Raastava arki

isitreallyme

Olen hyvin hämmentynyt tilanteestani, jossa olen korviani myöten ihastunut työkaveriini. Siis minulle käy työpaikalla näin. Ensimmäisen kohtaamisen ensimmäisten sekuntien aikana se iski, mikä nainen! Kerrankin kaunis, karismaattinen ja lisäksi fiksu ja meillä töissä!
Tunne on vain vahvistunut vaikka ammatillinen järki ja panssari on käytössä täydessä mitassaan. Välillä aistin myös hänessä hämmentyneisyyttä, hämillistä hymyilyä ja katseen välttelemistä keskustelussa jne, ikään kuin hän ei uskaltaisi katsoa minua silmiin. Eipä silti, helpompi niin, niihin silmiin voisi upota. Jossain vaiheessa tuntui, että hän on kiinnostunut ja utelias minua kohtaan ja ottaa kontaktia - tai niin halusin tulkita. Hyvin sosiaalisena ihmisenä iloinen juttelu ei ole mikään ihme, taisin vain imarrella itseäni.
Kun olemme samassa kokouksessa, olen tietoinen jokaisesta eleestä ja sanasta. Melko kuluttavaa keskittyä samalla itse asiaan ja käyttäytyä loogisesti ja rennosti! Kaikki tavanomainen ihastumiseen liittyvä hämmennys on tuttua. Käyttäydyn hänen seurassaan joko ylivirittyneesti tai nyttemmin korostetun viileästi. Viileyden valitsin hallitakseni itseäni vaikka sydämeni itkee. Haluaisin niin paljon vain jutella ja tutustua, koska kohtaamisten jälkeen olen onneni kukkuloilla. En tiedä, onko millään hänelle mitään väliä, aivan kuin hänkin olisi vetäytynyt.
Hän on perheellinen (fakta) hetero (vahva oletus), joistakin kommenteista päätelleen muutenkin vähemmän tuttu muunlaiseen suuntautumiseen liittyvien asioiden kanssa.
Tilanne on ihan patti. Työrooliemme takia en voi tehdä minkäänlaisia peliliikkeitä, jos haluan säilyttää uskottavuuteni. Työyhteisö on tiivis ja reagoi aina mahdollisiin tai luultuihin suhteisiin. En myöskään halaja perheenäidin pakkeja tai tyrmistystä... Niinpä riudun työpöytäni ääressä ja kulutan aikaa tänne kirjoittamiseen. Ja odotan lomaa, jotta voisin unohtaa. Ja kuitenkaan en odota, koska...niin.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nåjustjoo

      Ihan turhaan tuhlaat aikaasi. Unohda koko juttu. Tää stoori on kuultu triljoona kertaa.

      • jäitähattuun

        Jos on itsellä katkeria kokemuksia, ei Se tarkoita että jokainen lovestoori olis tuhoon tuomittu!


      • Moraali_

        Onks susta sit ihan ok viritellä suhdetta perheelliseen (mies mukana) naiseen?!


      • jäitähattuun

        Mä olen naimisissa ja kuolaan naisten perään. Kyllä musta tuntuis tosi kurjalta sitten vanhana miettiä, että olis vaan pitäny uskaltaa elää.


      • Moraali_

        Eli pettäminen on sinusta ihan ok,avioliitosta huolimatta, vain jotta omat halut tulee tyydytetyksi ja tätä olisi kiva vanhana muistella?


      • jäitähattuun

        Eihän Se ole pettämistä jos kaikki osapuolet on tilanteen tasalla. Eihän siinä kenenkään luottamusta petetä.


    • eräsjokaeksyisilmiin

      Kaunis kirjoitus. Ihastuminen voi todellakin olla riipaisevaa, jos tuntuu että vastapuoli antaa jotain merkkiä, mut ei sitten loppupeleissä olekaan mukana.

      tarinassasi oli paljon tuttua. Minä kun menin uuteen työpaikkaan, huomasin suloisen nappisilmän ja tiesin heti, -tuohon mä tuun rakastumaan. Sen takia sitten välttelin häntä aika pitkään, kun en halunnut ihastua yksipuolisesti. Enhän tiennyt hänen suuntautumistakaan. enkä tiedä vieläkään, mutta elämäntilanne antaa kyllä viitteitä siitä että miehet ei ole kiinnostaneet.

      Niinhän Se kuitenkin on, että kyllä Se luonto ajaa tikanpojan puuhun. Välttely jäi pois, ja nyt olenkin ihan pää pyörällä tämän nappisilmän lähellä, ja olis niin ihanaa olla vielä vähän lähempänä. Työasioihin keskittymisen vaikeus on myös tuttua. Tuntuu myös että eräskin tarkkanäköinen työkaveri on huomannut mun kaihoisat katseet tämän suloisuuden suuntaan.

      et semmosta... Tänään nappisilmä on vapaalla mut huomenna taas hämmennystä luvassa....

    • Cuela

      Saisitko tavattua hänet vapaa-ajalla jossain muodossa, neutraalilla maaperällä? Työpaikan ihastumiset ovat kyllä raastavia, samaan aikaan niin ihanaa ja niin tuskallista. Itselläni myös samantapainen tilanne ollut jo pidempään, joskin olen kohteeni kanssa toisinaan päässyt jo vähän pidemmällekin ja tiedän, ettei hän ole hetero. Pattitilanne kuitenkin joka tavalla. Tunteeni ovat liian vahvat, että voisin vain "luovuttaa".

    • Naistenkeskenvaan

      Hei halooo... meilläpä kävi näin, että ihastuin "hetero"pomooni .. En kuullu enkä nähnyt muuta kuin hänet.. Peliä oli ilmassa monta kuukautta ennenkuin alkoi tapahtumaan. Noh, sit kävi ilmi että hän tunsi samaa minua kohtaan ja kuinka ollakkaan, ollaaan nyt oltu yhdessä 8 vuotta, meillä on lapsi ja koira ja koti ja mökki ja mikä tärkeintä, toisemme. Onneksi elämä kuljetti myös näin ettei tarvinnut pitkään hänen alaisuudessaan työskennellä. Ollaan kuitenkin samassa yrityksessä edelleen, mutta se ei onneksi haita mitään. JOTEN näinkin voi käydä!!! Koska, You know, rakkaus ei kysy:)

      • nainenkiikareissa

        Kiinnostaisi tietää, millä tavoin lopulta tietää hänen varmoista tunteista? Itse olen hieman samassa tilanteessa, mutta tuntuu, ettei ihan vielä ole se oikea hetki pamauttaa tunteista, vaan vielä jonkin aikaa pelailla ja antaa toisen sopeutua :)


    • myy2

      Onko aloittaja avoimesti naisiin suuntautunut?

    • fiksutyttö

      Sama tilanne, mutta olen se varattu "hetero" nainen. Tunteita on molemmilla, mutta en tiedä, miten vakavissaan hän on kanssani vai jääkö kiinnostus flirttailun tasolle. On meillä ollut hetkemme, mutta pettämistä ei ole tapahtunut, joten ehkä on tullut aika pistää homma jäihin lopullisesti. Liian raastavaa jatkaa näin. Paitsi että nähdään joka päivä ja enhän mä voi unohtaa. Jos hankkis uuden työpaikan ja pariterapiaa? Mietin jo että teen lapsen, jotta voin jäädä äitiyslomalle ja unohtaa, erittäin huono idea tiedän :)

    • Dippudidaa

      Täällä myös, miehen kanssa parisuhteessa (avoliitto, ei lapsia) elävä naishenkilö ja olen lääpälläni naispuoleiseen työkaveriini. Olen siis ilmeisesti bi, vaikka luulin olevani hetero. En voi asialle mitään nyt, mutta uskon vahvasti, että jos tämä toinen nainen jotenkin ilmaisisi vastaavansa tunteisiini, lähtisi mies vaihtoon. Että go for it vaan, ehkä se sinunkin toinen osapuoli on bi ja ehkä vastaa tunteisiisi kuitenkin -harvemmin näitä asioita kahvipöydässä huudellaan.

      • Rakkaudellanaiselle

        Itse olen ihan samassa tilanteessa, minä heterona itseäni pitänyt miehen kanssa avoliitossa oleva 40 nainen olen rakastunut naispuoliseen työkaveriini, hämmentävä mutta niin ihana tunne. En myöskään tiedä työkaverini tunteista minua kohtaan, mukava ja seurassani viihtyvä hän on mutta olisiko siinä mitään muuta..aika näyttää.


      • Shy236

        Voi elämän kevät, kertokaa se!!!


    • Rakkaudellanaiselle

      Ei ole helppoa kertoa, entäpä jos toinen ei olekaan yhtään kiinnostunut ja on ehkä täysin hetero, kyllä olisi vaikeaa olla töissä sen jälkeen. Sitä vain odottaa, että toinen antaisi jonkin selkeän merkin, että on kiinnostunut, esim. koskettaisi hellästi, sitten siihen voisi vastata ja tilanne toivottasi etenisi mutta ehkä se toinen osapuoli odottaa itseltä sitä samaa, hankalaa on!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe