Vapaasukellus

Merenneito1232

Moi, mä oon 11 vuotias tyttö ja mä tykkään sukeltamisesta. Oon nyt käyny kolme päivää putkeen uimassa. Mä en käytä uimalaseja mutta välillä mä otan mun monofinin mukaan. Itse mulla ei ole mitään hengityksen pidätys enkkaa, mä koitan päästä vaan "syvälle". Mun syvin allas missä oon käyny on ollu 4,5m ja oon päässy pohjaan. Yleensä uin kaverin kanssa joka osaa myös sukeltaa. Mul vaan on ongelma, ainaku oon pohjas tuntuu vähän paine korvissa eikä se et pitää nenästä ja puhaltaa auta. Ekan kerran tein sen lentokoneessa kun olin pieni ja se sattu ihan sairaasti, joten mä en haluu tehä sitä. Mut mä haluun kuitenki sukeltaa koska mä rakastan sitä :3

2

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trefd

      Sitten sinun tarvitsee opetella toinen tapa tasata välikorvan paine, jos tuo ns. valsalvan menetelmä ei toimi. Joillakuilla toimii leukojen liikuttelu, nieleskely tai kielen painaminen kitalakea vasten. Valsalvan menetelmä lienee kuitenkin yleisesti ottaen toimivin ja helpoin aloittelijalle.

      Kokeile siis vielä seuraavalla opastuksella:

      Pikkuisena luultavasti olet puhaltanut liian lujaa ja muualla kuin veden alla. Tällöin saat herkästi välikorvaan niin suuren paineen, että se pullistaa tärykalvoa ulospäin aiheutten kipua. Veden alla joudut tekemään vähän enemmän töitä, koska ulkoinen vedenpaine vastustaa.

      Älä jätä paineentasausta pohjalle. Tee ensimmäinen kerta jo kun olet pää alaspäin veden alla, toinen kerta matkalla pohjalle ja sitten vielä pohjalla. Jos yrität vasta liian syvällä, on paine-ero jo melkoinen, ja saat tehdä oikeasti töitä.

      Aina syvemmälle mennessä paine pitää tasata tasaisin väliajoin, koska paine lisääntyy ja paine-eroa syntyy aina uudelleen. Jotkut tasaavat jopa puolentoista-parin metrin välein. Kyse ei siis ole "kerran pohjalla"-tekniikasta.

    • Sdfsdfsdcsdc

      Olisiko kukaan sattumalta menossa esim. kesälomareissulle Ruotsin Uumajan suuntaan? Saisi mielellään käydä nykäisemässä töpselit ulos tietokoneista erään hakkerin asunnosta. Mahdollisesti sama molopää hakkeroi seuraavaksi juuri sinun tietokoneesi, matkapuhelimen, television tai vaikka auton tällä saatanan nykypäivän tekniikalla.

      Seuraavksi tulee lähiaikoina vielä muutamien toisten ilkivaltaa harrastavien hakkereiden nimet ja osoitteet tälle foorumille kuvien kera, ja ne ovat ihan kotimaassa joten saattaa reissut osua paremmin kohdalleen näille. Hyvää kesää!

      Andreas Frost

      1969-08-13-XXXX

      TELEFONNUMMER

      090-13 82 72

      ADRESS

      Mariehemsvägen 39 E

      906 52 Umeå

      http://i.imgur.com/OnOs1xD.jpg

      https://se.linkedin.com/pub/andreas-frost/30/a35/250

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe