Ahdistus poistui kun hymyilin!

Hymyilemisiin

Lähdin aamulla iloisena liikenteeseen ja kaikki meni hyvin aluksi, mutta sitten alkoi ahistus jostain hiipiä päälle, inhottavan salakavalasti. Pikkuhiljaa piti vaan lähteä kaupungilta kämpille päin ja jättää väliin osa kaupoista, sitten näin vielä yhden tutun sivusta kävelemässä ja normaalisti olisin mennyt moikkaamaan mutta nyt perkele piti jättää ahistuksen takia väliin! Tämä oli selvä merkki etten ollut enää vedossa, tosin rinkka olikin täynnä painavia kirjoja ja ruokaa ja aloin olla hikinen ja väsynyt, nämä kyllä selitti ahistustani mutta silti kuitenkin mietin että mistä vitusta se taas saatana tuli? Joka tapauksessa, piti vaan tunnustaa tappio mukavasti alkaneelta reissulta, ja päätin pikaisesti poiketa lähikaupan kautta vielä kotiin, ahdisti jo sekin.

Mutta sitten, kun menin kauppaan sisälle, tapahtui seuraavaa : Siihen mun vierelle tuli nainen pienen poikansa kanssa, ja se poika alkoi itkemään ja huutamaan ja vaikka äiti kuinka yritti lepytellä ja auttaa lastansa niin ei auttanut, huuto jatkui. Kun lapsi seuraavan kerran alkoi naama punaisena kiljumaan mä satuin olemaan ihan lähellä lasta, ja meidän katseet kohtasivat. Posket ja silmät punaisina kyynelistä poikanen oli häkellyttävän hellyttävän näköinen killottaessaan sinisillä suurilla silmillään minua, ja minun naamani nousi heti hymyyn, hymyilin iloisena täydellä naamalla tälle pikkuiselle väsyneelle ressukalle. Heti poika reagoi, ja hymyili minulle takaisin, sitten hymy äkkiä häipyi, ihan kuin lapsi olisi ihmetellyt että onko tämä mahdollista, joku hymyilee minulle isossa ruuhkaisessa kaupassa? Mutta minä jatkoin hymyilyä vaan, ja lapsi rauhoittui heti kokonaan.

Vielä kerran kuljimme kaupassa ihan läheltä toisiamme ja hymyilin taas valloittavaa hymyä tälle ihanalle pienelle punaposkiselle pojalle, saipas tästä poika muuta ajateltavaa ja lopetti itkemisen ja huutamisen ja potkuraivarin! Mutta, sama juttu myös minulle, yli viiskymppiselle ja sataysikymmentä pitkälle isolle äijälle, sainpas minäkin muuta ajateltavaa omaan ahistukseeni, ja koko loppumatka sujui kämpälle kuin liitäen, ahistus unohtui kokonaan pois!

Vinkki, te, joita ahistaa, saatte ahistuksen pois, kun saatte päänne sisälle jotain muuta hyvää ajateltavaa! Pistäkää hyvä kiertämään. Hymyilemisiin.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on.myös.tekninen.hymy

      Olen yleisilmeeltäni myrtsi. Olen opetellut yksin ollessani suupielien nostamisharjoittelua. Se toimii refleksin omaisesti tuntemattomienkin ihmisten seurassa.
      Kun mimiikkahymyyn vastataan, sitten minuu hymyillyttää oikeasti.

    • Psykoosinen

      Todella riippuu ahdistuksesta. Masentuneena on mahdotonta mennä ulos niin se onkin vaikeaa.

    • hamsutin

      Ahdistuneena ajatukset ja tunteet pyörivät omaa synkkää rataansa. Kun tulee uusia, äkillisiä aistiärsykkeitä, nuo ajatukset vaihtavat rataa. Ahdistuksen syyt ovat syvällä ja tuntemukset nitkahtavat helposti taas entiseen. Mutta ihan hyvä huomio.

    • artsi3r

      Hymyileminen/nauraminen on yksi hyvä keino.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe