Uusio perhe elämä

Mitätehdä

Lapseni menee kouluun. Itse kuljen vuorotöissä noin 100km päässä ja mieheni tekee reissuhommia ei ole kuin muutaman päivän parissa viikossa kotia. Ongelma on nyt se kuin en voi jättää ykkösluokalla olevaa lasta 6-7tunniksi yksin kotia. Mieheltäni en saa mitään tukea tuumasi vain ettei asia hähelle kuullu. On vain hän ja hänen lapset ja minä ja minun lapset... Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isäpappa

      Ei kai tuossa voi oikein muuta tehdä kuin palkata lapselle hoitaja tai koittaa etsiä sopivampi työpaikka.

    • mietisvähän

      Niinpä. Vieppä isälleen, eikös hänkin ole olemassa. Kouluissa on alaluokkalaisille iltapäivähoidot, sekin on ratkaisu mutta isä varmaan mielellään ottaa lapsen.
      Jos miehellä on reissuhommia, niin ei kai hän voi edes niitä omiaankaan hoitaa.
      Tuo aloitus on lissun tekstiä.

      • Mitätehdä

        Lasten isä asuu toisella puolen suomea.. Auttaisi muuten mielellään.
        Ei hän hoidakkaan kuin silloin kuin huvittaa/"kerkeää"...


      • pussiinpuhuja
        Mitätehdä kirjoitti:

        Lasten isä asuu toisella puolen suomea.. Auttaisi muuten mielellään.
        Ei hän hoidakkaan kuin silloin kuin huvittaa/"kerkeää"...

        Auttaisi mielellään, silloin kun huvittaa. Eli mitäs tekstiä se tuo on. Huvitta ja ei huvita niinkö. Sekö on mielellään auttamista. Puhut sekoja.


      • tarjouskilpailu
        Mitätehdä kirjoitti:

        Lasten isä asuu toisella puolen suomea.. Auttaisi muuten mielellään.
        Ei hän hoidakkaan kuin silloin kuin huvittaa/"kerkeää"...

        Jos nyt kuitenkin antaisit lapsen isälleen kun noin vaikeata on.


      • tainiinkuin

        Raision kaupungissa toimitaan et viranomaiset eristää ja vieraannuttaa lapset äidin kanssa tarkoitushakuisesti omasta isästään, pakottaa lap-
        sen olemaan koko kesän päiväkodissa äidin ollessä työssä ettei isä vain saisi hoitaa yhteistä lastaan valehdellessaan samalla tuomioistuimessa perättömässä lausumassaan lapsen olosuhteet..


    • näinkouluun

      Lähes joka koululla on iltapäiväkerhot yms. Jos ei ole niin kannattaa jutella muiden ekalle luokalle menevien lasten vanhempien kanssa, jos joku ottaisi iltapäivähoitoon. Näin muutkin hoitavat asiat, ei se mikään kummallisuus ole. Jos lapsella on isompia koulussa olevia sisaruksia tai puoli sellaisia, ei iltapäivähoitoa välttämättä tarvita, vaikka äiti saattaa niin luullakin.

    • Isäpappa

      Mulla tuli mieleen sellainen, että jos sopisit asiasta jonkun lapsesi luokkakaverin vanhempien kanssa, jos he vaikka pitäisivät lastasi. Palkkiota vastaan tietenkin.

    • ösdpkopke

      No ihan lähtökohtaisesti itse en eläisi päivääkään suhteessa sellaisen miehen kanssa, joka ei koe minun lapsiani osaksi perhettään. No, sinä tietysti olet tehnyt oman ratkaisusi, enkä tiedä koetko sinäkään miehen lapsia osaksi omaa perhettäsi. Meilläkin lapsi on molemmilla, mutta emme erittele lapsia sen mukaan, kuka on kenenkin biologinen vanhempi. Kaikista pidetään samalla tavalla huolta.

      Sinuna pyrkisin kaikin tavoin vaihtamaan työpaikkaa, tai sitten hanki lapselle hoitaja.

    • hahaaalässy

      Anna sutturoille hoitoon kyllä ne sen verran kerkee hoitaan kaljottelun lomassa .kun muutenki ovat exäsi siivellä.Buhaaaa

      • SuNaMi

        Kannatetaan. Sutturat ja naikkoset hoitaa vuorotellen lasta. Neuvovat vielä läksyissä. Lissu ei ehdi kun pitää 100km päähän mennä "töihin" lataamoon.


      • oyp
        SuNaMi kirjoitti:

        Kannatetaan. Sutturat ja naikkoset hoitaa vuorotellen lasta. Neuvovat vielä läksyissä. Lissu ei ehdi kun pitää 100km päähän mennä "töihin" lataamoon.

        Mää oon jokapaisassa alta aikayksikön, jos mun lapsiani kiusaa yksikään suttura, mutta kun heillä ei ole koskaan ollut lupa tullameille eikä nähdä mun lapsia, niin ei ole travinnut kiirehtiä mihinkään. Pois ovat pysyneet, koska pelkäävät minua. Pelkääväst siksi, koska rikkoivat perheemme, ja nyt heitä hävettää mitä tuli tehtyä. Ketäpä ei joka rikkoo toistenperheen. Lihokoot niin paksuiksi, ettei heidän väliin mahdu kenää ketään.


      • MitäpäSeMulleKuuluu
        oyp kirjoitti:

        Mää oon jokapaisassa alta aikayksikön, jos mun lapsiani kiusaa yksikään suttura, mutta kun heillä ei ole koskaan ollut lupa tullameille eikä nähdä mun lapsia, niin ei ole travinnut kiirehtiä mihinkään. Pois ovat pysyneet, koska pelkäävät minua. Pelkääväst siksi, koska rikkoivat perheemme, ja nyt heitä hävettää mitä tuli tehtyä. Ketäpä ei joka rikkoo toistenperheen. Lihokoot niin paksuiksi, ettei heidän väliin mahdu kenää ketään.

        Nyt kun miehesi on jättänyt, sutturat eivät kyläile ja lapsesikin ovat muuttaneet pois, niin sulla ois ehkä aikaa opetella vaikka kirjoittamista joutessasi.


      • trollitrolli
        oyp kirjoitti:

        Mää oon jokapaisassa alta aikayksikön, jos mun lapsiani kiusaa yksikään suttura, mutta kun heillä ei ole koskaan ollut lupa tullameille eikä nähdä mun lapsia, niin ei ole travinnut kiirehtiä mihinkään. Pois ovat pysyneet, koska pelkäävät minua. Pelkääväst siksi, koska rikkoivat perheemme, ja nyt heitä hävettää mitä tuli tehtyä. Ketäpä ei joka rikkoo toistenperheen. Lihokoot niin paksuiksi, ettei heidän väliin mahdu kenää ketään.

        Ahaa trolli on taas täällä.


      • trollitrolli
        oyp kirjoitti:

        Mää oon jokapaisassa alta aikayksikön, jos mun lapsiani kiusaa yksikään suttura, mutta kun heillä ei ole koskaan ollut lupa tullameille eikä nähdä mun lapsia, niin ei ole travinnut kiirehtiä mihinkään. Pois ovat pysyneet, koska pelkäävät minua. Pelkääväst siksi, koska rikkoivat perheemme, ja nyt heitä hävettää mitä tuli tehtyä. Ketäpä ei joka rikkoo toistenperheen. Lihokoot niin paksuiksi, ettei heidän väliin mahdu kenää ketään.

        trollauskonekäynnissä


      • kantturatpois
        oyp kirjoitti:

        Mää oon jokapaisassa alta aikayksikön, jos mun lapsiani kiusaa yksikään suttura, mutta kun heillä ei ole koskaan ollut lupa tullameille eikä nähdä mun lapsia, niin ei ole travinnut kiirehtiä mihinkään. Pois ovat pysyneet, koska pelkäävät minua. Pelkääväst siksi, koska rikkoivat perheemme, ja nyt heitä hävettää mitä tuli tehtyä. Ketäpä ei joka rikkoo toistenperheen. Lihokoot niin paksuiksi, ettei heidän väliin mahdu kenää ketään.

        Trollin kantturakin taas määkimässä katkeruuttaan


      • kossut
        MitäpäSeMulleKuuluu kirjoitti:

        Nyt kun miehesi on jättänyt, sutturat eivät kyläile ja lapsesikin ovat muuttaneet pois, niin sulla ois ehkä aikaa opetella vaikka kirjoittamista joutessasi.

        Ei se opi, kun se on tyhmä kanttura, ja aina kännissä.


      • trollinsaavutusikinä
        oyp kirjoitti:

        Mää oon jokapaisassa alta aikayksikön, jos mun lapsiani kiusaa yksikään suttura, mutta kun heillä ei ole koskaan ollut lupa tullameille eikä nähdä mun lapsia, niin ei ole travinnut kiirehtiä mihinkään. Pois ovat pysyneet, koska pelkäävät minua. Pelkääväst siksi, koska rikkoivat perheemme, ja nyt heitä hävettää mitä tuli tehtyä. Ketäpä ei joka rikkoo toistenperheen. Lihokoot niin paksuiksi, ettei heidän väliin mahdu kenää ketään.

        Mitäs, mitäs trolli. Otitko ryypyn murheeseen. Trolli ammattina, se onkin suurin saavutus mitä olet elämässäsi tehnyt.


      • oyp kirjoitti:

        Mää oon jokapaisassa alta aikayksikön, jos mun lapsiani kiusaa yksikään suttura, mutta kun heillä ei ole koskaan ollut lupa tullameille eikä nähdä mun lapsia, niin ei ole travinnut kiirehtiä mihinkään. Pois ovat pysyneet, koska pelkäävät minua. Pelkääväst siksi, koska rikkoivat perheemme, ja nyt heitä hävettää mitä tuli tehtyä. Ketäpä ei joka rikkoo toistenperheen. Lihokoot niin paksuiksi, ettei heidän väliin mahdu kenää ketään.

        OYP ON SAIRAS PAKKOMIELINEN KIUSAAMISESTA EIKÄ YMMÄRRÄ ETTÄ ON KIUSAAJISTA SUURIN


    • tilaaon

      Ota lapsi mukaan töihin, siellähän ne kansaedustajatkin lapsiansa imettää huoneessaan.

      • Mitäs.läksit

        No lapsenhan pitäisi olla koulussaan.

        Avaajan pitää etsiä uusi työ, lyhentää työaikaansa, hankkia lapsenlikka tai hankkia uusi mies, joka on työtön tai tekee lyhyttä päivää ja tykkää olla lapsenvahtina ja osaa laittaa safkaa.

        Vähän nyt mielikuvitusta peliin, eikä kannata heittäytyä avuttomaksi. Neito pulassa ei oikein nykymaailmassa toimi.


    • No paras on opettaa lapselle miten ollaan kotona yksin ja suuri osa nykyisistä 40-45 vuotiaisfa oli ns. avain lapsia jotka olivat yksin kun lähti kouluun oli yksin kun tuli koulusta.
      Ei kai nykyiset penskat ole sen avuttomampia kuin silloisetkaan ?

      • MiettiiHän

        Kyllä lapsen voi kasvattaa avuttomaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe