pätkä ja pullea

toivotonta

Epätoivoisesti etsin kivoja vaatteita. Pituutta on vaan 160 cm ja vyötäröltä olen kokoa 42-44. Mutta lantio on kokoa 46 ja rintojen kohdalta 48 (G-kuppi). Yritäpä siinä sitten löytää valmisvaatteita. Suurista kaula-aukoista en pidä, en halua esitellä tissejäni. Ja nettiä vihaan, siellä kaiki vaatteet on kuitenkin esitelty normaalikokoisten pitkien mallien päällä, yritä siinä sitten kuvitella että millainen olisi minun päällä. Ja vihaan ostosten palauttelemista. Olisko kellään vinkkejä pullealle pätkälle?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • finderskeepers

      Lorellat ja muut vastaavat XL-vaateliikkeet Hesassa, Treella ja missä niitä lieneekään. Melkein kaikki shoppaavat netissä, joten en ole enää juurikaan seurannut missä ja minkä nimisiä nuo isoja vaatteita myyvien liikkeiden nimet on. Ja sitten on ruotsalaisketjujen xl-osastot Kappahl, Lindex ja H&M. Zizzi on uusin tulokas kauppoineen/omine osastoineen ja tanskalaisvaatteineen.

      Lorellat ja muut erikoisliikkeet myyvät yleensä enempi "rouvamallia" ja ruotsalaisketjut/Zizzi nuorismalleja. Joten ei muuta kuin kiertämään ja kokeilemaan!

    • kauniinakesään

      netistä miss windy shop

    • Madde---

      Itse olen suunnilleen samanlainen kuin ap, siis 163 cm, liivikoko 75G, löytyy lantiota yms. Vyötöröstä en ole kovin iso, eli se ei ole ongelma, enemmänkin rinnat ja lantio.

      Ostan kyllä suurimman osan vaatteista netistä ulkomailta, koska tykkään luomupuuvillasta ja yleensä miellyttävistä materiaaleista sekä naisellisesti leikatuista vaatteista, jotka ovat kivan näköisiä. Suomesta sellaisia on vaikea löytää.

      Lorellasta en usein löydä mitään, koska vaatteet on usein mitoitettu pidemmille.

      Jos kuitenkin pakko ostaa Helsingistä, sitten ostan Indiskasta, ja kenties Haloselta, Modasta, joskus Vogliasta.

      Indiskan S-XL-mioitetuista yläosista mulle on käynyt L tai jopa M. Kun vaatteessa on hieman stretchiä, niin venyvät sopivasti rinnasta. Kaula-aukot ovat joskus liian syvään uurrettuja, joten korjaan silloin itse.

      Halosella on saksalaisia merkkejä, joissa on vähän leveämmät mitoitukset ja ovat laadukkaita. Ostin viimeksi housut merkkiä Stark, heillä on useita leikkauksia, myös 'comfort' materiaalista olevat, jotka ovat joustavat.

      Housuissa NP-collection tekee eri mallisille vartaloille housuja, joten kannattaa netistä katsoa sopisiko joku malli itselle. Toinen samanlainen merkki, jossa on fakkuja on Very Nice. Noiden nettisivulta voi katsoa missä myydään.

      Modasta olen ostanut STI-merkkiä. Ei kovin suuria kokoja kuitenkaan.

      Vogliassa on myös vähän paremmat mitoitukset, myös housuissa on eri vartalomalleille. Koot muistaakseni 48 asti.

    • louders

      Minä olen lyhyt 160 Cm.Kaupoista on turha etsiä pullukalle vaateita ,hihat liian pitkät tai vaate on muuten sopimaton. Olenkin tilanut netistä .Atelier GS-tä.Tarjovat yli 40 kympiselle vaateita .On lyhyt mitoitus erikois lyhyt mitoitus ja normaali mitoitus.Nuorelle ei ehkä sopivia .kannatta kuitenkin katsoa.nuorekkaampia mallejakin on. mitoitus reilu saksalainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe