Vanhemmat ahdistelee

Jvggbbt

Missä määrin on OK että vanhemmat saa vaatia tekemään heille pihatöitä? Minusta tuntuu että jatkuvasti vaaditaan.. Minulla on paljon muitakin menoja, asioita ja velvollisuuksia..

9

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietystipitääauttaa

      Voi kauheeta, onko nuoriso mennyt tuohon malliin, että ei voida auttaa enää ollenkaan?
      Sitten käytetään sanaa "vaatia".

      Tottakai sun täytyy auttaa! Tietenkin!
      Ai sinä ilmaiseksi vaan eläisit ja sun ei tarvitsisi tehdä mitään?
      Ne sinun vanhemmat ovat tehneet kuule aika paljon sun hyväksesi.
      Saat hävetä, - vaikka eivät kai nykyajan nuoret ees tiedä miksi, kaikki pitäisi mennä nuorten ehdoilla.

      Joo, tietysti joku toinen "nori" tulee sinua puolustamaan ja sanoo "ettäei tartte".
      Kyllä on mennyt kauheeks tää maailma.

      Katsoin äsken televisiosta Myrskyluodon Maijaa, - ja kyllä on ero nykyiseen itserakkaaseen elämäntyyliin.

      Auta vanhempiasi!

    • vaiihanahdistelevat

      Olipas "dramaattinen otsikko" - vai että "ahdistelee"???
      Kuin suoraan jostain ällölehdestä.

    • Jvgttb

      Olenko sanonut etten voi ollenkaan auttaa? Minä en ole nuori. Minulla on oma perhe. Autan kyllä vanhempiani, melkein joka viikko tai joka toinen, mutta se ei riitä heille. Minulle soitetaan ja annetaan ymmärtää etten ole auttanut riittävästi ja tämä on jatkuvaa ja ahdistavaa, asiat sanotaan syyllistäen.. Eikö minulla ole oikeutta omaan elämään? Tulee kohta parisuhde ja työelämän ongelmiakin tästä. Huvittavaa että ollaan heti haukkumassa tietämättä tilanteesta mitään..

      • mekkk

        Jos ikää on vanhemmillasi niin sanoppa kerran että muuttakaa kerrostaloon niin ei tartte pihatöitä tehdä ollenkaan. Voi vanhempia auttaa mutta vain silloin kun itselle sopii eikä silloin kun sitä pyydetään kun omakin perhe tarvitsee aikaa ja töissäkin pitää käydä. Itse pidän äitini kesämökin kunnossa mutta ihna oman aikataulun mukaan niin hyvä tulee. Yksi hyvä tapa on sanoa kerran ihna suoraan että tulee silooinkun kerkiän ja 1-5 kertaa vuodessa on hyvä määrää mutta ei joka viikko. Juuri tämän takia pitäsi olla 100-300km välimatka oman ja vanhempien asuntojen välillä niin ei sitä matkaa joka viikko viitti ajella.


    • keskustelullaselviää

      Olisithan voinut kirjoittaa ikäsi. Huvittaa että ei voi.

      Mutta ei tuota voi "ahdistukseksi" kutsua.

      Jos oot kerran aikuinen, niin kerro että sulla on perhe ja et ehdi auttaa niin paljon.
      Keskustelulla se selviää. Sano, että he voivat palkata jonkun niihin hommiin.
      Esim naapurin nuoret auttaa ihan kohtuusummalla.
      Sitten voit puhua että ei sinua tartte syyllistää mitenkään.

      Jos ovat fiksut vanhemmat, niin ymmärtävät.
      Jos ei oo fiksut vanhemmat, niin lopeta se auttaminen.

    • Fghhbbkk

      Ongelma on että olen työtön ja etsin työtä ja olen myös ns sivutoiminen yrittäjä. Vanhemmat luulee että mä vaan maleksin kotona,ja että mulla olisi loputtomasti aikaa..vaikka etsin työtä ja minulla on perhe

    • workmommy

      Ymmärrän hyvin ahdistuksen, sinun pitäisi olla perheesi luona,auttaa vanhempia, hoitaa kotia ja löytää töitä. Se ei ole helppoa vaikka jotkut ihmiset niin haluavat luulla. Se ei tarkota että istutaan takamukselaan ja katsotaan ostoskanavaa kokoajan.. Työn löytäminen ei ole nykyään niin helppoa (vaikka jotkut itseääntäynnä olevat ihmiset sanovat) pitää tehdä töitä että saa työpaikan! Vaikka olisit kotiäiti niin lapset, koti olisi sinun työtäsi.. Itseäni inhottaa kun sanotaan että kun on kotiäitinä muutaman vuoden(itse juuri ollut kotiäitinä 3v) et ole tehnyt töitä... Toivottavasti sait edes vähän lohtua minun vuodatuksestani

    • ArvokkaatVanhemmat

      On itsekäs asenne aloittajalla.
      Kyllä lasten kuuluu auttaa omia vanhempiaan, ovathan vanhemmat lapsiaankin auttaneet pyyteettömästi.
      Jos vanhemmat muutaman kerran vuodessa lapsiltaan apua pyytävät, niin se ei ole paljon se.
      Useinhan tällaisten lapsien vanhemmat ovat niitä, jotka on unohdettu johonkin laitokseen hoitoon, kun eivät enää kotona pärjää, eivätkä lapset viitsi alkaa vanhempiaan hoitamaan, koska oma mukavuusalue kärsii.
      Olen ollut oman isäni omaishoitaja, isäni sairastui lymfoomaan ja hoidin häntä kotona ja isä sai nukkua pois omassa kodissa.
      Jos olisin ollut itsekäs, välinpitämätön ja en olisi suostunut isää hoitamaan, niin isäni olisi joutunut olemaan laitoksessa, eikä isä sitä halunut, vaan halusi olla kotona.
      Tietenkin kunnioitin isän tahtoa ja hoidin häntä kotona.

      Muistakaapa tämä, että ette saa pitää vanhempia ikuisesti, vaan hekin kuolevat jonakin päivänä.
      Moni havahtuu siihen vasta vanhempien kuoltua, kun se on myöhäistä.
      Vanhempien kuoleman jälkeen moni vasta tajuaa vanhempiensa arvon ja jää syvästi kaipaamaan.

    • kohtuusriittää

      Vanhempien pitää hoitaa oma pihansa. Johonkin erikoisjuttuihin voivat toki pyytää apua, mutta se ei ole joka viikko tapahtuvaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe