Pariston vaihto

eläkeläisenpulma

Olen 66.v eläkeläinen ja eläke on hyvin pieni. Tuntuu oudolta olla ilman rannekelloa. Paristonvaihdattaminen kellokelloliikkeessä maksaa paljon noin 8€ ja siihen minulla ei riitä rahat.
En saa kellon takakantta auki vaikka yritin. Osaisitteko neuvoa missä pariston voisi vaihdattaa kaikkein edullisimmin? Asun Korsossa.

20

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokotaasruikutusta

      nyt olisi korkea aika selvittää mihin rahasi katoavat.

      pienimmilläkin eläkkeillä elää mukavasti ja rahaa riittää säästämiseen sekä satunnaisiin ylimääräisiin menoihin.

      8 euroa ei todellakaan kaada eläkeläisen taloutta. sen kaataa huono rahan käytön hallinta.

      esimerkiksi äidilläni on 700 euron eläke ja hän elää ihan normalia elämää. hän myös säästää koko ajan rahaa. itselläni on vielä pienemmät tulot ja minäkin olen vuosien aikana saanut tuhansia euroja säästöön.

      • huonohermo

        jaa mikäs siellä korvien välissä sitten kiristää?


    • HarIeyman

      Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja ostin keväällä
      1600 kuutioisen Harley Davidsonin.

    • laturit

      Olisiko Kansi niin tiukassa, kun ensikerran saa auki aukeaa varmaan seuraavan kerran jo helpommin. Tiedätkö kellossa olevan pariston koon? Hanki paristo ja käy kysymssä joko alanliikkeestä tai suutarilta miten kannen saa auki vaihda paristo ennen kun suljet kannen.
      Asia johon EU pitäisi puuttu ja josta pitäisi määrätä; olisi paristot patterit akut ja laturit, niiden pitäisi olla standari kokoa eikä tuhansia erillaisia.
      AINA kierrätettäviä ja ladattavia.

    • kerty

      Jossakin voi olla liike, joka vaihtaa paristot vitosella!

    • fattagubbe

      Kyllä sinä osaat Korsoossa pelata.

    • LopetaJuominen

      Lopeta einesruokien ostaminen, turha lemmikkieläinten hankkiminen sekä tupakanpoltto ja alkoholin kittaaminen niin huomaat, että eläkkeesi riittää vallan mainiosti.

    • Vieläköyhempi

      Et ole oikeasti köyhä mikäli sinulla on varaa pitää patterilla käyvää rannekelloa.
      Itse joudun pitämään vaarilta perittyä kolhuista käsinvedettävää
      taskunaurista.
      Naapurini on vielä köyhempi, sillä ei ole kuin puukepistä tety aurinkokello pihalla.
      Pimeällä ja pilvisinä päivinä se ei pääse sängystä ylös kun ei tiedä
      että onko jo ylösnousun aika.

    • hyvinpärjäääkellotakin

      Mihin eläkeläinen kelloa tarvii? Luulisi ajan riittävän muutoinkin ilman että kelloa tarvii koko ajan vanhdata::::))))Ei ainakaan töihin ole kiire..:::))

    • Bror-Erik

      Hanki punnuksellinen äänekäs käkikello joka kuuluu niin keittiössä kuin puutarhassa :)

    • Uppee

      Jos sinulla on kännykkä, niin katso aika siitä. Jos on myös radio, valitse kanava, mistä tulee uutiset tasatunnein. Ylen paikalliskanavilta tulee pitkin päivää valtakunnalliset tasatunnein ja paikalliset puolelta. Siinä pysyy jo jyvällä. :)

    • 1771

      nakkaa koko kello hiton kuuseen....itse lopetin kellon käytön kun pääsin 57 -ikäisenä putkeen v. 2009...kertaakaan en kelloa ole pitänyt ja kännykkää en mukan pidä muuta kuin kun jonnekin lähden.

    • herttaleijaa

      hae toimeentulotukea,myöntävät sitä juuri tuollaisiin vä'lttämättömiin menoihin!

      • huomaaja

        paitsi jos omien tulojen pitäisi riittää normaaliin elämään. yleensä nämä eniten köyhyydestä valittavat "pieneläkeläiset" ovat kaukana köyhästä. köyhä eläkeläinen pärjää vähälläkin ja kärsii puutteenalaisuutensa hiljaisena sekä kiitollisena siitä mitä hänellä kuitenkin on.


    • EiVaikeeta

      Kerää muutamana päivänä pulloja/tölkkejä niin muutama euro kasassa ja voi ostaa pariston kelloon. Näillä helteillä ihmiset juovat paljon, joten kerättävää riittänee!

    • 619

      Yksi keino on yrittää myydä tarpeettomia tavaroita vaikkapa facebook-kirppiksellä. Sinulla saattaa tietämättäsi olla tavaraa, josta voi saada mukavan summan kirppiksellä. Itse juuri pelastin äitini roskiksesta emaljiastioita, jotka myin ihan mukavasta summasta. Monet 70-luvun tavarat ovat kovin haluttuja. Samoin esimerkiksi vanhat käsityöt. Toinen vaihtoehto on liittyä facebookin annetaan-ryhmiin, joista voit saada toimivan kellon. Kellotkin alkavat olla tavaraa, jota jaetaan ilmaiseksi, kun aika katsotaan puhelimesta. Eli liity facebookiin ja etsi paikallisia kirppis ja annetaan ryhmiä. Pääkaupunkiseudulla niitä on pilvin pimein.

      • 4110

        no, minullakin on 7 kelloa, joita en koskaan käytä, mutta pois niitä en kuitenkaan anna tai myy....omistan ne.Ne on ihan kivoja esineitä vaikken käytäkkään.


    • sähköpihiN

      Käytä kännykän kelloa niin kauan, kunnes saat 8 euroa kasaan säästettyä. Se on paras tapa. Kannattaa syödä esim. itse tehtyä hernekeittoa, puuroa tms. edullista ruokaa, jolloin yhden lautasellisen hinta on vain muutamia senttejä. Ruokaa voi hakea myös ruoka-avusta. Sillä tavalla saat karsittua ruokakuluja, niin jos et saa heti 8 euroa säästöön, niin varmasti saat esim. 4 euroa säästöön tässä kuussa ja 4 euroa ensi kuussa?

    • En_ymmärrä

      Eihän sitä kelloa ranteesta pois tarvii ottaa vaikka patteri on loppu... Laitappa se heti takaisin niin johan outo olo loppuu!

    • 1112

      Itse olen tilannut alle eurolla 10 kelloparistoa ebayn kautta. Paristoja tilatessa kannattaa katsoa, että ovat oikeaa kokoa. Jos kellon takakannessa on koloja, se vaatii oman työkalunsa. Työkalusarjoja saa Kiinasta halvalla. Pientä rahaa pystyy tekemään ryhtymällä vaihtamaan paristoja muihinkin kuin omiin kelloihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe