Minun autoni vs. hänen autonsa

i-love-my-car

Tässä asia mitä olen pitkään ihmetellyt; miksi miehelle on niin ylitsepääsemättömän vaikea paikka se, että minä omistan laadukkaan ja kallimmanpuoleisen auton, hänellä on sitten enemmän sellaista tavallista luokkaa?
Asumme yhdessä mutta ei olla avioliitossa. Minulla on hyvä koulutus ja sitäkautta hyvät tulot. Mies on muurari ettei ihan huonossa työssä hänkään. Kuitenkin se tuntuu olevan sellainen piikki hänen lihassaan, että alkaa kyllä suoraan sanoen v-tuttaa!
Kumpikaan ei toista joudu elättämään että tiedoksi nyt sekin.
Autoani en sen takia halvempaan vaihda, että hänellä ei ole varaa samanluokkaiseen. Itse olen sen omilla tienisteilläni hankkinut ja itse ylläpidän.
Minä olen 29, mies 32 niin että ihan lapsellisia teinejäkään ei tässä olla. Kertokaa miehet mielellään, että miksi se on isku miehisyyttä vastaan, jos naisella on parempi toimeentulo, kun ketään ei hyväksi käytetä tms? Mutta jos tilanne on toisinpäin, se on vain luonnollista!?
Ja lisättäköön vielä, että mitään kilpailua ei tässä minun puoleltani ole kysymyksessä. Minä olen autoni eteen töitä tehnyt ja unelmani saavuttanut, siihen katson minulla olevan oikeuden! Eikä kyseessä ole mikään "kolmiodraama" että mustasukkaisuuteen pitäisi aihetta olla ! :-D

15

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehinen-ego-auto

      Hah! Tuttu kuvio! Katsokaa vaan avioparia joilla molemmilla auto. Nainen ajaa kuplavolkkarilla mies mersulla! Ja kun tuttavaperhe säästi,otti yhdessä lainaa ja osti asunnon, oli se miehen puheissa MINUN asuntoni. Naisen puheissa MEIDÄN asunto. Tai ihan semmoinenkin kuin polupyörät: Miehelle 55 vaihteinen menohirmu, vaimolle saa kelvata perusmankeli?
      Yleensäkin mies "omii" kaiken. Puheissa kaikki "minun". Naisella taas "meidän". Vaikka olis yhdessä hankittu. On aivan oikein että nainen ostaa OMILLA ANSAITSEMILLAAN rahoilla itselleen kunnon auton esim. kun se ei muusta taloudesta mitenkään heikennä.
      Niin että miehet selvittäkää nyt sitä omaa logiikkaanne tässä! Mielenkiintoista kuulla.Ja vielä vaikka ajateltais vasta deittailevaa ja seurustelevaa paria on miehelle katkera pala niellä että naisella on esim parempi tai uudempi auto.

      • Pienenpippelinjatke

        Noin on kaikilla meidän talonyhtiön pariskunnilla. No kai sitä itsetuntoa on sitten pönkitettävä tuolla tavalla tai muuten rusinat kutistuvat entisestään.


      • taloyhtiöt--BÄÄD
        Pienenpippelinjatke kirjoitti:

        Noin on kaikilla meidän talonyhtiön pariskunnilla. No kai sitä itsetuntoa on sitten pönkitettävä tuolla tavalla tai muuten rusinat kutistuvat entisestään.

        .

        "Taloyhtiöt=BÄÄÄD"

        .


    • Isäpappa

      Täytyy kyllä todeta, etten minä miehenäkään ymmärrä tuota miesten logiikkaa.

    • työkaverit_wttuilee--

      .

      Luultavimmin kyse siitä että työkaverit w*ttuilee asiasta

      .

    • No minusta ainakin olisi hienoa, jos Rouva Ratikka ajaisi Ferrarilla. Ties vaikka itsekin joskus pääsisin kyytiin.

      Noin muuten kirjoituksessasi pisti silmään naisten kovin yleinen käsitys yhteistalouden rahanjaosta. Jos nainen tienaa enemmän, ollaan tasa-arvoisia ja jaetaan kulut puoliksi. Jos taas mies, niin elintaso tasataan miehen rahoilla. Tämä ajatusmalli lienee naisiin niin sisäänrakennettu, ettette edes huomaa siinä mitään erikoista.

      • kdfakljadjk

        Kulut laitetaan puoliksi, jos molemmilla on kuitenkin riittävät tulot. Mutta jos toinen on vaikka opiskelija, työtön tai kotona lapsia hoitamassa, milläs tasailet?

        Meidän perheessä tasataan selvästi mun tuloistani, koska toinen on enimmäkseen työttömänä. En näe tässä mitään erikoista. Viimeksi kun tarkistin, olin kyl nainen.


      • kdfakljadjk kirjoitti:

        Kulut laitetaan puoliksi, jos molemmilla on kuitenkin riittävät tulot. Mutta jos toinen on vaikka opiskelija, työtön tai kotona lapsia hoitamassa, milläs tasailet?

        Meidän perheessä tasataan selvästi mun tuloistani, koska toinen on enimmäkseen työttömänä. En näe tässä mitään erikoista. Viimeksi kun tarkistin, olin kyl nainen.

        Oli jotenkin ennalta-arvattavaa, että ensimmäinen vastaaja kertoo sponsoroivan miestään. Toki minä tiedän, että on myös säännön vahvistavia poikkeuksia.


    • i-love-my-car

      Miten siis vastaat kysymykseeni: miksi miehellä "saa ja pitää" olla se kalliimpi/hienompi/uudempi jne auto tai mistä nyt sitten onkaan kysymys? Mutta jos naisella on, se on ylitsepääsemättömän katkera paikka? Ja miksi miehelle kaikki yhteisellä työllä hankittu onMINUN, naiselle meidän?
      Pitäisikö minun hankkia "huonompi" vähemmän palkattu työ, myydä auto ja alkaa kulkea bussilla jotta miehen ero ei loukkaantuisi?
      Mutta miltä se sitten tuntuisi? Jos SÄÄLISTÄ luopuisin kaikesta jotta mies saisi tuntea olevansa kukkulan kuningas?
      Miksi ylipäätään pitää olla kilpailua siitä, kumpi on "ylempi" ja kumpi "alempi"? Minä suon hänelle hänen harrastuksensa jotka eivät nekään aivan halpoja ole, hän maksaa ne omasta taskustaan. Minä maksan omani. Lisäksi jaamme elinkustannukset. Koskaan ei kummankaan rahankäytön takia olla pulaan jouduttu, sen verran aikuisia ja vastuuntuntoisia sentään ollaan.
      Ihmetyttää näin naisen logiikalla tuo miehen logiikka.

      • Luonnollisesti----

        .

        "Luonnollisesti Sitä Saa Mitä TILAAAAAAA!!111!1!!!!1!!!"

        har!1

        .


    • poikaystävä

      Tienaan 30 000 vuodessa. Omistan vain mopon ja fillarin. Tyttöystävä tienaa jotain 120 000 ja ajaa 45000 euron autolla eikä minua haittaa. En ole kateellinen sille

    • Ei koske pelkästään hienoja autoja. Mun eka auto joskus kasariluvulla oli Fiat 600, sekin käytetty. Perhetuttujen pojat ostivat auton, ja meille tultiin sanomaan, että se ei sitten olekaan mikään fiiatti. Olin aivan äimänä, en voinut kuvitellakaan, että se ruostekasa oli ollut joillekin piikki lihassa.

      • Osa miehistä (eikä naisistakaan) ymmärrä sukupuolieroja. He kuvittelevat, että vastakkainen sukupuoli on kiinnostunut tai peräti kateellinen samoista asioista kuin he itse. Auto on oikea malliesimerkki.


    • aikaselviöjuttu

      Aloittaja joko yksinkertainen ja muuten vaan provoilee asialla koska asiahan aika päivänselvä naisille jos vähänkin miettii. Naisille vähävarainen mies on reppana mut miehelle nainen on aina nainen riippumatta sen rahavaroista. Poikkoeuksia aina on riippuen miehen/naisen itsetunnosta mut tästä tässä kuitenkin kysymys.

      Autohan on suoraan varallisuuden/tyylikkyyden symbooli miehelle samallalailla kuin kivat vaatteet naiselle.

      • näinonnähty

        auton tai vaatteiden merkitys korostuu silloin, kun ei välttämättä kohtaa todellista hyväksyntää. Silloin voi tulla tarve ostaa pinnallista hyväksyntää / itsearvostusta. Lopun jälkeen kenelläkään ei kovin syvällisesti kiinnosta toisen auto tai vaatteet. Ne ei tee ihmisestä kiinnostavaa. Toki voi olla yksi tekijä siinä, kuinka itsevarmaksi ihminen kokee itsensä, mutta itsetunnon voima on jostakin muualta. Mä ihailen ihmisiä, jotka ei ole turhantärkeitä ulkoisilla merkeillä, koska sisäistä voimaa löytyy niin paljon, ettei turhaa itsensäkorostamista tarvita. Ei tarkoita, että pitää olla vanha auto tai pukeutua säkkiin ja tuhkaan. Kivat vaatteet on kivat, hyvä auto on jees, mut kysymyksessä on lopulta vain rättejä ja peltiä. Varallisuuden ja tyylikkyyden symbolit on tärkeitä silloin, kun se, mitä mielikuvia ne luovat käy tärkeämmäksi, kuin ihmisen aitous. Aitoa voi myös toki olla varakkuus, mutta se ilmenemismuoto ja tärkeys, jolla sitä tuodaan julki kertoo ihmisestä paljon.

        Ja jos jollekin on se auto tai vaatteet itselle hyvin tärkeitä, niin mielenkiintoista on se, kuinka sit suhtaudutaan niihin ihmisiin, jotka ei korosta näitä asioita, pystyykö näkemään ihmisessä muuta kuin ulkoisen pinnan. Herrasmiehet tai naiset näkee näiden taakse ihmisyyttä eikä valitse esim ystäväpiiriään sen ulkoisen näkökulman perusteella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe