Peugeot Speedfight 3, vikarypäs.

TKL_10

Päiviä!

Omistan Peugeot Speedfight 3 skootterin, jossa vikoja riittää/on riittänyt.
Skootteri on minulla ollut n. 3 kuukautta omistuksessa, ostettiin käytettynä tuttavalta, mittarissa 4200 kilometriä. Ostohetkellä skootterissa ei mitään vikoja ilmennyt, mutta pari kuukautta sen jälkeen asiat ovat menneet jokseenkin päin vitt*a.
Ensimmäinen "vika" oli se, että ilmeisesti jopa hieman tyyppiviaksi Peugeoteissa noussut automaattiryyppy alkoi kusta, skootteria käynnistettäessä kone ei suostunut ylläpitämään tyhjäkäyntiä, kuin maksimissaan sen viisi sekuntia, siinä sitä sitten starttailin, kunnes kone lämpesi tarpeeksi, kun kone lämpeni ei ongelmaa tullut ajossa tai muussakaan, kaikki meni ihan hyvin.

Mutta niin, sitten itse ongelmaan, eli kun kyllästyin moottorin laiskaan käynnistymiseen päätin käväistä ostamassa akkulaturin, latasin akun, menin laittamaan akkua paikoilleen. Virrat olivat tietysti pois, kun akkua rupesin laittamaan, mutta, kun aloin johtoja kytkeä napoihin, niin ihmettelin skootterin pitämää ääntä, se päästi saman äänen, kun mitä Speedfight 3 päästi, kun siihen laittoi virrat päälle. Särisi siis useaan otteeseen vaikka avain oli taskussa, eli virrat eivät mitenkään voineet olla päällä. En kuitenkaan jaksanut välittää siitä sen enempää, vaan suljin penkin ja käynnistin skootterin, lähti ekaa kertaa ykkösellä käyntiin. Kävin heittämässä pienen lenkin ja kun saavuin takaisin pihaan huomasin, että digitaalimittaristo näyttää pelkkiä epämääräisiä viivoja siinä, missä nopeuden pitäisi näkyä. Sammutin skootterin ja käynnistin uudelleen, koko mittaristo oli kokonaan pimeänä, eikä sen jälkeen ole toiminut, kokeilin vielä skootterin muut toiminnot ja huomasin, että vilkut palaa, ei vilku, vaan palaa suorana. On otettu katteita irti ja tutkittu akkua ja sulakkeita sun muuta, mutta ei ole tullut mitään poikkeavaa vastaan. Kellään mitään ideaa mikä voisi olla ja onko itse korjattavissa, vai pitääkö tässä alkaa jotain aikaa huoltoon varata?

11

6198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voiharminpaikka

      Päivää. Valitettavasti olet akkua asentaessasi aiheuttanut oikosulun. Akun miinusjohto pitää irroittaa ensin ja kiinnittää viimeisenä, koska se on maadoitettu runkoon.
      Ei tilanne kovin paha ole. Mittaristoa ei korjaa enää millään. Vilkut alkavat toimia vilkurele uusimalla. Pösöön voi vaihtaa tuon automaattiryypyn. Tosin samalla rahalla saat tilalle vaijeri-/manuaaliryypyllä olevan korvauskaasuttimen. Valinta on sinun

      • TKL_10

        Itseasiassa olen kyllä 100% varma, että olen miinuksen ensin ottanut pois ja laittanut viimeisenä takaisin.
        Onko muuten tietoa missä tuo vilkkurele SF3 sijaitsee?


      • toinenjotakiinnostaaka

        mistä manuaaliryyppyisiä korvauskaasuttimia kannattaa kattella ?


      • Anonyymi
        TKL_10 kirjoitti:

        Itseasiassa olen kyllä 100% varma, että olen miinuksen ensin ottanut pois ja laittanut viimeisenä takaisin.
        Onko muuten tietoa missä tuo vilkkurele SF3 sijaitsee?

        Oikeanpuoleinen akkukenkä ensin auki, sitten vasen. Tämän jälkeen akkuletkunnirroitus ja akku pois ja kytkentä: ensin letku sitten vasen akunkenkä ja sitten oikea. Näin et riko mittaria/saa oikosulkua aikaiseksi. Ja siinä kun olet oikeanpuoleisen akunjohdonn kiinni laittanut, niin skootterin pitäisikin pitää ääntä. Näin itsellä ainakin ja edelleen toimii. Kannattaa myös jos on huoltoliikkeeseen vienyt ja bensaletkut satuttu vaihtamaan tarkistaa millainen letku kyseessä on, itse olen 2 kertaa "ammattiliikkeen" jäljiltä joutunut bensaletkut uusimaan kun nämä törpöt ovat laittaneet halvinta kiinankumi letkua joka ei sitten ajoa ole kestänyt 10 kilometriä pidempään... Raha kelpaa mutta työ tehdään juosten kusten.


    • LOkfa

      Ehkä parasta että viet jonnettkin korjaamoon jos et edes akkua osaa ottaa pois ja pistää oikein takas että ei koko skootterista tule vaan romu läjä.
      jatkossakin pienikin vika tulee pyydät jonkun joka oikeesti tietää asiasta paikan päälle avuksi tai viet jonnekkin korjaamolle.

    • enhänminämitään

      Mopoa syyttää vaikka itse olet särkenyt.

    • TKL_10

      On tää kyllä nii väärä paikka hakee apua mihinkään (:

      • nähtävästi

        Oot ruplannu startin solenoidii joka on ottanu maihin?


    • TKL_10

      Uuden mittarin tilasin purkuosista, asensin itse paikoilleen ja siinä se, kaikki pelaa.

    • Anonyymi

      Missä on kyseisen vehkeen vilkkujen rele?

      • Anonyymi

        Missä se vilkkurele sijaitsee


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe