Pyhä kaste

Uskoontulojakaste

Raamattu opettaa Jumalan tahdon tien niille ihmisille, jotka luottavat Jeesuksen veren armoon ja antavat elämänsä Hänelle:

"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen (mihin nimeen?) Jeesuksen Kristuksen nimeen (miksi?) syntienne anteeksisaamiseksi (mitä siitä seuraa?), niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.” Apt. 2:38.
Tämän Raamatun opetuksen pohjalta toteamme siis, että
– parannuksen tekeminen on välttämätöntä
– kasteelle meneminen on välttämätöntä.

”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin (siten) heitä lisääntyi..” Apt. 2:41.
Alkuseurakunnan aikana ei uskovien joukossa ollut yhtäkään kastamatonta. Heille Jeesuksen antama lähetyskäsky oli niin pyhä ja kallisarvoinen, ettei kenellekään tullut edes mieleen jäädä ilman kastetta: ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu! Mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen!” Mark. 16:16.
”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi Hänen Nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.” Apt. 22:16.

115

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heittovaan

      Onko siulla omiakin mielipiteitä? Tuohan oli vain Raamatusta kopsattua.

    • cldlwlwwtc

      paavalilais-luterilaisuuden kaste on eksytettyjen kristittyjen sopaskaa jossa lapsia tapetaan hengellisesti ja asetetaan risti lapsen otsaa kuolleen merkiksi.

      Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville antoi myllykivien käyttöohjeet.

      Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi tai edes lauma pedofiilien raiskattavaksi.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      HUOM!
      Tämä JEESUKSEN OPETTAMA PESEYTYMINEN "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!

      Ei uskossa ollut kastamatoman ryövärin Jeesus otti Paratiisiin todistaen, että raamattunne ja

      oppinne on väärennettyä eksytys sopaskaa.

    • nbhgftr

      Ilman Pyhää Isää ja Ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä eikä muutakaan Jumalallisuuden Pyhyyttä

      joten

      Jumalan ja Jeesuksen kieltäneillä ei ole muuta kuin valehteljoiden eksytys pyhyyttä sillä
      ette ole uskontunnustuksen antaneina Jeesuksen seuraajia; kristillisiä, vaan olette Jumalaa ja Jeesusta vihaavien eksyttämiä rikollisia kristittyjä:
      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
      'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

      Tuollaisia eivät ole Jumalaa ja Jeesusta palvelevat kristilliset!

    • Videostahelppokatsoa
    • Ev.lut.kirkosta

      Tunnen luterilaisena pappina videossa olevan asian oikeaksi. Olen itsekin käynyt kasteella.
      Toimin vielä toistaiseksi tehtävässäni.

      • StillStudent

        En ehdi katsoa videota, mutta totean gradua tekevänä teologian opiskelijana, että lapsikasteelle ei ole todellista teologista perustaa. Minäkin olen käynyt kasteella. Tuskin tulen työskentelemään kirkossa.


      • teolooki
        StillStudent kirjoitti:

        En ehdi katsoa videota, mutta totean gradua tekevänä teologian opiskelijana, että lapsikasteelle ei ole todellista teologista perustaa. Minäkin olen käynyt kasteella. Tuskin tulen työskentelemään kirkossa.

        Minä taas teologian opiskelijana näen selvän teologisen perustan lapsiksateelle Raamatussa. Minutkin on kastettu, lapsena.


      • huijaustako
        teolooki kirjoitti:

        Minä taas teologian opiskelijana näen selvän teologisen perustan lapsiksateelle Raamatussa. Minutkin on kastettu, lapsena.

        Höpö höpö.

        Teologian opiskelija osaa kyllä kirjoittaa oikein. Oletkohan vielä alakoulussa?Taitaapa "totuusontämä" olla taas asialla:

        " perustan lapsiksateelle "????


      • huijausta
        huijaustako kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Teologian opiskelija osaa kyllä kirjoittaa oikein. Oletkohan vielä alakoulussa?Taitaapa "totuusontämä" olla taas asialla:

        " perustan lapsiksateelle "????

        Taitaa olla asialla taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka on sitä mieltä että kaikki viestit joista hän ei pidä, ovat veli-totuusontämä:n kirjoittamia.

        On totta että jokainen joka on vähänkään teologiaa opiskellut on löytänyt lapsikasteen Raamatusta, Nimimerkki StillStudent taitaa olla provo.


      • huijaustako
        huijausta kirjoitti:

        Taitaa olla asialla taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka on sitä mieltä että kaikki viestit joista hän ei pidä, ovat veli-totuusontämä:n kirjoittamia.

        On totta että jokainen joka on vähänkään teologiaa opiskellut on löytänyt lapsikasteen Raamatusta, Nimimerkki StillStudent taitaa olla provo.

        Nyt "jonglööri" kyllä erehdyit!

        Vai ovatko kaikki vauvakastefanit luki-häiriöisiä?


      • huijausta
        huijaustako kirjoitti:

        Nyt "jonglööri" kyllä erehdyit!

        Vai ovatko kaikki vauvakastefanit luki-häiriöisiä?

        Sinä olet uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, tiedän sen.


      • isketo

        Lapsikaste on rikos!


      • kårei
        isketo kirjoitti:

        Lapsikaste on rikos!

        Kyllä Matti Luder, me uskomme sinua :DDDDD


      • mjhytr

        "luterilaisen pappina...."

        No olet tällainen; uskontunnustuksen kaltainen...
        Aivopestyjen kaltaisuus ei ole Jumalallisuuden ihmisyyttä:
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        "hänestä" herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Tuollaisiksi ei Jumala ja Jeesus aivopese ketään.

        Ensin koulutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        Noihan se totuus tulee esiin....


    • Perusteellinen

      Aloittajaa myötäilen.

      Vähän luin teologiaa nuorempana. Mutta jätin opinnot kesken. Se kaikki oli liian rajua valhetietoa uskossa olevalle.

      Kun lähdemme liikkeelle pelastuksen perusteista alkaen, päädymme eittämättä uskovien kasteeseen. Samaan päätyi myös Luther. Mutta hän keksi asialle ratkaisun: kummit uskovat lapsen puolesta. Hyvä keksintö sinänsä, mutta yksi tärkeä tekijä puuttuu: se ei ole Raamatusta ammennettu käsitys.
      "Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen!" Hebr. 11:6. Ja raamatullinen usko on "usko, jonka Jeesus vaikuttaa" (Apt. 3:16), joka "tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Jumalan Sanan kautta". Room. 10:17. Ihmisen on henkilökohtaisesti kuultava pelastuksen sanoma voidakseen ottaa sen vastaan ja sitten ratkaista, miten hän siihen suhtautuu. Taivaassa on vain niitä, jotka ovat itse Jumalan kutsun edessä valinneet ikuisen elämän. 2 Kor. 5:19 - 6:2.

      Tässä perusteista opettava video:
      https://youtu.be/HCZudzaCGlM

      .

      • jonglööri

        Kummit eivät usko lapsen puolesta, vaan lapsi uskoo itse. Tämä on luterilainen käsitys.

        Olet oikeassa että ilman uskoa on mahdotonta olal otollinen. Siksi onkin huvittavaa että uudestikastajat väittävät että uskosta osaton ihminen kuin pelastua sellasienaan. Itse olen sitä mieltä että Raamatun pohjalta on selvää, että lapsikaste on oikea.

        Ihminen ei rakaise yhtään mitään vaan Jumala antaa uskon ja ihminen ottaa sen vastaan tai hylkää sen. Ihminen voi ratkaista pysyvänsä erossa Jumalasta, mutta ihminen ei voi ratkaista uskoa itselleen.

        Tuo linkittmämäsi video on "Jumalan seurakunnan", joka tunnetaan vahingollisena lahkona, harhaopettajan tekemä. Itse pysyn Kristuksen seurakunnassa (siis siinä oikeassa) enkä lähde minkään lahkoon.


      • seuraunta
        jonglööri kirjoitti:

        Kummit eivät usko lapsen puolesta, vaan lapsi uskoo itse. Tämä on luterilainen käsitys.

        Olet oikeassa että ilman uskoa on mahdotonta olal otollinen. Siksi onkin huvittavaa että uudestikastajat väittävät että uskosta osaton ihminen kuin pelastua sellasienaan. Itse olen sitä mieltä että Raamatun pohjalta on selvää, että lapsikaste on oikea.

        Ihminen ei rakaise yhtään mitään vaan Jumala antaa uskon ja ihminen ottaa sen vastaan tai hylkää sen. Ihminen voi ratkaista pysyvänsä erossa Jumalasta, mutta ihminen ei voi ratkaista uskoa itselleen.

        Tuo linkittmämäsi video on "Jumalan seurakunnan", joka tunnetaan vahingollisena lahkona, harhaopettajan tekemä. Itse pysyn Kristuksen seurakunnassa (siis siinä oikeassa) enkä lähde minkään lahkoon.

        Totta
        "Kummit eivät usko lapsen puolesta, vaan lapsi uskoo itse. Tämä on luterilainen käsitys."
        Mutta se ei ole Raamatun käsitys, sillä usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanasta"!!!

        Tuossa jonglöörin oikeassa seurakunnassa on tilaa homoille ja lesboille ja muille synnin tekijöille.
        Valitettavasti Kristus on jättänyt sen ajat sitten!

        "Minä seison ovella ja kolkutan..."sanoi Jeesus. Ulkopuolella!!!


      • jonglööri
        seuraunta kirjoitti:

        Totta
        "Kummit eivät usko lapsen puolesta, vaan lapsi uskoo itse. Tämä on luterilainen käsitys."
        Mutta se ei ole Raamatun käsitys, sillä usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanasta"!!!

        Tuossa jonglöörin oikeassa seurakunnassa on tilaa homoille ja lesboille ja muille synnin tekijöille.
        Valitettavasti Kristus on jättänyt sen ajat sitten!

        "Minä seison ovella ja kolkutan..."sanoi Jeesus. Ulkopuolella!!!

        Se nimenomaan on Raamatun käsitys, että Pyhä Henki herättää uskon Sanan kautta. Kasteessa vauva saa juuri sen uskon millä pelastuu.

        Oikeassa seurakunnassa ON tilaa kaikille, homoille lesboille, heteroille, lihaville, laihoille, tyhmille, viisaille, kaikille. Tosin homot ja lesbot eivät voi taipumustaan seurata jos Raamatun Sanan valosa haluavat vaeltaa. Kristus ei ole jättänyt seurakuntaansa vaan siellä Hän nimenomaan on Sanan, kasteen ja ehtoollisen kautta. Tuollainen lahkoilu, mitä tämä "Jumalan seurakunta" on, on epätervettä ja sellainen kielletään Raamatussa.

        Ilmeisesti homot ja lesbot eivät saa olla uudestikastajalahkpissa, aikamoista syrjintää. Itsekin tiedän erään homoselsuaalin, joka on päättänyt pidättäytyä sen harjoittamisesta, koska se on Jumalan Sanan vastaista. Hienosti tehty. Mutta uudestikastajalahkoissa ei varmaan tuollaista ihmistä edes tervehditä, jos uskooudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän kirjoituksia.


      • teerinka
        seuraunta kirjoitti:

        Totta
        "Kummit eivät usko lapsen puolesta, vaan lapsi uskoo itse. Tämä on luterilainen käsitys."
        Mutta se ei ole Raamatun käsitys, sillä usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanasta"!!!

        Tuossa jonglöörin oikeassa seurakunnassa on tilaa homoille ja lesboille ja muille synnin tekijöille.
        Valitettavasti Kristus on jättänyt sen ajat sitten!

        "Minä seison ovella ja kolkutan..."sanoi Jeesus. Ulkopuolella!!!

        Tämä uudestikastajainttäjäeksyttäjä näin raamatussa on kuulemma jo vuosia liikkunut tällä palstalla vastustaen raamatullista lapsikastetta. Hänen täytyy olla todella koukussa tähän palstaan, olenko oikeassa? Huomaakohan mies itse ollenkaan sitä että kasteen vastustaminen on hänelle tärkeämpää kuin mikään muu?

        Tuokin että Kristus olisi jättänyt seurakunnan, on täysin päätön väite, jonka jokainen huomaa vääräksi, olenhan oikeassa? Hänen väitteensä ovat välillä minusta tosi naurettavia. Sitä paitsi artohoo taisi tuhota Raamatulla hänen oppinsa perusteet täydellisesti, olenko oikeassa?


      • nhgpweg
        teerinka kirjoitti:

        Tämä uudestikastajainttäjäeksyttäjä näin raamatussa on kuulemma jo vuosia liikkunut tällä palstalla vastustaen raamatullista lapsikastetta. Hänen täytyy olla todella koukussa tähän palstaan, olenko oikeassa? Huomaakohan mies itse ollenkaan sitä että kasteen vastustaminen on hänelle tärkeämpää kuin mikään muu?

        Tuokin että Kristus olisi jättänyt seurakunnan, on täysin päätön väite, jonka jokainen huomaa vääräksi, olenhan oikeassa? Hänen väitteensä ovat välillä minusta tosi naurettavia. Sitä paitsi artohoo taisi tuhota Raamatulla hänen oppinsa perusteet täydellisesti, olenko oikeassa?

        Olet aivan oikessa, veli-teerinka! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin ramaatussa on täällä ollut jo vuosia eikä hän pysty jättämään palstalla käymistä ja tänne kirjoittelua. Sitä huomaako hän sen itse, pitää kysyä mieheltä itseltään. Mutta hän on epävarma opistaan ja heikko uskossaan kun pitää tänne tulla "voittamaan" keskustelut ja saamaan sitä kautta rauhaa sielulleen. Sekin kertoo sen ettei hänen turvansa ole todellakaan Jeesuksessa

        Olet aivan oikeassa että hänen kommenttinsa ovat välillä täysin idioottimaisia. Ja veli-arton kooste raamatullisen kasteen merkityksestä vei tosiaan koko pohjan hänen kasteopiltaan. Siksi hänen pitää kirjotella tälle palstalle vieläkin enemmän.

        Siunausta sinulle, veli-teerinka! Olet hyvin asioissa perillä!


      • seurakunnasta
        teerinka kirjoitti:

        Tämä uudestikastajainttäjäeksyttäjä näin raamatussa on kuulemma jo vuosia liikkunut tällä palstalla vastustaen raamatullista lapsikastetta. Hänen täytyy olla todella koukussa tähän palstaan, olenko oikeassa? Huomaakohan mies itse ollenkaan sitä että kasteen vastustaminen on hänelle tärkeämpää kuin mikään muu?

        Tuokin että Kristus olisi jättänyt seurakunnan, on täysin päätön väite, jonka jokainen huomaa vääräksi, olenhan oikeassa? Hänen väitteensä ovat välillä minusta tosi naurettavia. Sitä paitsi artohoo taisi tuhota Raamatulla hänen oppinsa perusteet täydellisesti, olenko oikeassa?

        Teerinka. Et ole oikeassa.

        Jonglööri sekoittaa pahasti seurakunnan ja maailman!!!
        Seurakunta on "uloskutsuttujen" uudestisyntyneiden joukko, mutta jonglöörin mainitsema "seurakunta on sama kuin maailma, jossa saavat kaikki syntiset harrastaa paheitaan.
        Luterilainen kirkko on jo ajat sitten luopunut Jumalan sanasta piispoineen ja pappeineen ja heille kuuluu varoitus:
        Ilm 2
        2:5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta."

        "Sinulla on se nimi, että elät, mutta olet kuollut"!!!!


      • Teeringalle
        seurakunnasta kirjoitti:

        Teerinka. Et ole oikeassa.

        Jonglööri sekoittaa pahasti seurakunnan ja maailman!!!
        Seurakunta on "uloskutsuttujen" uudestisyntyneiden joukko, mutta jonglöörin mainitsema "seurakunta on sama kuin maailma, jossa saavat kaikki syntiset harrastaa paheitaan.
        Luterilainen kirkko on jo ajat sitten luopunut Jumalan sanasta piispoineen ja pappeineen ja heille kuuluu varoitus:
        Ilm 2
        2:5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta."

        "Sinulla on se nimi, että elät, mutta olet kuollut"!!!!

        Olet aivan oikeassa, veli-teerinka! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei malta pysyä poissa tältä palstalta. Jumalan seurakuntaan kuuluvat kaikki oikeassa uskossa olevat. Uudestikastajat eivät ole oikeassa uskossa, koska eivät hyväksy kristittyjen yhteisiä uskontunnutuksia eivätkä Raamatun opetuksia.

        Luterilaisessa kansankirkossa on paljon luopumusta, mutta sen uskovat jäsenet kuuluvat kyllä tähän oikeaan seurakuntaa. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa sekoittaa maallisen laitoksen ja seurakunnan.

        Teeringalla on todella hyviä pointteja! Selvästi tekijämies!


    • mnjhgyt

      vai veren armoon...
      kuullostaa selvästi lahtarin opilta!
      Tämä "Jasaja" ei varmaan tuntenut Jeesusta eikä Jeesuksen oppia!

      Miksi miekka sivistykseen kuuluu melkein poikkeuksetta tappamiset ja veri!
      Tässäkin, Jeesuksesta on tehty elukka joka teurastetaan! Siis saatanaa palvelevilta helevetin törkeää Jeesuksen pilkkaa ja Jeesushan opetti itse näin;
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:11 #Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
      10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,#

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54479660
      TEU.
      2.4.2012 09:30
      No niin , tänään on malka maanantai , huomenna tikku Tiistai jolloin
      ennen vanhaan Maanantsi tehtiin puita reiluksi viikoksi , ja tiistai oli
      tikkujen tekoa äänet sai hiljentyä samaan tahtiin , saatettiin tehdä
      vuoden sytykkeet samalla , no ne oli maallisia puuhia .
      Jasaja 53, Herran palvelijan kärsimys ja korotus.
      tähän kohtaan on otettu , 52:13-15. -53:1-12. jakeet. ja sanotaan että tämä on
      Vanhan Testämentin KRISTUSTA JA HÄNEN SOVITUSTYÖTÄÄN , koskevista
      profetioistaan keskeisin ja tärkein se sisältää 5 suurta PERUSTOTUUTTA. :
      1. kAIKKI IHMISET ON LANGENNEITA JA OMILLE TEILLEEN EKSYNEET JA
      PAHANTEKIJÖITÄ .SYNTIVELAN ALAISIA , RAUHAA VAILLA.
      2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
      JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
      HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA .
      3. HÄN ELÄÄ KAUAN , SILLÄ HÄN ONM NOUSSUT YLÖS IANKAIKKISEEN
      ELÄMÄÄN .
      4. SANOMAA TÄSTÄ ON SAARNATTAVA , JA JOKA SEN USKOO , SAA HERRALTA VEREN VIHMONNAN , SYNTIEN ANTEKSIANTAMUKSEKSI JA VANHURSKAUDEKSI , 8vihmonta merkitsee pirskottamista )
      5. NÄIN OMASSATUNNOSSA syntien tähden "SAIRAS " PARANEE JEESUKSEN HAAVOJEN KAUTTA . HÄN SAA RAUHAN JA tuntee hänet omana vapahtajana JA HERRANAAN , TULLEN SITEN JUMALAN LAPSEKSI .
      TÄLLÄ TAVALLA JUMALAN TAHTO PELASTAA SYNTISIÄ IHMISIÄ TOTEUT-
      UU , KRISTUKSEN KAUTTA .
      SIUNAUSTA H, VIIKOLLE.

      Arvatkaapa onko Jeesus näinkään opettanut????
      ### katekkismus:
      EHTOOLLISEN LAHJA

      Ehtoollisessa muistamme Jeesuksen ristinkuolemaa. Golgatan ristillä Jumalan ainoa Poika, Jumalan Karitsa, vuodatti verensä ja kuoli koko maailman puolesta. Kristuksen ruumiin ja veren sakramentissa ristillä uhrattu Kristus lahjoittaa itsensä meille.

      Ehtoollisen lahja, syntien anteeksisaaminen, annetaan meille niissä sanoissa, jotka meille sakramentin saadessamme lausutaan: ”sinun puolestasi annettu”. Kun uskomme nämä sanat ja otamme vastaan leivän ja viinin, nautimme hengellisen aterian, joka uudistaa elämämme ja lisää meissä rakkautta lähimmäisiimme. Ehtoollinen yhdistää meidät Kristukseen ja toisiimme. Sitä vietetään yhdessä taivaan joukon ja kaikkien pyhien kanssa.

      Ehtoollista nauttimalla pysymme Kristuksessa ja hän pysyy meissä. Kristuksen ruumis, elämän leipä, ruokkii ja vahvistaa kasteessa alkanutta hengellistä elämää. Kristuksen veri, kuolemattomuuden lääke, parantaa meitä ja lahjoittaa meille iankaikkisen elämän. Ehtoollinen ennakoi taivaallista juhla-ateriaa, jolle Kristus kerran kokoaa kaikki omansa.####

      Valheellisuus on julmaa.... ja epärehellistä saatanallisuutta....

    • ujhnbtf

      Sellaista, kuin pyhä kaste, ei Jumalan ja Jeesuksen antamissa opeista löydy muuten kuin saatanaa palvelleen paavalilais-luterilaisuuden väärennetyissä raamatussa.

      Jeesus ei ole käskenyt kastaa KETÄÄN, LAPSIAKAAN, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi tai edes perkeleen perisyntisille pedofiileille uhreiksi. Tällaisiksi aivopestyt uskontunnustuksessaan ovat tunnustuksensa kaltaisia:
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      HUOM!
      Jeesus ei ollut kristitty vaan KRISTILLINEN.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Tämä pelastaa PESEYTYMINEN ("kaste pelastaa") päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!

      Ei uskossa ollut kastamatoman ryövärin Jeesus otti Paratiisiin todistaen, että raamattunne ja oppinne on väärennettyä eksytys sopaskaa.

      Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville antoin samassa tilaisuudessa myllynkivien käyttöohjeet.

      HUOM!
      Siis lapsikaste on rikos. Ja siitä rikoksesta ei kirkko ja papisto ota vastuuta vaan asettaa sen rikoksen lasten vanhempien perisynniksi (jota ei ole Jumalaa ja Jeesusta palvelevilla ihmisillä) mm näin:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      Koko lapsikaste saatanallisuus ja sen perusteleminen Jumalan ja Jeesuksen opeilla väärennetyn raamatun avulla on kuin hajanainen helevetti kaikkine rikollisine sikoineen! Jeesuksen selvät opit ja teot mennään saatanallisuudel tyylillä tulkitsemaan niin saahaan eksytettyä maailmaan uusia pikku piruja.

      Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

    • Väliintottakin

      Jeesus ei ole jättänyt kirkkoa, koska Hän ei ole koskaan ollutkaan siellä. Miten voi jättää jonkun, jossa ei ole ollut?

      Antisemitisti Luther on kristikunnan pahimpia vihollisia. Eksyttänyt satoja miljoonia ihmisiä pysymään irti raamatullisesta kasteesta. Ajatelkaa itse tuota lukumäärää. Vuodesta 1517 alkaen Luther alkoi järjestelmällisesti vainota ja antaa hukuttamismääräyksiä raamatulliseen kasteeseen pitäytyvistä. Hän sai aikaan pelkoa, että monet oikean pelastusasian tuntevatkin jättäytyivät kirkon opin varaan, ja menivät kadotukseen. Kokonaiset kansakunnat, Suomi mukaan lukien, ottivat vastaan kirkon eksytyksen. Oikeammin sanottuna, heidät pakotettiin siihen. Kuka osaa laskea, miten monta sukupolvea ja kuinka suuri ihmismäärä on kysymyksessä? On kuitenkin satoja miljoonia eksytettyjä.

      • Tottaväliinkin

        Jeesus perusti kirkon ja on kirkossaan yhä läsnä. Uudestikastajalahkoja hän ei perustanut.

        Satoja miljoonia eksytettyjä taitaa olla näissä uudestikastajalahkoissa. Niissä nimittäin opetetaan kastetta jota ei ole olemassakaan. Ihminen viedään tekojen tielle. Lisäksi näissä lahkoissa ei usko sitä mitä Jeesus Raamatussa opettaa. Luterilaisuus perustuu Raamatulle, uudestikastajalahkot ei.

        Taitaa Baltasar olla kristikunnan pahin vihollinen ja hän sai ansaitsemansa lopun =)


      • ckdlelweö2w
        Tottaväliinkin kirjoitti:

        Jeesus perusti kirkon ja on kirkossaan yhä läsnä. Uudestikastajalahkoja hän ei perustanut.

        Satoja miljoonia eksytettyjä taitaa olla näissä uudestikastajalahkoissa. Niissä nimittäin opetetaan kastetta jota ei ole olemassakaan. Ihminen viedään tekojen tielle. Lisäksi näissä lahkoissa ei usko sitä mitä Jeesus Raamatussa opettaa. Luterilaisuus perustuu Raamatulle, uudestikastajalahkot ei.

        Taitaa Baltasar olla kristikunnan pahin vihollinen ja hän sai ansaitsemansa lopun =)

        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        Siis rikolisen kristinuskon kristittyjen seurakunnat ei ole Jeesuksen perustamia vaan kristittyjen omia rikollisuuden eksyttäjien saatanallisuuksia valheineen.

        HUOMATKAA!!!
        Aito, Jeesuksen seuraaja on kristillinen.
        Jeesuskaan ei ollut kristitty vaan kristillinen.

        Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleinnen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien seurakuntalaisia opetuslapsineen.

        Älkää sotkeko näitä toisistaan eroavia oppeja ja seurakuntia
        toisiinsa osoittakaa edes sen verran kunnioitusta...
        Ja kristtyjen olis aika olla sen verran rehellisiä, ettei esiinnyt kristillisten nimissä kun ovat kristittyjä, vaikka häpeättekin todellista herraanne.

        JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVAT EIVÄT OLE LUOPUNEET JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDESTA JA IHMISYYDESTÄÄN KUTEN EKSYTETYT KRISTITYT OVAT TEHNEET TÄLLAISIKSI ITSENSÄ TUNNUSTANEET JA TÄLLA TAVALLA KÄYTTÄYTYNEET:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.
        Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...

        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        Jumalasta luopuminen; saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Jeesuksen seuraajat ovat kristillisiä EIKÄ kristittyjä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        (((IKUISESTI RIKOLLINEN PERISYNTINEN)))

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

        EIHÄN luder/lutherista TULLUTKAAN muuta kuin rikollisuuden herra jumala joka loi mm suomalaisille mm rikollisen saatanallisuuden noitaroviot opitkin.

        KRISTILLISILLÄ ON JEESUKSEN PERUSTAMIA SEURAKUNTIA MUTTA SIELLÄ EI OLE KRISTITTYJÄ!


      • kjhyt

        kun eksytetyt todistaa toiset toisiaan vastaan, niin se todistaa kuin Jeesus omilleen antamissaan opeissa oli KAIKKI TIETÄVÄ:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
        3:24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä. (((koskee myös rikollisen kristinuskon yli 3500 lahkoa maailmassa)))
        3:25 Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
        3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.

        JOTEN JATKAKAA KALTAISIANNE VASTAA TODISTAMISIA!!!

        Jeesus opettaa:
        Matteus 24:23-24
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:21
        Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko. (((Jumallallisuuden tietoutta on, sitä etsiville...)))


      • kjytre
        Tottaväliinkin kirjoitti:

        Jeesus perusti kirkon ja on kirkossaan yhä läsnä. Uudestikastajalahkoja hän ei perustanut.

        Satoja miljoonia eksytettyjä taitaa olla näissä uudestikastajalahkoissa. Niissä nimittäin opetetaan kastetta jota ei ole olemassakaan. Ihminen viedään tekojen tielle. Lisäksi näissä lahkoissa ei usko sitä mitä Jeesus Raamatussa opettaa. Luterilaisuus perustuu Raamatulle, uudestikastajalahkot ei.

        Taitaa Baltasar olla kristikunnan pahin vihollinen ja hän sai ansaitsemansa lopun =)

        Tottaväliinkin kirjoitti:
        2.7.2015 23:54
        ####Jeesus perusti kirkon ja on kirkossaan yhä läsnä. Uudestikastajalahkoja hän ei perustanut.
        Satoja miljoonia eksytettyjä taitaa olla näissä uudestikastajalahkoissa. Niissä nimittäin opetetaan kastetta jota ei ole olemassakaan. Ihminen viedään tekojen tielle. Lisäksi näissä lahkoissa ei usko sitä mitä Jeesus Raamatussa opettaa. Luterilaisuus perustuu Raamatulle, uudestikastajalahkot ei.
        Taitaa Baltasar olla kristikunnan pahin vihollinen ja hän sai ansaitsemansa lopun =)####

        FAKTAA:
        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta joten saatana on herrana ja herra jumalia rikollisella kristinuskolla on monia... kuder/lutherista lähtien:
        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        "2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

        Paavali ei eroa saatanasta saanut joten se on edelleen rikollisen kristinuskon herra, herra jumalilleenkin.

        Rikollisella kristinuskolla ei ole yhtään Jeesuksen perustamaa seurakuntaa eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina!

        MIKSI KRISTITYT JOHTAJINEEN OVAT NIIN RAUKKAMAISIA, ETTEIVÄT rehellisisesti esiinny rikollisuudensa herran ja herra epäjumaliensa nimissä?

        Jos esimerkiksi luterilaisuuden herraa palvelevalle herra jumalalle on uskontunnustuksensa antanut, niin ei pitäs olla silloin vaikea esiintyä sen herransa nimessä.

        Aito, Jeesuksen seuraaja on kristillinen.
        Jeesuskaan ei ollut kristitty vaan kristillinen.

        Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

        Älkää sotkeko näitä toisistaan eroavia oppeja ja seurakuntia
        toisiinsa... osoittakaa edes sen verran kunnioitusta...

        Jo olis kristittyjen aika olla sen verran rehellisiä vaikka ovatkin ihmisyydestään luopuneita ikuisia rikollisia, etteivät esiinnyt kristillisten nimissä rikollisina kun ovat ikuisesti rikollisia ja sellaisiksi uskontunnustuksessaan tunnustaneen ...vaikka häpeättekin todellista herraanne.

        Uskontunnustus herra jumalalle ja tunnustajan kaltaisuudesta:
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopuminen:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        ero Jumalasta - herraa jumalana palvelevaksi uskovaiseksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        tämä on totta, historia vahvistaa sen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        JOTEN ON RAUKKAMAISTA USKONTUNNUSTUKSEN ANTANEILTA ESIINTYÄ JUMALA JA JEESUKSEN PALVELIJOINA KRISTILLISINÄ KUN ON TUOLLAISEKSI herraa ja sen herra jumalien palvelevaksi kristityksi on itsensä tunnustanut.
        OPETELKAA OLEMAAN JA ELÄMÄÄ REHELLISINÄ.


    • Kirkko.on.saastainen

      Jeesus tahtoo auttaa kaikki omansa eroamaan kirkosta.
      Tämä on varma Pyhän Hengen sanoma nyt lopunaikana.
      Älä jää saastaiseen kirkkoon.

      • jonglööri

        Tuskimpa se Jeesus haluaa ihmisten eroavan kirkosta, jonka Hän itse on perutanut...


      • milloinka
        jonglööri kirjoitti:

        Tuskimpa se Jeesus haluaa ihmisten eroavan kirkosta, jonka Hän itse on perutanut...

        Täh?

        Onko kirkko peruutettu???


      • KastettuKristitty
        milloinka kirjoitti:

        Täh?

        Onko kirkko peruutettu???

        Täh?

        Mistä sellaista keksit?


      • kjuyt654
        jonglööri kirjoitti:

        Tuskimpa se Jeesus haluaa ihmisten eroavan kirkosta, jonka Hän itse on perutanut...

        Jeesus ei ole rkrisittyjen rikollisuuden kirkon seurakuntien perustaja joten lopeta valehtelemasta!

        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.


    • Jerusalemista
      • uytrkkko

        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        kristittyjen käytössä ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia joten lopettakaa valehtelemasta!


      • hepfogef
        uytrkkko kirjoitti:

        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        kristittyjen käytössä ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia joten lopettakaa valehtelemasta!

        Kyllä, kyllä, sairas noitaroviotrolli Matti Luder. Uskomme sinua ihan täysin! :DDDDDDD


    • Jerusalemista
    • Shrinker

      Epäselvyyttä kasteista näyttää olevan. Miksi ei kysytä Jeesukselta itseltään, mitä mieltä asiasta Hän on? Jeesushan elää ja on omissaan kristityissä Pyhän Hengen ja Isänsä kanssa eli aika lähellä. Hän puhuu omassatunnossa.

      • selväpeli

        On kysytty. Hän puhuu Sanassaan:

        "Nouse, mitä viivyttelet. Avuksihuutaen Herran nimeä anna kastaa itsesi..."


    • Kuuntelisin
    • siitäkuuluu
      • Uskossa.Jeesukseen

        En ole parempaa kuullut. Laitan kaverille linkin.


    • Lisääkinlöysimme

      Vautsi vau. Tätä kuuntelimme mielissämme.

    • Myykääjaostakaa

      Linkin puhe oli voimakas totuuden puolustus. Niinpä. Mutta kuka siitä enää välittää. Ei siitä saa rahaa.

    • homojeesus
    • Jasillätavalla
    • Kiitos.Jumalalle
      • Kitos.Jeesus

      • jhuytre
        Kitos.Jeesus kirjoitti:

        Minä taas luin tuon sivun ja päätin jättää uudestikastajat ja liittyä kirkkoon:

        http://pp.kpnet.fi/jarih/fi/kirjoitukset.html

        Jeesus ei ole käskenyt kastaa KETÄÄÄN, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen raiskanneen jne rikollisuuden uskovaisiksi, jäseniksi, pedofiilienne uhreiksi jne!

        Te, uskontunnustuksen kaltaiset uskovaiset olette järjettömiä ja ette ymmärrä asioita Jumalasta ja ihmisyydestä luopuneina kristittyinä!
        Sivistykää!

        Ottakaa huomioon eksytys oppiensa opettajien oppeja kuunnellessa, ettei heillä ole minkään laista näyttöä oppiensa pelastuksen varmuudesta, vain uskoa.

        Jeesuksen evankeliumeissa, joita pappislupauksen antaneet papit eivät saa saarnata ja opettaa, ilmenee monissa kohdin tiedot pelastuksen ehdoista. Otan tässä esiin yhden, todellisen esimerkin joka todistaa enemmän kuin uskontunnustuksen kaltainen ymmärtää.

        Ristillä ollessaan Jeesus sanoi näin ryövärille:

        Luukkaan evankeliumi:

        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        SIIS

        Ei uskossa ollut, kastamaton ryöväri pelastui sillä hän ei ollut luopunut Jumalasta ja ihmisyydestään ja oli järkevä sekä ihmisyyden ymmärryksen omaava ihminen.

        Noin Jeesus teoillaan osoitti monia eksyttäjien oppeja saatanallisuuden sopaskaksi, mm nämä:

        -kaste ei pelasta

        -usko ei pelasta

        -Jumalasta luopuminen ei pelasta

        -herra jumala ei pelasta

        -ihmisyydestä luopuminen ei pelasta

        -järjettömyys ei pelasta

        -ymmärtämättömyys ei pelasta

        "kaste" sana ja sen merkitys on eksytykseksi väärennetty raamattuun:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta

        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Tämä PESEYTYMINEN ("kaste pelastaa") PELASTAA päivittäin tuhansia mm sairaaloissa.

        Johanneksen evankeliumi:

        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.

        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.

        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville antoin samassa tilaisuudessa myllynkivien käyttöohjeet.

        Joten

        Tällaista tunnustusta ei ihmisen tule antaa.

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...

        järjestä luopuminen, aivopesulla menettää oman kyvyn tietää totuus:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämis kyvystään luopuminen, pitää uskoa valehtelevaan eksyttäjään:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestään luopumisella alistuu eksyttäjä paimenen "elukaksi":

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'

        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'

        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:

        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        ero JUMALASTA; eksyttäjän herra saatanasta uusi jumala:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html

        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html

        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        #

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Nk. rikollisuuden miekka sivistystä.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä IHMISIÄ; seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

        #

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka

        Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html

        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

        Esimerkiksi "minä olen herra sinun jumalasi" luder/luther ei ole jumala vaan saatanaa palvelleen Paavalin työn jatkaja ja rikollisen opin laatinut jonka opit ovat myötä vaikuttaneet mm syyttömien suomalaistenkin, lastenkin tappamisiin mm noitarovioilla.

        IHMISTEN YMMÄRRYSTÄ historiaanne ja järjellä ajateltuna:
        "synti" = rikos
        "syntinen" = rikollinen
        "perisyntinen" = saatanaa palvelevien oppi jossa syyttömistä, lapsista ja nuorista tehdään väärää todistusta antamalla rikollisia:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        SE, ETTÄ KRISTITTY PYSYY TUOLLAISENA EI TARKOITA, ETTÄ JUMALAA JA JEESUSTA SEURANNEET JA EDELLEEN SEURAAVAT KRISTILLISET OLISIVAT TUOLLAISIA!

        jatkuu...


      • jhgfljih8
        jhuytre kirjoitti:

        Jeesus ei ole käskenyt kastaa KETÄÄÄN, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen raiskanneen jne rikollisuuden uskovaisiksi, jäseniksi, pedofiilienne uhreiksi jne!

        Te, uskontunnustuksen kaltaiset uskovaiset olette järjettömiä ja ette ymmärrä asioita Jumalasta ja ihmisyydestä luopuneina kristittyinä!
        Sivistykää!

        Ottakaa huomioon eksytys oppiensa opettajien oppeja kuunnellessa, ettei heillä ole minkään laista näyttöä oppiensa pelastuksen varmuudesta, vain uskoa.

        Jeesuksen evankeliumeissa, joita pappislupauksen antaneet papit eivät saa saarnata ja opettaa, ilmenee monissa kohdin tiedot pelastuksen ehdoista. Otan tässä esiin yhden, todellisen esimerkin joka todistaa enemmän kuin uskontunnustuksen kaltainen ymmärtää.

        Ristillä ollessaan Jeesus sanoi näin ryövärille:

        Luukkaan evankeliumi:

        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        SIIS

        Ei uskossa ollut, kastamaton ryöväri pelastui sillä hän ei ollut luopunut Jumalasta ja ihmisyydestään ja oli järkevä sekä ihmisyyden ymmärryksen omaava ihminen.

        Noin Jeesus teoillaan osoitti monia eksyttäjien oppeja saatanallisuuden sopaskaksi, mm nämä:

        -kaste ei pelasta

        -usko ei pelasta

        -Jumalasta luopuminen ei pelasta

        -herra jumala ei pelasta

        -ihmisyydestä luopuminen ei pelasta

        -järjettömyys ei pelasta

        -ymmärtämättömyys ei pelasta

        "kaste" sana ja sen merkitys on eksytykseksi väärennetty raamattuun:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta

        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Tämä PESEYTYMINEN ("kaste pelastaa") PELASTAA päivittäin tuhansia mm sairaaloissa.

        Johanneksen evankeliumi:

        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.

        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.

        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville antoin samassa tilaisuudessa myllynkivien käyttöohjeet.

        Joten

        Tällaista tunnustusta ei ihmisen tule antaa.

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...

        järjestä luopuminen, aivopesulla menettää oman kyvyn tietää totuus:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämis kyvystään luopuminen, pitää uskoa valehtelevaan eksyttäjään:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestään luopumisella alistuu eksyttäjä paimenen "elukaksi":

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'

        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'

        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:

        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        ero JUMALASTA; eksyttäjän herra saatanasta uusi jumala:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html

        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html

        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        #

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Nk. rikollisuuden miekka sivistystä.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä IHMISIÄ; seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

        #

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka

        Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html

        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

        Esimerkiksi "minä olen herra sinun jumalasi" luder/luther ei ole jumala vaan saatanaa palvelleen Paavalin työn jatkaja ja rikollisen opin laatinut jonka opit ovat myötä vaikuttaneet mm syyttömien suomalaistenkin, lastenkin tappamisiin mm noitarovioilla.

        IHMISTEN YMMÄRRYSTÄ historiaanne ja järjellä ajateltuna:
        "synti" = rikos
        "syntinen" = rikollinen
        "perisyntinen" = saatanaa palvelevien oppi jossa syyttömistä, lapsista ja nuorista tehdään väärää todistusta antamalla rikollisia:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        SE, ETTÄ KRISTITTY PYSYY TUOLLAISENA EI TARKOITA, ETTÄ JUMALAA JA JEESUSTA SEURANNEET JA EDELLEEN SEURAAVAT KRISTILLISET OLISIVAT TUOLLAISIA!

        jatkuu...

        (jatkoa edelliseen)
        KRISTITTY Luder/luther, ei ole IHMISTEN vaan uskontunnustuksen kaltaisten JUMALASTA JA IHMISYYDESTÄ LUOPUNEIDEN JÄRJETTÖMIEN JA YMMÄRTÄMÄTTÖMIEN EKSYTETTYJEN epäjumala!

        Ei pahalla; PYYDÄN hyvää tarkoittaen kaikkien lasten ja nuorten puolesta;

        "SALLIKAA" JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISTEN IHMISTEN IHMISYYS!

        Jos jonku pitää välttämättä palvella saatanaa ja sen herra jumalaa/jumalia, niin TEHKÄÄ SE NIIDEN OMILLA NIMILLÄ REHELLISESTI EIKÄ JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN VALEHTELEMALLA!

        Häpeättekö herra jumalaanne/jumalianne kun ette palvele sitä / niitä heidän omilla nimillä???

        Ei saatanaa palveleminen ole tietääkseni rikos mutta sen palveleminen Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen on tie leveän portin helevettiin!!!

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • lglfdks
        jhgfljih8 kirjoitti:

        (jatkoa edelliseen)
        KRISTITTY Luder/luther, ei ole IHMISTEN vaan uskontunnustuksen kaltaisten JUMALASTA JA IHMISYYDESTÄ LUOPUNEIDEN JÄRJETTÖMIEN JA YMMÄRTÄMÄTTÖMIEN EKSYTETTYJEN epäjumala!

        Ei pahalla; PYYDÄN hyvää tarkoittaen kaikkien lasten ja nuorten puolesta;

        "SALLIKAA" JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISTEN IHMISTEN IHMISYYS!

        Jos jonku pitää välttämättä palvella saatanaa ja sen herra jumalaa/jumalia, niin TEHKÄÄ SE NIIDEN OMILLA NIMILLÄ REHELLISESTI EIKÄ JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN VALEHTELEMALLA!

        Häpeättekö herra jumalaanne/jumalianne kun ette palvele sitä / niitä heidän omilla nimillä???

        Ei saatanaa palveleminen ole tietääkseni rikos mutta sen palveleminen Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen on tie leveän portin helevettiin!!!

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Sairas noitaroviotrolli Matti Luderhan se siinä taas! :DDD


    • Pelkääväinen

      Viimeisellä tuomiolla on oleva paljon näillä palstoilla kirjoitelleita, jotka ovat kommenteillaan ansainneet itselleen kadotustuomion.

    • Pelästynyt

      Kovia sanoja kirjoitit. Ehkä ne ovat tosia. En tiedä. Olen rukoillut ja päättänyt, että kirjoitan tänne vain oikeita sanoja.

    • Asianvarmuus
      • ujmollmkmn

        Joo, raamattu pitää kastaa, mieluummin tervassa tai tulikasteessa.


      • Kokeillut

        Mutta Totuus ei pala tulessakaan.


    • Aviopuolisonikassa

      Kasteopetusvideo katsottu. Luulisin ymmärtäväni asian. Tänä kesänä se tapahtuu. Asun avoliitossa. Käsitin et pitää mennä naimisiin ensin. Oliko se niin?

    • Oleraitis

      Kyllä se on niin. Juopottelevia susipareja ei siellä voida kastaa. Olen kuullut Jumalan seurakunnan pastorin sanovan, että jos et tee parannusta tupakan poltosta, saat jäädä kastamatta.
      Onko se niin jyrkkää?

    • Kastettu
    • Pyhyyttä

      Puhdas aloitus. Linkeissäkin oli pyhä opetus pyhästä kasteesta.

    • näinsemenee

      Raamattu ei puhu sanaakaan mistään pyhästä kasteesta, eikä pyhästä uskosta eikä pyhästä kirkosta eikä pyhästä rippikoulusta.

      Jumalan seurakunnasta ja uskovista pyhänä papistona kylläkin puhutaan.

      luterilainen kirkko ei täytä mitään Raamatun seurakuntavaatimuksia.

      • totuusontämä

        Seurakunta rakentuu Kristuksen varaan, ei ihmisten varaan. Ja koska luterilainen kirkko opettaa Raamatun Kristusta ja Hänen asettamiaan kastetta ja ehtoollista, se on osa Jumalan seurakuntaa. Toisin kuin uudestikastajalahkot, jotka eivät edes kaikki tunnusta Jeesusta Jumalaksi ja ihmistä syntiseksi. Kaikki nuo uudestikastamista harrastavat porukat eivät ole edes kristillistä.


      • epäjumalia
        totuusontämä kirjoitti:

        Seurakunta rakentuu Kristuksen varaan, ei ihmisten varaan. Ja koska luterilainen kirkko opettaa Raamatun Kristusta ja Hänen asettamiaan kastetta ja ehtoollista, se on osa Jumalan seurakuntaa. Toisin kuin uudestikastajalahkot, jotka eivät edes kaikki tunnusta Jeesusta Jumalaksi ja ihmistä syntiseksi. Kaikki nuo uudestikastamista harrastavat porukat eivät ole edes kristillistä.

        Raamatun mukaan vain Jumala on pyhä, joten luterilaisille, jotka väittävät kastetta pyhäksi, KASTE ON HEILLE JUMALA!!
        Ilmankos he ovat vedenpalvojia! Epäjumalanpalvojia.


      • kaikkisekaisin
        totuusontämä kirjoitti:

        Seurakunta rakentuu Kristuksen varaan, ei ihmisten varaan. Ja koska luterilainen kirkko opettaa Raamatun Kristusta ja Hänen asettamiaan kastetta ja ehtoollista, se on osa Jumalan seurakuntaa. Toisin kuin uudestikastajalahkot, jotka eivät edes kaikki tunnusta Jeesusta Jumalaksi ja ihmistä syntiseksi. Kaikki nuo uudestikastamista harrastavat porukat eivät ole edes kristillistä.

        Jutussasi ei ole minkäänlaista tolkun poikastakaan.

        veivaat piimää kupissa eestaa ilman mitään eli heittelet termejä sinne tänne ilman että tajuat itse mitään niiden olemuksesta!

        Mikä on kristillinen, kerro se ensin!


      • totuusontämä
        kaikkisekaisin kirjoitti:

        Jutussasi ei ole minkäänlaista tolkun poikastakaan.

        veivaat piimää kupissa eestaa ilman mitään eli heittelet termejä sinne tänne ilman että tajuat itse mitään niiden olemuksesta!

        Mikä on kristillinen, kerro se ensin!

        Olen samaa mieltä, ettei uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin jutuissa ole mitään tolkkua. Hän vein veivaa piimää kupissa, tuo oli hyvä ilmaus.

        Kaste on Pyhä siksi, että se on Jumalan teko. Jumala ja Hänen tekonsa ovat aina pyhiä.

        Kristillinen on se joka hyväksyy Pyhään Raamatun tiivistävät krstittyjen yhteiset uskontunnustukset. Niitä eivät uudestikastajat hyväksy, joten eivät ole kristillisiä. Simppeliä.

        Tiedän että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on vedenpalvoja, ei sitä tarvi enää toistaa.


      • jonglööri
        totuusontämä kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, ettei uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin jutuissa ole mitään tolkkua. Hän vein veivaa piimää kupissa, tuo oli hyvä ilmaus.

        Kaste on Pyhä siksi, että se on Jumalan teko. Jumala ja Hänen tekonsa ovat aina pyhiä.

        Kristillinen on se joka hyväksyy Pyhään Raamatun tiivistävät krstittyjen yhteiset uskontunnustukset. Niitä eivät uudestikastajat hyväksy, joten eivät ole kristillisiä. Simppeliä.

        Tiedän että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on vedenpalvoja, ei sitä tarvi enää toistaa.

        Kyllä juuri näin! Ja se on varmaa jos mikä että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei ole kristitty. Eikä kukaan joka ei hyväksy Kristusta Jumalaksi. Tällaisiakin uudestikastajia on :(

        Samoin niitä jotka eivät usko että kaste antaa synnit anteeksi. Sellainen menee heti harhaopin puolelle.


      • kuison
        jonglööri kirjoitti:

        Kyllä juuri näin! Ja se on varmaa jos mikä että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei ole kristitty. Eikä kukaan joka ei hyväksy Kristusta Jumalaksi. Tällaisiakin uudestikastajia on :(

        Samoin niitä jotka eivät usko että kaste antaa synnit anteeksi. Sellainen menee heti harhaopin puolelle.

        Uskollinen toistaja totuusontämä taas asialla!

        Saatko jonglööriltä sapiskaa ellet myötäile hänen päättömiä kirjoituksiaan?


      • epäselvää
        totuusontämä kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, ettei uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin jutuissa ole mitään tolkkua. Hän vein veivaa piimää kupissa, tuo oli hyvä ilmaus.

        Kaste on Pyhä siksi, että se on Jumalan teko. Jumala ja Hänen tekonsa ovat aina pyhiä.

        Kristillinen on se joka hyväksyy Pyhään Raamatun tiivistävät krstittyjen yhteiset uskontunnustukset. Niitä eivät uudestikastajat hyväksy, joten eivät ole kristillisiä. Simppeliä.

        Tiedän että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on vedenpalvoja, ei sitä tarvi enää toistaa.

        "Kaste on Pyhä siksi, että se on Jumalan teko"

        Tuon takiako te palvotte vettä?

        Onko apinalaumakin pyhä, koska se on Jumalan luomaa?


      • jonglööri
        epäselvää kirjoitti:

        "Kaste on Pyhä siksi, että se on Jumalan teko"

        Tuon takiako te palvotte vettä?

        Onko apinalaumakin pyhä, koska se on Jumalan luomaa?

        En tiedä miksi tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa palvoo vettä. Hän siitä täällä aina kehuskelee. Kristittyhän hän ei ole, se on selvä.

        Jumalan luomat eivät ole pyhiä vaan Jumalan teot. Sinulla tuo ymmärryspuoli ei oikein pelaa. Johtuu varmaan siitä silmittömästä katkeruudestasi.


      • siitävoialoittaaopiske
        jonglööri kirjoitti:

        En tiedä miksi tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa palvoo vettä. Hän siitä täällä aina kehuskelee. Kristittyhän hän ei ole, se on selvä.

        Jumalan luomat eivät ole pyhiä vaan Jumalan teot. Sinulla tuo ymmärryspuoli ei oikein pelaa. Johtuu varmaan siitä silmittömästä katkeruudestasi.

        Ja aina väärin, jospa lukisitte siellä sakastissa joskus sitä Raamattuakin niin saattaisitte törmätä tällaiseenkin tekstiin, joka puhuu millaisia uudestisyntyneet uskovat ovat;

        9. Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;


      • totuusontämä
        siitävoialoittaaopiske kirjoitti:

        Ja aina väärin, jospa lukisitte siellä sakastissa joskus sitä Raamattuakin niin saattaisitte törmätä tällaiseenkin tekstiin, joka puhuu millaisia uudestisyntyneet uskovat ovat;

        9. Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;

        Juurikin näin, Jumalan teot ovat pyhiä ja me kristityt olemme pyhä papisto joka näitä tekoja ylistää. Uudestikastajat eivät ylistä näitä tekoja, vaan he ylistävät omaa itseään, erinomaisuuttaan ja omia ratkaisujaan. Sellainen on omavanhurskautta. Eikä tämä uudestikastamisoppi synnittömine ihmisineen ole kristillinen.


      • vaihtelevaa
        totuusontämä kirjoitti:

        Juurikin näin, Jumalan teot ovat pyhiä ja me kristityt olemme pyhä papisto joka näitä tekoja ylistää. Uudestikastajat eivät ylistä näitä tekoja, vaan he ylistävät omaa itseään, erinomaisuuttaan ja omia ratkaisujaan. Sellainen on omavanhurskautta. Eikä tämä uudestikastamisoppi synnittömine ihmisineen ole kristillinen.

        Onko oppi TAAS MUUTTUNUT:
        ""Kaste on Pyhä siksi, että se on Jumalan teko"???

        Tuolla edellä väititte, että siinä tarvitaan papin apua??? Jumalako ei voi toimia ilman ihmisen apua?

        Kylläpä menee vaikeaksi.


      • jonglööri
        vaihtelevaa kirjoitti:

        Onko oppi TAAS MUUTTUNUT:
        ""Kaste on Pyhä siksi, että se on Jumalan teko"???

        Tuolla edellä väititte, että siinä tarvitaan papin apua??? Jumalako ei voi toimia ilman ihmisen apua?

        Kylläpä menee vaikeaksi.

        Niinpä niin, uudestikastaa-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Lässyn lässyn. Menee kyllä vaikeaksi kun sairas mielesi ei ymmärrä hölkäsen pöläystä. Tarvitaanko uskoontulossa ihmisen apua jos se tulee julistuksen aikana. Onko uskoontulo siis ihmisen teko?


      • totuusontämä
        jonglööri kirjoitti:

        Niinpä niin, uudestikastaa-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Lässyn lässyn. Menee kyllä vaikeaksi kun sairas mielesi ei ymmärrä hölkäsen pöläystä. Tarvitaanko uskoontulossa ihmisen apua jos se tulee julistuksen aikana. Onko uskoontulo siis ihmisen teko?

        Miksi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa inttää koko ajan noita samoja asioita? Luulisi kyllästyttävän jo tuo. Veli-jonglööri on oikeasas! Meidän tehtävämme ei ole pohtia mitä Jumalan voi tehdä, vaan meidän tehtävämme on luottaa siihen mitä Jumala on luvannut tehdä. Jumala toimii kasteessa papin toimessa välikätenä. Kaste on silti täysin Jumalan työ. Tyhmempi ei vain sitä tajua.


      • vaihtelevaa
        jonglööri kirjoitti:

        Niinpä niin, uudestikastaa-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Lässyn lässyn. Menee kyllä vaikeaksi kun sairas mielesi ei ymmärrä hölkäsen pöläystä. Tarvitaanko uskoontulossa ihmisen apua jos se tulee julistuksen aikana. Onko uskoontulo siis ihmisen teko?

        Eikö jonglööri ole koskaan lukenut Raamatusta, miten usko syntyy. Se ei synny veden voimalla eikä papin komennuksella. Pelkkä julistuskaan ei välttämättä synnytä uskoa, vaan:

        "Se on Jumalan teko, että uskotte Häneen, jonka Jumala on lähettänyt." Joh 10
        "44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. "

        Siinä ei auta edes papin työntäminen.

        Raamatussa ei ole ensimmäistäkään mainintaa siitä, että kaste olisi Jumalan teko. Se on vain luterilaisten toive-ajattelua.


      • totuusontämä
        vaihtelevaa kirjoitti:

        Eikö jonglööri ole koskaan lukenut Raamatusta, miten usko syntyy. Se ei synny veden voimalla eikä papin komennuksella. Pelkkä julistuskaan ei välttämättä synnytä uskoa, vaan:

        "Se on Jumalan teko, että uskotte Häneen, jonka Jumala on lähettänyt." Joh 10
        "44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. "

        Siinä ei auta edes papin työntäminen.

        Raamatussa ei ole ensimmäistäkään mainintaa siitä, että kaste olisi Jumalan teko. Se on vain luterilaisten toive-ajattelua.

        Eikö uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ole lukenut miten usko syntyy? Se ei synny ihmisen päätöksellä tai ratkaisulla vaan Jumalan Sanan kautta. Vain Jumalan Sana synnyttää uskon. Jumalan Sana voi synnyttää sen Raamatun lukemisen kautta, tai julistetun Sanan kautta tai kasteen kautta tai ehtoollisen kautta. Jumalan Sana on aina uskon syntymisen taustalla.

        Usko on todella Jumalan teko, hyvä että myönnät sen. Pappi ei kasteessa lahjoita Kristusta, vaan sen tekee Jumala.

        Raamatussa kaste mainitaan Jumalan tekona vaikka kuinka monta kertaa, ihan Jeesuksen läehstyskäskystäkin sen näkee, Ef. 5:26 kertoo sen, Kol. 2:11, Mark. 1:8, Matt. 3:11, Luuk. 3:16 jne...

        Syntien anteeksiantaminen, Kristukseen liittäminen, Pyhän Hengen lahjoittaminen, uudestisynnyttäminen ja pelastuminen ovat kaikki Jumalan tekoja, ja nämä tapahtuvat kasteessa. Ei mitään epäselvää. Eikä tämä ole luterilainen oppi, vaan Raamatun ja kristillisen kirkon oppi. Sinun uudestikastamisoppisi on paljon nuorempaa perua.

        Sinähän et suostu edes keskustelemaan kasteen olemuksesta, mutta sen mitä olet lipsauttanut on se, että kasteessa muka ihminen tunnustaa uskonsa. Tällaista opetusta ei ole Raamatussa.


      • vaihtelevaa
        totuusontämä kirjoitti:

        Eikö uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ole lukenut miten usko syntyy? Se ei synny ihmisen päätöksellä tai ratkaisulla vaan Jumalan Sanan kautta. Vain Jumalan Sana synnyttää uskon. Jumalan Sana voi synnyttää sen Raamatun lukemisen kautta, tai julistetun Sanan kautta tai kasteen kautta tai ehtoollisen kautta. Jumalan Sana on aina uskon syntymisen taustalla.

        Usko on todella Jumalan teko, hyvä että myönnät sen. Pappi ei kasteessa lahjoita Kristusta, vaan sen tekee Jumala.

        Raamatussa kaste mainitaan Jumalan tekona vaikka kuinka monta kertaa, ihan Jeesuksen läehstyskäskystäkin sen näkee, Ef. 5:26 kertoo sen, Kol. 2:11, Mark. 1:8, Matt. 3:11, Luuk. 3:16 jne...

        Syntien anteeksiantaminen, Kristukseen liittäminen, Pyhän Hengen lahjoittaminen, uudestisynnyttäminen ja pelastuminen ovat kaikki Jumalan tekoja, ja nämä tapahtuvat kasteessa. Ei mitään epäselvää. Eikä tämä ole luterilainen oppi, vaan Raamatun ja kristillisen kirkon oppi. Sinun uudestikastamisoppisi on paljon nuorempaa perua.

        Sinähän et suostu edes keskustelemaan kasteen olemuksesta, mutta sen mitä olet lipsauttanut on se, että kasteessa muka ihminen tunnustaa uskonsa. Tällaista opetusta ei ole Raamatussa.

        Totuusontämä kelaa jälleen noita samoja olettamuksiaan ja näin osoittaa, että on täysin pihalla Raamatun ilmoituksesta. Hän tarkoittaa varmaan, että en suostu keskustelemaan luterilaisen kirkon keksimästä "kasteen olemuksesta"! Teette kasteesta itsellenne Jumalan, jota palvotte ja kehutte.
        Raamattu ei mainitse missään, että "kaste on Jumalan teko"!!!
        No, harha-opit eivät kuulu tälle palstalle.
        Keksitte kasteelle mystisiä merkityksiä, jotta saisitte epäraamatullisen vauvakasteenne sopimaan sinne, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä.

        Muutoin olet oikeassa tuon "uskon syntymisen kanssa", mutta miksi lisäät siihen taas omia harha-oppejasi?
        Raamattu EI MISSÄÄN MAINITSE, että usko syntyisi kasteen tai ehtoollisen kautta!!
        Miksi runoilet omiasi? Missä niin on kirjoitettu? Onko se noin vaikeaa pysyä Raamatun opetuksessa?
        Jumalan Sana ei mene veteen tai leipään, vaan ON JO USKOVAN SYDÄMESSÄ, Room 10
        8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        Siihen ei tarvita vettä!!!

        Nuo tilanteet voivat kyllä vahvistaa jo syntynyttä uskoa, mutta niillä ei ole mitään vaikutusta, jos kohteena oleva henkilö ei ole jo aikaisemmin uskossa. Siksi vauvakaste on turhaa!!!Ehtoollinenkin voi olla kiroukseksi ja tuomioksi. jos sitä käytetään väärin.
        Kirkkolaitos on keksinyt tuollaisen liukuhihnapelastuksen, jossa ulkoisilla seremonioilla yritetään pelastaa pientä, viatonta vauvaa.


      • jonglööri
        vaihtelevaa kirjoitti:

        Totuusontämä kelaa jälleen noita samoja olettamuksiaan ja näin osoittaa, että on täysin pihalla Raamatun ilmoituksesta. Hän tarkoittaa varmaan, että en suostu keskustelemaan luterilaisen kirkon keksimästä "kasteen olemuksesta"! Teette kasteesta itsellenne Jumalan, jota palvotte ja kehutte.
        Raamattu ei mainitse missään, että "kaste on Jumalan teko"!!!
        No, harha-opit eivät kuulu tälle palstalle.
        Keksitte kasteelle mystisiä merkityksiä, jotta saisitte epäraamatullisen vauvakasteenne sopimaan sinne, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä.

        Muutoin olet oikeassa tuon "uskon syntymisen kanssa", mutta miksi lisäät siihen taas omia harha-oppejasi?
        Raamattu EI MISSÄÄN MAINITSE, että usko syntyisi kasteen tai ehtoollisen kautta!!
        Miksi runoilet omiasi? Missä niin on kirjoitettu? Onko se noin vaikeaa pysyä Raamatun opetuksessa?
        Jumalan Sana ei mene veteen tai leipään, vaan ON JO USKOVAN SYDÄMESSÄ, Room 10
        8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        Siihen ei tarvita vettä!!!

        Nuo tilanteet voivat kyllä vahvistaa jo syntynyttä uskoa, mutta niillä ei ole mitään vaikutusta, jos kohteena oleva henkilö ei ole jo aikaisemmin uskossa. Siksi vauvakaste on turhaa!!!Ehtoollinenkin voi olla kiroukseksi ja tuomioksi. jos sitä käytetään väärin.
        Kirkkolaitos on keksinyt tuollaisen liukuhihnapelastuksen, jossa ulkoisilla seremonioilla yritetään pelastaa pientä, viatonta vauvaa.

        Luterilainen kirkko ei ole keksinyt mitään vaan kasteen olemus perustuu Raamattuun. Myös muut vanhat kirkot jakavat tämän näkemyksen.

        Raamatusta selviää hyvin selvästi että kaste on Jumalan teko, "Jeesus kastaa" ihan noilla sanoilla

        Uudestikastajat olette kadottaneet kokonaan kasteen merkityksen. Teille se on vain symbolinen kuuliaisuuden askel. Raamatullinen kaste on Jumalan armoteko, jossa Hän jakaa ihmiselle lahjojaan. Tätä kaste on ollut koko kristinuskon olemassaolon ajan, ja sen todistaa historiakin. Jos Raamattu sanoo seävsti että kaste pelastaa ja antaa synnit anteeksi ja synnyttää uudesti, niin miksi sellaista ei voi uskoa?

        Kuten sanottu, usko syntyy Sanana kautta, joka on läsnä niin kasteessa kuin ehtoollisessakin. Ehtoollisleipä on Kristuksen, Jumalan Sanan, ruumis. Siis se ei kuvaa sitä vaan se on sitä. Jumalan Sana on sekä kasteessa että ehtoollisessa, kuten voimme Raamatusta lukea.

        Vettä tarvitaan pelastukseen ja uudestisyntymiseen Jeesuksen mukaan. Tottahan kaste ja ehtoollinen vahvistavat uskoa mutta myös synnyttävät sitä. Kaste ei perustu siihen, että ihminen tunnustaa siinä jotakin, vaan se on pelkkä lahja, johon vauvakin on oikeutettu. Ehtoollinen on kiroukseksi jos joku nauttii sen ilman että uskoo mitä siinä luvataan.

        Uudestikastajat ovat keksineet tuollaisen oman kasteensa, jossa uskoontullut ihminen näyttelee omaa uskoaan ja erinomaisuuttaan sekä kypsyyttään että on ratkaissut oman uskonsa. Raamattu ei tuo tuollaista, vaan kaste on Raamatussa selvästi lahja, jonka Jumala haluaa meille antaa. Kaste on uudestikastajilla oma teko ja eräänlainen oman uskonelämän etappi, kristityille se on lahjaa ja armoa.


      • vaihtelevaa
        jonglööri kirjoitti:

        Luterilainen kirkko ei ole keksinyt mitään vaan kasteen olemus perustuu Raamattuun. Myös muut vanhat kirkot jakavat tämän näkemyksen.

        Raamatusta selviää hyvin selvästi että kaste on Jumalan teko, "Jeesus kastaa" ihan noilla sanoilla

        Uudestikastajat olette kadottaneet kokonaan kasteen merkityksen. Teille se on vain symbolinen kuuliaisuuden askel. Raamatullinen kaste on Jumalan armoteko, jossa Hän jakaa ihmiselle lahjojaan. Tätä kaste on ollut koko kristinuskon olemassaolon ajan, ja sen todistaa historiakin. Jos Raamattu sanoo seävsti että kaste pelastaa ja antaa synnit anteeksi ja synnyttää uudesti, niin miksi sellaista ei voi uskoa?

        Kuten sanottu, usko syntyy Sanana kautta, joka on läsnä niin kasteessa kuin ehtoollisessakin. Ehtoollisleipä on Kristuksen, Jumalan Sanan, ruumis. Siis se ei kuvaa sitä vaan se on sitä. Jumalan Sana on sekä kasteessa että ehtoollisessa, kuten voimme Raamatusta lukea.

        Vettä tarvitaan pelastukseen ja uudestisyntymiseen Jeesuksen mukaan. Tottahan kaste ja ehtoollinen vahvistavat uskoa mutta myös synnyttävät sitä. Kaste ei perustu siihen, että ihminen tunnustaa siinä jotakin, vaan se on pelkkä lahja, johon vauvakin on oikeutettu. Ehtoollinen on kiroukseksi jos joku nauttii sen ilman että uskoo mitä siinä luvataan.

        Uudestikastajat ovat keksineet tuollaisen oman kasteensa, jossa uskoontullut ihminen näyttelee omaa uskoaan ja erinomaisuuttaan sekä kypsyyttään että on ratkaissut oman uskonsa. Raamattu ei tuo tuollaista, vaan kaste on Raamatussa selvästi lahja, jonka Jumala haluaa meille antaa. Kaste on uudestikastajilla oma teko ja eräänlainen oman uskonelämän etappi, kristityille se on lahjaa ja armoa.

        Pieni korjaus.
        Tuon uskovien kasteen, jonka uskoontullut ottaa, kun antaa kastaa itsensä (ei vauvojansa) on keksinyt ITSE JUMALA!
        Etkö vielä tiennyt sitä? Se on kerrottu Raamatussa.
        Kaste pelastaa uskoontulleen maailmasta ja erottaa nimikristillisestä joukosta. Se on julkinen todistus siitä, että hän haluaa seurata Jeesuksen antamaa esimerkkiä.
        "Joka tunnustaa minut ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan Isäni edessä joka on taivaassa"!
        Häpeätkö tunnustaa Jeesusta?

        Miksi taas valehtelet:
        "Raamatusta selviää hyvin selvästi että kaste on Jumalan teko, "Jeesus kastaa" ihan noilla sanoilla"???
        Missä noin on kirjoitettu. Ei ainakaan Raamatussa. Raamattu sen sijaan sanoo, että "Hän kastaa teidät Pyhällä' Hengellä ja tulella"!!!

        Jeesushan sanoi:
        "Millä kasteella (baptzoo) minut on kastettu, sillä kastetaan teidätkin".Mark 10
        Etkö sinäkin haluaisi seurata Jeesusta myös tässä asiassa?
        Se on tosin vaikeaa lihalle ja ylpeälle ihmiselle mutta se kannattaa.

        Pietarikin oli samoilla linjoilla:
        "Tehkää siis parannus ja OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN..."
        Pietari ei julistanut, että "tämä kaste pelastaa nyt teidät" vaan hän julisti:
        TEHKÄÄ SIIS PARANNUS"!!
        Jumala ei anna vettä lahjaksi vaan Hänen lahjansa on iankaikkinen elämä, joka annetaan jokaiselle, joka uskoo Herraan Jeesukseen ja joka on valkaissut vaattensa Karitsan veressä. Siihen ei tarvita vettä:
        Ilm 7
        "13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."


      • jonglööri
        vaihtelevaa kirjoitti:

        Pieni korjaus.
        Tuon uskovien kasteen, jonka uskoontullut ottaa, kun antaa kastaa itsensä (ei vauvojansa) on keksinyt ITSE JUMALA!
        Etkö vielä tiennyt sitä? Se on kerrottu Raamatussa.
        Kaste pelastaa uskoontulleen maailmasta ja erottaa nimikristillisestä joukosta. Se on julkinen todistus siitä, että hän haluaa seurata Jeesuksen antamaa esimerkkiä.
        "Joka tunnustaa minut ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan Isäni edessä joka on taivaassa"!
        Häpeätkö tunnustaa Jeesusta?

        Miksi taas valehtelet:
        "Raamatusta selviää hyvin selvästi että kaste on Jumalan teko, "Jeesus kastaa" ihan noilla sanoilla"???
        Missä noin on kirjoitettu. Ei ainakaan Raamatussa. Raamattu sen sijaan sanoo, että "Hän kastaa teidät Pyhällä' Hengellä ja tulella"!!!

        Jeesushan sanoi:
        "Millä kasteella (baptzoo) minut on kastettu, sillä kastetaan teidätkin".Mark 10
        Etkö sinäkin haluaisi seurata Jeesusta myös tässä asiassa?
        Se on tosin vaikeaa lihalle ja ylpeälle ihmiselle mutta se kannattaa.

        Pietarikin oli samoilla linjoilla:
        "Tehkää siis parannus ja OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN..."
        Pietari ei julistanut, että "tämä kaste pelastaa nyt teidät" vaan hän julisti:
        TEHKÄÄ SIIS PARANNUS"!!
        Jumala ei anna vettä lahjaksi vaan Hänen lahjansa on iankaikkinen elämä, joka annetaan jokaiselle, joka uskoo Herraan Jeesukseen ja joka on valkaissut vaattensa Karitsan veressä. Siihen ei tarvita vettä:
        Ilm 7
        "13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

        Jumala on keksinyt kasteen ja Jeesus sen on asettanut.

        Hyvä että myönnät tuon että kaste pelastaa. Olet täällä vuosia tapellut sitä vastaan. Sinähän kehityt. Tosin Raamatun mukaan kaste ei ole tunnustamista, vaan lahja. Kasteessa Jumala toimii, ihminen ottaa vastaan.

        En häpeä tunnustaa Jeesusta, tunnustan hänet joka sunnutai jumalanpalveluksissakin.

        No niin huomasithan sinäkin tuon että Jeesus kastaa. Juuri Pyhällä Hengellä Hän kastaa. Kasteessa saamme Pyhän Hengen. Alat oppia!

        Pietari julista parannusta JA kastetta SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEKSI. Siis molempia. Ei toista ilman toista. Uskoa ja kastetta sillä molemmat tarvitaan.

        Jumalan lahja on pelastus Kristuksessa ja se annetaan kasteen kautta ja uskolla omistetaan. Usko ja kaste molemmat, edelleen.

        Ja kuten Jeesuksen sanoista näemme, sitä vettä tarvitaan.

        "joka ei synny vedestä ja Hengestä ei pääse Jumalan valtakuntaan."


      • vaihtelevaa
        jonglööri kirjoitti:

        Jumala on keksinyt kasteen ja Jeesus sen on asettanut.

        Hyvä että myönnät tuon että kaste pelastaa. Olet täällä vuosia tapellut sitä vastaan. Sinähän kehityt. Tosin Raamatun mukaan kaste ei ole tunnustamista, vaan lahja. Kasteessa Jumala toimii, ihminen ottaa vastaan.

        En häpeä tunnustaa Jeesusta, tunnustan hänet joka sunnutai jumalanpalveluksissakin.

        No niin huomasithan sinäkin tuon että Jeesus kastaa. Juuri Pyhällä Hengellä Hän kastaa. Kasteessa saamme Pyhän Hengen. Alat oppia!

        Pietari julista parannusta JA kastetta SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEKSI. Siis molempia. Ei toista ilman toista. Uskoa ja kastetta sillä molemmat tarvitaan.

        Jumalan lahja on pelastus Kristuksessa ja se annetaan kasteen kautta ja uskolla omistetaan. Usko ja kaste molemmat, edelleen.

        Ja kuten Jeesuksen sanoista näemme, sitä vettä tarvitaan.

        "joka ei synny vedestä ja Hengestä ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Taidat olla aika paatunut tai sitten et tajua mitään.
        Tuossahan ei puhuta mitään siitä, että Jeesus kastaa vedellä vaan Pyhällä Hengellä ja tulella.
        Johannes Kirjoittaa: Matt 3
        11. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Näin kävi Helluntaina ja tuo lupaus kuuluu kaikille, jotka tekevät parannuksen ja antavat kastaa itsensä!!! Pyhää Henkeä ei tule veden avulla eikä papin käskystä.
        Taitaisi sinun tulesi sammua jos siinä kätettäisiin vettä!!

        Kaste pelastaa sellaisen, joka uskoo ja on kuuliainen Jumalan käskylle, kuten Nooan aikana.
        Pelkkä kaste eli vesi hukuttaa ne, jotka luottavat veden taikavoimaan.

        Etkö todella tajua, mitä tuossakin sanotaan:
        ", ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

        Vain Karitsan veri pesee puhtaaksi meidän syntimme, mutta voithan yrittää taivaaseen oman vesikipposi kanssa. Taitaa tulla stoppi jo taivaan portilla.
        1. Joh 1
        " Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä"

        Onko sinulla yleensä ollut ymmärtämisvaikeuksia?


      • jonglööri
        vaihtelevaa kirjoitti:

        Taidat olla aika paatunut tai sitten et tajua mitään.
        Tuossahan ei puhuta mitään siitä, että Jeesus kastaa vedellä vaan Pyhällä Hengellä ja tulella.
        Johannes Kirjoittaa: Matt 3
        11. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Näin kävi Helluntaina ja tuo lupaus kuuluu kaikille, jotka tekevät parannuksen ja antavat kastaa itsensä!!! Pyhää Henkeä ei tule veden avulla eikä papin käskystä.
        Taitaisi sinun tulesi sammua jos siinä kätettäisiin vettä!!

        Kaste pelastaa sellaisen, joka uskoo ja on kuuliainen Jumalan käskylle, kuten Nooan aikana.
        Pelkkä kaste eli vesi hukuttaa ne, jotka luottavat veden taikavoimaan.

        Etkö todella tajua, mitä tuossakin sanotaan:
        ", ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

        Vain Karitsan veri pesee puhtaaksi meidän syntimme, mutta voithan yrittää taivaaseen oman vesikipposi kanssa. Taitaa tulla stoppi jo taivaan portilla.
        1. Joh 1
        " Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä"

        Onko sinulla yleensä ollut ymmärtämisvaikeuksia?

        Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella. Ei ole kuin yksi kaste ja se on juuri tämä kaste jonka Jeesus asetti. Pyhä Henki saadaan nimenomaan kasteessa, toki sen voi saada ilman kastettakin, mutta ei ole kastetta ilman Pyhää Henkeä, sillä Pyhä Henki ja kaste kuuluvat yhteen.

        Kaste pelastaa sellaisen joka uskoo, olet oikeassa. Alat oppimaan pikku hiljaa. Kuuliaisuudella ei kukaan pelastu, vaan uskosta se tulee. Pelkkä kaste ei pelasta ilman uskoa. Mutta vesi pelastaa nyt ne jotka uskovat. Tuomitset tässä nyt itsesi sillä sinä olet ainoa joka uskoo johon kin veden taikavoimaan. Kukaan muu ei täällä sellaisesta puhu.

        Jeesuksen veri pesee synnit pois. Tämä syntien sovitus annetaan meille kasteessa. En ole menossa vesikipon kanssa taivaseen vaan Kristuksen turvin, joka kasteessa tuli luokseni, ja jonka saan uskolla omistaa

        Onko sinulla joitakin ymmärrysvaikeuksia, kun laitat kasteen, Jeesuksen veren ja uskon jotenkin vastaikkaisiksi? Nehän kuuluvat yhteen, ei ole kastetta ilman Kristuksen sovitustyötä, johon koko kaste perustuu.


      • totuusontämä
        jonglööri kirjoitti:

        Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella. Ei ole kuin yksi kaste ja se on juuri tämä kaste jonka Jeesus asetti. Pyhä Henki saadaan nimenomaan kasteessa, toki sen voi saada ilman kastettakin, mutta ei ole kastetta ilman Pyhää Henkeä, sillä Pyhä Henki ja kaste kuuluvat yhteen.

        Kaste pelastaa sellaisen joka uskoo, olet oikeassa. Alat oppimaan pikku hiljaa. Kuuliaisuudella ei kukaan pelastu, vaan uskosta se tulee. Pelkkä kaste ei pelasta ilman uskoa. Mutta vesi pelastaa nyt ne jotka uskovat. Tuomitset tässä nyt itsesi sillä sinä olet ainoa joka uskoo johon kin veden taikavoimaan. Kukaan muu ei täällä sellaisesta puhu.

        Jeesuksen veri pesee synnit pois. Tämä syntien sovitus annetaan meille kasteessa. En ole menossa vesikipon kanssa taivaseen vaan Kristuksen turvin, joka kasteessa tuli luokseni, ja jonka saan uskolla omistaa

        Onko sinulla joitakin ymmärrysvaikeuksia, kun laitat kasteen, Jeesuksen veren ja uskon jotenkin vastaikkaisiksi? Nehän kuuluvat yhteen, ei ole kastetta ilman Kristuksen sovitustyötä, johon koko kaste perustuu.

        Hozaa veli-jonglööri! Hyvin kirjoittelet! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla menee sekaisin kaikki asiat.

        1. Joh.1 ei naintse uskoa ollenkaan? Tarviiko siis uskoa ollenkaan kun tuossa yhdessä kohdassa ei sitä mainita? Sitäkö miekkalähetystrolli yrittää sanoa? Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei usko Raamattua joka sanoo että Yksi kaste!

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä voisi jo häipyä noine taikavesijuttuineen. No, juoppo mikä juoppo.


      • vaihtelevaa
        totuusontämä kirjoitti:

        Hozaa veli-jonglööri! Hyvin kirjoittelet! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla menee sekaisin kaikki asiat.

        1. Joh.1 ei naintse uskoa ollenkaan? Tarviiko siis uskoa ollenkaan kun tuossa yhdessä kohdassa ei sitä mainita? Sitäkö miekkalähetystrolli yrittää sanoa? Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei usko Raamattua joka sanoo että Yksi kaste!

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä voisi jo häipyä noine taikavesijuttuineen. No, juoppo mikä juoppo.

        Hozaa trolliveljet!
        Mitähän totuusontämä yrittää taas sönköttää:
        "1. Joh.1 ei naintse uskoa ollenkaan?" joo, ei naitse, ei! Hyvä havainto. Mutta tuo hänen allekirjoituksensa todistaa, että asialla olikin juoppo.

        Miksihän Helluntaina ei puhuta mitään vedestä, kun opetuslapset kastettiin Pyhällä Hengellä. Oliko se taikavesi jo haihtunut?
        Eikö jonglööri vieläkään tajua että vesikaste on eri asia kuin Pyhän Hengen kaste??Materiaan uskova ei näköjään tajua sellaista.

        Mutta miksi oppisi taas muuttui:
        " Nehän kuuluvat yhteen, "?? Tuolla edellä väiti, että "kaste on aina oikea"????
        Nyt tarvitaan taas uskoa.
        Jumala toimii Pyhän Hengen kautta eikä tarvitse vettä, mutta te vedenpalvojat olette näköjään siitä riippuvaisia. Meidän uskomme tulee perustua Hänen vereensä eikä veteen:
        "Room 3
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja KAIKKI saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen VEREENSÄ osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli JÄTTÄNYT RANKAISEMATTA ennen tehdyt synnit "
        "28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

        Nuo lain teot, kuten pakollinen vauvakaste, on täysin turha seremonia taivasta ajatellen. Kasteet yleensäkin kuten myös ehtoollinen, ovat vain tätä aikaa varten mutta vain usko Herraan Jeesukseen ja Hänen vereensä voi pelastaa ihmisen!
        "Näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät ovat iankaikkista aikaa varten"


      • jonglööri
        vaihtelevaa kirjoitti:

        Hozaa trolliveljet!
        Mitähän totuusontämä yrittää taas sönköttää:
        "1. Joh.1 ei naintse uskoa ollenkaan?" joo, ei naitse, ei! Hyvä havainto. Mutta tuo hänen allekirjoituksensa todistaa, että asialla olikin juoppo.

        Miksihän Helluntaina ei puhuta mitään vedestä, kun opetuslapset kastettiin Pyhällä Hengellä. Oliko se taikavesi jo haihtunut?
        Eikö jonglööri vieläkään tajua että vesikaste on eri asia kuin Pyhän Hengen kaste??Materiaan uskova ei näköjään tajua sellaista.

        Mutta miksi oppisi taas muuttui:
        " Nehän kuuluvat yhteen, "?? Tuolla edellä väiti, että "kaste on aina oikea"????
        Nyt tarvitaan taas uskoa.
        Jumala toimii Pyhän Hengen kautta eikä tarvitse vettä, mutta te vedenpalvojat olette näköjään siitä riippuvaisia. Meidän uskomme tulee perustua Hänen vereensä eikä veteen:
        "Room 3
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja KAIKKI saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen VEREENSÄ osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli JÄTTÄNYT RANKAISEMATTA ennen tehdyt synnit "
        "28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

        Nuo lain teot, kuten pakollinen vauvakaste, on täysin turha seremonia taivasta ajatellen. Kasteet yleensäkin kuten myös ehtoollinen, ovat vain tätä aikaa varten mutta vain usko Herraan Jeesukseen ja Hänen vereensä voi pelastaa ihmisen!
        "Näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät ovat iankaikkista aikaa varten"

        Hyvä että myönnät tuon ettei mainitsemasi kohta mainitse uskoa. Sehän ei tarkoita sitä ettei uskoa tarvi, kuten sinun logiikallasi pitäisi päätellä

        Helluntaina Pyhä Henki vuodatettiin, siitä tuli kaikelle kansalle kuuluva lahja. Tämä lahjaa annetaan myös kasteen kautta, sillä kaste on sidottu Pyhään Henkeen.

        Vesikaste on Pyhän Hengen kaste. Ei ole kuin yksi kaste. Yritätkö kehitellä taas ihan uusia kasteita? Yksi kaste!

        Oppi ei muutu muuta kuin sinun pääsi sisällä. Kaste on aina oikea ja ihminen pelastuu kasteen ja uskon kautta. Näin se menee.

        Jumala ei tarvitse vettä mutta Hän on säätänyt kasteen sitä varten että sen kautta Hän tomii. Voit mennä palvomaan niitä omia taikavesiäsi muualle, tuo aihe ei kuulu tänne. Meidän uskomme tulee perustua Kristuksen soviutstyöhön. Uskomme kohde ei ole vesi, vaan Kristus, joka kasteessa annetaan. Kaste ei ole vain vettä vaan siinä on ennen kaikkea Kristus, johon siis uskomme.

        Kaste ei ole lain teko, vaaan Jumalan armoteko. Uudestiaskteesi ja vesileikkisi ovat täysin turhia taivasta ajatellen. Kaste ja ehtoollinen ovat tätä aikaa varten ja ensin mainittu on portti Jeesuksen luo. Usko Herraan pelastaa kasteen kautta. Etkö vieläkään ymmärrä että joka uskoo ja kastetaan pelastuu? Siis usko ja kaste pelastavat ihmisen. Sekä että!


      • vaihtelevaa

        Tuossa olemme samaa mieltä:
        "1. Joh.1 ei naintse uskoa ollenkaan?" joo, ei naitse, ei! Hyvä havainto"

        En vain tiedä, mitä tuo naintse tarkoittaa. Liittyy varmaan jotenkin veteen.Voisiko totuusontämä selvittää sen sitten kun selviää krapulastaan. Häntä ei vielä ole näkynyt palstalla.

        Oletko keksinyt uuden kasteen:
        " Uudestiaskteesi ja vesileikkisi"
        Tarvitaanko tuossa "askteesissa" kummeja? Vetta ilmeisesti tarvitaan, sillä sehän on teidän epäjumalanne.

        Sinulla tuntuu oleva oma pelastustie:
        " Meidän uskomme tulee perustua Kristuksen soviutstyöhön"

        Eikö veden taikavoima enää riitäkkään vaan tarvitaan jotain soviutstyötä!!!

        Hauskoja nuo sinun satusi. Kerro lisää!


      • jonglööri
        vaihtelevaa kirjoitti:

        Tuossa olemme samaa mieltä:
        "1. Joh.1 ei naintse uskoa ollenkaan?" joo, ei naitse, ei! Hyvä havainto"

        En vain tiedä, mitä tuo naintse tarkoittaa. Liittyy varmaan jotenkin veteen.Voisiko totuusontämä selvittää sen sitten kun selviää krapulastaan. Häntä ei vielä ole näkynyt palstalla.

        Oletko keksinyt uuden kasteen:
        " Uudestiaskteesi ja vesileikkisi"
        Tarvitaanko tuossa "askteesissa" kummeja? Vetta ilmeisesti tarvitaan, sillä sehän on teidän epäjumalanne.

        Sinulla tuntuu oleva oma pelastustie:
        " Meidän uskomme tulee perustua Kristuksen soviutstyöhön"

        Eikö veden taikavoima enää riitäkkään vaan tarvitaan jotain soviutstyötä!!!

        Hauskoja nuo sinun satusi. Kerro lisää!

        Naintse liittyneen sinun palvontamenoihisi, en tahdo tietää siitä lisää.

        Usko perustuu Kristukseen eli myös siihen että Hän meidät kasteen kautta ottaa osakseen. Et ymmärrä mikä kaste on, siinä kaikki. ET usko sitä mitä Raamattu kasteesta sanoo. Se on oma häpeäsi.

        Sinun satuilusi on juuri tuota että vauva ei voi uskoa, Jumalan on kyvytön antamaan uskoa vauvalle, ihminen pelastuu ilman uskoa välillä ja välillä ei. Välillä jos Raamatussa ei jotakin mainita voidaan se tuomita epäraamatulliena ja välillä ei. Välillä kaste pelastaa ja välillä ei. Oppi muuttuu koko ajan. Satuilusi jatkuu loputtomiin. Eliköhän se Lutherinkin 300-luvulla kuten kerran väitit :DD


      • vaihtelevaa
        jonglööri kirjoitti:

        Naintse liittyneen sinun palvontamenoihisi, en tahdo tietää siitä lisää.

        Usko perustuu Kristukseen eli myös siihen että Hän meidät kasteen kautta ottaa osakseen. Et ymmärrä mikä kaste on, siinä kaikki. ET usko sitä mitä Raamattu kasteesta sanoo. Se on oma häpeäsi.

        Sinun satuilusi on juuri tuota että vauva ei voi uskoa, Jumalan on kyvytön antamaan uskoa vauvalle, ihminen pelastuu ilman uskoa välillä ja välillä ei. Välillä jos Raamatussa ei jotakin mainita voidaan se tuomita epäraamatulliena ja välillä ei. Välillä kaste pelastaa ja välillä ei. Oppi muuttuu koko ajan. Satuilusi jatkuu loputtomiin. Eliköhän se Lutherinkin 300-luvulla kuten kerran väitit :DD

        Oh hoh?
        "Naintse liittyneen sinun palvontamenoihisi,"??
        Totuusontähän siitä puhuu, joten palvooko hänkin vettä, kuten sinä? Ilmankos hän on aivan pihalla Jumalan Sanasta.

        Et tunnu pääsevän eroon tuosta veden mystisestä taikavoimasta:
        "Usko perustuu Kristukseen eli myös siihen että Hän meidät kasteen kautta ottaa osakseen"
        Jeesus ei tarvitse vettä pelastaakseen ihmisen, vaan Hän sanoo:
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO, HUKKUISI.."
        Ei sanaakaan vedestä!

        Mihin Jumalan huomassa ja kädessä oleva vauva tarvitsee uskoa? Siihenkö, että vesitippa pelastaa?
        Eikös teille siellä kansakoulussa jo opetettu, milloin Luther eli, vai satuitko olemaan poissa tunnilta sänä päivänä? Mistähän tämä 300-luku on jämähtänyt muistiisi? Olisiko se jonkun virren numero?
        Mutta hauskoja satuja jaksat vääntää.


      • jonglööri
        vaihtelevaa kirjoitti:

        Oh hoh?
        "Naintse liittyneen sinun palvontamenoihisi,"??
        Totuusontähän siitä puhuu, joten palvooko hänkin vettä, kuten sinä? Ilmankos hän on aivan pihalla Jumalan Sanasta.

        Et tunnu pääsevän eroon tuosta veden mystisestä taikavoimasta:
        "Usko perustuu Kristukseen eli myös siihen että Hän meidät kasteen kautta ottaa osakseen"
        Jeesus ei tarvitse vettä pelastaakseen ihmisen, vaan Hän sanoo:
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO, HUKKUISI.."
        Ei sanaakaan vedestä!

        Mihin Jumalan huomassa ja kädessä oleva vauva tarvitsee uskoa? Siihenkö, että vesitippa pelastaa?
        Eikös teille siellä kansakoulussa jo opetettu, milloin Luther eli, vai satuitko olemaan poissa tunnilta sänä päivänä? Mistähän tämä 300-luku on jämähtänyt muistiisi? Olisiko se jonkun virren numero?
        Mutta hauskoja satuja jaksat vääntää.

        Hieno, että muutkin ihmiset huomaavat törkeän ja pilkkaavan käytöksesi. Viereisellä palstalla sinulle kirjotettiin näin: "Opettele ystävällisesti käyttäytymään äläkä vähättele kanssakirjoittajia" Sanon sinulle saman: opettele käyttäymymään ja olemaan pilkkaamatta muita, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!

        Ei täällä kukan muu palvo vettä kuin sinä. Voitko mennä puhumaan noista asioista muualle? Tänne eivät kuulu. Minä en usko vedessä oelvan mitään taikavoimaa, sinä uskot.

        Kasteen kautta Kristus ottaa omakseen. Kasteseen liityyvät Pyhä Henki, syntien anteeksisaaminen ja uudestisyntyminen, eli kaikki se mitä pelastukseen tarvitaan. Tämä lahja sitten otetaan uskolla vastaan. Ilman uskoa lahja jää käyttämättä.

        "Jeesus ei tarvitse vettä pelastaakseen ihmisen"

        Taitaa Jeesus itse olla toista mieltä:
        " "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan" Joh. 3:5
        "että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta" Ef. 5:26

        Näyttää siis vahvasti että sitä vettä tarvitaan sittenkin. Vedestä puhutaan läpi raamatun ja siksi myös uudessa liitossa sillä on suuri merkitys kasteessa. Ei siis yksinään vaan kasteessa.

        Vauva tarvitsee uskoa pelatuakseen, sillä ilman uskoa ei kukaanv oi olla otollinen. Vain uskon ja kasteen avulla voidaan pelastua. Muuta tietä ei ole. Ei vauvalla, eikä aikuisella.

        Hyvä että toisetkin kirjoittajat todistavat miten törkeästi täällä käyttäyyt. Ei ole veli-doordoor turhaan viestejäsi poistellut.


      • vaihtelevaa
        jonglööri kirjoitti:

        Hieno, että muutkin ihmiset huomaavat törkeän ja pilkkaavan käytöksesi. Viereisellä palstalla sinulle kirjotettiin näin: "Opettele ystävällisesti käyttäytymään äläkä vähättele kanssakirjoittajia" Sanon sinulle saman: opettele käyttäymymään ja olemaan pilkkaamatta muita, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!

        Ei täällä kukan muu palvo vettä kuin sinä. Voitko mennä puhumaan noista asioista muualle? Tänne eivät kuulu. Minä en usko vedessä oelvan mitään taikavoimaa, sinä uskot.

        Kasteen kautta Kristus ottaa omakseen. Kasteseen liityyvät Pyhä Henki, syntien anteeksisaaminen ja uudestisyntyminen, eli kaikki se mitä pelastukseen tarvitaan. Tämä lahja sitten otetaan uskolla vastaan. Ilman uskoa lahja jää käyttämättä.

        "Jeesus ei tarvitse vettä pelastaakseen ihmisen"

        Taitaa Jeesus itse olla toista mieltä:
        " "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan" Joh. 3:5
        "että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta" Ef. 5:26

        Näyttää siis vahvasti että sitä vettä tarvitaan sittenkin. Vedestä puhutaan läpi raamatun ja siksi myös uudessa liitossa sillä on suuri merkitys kasteessa. Ei siis yksinään vaan kasteessa.

        Vauva tarvitsee uskoa pelatuakseen, sillä ilman uskoa ei kukaanv oi olla otollinen. Vain uskon ja kasteen avulla voidaan pelastua. Muuta tietä ei ole. Ei vauvalla, eikä aikuisella.

        Hyvä että toisetkin kirjoittajat todistavat miten törkeästi täällä käyttäyyt. Ei ole veli-doordoor turhaan viestejäsi poistellut.

        Sinulle on ilmeisesti turhaa edes neuvoa ystävällistä käyttäytymistä, kun valehtelet, solvaat ja levität harhaanjohtavaa tietoa toisesta. Nyt jo sentään jätit Marianpalvomisen pois.

        Mutta usko veden taikavoimaan on sinulla vahva. Kopioit noita samoja fraaseja vauvan uskosta ja veden välttämättömyydestä aivan samoin, kun epäjumalanpalvojat kehuvat epäjumalaansa.
        Jeesus on varmaan erehtynyt kun sanoi kastamattomien lasten olevan taivaskelpoisia!
        Nuo sinun satusi on nähty jo niin monta kertaa, että voisit jo keskittyä opiskelemaan Raamattua ja rukoilla, että saisit kokea uudestisyntymisen armon.
        Tuo vedellä läträäminen saisi jo riittää. Veden voimalla kukaan ei mene taivaaseen, vaikka kuinka yrität psyykata itseäsi.

        Oletko nyt omaksunut sen kannan, että seurakuntaa pitää kastaa uudelleen ja uudelleen:
        ""että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta" Ef. 5:26

        Tuo lupaushan on SEURAKUNNALLE!!!


      • jonglööri
        vaihtelevaa kirjoitti:

        Sinulle on ilmeisesti turhaa edes neuvoa ystävällistä käyttäytymistä, kun valehtelet, solvaat ja levität harhaanjohtavaa tietoa toisesta. Nyt jo sentään jätit Marianpalvomisen pois.

        Mutta usko veden taikavoimaan on sinulla vahva. Kopioit noita samoja fraaseja vauvan uskosta ja veden välttämättömyydestä aivan samoin, kun epäjumalanpalvojat kehuvat epäjumalaansa.
        Jeesus on varmaan erehtynyt kun sanoi kastamattomien lasten olevan taivaskelpoisia!
        Nuo sinun satusi on nähty jo niin monta kertaa, että voisit jo keskittyä opiskelemaan Raamattua ja rukoilla, että saisit kokea uudestisyntymisen armon.
        Tuo vedellä läträäminen saisi jo riittää. Veden voimalla kukaan ei mene taivaaseen, vaikka kuinka yrität psyykata itseäsi.

        Oletko nyt omaksunut sen kannan, että seurakuntaa pitää kastaa uudelleen ja uudelleen:
        ""että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta" Ef. 5:26

        Tuo lupaushan on SEURAKUNNALLE!!!

        Sinä täällä valehtelet ja solvaat ja syytät vedenpalvonnasta. Nyt sentään jätit vauvalalelun pois.

        Usko uudestikasteseen on sinulla vahva, kuten myös veden taikavoimaan uskominen. Minä kopion niitä Jeesuksen sanoja niin kauan että pysähdyt luekaan mitä Herramme haluaa sanoa. Sinua ei tunnu se kiinnostavan.

        Jeesus ei sanonut että lapsi on taivaskelpoinen, vaan Hän sanoi että heidän kaltaisensa on taivasten valtakunta. Tässä taas esimerkki siitä, ettet välitä mitä Jeesus oikeasti sanoi. Eli Jeesus sanoi juuri sitä mitä sinä et usko: pieni lapsi voi uskoa.

        Olen syntynyt uudesti ja luen Ramattua päivittäin. Sinun satuilusi kertoo että luet enemmän uudestikastajien propagandatekstejä

        Veden voimalla ei kukaan mene taivaaseen vaan veden JA Hengen voimalla sinne mennään jos lahja otetaan uskolla vastaan.

        Ketään ei pidä kastaa uudelleen. Tuo lupaus on seurakunnalle, juuri niin. Mutta ei siinä sanota että peseminen tapahtuu useamman kerran. Et taaskaan lue mitä kohta sanoo. Peseminen tapahtuu kerran kasteessa ja sen vaikutus jatkuu koko loppu elämän

        Satuilusi ja välinpitämättönyytesi Jumalan Sanasta on kyllä karmeaa.


    • kastefanaatitliikkeellä

      Pidätkö muuten sitä kastemekkoa edelleen päälläsi`?

      pn jutut hiukan siihen viittaavia heh!

      entäs se vesipuoli, onko kanferttipullossa kastemekkokuvan alla vai!

    • olikojonglöörilläeesitys

      Mahtoiko lutteri olla kaikkein kristillisin niinä päivinä kun halkopinoja sytytteli taikka työnteli omin silmin Raamattua lukevia jään alle, onko teillä siellä kastefanaatikkokerhossa asiasta puhuttu mitenpaljon?

    • ttkkl

      "Kahden eli kolmen todistus on pätevä!" Raamattu
      "Kaikki asiat pitää kahden eli kolmen todistuksella kiinnitettämän!" Uusi Testamentti
      Kasteen todistajia eli kummeja pitää olla kaksi tai kolme!
      On myös ainakin kolme kirkon opettajaa kirkon alkuajalta, jotka todistavatt lastenkastamiskäytännön olevan peräisin apostoleilta! Augustinus , Origenes todistivat tavan kastaa lapsia olevan peräisin apostoleilta ja Tertulianuskin kehoitti vanhempia kastamaan lapsensa.
      Noin siinä käy, kun ei pidä Jeesusta rakkaana! Luther säilytti Raamatun ja Katteksmus oli vain avustava opas! Luther kehoitti lukemaan Raamattua ahkerasti ja sentähden käänsi sen kansankielelle, jonka keksitty kirjapainotaito nopeasti saattoi levitykseen!!! Pitivät Lutherin käännöstä erittäin onnistuneena!!!

      Kirkon käytäntö kastaa lapset on peräisin apostoleilta!
      Aikamoista tuhmuutta on alkaa kumoamaan kirkon opettajiakin!
      Jolla on synnit anteeksi, ei ole mitään kanteeksi Jumalan edessä eli heti jo taivaskelpoinen! Sitä saakin muualta kuin Rauhanyhdistylseltä etsiä koko ikänsä, jos löytänee silloinkaan! Rauhanyhdistylsellähän sitä on jaossa joka seuroissa!
      Aposolien säännöistä löytynee lisää todistuksia apostolisista. Ortodokseilla nuo ovat tallessa, jota voi googlettaa!

      • korjataampataas

        Meille riittää Raamatun todistus. Nuo kirkko-isien höpötykset voi unohtaa.

        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu".
        Nuo itsemielestään viisaat kirkko-isät ovat muuttaneet tämänkin Raamatun kohdan seuraavasti:
        "Joka kastetaan vauvana ja tulee uskoon joskus myöhemmin, pelastuu"!!! Ja toisillehan uskoakaan ei tarvita lainkaan: "Kaste on aina oikea"!!!

        Tuo pitää paikkansa etenkin vauvojen kohdalla:
        "Jolla on synnit anteeksi, ei ole mitään kanteeksi Jumalan edessä eli heti jo taivaskelpoinen! "

        Siksi vauvoja on turha kastaa!!!


    • Ville-pappi

      Ystävällistä olisi tuoda koko teksti esille. Koska tuohan jatkuu, että "Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu (Apt. 2:39)."

      Kiintoisaa on, että tekstin mukaan syntien anteeksisaaminen ja Pyhän Hengen vastaanottaminen on sidottu kasteen yhteyteen. Kristuksen nimessä kastettu saa nämä omakseen, ja juuri kasteen vuoksi. Kasteella on merkitystä eikä turhaan vanhat kirkot painota kasteen merkitystä Raamattuun pohjautuen - kasteessa saadaan syntien anteeksianto ja Pyhä Henki vuodatetaan. Se on lupaus, jonka kastettu saa - ja lupaus on osoitettu kaikille, vauvasta vaariin.

      • näinontotuus

        Ville papille.

        Luulisi teologisen koulutuksen saaneen ymmärtävän, mitä tuo "lupaus" tarkoittaa. Sehän EI tarkoita kastetta, vaan lupaus koskee Pyhää Henkeä ja sekin lupaus on vain niille, JOTKA OVAT TEHNEET PARANNUKSEN ja
        jotka meidän Jumalamme KUTSUU"!!!! Eikä niille, joiden päähän pappi heittää vettä!!!!
        Miksi Ville-pappi oikaisee ja unohtaa tärkeimmän, eli parannuksen teon???
        "Tehkää siis parannus..."

        "Tuuli puhaltaa missä tahtoo, sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä mistä se tulee tai minne se menee. SAMOIN ON JOKAISEN, JOKA ON HENGESTÄ SYNTYNYT"!!! Joh 3
        Ville-pappi luulee tietävänsä.

        Raamattu ei tunne mitään automaattista seremoniaa, jolla Pyhä Henki saadaan, vaan syntinsä katuva ja hylkäävä ihminen saa Pyhän Hengen, kun hän anoo sitä Jumalalta: Luuk 11
        "13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
        Pyhä Henki ei tule veden mukana!


      • Ville-pappi

        Opettele ystävällisesti käyttäytymään äläkä vähättele kanssakirjoittajia. Hyvät tavat kuuluvat myös verkkokeskusteluun. En pidä sinua tyhmänä, joten älä itse pidä minua sellaisena. Keskustelet aina ihmisen kanssa.

        Lupaus on selvästi sidottu kasteeseen. Siitä ei tekstiyhteydessä pääse yhtään mihinkään. Kastakaa, niin saatte synnit anteeksi ja Pyhän Hengen. Asia tekstissä harvinaisen yksinkertainen ja selvä.

        Ja huomioipa ystävä hyvä, että kirjoitin edellä, että Pyhän Hengen saaminen kuuluu kasteen yhteyteen. Ei suoranaisesti vedessä, vaan kasteen yhteydessä, sen kaiken yhteydessä, mitä kasteeseen kuuluu. Apostolien teoissa Pyhä Henki vuodatetaan joko ennen kastetta tai sen jälkeen. Vuodatus on jopa yhdessä kohdassa mahdollista vasta kastettujen siunaamisen jälkeen.

        Ja prikulleen, kenet Jumala kutsuu, heille lupaus on annettu. Ja lupaus on annettu kaikille. Sitähän tuo teksti kuvaa. Olkoon ihminen miten kaukana tahansa, niin kutsu on hänelle annettu. Mutta, kuka kutsuun vastaa, on sitten oma lukunsa.


      • näinontotuus
        Ville-pappi kirjoitti:

        Opettele ystävällisesti käyttäytymään äläkä vähättele kanssakirjoittajia. Hyvät tavat kuuluvat myös verkkokeskusteluun. En pidä sinua tyhmänä, joten älä itse pidä minua sellaisena. Keskustelet aina ihmisen kanssa.

        Lupaus on selvästi sidottu kasteeseen. Siitä ei tekstiyhteydessä pääse yhtään mihinkään. Kastakaa, niin saatte synnit anteeksi ja Pyhän Hengen. Asia tekstissä harvinaisen yksinkertainen ja selvä.

        Ja huomioipa ystävä hyvä, että kirjoitin edellä, että Pyhän Hengen saaminen kuuluu kasteen yhteyteen. Ei suoranaisesti vedessä, vaan kasteen yhteydessä, sen kaiken yhteydessä, mitä kasteeseen kuuluu. Apostolien teoissa Pyhä Henki vuodatetaan joko ennen kastetta tai sen jälkeen. Vuodatus on jopa yhdessä kohdassa mahdollista vasta kastettujen siunaamisen jälkeen.

        Ja prikulleen, kenet Jumala kutsuu, heille lupaus on annettu. Ja lupaus on annettu kaikille. Sitähän tuo teksti kuvaa. Olkoon ihminen miten kaukana tahansa, niin kutsu on hänelle annettu. Mutta, kuka kutsuun vastaa, on sitten oma lukunsa.

        En suinkaan pidä sinua tyhmänä, vaan olet omaksunut täysin kirkkosi opetuksen, joka ei pohjaudu Raamattuun. Kirjoituksesi on epäjohdonmukainen.Sanoisin sitä hengelliseksi sokeudeksi.
        Teidän väärä tulkintanne on, että kasteessa lahjoitetaan vauvalle kaikki Jumalan lahjat:
        "Kristuksen nimessä kastettu saa nämä omakseen, ja juuri kasteen vuoksi"
        Tuollaisella katteettomalla lupauksella johdetaan ihmisiä harhaan. Jumala ei ole sidottu teidän seremonioihinne, vaan toimii oman tahtonsa mukaan ja ihmisen rukouksen perusteella. Jumala ei toimi koskaan vastoin ihmisen omaa tahtoa.

        NÄINHÄN TUO KOHTA Ap2:39 , EI OPETA.
        Tuo "lupaus", josta Pietari puhuu, on ehdollinen ja vaatii ensin PARANNUKSEN TEON! "Tehkää siis parannus..."
        Jeesus opettaa: "Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava kaikille "kansoille". Ei Jeesus kehoita suoralta kädeltä kastamaan kaikkia kansoja, vaan ensin on saarnattava parannusta.
        Miksi te hyppäätte aina suoraan kasteeseen. Ja jo tuo kohta sulkee pois sen, että tuo lupaus koskisi vauvoja, jotka ovat tukevasti Jumalan kädessä. Te teette kasteesta automaattisen ,liukuhihnamaisen seremonian, jonka varjolla lupaatte lähes kaikki taivaan lahjat.

        Tuo "lupaus koskee Pyhää Henkeä, jonka UT lupasi jo Ap 1:4
        "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa sen lupauksen täyttymistä..."
        Ap 2:33 vahvistaa sen, miten tuo lupaus toteutui. Kasteesta ei ole mitään mainintaa.
        Jumalan lupaukset ovat aina ehdollisia, eivätkä toteudu, elleivät tietyt ehdot täyty.
        Seuraavaksi Pietari sanoo:"Ottakoon kukin teistä kasteen syntienne anteeksisaamiseksi." Ensin parannus, sitten vasta kaste!
        Kaste otetaan aina henkilökohtaisesti.
        Miten vauva "ottaa kasteen"??? Pietarihan ei kehoittanut tuossa yhteydessä hakemaan kotoa myös vauvat kastettavaksi.
        Kolmas ehto oli: "Jotka teidän taivaallinen Isänne kutsuu".
        Jumalan kutsu on aina henkilökohtainen eikä ole sidottu mihinkään seremoniaan.
        "Tuuli puhaltaa missä tahtoo..."

        Jumalan lupaukset ovat aina ehdollisia, eivätkä toteudu, elleivät tietyt ehdot täyty.
        esim Raamatussa luvattu terveys saadaan täysin vasta kerran taivaassa, samoin iankaikkinen elämä. Israel saa luvatun maan vasta, kun se kääntyy Jumalan puoleen jne.
        Samoin synnit saadaan anteeksi uskomalla Herraan Jeesukseen.
        Mutta te lupaatte sokeasti, vastoin Raamatun ilmoitusta, vauvalle kaikki taivaan lahjat kasteessa, jota viaton vauva ei edes tarvitse.
        Mutta jotenkin sotket lopussa koko asian:
        ", kuka kutsuun vastaa, on sitten oma lukunsa."

        Nyt tuo lupaus onkin otettava vastaan???? Miten vauva sen tekee?
        Eräät teistä opettavat, että ihminen ei voi tehdä mitään pelastuksensa eteen, mutta sinä sidotkin sen siihen, että kutsu on otettava vastaan???
        Melkoista epäjohdonmukaisuutta. Nyt nuo lupaukset eivät enää toteudukkaan automaattisesti kasteessa.
        Te teette kasteesta mystisen taika-opin, joka välillä automaatin tavoin antaa kastettavalle Jumalan lupaukset, välillä ei.


    • viihdeviihdejaviihde

      No, jos ei kertakaikkiaan ymmärrä vaikka mtv:n viihdettä. niin tarttuiko viihdezombie?

    • pitsikauppias

      kastemekko on Jumalan teko!

      siksakilla on ommellut taivaslangalla jumalan teko se on.

    • dfgds

      Haluatko voittaa yli 12 miljoonaa euroa?
      Rekisteröidy ilmaiseksi ja ole mukana arvonnassa.
      Annamme jokaiselle 1000€ bonuksen.
      Klikkaa tästä:
      http://bit.ly/kasino-voitto

    • aaaaaaaaaaaa
      bbbbbbbbbbbbbb
      cccccccccccccccc

    • rtkkl

      Apostolisissa säännöissä voisi olla vastaus, sisältyy Ortodoksisen kirkon kanoneihin. Nuohan on aivan apostolien suusta lähteneitä ja pappien ja piispojen seuraajilleen välittämiä, jotka jossain vaiheessa kirjoittivat muistiin!
      Nousukkaille ei tietenkään kirkon opettajat kelpaa!

    • saalukeaRaamatusta

      Miksi Raamattu ei kelpaa säännöistä puhuttaessa?

      siellä ei kasteta ketään ilman omaa tunnustusta, eikä sanallakaan viitata muuhun käytösmalliin!

      mikä tässä kontekstissa on vikana että se ei kelpaa luterilaiselle kirkolle?

      • DeadManWalks

        Se, että vaikka luterilaiset kastavat Raamatun mukaisesti koko ajan, niin silti vapaitten suuntien kristityt vaativat kasteen uusimista.


      • pienikorjaus
        DeadManWalks kirjoitti:

        Se, että vaikka luterilaiset kastavat Raamatun mukaisesti koko ajan, niin silti vapaitten suuntien kristityt vaativat kasteen uusimista.

        Vapaat suunnat vaativat vain kastelun uusimista. Sitähän se vauvakaste on!


      • DeadManWalks

        Siis mitä tarkoitat? Nyt ilmaisit itseäsi tosi epäselvästi.


    • Katsottu.on
      • DeadManWalks

        Aa! Tuota lindroosilaisuutta. Se on oma lahkonsa, jonka kristillisyys on epäselvää. Ei kaikki Raamattua lukevat ja Jeesusta huutavat ole kristittyjä. Weijo Lindroosin opetuksessa on selkeitä aukkoja ja tuokin video on melko pintapuolista.


    • Ei.ilman.kyyneleitä
    • Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
      bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
      ddddddddddddddddddddddddd

      • Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
        bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
        ddddddddddddddddddddddddd
        zzzzzzzzzzz


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4435
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      242
      2196
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1620
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1423
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      277
      1256
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1117
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1074
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      969
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      953
    Aihe