UUsi Käyttäjä, ongelmia on

NeuvotTarpeen

OSaatteko neuvoa pari viikkoa sitten tabletin hankkinutta:

1) miten saan 'seuraamisen' pois eli käyn jollain nettisivulla katsemassa tuotteita, poistan sivuhistorian, menen vaikka parin päivän päästä uudelleen koneelle ja siellä minulle mainostetaan juuri noita katsomiani tuotteita ? eli jonnekin jää joku merkki käynnistäni.
2) tabletti siis Samsung Galaxy joka toissapäivänä kun käynnistin, päivitti itse itsensä, sillä seurauksella että näyttö on 'tummempi' ja suorastaan huonosti luettavissa. Olen asettanut kaikki arvot eli kirkkauden maximiin muttei auta. Sateisena päivänä kun on muutenskin pimeää laitan valot että voi lukea tabletista kunnolla. Aikaisemmin näyttö oli kirkas kuten kuuluukin ilman mitään erillissäätöjä

16

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "miten saan 'seuraamisen' pois eli käyn jollain nettisivulla katsemassa tuotteita, poistan sivuhistorian, menen vaikka parin päivän päästä uudelleen koneelle ja siellä minulle mainostetaan juuri noita katsomiani tuotteita ? eli jonnekin jää joku merkki käynnistäni."

      Siihen löytyy ohjelmia joilla voi poistaa selaimen evästeet. F-secure booster esimerkiksi taisi olla yksi. Niitä ei välttämättä saa mitenkään kytkettyä pois päältä pysyvästi.

      "tabletti siis Samsung Galaxy joka toissapäivänä kun käynnistin, päivitti itse itsensä, sillä seurauksella että näyttö on 'tummempi' ja suorastaan huonosti luettavissa."

      Kokeile käynnistää uudestaan se laite. Eli virtanappia pitää vähän aikaa pohjassa ja valitsee käynnistä uudelleen. Jos ei auta niin sitten vie kuitin kanssa sinne mistä ostit sano, että tällainen vika ja tarvisi laittaa kuntoon.

    • fdsafdsa

      "Sateisena päivänä kun on muutenskin pimeää laitan valot että voi lukea tabletista kunnolla. "

      No sitten toimit kyllä aika takaperoisella tavalla, koska mitä kirkkaampaa ympärillä on, sitä vaikeampaa on lukea himmeää näyttöä. Toisin sanoen jos näyttö on himmeä, sitä kannattaisi lukea pilkkopimeässä huoneessa. Paperille kirjoitettu teksti on täysin käänteinen asia näytölle, koska paperi ei ole taustavalaistu...

      Todennäköisesti siinä on joku virransäästö päällä tai automaattinen kirkkaudensäätö. Jostain syystä Samsungin tuotteilla on tapana välilllä jumittaa näyttö himmeälle - näin minun puhelimenikin tekee. Sitä saa sitten rämpyttää, että näyttö herää ja kirkastuu. Uudelleenkäynnistys voisi auttaa asiaa. Mikä lie bugi softassa.

    • androidhelppokäyttis

      Android älypuhelimessa on Chrome selain jonka Asetuksissa,valikossa on Historia ja sitten kohdat Poista historia ja Välihistoria ja Evästeet. Laita ruksit em. kohtiin ja voit poistaa historian nopeasti jatkossa vain valitsemalla Chromen historiasta kohta Poista historia. Huom. Ei tarvita mitään erillisiä puhdistus ohjelmia. Mainostunnuksen voi vaihtaa uudeksi laitteen asetukset Google kohdasta valikossa. Näin ainakin Kitekat 4.4.4 Sonyn xperiassa. Siellä on myös kohta Do not Track. Android Tabletissa samalla tavoin saa Chrome historian tyhjennettyä.

      • edellisenkirjoittaja

        Huomasin, että kysyttiin neuvoja Tablettiin ja olin kirjoittanut älypuhelimesta. Adroid tableteissa on myös Googlen selaushistoria ja evästeet poistettavissa Asetus valikon kautta.


    • NeuvotTarpeen

      Kiitos neuvoista. Toisen ongelman eli näytön 'tummuuden' sainkin korjattua. Inhoan tämmösiä koneita joissa päivitykset tulevat ja muuttavat asioita, joita ei tarvitse muuttaa.
      No tämä Samsung lähtee kiertoon, nyt eilennä huomasin että se näppäimistö on pienentynyt puoleen entisestä !!
      No pysyy virkeenä kun puolet tabletin käyttöajasta menee noiden päivitysten korjaamiseen.
      Kadun ostostani, halusin käyttökoneen, en jaksa tuntitolkulla ihmetellä ja siunailla mitä taas on tapahtunut.
      Onneksi kesä alkanut. Hyvää heinäkuuta vastanneille

      • sieltälöytyy

        Näppäimistön voi itse vaihtaa. Google Playssa lienee kymmeniä näppäimistöjä saatavilla ja ilmaiseksi.

        Tabletti, Älykännykkä, Tietokoneet ovat tällaisia. Ne vaativat jatkuvasti eri päivityksiä koska muuten tietoturva huononee.


      • sieltälöytyy kirjoitti:

        Näppäimistön voi itse vaihtaa. Google Playssa lienee kymmeniä näppäimistöjä saatavilla ja ilmaiseksi.

        Tabletti, Älykännykkä, Tietokoneet ovat tällaisia. Ne vaativat jatkuvasti eri päivityksiä koska muuten tietoturva huononee.

        Ne on kaikki tietokoneita. Löytyy eri kokoluokissa.

        Yleensä ne kaikki päivitetään aluksi käyttöönoton yhteydessä täysin ja sen jälkeen päivitetään esim. kerran kuukaudessa, tai sitten on automaattipäivitys ja tarvitsee vaikka kerran vuodessa päivittää itse jotain. Riippuu tarpeesta.

        Päivitystarpeeseen voi tietysti vaikuttaa. Saa myös sellaisiakin tietokoneita joita ei tarvitse päivittää ikinä.


      • sieltälöytyy
        M-Kar kirjoitti:

        Ne on kaikki tietokoneita. Löytyy eri kokoluokissa.

        Yleensä ne kaikki päivitetään aluksi käyttöönoton yhteydessä täysin ja sen jälkeen päivitetään esim. kerran kuukaudessa, tai sitten on automaattipäivitys ja tarvitsee vaikka kerran vuodessa päivittää itse jotain. Riippuu tarpeesta.

        Päivitystarpeeseen voi tietysti vaikuttaa. Saa myös sellaisiakin tietokoneita joita ei tarvitse päivittää ikinä.

        Erikseen on sekä järjestelmäpäivitykset että sovelluspäivitykset. Näistä jälkimmäisiin tulee melkein päivittäin päivityksiä jotka tulisi aina asentaa.


      • sieltälöytyy kirjoitti:

        Erikseen on sekä järjestelmäpäivitykset että sovelluspäivitykset. Näistä jälkimmäisiin tulee melkein päivittäin päivityksiä jotka tulisi aina asentaa.

        Ei välttämättä tarvitse. Samsung Galaxyssä on Android ja siinä voi itse valita milloin asentaa ne päivitykset. Eli päivittää vaikka kerran kuukaudessa ne.


      • sovelluksiineipäde
        M-Kar kirjoitti:

        Ei välttämättä tarvitse. Samsung Galaxyssä on Android ja siinä voi itse valita milloin asentaa ne päivitykset. Eli päivittää vaikka kerran kuukaudessa ne.

        Ei voi sovellusten kohdalta. Joko automaattisesti tai manuaalisesti.


      • jokatapauksessa1
        M-Kar kirjoitti:

        Ei välttämättä tarvitse. Samsung Galaxyssä on Android ja siinä voi itse valita milloin asentaa ne päivitykset. Eli päivittää vaikka kerran kuukaudessa ne.

        Joka tapauksessa sovellukset tulisi päivittää mahdollisimman heti niiden päivitysten julkaisemisen jälkeen. Näin vältytään tietoturva ongelmilta.


      • sovelluksiineipäde kirjoitti:

        Ei voi sovellusten kohdalta. Joko automaattisesti tai manuaalisesti.

        Niin? Kerran kuukaudessa manuaalisesti. Mikä ongelma tässä on?


      • jokatapauksessa1 kirjoitti:

        Joka tapauksessa sovellukset tulisi päivittää mahdollisimman heti niiden päivitysten julkaisemisen jälkeen. Näin vältytään tietoturva ongelmilta.

        Nollapäiväaukot lähinnä tarvitsee sitä nopeampaa reagointia. Lähes aina turvareikä julkistetaan samassa yhteydessä kun tehdään se päivitys. Toimivan hyökkäyksen kehittely, hyödyntäminen ja levittäminen vie aikaa niin paljon, että voi hyvin olla vaikka 3kk päivittämättä ilman, että se vaarantaisi turvallisuutta.

        Kerran kuukaudessa syklillä pysyy kyllä sitten ihan hyvin suojattuna jos haluaa/tarvitsee päivittää aina kaikki.


      • tämäongelma
        M-Kar kirjoitti:

        Niin? Kerran kuukaudessa manuaalisesti. Mikä ongelma tässä on?

        Se ongelma että liian pitkä aika päivityksille. Pitäisi olla vähintään viikottain. Eihän Windowsin päivityksiä ladata kuukausi julkaisemisen jälkeen vaan silloin kun ja jos Windows niitä tarjoaa tai itse mahdollisimman heti.


      • tämäongelma kirjoitti:

        Se ongelma että liian pitkä aika päivityksille. Pitäisi olla vähintään viikottain. Eihän Windowsin päivityksiä ladata kuukausi julkaisemisen jälkeen vaan silloin kun ja jos Windows niitä tarjoaa tai itse mahdollisimman heti.

        Vuodesta 2003 lähtien, Microsoftille kun kerrotaan turva-aukosta, se pyrkinyt paikkaamaan alle sadan päivän aikana ja ne päivitykset on tuotu kerran kuukaudessa. Jos on nollapäiväreikää niin 2vko välein. Sen voi myös itse säätää kuinka usein päivitykset tarkistetaan.

        Oracle, Adobe ja Apple taas menevät noin 3kk syklillä. Nollapäiväreikien ollessa kyseessä tekevät sitten poikkeuksen.

        Et myöskään tunnu hahmoittavan sitä, että kun uudelle aukolle kun tulee korjaus niin ei sitä minuutin päästä olla tunkeuduttu jonkun koneelle. Missäs välissä se paikkaus tutkitaan ja etsitään se aukko? Tai missä välissä tehdään toimiva hyökkäyskoodi? Entä missä välissä korkataan joku palvelin että saadaan koodia ujutettua sinne?

        Näiden asioiden tekeminen vie aikaa, tietysti. Tärkeintä niillä päivityksillä onkin se, että niistä huolehditaan kokonaisvaltaisesti mutta ei niissä yleensä ole mikään kiire että tarvitsisi samana päivänä hoitaa.


      • fdsafdsa
        M-Kar kirjoitti:

        Ne on kaikki tietokoneita. Löytyy eri kokoluokissa.

        Yleensä ne kaikki päivitetään aluksi käyttöönoton yhteydessä täysin ja sen jälkeen päivitetään esim. kerran kuukaudessa, tai sitten on automaattipäivitys ja tarvitsee vaikka kerran vuodessa päivittää itse jotain. Riippuu tarpeesta.

        Päivitystarpeeseen voi tietysti vaikuttaa. Saa myös sellaisiakin tietokoneita joita ei tarvitse päivittää ikinä.

        Yleensä kyllä annetaan päivitysten asentua automaattisesti sitä tahtia kuin niitä tulee, eikä tästä ole aiheutunut ainakaan omassa Samsungissani mitään ongelmia, ei myöskään tietokoneessa. Kannattaa varmistaa että päivitykset asentuvat 4G-yhteyden läpi, eikä pelkästään WiFi-yhteydellä jos ei WiFiä käytä usein (koskee lähinnä matkapuhelimia)

        On turha odottaa kokonaista kuukautta niin että päivitysjonossa odottaa tuhat ja sata päivitystä, jotka tukkivat laitteen tai saavat sen sekaisin.

        Näppäimistön koko ja koko näppäimistökin on säädettävissä/vaihdettavissa. Muutamaa juttua lukuunottamatta (Applea ja Microsoftia lukuunottamatta) sama Android pyörii muidenkin laitteiden käyttöjärjestelmänä, joten ei se siitä vaihtamalla parane. Itse olen ollut Samsungin laatuun tähän mennessä tyytyväinen. Mitään Huaweita ei kannata ainakaan mennä ostamaan, eikä muita kiinalaismerkkejä (ihan riippumatta siitä, vaikka "ne kaikki valmistetaan kiinassa")


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe