Vihoviimein se onnistui

Helpottunut-Heikki

V. 2007 ostettu mökki on nyt myyty... AAAARRRgggghhhhhh! Takkiin tuli, mutta päästiin eroon.
Käsiraha saatiin juhannusviikolla ja kauppa vietiin loppuun noin tunti sitten. Jos käyttäisin alkoa niin nyt varmaankin joisin viikon.
Olihan siellä mökillä joskus alkuaikoina ihan mukavakin olla, mutta rehellisesti sanoen se oli ainakin viimeiset pari vuotta melkein ahdistava paikka kun tajusin, etten tykkää olla siellä ja kaupaksi sitä ei meinannut saada millään.
Nyt on kokeiltu asuntoauto, asuntovaunu, veneily ja kesämökki, ei tosin kaikkia yhtäikaa vaan peräkkäin ja juuri tuossa järjestyksessä. En osta enää ikinä mitään noista. Ensi syksynä myyn moottorikelkankin pois ja alan käydä hiihtäen pilkillä - prrrkle.
Saatan minä vielä joskus viettää lämpimän kesäisen viikonlopun jossakin vuokramökillä, mutta kyllä siihen menee jokunen vuosi. Tuli nyt sellainen hylkimisreaktio.

Hullua on se, että jos sinulla on vaunu niin sitä pitää käyttää, jos sinulla on mökki niin sinne pitää mennä jne... Ja kaikki tämä vain siksi kun se on tullut hankittua niin pitäähän siitä nauttia - siis "nauttia".
Mitä nauttimista se on jos siitä tulee jonkimoinen pakko... kun se nyt on kerran hankittu.
Ihminen on todellakin outo lintu tai ainakin minä olen.
Mutta nyt minulla on rahaa. Mitähän "kivaa" ostaisi?
No yhdeksän päivän Italian reissun lennot ja hotellit syksymmällä nyt kuitenkin on jo varattu, mutta sehän olisi tehty vaikkei mökki olisikaan mennyt kaupaksi.
Hyvää Juhannusta... ensi kesäksi valmiiksi!

34

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsfsdwerwer

      Höpö höpö, näin puhuu persaukinen provoilija

      • Helpottunut-Heikki

        Anteeksi kun kysyn, mutta mikähän mahtaa olla tuon reaktiosi syy? Kerroin mökin myynnistä ja siitä miten olen onnistunut tai epäonnistunut valinnoissani. Aika usein epäonnistunut, koska asuntoauto-, vaunu-, vene- ja myös mökkikaupassa sain aina takkiin.
        Sinä näit siinä aiheen vetää herneen nenään.
        Vai harmittaako sinua se, että minulla on nyt (vihdoinkin) rahaa? Kyllä tämän ikäisellä (50-luvulla syntynyt) pitää jo olla tai sitten ei ole koskaan.
        Ole huoletta. En minä saanut sillä mökillä edes sataatuhatta ja osa meni muiden lainojen maksuun, joten kysymys on vain kymppitonneista.
        No, minä ymmärrän. Sinä nokkaannuit tuosta "nyt minulla on rahaa ja mitähän "kivaa" ostaisi". Se oli vitsi jonka piikkikärki oli suunnattu minuun itseeni, mutta ilmeisesti tuo oli sinulle liian vaikea.
        Tiedätkös, huumorintaju on jotakin sellaista jota ei voi kehittää.
        Tuo nyt oli jo vittuilua, mutta olkoon.


      • 123123123

        Heikki on kova poika provoilemaan, se jo tiedetään.


      • Helpottunut-Heikki
        123123123 kirjoitti:

        Heikki on kova poika provoilemaan, se jo tiedetään.

        No perhana. En vieläkään ymmärrä mikä tuossa oli provoilua.
        Ensimmäistä kertaa minä täällä olin tämän vuoden puolella, mutta jos Heikki on kova poika provoilemaan, kuten väität, niin olkoon sitten.
        Oletko kertonut ongelmastasi lääkärille?


      • kateelliset

        Miksi aina kun joku myy jotain,pitää olla provo?En kanssa ymmärrä tuota.Totuushan on että mökkiä ei kannata pitää jos siellä ei käy joka viikko,muutenhan sen käyttöaste tulee jo lämmityksen kannalta turhan kalliiksi.Miksi ei voi muka myydä jos ei ole käyttöä?Ja jos sen tyhmän löytää joka maksaa kuplahinnan siitä mitä pyydät niin antaa vaan mennä.


      • Helpottunut-Heikki

        Tämä nyt ei liity mökkeilyyn, mutta...
        Se lento Italiaan lähtee vajaan kahden viikon kuluttua.
        Oltiin viisi päivää Lapissa ja kotiuduttiin keskiviikkona. Asuttiin siinä melkolailla Suolocielgin keskustassa. Mökkikauppa ei ole kaduttanut hetkeäkään.
        Niin ja, vaihdoin auton vähän tuoreempaan. Madza se on. Niin tietysti, tottakai, ihan paska autohan se masta on, mutta minulle välttää.
        Okei, okei, minä en tule enää tälle sivustolle.


    • paljononnee

      Onnittelut!
      Täällä se mäkki edelleenkin on, ...huoh.
      Se on taas tänä kesänäkin sitten kalastettava, saunottava tavallisessa ja savusaunassa, lekoteltava kylpytynnyrissä. Pakko kai se on ravustaakin ja järjestää rapujuhlia ja muutoinkin kutsua ystäviä vierailulle. Marjatkin pakko poimia omalta tontilta kun ne siihen kerran ilmestyy.
      Ei se auta...

      • mikä_pakko

        Minä hommasin oman mökin juuri siitä syystä, ettei sinne ole pakko mennä!

        Hieman sumeaa logiikkaa? No, fundeerasin homman niinpäin, että vuokramökkien kanssa sitä vasta kusessa on. Muutama duunikaveri harrastaa vuokramökkeilyä ja ne tutut/hyvät mökithän pitää varata 8 kk tjsp. etukäteen. Eli sitku on varattuna viikko heinäkuun lopulta, niin sinne pitää mennä, vaikka sataisi koko viikon ämmiä taivaalta.

        Ja samaahan se on myös ulkomaanmatkojen kanssa (myös käänteisenä, pakko lähteä, vaikka kotimaassa olisi just samaan aikaan vuoden parhaat ilmat).

        Oman mökin kanssa voi vielä pe iltana klo 19 arpoa, että lähdekön sinne a) tänään b) vasta la aamulla c) jätänkö tämän viikonlopun kokonaan väliin. Eli suunnitelmia saa & voi muuttaa kelin & fiilisten mukaan.


      • huoleton_vuokralainen

        Vuokramökkejä löytyy lyhyt- ja pitkäaikaisia. Pitkäkestoisessa mökkivuokrauksessa suhde mökkiin on ihan sama kuin sen omistajallakin, että sinne 1. menee, jos huvittaa tai 2. ei mene, jos ei huvita.

        Lyhytkestoisissa mökkivuokrauksissa kokenut vuokraaja selvittää omatoimisesti (eikä usko mitä mökki-ilmoituksessa väitetään) 1. mökin laatuluokituksen 2. paikkakunnan tarjonnan 3. etäisyydet palveluihin pystyen viettämään vuokramökillä aikaansa myös sateella. Kesäsääthän ovat tunnetusti Suomessa epävakaita, eikä mökkilomaa voi tyhminkään tyyppi vuokrata pelkästään helteisiin luottaen.

        Huonot säät ulottuvat myös oman mökin omistajiin, joten mökin omistamiseen pitää olla enemmän syitä kuin vain se että siellä voi olla hellepäivinäkin. Helteellä kun on myös hyttys-, mäkärä- ja paarmaongelmat.

        Minä en koe olevani kusessa vuokramökin kanssa. Päinvastoin olen ihanan vapaa, ettei todellakaan tarvitse rehkiä helteellä tieosuuskunnan tietalkoissa klo 9.00 lauantaiaamuna. Tai rähistä jätepisteen ylläpidosta. Tai katkerana miettiä monen sukupolven naapurimökkikaunoja. Tai joutua olemaan yltiösosiaalinen vain siksi,että omistan oman mökin ja naapurikin omistaa ja sitten me kaikki niin omistetaan mökki 1500 neliön läntillä. Eikä tarvitse välittää naapurin pyynnöistä raivata pöpelikkö, koska eihän se minun vuokraamani mökin terassia varjosta.


    • Kiinteistökaupassa ei ole käsirahaa...muuten voisi tuon tarinan uskoakin.

      • Välitystä

        Totta helvetissä kiinteistökaupassa on käsiraha. Vieläpä miltei poikkeuksetta.


      • Välitystä kirjoitti:

        Totta helvetissä kiinteistökaupassa on käsiraha. Vieläpä miltei poikkeuksetta.

        MIksi sinun mielestä? Mitä se turvaa kaupan suhteen sinun mielestä kiinteistökaupassa? Minä sanon...ei yhtään mitään.


      • Talli-Eki
        Lkv56 kirjoitti:

        MIksi sinun mielestä? Mitä se turvaa kaupan suhteen sinun mielestä kiinteistökaupassa? Minä sanon...ei yhtään mitään.

        Teeppä joskus kiinteistökauppa niin tiedät. Sen nimi on myös varausraha.
        Minä olen niitä kauppoja muutaman tehnyt. Se varausraha on summa jonka hyväksytyn tarjouksen tehnyt ostaja tallettaa yleensä suljetulle tilille vakuudeksi tulevasta kaupasta. Se on vakuutena siihen saakka kunnes kauppakirja tehdään ja kauppa viedään päätökseen. Mikäli ostaja peruu kaupan jää raha myyjälle.
        Näin se vaan poijjaat on!
        Onhan niitä sellaisiakin räpeltäjiä jotka jotka ihmettelevät, että mikä se sellainen raha on. He ovat niitä joilla ei ole ollut koskaan mitään myytävää ja jos olisikin niin hehän luonnollisesti koheltavat vähän joka asiassa, - miksei siis myös kiinteistökaupoissa.
        Pisin aika varausrahan suorittamisesta kaupan loppuunviemiseen on minulla ollut 10 kuukautta. Varaussumma oli tuolloin peräti 16 % kauppasummasta. Ostaja asui tuon 10 kuukautta kaupan kohteena olleessa kiinteistössä ja maksoi käypää vuokraa minulle. Vuokraa ei vähennetty lopullisesta kauppahinnasta, mutta varausraha tietysti vähennettiin.


    • HyväHeikki

      Kyllä kiinteistökaupassa on käsiraha. Lisäksi jos ostaja peruuttaa kaupan se on palautettava kokonaisuudessaan.

      Heikille onnea! Minä tein saman jo muutama vuosi sitten. Olo on helpottunut, kun ehdin saada kohtuu hyvän hinnan. Nyt on suoraan sanoen ihme jos joku hullu ostaa mökin.

      • ulkomaille

        Kupla hintaisia home luukkuja mitkä on kasattu laudoista ja joku luulee saavansa niistä jotain? Vain tyhmät maksaa suomessa jotain jostain #mökistä"...


      • dggsgsgsgsd

        #hässitäkkiin teinipelle


      • Käsirahalla ei ole vaan mitään merkitystä eikä se turvaa kaupantekoa puupennin vertaa....ennen kaupanvahvistusta voi kaupan perua...joko ostaja tai myyjä ilman mitään syytä. Aivan turhaa maksaa mitään käsirahoja näissä tapauksissa.


      • Välittäjä-välittää
        Lkv56 kirjoitti:

        Käsirahalla ei ole vaan mitään merkitystä eikä se turvaa kaupantekoa puupennin vertaa....ennen kaupanvahvistusta voi kaupan perua...joko ostaja tai myyjä ilman mitään syytä. Aivan turhaa maksaa mitään käsirahoja näissä tapauksissa.

        No pisttääs ny lukien tosta noin. Sielä se on käsirahamenettelykin mainittu. Kaiken maailman kotitarveneroja niitä maa päälläänsä kantaakin.

        https://www.opkk.fi/opkk/opkk/opkk_portal/kiinteistonvalitys/ukk;jsessionid=JhN2RLTLXn14Tn3qWrkbRnQsfs2BgyZyFh04Ytzm4HvjPtqJ3PVy!722842654?pid=101d3


    • mökillekkö

      On varmaan kivaa omistaa mökki tuolta oulun ja raahen suunnasta?Kun tuo ydinvoimala on valmis niin ei koskaan tiedä koska pamahtaa....syöt siinä rauhassa 6silmäistä haukea kun huomaat että ehkä pikkusen säteilee kun iho rupeaa mustumaan ja vuotamaan verta...on kiva omistaa mökki.....ai niin meinasi unohtua! Eikös niitä pakkolunastettu siitä muutaman kilometrin säteeltä?Kun se pamahtaa tuo laitos niin ei vaan taida riittää muutama kilometri suojavyöhykkeeksi?

      • kaikella sitä pelotellaan...vaan että ydinvoimala ja oikein räjähtää....jos niin kävisi niin missä olet seuraavat 10 000 vuotta itse...perunakellarissako?


    • OutoaPorukkaa

      Paljonpa täällä mökkipalstalla pyöriikin mökkinsä myyneitä ja mökkeilyyn kyllästyneitä. - mikä vetää tänne, jos mökkeily tympii?

      • tahtoomökin

        Joo aikahyvin tämä palsta vetää puoleensa persaukisia wannabe mökkiläisiä.


      • NytMökillä

        Kun siirryin veneilijästä mökkeilijäksi, niin ei tullut mieleen heti veneen myymisen jälkeen lähteä purjehduspalstalle sitä mainostamaan, vaikka eipä ollut veneenkään myynti näinä aikoina helppoa.

        Tällä hetkellä kuitenkin olen erittäin tyytyväinen, että vene sai mennä ja mökki tulla. On ollut niin kylmä ja sateinen kesä, että eipä olisi veneily paljon kiinnostanut, mutta mökin lämmössä on ollut mukava ladata akkuja.


    • Tylsä2.95

      Onneksi olkoon,

      Itsellä tilanne juuri päinvastainen, olisin saattanut olla vaikkapa tuo mökkisi ostaja.

      Me ostettiin kolme vuotta sitten aivan mahtava vapaa-ajan asunto eli kesämökki, juuri meille sopiva päämökki 80-luvun lopulta ja järvenrannassa kiinni oleva saunamökki 60-luvun lopulta sekä näiden lisäksi talousrakennukset yms.

      Mökkimatkaa alle tunti kotiovelta mökin pihaan.
      Muksut tykkää, vaimo tykkää ja meikä tykkää.
      Tänään taas kolmen tunnin kulutta auto starttaa kohti mökkiviikonloppua.

      Mutta kuten kirjoitit, ei se palvele jos siitä tulee kiviriippa / taakka / työleiri.

      Kuten lausutaan: "hevoseton mies on huoleton mies", kaikenlainen omistaminen lisää huolia ja vastuita.

      Mukavaa loppukesää ja ennenkaikkea Italian reissua, mahtava maa ja upeat kulinaristiset nautinnot odottavat sinua, pidä hauskaa ja nauti.

      t: stadilainen valkokaulusduunari toimistolla

    • Miksi myydä nyt mökki kun on ostajan markkinat. Odottaa muutaman vuoden niin samalla mökillä saa huomattavasti enemmän. Tietenkin on jos on persaukinen niin mökistä monet aloittaa omaisuutensa myynnin. Missään ei ole raha niin tallessa kuin mökissä joka on hyvällä paikalla ja kaikilla mukvavuuksilla. Sähköttömät lautaläjät ei ketään enää nykyään kiinnosta ja mökki pitää olla ison puhtaan veden rannalla...sama juotko järvivettä vai kaivosta...ei mitään eroa.

      • Hypo

        Mökeille ei ole enää suomessa kysyntää. Suuret ikäluokat kuolee, nuoret kiinnostuneet muusta, mamut ei osta mökkejä.

        Mökit muuttuu arvottomiksi kuten HYPO kertonut.


      • tapelkaa

        Miksi ostaa jos ei ole käyttöä?Ai niin meinasi unohtua!Minähän en asukkaan työttömien suomessa vaan täällä rikkaassa norjassa!


    • asdfkjkölkj

      Uskottava. Aikansa kutakin.

    • vaihtoehtoja

      Suomalaisten mökki -ihanuutta tuntuu olevan se että pääsee mökille/siihen läheiseen rutakkoon hukkumaan...uutisten mukaan ainakin.Mielestäni aikas kallista omistaa mökki jos kuolee sinne menon takia?No huvinsa jokaisella,mutta itsarinhan voi tehdä muuallakin kuin siellä velkahuvilassa...tai siinä rannalla...

    • asssssssss

      v. 2007 oli jonkinlainen nousukausi, jolloin kaikki alkoi kallistua. Maksoit varmaan turhan paljon mökistä tuohon aikaan.

    • ikänsämökkeilyt

      Mökkien hinnat on tippuneet parin viime vuoden aikana-niin kuin asuntojenkin. Jotta mökki menee kaupaksi pitää olla kaikki mukavuudet. Itse olen rakastanut aina mökkielämää mutta ihmeekseni mielipide on muuttunut-onkin mukava tulla mökiltä yöksi kotiin. Tottunut mukavuuksiin ja kotona ei pelota olla yksinkään.

    • talosta

      Hienoa. Onneksi olkoon. Meillä ollu talo myynnissä jo kohta vuoden ja ei tarvii unelmoidakkaan että menee nyt kaupaksi. Täytyy vain odotella suhdanteiden nousua.

    • Buona_notte

      Onneksi en asu siellä suomessa enää.....välimeren tuoksua nuuhkiessa vain täällä....Toivottavasti suomi romahtaa ja kateellinen kansa sen mukana! Ja kuten joku tuolla ylempänä kirjoitti:Ydinvoimala mäsähtää....ei ole totta?Miksei olisi?Onhan noita räjähtynyt jo monta!Taas joku taukki on kiistämässä asian että ei oman mökin arvo tai myynti menisi mönkään tuon tarinan takia? Suorastaan ihmettelen jos se ei räjähdä...mutta ihan sama mulle kun en siellä ole säteilemässä....Kyllä te olette tosi kusessa siellä suomessa ja olette kauan.

      • Thalatta

        Älä puhu paskaa. Istut siellä Jakomäen romahtamaisillaan olevassa betonimöykyssä haaveilemassa. Ja opettele kirkjoittamaan erisnimet isolla kirjaimella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe