juoppoja vaimoja?

alcovaimo

Olemme olleet naimisissa 7 vuotta ja ajan saatossa kultani alkoholin kulutus on kasvanut,joka aiheuttaa kiusallisia tilanteita ja kaikenlaista peittelyä. Lapset ovat myös tämän huomanneet tietysti ja häpeävät äitinsä ongelmaa.
Onko muilla näin päin?

5

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkoholismi81

      Mulla oli aikoinaan samanlainen tilanne, tosin ilman lapsia. En voinut kuvitellakaan, että nainen voi juoda niin sitkeästi. Koiraa kun "kävi taluttamassa", niin kaikki piilopullot joi ulkona ja tuli kotiin sillä erotuksella, että koira talutti häntä.

      Enpä kerro enempää yksityiskohtia, koska kaikesta huolimatta rakastin häntä ja meillä oli ajoittain hyvät hetkemme, kun hän malttoi olla selvinpäin.

      Juominen meni niin pahaksi, että hän kuoli haiman ja maksan samanaikaiseen pettämiseen.

    • viininlehtikääryle

      Minä olin itse juoppo vaimo. Kerron siitä siis tältä kantilta. Nuoria oltiin, 20-vuotiaina tavattiin ja 20 vuotta oltiin yhdessä. Alkon käyttö ei johtunut miehestäni, hän joi normaalisti. Itse aloin tissutella kun alkoi tulla pidempiä työttömyyskausia. Olen fiksu ja filmaattinen, akateemisesti koulutettu, mutta viinan piru tarttuu aivan kaikenlaisille ihmisille.

      Erosimme, osittain myös siksi, että juomiseni alkoi olla aika rasittavaa. Se ei näkynyt kodin ulkopuolelle ja kotona olin lähinnä hilpeällä tuulella tai vetäydyin itsekseni, se se varmaan erotti. Ero oli hyvä asia, jouduin kohtaamaan ongelmani silmästä silmään ja sain lopetettua, hilkulle meni, olin jo aika pohjilla.

      Loppuaikoina mieheni katseli kilttinä ihmisenä liian pitkälle sormien läpi juomitani, pakeni omiin töihinsä. Lapsia meillä ei ollut. Jälkeenpäinkin olemme näitä puineet, suhteemme säilyivät onneksi asiallisina. Ei kannata olla liian kiltti ja ystävällinen. Alkoholisti osaa manipuloida, pääasiaksi nousee yhä enemmän ja enemmän viina. Olin itse liian jääräpäinen, sanoin "älä puutu", "pidä huolta omista asioistasi". Hän mahdollisti juomiseni kiltteydellään, kun ei uskaltanut loukata. Vastuu ei ole kuitenaan missään syyssä hänen ja hän sen tietää.

      Itse entisenä juoppona sanoisin, että PUUTU, sano, älä hyssyttele. Lopulta kaikki lähtee juojasta itsestään, puoliso ei voi toista parantaa. Mutta liika hyssyttely ei todellakaan auta asiaa.

      Tsemppiä!

      Tiesithän muuten, että A-klinikalla voivat käydä myös omaiset keskustelemassa, jos esim. puoliso ryyppää. Siellä on yleensä aika osaavia henkilöitä, eivät jeesustele tai
      muuta, niillä voi olla oikeasti aika hyviä vinkkejä. Jos minä sanon näin, siinä on vinha perä. Eivät tuomitse eivätkä moralisoi.

      Itseäni suoraan sanottuna vituttaa se, että naisten juomista hyssytellään, niin paljon salonkikelpoisia kotijuoppoja tiedän, eivätkä he edes myönnä ongelmaansa....

      • viininlehtikääryle

        Ja lisäisin vielä, että minunkin juomiseni meni tosiaan niin pahaksi, että henki meinasi lähteä, nyt elän "jatkoajalla", maksa paskassa kunnossa. Niin makaa kuin petaa.


      • alcovaimo

        Just niin, meillä on tullut vähän ku koko perheen tavaksi peitellä rakkaan äidin juomista.
        Ja itse vähättelee sitten ryyppäämistään. Mun mielestä kyllä näkee jo kasvoistakin että Alko maistuu.


      • viininlehtikääryle

        Kirjoitit, että lapsiakin hävettää. Asiat, jotka saattaa nyt tuntua hankalilta, esim. juomiseen kovalla kädellä puuttuminen (en nyt turpaan vetämistä tarkoita) ovat aika pieniä juttuja siihen verrattuna, mikä on lopputulos esim. jo muutamankin vuoden kuluttua. Voi olla ettei lapsilla enää ole äitiä. Pahoittelen, että sanon näin suoraan, mutta itse toivon, että minulle olisi aikoinaan sanottu asioita tosi rumasti ja loukkaavasti ja olisin säästynyt paljolta. Ongelma tietysti on, että juova henkilö saa kovista sanoista syyn juoda lisää, minäkin löysin syyn päivän ensimmäiseen siitä ilosta että posti tuli. Tai sitten siitä surusta, ettei postia tullut.

        Olisi tosi hyvä kuulla tosiaankin joskus myös miesten tunnelmia siitä kun nainen ryyppää. Kyllä se meiltäkin sujuu vallan mainiosti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe