Mikä valita ja miksi

Iphonehankintaan

Iphone 5s, 6 vai 6 plus.

Kannattaako satsata näihin uusiin kalliimpiin malleihin, vai ajaako vanhempi 5s asiansa? Minä te näistä valitsistte, Android ja Windows phone on poisluettu vaihtoehto?

71

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TupakkaaJaSavuaa

      "Mikä valita" Valitse itse
      "ja miksi" Saat mieleisen :)

      • TupakkaaJaSavuaa

        Jos et osaa valita niin etsi testejä, arvosteluita ja keskusteluita noista puhelimista


    • äläoikeastiosta

      Älä osta!

      Perustelut

      Iphonessa on rajoitettu käyttöjärjestelmä joka tarkoittaa sitä ettei sitä voi hyvin muokata ja tarvitaan raskaita ohjelmia tietokoneelle tietoijen siirtoon. Lisäksi hinta on aivan älytön ominaisuuksiin nähden. Myöskin Apple ei käytä standardi liittimiä eli siihen ei käy tavallinen micro usb laturi/piuha.

      One Plus mallissa on taas puhdas Android ja nopeat päivitykset. Siinä ei ole turhia sovelluksia tai hidastavia käyttöliittymiä. Lisäksi muokattavuus on paljon parempi kuin vakio Androidissa eli pienempiäkin asioita voi säätää. Lisäksi hinta on todella edullinen ominaisuuksiinsa nähden..

      https://oneplus.net/fi

      Eli mieluummin One Plus kuin Iphonen rajoitettu ympäristö.

      • OstaAppleKuusTaiJokuMuu

        Osta osta osta! Saat toimivan ja konstailemattoman puhelimen. One Plus on marginaalimerkki, älä siihen vahingossakaan lyö näppejäsi.


      • iPhone6Plus128

        Säätele vaan sitä OnePlussaas, niitä pienimpiäkin asioita. iPhone toimii hyvin ilman jatkuvaa säätämistä ja virittelyä.


      • Kannyman_

        One Plus on jo vanha malli ja pitää vaihtaa uuteen oneplus 2 malliin, tietoturvaongelmilla nimittäin ei kannata leikkiä.
        Applella tuki jatkuisi vuosia mutta jos haluaa ostella vuosittain uutta säätöluuria niin one plus on valintasi.


      • varsinuusi
        Kannyman_ kirjoitti:

        One Plus on jo vanha malli ja pitää vaihtaa uuteen oneplus 2 malliin, tietoturvaongelmilla nimittäin ei kannata leikkiä.
        Applella tuki jatkuisi vuosia mutta jos haluaa ostella vuosittain uutta säätöluuria niin one plus on valintasi.

        Varsin uusi malli on.


      • siinäonsensyy
        iPhone6Plus128 kirjoitti:

        Säätele vaan sitä OnePlussaas, niitä pienimpiäkin asioita. iPhone toimii hyvin ilman jatkuvaa säätämistä ja virittelyä.

        Ei toimi hyvin Pohjois-Koreamaisen käyttöliittymän vuoksi..


      • Jdbdbbdndnmfnfnxn
        siinäonsensyy kirjoitti:

        Ei toimi hyvin Pohjois-Koreamaisen käyttöliittymän vuoksi..

        Itse ainakin käyttiksen takia tästä juuri tykkään :)


      • iphone-on-vaan-paras

        Samoin mä:-) en ymmärrä yhtään tuota pohjoiskorea höpinää mitä täältä aika ajoin saa lukea:-D


      • raheasäästyy
        iphone-on-vaan-paras kirjoitti:

        Samoin mä:-) en ymmärrä yhtään tuota pohjoiskorea höpinää mitä täältä aika ajoin saa lukea:-D

        Kannattaa ymmärtää. Ymmärtäminen säästyy useita satoja euroja:)


      • iphone-on-vaan-paras
        raheasäästyy kirjoitti:

        Kannattaa ymmärtää. Ymmärtäminen säästyy useita satoja euroja:)

        Mä maksan mielellään laadusta, enkä tyydy mihinkään surkeisiin android tekeleisiin:-)


      • ylihintaamaksat

      • 11222244551122

      • taloustilanne
        11222244551122 kirjoitti:

        Jokainen käyttää rahansa kuten parhaaksi näkee. Siinä ei tarvita sinun mielipidettä (eipä se kyllä kiinnostakkaan). Itse ainakin maksan mielelläni hyvin toteutetusta kokonaisuudesta.

        Tässä taloustilanteessa täytyy kertoa mielipide ja koittaa puuttua kuluttajien järjettömiin ostoihin ja rahantuhlauksiin.


      • taloustilanne
        taloustilanne kirjoitti:

        Tässä taloustilanteessa täytyy kertoa mielipide ja koittaa puuttua kuluttajien järjettömiin ostoihin ja rahantuhlauksiin.

        Ja kun miettii sitäkin että sillä 300-500 euron lisäsijoituksella ei oikeasti saa mitään hyvää vaan päinvastoin, huonoa ja tekniikasta jälkeen jäänyttä.

        300-400 euron Android puhelin kun on jopa parempi kuin yli 500 euron Iphone..


      • taloustieteilijä
        taloustilanne kirjoitti:

        Tässä taloustilanteessa täytyy kertoa mielipide ja koittaa puuttua kuluttajien järjettömiin ostoihin ja rahantuhlauksiin.

        Eikös tässä taloustilanteessa ostamatta jättäminen nimenomaan ruoki lamaa :)


      • RahaEiOoOngelma

        Täällä taitaa taas tää yks älypää OnePlus teini päästellä näppiksistään sammakoita, näitähän täällä on ollut jo aika nippu. Jokainen ostaa itselleen sellaisen luurin, josta tykkää. Jos me tykkäämme iPhonestamme, onko se tältä teiniltä pois?

        Antakaa tämän vakihäirikön (ilmeisesti entinen palstan "sheriffi" vapunen? ) jutut mennä toisesta korvasta sisään ja samantein toisesta ulos. Itse käytän Applea sanokoot kuka muu mitä tahansa. :) Niin kauan kun Applea voi rahalla ostaa, ostan Applea. Raha kun ei ole mulle minkäänlainen ongelma.


      • eikuvaatule
        taloustilanne kirjoitti:

        Ja kun miettii sitäkin että sillä 300-500 euron lisäsijoituksella ei oikeasti saa mitään hyvää vaan päinvastoin, huonoa ja tekniikasta jälkeen jäänyttä.

        300-400 euron Android puhelin kun on jopa parempi kuin yli 500 euron Iphone..

        Miten saan androidpuhelimella kuvan televisioono AppleTV:n kautta?


      • kusetustasaatana
        RahaEiOoOngelma kirjoitti:

        Täällä taitaa taas tää yks älypää OnePlus teini päästellä näppiksistään sammakoita, näitähän täällä on ollut jo aika nippu. Jokainen ostaa itselleen sellaisen luurin, josta tykkää. Jos me tykkäämme iPhonestamme, onko se tältä teiniltä pois?

        Antakaa tämän vakihäirikön (ilmeisesti entinen palstan "sheriffi" vapunen? ) jutut mennä toisesta korvasta sisään ja samantein toisesta ulos. Itse käytän Applea sanokoot kuka muu mitä tahansa. :) Niin kauan kun Applea voi rahalla ostaa, ostan Applea. Raha kun ei ole mulle minkäänlainen ongelma.

        Ei vaan antakaa teidän höpinöiden mennä korvista ulos.. Ei puuta eikä häntää näissä. Kusetatte vaan kännykän ostajia ylikalliilla leluilla.


      • rajoitettupaska
        eikuvaatule kirjoitti:

        Miten saan androidpuhelimella kuvan televisioono AppleTV:n kautta?

        Kuka käyttää Apple TV roskalaitetta? Chromecast on järkevämpi.


      • jaksuhalejasinulle
        kusetustasaatana kirjoitti:

        Ei vaan antakaa teidän höpinöiden mennä korvista ulos.. Ei puuta eikä häntää näissä. Kusetatte vaan kännykän ostajia ylikalliilla leluilla.

        Sinun kannattaa varmaan sitten pysyä poissa iPhone palstalta, jos Applen tuoteet sinua niin ahdistaa :)


      • rajoitettupaska
        jaksuhalejasinulle kirjoitti:

        Sinun kannattaa varmaan sitten pysyä poissa iPhone palstalta, jos Applen tuoteet sinua niin ahdistaa :)

        Silloin monilta menisi rahat hukkaan. Siksi pitää valistaa ostajia.


      • Chromein
        rajoitettupaska kirjoitti:

        Kuka käyttää Apple TV roskalaitetta? Chromecast on järkevämpi.

        Lisäksi Chromecast toimii myös Applen laitteiden kanssa. Miksi siis ostaa sellainen, joka toimii vain tietyissä laitteissa kun on saatavilla sellainen mikä tukee melkein kaikkia?


      • Kannyman_
        varsinuusi kirjoitti:

        Varsin uusi malli on.

        Varsin vanha malli on jo ja uusi on juuri tulossa.
        Tietoturvariskit on vaaraksi muille.


      • ottakaaasioistaselvää
        Kannyman_ kirjoitti:

        Varsin vanha malli on jo ja uusi on juuri tulossa.
        Tietoturvariskit on vaaraksi muille.

        Kyllä se uusi on ja tuetaan vielä pitkään.


      • jaksuhalejasinulle
        rajoitettupaska kirjoitti:

        Silloin monilta menisi rahat hukkaan. Siksi pitää valistaa ostajia.

        Ihan oikeasti. Se ei ole sinun tehtäväsi.


      • kylläseon
        jaksuhalejasinulle kirjoitti:

        Ihan oikeasti. Se ei ole sinun tehtäväsi.

        On se minun tehtäväni!


      • android-luopumista
        rajoitettupaska kirjoitti:

        Silloin monilta menisi rahat hukkaan. Siksi pitää valistaa ostajia.

        Sinä et ole pätevä valistajaksi.


      • 353535353535
        ottakaaasioistaselvää kirjoitti:

        Kyllä se uusi on ja tuetaan vielä pitkään.

        No kuinka pitkään?


      • pitkäänjoo
        353535353535 kirjoitti:

        No kuinka pitkään?

        Yli vuoden verran ja pidempääkin.


      • hyvävalistaja
        android-luopumista kirjoitti:

        Sinä et ole pätevä valistajaksi.

        Minä olen absoluuttinen totuus.


      • Vuodenpuhelin
        pitkäänjoo kirjoitti:

        Yli vuoden verran ja pidempääkin.

        Eli eipä ole pitkä elinkaari tiedossa.


      • varsinpitkä
        Vuodenpuhelin kirjoitti:

        Eli eipä ole pitkä elinkaari tiedossa.

        On se pitkä.


      • 4536534753537753475
        varsinpitkä kirjoitti:

        On se pitkä.

        Tiedätkös kuinka pitkä iPhonen päivitystuki on? 4S, joka on julkaistu vuonna 2011 saa muun muassa IOS 9 päivityksen. Tämä jos mikä on tärkeää tietoturvan kannalta.


      • ethgegh
        rajoitettupaska kirjoitti:

        Kuka käyttää Apple TV roskalaitetta? Chromecast on järkevämpi.

        Kerro lisää sen järkevyydestä


      • oehåorigh
        rajoitettupaska kirjoitti:

        Kuka käyttää Apple TV roskalaitetta? Chromecast on järkevämpi.

        Saaks chromecastilla katsottua netflixiä teräväpiirtona ilman puhelinta?


      • lolollloll123
        varsinpitkä kirjoitti:

        On se pitkä.

        Miksi sinä puhut ristiin täällä koko ajan? Vuosi on tässä tapauksessa pitkä aika mutta puhelimen kohdalla kaksikaan vuotta ei ole riittävä, ellei se satu olemaan kiinanrimpula nimeltä oneplus. Ai ai, taas on vaapuska puhunut itsensä pussiin.


      • saakatsottua
        oehåorigh kirjoitti:

        Saaks chromecastilla katsottua netflixiä teräväpiirtona ilman puhelinta?

        Saa.


      • vapautta
        ethgegh kirjoitti:

        Kerro lisää sen järkevyydestä

        Yhteensopiva monien eri merkkisien laitteiden kanssa ja vapaus, Freedom


      • vaappunen
        vapautta kirjoitti:

        Yhteensopiva monien eri merkkisien laitteiden kanssa ja vapaus, Freedom

        Sopii yhteen ei tarkoita että sopii kahteen. ;)


    • arvelija-

      miksi suljet pois parhaat vaihtoehdot. oletko masokisti.

    • näinsemaailmamuuttuu

      iPhonea hinkatessa voi aina toivoa jobsin hengen ilmaantuvan antaen muutaman toiveen toteutuvan kuten ihmisten näkee tekevän - hinkkahinkka ja valitettavasti vieläkään ei mitään henkeä.

      Eiköhän se Jobs ole jo kuollut ja kuopattu, joten annetaan sen tekniikankin jo mennä - OsX ja IOs ovat jo menneen talven lumia vaikka Lumia ei koskaan lyönytkään läpi - nysi oli kännyköiden paras aikoinaan vaan sekin dumpattiin Eflopin toimesta.

      Nyt vanha kilpailija Sony/Ericsson, jonka olisi jo odottanut kuolleen, tuo uutta mallia vuosittain esille ja varsinkin pöly/kosteus-suojatut kiinnostavat minua.

    • iphone-6

      Nuista itse ottasin iphone 6 sopivan kokonsa takia. Nyt itellä iphone 5s ja voisin vähän isomman puhelimen hommata seuraavaksi.
      Älä nyt ainakaan osta mitään one plussaa:-D

      • Latencyman

        Muutenkin vanha tuo one plus, uusi on nurkan takana.
        iphonet on muutenkin markkinoiden nopeimpia puhelimia ja sovellukset ei maksa kuten androidissa.


      • iphone-6

        Ja lisäks iphonelle on mielestäni tietyt ohjelmat on paremmin suunniteltu ku androidille:-)


      • vapauttafreedom
        Latencyman kirjoitti:

        Muutenkin vanha tuo one plus, uusi on nurkan takana.
        iphonet on muutenkin markkinoiden nopeimpia puhelimia ja sovellukset ei maksa kuten androidissa.

        Saa rahalle enemmän vastinetta kun ostaa One Plussan vapaalla Androidilla. Pohjois-Korea jää aina toiseksi:D


      • ipjone-6
        vapauttafreedom kirjoitti:

        Saa rahalle enemmän vastinetta kun ostaa One Plussan vapaalla Androidilla. Pohjois-Korea jää aina toiseksi:D

        Mikä ihmeen pohjois korea kompleksi sulla oikeen on??? Mä saan ainakin rahoilleni huomattavasti enemmän vastinetta kun ostin iphonen surkean androidin tilalle:-D


      • samahomma
        ipjone-6 kirjoitti:

        Mikä ihmeen pohjois korea kompleksi sulla oikeen on??? Mä saan ainakin rahoilleni huomattavasti enemmän vastinetta kun ostin iphonen surkean androidin tilalle:-D

        Samanlainen rajoitettu ympäristö kuin Pohjois-Koreassa. Siitä on kyse:D


      • iphone-6
        samahomma kirjoitti:

        Samanlainen rajoitettu ympäristö kuin Pohjois-Koreassa. Siitä on kyse:D

        Et ole vissiin koskaan mitasn applen laitteita käyttänyt. Mä oon ja mun laitteissa ei ole mitään rajotteita. Eli siis pystyn niillä tekemään ihan kaiken mitä haluan:-D


      • samahomma
        iphone-6 kirjoitti:

        Et ole vissiin koskaan mitasn applen laitteita käyttänyt. Mä oon ja mun laitteissa ei ole mitään rajotteita. Eli siis pystyn niillä tekemään ihan kaiken mitä haluan:-D

        Vaikka montakertaa ja olen myös omistanut.


      • Olen_Suomalainen
        samahomma kirjoitti:

        Vaikka montakertaa ja olen myös omistanut.

        Pohjois-Korean loikkari taas täällä? ;)


      • Jdjfbfbbfbxbbx
        samahomma kirjoitti:

        Vaikka montakertaa ja olen myös omistanut.

        Ai, mikäs sinut sai ostamaan Applen tuotteita :Dd

        Ps. Mitä omistit?


      • samahomma
        Jdjfbfbbfbxbbx kirjoitti:

        Ai, mikäs sinut sai ostamaan Applen tuotteita :Dd

        Ps. Mitä omistit?

        Aikoinaan ostin Iphone 4 mallin. En osta enää tällaista roskaa..


      • yurotohkhkjkgkgk
        samahomma kirjoitti:

        Aikoinaan ostin Iphone 4 mallin. En osta enää tällaista roskaa..

        Mitäs nyt ostelet?


    • järkevää

      Itse pidän hyvänä asiana, että applella on suuri markkina osuus. Myin juuri vanhan iphone 5 mallin virtanappi rikki hintaan 300€ ja ostin sillä rahalla One plussan. Kannattaa aina ostaa applelta vain ja ainoastaan sen hetken uusin laite ja mielellään s malleja, koska muut ovat heikompaa tavaraa. Jos nyt ostat iphone 6/6 plussan voit myydä sen hyvään hintaan vuosien päästä jollekin urpolle, ja jos laskee siitä et häviä senttiäkään, koska pelkällä rahalla minkä saat myymisestä saat uuden luurin. Eli ihan ok ostaa nyt iphone, koska tavallaan hintaan sisältyy toinen luuri myöhemmin. Itselle ei niin väliä, mikä käyttis on pidän molemmista (android/ios) ja vaihtelun vuoksi vuorottelen näitä.

      Ja tosiaan iphone 5 on oikeasti tällä hetkellä laginen paska älkää ihmeessä sitä ostako...

      • eikannataei

        Mitään ei kannata Applelta ostaa. Tämä kannattaa muistaa niin säästää paljon rahea.


      • Iphone-on-paras
        eikannataei kirjoitti:

        Mitään ei kannata Applelta ostaa. Tämä kannattaa muistaa niin säästää paljon rahea.

        Iphone 6 on kesäkuuun myydyin puhelin dnalla, soneralla ja elisalla, joten kyllä ihmiset tietää mikä kannattaa ja mikä ei:-D
        Rahoja ei kannata todellakaan tuhlata mihinkään androideihin:-)


      • eivättiedäei
        Iphone-on-paras kirjoitti:

        Iphone 6 on kesäkuuun myydyin puhelin dnalla, soneralla ja elisalla, joten kyllä ihmiset tietää mikä kannattaa ja mikä ei:-D
        Rahoja ei kannata todellakaan tuhlata mihinkään androideihin:-)

        Siinäpä se on kun ne eivät tiedä paremmasta:D


      • iphone-on-paras
        eivättiedäei kirjoitti:

        Siinäpä se on kun ne eivät tiedä paremmasta:D

        Tai entäpä jos tietävätkin että iphone on juuri se paras:-D


      • ParasMitäRahallaSaa
        eivättiedäei kirjoitti:

        Siinäpä se on kun ne eivät tiedä paremmasta:D

        Luulen, että tietävät kyllä. Siksi ostavatkin parhaan, mitä rahalla saa. Slobojen yotaphonekin vaihtaa käyttiksensä pois androidista Jollan käyttikseen.


      • eivättiedäei
        iphone-on-paras kirjoitti:

        Tai entäpä jos tietävätkin että iphone on juuri se paras:-D

        Eivät ne tiedä.. Siinäpä se ongelma onkin.


      • iphone-on-paras
        eivättiedäei kirjoitti:

        Eivät ne tiedä.. Siinäpä se ongelma onkin.

        Sinäkö sen pystyt sanomaan mikä kenellekkin on paras:-D eli jos joku tykkää ios käyttiksestä niin onko se nyt sun ongelmas????? Kyllä se vaan niin on että iphone myy koska se on niin huippu luuri, eikä siihen auta sun vakuuttelut yhtään:-)


      • kylläon
        iphone-on-paras kirjoitti:

        Sinäkö sen pystyt sanomaan mikä kenellekkin on paras:-D eli jos joku tykkää ios käyttiksestä niin onko se nyt sun ongelmas????? Kyllä se vaan niin on että iphone myy koska se on niin huippu luuri, eikä siihen auta sun vakuuttelut yhtään:-)

        Kyllä pystyn ja on se minun ongelma kun osa tykkää Iphonesta. He kuluttavat niihin turhaan rahaa ja osa niistä tulee meidän verorahoista..


      • iphone-on-paras
        kylläon kirjoitti:

        Kyllä pystyn ja on se minun ongelma kun osa tykkää Iphonesta. He kuluttavat niihin turhaan rahaa ja osa niistä tulee meidän verorahoista..

        Tuon sun viestin on pakko olla vitsi:-) eihän tuota voi pokalla lukee tota sun ajatuksen juoksua:-D


    • ParastaMitäRahallaSaa

      Parasta mitä rahalla saa!

    • multijuuse

      Kannattaa aina ostaa vähintään 800e hintaluokan puhelun 36kk erissä. Sit vaan pidät sitä puhelinta näytillä ja katsot tuleeko sillä perseennuoliota paljon.
      Itsellä on iphone poissuljettu, ja periaatteessa kaikki yli 300e laitteet. Hintaluokka 250e on ehkä se lähinnä oleva, maksu käteinen.
      Tein googleen sellaisen omaisuusvertailu ja laitoin hakutermiksi Samsung Galaxy S6 vs. Sony xperia Z3 . Sillä spektillä sain vastauksen Sonylle

      Nyt on puhelimena XperiaV ja tabletteina Samsung tab Note 10,1 2014ed ja Tab3 10,1. Noiden laitteiden kokemuksella en sulje Samsungia pois puhelimena, ja toisaalta myös Sonyn tabut on varmaa hyviä, ja Ipad-tabunkin voisin ostaa!

      Oikeestaan Windows puhelin ja tabu on loppuunkäsitelty. Yksi lumia on ja se tuntui niin oudolta niiden tiilien kanssa.

      Mut nää 24-36 kuukauden erämaksut ja kallis laite..... ei hjyva

    • ainokain-en

      Avasin tämän keskustelun, koska
      mietin ostaisinko tytölle iphone se:n vai 6s:n, mutta suurin osa vastauksista on ihan muuta höpinää! Meillä ainakin metkki on päätetty, mallia pitää säätää. Näillä teini-ikäisillä iphone on statussymboli, ei järkipuheet tehoa

    • anlum

      Omenapuhelimen räätälöitävyys on kyllä olematon, joten en kutsuisi nörttikamaksi. Enemmänkin suljettu ja ylihintainen, mutta hyvin brändätty, kiillotettu ja markkinoitu juppilelu, ilman erityisiä teknisiä ansioita (( joku sopiva max 150€ maksava))

      • Einörtti

        Sepä se onkin linuxnörteille mahdoton ymmärtää, että valtaosa tavallisista ihmisistä haluaa käyttää puhelinta, ei säätää sitä kaikenaikaa.


      • Kanniman

        Mutta onhan se nyt kaikkien tiedossa että iphone on rajoitettu ja ylihintainen, kohta ei edes kuulokeliitäntään voi kytkeä normaaleja kuulokkeita ilman että ostaa 100€ kuulokeadapterin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe