SELITYKSET TURHIA

ratakaide

Kahden kuskin välinen paremmuus selviää parhaiten sillon kun he ajavat samassa tallissa samanlaisilla autoilla. Viime kauden päätteeksi Fernando Alonsolla oli yli 100 pitsettä enemmän kun tallikaverillaan Kimi Räikkösellä. Silloin suomalaismediassa puhuttiin että Ferrari-talli suosi Alonsoa ja auto oli tehty nimenomaan espanjalaisen ajotyylille. Tällä kaudella Alonsoa ei enää Ferrarilla ole eikä hän vaikuta siellä mihinkään. Kimi Räikkösellä pitäisi olla näinollen kaikki etu puolellaan ja tallin uuden kuskin Sebastian Vettelin pitäisi vasta ajaa itseään talliin sisään ja saada aikaa sopeutua. Tilanne on kuitenkin se, että Vettel otti heti komennon päihittäen Kimi Räikkösen välittömästi kauden ensimmäisissä harjoituksissa, aika-ajoissa ja kisassa ja on ollut siitä eteenpäin kokoajan Räikkösen niskan päällä. Viime kaudella voitiin ehkä jotenkuten vedota osittain siihen että tallissa jo edelliskaudet ajanut Alonso sai etua vuosien jälkeen talliin palanneeseen Räikköseen verrattuna mutta tänä vuonna ei voi vedota mihinkään eikä selityksille löydy sijaa. Höpöhöpö-teoriat salaliitoista Räikköstä vastaan ovat lapsellista kuraa, siihen ei usko niiden sepittäjät itsekään. Minkä ihmeen takia Ferrari palkkaisi Kimi Räikkösen takaisin isolla rahalla ja alkaisi sitten välittömästi haittaamaan tahallaan Räikkösen ja sitä kautta tallin menestystä? Jokaisen tallin tavoite on se että molemmat kuljettajat ajavat mahdollisimman paljon pisteitä. Raaka totuus on se että Kimi Räikkönen kohtasi parempansa Fernando Alonsossa ja Sebastian Vettelissä.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikageneraattori

      No höpö höpö, täysin tasapuolisessa tilanteessa kaikin tavoin voi toki olla että Kimi häviäisi molemmille koko pitkän kauden lopussa kun pisteet ynnätään yhteen, mutta ei kovin paljoa. F1 kuskeissa näimmä tapahtuu vanhemmiten hidastumista, molemmat sekä Vettel että Alonso Kimiä nuorempia ja sieltä saattaa löytyä se ylimääräinen kymmenys aina sieltä täältä.
      Mutta viime kauteen palatessa, siellä on sellainen herra kun Briatore Alonsolla managerina. Managerin etu on jos suojatti pärjää mahdollisimman hyvin, se tietää managerillekin parempia tienestejä, valtaa ja mammonaa. Muuan Kovalainen otti hatkat juuri tämän herran suojista ja sai melkoiset uhkailut samalla niskaansa - ja uransa samaten alamäkeen kuinka ollakaan. Olisko siinäkin ollut viime kaudella vähän ylimääräistä suomifanitus lisää sieltäkin suunnalta, joka tapauksessa melkoinen politikointikausi oli se.
      Toissa kisa, oliko se renkaiden sutiminen kuskin vika vai tallin, ei minulle ainakaan ole täysin selvinnyt vieläkään mikä oli. Vettel ajoi paremmalla rengastaktiikalla ja voitti siinä Kimiä n. 15 sekuntia ja siihen sen pyörähdyksen 10 sekunnin lisä, ilman näitä se olis ollut puoli minuuttia perässä - sitäkin vaan ylistettiin kuinka se ajoi takajoukoista vain 5 sekunnin päähän Kimistä maalissa. Viime kisassa jos Alonso tuuttas ensin takaapäin Kimin autoa ja siitä lähti liirtoon, olikos sekin sitten Kimin vika ?
      Epäilemättä jos suurin osa loppukauden kisoista menee näiden kahden viime kisan tyyliin, kalossin kuva heilahtaa ahteriin, oli ne sitten kuskin syy tai ei.

      • ratakaide

        Tuohon ikäeroon Räikkösen ja Alonson kohdalla pakko sanoa jotakin. Räikkönen on syntynyt 1979 ja Alonso 1981, 30 plus iässä parin vuoden ikäero ei ole mitään, Vetteliin ero on jo tuntuvampi.


      • olijoskus

        Eipä ollut Briatore!


    • repale

      Voi olla että Räikkönen on hidastunut iän myötä mutta taidot ajamiseen tuskin vähentyneet. Salaliittoteorioista se että tallipäällikkö tuskin on kaikesta selvillä mitä tallissa tapahtuu. Sen todistaa jo hänen kommenttinsa yllättävistä ongelmista muutamissa kisoissa ja lupauksensa että molemmat kuljettajat saavat tallissa saman kohtelun. Jos näin on, miksi kaikki epämääräiset viat autossa osuvat Räikkösen autoon jos kerran viat tulevat yllätyksenä.

      Tietenkin Ferrari haluaa tallinsa menestyvän ja tekee kaikkensa että se toteutuu mutta kaikista mekaanikoistaan ja insinööreistään johto ei voi olla satavarma että he kaikki ovat oman tallinsa takana. Onhan formuloista aiemminkin paljastunut skandaaleja. Formuloissa pyörii sellaiset rahasummat ettei ne voi olla vaikuttamatta tallien välisiin kilpailuihin. Toisen tallin insinöörin on ostettavissa. Aivan varmasti.

    • kimirules

      ei Kimi ole hidastunut. jostain syysta Kimi ei saa autoa toimimaan aika-ajoon. onhan Massa Bottasta vanhempi ja hyvin Massalla ja Bottaksella menee.

      ehka Kimin virhe on ollut menna ferrarille tai etta luottaa liikaa ferrarin toimintaan. Kimin pitaisi itse tehda enemman tuolla. pitaa kelloa silmalla jne. toki vie huomiota keskittymisesta. mutta on osattava tehda itse asioita. jos talli ei tahdo etta menestyy.

      • repale

        Ehkä juuri Ferrarille meno ja siihen talliin uran kunniakas päättäminen oli virhe. Jossain muualla, esim. Williamsilla olisi ollut helpompaa tehdä tulosta mutta varmaankin raha ratkaisi asia. Tilanne Ferrarilla olisi nyt parempi Räikköselle jos hän olisi viime vuonna päihittänyt Alonson. Vetteliä hän ei tule lyömään tänä vuonna, eikä ensivuonnakaan jos nyt ylipäätään saa jatkaa Ferrarilla. Pari seuraavaa kisaa tulee ratkaisemaan paljon sillä ennen kesätaukoa ensi kauden tallipaikat jaetaan. Silverstonessa on ihan pakko päästä aika-ajossa kakkosriviin. Englannissa Mersu on vahva. Lyömätön, jos eivät Rosberg ja Hamilton kolaroi kiukuttelujensa takia.


      • kimirules
        repale kirjoitti:

        Ehkä juuri Ferrarille meno ja siihen talliin uran kunniakas päättäminen oli virhe. Jossain muualla, esim. Williamsilla olisi ollut helpompaa tehdä tulosta mutta varmaankin raha ratkaisi asia. Tilanne Ferrarilla olisi nyt parempi Räikköselle jos hän olisi viime vuonna päihittänyt Alonson. Vetteliä hän ei tule lyömään tänä vuonna, eikä ensivuonnakaan jos nyt ylipäätään saa jatkaa Ferrarilla. Pari seuraavaa kisaa tulee ratkaisemaan paljon sillä ennen kesätaukoa ensi kauden tallipaikat jaetaan. Silverstonessa on ihan pakko päästä aika-ajossa kakkosriviin. Englannissa Mersu on vahva. Lyömätön, jos eivät Rosberg ja Hamilton kolaroi kiukuttelujensa takia.

        niimpa


      • sappiasss
        repale kirjoitti:

        Ehkä juuri Ferrarille meno ja siihen talliin uran kunniakas päättäminen oli virhe. Jossain muualla, esim. Williamsilla olisi ollut helpompaa tehdä tulosta mutta varmaankin raha ratkaisi asia. Tilanne Ferrarilla olisi nyt parempi Räikköselle jos hän olisi viime vuonna päihittänyt Alonson. Vetteliä hän ei tule lyömään tänä vuonna, eikä ensivuonnakaan jos nyt ylipäätään saa jatkaa Ferrarilla. Pari seuraavaa kisaa tulee ratkaisemaan paljon sillä ennen kesätaukoa ensi kauden tallipaikat jaetaan. Silverstonessa on ihan pakko päästä aika-ajossa kakkosriviin. Englannissa Mersu on vahva. Lyömätön, jos eivät Rosberg ja Hamilton kolaroi kiukuttelujensa takia.

        Ferkulle meno ei ollut virhe, sillä Kimuli I Suurin EI tee virheitä!


      • saapasspas
        sappiasss kirjoitti:

        Ferkulle meno ei ollut virhe, sillä Kimuli I Suurin EI tee virheitä!

        sappiasss

        jokainen tekee virheita. ja on Kimikin tehnyt virheita ja on myos monesti myontanyt virheet. kuskin tehtava yleensa on vain ajaminen kisa viikonloppuna.


      • sappiasss
        saapasspas kirjoitti:

        sappiasss

        jokainen tekee virheita. ja on Kimikin tehnyt virheita ja on myos monesti myontanyt virheet. kuskin tehtava yleensa on vain ajaminen kisa viikonloppuna.

        Ja siinä tehtävässään Kimuli on nyt tehnyt niin paljon virheitä, että ennätykselliset toiset potkut Ferrarilta häämöttävät.


      • saaapaspas
        sappiasss kirjoitti:

        Ja siinä tehtävässään Kimuli on nyt tehnyt niin paljon virheitä, että ennätykselliset toiset potkut Ferrarilta häämöttävät.

        sappiasss taidat olla melkoinen s hole.

        mietihan vahan Massan aikaa. onko Kimilla muka nyt erilaista ferrarilla? luulisi etta oisi, kun on Kimille tutummat henkilot. silti on ollut ihme sahlaamista tiimin puolelta.


      • sappiasss
        saaapaspas kirjoitti:

        sappiasss taidat olla melkoinen s hole.

        mietihan vahan Massan aikaa. onko Kimilla muka nyt erilaista ferrarilla? luulisi etta oisi, kun on Kimille tutummat henkilot. silti on ollut ihme sahlaamista tiimin puolelta.

        Niinpä, tutut tai vieraat työkaverit, niin kenkää tulee!


      • sapiainen

        katso stallonen kahleissa leffa. ei yksin voi mahtaa aina asioille. jos muut tiimissa vastaan. tai ei tarvitse olla kun joku joka muuttaa softaa tai pistaa jotain bugia jonnekin.


      • Värilasiton3
        sapiainen kirjoitti:

        katso stallonen kahleissa leffa. ei yksin voi mahtaa aina asioille. jos muut tiimissa vastaan. tai ei tarvitse olla kun joku joka muuttaa softaa tai pistaa jotain bugia jonnekin.

        Kimulin elämä ollut yhtä hollywoodia vuodesta toiseen!


    • sappiasss

      Kimuli ollut salaliiton uhri vuodesta 2004 alkaen tai ihan viimeistään 2008:sta eteenpäin. Silti jaksaa urhoollisesti ajaa,vaikka niin oma talli, tallikaverit, muut tallit, managerit, kilpakumppanit ja ex-kilpakumppanit sekä koko kateellinen Italian ja Espanjan lehdistö yrittävät kieroilla Kimulia vastaan!

    • kolmeviisseiska

      Katsotaanpa kun Räikkönen lähtee tallista ja tilalle tulee joku uusi kaveri, vaikkapa Bottas ja osaakin voittaa sillä autolla, mitens sitten suut pannaan?
      Kimuli voi sekoilla yöt päivät jossain sugar daddyn penthousessa ja vetää puuteria sieraimeen jonkun bimbon seurassa vesisängyllä, rahaa on kun roskaa, ei tarvii törmäillä radalla.

      • repale

        Jos Bottas on viisas, ei lähde vikuria Ferraria ajamaan. Mutta jos lähtee niin menee ainakin vuosi ennen kuin oppii auton oikut. Ferraria kun joutuu ajamaan sladissa 250km/h. Tuosta syystä Räikkönen ei oikein meinaa päästä mihinkään, nopeilla pitkäkaarteisilla radoilla. Saksalaiset taitaa nuo sladit paremmin, etenkin Shumi ja nyt myös Vettel.


    • eikaikkioleniinkuinnäkyy

      Autot eivät koskaan ole samanlaisia vaan jokainen F1-auto on eräänlainen prototyyppi vaikkakin jokainen talli pyrkii standardoimaan osat laadun, toiminnan ja tulosten takia.

      Australian aika-ajoissa Vettelin ja Räikkösen ero oli kyllä häviävän pieni eli noin 33 tuhannesosa-sekuntia - siitä ei todellista "paremmuutta" voi vielä päätellä.

      Itse kisahan meni sitten Kimin kannalta pieleen jo ensimmäisessä kaarteessa, kun sai osumaa ensikertalaisilta eli Nasrilta ja Sainzilta ja elektroniikka löi moottorin pois päältä tekniikkaa suojellakseen.

      Lopullisesti Kimin kisa päättyi varikkohenkilökunnan virheeseen - saivat sitten pyörän kiinnityksen kierteet sileiksi vaikka Kimi ottikin osan syystä itselleen kuten tiimi-pelaaja tekee vähentääkseen tallin nöyryytystä.

      Myöhemminkin talli on töpeksinyt juuri Kimin kohdalla eli lähettänyt hänet väärään väliin aika-ajoissa (sade ja hitaampi kuski edessä), polttanut rengas-setin ennen viimeistä osiota ja ottanut käyttöön vanhemman aero-paketin aika-ajoihin (Barcelona).

      Montrealin ja Itävallan häppeningit taas johtuivat ihan tallin piittaamattomuudesta - ohjelmointivirhe moottorikartoissa säilyi vaikka jo edellisenä vuonna Montrealissa Kimillä oli samat ongelmat moottorin tehojen kanssa samassa kaarteessa (identtisiä tapahtumia noin neljä kertaa ja talli ei reagoi) ja Itävallassa kukaan ei ole huomannut, että auto lähti Kimin käsistä juuri DRS-alueen alkamisen kohdalla vaikka toki parilla ensimmäisellä kierroksellä drs:ää ei kuuluisi ollakaan päällä - selvä ohjelmointi-virhu taas.

      Itävallan kisassa ihmeellisintä oli ettei mitään muuta kuvamateriaalia saatu julkisuuteen tapahtumasta kuin Kimin incar-kameran kuvaa - siis ihan aikuisten oikeasti - ei se ihan niin ole voinut olla tai saisi olla.

      Kun muistaa miten Kimi on saanut osumaa eri kuljettajilta useampana vuonna - ensin Perez oli jatkuvasti kiinni Kimin takarenkaissa, seuraavana vuonna Magnussen ja tänä vuonna varsinkin Nasr, joka on Kimin rahallisesti tukema ja kaikki heistä ovat selviytyneet ilman seuraamuksia - ei voi kuin ihmetellä Kimin kärsivällisyyttä.

      Viime kaudellahan Kimi ajoi lähinnä testejä tätä kautta varten, mikä selittää vaisuuden Alonsoon rinnastettaessa ja tällä kaudella taas varikkotiimin osaamattomuuden piikkiin voi laittaa paljonkin - onhan Kimi kuitenkin ajanut usean kilpailun nopeimman kierroksen, joten vauhti ja taidot ovat edelleen hänellä olemassa kunhan tiimi toimisi paremmin.

      No toivottavasti Silverstonessa Kimi näyttää muille närhen munat ja mistä kana pissii dominoiden koko skabaa alusta lähtien.

      Kimillähän kisaaminen ei ole fyrkasta kiinni - sitä taitaa olla enemmän kuin tarpeeksi- vaan voittamisesta eli se ainoa oikea motiivi tehdä mitään lajissa.

    • vähänmullejavähänsulle

      F1-tallit toimivat oman käsittämättömän logiikan mukaisesti eli esim. Lotus kuultuaan Kimin Ferrari-sopimuksesta lopetti kuin seinään kaiken tuen vittuilujen kera menettäen näin kymmeniä miljoonia menettäessään sijoitustaan valmistajien sarjassa ihan vain periaatteesta ja liksa tuli sitten reilu vuosi myöhemmin vaikka tuskin silloinkaan mitään myöhästymiskorkoja siihen lisättiin.

      Sama typerä logiikka toimi Kimin saatua "fudut" Ferrarilta ja talli suostui maksamaan kymmeniä miljoonia pelkästä joutenolosta - minäkin suostuisin olemaan ajamatta kunhan korvaus on hyvä.

      Aikoinaan 90-luvun alussa esim. Mäkki ajatti onnetonta Andrettia vain markkinoinnin takia vaikka tallilla oli helmi hallussaan eli Mika Häkkinen, joka ensimmäisessä skabassa mäkin puikoissa pesi Sennan aika-ajoissa - toki keskeytti Estorilin skaban omaan virheeseen. Estorilista muistuu aina mieleen, miten Prost lähdössä pakotti Mikan sääntöjenvastaisesti hiekoille, mutta siitä huolimatta Mika vain painoi ohi. Prost ei tietenkää saanut mitään rangaistusta toimistaan, koska lajin johtaja oli myös ranskalainen Ballestre, jonka toiminta oli vähintään kyseenalaista kautta linjan - Sennahan kritisoi häntä usein.

      • kausi2015

        tosi hyvia nama viimeiset kommentit. ja todellakin totta.


      • kylnevaanhuijaa
        kausi2015 kirjoitti:

        tosi hyvia nama viimeiset kommentit. ja todellakin totta.

        Kiitos kommentistasi - itse pyrin aina näkemään "totuuden" markkinointitöyhnän takaa ja värilliset lasit olen jättänyt narikkaan.


    • Ferrari_ei_voita

      valmistajien eikä kuskien MM-titteliä ennen kuin Mersu lopettaa F1:ssä, se on aivan varmaa. Jos Williamsilla oli edes puolet Ferrarin resursseista, sekin hakkaisi Ferrarin suvereenisesti. Ferrarien kone on väännötön ja tehoton eikä sitä nykyisen bensankulutusrajoituksen puitteissa voida edes saada tehokkaammaksi. On varmaa, että Ferrari yrittää hyödyntää kaikkia sääntöjen harmaita alueita.

    • värilasiton3

      Kimittäjien painajainen jatkunut jo vuodesta 2008.
      1. Kimuli alkaa häviämään selvälle kakkoskuljettajalleen, Massalle.
      2. Kimuli saa potkut, koska ei ole järkeä maksaa ykköselle moninkertaista liksaa, jos kakkonen on parempi. Kimittäjät alkavat vihaamaan Ferraria, joka oli vain vuotta aiemmin F1-legenda vailla vertaa, yli kaikkien muiden.
      3. Kimuli käy rallia harrastamassa, ei pärjää edes asfaltilla peltokuskeille.
      4. Kimuli palaa formuloihin, pärjää niukasta "huippulupaus" Grosjeanille Lotuksella.
      5. Kimuli palaa Ferrarille, kimittäjät joutuvat kääntämään kelkkansa punaisten suhteen kolmatta kertaa (Alunperin tallia vihattiin, koska suomalaiset ajoivat McLarenilla, sitten fanitettiin (1), koska Kimuli ajoi siellä, sitten vihattiin (2), koska Kimuli sai kenkää, sitten fanitettiin (3), koska Kimuli ajoi siellä, sitten vihattiin (4), koska Kimuli hävisi siellä tallikavereilleen ja sai taas kenkää.).
      6. Kimuli häviää uransa ensimmäisille mestaritason tallikavereille suvereenisti ja saa kenkää toistamiseen Ferkulta.

      Raskas harrastus tuo kimittäminen!

    • numero7

      Alonso ja Hamilton on parhaat kuljettajat.

      • marketeerinki

        Mutta eivät lajin katsojien mielestä, sillä Kimi Matias Räikkönen on fanien äänestyksessä ykkönen.

        Ja syykin on selvä - Kimi ei ole pr-pelle, joka on koulittu tietyille tavoille vaan aito, oma itsensä, josta löytyy myös särmää toisin kuin kiiltokuvapoitsuista.


      • seonsimppelii

        Ja siis kenen mielestä - yks samurai-hurahtanut ja toinen jjäppäri-wannabee.

        Ljuuvis sattumoisin istuu vain sirkuksen parhaimmassa autossa, jota apinakin osaisi ajaa Laudan mukaan ja Nolonso taas jäähdyttelee uraansa muutaman korruptio-mestaruuden kanssa - mitä siis Alonso sai aikaan Ferrarilla - muutaman kerran olisi voinut jopa voittaa maailmanmestaruuden, mutta Aviedon kyykky alisuoritti juuri ratkaisevila hetkillä - miten ihmeessä 50 pinnan johto voikin kääntyä tappioksi.

        Ja silti kaikki tallipäälliköt arvostivat Alonson huipulle - jotenkin vain huvittaa tämä Alonson hehkutus - kundi on epäonnistunut useampana vuonna ja silti kundia arvostetaan huippukyvyksi siis mitä täh?

        Rahalla on pakko olla tässä merkityksensä eli kaikki tallipäälliköt äänestävät massin mukaan eikä älyllään, sillä Nolonso olisi muuten tiputettu jo alempaan paaria-luokkaan.

        Rahamiehet yrittävät saada Ljuuviksesta markkinoinnin keulakuvaa, mutta fanit ovat toista mieltä ja Kimi Matias Räikkönen on kingi.


      • Värilasiton3
        seonsimppelii kirjoitti:

        Ja siis kenen mielestä - yks samurai-hurahtanut ja toinen jjäppäri-wannabee.

        Ljuuvis sattumoisin istuu vain sirkuksen parhaimmassa autossa, jota apinakin osaisi ajaa Laudan mukaan ja Nolonso taas jäähdyttelee uraansa muutaman korruptio-mestaruuden kanssa - mitä siis Alonso sai aikaan Ferrarilla - muutaman kerran olisi voinut jopa voittaa maailmanmestaruuden, mutta Aviedon kyykky alisuoritti juuri ratkaisevila hetkillä - miten ihmeessä 50 pinnan johto voikin kääntyä tappioksi.

        Ja silti kaikki tallipäälliköt arvostivat Alonson huipulle - jotenkin vain huvittaa tämä Alonson hehkutus - kundi on epäonnistunut useampana vuonna ja silti kundia arvostetaan huippukyvyksi siis mitä täh?

        Rahalla on pakko olla tässä merkityksensä eli kaikki tallipäälliköt äänestävät massin mukaan eikä älyllään, sillä Nolonso olisi muuten tiputettu jo alempaan paaria-luokkaan.

        Rahamiehet yrittävät saada Ljuuviksesta markkinoinnin keulakuvaa, mutta fanit ovat toista mieltä ja Kimi Matias Räikkönen on kingi.

        Miksi ihmeessä markkinamiehet eivät hyödynnä Kimulin suosiota ja anna hänen voittaa? Vai ovatko Kimulin fanit niin köyhiä, ettei heihin kannata satsata?


      • nofuulavähän
        Värilasiton3 kirjoitti:

        Miksi ihmeessä markkinamiehet eivät hyödynnä Kimulin suosiota ja anna hänen voittaa? Vai ovatko Kimulin fanit niin köyhiä, ettei heihin kannata satsata?

        Kimuli ei vain ole markkinoiden hyödynnettevä vaan päinvastoin vaikka onkin fanien ykkönen.

        Sillee se menee - jotkut ovat vain suosittuja vaikkakaan eivät ole markkinoitavissa.

        Kimi on yksi näistä - aidosti itsensä, minkä fanit tunnistavat eikä ole markkinoille altis kuten esim. Hamilton on.

        Suomalaiset kuskit ovat aina olleet oma itsensä ja siksi heitä arvostetaan maailmalla - ovat mitä ovat, mutta silti aina omankaltaisia eikä mitään markkihnoinnin pellejä.


    • husekuiluun

      se sun kingis vaan lykkii kottikärryjä ensi kaudella, kun osaavat kuskit ajaa kilpaa asfaltilla, että sellainen kingi se on.

      • näinsevaanonvaitkka

        Kingi lykkää vaunuja useampi kymmenen miljoonaa tililläään, joten ei varmaan paina paljoakaan tallisopimukset tai kärryjen rahtaaminen.

        Kingi on se, joka siihen asemaan äänestetään ja kingi on tällä hetkellä Kimi Matias Räikkönen ja piste.


      • Värilasiton3
        näinsevaanonvaitkka kirjoitti:

        Kingi lykkää vaunuja useampi kymmenen miljoonaa tililläään, joten ei varmaan paina paljoakaan tallisopimukset tai kärryjen rahtaaminen.

        Kingi on se, joka siihen asemaan äänestetään ja kingi on tällä hetkellä Kimi Matias Räikkönen ja piste.

        Kyllä se kuule radalla ratkaistaan kuka on kingi. Sinun runkkufantasioidesi kohde voi olla fanipoikien homoikoni numero uno, mutta se ei radalla lohduta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe