Taksiyrittäjät astetta parempia tyyppejä

eikenentahansa

Monesti parjataan että taksia ajavat vain sellaiset jotka eivät muuhunkaan kelpaa. Totuus on kuitenkin se, ettei taksihommiin pystyisi kuka tahansa. Sen verran raskas ja ajattelua vaativa työ on kyseessä. Joten palkka pitäisi olla parempi, taksiukot ja -akat ovat alipalkattuja.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamen1

      Totta tämäkin. Me ollaa ns. suojatyössä, peritty homma isältä pojalle tai tyttärelle, näin yksinkertaistahan se on. Anonyymejä valituksia vanhemmilta tämän päivän koululaisajoissa esimerkiksi. Milloin mistäkin, itse olen urani aikana joutunut selvittämään muutamia kertoja "rikoksia", kuten aikataulun pettämisestä, auton särkymisestä, kelin vuoksi kiinni jääneenä kinokseen, myöhästelyistä, kiroilusta, varastamisesta, ulkonäöstä (pieni, vähän pyöreä nainen), mieheni äkillisestä kuolemasta, johon olen syyllinen (ei tuomiota vieläkään ole tullut). Adressi kerättiin humalassa ajosta, niin taksilla kuin henkilöautolla (ei ole tuomiota, eikä sakkoja liikennerikkomuksista), vaikka virkavaltaa on kuulemma hätyytelty perääni, urani aikana olen puhaltanut ajossa 4 kertaa ja on toivotettu vaan päivänjatkoja. Ammattiajolupa ollut 35v, josta omaa hommaa 18v. Nyt se loppuu, minäkin olen ihminen, jolla on aivot ja kroppa, joka reagoi negatiivisesti tähän jatkuvaan tahalliseen kiusantekoon. Yksikin ihminen pienellä kylällä voi tuhota toiminnallaan kokonaisen perheen elämän. Kiitos, kun joukkohysterialla saitten työni tuhottua ja jatkon toisenlaiseen elämään.

      • fghjghjyu

        "peritty homma isältä pojalle tai tyttärelle"

        Tämä on aika erikoinen lause. Itse en ole perinyt ammattia ja jäin oikein miettimään että tunnenko edes yhtään sellaista kolleegaa joka olisi perinyt auton ja luvat. Äkkiä laskettuna noin sadasta tutusta kolleegasta pari on jatkanut isänsä jäljillä. Itsekin haluan että lapsillani olisi jokin muu ammatti ja poikaani olen kieltänyt edes hankkimasta ammattiajolupaa. Minkälainen on sellainen isä joka houkuttelisi lapsensa taksin rattiin?


      • fghjghjyu kirjoitti:

        "peritty homma isältä pojalle tai tyttärelle"

        Tämä on aika erikoinen lause. Itse en ole perinyt ammattia ja jäin oikein miettimään että tunnenko edes yhtään sellaista kolleegaa joka olisi perinyt auton ja luvat. Äkkiä laskettuna noin sadasta tutusta kolleegasta pari on jatkanut isänsä jäljillä. Itsekin haluan että lapsillani olisi jokin muu ammatti ja poikaani olen kieltänyt edes hankkimasta ammattiajolupaa. Minkälainen on sellainen isä joka houkuttelisi lapsensa taksin rattiin?

        noh

        Yhden sellaisen isän tiedän. Poika ampui päänsä tohjoksi.


      • Voimiakohtalotovereille

        Karmeaa on teksti ja uskon mitä kerrot. Laiska ja rahamies,ei tarvitse ajaa ,näitä saa kuulla päivittäin! Oma siviilielämä kärsii ,, olet taksimies missä liikut. Tuntuu hullulta joittenkin mielestä,mutta totista totta pienellä paikkakunnalla. Minulla työ sai aikaa avioeron,masennuksen ja talouden polvilleen. Pakko jatkaa yksinhuoltajana ja niellä kaikki paska.


      • seaamen1
        fghjghjyu kirjoitti:

        "peritty homma isältä pojalle tai tyttärelle"

        Tämä on aika erikoinen lause. Itse en ole perinyt ammattia ja jäin oikein miettimään että tunnenko edes yhtään sellaista kolleegaa joka olisi perinyt auton ja luvat. Äkkiä laskettuna noin sadasta tutusta kolleegasta pari on jatkanut isänsä jäljillä. Itsekin haluan että lapsillani olisi jokin muu ammatti ja poikaani olen kieltänyt edes hankkimasta ammattiajolupaa. Minkälainen on sellainen isä joka houkuttelisi lapsensa taksin rattiin?

        Huomenta! Lause olisi pitänyt kirjoittaa lainausmerkeissä, koska sehän ei ole totta, vaan tietämättömien ihmisten panettelua, sitä tarkoitin. Tänä päivänä tämä työ traumatisoi ja jopa hajottaa perheen ja ihmissuhteet. Se on totta!


      • gmbhh
        seaamen1 kirjoitti:

        Huomenta! Lause olisi pitänyt kirjoittaa lainausmerkeissä, koska sehän ei ole totta, vaan tietämättömien ihmisten panettelua, sitä tarkoitin. Tänä päivänä tämä työ traumatisoi ja jopa hajottaa perheen ja ihmissuhteet. Se on totta!

        Aseella uhatenko teidät on taksihommiin pakotettu? Alan vaihtaja kivitetään tai ruoskitaan hengiltä ja lapsia syrjitään kolmanteen polveen saakka?

        Ruikutus seis ja muihin töihin, taksia ajaneet huipputehokkaat asiakaspalvelun ammattilaiset rautaisine ihmistuntemuksineen ja vertaansa vailla olevine motivaatioineen ovat halutuinta rekrytoitavaa tämän päivän työmarkkinoilla. Jonkun muun alan yrittäjänäkin noilla meriiteillä revitään rahaa kuin suokuokalla, ilman huolen häivää ja taksialan loputonta vääryyttä.

        Näytä niille, aloita jo huomenna! Koko maailma jää itkien kaipaamaan korvaamatonta taksimiestä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe