Miksi.....

miksimiksimisii

Miksi paniikkikohtaus tulee.... Tässä oo nyt parin vuoden sissällä ollut aikoja jolla paniikki pukkaa päälle..... AInakin luulen että se on paniikkikohtausta... Menin eilen paikkaan jossa oli paljon ihmisiä.....Kävelin siellä kun alkoi tuntua huimausta ... Ja pakko oli päästä sieltä pois....Oikein suututti että ei hitto mistä tää kaikki johtuu.. Olen jo kohta 50v nainen...Ja tossa jokunen vuosi sain kohtauksen ja olikin sitten seesteistä aikaa mutta nyt taas kohtaukset meinaa pukata päälle... Hit.......

11

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunpa-tietäisin

      miksi.? Kärsin samasta ongelmasta kuin sinäkin, olen myös samaa ikäluokkaa. Viime syksystä oireilu alkanut uudestaan 15 vuoden seesteisyyden jälkeen. Äskeisellä kyläreissulla paniikki nosti taas päätänsä, miksi se on aina yhtä inhottavaa ja pelottavaakin? Pienetkin muutokset elimistön toiminnassa huomioidaan ja kontrolli kovenee...

      • alottajaaaa

        Vissiin on pakko sanoo itselle että elimistö sanoo että nyt on ressiä liikaa.....Vuosi on sinäällään ollu aika ressaavaa aikaa.. Kaikki nyt tavallaan ohitse ..Ja elimistö ilmoittaa paniikkihäiriön tavalla että pitäs ottaa aikaa itselle levätä ja antaa elmisitön rentoutua kaikesta ressistä... Ja toivon että tämä tasottuu ja on vaan ohimenevä vaihe elämässä... Mutta jotenkin tulee toivottomuuden tunne kun jatkuu ja jatkuu ahdistus ... Mut yritän jaksaa toivoa että aika voittaa ja voin elää ilman paniikkia...


      • artsi8w

        Mulla meni pari vuotta kun ahdistus alkoi helpottaa. Mut kyllä elimistö alkaa yleensä väheneen, kun stressitasot putoo ja löytyy parempi tasapaino elämälle.


    • Psykooninen

      Mielisairaus on pahin kaikista.

    • Syvähengittäminen

      Epäilen, että kehosi käy jostain syystä ylikierroksilla ja se muuttaa hormonitoimintaasi niin, että saa aikaan kemiallisen epätasapainon, joka sitten oireilee kuvailemallasi tapaa. Oikean hengitystekniikan opettelu auttaa, koska se vaikuttaa stressitasoa alentavasti ja keho alkaa vähitellen rauhoittua. Koska oma elimistö saa oireet aikaan, itse sitä voi myös oppia hallitsemaan. Paniikki ei ole mielisairautta vaan elimistön tarpeellinen ja tärkeä hälytysmerkki siitä että nyt mennään liian lujaa.

    • artsi3u

      Juuri näin - nykyihmisen pitäisi tehdä enemmän rauhoittavia asioita. Monen elimistö käy liian kovilla kierroksilla.

    • Keissa

      Luin jostain naisten lehdestä, esim. laulaja Marion Rung sairastaa jossain määrin paniikkikohtauksista ja ei pysty ajamaan moottoritiellä ja voi saada kotauksia.
      Itselläni oli pelko ja tunne että sekoan yleisön edessä nuorena ja kyllähän se muutaman kerran pokka pettikin puhuessa ja laulaessa yleisön edessä. Nykyään olen kyllä vapaa ja uskon että vapautuminen on suora Jumalan ihme. Vapautuminen tapahtui suhteellisen lyhyessä aikavälissä - minä vain totesin, ettei enää pelota ja jännitä yhtään puhuessa ja seisoessa päin ihmisjoukkoa.

      • ghjklerfgtyh

        Niin minäkin totean - edellyttäen että olen huumannut itseni riittävän vahvalla lääkityksellä.


    • kitupiikinnahkakotelo

      Paniikkihäiriön yksi yleisimmistä laukaisijoista on paniikkihäiriökohtauksen pelko.

    • Panikoiva

      "Paniikkihäiriössä on usein taustalla lapsuudenaikaisia traumoja, jotka voivat aktivoitua vaikkapa myöhemmällä iällä menetystilanteessa. Tärkeintä on vain jatkuvasti altistaa itseään tapahtumille, jotka voivat laukaista paniikin, kuten julkisilla liikkuminen. Kun esim. liikkumiseen tottuu, myös paniikkikohtaukset vähenevät ja lopulta poistuvat. Aluksi voivat olla apuna esim. mielialalääkitys ja/tai rauhoittavat tai ystävän tuki, jotta uskaltaa lähteä liikkeelle." Nämä neuvot sain nettiterapiassa (Sielunsisar Tmi), kun oli vaikea lähteä liikkeelle. Oon nyt ottanutkin kaverin mukaan kesäloman aikana ja harjoitellut liikkumista julkisilla.

    • scaredmrfkr

      Aina kun lähden vaikka kävelylenkille tai ulkoiluttamaan koiraa, niin alkaa pieni ahdistuksen poikanen. Sitten alkaa mieleen tulemaan asioita. Ja tietenkin kun olen rytmihäiriöherkkä, niin alkaa pienet muljahtelutkin. Sitten alkaa pelko, että jos tässä rytmihäiriö äityy pahaksi ja vaikka kammiovärinäksi, eikä kukaan näe, niin en saa apua ja kuolen. Koko lenkin ajan ahdistaa. Sitten kun näkyy oma talo, niin alkaa ahdistus helpottamaan ja kotiin päästyä koko kropan valtaa se perusturvallinen tunne. Samaa oireilua on kun lähden kauppaan, tai leffaan, tai pankkiin jne. Ihmisten joukossa oleminen tuntuu varmasti ahdistavalta siksi, kun pelkää jos saa kohtauksen ja siitä seuraa itselle häpeällinen tilanne. Varmaan siksi sitä vältteleekin sosiaalisia tilanteita tai paikkoja. Aina kun pääsee kotiin, niin ei tietoakaan paniikista. Kummallista tämä elo:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe