylmä loukko, niin kuin jotkut aika monetkin on. Olen tehnyt kirppiskierroksia vaikka miten paljon eri puolella Suomea. Kyllä Pirkkis on siitä parhaasta päästä.

      Ja tuo ei ole totta, että missään muualla ei perittäisi pankkikortilla maksamisesta maksua, kyllä vaan peritään! Ei tarvi mennä kuin Orivedelle Orikirppikselle, niin siellä kyllä peritään vähintään 50 senttiä kortilla maksamisesta ellei peräti euron, en nyt muista tarkkaan.

    • tuulaja

      Hämeenkyrön isolla kirppiksellä kortilla maksamisesta peritään myös maksu.

    • shillain

      aivan liian kallis paikka .ihmiset hinnottelee lumppujaan kalliilla hinnalla.

    • Tuttifrutti-II

      Likaista ja paekaa tavaraa on paljon. Monet lasten tavarat on kalliimpia kuin uutena liikkeissä. Syy ei ole omistajissa, vaan myyjissä. Aivan paska kirppis se kuitenkin on.

    • Muistikas

      Pois ne vaihtumattomat kamat,osaan jo näkemättä kertoa tiettyjen pöytien sisällön. Kallista sontaa usein!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe