Rakastanko liikaa vai liian vähän?

yksivaasalainenvain

Olen vain niin helvetin sekaisin ja hajalla, että turrun jo tähän oloon. Sydämmeeni ei ole ikinä sattunut näin paljon. Apua.

Ikää on 18 vuotta. Seurustellut melkein 4 vuotta ehkä maailman ihanimman miehen kanssa, mitä voi löytää. Siis ihan tosissaan: sellaisen miehen jokainen nainen löytää vain kerran elämänsä aikana. Sellaisesta ei ikinä pitäisi ikinä päästää irti. Vaikka seurustelemme, on aina omaa tilaa, ymmärrämme toisia, luottamus on vahvinta mitä olen tuntenut, rakkaus on syvää ja puhdasta, meillä on täydellinen parisuhde. Hänessä ei ole mitään moitittavaa. Vika on minussa.

En tunne eläväni. Olen onnellinen, mutten elossa. Olen sellainen ihminen joka antaa omalle vapaudelleen aivan liikaa arvoa. Rakastan häntä niin paljon, mutta rakastan enemmän elämää. Petin. Enemmän kuin kerran. Ihan tyhmiä aivopieruja vain. Unohdin ja olin kuin mitään ei olisi tapahtunut ja minusta tuli täysin turta. Se mitä meillä on oli vain mielestäni niin arvokasta, etten voisi antaa sellaisten asioiden pilata suhdetta. Päätin vain että on ryhdistäydyttävä ja olla antamatta periksi turhille ihastuksille.

Suunnittelimme jo tulevaisuutta. Helvetti soikoon olen aivan liian nuori miettimään sellaista! Haluan kokea elämää ennen asettumista. Haluan hänet, tulevaisuuden hänen kanssaan, mutta haluan myös muitakin. Haluan nähdä kaiken mitä elämällä on tarjottavana ja nyt olen aukaissut silmät. Minun ei kuuluisi tuntea tällätavalla. Jotain on pielessä ja pahasti.

Miten ideaali olisikaan että tiemme erkanisivat pariksi vuodeksi ja sitten voisimme jatkaa siitä mihin jäätiin, mutta ei elämä vaan ole elokuvaa.

En enään jaksa tätä omaa saatanan pelleilyäni. Jos annan asioiden vain olla niin ei tämä lopu niinkuin ei ole loppunut aikaisemminkaan. Suoranaisesti kidun tässä välitilassa enkä ole varma kuinka kauan henkinen kapasiteettini tätä enään kestää. En ole pilannut vielä mitään. Voisin yrittää, antaa vielä mahdollisuuksia, mutta tiedän että se tulee päätymään samaan pisteeseen mitä aikaisemminkin ja siinä kärsii lopulta kummatkin, eikä vain enään minä.

Tiedän jo mitä minun tulisi tehdä. Panna piste tälle kaikelle ja lähteä kävelemään, mutta se on niin saatanan vaikeaa kun on rakentanut koko tulevaisuuden toisen varaan. Ja vaikka lähtisinkin, en halua menettää tätä ihmistä parhaana ystävänä ikinä. Tiedän että se olisi vaikeaa mutta uskon pystyväni pysymään läheisinä, rakastanhan häntä ja en varmaan koskaan lakkaa rakastamasta. Mutta parisuhteeseen tarvitaan aina kaksi, ja pahinta on että hän luulee että kaikki on hyvin. Eihän näistä minun tunnekuohuistani tiedä ja olen aina itsekkin leikkinyt tietämätöntä pitääkseni onnellisuuden kulissia päässäni yllä.

Nyt vasta tajuan kuinka ison aukon tämä on jo minun sisälle syönyt ja en yksinkertaisesti enään voi jatkaa näin. Maailmani on pirstaleina ja se sattuu niin helvetisti. Ja se tieto että tulen pirstaloimaan jonkun niin hyvän ja minulle niin rakkaan ihmisen maailman sattuu vielä enemmän.

Olen neuvoton. Harva näin nuori tänne tulee sydänsuruja purkamaan. Jos en nyt tee asialle jotakin, turrun taas ja alan uskomaan kulisseihini ja sama vitun pelleily jatkuu. Pyydän syvästi viisaita neuvoja. Olen niin hukassa.

12

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OnSeSellastaVaan

      Aika lässytystä.. ne on kuule vaan ne sun juoksusi juostava, kullit kokeiltava, vehkeitä vaihdeltava.
      Se on vaan monen ihmisapinan luonto sellainen, muuten kuolee tylsyyteen. Sä oot kyllästynyt.
      Eikä se sun jätkä ansaitse varmaankaan sitä, että se "kultsi" senkus huoraa selän takana, eihän?
      Anna sen etsiä joku rauhallisempi friidu.

    • fedoraman

      Ota rohkeesti vaan asia puheeksi sun poikaystävän kanssa. Ainoastaan te voitta ton solmun ratkasta.

    • lennähallitusti

      Asia keskusteluun. Kokeilkaa vaikka parinvaihtoa tai kimppakutsuja, jos sitä haluat.

      Kyllä kumppanillesikin luultavimmin toiset maistuu, jos annat siihen luvan.

      Mutta miettikää, esimerkkejä on myös suhteen kariutumisesta moiseen leikkiin ryhtymisen jälkeen.

    • annamennä76

      Elämä on valintoja täynnä. Joko elät villiä ja vapaata nuoruutta ilman miestä, tai jätät villin ja vapaan nuoruuden väliin ja elät miehen kanssa. Kovin moni ihminen tuskin suostuu mihinkään parin vuoden taukoon.

      Kerro kuitenkin pettämisestä miehellesi. Ei ole reilua, että hyvä mies luulee elävänsä hyvän naisen kanssa. Tai että mies luulee että olet vielä luottamuksen arvoinen.

      Anna miehen mennä. Et ansaitse häntä ja pääset ongelmastakin eroon.

    • Herää_unestas

      Poikaystäväsi voi ajatella ihan samalla tavalla.

    • eroonparas

      Minä, minä, minä, minä, minä ja minä... Sinä olet 18 v ja hyvässä alussa kasvamassa naiseksi, joka toistaa tuota samaa itsekästä mantraansa vielä keski-iässäkin. Olen valitettavasti seurustellut monen sinun kaltaisesi tytön ja naisen kanssa. Ainoa neuvo, mitä voin sinulle sanoa on että päästä se raukka poikaystäväsi vapaaksi vaikutuspiiristäsi ennenkuin särjet enempää hänen sydäntään. Hän todennäköisesti ei ole ansainnut kaltaistasi ihmistä ja hänellä voisi vielä olla mahdollisuus löytää joku kunnollinen puoliso, mikäli ei eläisi sinun ylläpitämässäsi valheellisessa ja epätonnistumaan tuomitussa suhteessa. Kun olet vapauttanut poikaystäväsi todellisuuteen, niin voit aloittaa oman henkilökohtaisen kasvun tiesi ja voit sillä matkalla miettiä, kuinka hedelmällistä on käyttää hyväkseen toisia ihmisiä ja heidän tunteitaan oman itsekkään nautinnon halun ja oikkujen tyydyttämiseen.

    • rwgwrvwrv

      sinä olet täysin kelpaamaton parisuhteeseen ikinä.

    • mhjfjmf

      olen kaltaisesi huoran uhri. Nuorena aloitettu seurustelu, yhteinen elämä, onnellinen parisuhde...
      Kymmenen yhteisen vuoden jälkeen ei 'rakasteta enää niinkuin parisuhteessa kuuluu rakastaa'.
      Taidat olla itsekkään yh-äidin kasvattama tuotos kuten myös entiseni.

    • plölölöö

      Taidat olla kirjoittanut tämän väärälle palstalle, ei täältä hyviä neuvoja saa, korkeintaan haukut vain. Tämä kun on täynnä katkeraa porukkaa joilta sydän on särjetty. Ja ihan huomiona vain; huora on henkilö joka ottaa seksistä maksua...

      • Wassuppppp

        Hyviä neuvojahan tuossa - antaisi jätkän etsiä parempi emäntä itselleen. Mitä itse ehdottaisit?

        Ilotyttö ei ansaitse huoran haukkumasanaa. Läheisiä ihmisiä sukupuolielimillään loukkaava ansaitsee.


      • termitkuntoon

        Huora = nainen joka myy itseänsä seksistä
        Lutka = nainen joka pettää tai panee monia miehiä

        Ei se niin vaikeata ole.


      • ÄläOleTyhmä
        termitkuntoon kirjoitti:

        Huora = nainen joka myy itseänsä seksistä
        Lutka = nainen joka pettää tai panee monia miehiä

        Ei se niin vaikeata ole.

        Päivittäydy. Sanojen merkitys on arkikielessä eri.
        Lutka ei ole kovin painava haukkumasana, siksi sen sijasta niin usein huoritellaan.
        Huorittelun merkitysten kirjo on muutenkin melko laaja; esim. romanit ja alatyyliset kulttuuripiirit käyttävät sanaa melko värikkäästi ja kuvaavasti slangissaan.
        Myös oppineiden ihmisten kielenkäytössä sanalle annetaan usein eri merkitys esim. vertauskuvauksellisista syistä.

        Tai voit vaihtoehtoisesti hakata päätäsi seinään sanakirja kädessä, teeskennellen ettei juuri luetun/kuullun ydinsisältö muka mene perille..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1807
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      59
      1115
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe