Amk ja röntgenhoitaja 2015

Tamk2015

Heippa! Opintopolun kautta siis tieto, että olen päässyt opiskelmaan röntgenhoitajaksi :) Onko linjoilla muita koulutukseen päässeitä? Itse olen pitkän uran työelämässä jo tehnyt ja nyt ammatinvaihto, eli ns aikuisiällä opiskelemaan :)

16

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tamk2015

      ...ja siis Turun amk:hon....

      • UudelleUralle

        Täällä toinen ammatinvaihtaja, joka sai paikan Turun amk:hon röntgenhoitajalinjalle.. Kiva kuulla, että on muitakin "varttuneempia" tulossa!


      • Tamk2015

        Mahtavaa, että toinenkin varttuneempi ;) ammatinvaihtaja! :) Iällä ei sinänsä väliä, mutta siltikin kiva, että on edes yksi samassa tilanteessa (eli ammatinvaihtaja) oleva.
        Jokos jänskättää? ;) T. Satu


      • UudelleUralle

        Kyllähän tässä vähän jänskättää lähteä koulun penkille yli kymmenen vuoden tauon jälkeen.. Tunteet vaihtelee kauhusta riemuun, mutta lähinnä innolla odotan opintojen alkua. :)


      • Pii_Ku

        Olipa mukava löytää tämä keskustelu :) Olen myös ammatinvaihtaja ja aloittamassa opinnot Turun amk:ssa röntgenhoitajalinjalla. Hienoa, että meitä "varttuneempia" on useampia :D


    • Hilantti

      Hei

      Täällä sama homma, alanvaihto ja uudestaan koulun penkille 12 vuoden tauon jälkeen. Insinööritutkinnon rinnalle nyt röntgenhoitajan tutkinto :) OAMK:iin menen opiskelemaan :)

    • röntku

      Mä meen kuopioon! Huihui alkaa jänskättää jo. :P

    • UudelleUralle

      Minkäslainen tilanne muilla alan vaihtajilla on?
      Itse jouduin viime vuonna työttömäksi eikä uutta vakituista työtä ole yrityksestä huolimatta löytynyt. Kesäksi sentään pääsin määräaikaisiin töihin vanhalle alalle. Tämän työn aikana olen tullut entistä vakuuttuneemmaksi, että alanvaihto on oikea ratkaisu minulle. Vanhalla alalla mielenkiintoiset tehtävät ovat kiven alla, etenkin jos pitkä työmatka ei innosta, ja hakijoita avoimiin paikkoihin on myös paljon.
      Olen lueskellut viime päivinä aika paljon röntgenhoitajan ammatista ja vaikuttaa kyllä äärettömän mielenkiintoiselle. Vielä reilu kuukausi opintojen alkuun! :)

      • Happyy

        Itselläni semmoinen tilanne, että vanha ala alkoi toden teolla kyllästyttää. Töitä olisi kyllä ollut...Irtisanouduin vakituisesta paikasta. (Eikä harmita/kaduta yhtään)Jonkin aikaa mietin, mikä ala olisi mielenkiintoinen ja voisi jopa työllistyä, niin röntgenhoitajan ammatti tuli sitten nettisurffailun kautta "tutuksi". Kerranhan täällä eletään, joten ei edes kahta kertaa pitänyt miettiä, kun irtisanouduin vakituisesta paikasta ja nyt odottelen innolla koulun alkua :D


    • Halleri

      Tuo on typerintä, mitä voi tehdä. Olisit hakenut koulutusvapaata ja täydellä tuella opiskellut. Jos ala ei olekaan sinulle sopiva, on vaihtoehdot sen jälkeen aika heikot. Tai olisit pyytänyt irtisanomista, ja taas ihan ei tilanne.

      Opetus: aina kannattaa ottaa ensin asioista selvää, hössöttää vasta sitten

      • Happyy

        Vielä typerämpää on kommentoida, jos ei tiedä toisen asioista mitään. Kerrottakoon sinulle Halleri, että raha ei ole se syy, miksi jätin vakituisen työpaikkani ja lähdin opiskelemaan, Tai siis -ei ainakaan sen puute ;)
        Voitko ymmärtää, että joku elää tätä elämää jonkun muun, kuin rahan voimalla? Tiedän tasan tarkkaan, mikä on taloudellisesti kannattavinta, siitä huolimatta tein nämä edellä mainitut päätökset. It`s my life, not yours.


      • ammattilainenpro
        Happyy kirjoitti:

        Vielä typerämpää on kommentoida, jos ei tiedä toisen asioista mitään. Kerrottakoon sinulle Halleri, että raha ei ole se syy, miksi jätin vakituisen työpaikkani ja lähdin opiskelemaan, Tai siis -ei ainakaan sen puute ;)
        Voitko ymmärtää, että joku elää tätä elämää jonkun muun, kuin rahan voimalla? Tiedän tasan tarkkaan, mikä on taloudellisesti kannattavinta, siitä huolimatta tein nämä edellä mainitut päätökset. It`s my life, not yours.

        Taiti olla niin tyhmä ettet tiennyt edes sellaisesta kuin aikuiskoulutusrahaston tuesta, tosin olisi oltava 8 vuotta työkokemusta ym asiat ok, että saa koulutusrahaston tuen. opiskelehan ensin ja katso sitten oletko edes sopiva sos ja terveysalalle, vaikutat ylimieliseltä joten et taida sopia alalle.


      • HappyyEnding
        ammattilainenpro kirjoitti:

        Taiti olla niin tyhmä ettet tiennyt edes sellaisesta kuin aikuiskoulutusrahaston tuesta, tosin olisi oltava 8 vuotta työkokemusta ym asiat ok, että saa koulutusrahaston tuen. opiskelehan ensin ja katso sitten oletko edes sopiva sos ja terveysalalle, vaikutat ylimieliseltä joten et taida sopia alalle.

        Taiti niin :D Olenkin niin kertakaikkisen fiksu, että menenkin sossun luukulle; sieltä saa todella hyvin rahaa...... 1000€ verran helposti irtoaa kuukaudessa. Mutta toisaalta; turhaanhan sitä sinulle edes kerron, kun olet näemmä jo ottanutkin hyvin selville kaikki mahdolliset tuet mitä voisi saada :D Sillä tavallahan tämä yhteiskunta tosiaan pyörii, että kaikki ihmiset hakevat kaikki mahdolliset tuet ja jäävät sen jälkeen nauttimaan yhteiskunnan kaikista mahdollisista tuista.....Työnteko ja säästäminen on ihan turhaa, kun yhteiskunta jeesii, JepJep. Vakuutit kyllä kaikki tietämykselläsi :D


      • i0000000i

        Huhhuh, miten pitkiä päiviä.


      • Ojasta-allikkoon
        i0000000i kirjoitti:

        Huhhuh, miten pitkiä päiviä.

        Kyllä ne siitä pidentyy, kun lisäät päivien loppuun pakolliset vapaavalintaiset aineet :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe