Mitä teen äitini kanssa?

Alkup_hajalla_oleva

Olen 15-vuotias tyttö, jonka äiti on sellainen, joka kotilomilla ollessani valittaa siitä, etten auta tarpeeksi. Yhtenä kertana kun olimme veljeni kanssa juuri tulleet niin hän odotti meidän tekevän ruuan.
Sitten se osaa syyllistää sillein että sanoo tietyllä äänensävyllä: ja TAAS mun täytyy tiskata, ja sillä lailla. Se osaa tiuskia , valittaa ja haukkua muita.
Vihaa omia sisaruksiaan ja äitiään ( niinkuin isäni omia vanhempiaan ja veljiään)
Yrittää saada meidätkin vihaamaan, veljeni ei vihaa mutta enemmän olen huolestunut 1,5- ,7- ja 9-vuotiaista sisaruksistani aivopesussa. Haukkui mua viime kesänä valehtelijaksi, tyhmäksi, lihavaksi, jne. Nykyäänkin ilmaantuu sellaista.
Mua huolestuttaa se, kun mun ja mun veljen lisäksi otettaisiin huostaan.
Mä en ymmärrä tuota ''et auta tarpeeksi''-juttua, olen koko ajan ollut sisarusten kanssa esim. pihalla.

Lisätietoa saa jos haluaa... :(

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haliminulta

      Miten joku "Enkeli_vierellä" voi vastata näin nuorelle 15-vuotiaalle tytölle?
      Uskomatonta, ja vielä nauraa? Olet sairas "Enkeli_vierellä". Harvoin olen tavannut näillä palstoilla sinunlaista inhokkia "Enkeli_vierellä", - olet paremminkin "paholainen-vierellä"

      Sinä 15-vuotias, et todellakaan ole syyllinen mihinkään! Älä välitä tälläisistä, näitä on joskus näillä palstoilla.
      Voin vain kuvitella mitä kaikkea olet joutunut käymään läpi.

      Et saa mitään apua äitiltäsi (jonka pitäisi huolehtia ja rakastaa sinua), sinun pitää selvitä yksin. Kyllä sinä selviät, käy juttele jonkun kanssa ja kerro asiasi. Jos tämä joku ei ymmärrä, niin mene jonkun toisen luo.
      Jos tuo huostaanottojuttu on totta, niin onpa ihmeellistä. Kerro sekin.
      Joka ainoa järkevä ihminen huomaa, että ei 20 sentin takia voi tuollaista sattua.

      Etsi apua, kyllä sinä löydät, kun olet aloittanut jo kyselemään.
      On hyviä ihmisiä, jotka auttavat.

      Onko äitisi ihan normaali?
      Minkälainen lapsuus hänellä oli, käyttääkö alkoholia tms.
      Jos käyttää, niin ei ole sinun vika. Sinun pitää vain jutella jonkun kanssa ja sitten olla rohkealla mielellä ja jatkaa eteenpäin. Monella on ollut vaikeaa, mutta selviävät siitä.

      Kaikkea hyvää sinulle, hali!

      • Alkup_hajalla_oleva

        Kiitos tuhannesti tästä vastauksesta.:) Koska minun isäni mumma asuu nyt lähellä (4 km) niin käyn siellä. Minä kuuli yhdellä kerralla että äiti olisi viime vuoden kesänä käyttänyt mielialalääkettä. Sanoi olevansa varma, sellainen sininen oli tippunut yksi lattialle ja varmaan ottanut salaa kun käytös muuttui isomumman mukaan aika äkkiä hiljaisesta mököttäjästä puheliaaksi ja mukavaksi( vierailun aikana olimme kaikki siellä). En tiennyt mitään sellaisista.
        On sellaisiakin tapauksia, että jos joku teki pahaa niin kaikille tuli sama rangaistus, esim. viikon tv-kielto. Keittiön irrotettava ovenripakin otettiin pois joskus ( no sen takia keksinkin keinon).
        Äitini oli joutunut lapsena kuuntelemaan vanhempiensa humalariitoja ja väkivallan ääniä, oli saanut kokea väkivaltaa ( hiuksista repimistä, piiskaa, jne) jos ei totellut kunniota isääsi ja äitiäsi-sääntöä. Oli joutunut hoitamaan 10-vuotiaana pikkusiskoa. Ylpeilee sillä, että ei kertonut lastensuojelulle ja valittaa siitä, kun minä ja veljeni ''erehdyimme kertomaan''. Ei kuulemma käytä alkoholia ( joskus haiskahtaa aika hyvin) syyttää isää siitä.


    • enkeli_vierellä

      Taitaa olla oma vikasi, eihän kukaan normaali ihminen aiheuttaisi tuollaista.
      Ehkä sinun pitäisi olla vain hiljaa täällä kun ei kukaan piittaa.
      Eihän lapsia oteta huostaan nykyään jos on normiperhe ja normilapsi. Ehkä sinun pitäisi totella äitiäsi enemmän "laughing"

    • paholainen_vierellä

      Voi sinua raukkaa :(
      Ehkä jos kertoisit lastensuojelulle?
      He ehkä tekisivät jotain? Ja olisin ottanut tuon enkeli_vierellä-jutun, mutta...
      Hyvää elämänjatkoa! Toivottavasti ei määräile ammatista :)

      • Pyhäkosketus

        Hyvä Luoja auta ja siunaa enkeli_vierellä ja paholainen _vierellä keskustelijoita.


    • tässäsinullevastaus

      Ei tartte yhtään irvuilla sinun, niin törkeästi vastasit nuorelle tytölle, jolla on vaikeeta.
      Että sulla on vielä otsaa tulla lisää irvuilemaan tänne, täysin mautonta.
      Häpee! Mee Huu-haa-palstalle kaltaistesi joukkoon.

    • amelan

      Äitisi siis jatkaa teihin lapsiin sitä katkeruutta mitä itse on kokenut ja se on kyl väärin.Olet nuori itsekin ja tarvit tukea,surettaa kun lapsien pitää aina kärsiä vanhempien ongelmien takia.Kannat hienosti huolta pikkusisarista mutta muista että sul on myös oma elämä ja vanhemmat on aina vastuussa lapsistaan.Voimahali:)

      • Alkup_hajalla_oleva

        Kiitos oikeasti.:) onneksi ei tarvi olla kotona niin paljoa


    • haliminultavielä

      Sun äiti tarttee hoitoo, hänen pitää mennä keskustelemaan jonkun kanssa ja saada ongelmansa ratkaistua.
      Hän ei saa kaataa niitä sinun päälle!!!
      Kieltäydy ihan suoraan ja älä hyväksy. Sano suoraan hänelle, "että joo ymmärrän että sulla on ollut vaikeeta, mutta sori, saat mennä jonkun kanssa juttelemaan ja selvittää itse. Mun päälle, kato et kaada mitään. Kato, ei mun vika, ja mulle et kosta."

      Jos ei mee, niin kerro lastensuojeluviranomaisille ja kehoita heitä, että laittavat äitisi pakolla hoitoon. Hän ei saa henkisesti rääkätä lapsiaan. Sillä tuo on ihan selvää psyykkistä pahoinpitelyä!

      Hyvä että isäsi äiti on puolellasi ja katsoo teidän perään. Kerro hänelle kaikki, hän kyllä auttaa!

      Olet tosi reipas, kun otat asian esille! Ja hyvä että puolustat pikkusisariasi, he eivät vielä itse pysty siihen.
      Kaikkea hyvää!

      • Alkup_hajalla_oleva

        Kiitos! :D


    • Alkup_hajalla_oleva

      Muuten, isästäni vielä. Äitini valvottaa häntä ja hän pääsee nukahtamaan vasta 4-5 välillä ja joutuu herätä aamulla 7-8. Äiti menee nukkumaan samoihin aikoihin ja nukkuu keskipäivään asti. Väittää isän nukkuvan enemmän (isä nukahtelee iltaisin pariksi minuutiksi ainakin 10 kertaa)

      • Alkup_hajalla_oleva

        säkö? Äitini määrää ja huutaa, emme voi tehdä mitään.
        Luulet varmaan että valehtelen? MIKSI MUKA? Yritän saada apua!


    • MittuMari

      Tarvitsette sisarustesi kanssa kolmannen tahon (sosiaalityöntekijä tms.)välittämään keskustelua: sinulla on paha olla, eikä äitisi käytös tue kehitystäsi ja kasvuasi aikuiseksi. Teidän pitäisi päästä kertomaan äidille, että haluat olla luonaan ja välität (?) hänestä, myös, miltä tuollainen käytös ja kohtelu tuntuu. Tunne ihmisen joka meni saman ikäisenä kuin sinä, sosiaalitoimistoon kertomaan, että äitipuoli ja tämän lapset ja muu suku olivat pahoja hänelle kotona, isä aivan voimaton vahvan naisen rinnalla. Tuttuni sai hyvä sijaisperheen, kasvoi siellä vuoden, muutti opintojen myötä omilleen, ennen kaikkea nautti rauhasta ja on päässyt elämässä eteenpäin.

    • äiti7575

      15 vuotias on jo sen verran vanha että voisi joskus auttaa ilman pyytämättäkin . Voisiko äidilläsi olla sellainen olo että tuntee vain itsensä palvelijaksi. Kyllä 15 vuotias voisi kotiaskareissa auttaa . Voisi olla että silloin näkemisetkin ja kyläilyt menisivät paremmin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe