Kyllä tänne keskuksia hahtuu kun toimitaa lakien mukaisesti
tervetuloa uber
18
<50
Vastaukset
- LaillinenTaksi
Uberin keskuksethan on olleet sallittuja koko ajan. Ne pop ajurit, jotka siellä ovat, eivät omaa lain vaatimaa liikennelupa. He eivät myöskään maksa tuloistaan lain mukaisia veroja, arvonlisäveroja (ALV) ammattiliikenteen vaatimia ammattimaisia liikennevakuutusmaksuja, eivät pidä tuloistaan lain vaatimia kirjanpitoja, eli pimeästi kaikki liiviin. Näin se hinta pystytään pitämään alhaisena ja syntyy epätervettä kilpailua luvallisten taksien kanssa, jotka laki velvoittaa suorittamaan edellä mainitut maksut. Pitää muistaa, mitä tapahtui pari päivää sitten Pariisissa, se voi käydä meidän stadissamme myös toteen. Siellä kun kuskeissa virtaa nykyisin myös etelämaalaista "kuumaa" verta. Uberkuskit, olkaa varuillanne....
Hankkikaa siis liikennelupa ja hoitakaa velvoitteenne, silloin ei toiminnastanne ole huomauttamista.- kilpailua
Juuri näin jos ei tule kilpailua suuret keskukset verottavat autoilijat hengiltä ja aiheuttavat monimutkaisilla välitys hässäköillä mitkä on sidoksissa keskenään hintojen nousua ja sitä kautta asiakaspakoa halvempiin kulkumuotoihin.
- Fjhfjrjfkfoeeoeodkfkfjfj
kilpailua kirjoitti:
Juuri näin jos ei tule kilpailua suuret keskukset verottavat autoilijat hengiltä ja aiheuttavat monimutkaisilla välitys hässäköillä mitkä on sidoksissa keskenään hintojen nousua ja sitä kautta asiakaspakoa halvempiin kulkumuotoihin.
Ettäkö suuret keskukset veloittavat Uberin tavoin 20% bruttotuloista? Omalla kohdallani keskuksen kulut on luokkaa 2% brutosta. Missähän "suuressa" keskuksessa veloitetaan enemmän? Kerro keskuksen nimi ja kerro vähän niistä "hässäköistä"? Kyllä minulle ainakin kelpaa, kun aloittaessani vuoron, keikkaa alkaa tulemaan heti. Mistä muualta sitä näin helposti saisin ja näillä kustannuksilla? Uberiltako? Buuuaaahhahaahhaaaa!
- kjjgjjx
Eikös kelavero ole 6.5% aika pienellä selviät, mutta riippuu siitä kuinka paljon keskus suöttää kyytiä.
- Tutugjgngktkrkfk
kjjgjjx kirjoitti:
Eikös kelavero ole 6.5% aika pienellä selviät, mutta riippuu siitä kuinka paljon keskus suöttää kyytiä.
Jos jokin provisio, vaikkapa nyt eurocard ja sen provisio on mitä on, ei se ole mikään keskuksen määrittämä maksu, EIKÄ SE MENE KESKUKSILLE,!!!! Samoin joku Kelakyydin provisio ei mene keskuksille, vaan se jää Kelalle annettuna alennuksena. No, jos nyt ajt siellä rakkaalla uberillasi, ei tarvitse ajaa yhtäkään kelakyytiä, yhtäkään muuta luottokorttikyytiä, ajat VAIN JA AINOASTAAN UBERIN JA ASIAKKAAN SOPIMALLA YHDELLÄ AINOALLA LUOTTOKORTILLA sopimat kyydit ja niistäkin uber raaipaisee PINNALTA 20%!!!!!!! Sekö on mielestäsi halpaa ja kannattavaa ja varmaan kannattaa jättää ajamatta kaikkien erikoiskorttien kyydit??
Jos haluat ajaa halvalla ilman provisioita ja maksuja, hommaat ihan itse yksinäsi ne käteisasiakkaat ja jättää kaikki muut ajamatta. Jostakin syystä vaan kaikki haluaa kuulua keskukseen. Sinähän tietysti voit olla kuulumatta, kun se "kelaverokin" on 6,5%! Tämä on kuule nykypäivää, maksa kulut tai jätä ajamatta ne kalliit kyydit. - monopoli
Tutugjgngktkrkfk kirjoitti:
Jos jokin provisio, vaikkapa nyt eurocard ja sen provisio on mitä on, ei se ole mikään keskuksen määrittämä maksu, EIKÄ SE MENE KESKUKSILLE,!!!! Samoin joku Kelakyydin provisio ei mene keskuksille, vaan se jää Kelalle annettuna alennuksena. No, jos nyt ajt siellä rakkaalla uberillasi, ei tarvitse ajaa yhtäkään kelakyytiä, yhtäkään muuta luottokorttikyytiä, ajat VAIN JA AINOASTAAN UBERIN JA ASIAKKAAN SOPIMALLA YHDELLÄ AINOALLA LUOTTOKORTILLA sopimat kyydit ja niistäkin uber raaipaisee PINNALTA 20%!!!!!!! Sekö on mielestäsi halpaa ja kannattavaa ja varmaan kannattaa jättää ajamatta kaikkien erikoiskorttien kyydit??
Jos haluat ajaa halvalla ilman provisioita ja maksuja, hommaat ihan itse yksinäsi ne käteisasiakkaat ja jättää kaikki muut ajamatta. Jostakin syystä vaan kaikki haluaa kuulua keskukseen. Sinähän tietysti voit olla kuulumatta, kun se "kelaverokin" on 6,5%! Tämä on kuule nykypäivää, maksa kulut tai jätä ajamatta ne kalliit kyydit.Pieni osa haluaa kuulua keskukseen ,autoilijat on kiristämällä pakotettu keskukseen, jos vpl korteilla ylläpidettävää korttimonopolia olosi kyllä iso osa autoilijoista sanois keskukselle näkemiin kiitos
- PysynItseKeskuksessa
monopoli kirjoitti:
Pieni osa haluaa kuulua keskukseen ,autoilijat on kiristämällä pakotettu keskukseen, jos vpl korteilla ylläpidettävää korttimonopolia olosi kyllä iso osa autoilijoista sanois keskukselle näkemiin kiitos
No mikseivät sitten lähde pois, vaan kynsin hampain pysyvät keskuksissa? Mikseivät sitten tee omia korttisopimuksiaan, jos keskus on liian kallis. Kyllä minulle ainakin kelpaa, että aloittaessani vuoroni, saan keskukselta heti kyytiä, tekemättä sen kummemmin mitään? Ilmaiseksiko se pitäisi mielestäsi saada? Laskehan nyt tarkkaan, paljonko esim. HTD:n maksut ovat? Paljonko? Kerro nyt ihmeessä...
- epätietoinen17
Tutugjgngktkrkfk kirjoitti:
Jos jokin provisio, vaikkapa nyt eurocard ja sen provisio on mitä on, ei se ole mikään keskuksen määrittämä maksu, EIKÄ SE MENE KESKUKSILLE,!!!! Samoin joku Kelakyydin provisio ei mene keskuksille, vaan se jää Kelalle annettuna alennuksena. No, jos nyt ajt siellä rakkaalla uberillasi, ei tarvitse ajaa yhtäkään kelakyytiä, yhtäkään muuta luottokorttikyytiä, ajat VAIN JA AINOASTAAN UBERIN JA ASIAKKAAN SOPIMALLA YHDELLÄ AINOALLA LUOTTOKORTILLA sopimat kyydit ja niistäkin uber raaipaisee PINNALTA 20%!!!!!!! Sekö on mielestäsi halpaa ja kannattavaa ja varmaan kannattaa jättää ajamatta kaikkien erikoiskorttien kyydit??
Jos haluat ajaa halvalla ilman provisioita ja maksuja, hommaat ihan itse yksinäsi ne käteisasiakkaat ja jättää kaikki muut ajamatta. Jostakin syystä vaan kaikki haluaa kuulua keskukseen. Sinähän tietysti voit olla kuulumatta, kun se "kelaverokin" on 6,5%! Tämä on kuule nykypäivää, maksa kulut tai jätä ajamatta ne kalliit kyydit.Mikä ihme on kelavero 6,5% ??
- monopolipois
PysynItseKeskuksessa kirjoitti:
No mikseivät sitten lähde pois, vaan kynsin hampain pysyvät keskuksissa? Mikseivät sitten tee omia korttisopimuksiaan, jos keskus on liian kallis. Kyllä minulle ainakin kelpaa, että aloittaessani vuoroni, saan keskukselta heti kyytiä, tekemättä sen kummemmin mitään? Ilmaiseksiko se pitäisi mielestäsi saada? Laskehan nyt tarkkaan, paljonko esim. HTD:n maksut ovat? Paljonko? Kerro nyt ihmeessä...
Juurihan aikaisemmin joku kirjoitti toimiala korteilla ylläpidettävästä monopolista ja nyt siihen on liitetty myös kelan kyydit, varmasti jokainen yrittäjähenkinen lähtisi keskuksesta jos monopolia ei olisi.
- sdfgerthy6
"jokainen yrittäjähenkinen lähtisi keskuksesta jos monopolia ei olisi."
Jokainen yrittäjähenkinen perustaisi ITSE kilpailevan keskuksen ja alkaisi murentamaan olemassa olevien keskusten asemaa. Jos olisi kilpaileva keskus, olisi myös kelakeskustoiminnot lain mukaan kilpailutettava.
Miksi taksialalla ei perusteta uusia keskuksia? Tyytymättömät vain tyytyy valittamaan vuodesta toiseen tekemättä itse mitään. Ei sellainen ole yrittäjämäistä toimintaa. Yrittäjä tarttuu tilanteisiin, tekee asiat toisin kuin kilpailijansa ja saa sitä kautta jalansijaa markkinoilla.
Pääomien puute ei voi olla este. Hidaste se voi olla mutta mitä nopeammin te tosi yrittäjät pistätte hihat heilumaan, sitä nopeammin kilpaileva keskus on PK seudulla pystyssä. Pääomaa saa kerättyä esimerkiksi osakeannilla. Jos tyytymättömiä on niin paljon kuin tällä palstalla kirjoittavat ovat antaneet ymmärtää, oman pääoman luulisi olevan hetkessä kasassa. Jos antirahat ei riitä, mm. finvera rahoittaa vakuudettomia hankkeita.
Odottaisin että valittamisen sijasta joku alkaisi oikeasti toimimaan. Maailmassa ei koskaan valittamalla ole syntynyt mitään uutta, mutta tekemällä sitä syntyy aina. - nkjkkjju
sdfgerthy6 kirjoitti:
"jokainen yrittäjähenkinen lähtisi keskuksesta jos monopolia ei olisi."
Jokainen yrittäjähenkinen perustaisi ITSE kilpailevan keskuksen ja alkaisi murentamaan olemassa olevien keskusten asemaa. Jos olisi kilpaileva keskus, olisi myös kelakeskustoiminnot lain mukaan kilpailutettava.
Miksi taksialalla ei perusteta uusia keskuksia? Tyytymättömät vain tyytyy valittamaan vuodesta toiseen tekemättä itse mitään. Ei sellainen ole yrittäjämäistä toimintaa. Yrittäjä tarttuu tilanteisiin, tekee asiat toisin kuin kilpailijansa ja saa sitä kautta jalansijaa markkinoilla.
Pääomien puute ei voi olla este. Hidaste se voi olla mutta mitä nopeammin te tosi yrittäjät pistätte hihat heilumaan, sitä nopeammin kilpaileva keskus on PK seudulla pystyssä. Pääomaa saa kerättyä esimerkiksi osakeannilla. Jos tyytymättömiä on niin paljon kuin tällä palstalla kirjoittavat ovat antaneet ymmärtää, oman pääoman luulisi olevan hetkessä kasassa. Jos antirahat ei riitä, mm. finvera rahoittaa vakuudettomia hankkeita.
Odottaisin että valittamisen sijasta joku alkaisi oikeasti toimimaan. Maailmassa ei koskaan valittamalla ole syntynyt mitään uutta, mutta tekemällä sitä syntyy aina.Ei ehkä kannata puhua kelan kilpailutuksista ja laeista Samana päivänä, se nimittäin meni lakien vastaisesti ja rankasti.
- kkkkkkd
juo lisää.
- suominousuun
Min5äkin ajattelin vaihtaa uberille.Työkkäri ja sossu maksaa toimeentulon ja kämpän ja uberiltä 50-60e päivässä käyttörahaa.
- uberalles
Ilman muuta uber Suomeen.Käykääpä kokeilemassa Tukholmassa, mykistävän hieno systeemi.Kohtelias palvelu, uudet premium-/luksusluokan autot..Ei voi muuta kuin nostaa hattua ruotsalaisille, taas kerran.
- näitäriittää
Höpö höpö.
- VAIHTOEHTOYBERILLE
TAXIFY ON JO TÄÄLLÄ....LATAA KÄNNYYSI
- Erotkaaaaaa
Keskuksista itkijät! Luopukaa laitteista ja menkää uberille.Laillista,liikennelupahan teillä jo on.Vai onko sittenkin mukavampi ottaa kyyti datalta?Tai erotkaa ihan kaikesta,elämä helpottuu.
- erotaaaaann
Erotkaaaaaa kirjoitti:
Keskuksista itkijät! Luopukaa laitteista ja menkää uberille.Laillista,liikennelupahan teillä jo on.Vai onko sittenkin mukavampi ottaa kyyti datalta?Tai erotkaa ihan kaikesta,elämä helpottuu.
Ihan varmasti eroa n heti kun pystyn ottamaan tavallisella maksupäätteellä kaikkia maksuja vastaan .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1591723Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671626Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä761394En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311312- 461198
- 173967
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik102965Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60754Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke164739Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42707