Chrysler Sebring

USS_Saratoga

Hiukan kompaktia isompaa mid size autoa katselen.
Otsikon autot esiomistettuna ovat vähän ajettuja ja HALPOJA.
Mikä tekee niistä vielä hyljetyksitympiä kuin ranskalaisista?

Miksi niillä ajetaan niin vähän? Ovatko ne pappa-autoja joilla ajetaan vain kirkkoreissut vai mikä vikana?

Kuitenkin amerikan mid vastaa suomalaisten full size autoa.

Vaikkapa Volvo S80 samoilla kriteereillä maksaa viisi kertaa enemmän.
Ovatko Chryslereit viisi kertaa huonompia?

Mitä minä en ymmärrä ?

26

1909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostapoisvaan

      Et ymmärrä sitä että jenkkiauto on Suomessa edelleen outo herrabiili, juntti ostaa muovisen ja ankean Skodan mieluummin kuin mukavan Amerikkalaisen. Isot moottorit, kunnon varusteet ja miellyttävä olemus, kaikki tämä liitettynä Suomalaisjuntin kateuteen. Se on siinä.

    • Rationaali

      Ja edelleen ruhtinaallinen polttoaineen kulutus.

    • Nautintoajaa

      Monet tuijottavat pelkkään kulutukseen, joka on tosin pieni osa auton kuluista. Työkseen ajavat on tietenkin oma lukunsa.

      • Rationaali

        Olet oikeassa. Vaikkapa 15 000€ hintaerolla ostaa paljon polttoainetta.
        Niin paljon että sillä ajaa Chryslerin kulutuksella lahes 70 000 km.


    • DGC

      Kuluttaako Sebring sitten hurjasti enemmän jos vertaa muun merkkiseen, samaa kokoluokkaa olevaan automaattivaihteiseen bensa-autoon? Tuskin niin paljoa, että olisi mahdollista säästää maksamalla tonnitolkulla enemmän toisen merkkisestä autosta.

      Käytetyn ostajalle tunnetun laatumerkin yliarvostus on huono juttu ja harvinaisen epämääräisessä maineessa olevan merkin aliarvostus on hyvä juttu. Chrysler on selkeästi aliarvostettu, sen hintaa painaa oletukset polttoaineenkulutuksesta, harvinaisuus tässä maassa, epäilykset laadusta, sekä merkkiä että valmistusmaata koskien ja sen lisäksi kotimainen myynti-huolto-organisaatio on myös kallissa maineessa.

      Auton todellinen arvo ei selviä kuin kokeilemalla. Laatumerkkivaihdokki voikin olla täysi pommi ja syrjitty halpis voi kestää vuosikausia ja satoja tuhansia. Tai päin vastoin.

    • nipponkippon

      Duunikaverilla oli joskus rysleri riesana. Melkein uusi ja aina joku paikka hajalla.

    • Sebumän

      10v. omistanut v6 2.7 Sebun, jossa mittarissa nyt semmoiset 220 000. Yhdet laakerit vaihdettu, muuten menty perushuolloilla. Menovettä menee maantiellä 7 - 10 välillä riippuen ajonopeudesta. Kaupungissa kulutus onkin sitten 12 ->
      Auton ostoa en ole katunut päivääkään.

    • kymmeniäjenkkejä

      Kannattaa kokeilla saman ikäisiä kansanautoja, vaikka Skodaa, jos vaikka huomaisi eron...

      • Anonyymi

        Älä pakkasella Skoodaa kokeile, lukot eivät aukea - 15.
        Neliovinen 0ccu paras, ehkä 1 ovi aukeaa.


      • Anonyymi

        Skodalla mitään tee talviautona.
        Kraisut toimii talvellakin, lämmintä riittää.


    • USS_Saratoga1

      Sebumän, oletko vaihtanut siis moottorin laakerit? Autolla on siis ajettu jotain 220 tuhatta?
      Mikä tää laakerijuttu oikein on?
      Kyllä mulla on kokemus on että autolla ajetaan 500 tuhatta ennen laakerien vaihtoa.
      Jos tuohon kilometrimäärään on vaihdettu laakerit se vastaa 60-luvun kestävyyttä.

    • sebumän

      pyöränlaakerit

    • hhhhhhhhhhh

      Saako varaosia miten hyvin kun merkin maahantuonti on loppunut? Ja onko laadussa ja luotettavuudessa eroa jos vertaa 2001-2006 ja 2007-2010 mallia keskenään. Meinasin ostaa 2.4l koneella olevan.

    • makuasiatriitelee

      No jos haluat ostaa niitä kalliita "alkuperäisosia" niin samat huoltoliikkeet niitä myyvät kuin silloin maahantuontia ollessa. Ostamalla osat esim us.centerista, SWT:stä tai muista jenkkiautopajoista saat halvenmmalla. Normaalit kulutusosat näihin saa ihan tavallisista varaosaliikkeistä. Myös rockauto.com on hyvä paikka tilailla osia. Ei varmaan ole luotettavuudessa mitään eroa noilla vuosilla, paitsi se että vanhempaan autoon saattaa aina tulla vikoja. Näkyy myös noita 01-06 malleja olevan välillä alle 100tkm ajettuja myynnissä. Noissa vanhemissa on sitten tuo 2,4 koneen jakopää remmillä ja vasta 2007 uudempaan ketjulla. Itse ottaisin tuon vanhemman ja 2,7 koneen ( itse asiassa vaimolla sellainen on käyttöautona), koska mielestäni tuo uudempi korimalli on ruma. 2,7 kone muuten vie normaali käytössä jopa vähemmän polttoainetta, kuin 2,4 ja on muutenkin paremmin tuohon autoon sopiva.

    • Mulliturpa_maalainen

      Vertailin samanikäisiä sebringejä ja S80.
      Jostakin syystä Volvojen km lukemat ovat 500...600 tuhatta ja sebringit vain alle 100 ...250 tuhatta. Miksiköhän näin suuret erot ajomäärissä.
      Toisaalta samanikäinen samoilla kilsoilla volvosta pyydetään kaksin kolminkertaista hintaa.
      Oliko n. 10 vuotta sitten Sebringin lähtöhinta niin halpa?
      Kyllähän amerikkalaisissa kaikenlaisia rikuvärkkejä on ollut, mutta niin on Volvossakin.
      Voiko kyseessä olla pelkät ennakkoluulot?

      • DGC

        Volvo on tunnetusti laadukas auto. Oli se sitten oikeasti laadukas tai ei. Volvo on yleinen. Siksi se on kallis. Chrysleristä ei kukaan uskalla sanoa mitään suuntaan taikka toiseen. Tai jos uskaltaa niin huonoksihan sitä epäillään. Oli se sitten oikeasti huono tai ei. Chrysler on harvinaisempi. Siksi se on halpa.

        Volvo ja saksalaiset muutama muu vastaava merkki on melko itsestäänselvä valinta sellaiselle, joka aikoo ajaa ensimmäisen kolmen vuoden aikana 300K. Se selittää isot ajomäärät. Chrysler ei luultavastikaan ole ollut tällaisten autonkäyttäjien ykkösvalinta. Yritäpä myydä jollekin Lapin äijälle uusi Chrysler...

        Käytetyn auton hinnoittelussa mielikuvat ratkaisevat. Todellista käyttöarvoa ei saa selville muuten kuin kokeilemalla. Volvo on kallis ja pysyy sellaisena. Ja tuskinpa Chrysler säilyttää arvoaan tulevaisuudessakaan.

        Ennen kuin kukaan älähtää niin tarkennan vielä: Minä en tiedä onko S80 tai Sebring hyvä tai huono auto. En ole kokeillut.


      • ergty5u6i789o

        Minulla sattuu olemaan sekä chyrsler sebring että S60volvo. Autot on saman ikäisiä. Olen ihan tyytyväinen molempiin autoihin, mutta kyllä niillä eroakin on. Sebringin yleisolemus on "muovinen" verrattuna volvoon. Sebring on myös vanhanaikainen ja huonommin varusteltu vaikka on sebringeistä paremmin varusteltu versio. Jenkeillä on tapana mennä samalla muotilla paljon pidempään ja siksi autot on usein vanhanaikaisia jo hihnalta tullessaan. Volvossa on 6 portainen automaatti, sebringissä vain 4. Tällä seikalla on aika suuri merkitys mm. kulutuksen ja kiihtyvyyden suhteen. Volvon laatikko hakee varsin fiksusti oikean vääntöalueen, mutta sebringin laatikko suorastaan huutaa ainakin yhtä vaihdetta lisää. Esimerkiksi moottaritiellä ajettaessa lähden ohittamaan, hakee sebringin laatikko niin pienen vaihteen että kierrokset heilahtaa lähes punaiselle. Pata huutaa kuin viimeistä päivää. Volvolla vastaavassa tilanteessa ei edes huomaa että loota vaihtaa pienempää. Sebringin koneessa on 143hv ja volvossa 140hv. Silti volvo on huomattavasti ripeämpi ja se johtuu juurikin sen laatikon toiminnasta.
        Volvolla on ajettu 315tkm ja sebringillä 180tkm. Sebring on kestänyt teknisesti ihan ok, sitä ei ole tarvinnut korjata sen enempää kuin volvoakaan. Ero tulee juurikin siitä miten auto muuten on tehty. Volvossa huokuu laatu, niin suunnittelussa, varusteissa ja materiaaleissa, kun taas sebringistä huokuu vanhanaikaisuus, muovisuus ja -80 luvun varustelutaso. Näin se vain on.


    • zuuuhhhh

      Eiköhän se Volvo ole aika paljon kalliimpi ollut uutenakin. Vanhan S80:n kyydissä olen ollut ja melkein toi mieleen vanhan ajan isot amerikanraudat, yhtä hiljaista ja tasaista oli kyyti. Uudempi on kai "urheilullisempi" eli epämukavampi.

    • raedsd

      vai huokuu sebringissä 80-luvun varustelutaso?? ;) 80-luvulla kun minä ajoin volvoilla ja kiinanpommeilla niin takaluukku ei auennut kaukosäätimestä, eikä ovetkaan menneet sillä lukkoon tai auki. Vakionopeudensäädin oli aivan tuntematon, samoin ilmastointi, kuten myös sähkölasit, sekä sähkösäätöiset penkitkin..vakio äänentoisto noin 100 kertaa parempi myös..

      • gfbntjhyuio

        Kyllä se kojelauta sebringissä on niin kasaria niin kasaria. Se tosiasia ei muuksi muutu vaikka kuinka fanaattisimat sebringkuskit vetää poroja nokkaan. Mulla oli kasarina autoja joissa löytyi kaikki luettelemasi lisävarusteet, esim nissan laurel oli semmoinen.

        2000 luvulla ei pitäisi enää edes puhua lisävarusteista mainitsemiesi varusteiden kohdalla koska ne on lähes kaikissa autoissa jo vakiovarusteita.

        Oma sebring on 2004 mallia. Sen rinnalle kun ottaa melkein minkä tahansa saman ikäisen euroauton niin kyllä sebringin vanhanaikaisuus erottuu.

        Kojelautakin nitisee ja kitisee. Sisäosat on halvan näköistä ja huonosti suunniteltua halpaa muovia. Sisustan voi tehdä muovista myös niin että se ei kitise eikä ole halvan näköinen. Sebringissä niin ei vain ole toimittu.


    • sjsdjd

      En itse ole fanaattinen sebringkuski, mutta oudolta kuulostaa natinat sinun autossasi..minulla ei kuulu mitään nitinöitä, ja kasarista voidaan olla montaa mieltä..peugeot renault toyota ja mazda nitisi ja natisi, mutta täysiä paskoja olivat kaikki muutenkin jos suoraan sanotaan. Etkä ihan ymmärtänyt tuota varustejuttuakaan, mutta ei siitä sen enempää, ilmeisesti kaikissa eurokinnereissä on kaikki mahdolliset lisävarusteet vakiona? jopa sauna ja uima-altaat:)

      • sdfgtjyhkui

        "ilmeisesti kaikissa eurokinnereissä on kaikki mahdolliset lisävarusteet vakiona?"

        Ei kaikkia varusteita, mutta sebringin kanssa samassa koko ja hintaluokassa kylläkin on lähes aina vakionopeuden säädin, radio ja sähkötuolit. Koska viimeksi olet edes nähnyt auton jossa ei olisi sähköikkunoita? Ne ei todellakaan ole enää mikään lisävaruste vaan vakiovaruste jota ei edes enää erikseen mainita. Samoin on ilmastoinnin laita. Ei ne ole lisävarusteita vaan itsestään selvyyksiä.

        "oudolta kuulostaa natinat sinun autossasi"

        Se kojelauta on niin monessa eri palassa ja heikoilla kiinnityksillä että alkaa sata varmasti ajan kanssa nitisemään. Mun autolla on ajettu 180tkm ja nitisee niin että pitäisi olla viisi kättä, yksi ratilla ja neljä puristamassa kojelautaa. Joskus kun oikein alkoi nitinä nyppimään meinasin jo tyhjentää uretaanipurkin kojelaudan alle että saisin sen vaikenemaan. muija esti......


      • kjhhhh

        180tkm tuli täyteen jo 2011 keväällä suunnilleen, mutta nitinöitä odotan yhä..:)


      • Anonyymi
        sdfgtjyhkui kirjoitti:

        "ilmeisesti kaikissa eurokinnereissä on kaikki mahdolliset lisävarusteet vakiona?"

        Ei kaikkia varusteita, mutta sebringin kanssa samassa koko ja hintaluokassa kylläkin on lähes aina vakionopeuden säädin, radio ja sähkötuolit. Koska viimeksi olet edes nähnyt auton jossa ei olisi sähköikkunoita? Ne ei todellakaan ole enää mikään lisävaruste vaan vakiovaruste jota ei edes enää erikseen mainita. Samoin on ilmastoinnin laita. Ei ne ole lisävarusteita vaan itsestään selvyyksiä.

        "oudolta kuulostaa natinat sinun autossasi"

        Se kojelauta on niin monessa eri palassa ja heikoilla kiinnityksillä että alkaa sata varmasti ajan kanssa nitisemään. Mun autolla on ajettu 180tkm ja nitisee niin että pitäisi olla viisi kättä, yksi ratilla ja neljä puristamassa kojelautaa. Joskus kun oikein alkoi nitinä nyppimään meinasin jo tyhjentää uretaanipurkin kojelaudan alle että saisin sen vaikenemaan. muija esti......

        Itse käytän kuulosuojaimia nitinän vuoksi.

        Ei kyllä auta. Äiti sanoi olevan sukuvika.


    • Duunari_Erkki

      No 2l pensakoneisella manuaali eurokinnerillä tuli 300 tuhatta täyteen. Huolloissa kuluvia on vaihdettu ei remontoitu mistään kohtaa.

      Kaverilla saman firman diisel manuaali kinneri farkku 550 tuhatta läpsähti pari viikkoa sitten. On jonkunlainen "pisnismiäs" ja ajaa paljon

      • DGC

        Ei tässä keskustelussa ihmetelty euroauton kestävyyttä. Tietyt autot tiedetään hyviksi ja se ei ole kenellekään mikään yllätys.

        Kysymys kuului: Miksi Sebring on halpa? Pysytään nyt siinä aiheessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe