Rikollista huijausta sähköpostissa

maailma.on.sairas

Keneltä: LIDL "Haluatko voittaa €750 vapaa Lidl ruokaostokset kuponki?
Klikkaa Jatka saat mahdollisuuden voittaa"

Keneltä: K-CityMarket "Pääset nauttimaan uudesta soita & voita ?pelistä ja katsomaan
K-citymarketin palkintosi!"

Keneltä: K-RAUTA "Palkintomme tällä kertaa on:
K-Rauta €1000 lahjakortti. Klikkaa nopeasti!

Keneltä: Gigantti "Arvotaan lahjakortti Giganttiin. Sinut on valikoitu mahdolliseksi
voittajaksi! "

Ovatko nämä viestit spämmipostittajilta tulleita sähköposteja, vai onko niillä jotain tekemistä näiden nimeltä mainittujen suomalaisten yritysten kanssa? Jos ovat huijausviestejä, eikö kyseisten kauppojen pitäisi puuttua tällaisten huijausviestien lähettämiseen?

Vaikka olisivatkin "aitoja" mainospostauksia, minä en ainakaan uskaltaisi klikata niitä kummallisten näköisten sähköpostiosoitteiden vuoksi. On ihan eri asia, jos sähköpostia tulee esim. osoitteesta Gigantti.fi kuin [email protected]

13

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Idiootti2015

      Entäs tietääkö joku mikä on Geo Georgia Help24care.com? Tuli sähköpostiin joku kysely johon tyhmyyttäni vastasin ja juttu eteni omaa tyhmyyttäni niin, että annoin VISAKORTTINI NUMERON ja sieltä meni 59€. Texti muuttui jossain vaiheessa englanniksi ja ajattelin selvittää jutun myöhemmin, mutta raha oli jo mennyt ja sähköposti kadonnut.

      • eiviisas

        Olen joutunut saman kohtalon osalliseksi, kuoletin visa kortin olin yhdeydessä luottokuntaan ja minulle vakuutettiin ettei kortin uusimesen jälkeen enää voi nostaa rahaa.En antanut uudesta kortista no:.Olen kyllä saanut palautustakin mutta sitä ei näy missään kuka palaitti hyvitys vähennettiin seuraavasta laskusta. Pelkään että nämä lahjakorttien tarjoajien yhteistyö kumppanit saavat nämä korttien no: sieltä kautta.Eipä niihin sähköpostin kautta tulleisiin tarjouksiin kannata osallistua, jos osallistu saat maksaa etkä saa yhteyttä millään konstilla rahan perijään.Onhan nuilla näppärä rahastus keino ottaa rahat pöis. Sähköpostissa tarjotaan esim, osta 1 €:lla Älypuhelin ,Taulutelvisio,tai Navigaattori ynnä muuta ohan selvä ettei sillä hintaa kannata tarjota siinä on joku syötti että erehtyt ja annat nimet ja nomerot silloin joudut uhriksi.


      • mikivon

        Olen joutunut samanlaisen huijauksen kohteeksi. Luulin osallistuvani soneran kilpailuun. mut toisin kävi. Nyt on sitten lähtenyt kaksi kertaa tililtä 59 euroa!!!!! En ole kyllä missään luvannut maksaa millekkään help24care.com georgialle latiakaan. Pankkikortti on lopetettu ja luvattiin, ettei moinen taho voi enää veloittaa tiliäni. Onko mitään keinoa saada rahoja takas? Pankki kehoitti tekemään rikosilmoituksen ja sen teinkin.


      • haksahtanut

        Aivan samalla tavalla kävi minullekin. Luulin osallistuvani Soneran kilpailuun. Kaksi kertaa on viety 59 euroa ja vasta huomasin sen. Olen pikimmiten yhteydessä pankkiini, ettei ainakaan yhtään enempää viedä.


      • haksahtanut
        mikivon kirjoitti:

        Olen joutunut samanlaisen huijauksen kohteeksi. Luulin osallistuvani soneran kilpailuun. mut toisin kävi. Nyt on sitten lähtenyt kaksi kertaa tililtä 59 euroa!!!!! En ole kyllä missään luvannut maksaa millekkään help24care.com georgialle latiakaan. Pankkikortti on lopetettu ja luvattiin, ettei moinen taho voi enää veloittaa tiliäni. Onko mitään keinoa saada rahoja takas? Pankki kehoitti tekemään rikosilmoituksen ja sen teinkin.

        Käypä katsomassa sivua Hurraflix.com. Minäkin osallistuin samaan "Soneran" arvontaan ja samalla olen tietämättäni liittynyt myös johonkin Hurraflix-porukkaan ja saisin katsoa jotain elokuvia jne..
        Laitoin Hurraflixille kitkerä sähköpostin ja vaadin vastausta. He vastasivat heti ja poistivat nyt "jäsenyyteni", mutta rahojani en takaisin saa. Olen nyt tallentanut kaiken sähköpostikeskustelumme ja uhannut tehdä rikosilmoituksen jos vielä tililläni käydään.
        Terveisin haksahtanut


      • mikivon

        Mulla on kans tallessa kaikki heidän sähköpostit ja myös "jäsenyyteni" poistettiin tai niin ainakin väitettiin. Rikosilmoituksen tein silti, koska jospa tälläinen paska loppuisi!!!!


      • Uhri2015

        Hei!

        Itsekin jouduin kyseisen tahon uhriksi ja tililtä lähti 59 €. Soitin Nordean asiakaspalveluun ja Visa Electron -korttini suljettiin. Tein lisäksi korttireklamaation tapauksesta ja rikosilmoituksen noin kolme viikkoa sitten. Katsoin tänään tilitietojani ja rahat on palautettu takaisin!


      • Anonyymi

        Ei kannata kilpailuun osallistumisesta maksaa senttiäkään ja jos tulee VISA-kortista jotain pyyntöä, niin HETI armotta pois sivulta.
        Olen laittanut joskus Matti Meikäläisen nimen ja tekaistun osoitteen ja ainahan se Visa-kortin pyyntö on tullut ja sitten vaan poikki.


    • 2523523

      Just joo, noissa yleensä on rasti "hyväksyn ehdot", ja nuo ehdot on siellä kyllä kerrottu ihan selvästi, yleensä peruutusaika on 14vrk ja sen jälkeen 59e tilistä...kuukausittain.

      Siihen en ota kantaa onko nuo ihan oikeita arvontoaj ja sellasia..

    • suomalaismummu

      Mä arvioisin että multa huijaamalla vietyjä varoja olis yli mlj.euroa
      - silleen armoton elo liian hyväuskoisena.
      On ajatellu että jos vielä toivun fyysisistä vammoista ja gangstaajat jättäis rauhaan niin löytäisin vaikka skientologiasta sisältöä elämään
      - ehkä jotenkin pystyis vielä joitakin auttamaan.

    • lähetä

      mulle kävi tossa kesäkuun aikana sama...saako korvauksia pankista jos käyn kyselemässä? siellä oli jotai tabletti 1€:lla ja tililtä meni 59€

    • liideliii
    • Anonyymi

      Singaporen huijauksia, minulle tuli 250e ....etc. Lähettäjä ei ole Lidl - silloin ei kannata muuta kuin roskakoria tarjota heti! Tuo lähettäjän osoitekin on olematon! Sen verran tutkin lähtöpaikkaa. Muuten kannattaa tuollaiset aina roskiin heti laittaa. Jossain vaiheessa tulee joko puhelinkuluja tai Visa-kortin pyyntö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe