vain toinen rakastaa

epätoivoinenvaimo

En tiedä onko tässä avioliitossa enään järkeä? Mies on sanonut ettei tiedä rakastaako se enään. Olen yrittänyt antaa sille omaa aikaa, jutella sen kanssa ja olen yrittänyt etten jatkuvasti valita. Mutta tuntuu ettei mikään auta. Mies ei tee muuta kun töitä, on puhelimessa tai netissä. Ei ole pitkään aikaa huomioinut mua. En saa halauksia, eikä sano rakkaaksi ei mitä. Ite silti yritän lastenkin takia. Tuntuu vaan etten enään kauan jaksa ollaan mietitty jos mentäis syksyllä juttelee johonkin. Mutta en tiedä voiko enään tätä avioliittoa pelastaa. Mies vaan haluaa että muutun ja kovin olen yrittänyt olla parempi ihminen.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maaria234

      Hei! Millä tavalla miehesi haluaa sinun muuttuvan? Kerrot että olet kovasti yrittänyt kaikenlaista mutta mikään ei auta.
      Jos miehesi vaatii että ''muutut'', voi käydä niin että joudut teeskentelemään jotain muuta kuin mitä et ole. Ennen pitkää tunnet olosi nurkkaan ahdistetuksi. Entä jos keskittyisit olemaan vain oma itsesi? Älä pyytele, älä kerjää. Siten miehesikin saa omaa tilaa.
      Ehkä miehesi on jotenkin eksyksissä itsensä kanssa. Ja siksi jos kysyt asiasta, hän ei osaa vastata koska ei tiedä itsekään!

    • epätoivoinenvaimo

      Että en nalkuta koko ajan, olen ollut liian omistushaluinen ja vaikea ihminen.ite en ole saannut tukea mieheltä. Parempi tässä on erota. Mies on jo luovuttanut.

    • Hei 'epätoivoinenvaimo'

      En ihmettele, että olosi on huono. Kysyt, onko tässä liitossa enää järkeä? Minulle tulee mieleen kysyä tämän rinnalla: onko liitossasi tunteita ja jos niin millaisia?

      Parisuhde tarvitsee huoltoa ja hoitoa, kuten koko elämä. Hoitamattomana asiat kriisiytyvät siihen pisteeseen, että jompikumpi tai molemmat kokevat että rakkaus on mennyttä ja suhde kannattaa lopettaa. Hyvin usein kuitenkin asiat paranevat, kun opetellaan uudenlaisia viestintätaitoja. Niistä eräs tärkeimmistä on osata ilmaista omia tunteita ja tarpeita ilman, että syyttää toista. Emotionaalinen lähelle tuleminen: miten ratkaisemme tämän ongelman. Miten muuttaa käyttäytymistä ja viestintää niin, että suhde paranee. Kukin voi muuttaa vain itseään. Jokainen on vastuussa siitä itse, miten toimii.

      Olette harkinneet keskusteluavun piiriin hakeutumista. Itse ajattelen, että siitä ei ainakaan ole mitään vahinkoa. Vaikka eroaisittekin, suhteen käsittely auttaa eroprosessissa ehjempään jatkoon kuin asioiden jättäminen 'tulehdustilaan'. Mutta on myös mahdollista, että löydätte kadotetun yhteyden, pystytte sekä ilmaisemaan itseänne tunnetasolla että kuuntelemaan ja näkemään toista osapuolta. Tämä on mahdollista, jos tahdotte sitoutua korjaamaan suhdettanne. Sanot, että miehesi on luovuttanut. Vai onko hän vain pettynyt ja keinot asian korjaamiseen tuntuvat olevan vähissä?

      Keskusteluyhteyttä välillenne toivottaa

      Merja-diakoni

    • KannattaaKysyä

      Kun itse mietin samoja asioita, osoittautui, että miehellä oli suhde. Kysyinkin asiasta, mutta kielsi närkästyneenä.

    • epätoivoinenvaimo

      En mä kyllä usko että sillä ois toinen. Se ois jo sen kertonut. Kun meillä on kaks lastakin.

      • voivoisua

        Voi sua ja sun hyväuskoisuutta. Vaimo siitä vieraasta tietää aina viimeisenä. Eikä ne suinkaan itse siitä kerro.


      • 167
        voivoisua kirjoitti:

        Voi sua ja sun hyväuskoisuutta. Vaimo siitä vieraasta tietää aina viimeisenä. Eikä ne suinkaan itse siitä kerro.

        Nimenomaan, eikä ne kaksi lasta ukkomiestä kyllä hidasta.


    • RakkaudetonVaimo

      Avioliitto voi pohjautua muuhunkin kuin suureen rakkauteen. Meidän avioliitossa mies rakastaa ehdoitta, minun osalta tunne on lähinnä ystävyyttä. Näin oli jo avioituessamme ja mies on tilanteesta tietoinen. Osaltani päädyin avioliittoon, koska se teki miehen niin onnelliseksi. Tämä riittää minulle.

    • epätoivoinenvaimo

      Tuntuu vaan vaikealta olla avioliitossa jos vain minä enään rakastan.

      • hraHuuhuu

        Enää. Ei enään.


    • maaria2344

      Kyllä sinulla on oikeus vaatia mieheltä vastauksia, sinähän olet avioliiton toinen osapuoli. Puhu rauhallisesti, vaikka tekisi mieli huutaa, älä huuda. Monet, varsinkin miehet menevät helposti kuin lukkoon ja etääntyvät entistä enemmän ja muuttuvat mykiksi.
      Älkää laittako eroa vireille ennenkuin olette selvittäneet asiat. Miehesi täytyy ymmärtää että jossain vaiheessa ei vetele enää se että kääntää sinulle selän. Sinun tilallasi myös selvittäisin että onko olemassa toista naista. Poikkeuksetta mies aina kieltää asian. Jos on, niin mitä pikemmin saat tietää, sen parempi.

    • epätoivoinenvaimo

      On vaikeaa kun itellä on tunteita. Ja silti toinen haluaa seksiä jos ei toista rakasta. Silti ei voi halata ettei teeskente. Olin jo lähdössä. Mut silti mies ei halua et muutan viel pois.

    • epätoivoinenvaimo

      Aina kun olin yrittänyt kysin mikä on. Kaikki oli muka hyvin. Ja nyt kaikki on liian myöhäistä.

    • tamburah_

      Minulla on myös kokemusta tuossa, että mies ei rakastanut mutta seksi ja yhdessä olo muuten olisi kelvannut. Itsellä meni jonkin aikaa ymmärtää et roikun kun löysässä hirressä, jossa itse välitän ja rakastan, mutta en saa vastakaikua tunteilleni. Se sattui, mutta ajan saatossa ymmärsin, että pitää osata päästää irti. Toista kun ei voi pakottaa rakastamaan, vaikka itse rakastaisi kuinka paljon. Niin julmaa kuin se onkin. Paljon voimia sinulle, eroaminen sattuu aina. Usko pois vaan, että kun aikaa menee huomaat, että ajattelet, että miksi roikuin niinkään pitkään tuommoisessa suhteessa.

    • Sovinistipossuseon

      Millaiseksi se mieäs haluaa sinun muuttuvan? Paremmin piikovaksi ja passaavaksi ja enemmän niiaavaksi? Sinä olet sille itsestäänselvyys, joten toimi niin, että se herää huomaamaan, että sitä sinä et todellakaan missään tapauksessa ole. Ja näytä sille närhen munat muutenkin.

    • epätoivoinenvaimo

      En enään itekkään tie mitä teen. Olin jo lähössä mut nyt sit viel yritetään syksyyn. Nyt kun ollaan juteltu niin se on taas kivempi kun sen ri tarvi teeskennellä. Seksi kelpaa. Ja on nut halannut ja muuta. Mut tuntuu tyhmältä jos nut jäään tähän. On sanonut et erotaan niin silti voidaan nähdä ja harraasta seksiä jne... en tie mitä se haluaa.

    • epätoivoinenvaimo

      Se ois halunnut etten stressaa liikaa, etten nalkuta koko ajan ja enemmän omaa tilaa jne...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe