Voiko aspergerin erityiskiinnostuksen kohde olla..

AiAsperger

..ihminen?

En tiedä onko minulla aspergerin oireryhtymää, mutta aion käydä neurologilla, koska haluan selvittää mikä minulla on. Siihen tosin ei ole vielä varaa, joten muutama kuukausi täytyy ainakin odotella.

Minulla on paljon aspergerin ja add:n piirteitä. Enemmän aspergerin sillä en unohtele arkipäivän asioita, olin lapsena rauhallinen, ei usein impulsiivisuutta jne. Jokatapauksessa ne oireet, mitä minulla on, haittaavat elämääni.

Oikeastaan ainoa piirre, mitä aspergerin piirteistä minulla ei ole, on erityiskiinnostuksen kohde, paitsi jos se voi olla ihminen. Tiedän paljon parista asiasta, mistä olen hankkinut tietoa vuosien varrella, mutten ole tehnyt sitä pakonomaisesti tai saanut siitä mitään sen suurempaa tyydytystä.

Ihmisistä erityiskiinnostuksen kohteena. Teini-iästä asti olen tavannut ihmisiä netissä, mm. chateissa, keskustelupalstoilla. Yleensä jo yhden - muutaman keskustelukerran jälkeen, olen ruvennut ns. rakentamaan arkeani tämän henkilön ympärille romanttisesti, kuitenkaan tälle kertomatta tai mitään häneltä vaatimatta. Eli he eivät tiedä. Se on tuonut minulle erittäin hyvää oloa. Illalla kun olen mennyt nukkumaan, olen haaveillut meistä yhdessä tuntikausia enkä ole siksi saanut nukutuksi - mutta se ei ole haitannut, sillä se haaveilu on niin mukavaa ja todentuntuista. Olen halannut tyynyä ja hymähdellyt, kuiskinut jne. Noloa! Vaikken koko ajan ajattelisi henkilöä, hän tuntuu olevan "läsnä". Yleensä en saa asioita tehdyksi, koska menen vain sängylle makaamaan ja haaveilen hänestä. Käyn mielessäni kuvitteellisia keskusteluja ja teen eleitä, joskus sanon vahingossa jotain ääneenkin (en silloin kun muita on paikalla). Ajattelen häntä ehkä 1/3-1,5/3 vuorokaudesta. Tulee olo, kuin rakastaisin häntä.

Kiinnostus henkilöä kohden kestää, kunnes minusta tuntuu, ettei henkilöä kiinnosta. Olen surullinen, jos henkilö ei jonain päivänä ehdi juttelemaan minulle. Jos tunnen, että haaveilussa yms ei ole enää mitään järkeä, päästän irti ja keksin jotain muuta minkä ympärille keskitän elämääni, esim. rupean urheilemaan paljon. Kunnes tapaan taas jonkun ja sama toistuu.

Olen yksinäinen, mutta olen ok sen kanssa, tykkään olla yksin, vaikka toivonkin että löytäisin jonkun ketä rakastaa. Tosin, luultavasti ahdistuisin romanttisista eleissä oikeassa elämässä. Voiko tämä olla se erityiskiinnostuksen kohde? Jokatapauksessa, ei normaalia, sen tiedostan.

3

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääliölle

      Haista vittu.

    • Pilkunviilausta

      ehkä, mutta ADD:henkään ei kuulu millään muotoa ylivilkkaus tai impulsiivisuus, ne kuuluvat ADHD:hen.

    • Toipunut

      Hulluna rakkaudesta! Tämähän on ihan tyypillinen teini-iän romanssi. Jos et tienyt; rakkaudessa aivot toimivat kuin skitsofreniassa. Ei sen kummempaa! Kuumaa menoa kun on mennäkseen_ _ _

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe