Todella sairasta ajattelua!

Sairasta_ajattelua

Nimimerkki "Oupee" kirjoitti tällä palstalla näin:

"Hän (siis Jumala) voi jättää tuomitsemattakin, jos joku on jo kärsinyt tuomion pahantekijän puolesta."

Tuollainen ajattelu on täysin moraalitonta. Länsimainen oikeuskäytöntö perustuu siihen, että rikollinen/pahantekijä AINA joutuu itse kärsimään rangaistuksensa.

Vain pakanallisissa uskonnoissa on muinoin käytetty "sijaiskärsijöitä", jotka ovat ottaaneen rangaistuksen itselleen, joka vapaaehtoisesti tai sitten heidät on siihen pakoitettu. Usein "sijaiskärsijä" on surmattu sen jälkeen kun "pahat teot ja synnit" on häneen loitsuen kohdistettu.

Mikäli meilläkin tulisi tuollainen ajattelu käyttöön, niin rikkaat voisivat aina ostaa "sijäiskärsijän" pahoille teoilleen. Se ei enää olisi demokratiaa ja tasa-arvoa.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etjääpoislaskuista

      älä huoli pääset kyllä kärsimään ajallaan!

    • Oupee

      Äkkiseltään noin voisi ajatella. Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että Jumala itse kärsi tuomion puolestamme! Se joka tuomion kärsi puolestamme ei siis ollut kuka tahansa sijaiskärsijä, vaan Jumala itse otti kantaakseen ihmiselle tarkoitetun tuomion! Ei pidä siis loukkaantua Jumalan oikeudenmukaiseen tuomioon. Jeesus on Jumala, Hän sanoo Raamatussa näin: Johannes 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä." sekä myöhemmin samassa luvussa: 37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
      38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

      Jeesus (Jumala) meni vapaaehtoisesti ristille ja kärsi rangaistuksen puolestamme! Jumala rakastaa sinua! Hän tahtoi näyttää sinulle ja koko maailmalle, kuinka pitkälle Hän on valmis menemään puolestasi - kuolemaan asti! Ei ole suurempaa rakkautta kuin kuolla toisen puolesta! Isä minä rakasta sinua, Jeesus kiitos siitä mitä teit! Rakastan sinua Isä Jeesuksen nimessä!

      • lässyn.lässyn

        Jumala kärsi varmasti todella paljon ... joopa joo.


      • Sadut_satuina

        Kuka oli tuon "tuomion" langettanut, jonka Jumala kärsi muka puolestamme?

        Kuka oli siis se sadisti, joka vaati tuollaista rangaisusta? Kuka tai mikä on siis Jumalaasi suurempi olento, jonka tahtoon Jumalasikin piti alistua?


      • Oupee
        Sadut_satuina kirjoitti:

        Kuka oli tuon "tuomion" langettanut, jonka Jumala kärsi muka puolestamme?

        Kuka oli siis se sadisti, joka vaati tuollaista rangaisusta? Kuka tai mikä on siis Jumalaasi suurempi olento, jonka tahtoon Jumalasikin piti alistua?

        Jos Jumala päättää jotakin, Hän myös pitää päätöksensä. Jos Jumala säätää jonkun rangaistuksen rikoksesta, Hän myös tuomitsee sen mukaan. Jumala oli säätänyt, että synnin palkka on kuolema. Ainoa tapa pelastaa ihminen, joka teki syntiä, oli se, että joku kuolee ihmisen puolesta. Se joku oli Jumalan poika, Jeesus Kristus. Raamattu kuitenkin selvästi opettaa, että Isä ja Poika ovat yhtä. Siksi voimme nähdä, että Isä-Jumala sääti rangaistuksen ja Poika-Jumala kärsi rangaistuksen. Jumala teki tämän kaiken meidän puolestamme, että pelastuisimme. Siunausta!


      • Sairasta_ajattelua
        Oupee kirjoitti:

        Jos Jumala päättää jotakin, Hän myös pitää päätöksensä. Jos Jumala säätää jonkun rangaistuksen rikoksesta, Hän myös tuomitsee sen mukaan. Jumala oli säätänyt, että synnin palkka on kuolema. Ainoa tapa pelastaa ihminen, joka teki syntiä, oli se, että joku kuolee ihmisen puolesta. Se joku oli Jumalan poika, Jeesus Kristus. Raamattu kuitenkin selvästi opettaa, että Isä ja Poika ovat yhtä. Siksi voimme nähdä, että Isä-Jumala sääti rangaistuksen ja Poika-Jumala kärsi rangaistuksen. Jumala teki tämän kaiken meidän puolestamme, että pelastuisimme. Siunausta!

        Melkoista magiaa! Et kai vain ole niin tyhmä, että uskot tuolloiseen potaskaa.


    • luetaankosanaa

      Et ihan ymmärrä asiaa syvemmin hyvä alustaja !

      Länsimainen kulttuurimme on kovin nuori, kai sen myönnät sinäkin ?

      Mutta itse asiaan, ennen siis oli mahdollista ottaa toisen tuomio niskaansa kantaaksen sen !

      Mieti esimerkkinä sitä, että sinulla on oma lapsi, jota rakastat, ja tämä syyllistyy vakavaan rikkomukseen, etkö silloin mielummin itse kärsisi sen rangaistuksen lapsesi puolesta ?

      Minä ainakin kärsisin, sen rakkaus vaatii, eli jos samoin jos voisin valita jonkun vakavan sairauden kannettavakseni lapseni puolesta, sen tekisin varmasti !

      Näin esim vanhempi toimii, ja kyse siis on syvästä Rakkaudesta !

      Raamattukin puhuu tästä asiasta, vaikka itse en ole siihen perehtynyt vielä, enkä opetusta asiasta henk koht saanutkaan, mutta yksi paikka muistui mieleeni:

      Roomalaiskirje 5
      6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
      7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.

      1. Piet. 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta

      Siis ihminen voisi laillani kuolla vaikka rakkaan lapseni puolesta, mutta Jeesus kuoli väärien ja vainoojiensakin puolesta, tämä kertoo äärettömän syvästä Jumalan Rakkaudesta !

      Mietiskele asiaa hieman syvemmin, eli kenen puolesta itse olisit valmis kuolemaan ?

      Sitten mieti Isää ja Poikaa ja mieti sitä Jumalan Rakkautta kaikkia vääriä kohtaan !

      • valotpäällejoskus

        Lapsesi murhaaja ottaakin rangaistuksen sijaiskärsijäksi jonkun muun - varmasti tunnet oikeuden tapahtuneen.


      • voivastatajoskus

        Voi vastatakin joskus...


      • luetaankosanaa
        voivastatajoskus kirjoitti:

        Voi vastatakin joskus...

        Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.


    • ValtakunnassaOk

      Tarkoittaako aloittaja, että tässä "ajassa" usko pelastaisi ajalliselta rangaistukselta?
      Ei se näin mene. Jos tekee rikoksen, josta on rangaistus, niin usko ei poista rangaistuksen osuutta, vaan oikeuslaitos lukee tuomion ja niin siellä sitten rangaistukseen syyllistynyt maksaa tekonsa mitan.

      Ja jos ajattelet, "taivaallista" tuomioistuinta, niin usko ei pelasta vääränrikkauden tuomalta tuomiolta, vaikka kuinka Herra, Herra huulilla kuolisi.

      Siis ole rauhasa, Tuomari on oikeudenmukainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe